Min Bil Sollentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Vi är auktoriserad serviceverkstad för Nissan och Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1156 kunder tycker om Min Bil Sollentuna

• 2020-01-17

Signhild S skrev om Min Bil Sollentuna
    Bilen startade inte och det blev en längre undersökning som till slut förde till att bensinpumpen byttes. Vi fick det åtgärdat inom 24 timmar trots att det var i mellandagarna innan nyår. Bemötandet var vänligt och informativt så vi är nöjda med den snabba åtgärden av problemet och bemötandet. Läs mer
  • 2020-01-17

Sten B skrev om Min Bil Sollentuna
    Hade service på vår Nissan Qashqai.
    Fick ett trevligt och bra bemötande på Min Bil Sollentuna, där det var vårt första besök. Läs mer
  • 2020-01-15

Jimmy L skrev om Min Bil Sollentuna
    Servis av bil

Väldigt bra bemötande

Inga strul vid uthämtning

Bilen såg lika bra ut som innan Läs mer
  • 2020-01-15

Stefan H skrev om Min Bil Sollentuna
    Byte airbag återkallelse
    Bra bemötande och snabb service Läs mer
  • 2020-01-12

Matilda L skrev om Min Bil Sollentuna
    Lagade en skada efter viltkrock. Bra bemötande av verkstadspersonalen. Läs mer
  • 2020-01-12

Ali K skrev om Min Bil Sollentuna
    Motorhaveri. Väldigt bra bemötande, samt tydlig informationen kring vad som har hänt och vad som behöver göras. Läs mer
  • 2020-01-10

Stig Ö skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag byter däck 2 ggr om året hos Min Bil i Sollentuna. Ofta gör jag också servicen av bilen där.
    Jag blir alltid väl bemött. Det är enkelt att boka tid för däckbyte och tiderna hålls mycket bra.
    Jag tycker att företaget lever upp till mina förväntningar.
    Med vänlig hälsning!
    Stig Öberg Läs mer
  • 2020-01-10

Leaseplan Service Sverige Ab L skrev om Min Bil Sollentuna
    Har aldrig haft min bil hos er!? Läs mer

Tomra Systems Ab T skrev om Min Bil Sollentuna
    Dem är trevliga och tillmötesgående. Läs mer

Denis P skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag tog kontakt med verkstaden då jag har en uppsättning fälgar som jag misstänkte var skeva, fick då hjälp utav Adrian som tog emot mig på allra bästa sätt och förklarade för mig vad som kommer att hända med fälgarna. Jag var noga med att fälgarna fick hanteras på rätt sätt då dom kostar en del vilket också sköttes exemplariskt av verkstaden. Fick tillbaka mina fälgar riktade och fina, utan några som helst skador eller repor som vanligtvis kan uppstå vid felhantering.

Har även haft flertalet bilar inne på service på denna verkstad och det har alltid varit den absolut bästa servicen man kan önska sig. Jag rekommenderar denna verkstad till mina vänner och bekanta och rekommenderar även dom här på reco med högsta betyg! +++++ Läs mer

Erik G skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket trevliga och snabb service. Läs mer
  • 2019-12-25

Tommy Z skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande, löste uppgiften, lånebil (fick dessutom låna den gratis då de missat en vital del vid första felsökningen vilket gjorde att reparationen drog ut på tiden) Omöjliga att få tag på via telefon, hamnade i deras växel flera ggr med löfte om återkoppling vilket aldrig skedde. Däremot fungerade mail utmärkt, vilket dessutom är att föredra i de flesta fall.
    Kan absolut tänka mig lämna min bil där igen. Läs mer
  • 2019-12-19

Génter H skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag hade vibrationer i min bil och fick det åtgärdat, enligt mig så var det inte drivaxlarna som var orsaken men jag blev överbevisad då jag idag inte har några vibrationer. Läs mer
  • 2019-12-17

Anna S skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag lämnade in min Nissan för service och blev trevligt bemött av proffsig reception. När ytterligare behov upptäcktes ringde en mycket trevlig mekaniker upp och stämde av detta. Det blev såklart något dyrare än jag hoppats men i övrigt tycker jag verkstaden skötte sig utmärkt! Läs mer
  • 2019-12-17

Annika N skrev om Min Bil Sollentuna
    Pga tidigare erfarenheter var mina förväntningar mkt låga men denna gång blev jag trevligt bemött av kompetent personal.
    Priset för den årlig servicen matchades mot en konkurrent till min fördel. Dessutom fick jag en lånebil över dagen!

Ni har mig tillbaka som kund igen:) Läs mer

Petra H skrev om Min Bil Sollentuna
    Trogen kund i 20 år. Alltid proffesionellt bemötande och väl utfört arbete. Bästa verkstan, ett självklart val om du har/ ska köpa bil. Läs mer

Alphadev Ab A skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag lät montera mina nya vinterdäck på befintliga fälgar, på en tesla model S. Bra bemötande! Läs mer

Peter P skrev om Min Bil Sollentuna
    Utmärkt service hela vägen, inklusive mottagande, kommunikation och personligt anpassning av servicen! Mycket nöjd! Läs mer

Jan S skrev om Min Bil Sollentuna
    jag gjorde en service på bilen samt byte till vinterdäck
    väldigt bra motagen snabb service Läs mer

Minna S skrev om Min Bil Sollentuna
    Fick en bra snabb och service till ett bra pris när jag lämnade in min bil på service, och även i sista minuten fick jag mina däck bytta, trots att jag inte beställt tid för detta. Läs mer

Klas S skrev om Min Bil Sollentuna
    Hade beställt service och däckbyte. Allt fungerade bra, förutom däckbytet som blev försenat eftersom däckhotellet inte hade blivit informerat om att däckbytet skulle samordnas med servicen. Däcken fanns därför inte på plats när däckskiftet skulle ske.
    I övrigt är jag nöjd med bemötande och information. Läs mer

Jan N skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevlig personal, bra service, rätt pris Läs mer

Adam L skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra bemötande och väldigt pålitlig verkstad, alltid mitt första handsval. Läs mer

Jennifer S skrev om Min Bil Sollentuna
    Kunde varit bättre återkoppling. Det var ofta jag som fick höra av mig och fråga status på ärendet. Inte för att det tog överdrivet lång tid men tillräckligt för att man skulle börja undra hur det gick och när den beräknas vara klar eller delen komma in.
    Sen fick jag tillbaka bilen även fast ena halvljuset fortfarande inte fungerade. Bör man kanske ha frågat om. Läs mer

Susanne H skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra på alla punkter. Tack för godiset som låg på ratten när jag hämtade bilen😀 Läs mer

Tuned Solutions Of Sweden Ab T skrev om Min Bil Sollentuna
    Prisvärd service, garantiåtgärd och det gick snabbt att få tid.
    Vi fick även lagt på nya däck på sommardäcken och vinterdäcken samtidigt.
    Kommer anlita Min bil igen. Läs mer

Helena G skrev om Min Bil Sollentuna
    Har lämnat min bil här under många år och alltid varit mycket nöjd med både bemötande och utfört arbete! Dock har jag de 2 senaste gångerna bokat via hemsidan, fått bekräftelse men av någon anledning har inte bokningen funnits hos verkstaden. Man har ändå tagit emot min bil den valda dagen men med ”skohorn” och ena gången utfördes felsökningen inte alls enl den beskrivning jag angett i bokningen vilket resulterade i onödigt arbete för verkstaden och en dags försening för mig. Läs mer
  • Lena F

2019-12-13

Lena F skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag hade min bil på service samt däckbyte och -förvaring. Jag lämnade bilen kl 8 på morgonen. Min Bil Sollentuna stänger kl 17. Jag bor i centrala Stockholm, hade hyrt bil för dagen av dem och särskilt bett dem försöka att försöka få min bil klar så jag slapp sitta i värsta köerna på sen eftermiddag. Men först kl 16.23 SMSade de att min bil var klar nu och att jag kunde komma och hämta bilen. Trots att jag hade startat strax efter kl 16 hemifrån, så var det inte möjligt för mig att hinna till Min Bil Sollentuna förrän kl 17.05 pga köerna. Då hade de demonstrativt släckt ner fast de var kvar där och hade två kunder som de höll på och servade. Jag fick då en snäsig information när jag klev in: "Klockan är faktiskt redan över kl 17 nu" Det var väldigt otrevligt och opåkallat och dålig kundservice. Jag vägrade gå och komma tillbaka nästa dag och fick ut min bil. Bilen hade skötts om bra dock. Läs mer

Souren Z skrev om Min Bil Sollentuna
    Det var inte en stor sak som gjordes på min bil utan var det däckskifte som jag bemöttes på vänligt sätt och skiftet gjordes ganska snabbt ok det var helt ok.
    Förväntningar hade jag inga, men blev jag imponerade på vad har jag sett.
    Inga klagomål bara bra, och fortsätt på det goda arbetet. Läs mer

Gertrud B skrev om Min Bil Sollentuna
    Vi har två bilar och var kund hos MinBil Sollentuna i ca 15 år. I många år var vi mycket nöjda; god service, hög tillgänglighet, pålitlighet och bra prisläge. På senare år har dock situationen förändrats påtagligt i samband med anslutningen till autoexperten. Prisläget har höjts avsevärt och ett antal händelser har gjort att vi känt oss lurade. Vi avbröt relationen med MinBil när vi hösten 2019 fick en offert på byte av länkarmsbussningar på ca 9000kr. När vi sade att det var orimligt dyrt så ville de ha över 3000kr för enbart felsökningen trots att de ringde och meddelade felet ca 40 minuter efter att vi lämnat bilen. Intressant timpenning. När vi påtalade orimligheten återkom de och sade att de måste räknat fel och sänkte till typ 1500kr. Länkarmarna åtgärdades av Mekonomen för 2500kr och MinBil har förlorat en trogen kund. Trist. Läs mer

Alve J skrev om Min Bil Sollentuna
    Mitt första besök var en service, och fick ett gott intryck av personal, yrkeskunnande och säkerhet.
    Jag kan bara rekommendera Läs mer

Car Care I Väsby Aktiebolag C skrev om Min Bil Sollentuna
    Däckbyte. Trevlig personal och arbetet blev väl utfört utan krångel och snabbt.
    Tack för ett bra kampanjpris dessutom! Läs mer

Andreas S skrev om Min Bil Sollentuna
    Köpte nya däck på nätet. De skulle bara lägga om dem. Lämnade bilen på morgonen. Fem på eftermiddagen var bilen inte klar. De sa att jag kunde komma när som helst nästa dag. Dyker upp, de undrar vad jag gör där och varför jag inte ringt innan. Får sitta ned och vänta en och en halv timme. När jag slutligen klagar får jag tusen kronor tillgodo på nästa service. Bra att de kompenserade till slut men efter ett totalt jävla clusterfuck borde man själv fatta att kunden är lite irriterad Läs mer

Berit W skrev om Min Bil Sollentuna
    Bakstycke på sidspegel ramlat av vid snudd av grindstolpe. Trycktes fast utan väntan och utan kostnad. Mycket tacksam Läs mer

Per S skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag beställde 2 vinterdäck online som jag valde att leverera till denna verkstad.
    Jag fick ett jättebra bemötande av receptionisten och är mycket nöjd med mina däck.
    Verkstaden ligger inte jättebra till för min del då jag bor i Solna, men skulle trots detta kunna tänka mig att nyttja dem igen. Läs mer

Sven A skrev om Min Bil Sollentuna
    Bilservice.
    Mycket bra bemötande.
    Var där för 3:e gången och lika nöjd som tidigare. Läs mer

Peter H skrev om Min Bil Sollentuna
    Varmt mottagande och kompetent personal..
    Dom löste mina problem med bilen utan problem..
    Andra har misslyckats upprepade gånger Läs mer

Ralf A skrev om Min Bil Sollentuna
    Prisvärt
    Engagerade
    Vänligt bemötande
    Trevlig vänteplats under tiden arbetet utfördes
    Prisuppgift i förväg Läs mer
  • Joakim R

2019-12-11

Joakim R skrev om Min Bil Sollentuna
    Ett fantastiskt bra bemötande av personalen när vi lämnade in vår bil på service,smidigt med både bokning och lämning samt hämtning av bilen. Kommer lämna in den där även i fortsättningen. Läs mer

Jens H skrev om Min Bil Sollentuna
    Seriöst företag. Gjorde allt som skulle göras i tid och budget. Läs mer

Morecap Sthlm Ab M skrev om Min Bil Sollentuna
    Vi har varit kunder i många år, med serviceärende samt däckskifte med förvaring. Vi har nu tagit hem våra däck och kommer inte i framtiden vara kund på Min Bil. Främsta anledningen är den kaxiga attityden man får från några anställde, men även att varje gång man har bokat en tid är de försenade. Sedan har vi tappat bultar på däcken efter några dagars körning strax efter däckbyte, även låsbultar har saknats några dagar efter bytet, då vi har fått som svar att möjligen har någon försökt att snå däcken, fått upp låsbulten på ett däck, och sedan blivit avbrutna...trots att bilen står i ett låst garage både hemma och på jobbet...tar inget ansvar för slarv, bortkastad tid eller dåligt utfört arbete. Har även hört managern tala om för en anställd att tala om för en annan anställd som hade misskött sig grovt på jobbet att han skulle ut därifrån och inte komma tillbaka till jobbet...vad han hade gjort kan jag bara undra över... nej, bättre ställen kan man hitta för att ta hand om bilen! Läs mer

Sven R skrev om Min Bil Sollentuna
    Service på serviceavtal. Inga anmärkningar Läs mer

Afzal P skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra service Trevlig Bemötande Läs mer

Mikael T skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande, snabb service som Läs mer

Bert K skrev om Min Bil Sollentuna
    Bytte till vinterdäck. Hade bokat tid. Ni höll tiden perfekt. Blev trevligt bemött i kundmottagningen. Jobbet utfördes utmärkt. Även omställning av däcktryckssensorer utfördes. Det klarar inte J-bil och många däckverkstäder. Jag kommer att göra nästa service hos er. Läs mer

Fanny S skrev om Min Bil Sollentuna
    Snäll, snabbt och trevligt.
    Tog med min son, tjejerna var jättetrevligt med honom och bilen var färdigt inom 15 minuter, helt underbart! Läs mer

Ulrich H skrev om Min Bil Sollentuna
    Köpte ingen service, bara däckmontering och balansering. Dock mycket vänlig personal, bra service och rimligt pris. Är väldig nöjd, rekommenderas starkt! Läs mer

Selena H skrev om Min Bil Sollentuna
    Den bästa verkstaden jag har varit i! Rekommenderar vänligt ! Speciel Adrijan som jobbar som servicerådgivare Läs mer

Kjell E skrev om Min Bil Sollentuna
    Service , kamrem ,vattenpump , trevligt å bra kundbemötande Läs mer
  • 2019-10-21

Viveka S skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabb service bra pris vänligt bemötande.Toppen Läs mer

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna