Min Bil Sollentuna

Min Bil Sollentuna

En del av Min Bil - www.minbil.se
Vi är auktoriserad serviceverkstad för Nissan och Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!

Läs vad 1375 kunder tycker om Min Bil Sollentuna 2

• 2021-07-21
    väldigt trevligt bemötande och att de ställde upp så snabbt för mig när man fick problem
    fast att jag inte kommer härifrån
    sådana verkstäder skall premieras högt..
    2021-07-12
    Blev lovad en offert på ett jobb som skulle utfärdas på bilen och att jag skulle få ett svar, mail, dagen efter. Det var den 22 Juni 2021. Jag har ännu inte fått något svar och det är 3 veckor sedan och jag har nu anlitad en seriös verkstad. Som klarade av att stå för vad dom säger och både leverera en offert och utföra arbetet.
    Min bil i Sollentuna behöver inte vara orolig att jag kommer tillbaks.
    Hej Staffan Det känns tråkigt att du har behövt uppleva det du har känt, återkoppla gärna till oss per mail till sollentuna@minbil.se så ska vi se över vad som har missats! MVH Inanc Minbil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-07-12
    Bra och proffessionellt bemötande i servicemottagningen och väl utfört arbete vad jag kan bedömma.
    Hej Göran Kul och höra att du har upplevt ditt besök hos oss som det ska vara! Du är alltid välkommen när du behöver hjälp eller sväng förbi gärna förbi och säg hej! MVH Inanc Minbil sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-07-12
    Jag bytte från en AX-verkstad till denna och blev glatt överraskad. Kundmottagaren var mycket serviceminded vilket är viktigt för mig som kund. Jag gjorde service på min Volvo.
    Hej Britt Kul att du har fått den servicen samt bemötandet du har behövt, vi uppskattar det riktigt mycket, vi finns här när det behövs, du är alltid välkommen! MVH Inanc Minbil sollentuna Min Bil Sollentuna
  • 2021-07-11
    Tydlig återkoppling och kommunikation. Vänliga och kunde förklara vad som var fel och hur det åtgärdas. Snabb service.
    Hej Nanette Kul och höra att du har fått bra återkoppling utav oss vi uppskattar det riktigt mycket! MVH Inanc Minbil sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-07-10
    Bra bemötande, bilen väl omhändertagen.
    Hej Gunnar Vi uppskattar att du gillade vårt bemötande, du är alltid välkommen när du behöver hjälp vi finns här när det behövs! MVH Inanc Minbil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-07-08
    Känner mig alltid trygg när jag lämnar min bil här. Jättetrevlig och tillmötesgående personal.
    Hej Olov Vi uppskattar att du är nöjd med oss, och du vet att vi alltid finns här det behövs! MVH Inanc Minbil Sollentuna Min Bil Sollentuna
  • 2021-07-06
    Snabb och bra service
    Trevligt folk
    2021-06-18
    Allt ok trevligt bemötande
    Jag kommer att återkomma
    Hej Rolf Kul att du gillade vårt bemötande, vi hoppas att se dig igen vid ditt nästa besök. Du är varmt välkommen! MVH MINBIL SOLLENTUNA Min Bil Sollentuna
  • 2021-06-16
    Personligt professionellt bemötande med engagemang.
    Hej Ulrika Vi tackar för din uppskattning utav vårt bemötande, önskar dig ett riktigt fortsatt trevlig sommar och du vet att vi finns här, när du behöver hjälp. MVH MINBIL SOLLENTUNA Min Bil Sollentuna
    2021-06-16
    Inga besked om när och hur och hur mycket det skulle kosta
    Inte heller besked om när jobbet var klart
    Inte godkänt
    Ingen verkstad jag kommer rekommendera
    Hej Lennart Vi tycker att det är riktigt tråkigt att du har upplevt besöket hos oss på det viset, skulle du kunna maila oss på sollentuna@minbil.se så ska vi se över vad vi har gjort för fel, och naturligtvis kunna göra dig glad samt vi vill ha kvar dig som en återkommande kund! Min Bil Sollentuna
  • Tony C
    2021-06-12
    Bemötandet är bra men falskt, man ringer och skickar mejl flera gånger innan man får prata med rätt ansvarig.
    Min upplevelse med dem var väldigt uselt. Bilen stannade på verkstaden I 99 dagar för motorbyte. De kunde aldrig lämna nån status på bilen eller när kan den vara klar. Efter reparationen på 6 dagar gick bilen sönder igen. När jag fick bilen var jag inte nöjd med nåt skydd som skulle vara indkruvad på motors sidan. Jag klagade på den och de klistrade det istället för att sätta den på rätt sätt.
    Listan är lång på missnöjet.
    2021-06-12
    Bra bemötande. Dyr reservdel men det stämde med offerten.
    2021-06-10
    Trevligt bemötande och bra service då jag lämnade in min bil för service! Hade tänkt ge en femma men ger en trea på grund av att killen i receptionen bad om högsta betyg när jag sa att det var ok att de kom ett mail om feedback.
    2021-06-10
    På ett trevligt sätt. Jag fick bilen reparerad och är nöjd Tack
    2021-06-08
    Fick 3-4 offerter. Ingen stämde. Mellan första och sista skiljdes 12000 kr. Utebliven återkoppling och det som skulle ta 1 dag slutade med att bilen var borta i två veckor. Detta pga dålig koll på lagersaldot.
  • Sven Thomas K
    2021-06-08
    Reparationen i sig var ok. Men...
    Att en regskylt försvann - inte deras problem.
    Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras problem.
    Att de, utan att meddela, bytte torkarblad - inte deras bekymmer.

Så, nästa besök - inte deras bekymmer.
    Du ringer en anställd på dennes privata telefon för att din son känner honom. Du behöver akut hjälp och skall resa bort. Jag Mickael Persson, VD sitter den dagen och utbildar en nyanställd. Jag ringer upp dig och säger -lämna din bil så skall vi hjälpa dig snabbare. Så här fick du fin service. Du lämnade in bilen till oss, vi fastställer att bromsar måste åtgärdas.*** Här fick du snabbt svar När vi har våra kunders bilar inne på verkstaden utför vi alltid en kostnadsfri fordonskontroll för att säkerställa att bilen är trafiksäker efter vårt besök. ***Här fick du gratis extra service. Vid den kontrollen upptäcktes att däcken vår så dåliga att dom var både trafikfarliga och olagliga. Vi rekommenderade dig att byta 2 däck samt hjulinställning. Sedan var även torkarbladen dåliga Jag personligen ringer upp dig, går igenom vad som behöver göras. Du och jag diskuterar vilket fabrikat däck vi erbjuder och om det gick att få klart allt till dagen därpå vilket var fredagen då du skulle resa. Jag förklarade att vi löser det. Jag presenterade priset per jobb samt en totalnota ink moms. Du tackade ja till åtgärderna per telefon.** Här fick du gratis kontroll av bilen och vi erbjöd dig att åtgärda trafiksäkerhetsrelaterade fel på din bil. Och du tackade ja Vi beställer däcken med bud från södra sidan av stan för att kunna bli klar i tid.**Den servicen kostade inget extra för dig Bilen blir klar i tid.' Vi höll vad vi lovade, alltså bilen klar till din resa. När du påpekar att någon fågel bajsat på din bil så tar vi in den och tvättar den åt dig.**** Även här gjorde vi det gratis. Jag tror inte ICA Maxi skulle tvätta bilen om en fågel bajsat på din bil. Men vi löste det utan kostnad. Det som vi inte upptäckte var att när vi provkörde din bil så ramlade regplåten av. Här kan jag inte se mer än ett ägaransvar i att regplåten sitter korrekt monterat. Tekniker MÅSTE kunna provköra bilen vid felsökning och efter reparation. Då måste bilen vara i sådant skick att den kan klara det. Gör den inte det är det ett ägaransvar. Det är inte bilprovningens fel när dom trampar av dina bromsrör när dom utför test utan det är just det testet skall visa. Om det klarar det eller inte. Hade rören gått av betalar du som kund för reparationen då det är ditt ansvar att bilen skall gå att framföra på ett säkert sätt Just regplåten är något vi inte kan lösa åt dig då den alltid måste beställas av bilägaren Så Thomas i denna reco anser jag att du inte varit helt sanningsenlig vilket gör mig besviken med tanke på allt vi gjorde för dig men som ändå inte uppskattades //Mickael Persson VD Minbil Group Min Bil Sollentuna
    2021-06-08
    En stor positiv upplevelse (min bil) vill nog åka tillbaka till min bil vid nästa service 👍
    2021-05-27
    Lurad!! Både vad gäller den s k servicen och det påstådda ianspråktagandet av tid, dess debitering bestående av en extrahög timdebitering trots att problemet inte var lierat med ngt specifikt märke, samt en helt undermålig tvätt.
    Jag hade en dragkrok som fastnat och frågan var om det gick att lösa upp rosten och få loss den, så bilen kunde besiktigas. Samtidigt beställde jag in- och utvändig tvätt, som de hade ett extrapris på. Bilen lämnades strax före kl 9, eftersom de behövde hela dan enligt uppgift. Strax efter kl 13 (!) blev jag uppringd av servicemannen som meddelade att låset var trasigt och därmed gick det inte att få in nyckeln, varpå arbetet med att få loss kroken inte var ngn idé att fortsätta med och vi kom överens om att avbryta det hela. Dock skulle tvätten ändå äga rum. För denna information blev jag sedan debiterad 40 minuter med en timkostnad på 1700 sek!
    Efter ett skriftligt klagomål per mail blev jag erbjuden en ny tvätt, dock var jag tvungen att lämna ifrån mig bilen hela dan igen då ngn fast tid inte kunde ges. Har inte kunnat utnyttja det "erbjudandet" då jag bor på Kungsholmen och kommunala kommunikationer kräver minimum 1 timme i vardera riktning! (Vid inlämnandet "fick" jag en ersättningsbil som jag dock fick betala ca 350 sek i försäkring för, vilket jag knappast gör om för en "gratis" tvätt!)
    Jag har mina däck på förvaring hos dem, men när det är dags för nästa byte kommer jag att byta däckhotell!! Funderar även på att ta detta till konsumentombudsmannen!
  • 2021-05-19
    Service, däckbyte, in/utv. tvätt.

Allt sköttes till belåtenhet.
    Tyvärr hanns inte inv. tvätt med.
    2021-05-13
    Snabbt, trevligt, särskilt biltvätten var väldigt prisvärd
  • 2021-05-12
    Bytte till sommardäck. Bra bemötande, lätt att få tid och snabb service. Skulle vilja kunna boka tid på nätet.
    Jag kommer att fortsätta anlita dem.
    Tack för ditt fina omdöme! Varma hälsningar Min Bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
  • 2021-05-11
    Fick men bil dit bogserad efter motorstopp. För att få ett pris på min skada var jag tvungen att göra en felsökning där maxtaket vara 9000 kr. Felkodsläsning och sedan 3 olika steg av analys för felkoderna. Jag har en egen felkodsläsare och det tar 5 min att ta ut en felkod. Redna där började jag ana att det var något lurt.
    När det var klart fick jag en uppskattat pris på 24900 kr Tyckte det lät dyrt så jag ringde runt och hittade en mindre verkstad som gjorde samma jobb för drygt 9000 kr. När jag var på verkstaden för att hämta ut bilen så var det fler äldre personer som var i verkstaden. De fick alla ett kostnadsförlag på felundersökningen för upp till 9000. Tycker synd om dem, känns som Min Bil lurar dem.
    De som sitter och tar emot bilarna sitter där med dyra klocker och man förstår varför med de priserna. Kan absolut inte rekommendera den verkstaden till något. Hutlösa priser.
    Hej Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd hos oss. Du får gärna maila eller ringa oss på 0868404410 / Sollentuna@minbil.se så vi får kolla närmare på ditt ärende och vad som har hänt där. Vänliga hälsningar Min Bil Sollentuna Min Bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-05-06
    Jobb väl utfört! Trevlig personal, kommer gärna åter igen!
  • 2021-05-03
    Lång väntetid i kö för att hämta ut bil. Oklart att och när bilen var klar. Flera ombokningar pga beställningar av reservdelar.
    2021-05-03
    Normalt har det varit bra, men den senaste gången inte.
    Beställde nya däck, fick tid, däcken hade inte kommit, ny tid, inga däck. En vecka senare ordnade det sig
  • 2021-05-03
    Bil repareras mer än 3 månader. Fick fakturan men bilen är fortfarande repareras.
    2021-04-12
    Reparation av bil som blev långt dyrare än överenskommet
  • 2021-04-12
    Professionell bemötande och utförande.
  • Jan L
    2021-04-12
    Byte av batteri.
    Bokade med kort varsel, utmärkt bemötande och bra utfört till en rimlig peng.
  • 2021-04-12
    Funkar bra och kundmottagare är hjälpsam
    2021-03-07
    Slarvig hantering av prissättning plus slarvigt utfört arbete.

Beställde rekond (in- och utvändig rengöring + liten motortvätt) till fastpris. I det SMS man skickade ut för att meddela att bilen var klar för uthämtning uppgavs ett flera hundra kronor högre pris än det fastpris som erbjöds vid beställningen. Möjligen bottnar felet i att det kampanjpris man erbjöd vid beställningen inte lagts in korrekt i systemet.

Dessutom var den inre rengöringen slarvig. Golvmattorna var rengjorda medan instrumentbrädan + växellådekonsolen var fortfarande dammiga och hade matta ytor - man hade inte putsat dessa ytor.
    Hej Bengt! Jag är ledsen att höra att du inte är nöjd med vår in och utvändiga tvätt. Vänligen återkom till oss på 0868404410 eller på Sollentuna@minbil.se så får vi kolla närmare på ditt ärende och vad som kan ha hänt. Hälsningar Min bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-03-06
    Köpte en Suzuki. Är mycket nöjd med den och det trevliga bemötandet.
    2021-03-05
    Jag ringde innan och frågade vad det kostar och fick ett pris och senare fick jag betala annat pris för exakt samma jobb.
    Aldrig OK.
    Aldrig OK
    2021-03-05
    Personen som svarade talade begränsad svenska vilket gjorde det svårare att beskriva felet på bilen. Men bortsett från det gick det fort att få felet fixat till ett rimligt pris.
    2021-03-05
    Reklamerade gasdämparna på min baklucka som inte öppnade luckan ordentligt. Inget fel på dessa enligt verkstaden och p.g.a. detta fick jag betala för felsökning av dessa.
    Vid ett besök några dagar senare på en annan verkstad konstaterade dom att dessa inte fungerade som dom skulle och bytte dessa på bilens nybilsgaranti.
    Alltså betalt för en felsökning helt i onödan.
    Men dom nya dämparna öppnas luckan så som den ska.
    Blev också rekommenderad att byta bromsar runt om p.g.a. rostkant på skivorna. Mekanikern på den andra verkstaden som kontrollerade dämparna på bakluckan, tittade också på skivorna och han hade ingen anmärkning på dessa,
    en besparing på 10.000:-.
    Tycker dock att personalen var trevlig annars hade det blivit ännu lägre betyg.
    2021-03-04
    Jag ringde och Beställde nya sommardäck
    2021-02-06
    Trevligt bemötande. Bilen klar i tid och till överenskommet pris.
    2021-02-05
    .....................................................................
    2021-02-05
    Känner mig lurad! 12000 kr för en enkel service där majoriteten av felen ej lagades. Krävs nu nytt besök med kostnader på över 10000kr. Oproffsigt med så höga kostnader för felsökning!
    Hej Fredrik! Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd hos oss. Du får gärna maila eller ringa oss på 0868404410 / Sollentuna@minbil.se så vi får kolla närmare på ditt ärende. Vänliga hälsningar Min Bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-02-03
    Snabbt och smidigt. Trevligt bemött och bra återkoppling.
    2021-02-03
    Mkt trevligt och varmt bemötande vid mottagandet. Servicen gick som förväntat utan problem och fortfarande inga problem. Det är allt jag önskar helt enkelt.
    Hej Alf! Tack för din fina feedback! Önskar dig en trevlig helg Hälsningar Min bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-02-03
    Lurar en på garantiärenden och arbetstimmar, så uselt, glömmer skruva ihop bilen så man får lämna in den igen.. rekommenderar er att välja en annan verkstad!!!
    Hej Kjell Vad tråkigt att du känner du lurad. Du får gärna återkomma till oss på telefonnummer 08-68404410 eller på mail Sollentuna@minbil.se så kan vi se över ditt ärende och se vad som har hänt och vart vi har brustit. Hälsningar Min bil Sollentuna Min Bil Sollentuna
    2021-02-03
    Sista besöket var så proffsigt som jag minns sedan tidigare. Har servat hos VW men gick nyss tillbaka.
    Får en fyra pga att jag hade en dålig erfarenhet för ca 2 år sedan. Först var bilen inte klar första dagen, kan ju hända, men sedan var den inte klar fredag heller och ingen information införväg så fick tokstressa och flytta två stora barnstolar till lånebil för att kunna hämta barn från förskola.

Men som sagt. Mitt besök nu senast i januari 2021 var prickfritt och så bra som de brukat vara.
  • 2021-02-03
    Den lilla verkstadens goda vilja.
    2021-02-03
    Jättenöjd med mina nya bromser, det var bilbesiktningen också!
    2021-02-02
    Proffsigt service på min bil och trevliga.En nöjd kund,
    2021-02-02
    Överlag mycket positiv upplevelse.
    2021-01-08
    Jag hade service av min bil. Gick snabbt och smidigt
  • THOMAS R
    2021-01-07
    Fick hjälp av MinBil att lägga på nyinköpta vinterdäck på fälgar och att montera dem på bilen. Allt fungerade smidigt och hjulen har inte ramlat av så än så länge är jag nöjd :). Trevligt och professionellt bemötande så jag tar gärna hjälp av MinBil i framtiden också.
    Hej Thomas! Tack för din feedback och att du är nöjd med ditt besök! Trevlig helg Hälsningar Min bil Sollentuna Min Bil Sollentuna