En del av Min Bil - www.minbil.se
Vi är auktoriserad serviceverkstad för Nissan och Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!

Läs vad 1477 kunder tycker om Min Bil Sollentuna 2

• 2022-07-25 Insamlad av företaget
    Bra, hjälpsamt och trevligt bemötande.
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Välkomnande och proffsigt bemötande
  • 2022-07-22 Insamlad av företaget
    Bra bemötande trevligt *********
  • 2022-07-21 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Lätt att få kontakt via mobil
  • 2022-07-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande,fick skjuts till arbetet.
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande, proffsigt utfört arbete.
    2022-07-13 Insamlad av företaget
    Då den efterfrågade servicen på min bil krävde utrustning som inte fanns i Sollentuna och jag bor långt från Min bil Sollentuna och inte enkelt kunde köra den därifrån till annan Min bil-verkstad i Stockholm efter att ha lämnat in den i Sollentuna erbjöd ni er att köra min bil till den verkstad där servicen kunde utföras och tillbaka till Sollentuna sedan. Det sparade tid och pengar för mig. Även i övrigt var allt som jag kunde önska (bra med kostnadsfri koll). Mycket nöjd.
  • 2022-07-13 Insamlad av företaget
    Fick betala över 3000 kr för felsökning!
    Ringde och ville byta en vevaxelgivare som larmat. Fick tid följande dag, men då skulle de göra felsökning trots att jag hade felkoden.
    Bad dem koll varför ac:n inte fungerade.
    Över 3000kr och inget åtgärdat😡
  • 2022-07-12 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra verkstad! Proffsiga, ärliga och otroligt bra kundmottagande. Efter 15 år som kund hos Mekonomen byter jag nu till Min Bil Sollentuna.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Jag gav dem ett problem de skulle lösa men det löste inte det på två försök. Blev dyr upplevelse men problemet kvarstår.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt trots att felet avhjälptes
  • 2022-07-07 Insamlad av företaget
    Trevlig personal i kundmottagningen och snabb service.
  • 2022-07-06 Insamlad av företaget
    Jag hade köpt min bil på riddermark och efter 3 km så hade den gått sönder, den läckte från forts ställen och delar var trasiga. Han som tog emot den på verkstan fixade allt med riddermark och försäkringsbolaget, som först ej ville stå för kostnaden. Och han hade en service i världsklass. Så från mig får de full pott. Även om jag har närmre ställen att laga min bil på kommer jag att åka dit framöver.
  • 2022-06-11 Spontant omdöme
    Grymt bra bemötande och samarbete med mig och mitt försäkringsbolag! Min bil tog ansvar för hela kontakten med dem, tack för den här gången!
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Visited them a couple of time with a very known issue ( i know now) in Qashqai+2 and every time they would try to change parts that had no relevance to the actual issue just to make some bucks.
    They charged me hefty twice and changed parts that had nothing to do with the actual error codes.

Do yourself a favour and don't waste money visiting Min Bil for that matter. I will instead instead go to another mechanic not LABELED as Nissan authorised.
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Blev mycket väl bemött och bra info.
    Höga och var mycket nöjd.
    Känner till företaget sedan flera år och har alltid varit nöjd. Denna gång var det service och inköp av sommardäck.
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Allt fungerade bra, tack så mycket
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Gott bemötande, trevligt. Är nöjd med den hjälp jag fått som att serva bilen, däckbyte/förvaring och reperationer.
    2022-05-08 Insamlad av företaget
    Kunniga, vänliga och höll tiden som var överenskommet
    2022-05-07 Insamlad av företaget
    Jag lämnade in min bil för att den luktade bensin. Flera vänner sa att det förmodligen var bensinfiltret. När jag lämnade den sade jag att det förmodligen var bensin filtret. Dom ville undersöka bilen jag sade ok, då jag trodde att doms skulle undersöka varifrån bensinlukten kom. Dom ringde mig och sade att krängningshämmarna fram var dåliga jag sade att låt bli dom. Dom hade undersökt andra saker också. Reparationen fick på
    över 2500 kr. Jag undrar vad det hade kostat om dom hade tittat på bensinfiltret och enbart bytt det.
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Personalen som jobbade där var väldigt vänliga och hjälpsama. De hörde också av sig för att uppdatera hur det var med äranded som vi hade med dem.
  • 2022-05-06 Insamlad av företaget
    Bokning och tid för service var helt ok. Allt ordat på bra sätt. Det enda sak - lite dyrt.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra service , verkligen kunniga, rekommenderas.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande! Bra utfört jobb! Är nöjd med med besöket i sin helhet.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Extremt kostsamt. Har i efterhand undersökt och jämfört. De beställer dyra reservdelar.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Jag blir alltid trevligt bemött på Min Bil i Sollentuna. Har varit trogen kund i många år. De är lösningsorienterade och tar väl hand om både kunder och bilar.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Otrevlig personal. Båda killarna i receptionen var mycket konfrontativa och påstridiga och man kände sig absolut i vägen konstant! Som kronan på verket så parkerade dom min bil mitt på gatan när de var klara så att en annan bilist lyckades köra in i den. Nog sagt, avslutade samarbetet med dem efter en säsong på alla mina bilar! Maken till otrevlighet, inkompetens ock icke-välvilja har jag sällan stött på i samhället…
    Hej Kenan

Vi skulle vilja titta närmare på detta ärende, självklart ska du inte känna dig i vägen!
    Skicka gärna ditt regnummer samt dina uppgifter så ska vi ta en närmare titt på det!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    MVH Min bil sollentuna
    Positivt bemött. Glad stämning
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Väldigt bra service och mottagande när jag fick ett krångligt problem med bilen.
    Bra samarbete för att lösa problemet.
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra service! Bilen var t.o.m nytvättad och polerad vid hämtning. Rekommenderas varmt!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Gick snabbt att få en tid för service på bilen och fick tydlig information om pris och vad som ingår i servicen.
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Blev professionellt bemött och fick ett bra pris på det arbete som skulle utföras. De var trevliga och villiga att diskutera.
    Jag utförde först en oljeservice följt av ett återbesök för att byta två bromsar.
    Arbetet blev enligt förväntan och utan några komplikationer.
    Stort plus för att de lämnade en påse Ahlgrens bilar i bilen efteråt!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Service vänliga personer speciellt anläggnings chefen. Tackar
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Super bra service. Och bra bemötande. Fick hjälp samma dag fast jag inte hade bokat tid innan
    Rakt igenom positivt
    Proffesionellt mottagande
  • 2022-02-25 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande samt så har jag byt min växellåda hos de.
  • 2022-02-24 Insamlad av företaget
    Jag behövde hjälp att felsöka, vilket blev nästan 5 ggr dyrare än hos annan verkstad i Väsby. När felsökningen var klar och jag inte ville reparera bilen så påtalade ni att ni inte står för felsökningen, som jag betalat dyrt för. Vad är det för ett jävla sätt?

Dessutom var ni 3 ggr dyrare att utföra reparationerna. Alltid med detta argument att ni måste kunna garantera att bilen sedan fungerar.

Dryg kille som hanterade detta dessutom.
    Hej Erika

Vi skulle jätte gärna vilja se över vad som har gått fel?
    Skulle du kunna maila över mer information om vad som har skett vilket registreringsnummer gäller det?
    Du kan maila all info till sollentuna@minbil.se
    Så ska vi se över detta!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    MVH Minbil Sollentuna
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    När jag får betalt för de svar jag ger kommer jag att kommentera era förbättringsområden i detta fält, inte innan.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Helt ok. Strul i början med min tidsombokning, annars perfekt bemötande och service. En kille har dessutom ringt mig!
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Bra service och enkel bokning. Tack. Mvh/ Andrej
    2022-02-20 Insamlad av företaget
    Dagen efter Assistanskåren lämnat av min bil ringde de från verkstaden och hade gjort en första undersökning. Åtgärdade felet. Gav då uppdraget att göra 7-års service. Dagen efter hämtades bilen, nyservad och tvättad. Högsta beröm för bemötande och hög servicegrad.
  • 2022-02-18 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som ringde upp efter att bilen blivit bärgad till din bil. Tyvärr var väntan på reservdelar ganska lång, vilket inte bilfirman kan rå för. Fick ett lika trevligt samtal när bilen var klar. Dom gjorde allt för att bilen skulle bli klar så fort som möjligt..
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Snabb jobb, bra kund bemötande
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Bra kontakt med försäkringsbolaget. Dåligt att det tog två dagar innan bilen skickades vidare till plåtverkstaden trots att arbetet var bokat sen länge.
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Uppenbarligen så lämnar de glatt mina uppgifter till höger och vänster, eller åtminstone en som de inte borde lita på. Aldrig fått så mycket spam med mera sen jag servade bilen hos dom. Sånt här får mig inte direkt att lita på deras service heller.
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra service. Ända nackdelen var att det var väldigt trångt på deras parkering speciellt jag som servade min husbil hos dem.
    Men annars är jag super nöjd.
  • 2021-12-10 Insamlad av företaget
    Från början bra!
    Därefter gick allt helt snett! Helt enkelt horribelt! Fick ett kostnadsförslag på kamkedjebytet på 29000kr!!!!! Som var odiskuterbart. Jämförde då från annan (större märkesverkstad) och fick då exakt halva (!?!) det beloppet vilket jag meddelade. Min Bil. Som började pruta på sitt belopp i omgångar och slutade på 19000!?! Jag valde då förstås annan!
    Fick vid uthämtandet betala drygt 4500kr för felsökningen. Oxå horribelt då den som ”fick” jobbet tar 1895kr för samma arbete!
    Seriöst företag Min Bil? Vill inte tro det!!! Lurendrejeri i mina ögon! Funderar på vart man vänder sig för att påtala detta (en verkstad som tidigare varit helt OK). Tar tacksamt emot tips från er för att kanske få till en korrigering av det betalda …
    / Tim Ederström
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Bra bemött
    Service är utfört
    Jag saknade info om kylvätskans fryspunkt nu, när vinter kommer.
  • 2021-12-10 Insamlad av företaget
    Nu är det tredje gången jag blir tillfrågad om mitt omdöme efter besöket på min Bil i Sollentuna. Första gången muntligt då jag blev uppringd och andra gången i en motsvarande kundundersökning. I bägge fall riktade jag kritik mot dåligt bemötande och att Min Bil inte följde upp med tidsbokning för det moment man inte klarade av vid mitt besök. Eftersom ni/Min Bil tydligen inte tar vara på synpunkter från kund vill jag slippa att bli kontaktad framöver. Lite orolig är jag allt då jag undrar om denna nonchalans också gäller i själva servicen av bilen. Min Bil i Sollentuna kommer jag att undvika framöver.
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Har ett ärende som pågått under lång tid. Får sällan återkoppling trots att jag ringt upp och frågat