Alla kategorier AC Service Stockholms län Sollentuna Min Bil Min Bil Sollentuna

Min Bil Sollentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Vi är auktoriserad serviceverkstad för Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!
Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 882 kunder tycker om Min Bil Sollentuna

• Göran R
    Göran R skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid ett trevligt bemötande! Proffs på alla sätt! Läs mer
  • Elna D
    Elna D skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra kundservice, snabb reparation Läs mer
  • Jianxin W
    Jianxin W skrev om Min Bil Sollentuna
    replace tires there, very quick and experienced Läs mer
  • Kajsa R
    Kajsa R skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag uppfattade arbetet och bemötandet som bra. Hur arbetet utförts kan jag inte bedöma. Mottagandet var bra och trevligt. Läs mer
  • Jon O
    Jon O skrev om Min Bil Sollentuna
    Lämnade in för en repparation och det gick toppen, var klar snabbt. Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid fantastisk och proffsig service. Läs mer
  • Carl R
    Carl R skrev om Min Bil Sollentuna
    Däckskifte. Skedde helt i enlighet med bokat tid och till ett bra pris Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Min Bil Sollentuna
    bra bemötande. Kunnig personal och bilen klar tidigare än förväntat till priset som sagts. Läs mer
  • Juri N
    Juri N skrev om Min Bil Sollentuna
    Ommonteringen av mina hjul gick snabbt medan jag väntade. Bra jobb. Men de var stressade förstod jag för Min Bil skulle ha hört av sig under eftermiddagen, som de lovade. Men inget hördes. Jag chansade och tog en buss till dem till slut sent på eftermiddagen och på vägen fick jag veta att de var försena men att jag kunde vänta hos dem. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Min Bil Sollentuna
    Byte av däck, från vinter- till sommardäck.
    Snabbt, smidigt och enkelt Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande! Verkar vara väldigt kunniga när man ställde lite frågor angående framtidiga service mm. Var bara där för däckskifte denna gång. Läs mer
  • Jesper O
    Jesper O skrev om Min Bil Sollentuna
    Däckskifte som fungerade smidigt som vanligt. Bra med tider, bra service, och snabba! Läs mer
  • John E
    John E skrev om Min Bil Sollentuna
    Ducato (husbil) service, vänligt bemötande av kundtjänst och företaget levde i övrigt upp till mina förväntningar.
    Jag kommer att anlita Min Bil i fortsättningen. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemött, bra service. Toppen helt enkelt! Läs mer
  • Ann-charlottesandell A
    Ann-charlottesandell A skrev om Min Bil Sollentuna
    Togs emot trots att jag inte bokat tid. Hade pyspunka på ena däcket som visade sig vara en skruv som orsakat. Bra bemötande och snabb åtgärd. Läs mer
  • Dusan I
    Dusan I skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra! Noggranna o trevliga. Tar sig alltid tid även om man inte bokat o det bara är något litet. Dyrt? Inte alls.Hjälpsamma, prisvärda och snabba Läs mer
  • Erikgustavbertil W
    Erikgustavbertil W skrev om Min Bil Sollentuna
    Min Bil Sollentuna bytte båda främre nedre bärarmarna på min Volvo till bara aningen högre pris än Bilia ville ha för att byta bara den ena bärarmen... Min upplevelse av MBS är raktigenom positiv, och det kan bara bli högsta betyg. Läs mer
  • Lina S
    Lina S skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande, snabb service, tydlighet Läs mer
  • Robertjohanulrik H
    Robertjohanulrik H skrev om Min Bil Sollentuna
    Riktigt bra service och bemötande! Läs mer
  • Birgittamarie E
    Birgittamarie E skrev om Min Bil Sollentuna
    Byte av däck. Fick bra hjälp med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Leaseplanservicesverigeab L
    Leaseplanservicesverigeab L skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag bokade en service med hämta och lämna service. Jag fick ett positivt bemötande i alla kontakter och man var mycket flexibel. Servicen är svår att ha nån synpunkt på. Den utfördes och dokumenterades i serviceboken och jag fick en återrapport om att allt var ok. Läs mer
  • Thomasharald H
    Thomasharald H skrev om Min Bil Sollentuna
    Jättebra bemötande. Bilservice. Läs mer
  • Rose-Marie
    Rose-Marie skrev om Min Bil Sollentuna
    Kupéfläkten lade av så jag ringde dessa proffs som bad mig lämna in bilen dagen efter.Sagt och gjort så på em var den klar.Maken fick dock hämta den dagen efter då jag jobbade.Även han tyckte det var bra service och trevlig personal.Kommer definitivt lämna in bilen där igen. Läs mer
  • Matsolof E
    Matsolof E skrev om Min Bil Sollentuna
    Kontakt via bärgning från Falck när åket spontanstannat på E4:an.
    Snabb felsökning och reparation Läs mer
  • Matsgustaf Å
    Matsgustaf Å skrev om Min Bil Sollentuna
    Mkt Mktbra service o snabb behandling
    Nytt däck, nya bromsskivor o belägg på en dag
    Otroligt bra fixat till 40% lägre kostnad en Hedins bil Läs mer
  • Helénekarin L
    Helénekarin L skrev om Min Bil Sollentuna
    Fick hjälp med batteribyte! Trevligt och proffsigt mottagande från start till mål. Läs mer
  • Nordicevergreeninternational N
    Nordicevergreeninternational N skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra service på en garantireparation. Läs mer
  • Carinelisabeth I
    Carinelisabeth I skrev om Min Bil Sollentuna
    Lätta att få tag på och återkom vid behov. Gjorde vad de skulle på utlovad tid. De utförde dessutom några extra småsaker. Bra service! Läs mer
  • Raimondas K
    Raimondas K skrev om Min Bil Sollentuna
    Riktigt bra och proffsigt. Rekommenderar Läs mer
  • Lars Peter D
    Lars Peter D skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra! Trevliga och hjälpsamma. Bilen du kar som den ska igen. Prismässigt normalvikt för mekaniker. Läs mer
  • Kjell Lennart N
    Kjell Lennart N skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande och snabb bokning vid byte av bromsbelägg. Läs mer
  • Karinlisbeth F
    Karinlisbeth F skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande , akut problem med slocknade lampor , personalen hjälpte mig genast trots att det innebar övertid ! Läs mer
  • Shahnaz G
    Shahnaz G skrev om Min Bil Sollentuna
    Vi hade bokat service.

Mycket trevligt bemötande av personalen och bra utfört jobb. Läs mer
  • Sara Magdalena R
    Sara Magdalena R skrev om Min Bil Sollentuna
    Min Bil Sollentuna var riktigt bra, det märks att de verkligen försöker ge service genom sitt bemötande och de gav också råd kring felsökning som inte riktigt var deras ansvar. Läs mer
  • Anna Margareta A
    Anna Margareta A skrev om Min Bil Sollentuna
    Vid hjulskifte i slutet oktober påpekades att bromsarna var slitna borde bytas inom snar tid. När jag senare i slutet december kom för att byta var bromsarna helt ok kostnad 338 kr. Dessvärre fanns ingen notering i era journaler om bromsarnas kondition.
    Så jag fick betala hela beloppet 338 kr. En onödig utgift för mig.
    Tidigare år har jag vait nöjd med ert arbete.
    Margareta Andersson Läs mer
  • Fariba S
    Fariba S skrev om Min Bil Sollentuna
    Hej
    Bemötandet var bra med tydligt forslag. Läs mer
  • Paulina Ferna P
    Paulina Ferna P skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra service och bemötande! Information och snabba lösningar. Läs mer
  • Hans Andreas I
    Hans Andreas I skrev om Min Bil Sollentuna
    OK prisnivå, trevlig personal, bra utfört jobb. Läs mer
  • Francks Kylindustri I Sthlm Ab
    Francks Kylindustri I Sthlm Ab skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid proffsigt trevligt bemötande och snabb och proffsig service. Läs mer
  • Ulf Jan Olov B
    Ulf Jan Olov B skrev om Min Bil Sollentuna
    En god vän hade fått låna bilen och plötsligt läckte det diesel. Bilen bärgades av Trygg Hansa til Min Bil i Sollentuna och Adrian tog tag i saken. Eftersom jag var bortrest blev det många samtal fram o tillbaka innan allt var på plats, men Adrian skötte det mycket bra och bilen blev klar snabbt.
    Allt fungerade perfekt och jag är mycket nöjd med hur Min Bil löste problemet med ett sönderrostat bränslefilter. Läs mer
  • Siv Anna Maria R
    Siv Anna Maria R skrev om Min Bil Sollentuna
    När varningslampan för motorn började lysa kontaktade jag Min Bil Sollentuna. Felet fixades snart. Hittills funkar bilen bra efter reparationen och lite extra service som jag passade på att beställa när den ändå var på verkstaden. Jag skriver Verkstaden eftersom det är Min Bil i Sollentuna jag brukar anlita vid fel på min bil. Jag gillar vänligt bemötande och det får jag där. Läs mer
  • Karl Alexander S
    Karl Alexander S skrev om Min Bil Sollentuna
    Genomfört service. Trevliga och hjälpsamma. Noggranna med att informera vad som gjorts. Läs mer
  • Camilla Elisabet V
    Camilla Elisabet V skrev om Min Bil Sollentuna
    Bemötandet av han som tog emot bilen var mkt bra. Lämnade in bilen för service och felsökning av missljud från kupéfläkten. Bilen skulle vara inne en dag men det tog 2 dgr. Fick från verkstaden vad det var för fel och kostnadsförslag som jag godtog. Lämnade in bilen på nytt för åtgärd av felet med fläkten. När jag hämtade bilen lovade killen som tog betalt att han skulle ringa mig på måndagen (hämtade den på fredagen) och fråga om jag var nöjd och om felet med fläkten var borta. Ingen ringde och felet med fläkten kvarstår. Ringde då igen och frågade varför felet inte var åtgärdat. Svaret jag fick var att jag skulle lämna in bilen igen för felsökning av missljudet och att de fick se vad de skulle byta för fler delar. Jag kommer inte att lämna in min bil fler ggr till Min Bil Sollentuna, har man gjort felsökning och tagit betalt för det och sedan även för reservdelar och arbete så ska man inte behöva lämna in bilen igen för samma fel och betala ytterligare för samma sak. Det är OSERIÖST! Skönt att jag upptäckte att de inte var seriösa innan jag lämnade in min andra bil för service. Läs mer
    2018-02-01 Camilla H svarar Camilla Elisabet V
    Hej
    Enligt dig fanns ett missljud från kupefläkten så i samband med din service skulle vi felsöka detta.
    När vi väl felsöker framkommer inget missljud från kupefläkten men däremot ifrån drivrem/frihjulsnav och du får ett kostnadsförslag för byte av detta.
    Att det tog en extra dag på verkstaden beror på att ni bestämde er så sent som 16.00 att vi även skulle byta bromsbeläggen, då hinner vi tyvärr inte få hem beläggen samma dag. Vid efterkontroll går bilen fint och inget missljud kvarstår.

Sen ringer du oss och meddelar att ljudet visst kvarstår varpå vi ber dig att lämna in bilen på nytt så vi kan felsöka missljudet men du avstår.

Vi förstår er frustration men om inte ljudet/felet framkommer vid ditt besök hos oss måste vi självklart ta in bilen igen. Hade ljudet varit relaterat till de åtgärder vi utfört hade det självklart varit en kostnadsfri felsökning men en felsökning för att konstatera felet måste alltid göras oavsett om det är kostnadsfritt eller ej.

Men missljudet och vibrationerna som kom från frihjulsnavet på generator som drivremmen rullar på är nu åtgärdat.
    Om man inte åtgärdar detta är det vanligt att drivremmen går sönder och går in i kamremmen som för det mesta resulterar i väldigt dyra motorhaverier.

Vi hoppas förklaringen bringat lite klarhet i hur processen kring felsökning går till och du är välkommen att höra av dig om du vill att vi felsöker det upplevda ljudet.

Med vänlig hälsning
    Min bil Sollentuna
  • Sofia Helena J
    Sofia Helena J skrev om Min Bil Sollentuna
    Fantastiskt snabba i både att få en tid hos dem liksom att få bilen fixad! Tack för god service! /Sofia Läs mer
  • Anders Vilhelm B
    Anders Vilhelm B skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket kunniga. Hittade orsaken till att turbon på min 11 år gamla VW Golf inte nådde full effekt. Detta klarade inte Volkswagens egen verkstad i Akalla av. Läs mer
  • Marie Wilhelmina S
    Marie Wilhelmina S skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande, och dom lysnar på vilket problem som jag har och är kunniga. Läs mer
  • Hans Marcus F
    Hans Marcus F skrev om Min Bil Sollentuna
    Strålande service, kunnig personal och framförallt ett fantastiskt bemötande. Kommer garanterat återkomma med fler bilbesök hit! Läs mer
  • Sofia Ulrika S
    Sofia Ulrika S skrev om Min Bil Sollentuna
    Utmärkt! Trevligt bemötande och fick bra hjälp. Läs mer
  • Madeleine W
    Madeleine W skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande och inga problem att få en lånebil. Service som gör en tacksam och glad då vardagen flyter på. Tack för det. 😀 Läs mer
  • Maria Theresia H
    Maria Theresia H skrev om Min Bil Sollentuna
    Fick jättesnabbt service när bil-lampan slocknade och jag skulle iväg över julen. Toppbetyg från mig för den snabba hjälpen och trevlig personal! Läs mer

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna