Alla kategorier AC Service Stockholms län Sollentuna Min Bil Min Bil Sollentuna

Min Bil Sollentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Vi är auktoriserad serviceverkstad för Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!
Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 823 kunder tycker om Min Bil Sollentuna

• Avedis A
    Avedis A skrev om Min Bil Sollentuna
    krängde och skiftade däck.

Bra utfört arbete men en av anställda på kundmottagningen hade dålig dag eller attityd. Läs mer
  • Ulf Gösta Gunnar M
    Ulf Gösta Gunnar M skrev om Min Bil Sollentuna
    Bemötande utmärkt. Levde till fullo upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Karl-göran N
    Karl-göran N skrev om Min Bil Sollentuna
    Byte av framfjäder bekostad av försäkringsbolag. Märkesverkstad 2,5 v väntetid - min bil Sollentuna fixade reparation redan efter tre dagar!!
    Bra bemötande o trevlig kundmottagning Läs mer
  • Perola Erik B
    Perola Erik B skrev om Min Bil Sollentuna
    Det var bra att jag så snabbt fick hjälp med felmeddelandet på displayen. Jag uppskattade att jag fick en grundlig förklaring till reparationskostnaden. Läs mer
  • Christina G
    Christina G skrev om Min Bil Sollentuna
    Återkommande kund i flera år nu, är väldigt nöjd Läs mer
  • Giuseppe I
    Giuseppe I skrev om Min Bil Sollentuna
    Very friendly and professional. Most important honest price. Läs mer
  • Lena D
    Lena D skrev om Min Bil Sollentuna
    Proffessionell bemötande, hjälpsamma och snabba. Läs mer
  • Ernst Fredrik G
    Ernst Fredrik G skrev om Min Bil Sollentuna
    Tack för att ni väntade på mig efter 17! Men det skulle ju vara kanon om ni hade öppet till 18. :-) Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket nöjd, bra bemötande, bra pris och fick mina däck bytta som jag ville Läs mer
  • Per Gunnar J
    Per Gunnar J skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande vid inlämning av bil. Usel leverans och information vilket innebar att någon reparation inte kunde göras vid detta tillfälle. Senare åter inlämning och leverans med efterföljande problem där jag efter detta valt att åtgärda felen på annan verkstad. Det är inte värt att få sitt humör förstört med ytterligare kontakt. Läs mer
    2018-01-12 Min bil svarar Per Gunnar J
    Hej,
    Ni ringde och ville ha kostnad för att byta en lampa. Vi hade fullbokat denna dag men då ni hade ny lampa med er erbjöd vi er ändå att göra ett drop-in besök så skulle vi göra bytet kostnadsfritt åt er. I normala fall är ett lampbyte snabbt åtgärdat.
    Lampan ni hade med er byttes men fungerade tyvärr ej. Eftersom vi redan var fullbokade denna dag föreslog vi därför er att boka in bilen en annan dag för en grundligare undersökning av varför lampan inte fungerade eller om det fanns annan orsak till felet (mest troligt) men ni valde att avstå en ny bokning.
    Olyckligt nog glömde teknikern ställa om vredet till belysningen efter bytet av lampan vilket vi beklagar men vi ställde tillbaka vredet i rätt position igen innan ni åkte iväg.

Vi hade önskat att vi kunnat hjälpa er att åtgärda felet samma dag men vi hade som sagt fullbelagt och måste prioritera de som bokat sin tid.
    Med vänlig hälsning /Min bil Sollentuna
  • Tord Christer Å
    Tord Christer Å skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande ,bra information och trevligt väntrum, kunde ha funnits någon frukost att inhandla på morgonkvisten Läs mer
  • Örjan Thomas Axel Helg S
    Örjan Thomas Axel Helg S skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag använder Min Bil sedan många år. Jag är mycket nöjd. Får alltid verkstadsbesöket bokat inom rimlig tid. Verkstaden föreslår ofta olika förslag till lösningar så att jag kan välja det kostnadseffektivaste förslaget. Läs mer
  • Jonas Lauri J
    Jonas Lauri J skrev om Min Bil Sollentuna
    Fick snabbt tid för service. Konkurrenskraftigt pris med assistansförsäkring på köpet. Var dock noga med att specificera vad du vill få utfört innan du lämnar in bilen. Läs mer
  • Airi S
    Airi S skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket trevligt bemötande. Fick mina vinterdäck påsatta snabbt och proffsigt. Läs mer
  • Heidi-maria L
    Heidi-maria L skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag beställde nya däck från ett annat företag och valde de att levereras till Min Bil för att monteras där. När jag spårade leverans såg jag att mina däck skulle vara på verkstaden i slutet av veckan och mejlade till Min Bil för att boka tid i förhand till nästa vecka. De svarade att de ska höra av sig när mina däck kommit dit. Jag blev aldrig kontaktad.
    När jag mejlade Min Bil igen minns jag att ingen svarade till detta mejl. Sedan försökte jag ringa, men det verkade vara så bråttom där att jag lämnades att vänta när verkstaden tog en annan samtal eller något...det ledde ingenstans heller.
    Sedan bokade jag bara tiden genom webbsystemet, utan att veta hur lång tid ska man boka för bara montera 2 däck jag hade beställt.
    Jag åkte till verkstaden och där verkade personalen veta ingenting om mina däck. De kom fråga mig om jag hade beställt däck med fel storlek...eftersom de hittade sådana däck från samma tillverkare i lager. Så fick jag gå med de till lager att leta efter mina däck. Hur svårt kan detta vara? Kan inte rekommendera Min Bil ( sollentuna)!

Hannu Läs mer
    2018-01-12 Min bil svarar Heidi-maria L
    Hej Hannu.
    Under däckperioden hanteras VÄLDIGT många däck, omläggningar och skiften hos oss.
    Många köper däck från utomstående leverantörer och väljer att bara leverera dem till oss.
    De leveranserna kan vi inte på något sätt påverka men vi har som fast rutin att alltid meddela kunden samma dag som däcken kommer till oss samt för att boka in en tid.
    Det verkar av din berättelse som vår rutin för kommunikation brustit i ditt fall vilket vi självfallet beklagar.

Med vänlig hälsning Min bil Sollentuna
  • Amporo L
    Amporo L skrev om Min Bil Sollentuna
    Kunniga och trevliga personal, punktliga och ärliga bedömingar Läs mer
  • Christoffer N
    Christoffer N skrev om Min Bil Sollentuna
    Väldigt nöjd med service! Trevligt bemötande som vanligt Läs mer
  • Clas Göran T
    Clas Göran T skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag har anlitat min bil flera gånger och alltid fått ett mycket trevligt och kompetent bemötande. Dessutom har jag alltid fått snabb service vilket gör att jag är mycket nöjd med företaget.
    Vänligen
    Claes toresjö Läs mer
  • Maode Y
    Maode Y skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra service, trevligt bemötande, erbjöd något att dricka medan man väntade. Läs mer
  • Lena Jenny Meritha W
    Lena Jenny Meritha W skrev om Min Bil Sollentuna
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Gick fort och smidigt. Läs mer
  • John Sven Ragnar A
    John Sven Ragnar A skrev om Min Bil Sollentuna
    Hej!
    Jag upplever Min Bil ett seriöst företag med justa priser,
    och ett mycket bra och personligt bemötande
    Vänligen
    Sven Ahlzen Läs mer
  • Bengt Lennart S
    Bengt Lennart S skrev om Min Bil Sollentuna
    Hade problem med en trasig framlampa (glödlampa som var svår att komma åt), körde förbi verkstan på vinst och förlust, och fick snabb hjälp att åtgärda problemet (hade inte bokat tid). Läs mer
  • Hans Joakim W
    Hans Joakim W skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag fick hjälp att byta till nya däck. Trevliga och mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Javadi Holding Ab J
    Javadi Holding Ab J skrev om Min Bil Sollentuna
    Profisionell verkstad som håller hög kvalitet. Läs mer
  • Annika Kristina K
    Annika Kristina K skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabbt att få tid och trevligt bemötande.
    Inga problem med något
    Fick företaget rekommenderat av en vän som lämnar sin bil där.
    Rekommenderar det vidre, Läs mer
  • Helena C
    Helena C skrev om Min Bil Sollentuna
    Så otroligt bra service och fint bemötande. Läs mer
  • Lars Birger J
    Lars Birger J skrev om Min Bil Sollentuna
    De har bättre bemötande än de AUDI märkesverkstäder vi anlitad genom åren. Jag tycker de har gjort bra jobb på våra bilar. Lite otydlighet när det gäller offerterna har förekommit. I ett fall visade sig som ett högre pris när jag skulle betala än jag förväntat. De får en 3+ . Läs mer
  • Karin Margareta S
    Karin Margareta S skrev om Min Bil Sollentuna
    Min Bil utförde service på min Golf till full belåtenhet och bra pris.
    jättetrevlig o bussig personal. Jag kommer att vända mig till Min Bil på Hovslagarvägen i Sollentuna när/om jag får bekymmer med min Golf. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Min Bil Sollentuna
    Jättebra! Pålitliga, duktiga, och man får alltid ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Rolf Torsten Olov E
    Rolf Torsten Olov E skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket positiv upplevelse.
    Snabb anskaffning av reservdelar.
    Uppskattar att prisuppgift lämnades i förhand och
    att priset höll. Läs mer
  • Birgitta Karin Cecilia B
    Birgitta Karin Cecilia B skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag bokade tid för byte till vinterdäck och fick en tid först två veckor senare.

Vinterdäcksbytet 23/11 gick dock snabbt och smidigt och jag blev väldigt vänligt och väl bemött; medföljande son och jag blev t o m bjudna på kaffe och erbjöds sittplats! Läs mer
  • Paula Tuulikki J
    Paula Tuulikki J skrev om Min Bil Sollentuna
    Bemötandet har alltid varit mycket trevligt och och givit sakkunnigt och ärligt intryck. Vi har alltid fått svar på våra frågor.
    Under senaste åren har vi använt bara Min bil Sollentuna när bilen har behövt service eller reparation. Läs mer
  • Lenah Christina M
    Lenah Christina M skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag tycker att min upplevelse hos er var positiv, och jag är nöjd med bemötandet, och att ni håller de löfte och tider som ni lovat. Läs mer
  • Stig Göran L
    Stig Göran L skrev om Min Bil Sollentuna
    Fint bemötande ,snabb service vid mitt däckbyte.
    Jag är helt nöjd. Läs mer
  • Klas Henning J
    Klas Henning J skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra och trevligt bemötande av Micke och hans kollegor. Proffsigt. Läs mer
  • Jerry S
    Jerry S skrev om Min Bil Sollentuna
    Detta är den bästa verkstaden jag känner till. Och jag har varit med ett tag samt kört yrkesmässigt i 40 år.
    Vänligt bemötande. Kundmottagningen är grymt bra.
    Flexibilitet.
    Trygghet.
    Kunnighet.
    Snabbt utförande på rätt sätt.
    Och alltid ett bra pris.

Det blir topp-betyg från mig och kollegor! Läs mer
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Min Bil Sollentuna
    Välkomnande reception. Trevlig kunnig personal. Gratis fika och kvällstidningar erbjöds för väntande servicekunder. De gjorde ett snabbt och utmärkt byte till vinterdäck på min Passat Alltrack. Kommer definitivt att återvända hit. Läs mer
  • Lena Elisabeth S
    Lena Elisabeth S skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt, bra reception men alltid sena med vinterdäck trots tidbokning. Läs mer
  • Vega Elisabet S
    Vega Elisabet S skrev om Min Bil Sollentuna
    Var nöjd med deras bemötande och hjälpsamhet
    Serva bilen. Bra Läs mer
  • Karin L L
    Karin L L skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt, professionellt bemötande med kundens bästa för ögonen.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Barbro Ulrika H
    Barbro Ulrika H skrev om Min Bil Sollentuna
    De är ALLTID vänliga, snabba och mycket servicinriktade!
    Helt enkelt bäst!! Läs mer
  • Clas Uhno A
    Clas Uhno A skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket tillmötesgående hjälp med bärgning av bil till verkstad och prisvärt och snabbt byte av urladdat batteri Läs mer
  • Zhedong Z
    Zhedong Z skrev om Min Bil Sollentuna
    Det var mycket trevlig upplevelse hos Min Bil. Jag var där för däckskift. Det gick snabbt och smidigt. Personal är trevliga. Läs mer
  • Mac Freeze Aktiebolag M
    Mac Freeze Aktiebolag M skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid nöjd med snabb hjälp i trevlig kundkontakt. Läs mer
  • Carl Mikael N
    Carl Mikael N skrev om Min Bil Sollentuna
    Jättenöjd! Snabb och bra service till ett mycket bra pris! Läs mer
  • Eva Kylli J
    Eva Kylli J skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag är mycket nöjd med snabb och bra bemötande av Min Bil. Kommer att återkomma till dem och rekommendera till till andra. Läs mer
  • Alexandra Britt Amalia B
    Alexandra Britt Amalia B skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag och min sambo behövde få ett däck lagat. Vi blev trevligt bemötta i receptionen, trots att det var fullt upp och sjukt mkt att göra för personalen. Vi fick snabbt hjälp och en remiss på jobbet. Bara några timmar senare så hörde dom av sig för att meddela att däcket var klart och att vi kunde komma och hämta det. Väl vid hämtningen så var det bara jag som kom ensam, sjukt trevligt bemötande och jag fick även hjälp med att få ut däcket i bilen. Guld värt!
    Grymt trevliga killar som jobbade den dagen !! 😄😄 Läs mer
  • Solweig W
    Solweig W skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabbt o smidigt omhändertagande av bilen. Fortlöpande information om ekonomin och tidsutvecklingen om bilens skada. Dessutom fantastiskt trevlig personal. Läs mer
  • Johan Gustav Henry E
    Johan Gustav Henry E skrev om Min Bil Sollentuna
    Bokade tid för däckbyte och däckförvaring. Bra bemötande och snabb och bra service. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Christine Ann B
    Christine Ann B skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra och pålitlig verkstad. Läs mer

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna