Alla kategorier AC Service Stockholms län Sollentuna Min Bil Min Bil Sollentuna

Min Bil Sollentuna

En del av Min Bilwww.minbil.se

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Vi är auktoriserad serviceverkstad för Fiat Professional men servar och reparerar självklart alla bilmärken och modeller!
Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra mekaniker är välutbildade och erfarna, och genomgår varje år vidareutbildningar för att hålla sig uppdaterade och utbyta erfarenheter. Vi både kan och får utföra samma service och reparationer som din märkesverkstad, även inom garantitiden!

Välkommen till Min Bil i Sollentuna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 735 kunder tycker om Min Bil Sollentuna

• Ponnadorai S
    Ponnadorai S skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande ,fick snabb tid att reparera hjullagret till ett bra pris!!Anlitar er gärna igen
  • Kg Knutsson Ab K
    Kg Knutsson Ab K skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket proffesionellt och bra. Tydlig information, hög sercice
  • Anna-greta A
    Anna-greta A skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra och professionellt bemötande när jag lämnade bilen för bromsrep och är helt nöjd
  • Lars Mikael G
    Lars Mikael G skrev om Min Bil Sollentuna
    Superbra!!Kom sent fredag em fick hjälp med felkoll.Blev erbjuden reparationstid redan på måndagen!!Kanonbra!Och jag fick skjuts till arbetet!(Hur många erbjuder det)
  • Younes Id Hamou B
    Younes Id Hamou B skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabba och effektiva, bra service och trevlig personal!
  • Nils Johan Harald V
    Nils Johan Harald V skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra pris, korrekt och servicemedvetet bemötande samt snabbt fixat problemet.
  • Per S
    Per S skrev om Min Bil Sollentuna
    6000 milaservice.
    Bra bemötande och servicen har vad jag förstår utförts OK.
  • James Hugh K
    James Hugh K skrev om Min Bil Sollentuna
    Excellent friendly service, will use again.
  • Karl Erik Peter S
    Karl Erik Peter S skrev om Min Bil Sollentuna
    Sökte kontakt i anledning varningslampa för överhettad motor lyste. Blev upplyst om att de felsöker först och att de sen under dagen återkommer på telefon med får besked på orsak mm.
    Fick besked på att det var termostaten som var trasig och vad det kostar att få felet åtgärdat.
    De fick uppdraget att laga felet och jag kunde hämta ut bilen följande dag.
    Mycket trevligt kundbemötande !
  • Mari Susanna H
    Mari Susanna H skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag kontaktade företaget på telefon då jag hade problem med min aircondition i bilen. Min Bil i Sollentuna informerade mig om att jag behöver göra en felsökning och kostnaden för detta. Jag fick dagen efter en tid för inlämning av bilen. Vid inlämning informerade jag om att jag måste få tillbaka bilen samma eftermiddag, då jag hade behov av den under kvällen. Inga åtgärder som krävde att bilen blev kvar på verkstaden fick göras. Min Bil ringde under dagen och informerade mig om status på min AC och att det krävdes en AC-påfyllning samt kostnaden för detta. Jag accepterade. Kostnaden var lägre än den som mekanikern informerade mig om på morgonen då han beskrev eventuella åtgärder. Bilen var klar för avhämtning i god tid innan den tid jag sade att jag var tvungen att hämta bilen. Trevligt och professionellt bemötande!
  • Bengt Åke K
    Bengt Åke K skrev om Min Bil Sollentuna
    Är mycket nöjd med både bemötande och reparationsarbeten. Kommer anlita företaget även i framtiden.
  • Sven-erik F
    Sven-erik F skrev om Min Bil Sollentuna
    Har varit kund hos Min Bil sedan 2008-2009 .Har alltid fått hjälp med mina problem.
  • Mona D
    Mona D skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra service. Suveränt att bli hemskjutsad. Tacksam att akut få hjälp att fylla på olja då bilen var ny för mig före servicen.mvh mona och inge djurestad😁
  • Giuseppe I
    Giuseppe I skrev om Min Bil Sollentuna
    Very professional and friendly.
  • Sara O
    Sara O skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabb och trevlig service! Fixade avgasröret som var av på nolltid.
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Min Bil Sollentuna
    Kontaktade Min Bil pga varningslampa som lyste och missljud från motorn. Fick lugnande besked att jag ändå kunde köra och tid för åtgärd morgonen därpå. Snabb reparation där priset låg under det offererade priset för felsökning.
    Snabb och bra hjälp.
  • Mats K
    Mats K skrev om Min Bil Sollentuna
    Hej, Jag har en wv touran som en firma lagat AC´n för över femtusen kr. Efter ca 3-veckor slutade AC´n fungera igen. Jag kontaktade då Min Bil i Sollentuna fick beskedet att komma in med bilen bara ett par dagar senare. De mötte mig på ett väldigt positivt sätt, trots att jag var en "besvärlig" kund som behövde lånebil. Dessutom hade de bara fem dagar på sig tills jag måste ha tillbaka min bil helst reparerad. Dagen efter jag lämnat bilen ringde de och meddelade vad det var för fel och vad det skulle kosta OCH NÄR DET SKULLE VARA ÅTGÄRDAT... Jag fick tillbaka min bil två dagar före "dedline". Helt fantastiskt... Har nu kört ca 100-150 mil med en alldeles fantastiskt fungerande AC. Hoppas att denna firma kan fortsätta med samma personal !!!!
    Skriver en kund som ställer krav på " YRKESSTOLTHET " eller ÄRLIGHET.
    Skriver en kund som hellre kör till denna firma än till märkesverkstaden.
    Mats Karlsson
  • Andreas V
    Andreas V skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevlig och kunnig personal. Smidigt bokningssystem och kort väntetid.
  • Per-göran O
    Per-göran O skrev om Min Bil Sollentuna
    Har använt min bil(Sollentuna) eller tidigare ägare av samma lokal de senaste 25 åren. Alltid vänligt bemötande och snabb service samt att läget är bra för att ta buss till jobbet o tillbaka för att jämta bilen.
  • Carina F
    Carina F skrev om Min Bil Sollentuna
    Verkstaden bokade tid direkt när mina däck var beställda. Bytet gick snabbt och nu rullar bilen bättre.
  • Alice N
    Alice N skrev om Min Bil Sollentuna
    Trevligt bemötande, rapid och förväntad bilservice. Fått Extra och oväntad försäkring vilket upplevdes extra bra.
  • Lars-göran S
    Lars-göran S skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra! Vi är mycket nöjda med bemötande och service.
  • Eva H
    Eva H skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabb service.
    Bra bemötande
    Hade en godis påse i bilen efteråt-extra plus
  • Marie H
    Marie H skrev om Min Bil Sollentuna
    Ett otroligt bra bemötande och superfin service! Snabb hjälp samma dag! Kan verkligen rekommendera Din Bil i Sollentuna!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Min Bil Sollentuna
    Byte av låskolven på min A6:a. Mkt bra service och bemötande.
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Min Bil Sollentuna
    Ett fantastiskt bra bemötande från det att jag ringde tills jag hämtade bilen. Väldigt tillmötesgående och kunniga, och till ett bra pris. En styrled gick sönder vid reparationen, och då slapp jag betala för jobbet att sätta dit en ny (endast materialet) trots att den uppenbart var så rostig att jag hade behövt lämna in den och få den bytt ändå.
  • Pasi B
    Pasi B skrev om Min Bil Sollentuna
    Bra bemötande, duktiga och kunniga.
    Inte billigast, men kommer att använda denna verkstad igen i framtiden.
  • Veronica E
    Veronica E skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid proffsig och trevligt bemötande och snabb service
  • Christel H
    Christel H skrev om Min Bil Sollentuna
    1000-mila service. Bra bemötande från bokning till hämtning av bilen.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket proffsigt och omhändertagande. Fick hjälp med försäkringsärende som blev till fördel för mig som kund. Mycket kundvänligt!
  • Anders S
    Anders S skrev om Min Bil Sollentuna
    Hej
    Jag fick ett bra bemötande och hjälpsamhet från min bil sollentuna.
    Så jag är mycket nöjd med dom.
  • Pär H
    Pär H skrev om Min Bil Sollentuna
    Beställde montage av dragkrok. Utfördes enligt löfte. Bra bemötande. Allt bra med denna leverans.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket positivt bemött av Adrian. Det var mitt första besök hos denna verkstad, men kan absolut tänka mig att anlita verkstaden igen om jag skulle behöva hjälp.
  • Lars E
    Bra bemötande
    Bra genomfört arbete
  • Anders E
    Anders E skrev om Min Bil Sollentuna
    Snabb service, bilen reparerades inom 24 timmar. Drivaxeln fram byttes. Vänligt och trevligt bemötande av personal.
  • Nils O
    Nils O skrev om Min Bil Sollentuna
    Jag fick hjälp med att byta kupefläkt på min Volvo XC60. Jobbet utfördes utan anmärkning men jag blev mycket positivt överraskad av att bilen var tvättad både utvändigt och invändigt. Dessutom låg det en påse bilar i bilen. Något liknande har jag aldrig upplevt på Volvo. Återkommer gärna.
  • Leo B
    Leo B skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket trevligt bemötande från samtlig personal. De kontaktade mig redan samma dag med uppföljning av kostnader och tidsåtgång. Felet blev återgärdat Utan anmärkning.
  • Ingela R
    Ingela R skrev om Min Bil Sollentuna
    Proffesionellt och vänligt bemötande! Hjälpsamma när problem uppstod på min hästtransport som inte personalen var ansvarig för!
    Mycket tacksam för all hjälp!
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Min Bil Sollentuna
    Nöjd med service på bilen då den behövde renoveras
    Lånebil fungerade smidigt under tiden
  • Hans K
    Hans K skrev om Min Bil Sollentuna
    Katastrof dålig.

Känner mig lurad och inte tagen på alvar nr jag sökte upp de igen.
    Lämnade in bilen för AC service fick besked om att kondensorn var kass, kostnad 8000:-
    Visade sig att det fanns tryck kvar, vilket är tyder på att det inte kan vara ett stenskott i kondensorn.
    DinBils ville inte heller visa var hålet finns när jag sökte upp de utan sa bara att ACn kommer sluta fungera snart igen...
    2017-07-04 Min bil svarar Hans K
    Hej Hans
    Inte katastrof dåligt utan lagenligt korrekt.

Det är olyckligt att du känner dig lurad. Men det finns en del regler kring vad man får göra och måste göra på en fackmässig verkstad.
    Vi konstaterade att din kondensor till AC systemet har ett läckage. Vi offererar dig en reparation.
    Du avstår reparation hos oss. Du kommer sedan tillbaka till oss och berättar att du varit någon annanstans och fyllt på systemet olagligt.
    Ja det är olagligt att fylla ett system som inte är reparerat och har ett läckage. Men ett läckage kan vara så litet att det kan ta flera månader innan systemet är tomt.
    Detta gör att vi inte kan ta in din bil på våran verkstad. Vi vet inte vad din gas innehåller, många av dom olagliga Ac gaser som säljs förstör verkstädernas Ac maskin. Den olagliga gasen är ofta någon form Propan, ja GASOL.Så bilen blir som en tickande bomb.
    En annan sak som vi som fackmässig verkstad måste göra är att om en bil som kommer in på verkstaden har ett läckage på ac systemet MÅSTE vi tömma systemet. R134 eller vad det nu är du har i ditt system är farligt för den globala uppvärmningen. Så ingen bil som har ett läckage får lämna en verkstad med gas i systemet oavsett vad kunden vill. Så är reglerna.
    Men töm ditt AC system och kom in med tomt system så skall vi gärna visa vart ditt ac system läcker.
    Med vänlig hälsning
    Från en verkstad som följer regelverket för Reparation av Ac i fordon

Mickael Persson
    minbil i Stockholm AB

• Leif L
    Leif L skrev om Min Bil Sollentuna
    Väldigt bra bemötande, snabb service , byte hjullager.
  • Ghasem B
    Ghasem B skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra verkstad och snabba är de!
  • Liv B
    Liv B skrev om Min Bil Sollentuna
    Alltid lika bra bemötande och lika bra service. De jobbar snabbt och smidigt!
    Mycket bra företag och jag är en återkommande kund!
  • Linda B
    Linda B skrev om Min Bil Sollentuna
    Fanns verkstadstider med kort varsel, trevligt bemötande, bra pris. Toppbetyg!
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Min Bil Sollentuna
    Bytt däck på fälgar. Bra och smidigt. Trevligt bemötande och snabb service
  • Ninni N
    Ninni N skrev om Min Bil Sollentuna
    Supertrevliga, mycket snabba och tillmötes gående! Var också lätt som okunnig att prata om vad som behöver göras! Rekommenderas varmt!
  • Rut F
    Rut F skrev om Min Bil Sollentuna
    Vänligt och professionellt. Gällde AC.
  • Vallentuna Värme VVS
    Vallentuna Värme VVS skrev om Min Bil Sollentuna
    Bäst service Mycket nöjd Bra jobbat VW
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Min Bil Sollentuna
    Mycket bra! Kom fram snabbt på telefon, trevlig personal

Hovslagarevägen 4, 192 54 Sollentuna