Alla kategorier Mattor Stockholms län Huddinge Mio Kungens Kurva

Dialoggatan 4, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Mio Kungens Kurva

• Andreas E
    Andreas E skrev om Mio Kungens Kurva
    först så sa dem att leveransen skulle bli försenad till den 29 december när jag ringde och frågade.

sen ringde Mio upp några dagar senare (4december) och meddelade att allt fanns hos dem på lagret och undrade när jag ville ha leveransen hemlevererad och vilken tid, jag sa att imorgon blir perfekt (5december) och efter19:00 .

Dem kom med leveransen den 5 december som bestämt och ca kl19:15. helt klart nöjd
  • Claes N
    Claes N skrev om Mio Kungens Kurva
    Beställde säng och var noga med leveransdag till ny lägenhet vilket utlovades. Leveransdagen ringde MIO upp och sa att delar saknades och att det skulle dröja ytterligare två veckor. Efter två veckor ringde jag upp och undrade då de restade delarna ej levererats och fick då reda på att det skulle dröja ytterligare två veckor. Jag gillar sortimentet men beställningsvaror tar jag nog från annan butik framöver...
  • Pia O
    Pia O skrev om Mio Kungens Kurva
    Sämsta servicen av alla ställen. Har väntat på en soffa i snart 10 veckor. Ingen meddelar att beställningen är försenad. Mailar men får inget svar.
    Kommer aldrig att handla där igen. Dec 2013
  • Anna A
    Anna A skrev om Mio Kungens Kurva
    Riktigt otrevligt ställe, MIO i Kungens kurva. Jag ångar att jag beställt sängar där som jag nu "måste" köpa. Den enda som är trevlig där är en lång rödlätt tjej med långt hår. Resten av personalen behöver gå en charm och servicekurs.
  • Mats A
    Mats A skrev om Mio Kungens Kurva
    Ett av de sämsta bemötandena någonsin, i någon affär. Kommer aldrig mer sätta min fot i någon Mio-butik.

Jag frågade om en viss soffas egenskaper, vad gäller komfort etc, varpå säljaren hånskrattar, är mycket otrevlig och "tipsar" på ett nedlåtande sätt om att provsitta några soffor. Stämningen blev så hätsk att kunder i närheten reagerade.

Det bisarra var att jag i princip var där för att köpa soffan, som jag sett ut i ett av deras annonsblad, rakt av. Säljarens extremt dåliga bemötande gjorde dock köpet omöjligt. Efter att jag läst kommentarerna här inser jag att jag gjorde rätt.

Ett riktigt vidrigt bemötande av personalen på Mio som gjorde mig småsur resten av dagen.
  • Brian A
    Brian A skrev om Mio Kungens Kurva
    Senaste - och sista - gången jag var på Mio Heron City behövde vi först hjälp på barnavdelningen, men där fanns inte en själ.

Vi fortsatte vidare till mattavdelningen, där vi hittade en matta vi ville köpa och sökte därför personal för att få hjälp att plocka fram mattan åt oss. Ingen där.

Vi tittade in på lampavdelningen. Ingen där – förutom andra kunder som också sökte hjälp.

Vi gick vidare och lyckades få korn på en kvinna ur personalen som var på språng. När vi ropade på henne fick vi bara till svar att ”det kommer någon snart”. Ingen kom.

Då tog vi hela varvet runt på gatuplanet utan att se någon tillstymmelse till personal. Vid kassan frågade vi tjejen där vad det var frågan om? Varför finns det ingen personal? Hon hade bara som svar att hon kunde hjälpa oss när hon blev avlöst, när nu det var.

Utan framgång letade vi lite till innan vi gav upp och åkte hem.

Mio Heron City - det personallösa varuhuset utan intresse av vare sig kunder eller försäljning.
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Mio Kungens Kurva
    Jag och min sambo köpte en soffa på Mio för närmare 9000 kronor och tog den på avbetalning. Vi gjorde ett par avbetalningar, men när den skulle levereras gick den inte att få in i hissen eller i tapphuset. Ok, inte mer med det tänkte vi. Jag frågade om det gick att få tillbaka pengarna. Hans svar: "Ni förlorar 20 % om ni väljer detta alternativ".

Vi åkte in till Mio för att välja en annan, mindre soffa. Bemötandet var ytterst bristfälligt. Det var som att de anställda var i sin egen lilla inskränkta värld.

Efter ungefär 30 minuter fick vi "hjälp" och beställde den mindre soffan. Säljaren bekräftade att den redan påbörjade avbetalningen skulle överföras till den nya soffan. Jag fick ett sms där det stod att varorna fanns för leverans och att de skulle kontakta oss när "en slutbetalning" gjorts. Jag skrev och frågade vad detta innebar, eftersom att det inte stod så i det förra sms:et, men fick inget svar.

Konklusion: MIO är inte ett seriöst företag och har inga ambitioner att göra sina kunder nöjda. Deras kundtjänst är ett skämt och deras personal är otrevlig. Detta är det sista vi köper på MIO, utan tvekan.

Det är bara att hoppas att vi får våra varor nu, annars ser jag ingen annan utväg än att anmäla företaget till konsumentverket.

HANDLA ALDRIG PÅ MIO!
    Mats A gillar detta
  • Mac J
    Mac J skrev om Mio Kungens Kurva
    Urusel service ! min soffa (1år gammal)sprack vid en kvist. MIO vägrade ta detta som reklamation pga att "dött material kan inte gå sönder utan yttre åverkan"...
    Aldrig mer MIO !
  • Emma K
    Emma K skrev om Mio Kungens Kurva
    Det var faktiskt pinsamt vilken dålig service jag fick i höstas när jag var ute efter min soffa. När man går in i en butik och är beredd att spendera 20 lax vill man åtminstone att de ska säga hej och fråga om man vill ha hjälp. Men jag kankse såg fattig ut eller nåt? Även när jag frågat kände jag mig ignorerad och utelämnad till mig själv. de hänvisade till nåt dataprogram som kändes helt inaktuellt, eftersom de inte ens kunde följa upp när jag såg en modell som verkade intressant. "Nöjda kunder kommer tillbaka. Missnöjda gör det inte" som de säger på sin hemsida, jag kommer inte tillbaka till Mio i Heron City.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Mio Kungens Kurva
    Mio i Heron City är en stor och bra möbelaffär, som absolut kan vara ett alternativ när Ikea blir trist. Mio har ett stort och brett utbud av möbler och heminredningsdetaljer så valmöjligheterna är många. Jag gillar framför allt att titta på soffor här, det finns allt en massa fina nya modeller. Trevlig och hjälpsam personal är ett plus samt helt okej priser.

Dialoggatan 4, 141 75 Kungens kurva