Alla kategorier Mattor Stockholms län Huddinge Mio Kungens Kurva

1.6 i betyg av av 16 omdömen

Läs vad 16 kunder tycker om Mio Kungens Kurva

• 2019-03-22

SOPHIA M skrev om Mio Kungens Kurva
    👎Urusel service & bemötande. Köpte säng för 39 000kr som jag fått reklamera pga att fjädringen syntes och kändes. Har även köpt en howardfåtölj med avtagbart tvättbart tyg. Efter att ha tvättat tyget enligt anvisning har det gått sönder gång på gång & jag har varit tvungen att reklamera klädseln.
    Har varit rädd för att tvätta klädseln och när jag till slut tvättade det så gick det sönder igen!... och den här gången godkänner inte Mio min reklamation så nu måste jag gå vidare till ARN. Jag kommer definitivt inte handla på Mio fler gånger. Dyrt och dålig kvalitet men framför allt otrevlig personal. Läs mer
  • Hamouda L

2019-03-11

Hamouda L skrev om Mio Kungens Kurva
    Riktigt dålig service. Ingen personal att fråga och jätte långa köer.
    Stod i kön i 25 min. Inte okej
    Skärpning! Läs mer
  • 2018-08-30

Anna W skrev om Mio Kungens Kurva
    Beställer möbler, betalar allt inklusive hemleverans och uppmontering, på en gång. Leveranstid drygt en månad. Tar semester för att kunna ta emot möblerna leveransveckan. Får ett sms några dagar innan att leveransen är försenad en vecka. Trist men det kan ju hända. Nya leveransveckan hör ingen av sig. JAG får ringa och fråga vad som händer. Utlovas leverans dagen därpå mellan kl 14-18. Ca klockan fem ringer dom och meddelar att det kört ihop sig och att dom inte hinner komma. Således ytterligare en veckas försening.....om jag nu ens får möblerna då....Mer semester att ta ut för att invänta leveranser som uteblir. Uselt! Läs mer
  • 2017-04-03

roger r skrev om Mio Kungens Kurva
    Jag kan bara hålla med i kritiken, beställde en soffa som hade en leveranstid på 9 v, under denna period tänkte vi byta ut möblerna i vardagsrummet, åkte åter dit, väl där fick vi tigga till oss hjälpen, vi hade frågor ang fula märken på vitrinskåp och tv bänk i utställningsavdelningen, personen stannade 5 m ifrån och jag bad han komma närmre för att titta, skall det vara såhär undrade jag? Svaret var att det får man räkna med när det kommer i containrar från andra länder..? Så detta kan hända om vi beställer? Ja det kan det, ni kan ju reklamera tyckte han. Åkte därifrån och började ångra soffköpet vi gjorde tidigare, NU har det gått 9 v + några dgr, tror ni soffan kommit? Tror ni dom ringt och informerat oss om lev tid?
    Nej nej, inte ett ljud. Kan inte rekommendera MIO i Kungens kurva, däremot MIO i Haninge, klasskillnad på bemötande
    och service. Åk dit om ni måste handla på MIO. Läs mer
  • 2017-03-25

Anna A skrev om Mio Kungens Kurva
    Hej:)
    Jag är en person som sällan/klagar nästintill aldrig. Men denna butik, är totalt tappad, ursäkta uttrycket. Beställde via webben och får ett sms, att nu kan du hämta ditt paket! Kommer till butiken en fredagskväll efter jobbet. Personalen (ung tjej) säger: Tyvärr, vi kan inte få fram paketet (ligger intryckt bakom större gods). Ok, sånt händer, säger jag vänligt. Hämtar paketet en annan dag och berättar samtidigt om deras misstag, på ett lugnt o vänligt vis. En kvinnan säger ointresserat och på ett arrogant vis (bebisspråk som jag är allergisk mot), "näämen va tråkigt o stackars dig, plus att det var ett mindre paket också och på en freda o allt" (Kvinnan står o söker åt en annan kund samtidigt, via datorn och tittar inte ens på mig). Ehhh. Får slutligen paketet, efter ca 10 min, utav en yngre kille. Han säger bara varsågod! Väntar på att få kompensation eller liknande, men han säger inget om detta. Men jag tar vänligt upp det. Han berättar då, att det är kundtjänsten, som man ska vända sig till. Gör detta och nej det är butiken. Ok! De ordnar slutligen ett tillgodokort på 100 kr för besväret, som endast finns i kassan i två månader! Kommunikation=0
    Sevice=0 Okunniga=0 Otrevliga=0 Opålitliga=0. Så jäkla trist och jag som är såå positiv utav mig! Handlar aldrig mer i denna butik!

Anna Läs mer
    Anna A gillar detta
  • 2017-02-27

Peter N skrev om Mio Kungens Kurva
    Trevlig personal överallt. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2014-11-25

Andreas E skrev om Mio Kungens Kurva
    först så sa dem att leveransen skulle bli försenad till den 29 december när jag ringde och frågade.

sen ringde Mio upp några dagar senare (4december) och meddelade att allt fanns hos dem på lagret och undrade när jag ville ha leveransen hemlevererad och vilken tid, jag sa att imorgon blir perfekt (5december) och efter19:00 .

Dem kom med leveransen den 5 december som bestämt och ca kl19:15. helt klart nöjd Läs mer
  • 2014-05-24

Claes N skrev om Mio Kungens Kurva
    Beställde säng och var noga med leveransdag till ny lägenhet vilket utlovades. Leveransdagen ringde MIO upp och sa att delar saknades och att det skulle dröja ytterligare två veckor. Efter två veckor ringde jag upp och undrade då de restade delarna ej levererats och fick då reda på att det skulle dröja ytterligare två veckor. Jag gillar sortimentet men beställningsvaror tar jag nog från annan butik framöver... Läs mer
  • Pia O

2013-12-14

Pia O skrev om Mio Kungens Kurva
    Sämsta servicen av alla ställen. Har väntat på en soffa i snart 10 veckor. Ingen meddelar att beställningen är försenad. Mailar men får inget svar.
    Kommer aldrig att handla där igen. Dec 2013 Läs mer
  • Anna A

2013-03-03

Anna A skrev om Mio Kungens Kurva
    Riktigt otrevligt ställe, MIO i Kungens kurva. Jag ångar att jag beställt sängar där som jag nu "måste" köpa. Den enda som är trevlig där är en lång rödlätt tjej med långt hår. Resten av personalen behöver gå en charm och servicekurs. Läs mer
  • 2011-08-06

Mats A skrev om Mio Kungens Kurva
    Ett av de sämsta bemötandena någonsin, i någon affär. Kommer aldrig mer sätta min fot i någon Mio-butik.

Jag frågade om en viss soffas egenskaper, vad gäller komfort etc, varpå säljaren hånskrattar, är mycket otrevlig och "tipsar" på ett nedlåtande sätt om att provsitta några soffor. Stämningen blev så hätsk att kunder i närheten reagerade.

Det bisarra var att jag i princip var där för att köpa soffan, som jag sett ut i ett av deras annonsblad, rakt av. Säljarens extremt dåliga bemötande gjorde dock köpet omöjligt. Efter att jag läst kommentarerna här inser jag att jag gjorde rätt.

Ett riktigt vidrigt bemötande av personalen på Mio som gjorde mig småsur resten av dagen. Läs mer
  • Brian A

2011-02-21

Brian A skrev om Mio Kungens Kurva
    Senaste - och sista - gången jag var på Mio Heron City behövde vi först hjälp på barnavdelningen, men där fanns inte en själ.

Vi fortsatte vidare till mattavdelningen, där vi hittade en matta vi ville köpa och sökte därför personal för att få hjälp att plocka fram mattan åt oss. Ingen där.

Vi tittade in på lampavdelningen. Ingen där – förutom andra kunder som också sökte hjälp.

Vi gick vidare och lyckades få korn på en kvinna ur personalen som var på språng. När vi ropade på henne fick vi bara till svar att ”det kommer någon snart”. Ingen kom.

Då tog vi hela varvet runt på gatuplanet utan att se någon tillstymmelse till personal. Vid kassan frågade vi tjejen där vad det var frågan om? Varför finns det ingen personal? Hon hade bara som svar att hon kunde hjälpa oss när hon blev avlöst, när nu det var.

Utan framgång letade vi lite till innan vi gav upp och åkte hem.

Mio Heron City - det personallösa varuhuset utan intresse av vare sig kunder eller försäljning. Läs mer
  • 2010-10-30

Marcus B skrev om Mio Kungens Kurva
    .................................................... Läs mer
    Mats A gillar detta
  • 2009-11-21

Mac J skrev om Mio Kungens Kurva
    Urusel service ! min soffa (1år gammal)sprack vid en kvist. MIO vägrade ta detta som reklamation pga att "dött material kan inte gå sönder utan yttre åverkan"...
    Aldrig mer MIO ! Läs mer
  • Emma K

2008-04-24

Emma K skrev om Mio Kungens Kurva
    Det var faktiskt pinsamt vilken dålig service jag fick i höstas när jag var ute efter min soffa. När man går in i en butik och är beredd att spendera 20 lax vill man åtminstone att de ska säga hej och fråga om man vill ha hjälp. Men jag kankse såg fattig ut eller nåt? Även när jag frågat kände jag mig ignorerad och utelämnad till mig själv. de hänvisade till nåt dataprogram som kändes helt inaktuellt, eftersom de inte ens kunde följa upp när jag såg en modell som verkade intressant. "Nöjda kunder kommer tillbaka. Missnöjda gör det inte" som de säger på sin hemsida, jag kommer inte tillbaka till Mio i Heron City. Läs mer
  • Amanda E

2008-02-15

Amanda E skrev om Mio Kungens Kurva
    Mio i Heron City är en stor och bra möbelaffär, som absolut kan vara ett alternativ när Ikea blir trist. Mio har ett stort och brett utbud av möbler och heminredningsdetaljer så valmöjligheterna är många. Jag gillar framför allt att titta på soffor här, det finns allt en massa fina nya modeller. Trevlig och hjälpsam personal är ett plus samt helt okej priser. Läs mer
Leverantörsvägen 2, 18766, TÄBY