Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar

Sveavägen 167, 113 46 Stockholm — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Moderna Försäkringar

• Jesper L
    Jesper L skrev om Moderna Försäkringar
    Fick samtal från Angelo Zuloaga Ponce i måndags med erbjudande om att flytta hela mitt engagemang till Moderna.
    Jag var väldigt tydlig med att jag inte ville köpa någonting denna dag, eftersom jag behövde prata med min sambo först. Såg dock fram emot att få ett bra prisförslag på epost efter allt mitt engagemang hade offererats - det blev ju bra pris på totalen, och att jag skulle kunna använda prisförslaget som underlag i vår jämförelseprocess.

Jag kände mig istället kränkt och lurad när det trillade in inte mindre än 2 autogiromedgivandemail, och 5 mail med försäkringshandlingar. Försäkringarna var redan tecknade med lite olika startdatum.

S J U K T D Å L I G K U N D U P P L E V E L S E

Moderna försäkringar får efter detta agerande betyget 0 av mig och mitt engagemang, även det jag hade innan de ringde, är nu flyttat till en aktör som agerar med kunden i centrum. Läs mer
  • Richard
    Richard skrev om Moderna Försäkringar
    Förlorar min förlovningsring under ett restaurangbesök, och sänder in samtliga papper och polisrapport. Får där efter avslag då jag inte kan uppge exakt klockslag och orsak till förlusten mer än att jag upptäckte förlusten efter ett besöket på restaurangen som tog ca. 2 timmar. Om man vet när och var man förlorar något så är det ju inte längre förlorad. Helt förkastlig och motsägande orsak till avslag. Får dessutom ett mycket dåligt och oförstående bemötande. Läs mer
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Moderna Försäkringar
    Man måste skilja mellan personförsäkring och sakförsäkring. Personförsäkringsverksamheten heter Movestic Livförsäkring, och sakförsäkringssidan är Moderna försäkringar (ett annat företag). Era omdömen rör av allt att döma Moderna försäkringar.

Jag förmedlar själv personförsäkringar från kring 20 olika bolag och i jämförelse mellan dem har Movestic bra priser, rättvisa bedömningar (går att påverka utslag), och riktigt bra historisk avkastning på sina fondförsäkringar.

Jag kan inte alls tala för Moderna försäkringar, men gällande Movestic är jag jättenöjd. Läs mer
  • iren e
    iren e skrev om Moderna Försäkringar
    Genom hyresrättsföreningen rek. valde jag detta
    försäkringsbolag. Rekommenderas ej !!!.
    Har blivit brutalt misshandlad med domslut om
    skadeersättning men icke. Mod. Förs. har helt
    uteslutit domen och skrivit lögner till mig för
    att ej betala skadebeloppet. Kommer att lämna bolaget.
    Eva Läs mer
  • Jacob C
    Jacob C skrev om Moderna Försäkringar
    Jag tycker att Moderna är väldigt professionella. De har ett mycket bra fondutbud och fungerar mycket bra tycker jag! Läs mer
  • Bitte R
    Bitte R skrev om Moderna Försäkringar
    Jag kan bara hålla med Jonas F!
    Detta bolag är hur otrevligt som helst.
    Man blir mer eller mindre anklagad för att man ljuger....Chefen som jag pratade med sa uttryckligen....att de skulle skicka ut en besiktningsman som var JÄTTE DUKTIG PÅ ATT LÄSA AV FOLK ja helte enkel om du talar SANNING!
    Fy fasiken först är man med om stöld rån och mår skitdåligt ....sedan ankagas man för att man ljuger....otrevligare personer får man leta efter....men dra inte alla över en kam....det finns säkert en och annan bra person på Moderna Försäkringar.....Tyvärr har inte jag träffat på dom bara. Nä jag ska byta bolag så fort mitt år är slut hos dom....SKIT FÖRETAG! Läs mer
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Moderna Försäkringar
    Jag hade ett väldigt otrevligt samtal med en man ur Modernas kundtjänst där jag i princip fick prata med mig själv. Har sällan mött på så otrevlig människa och jag hoppas verkligen inte att det är någon slags policy för företaget ifråga! Jag skulle ställa en enkel fråga om skadeförsäkring men tydligen fick man inte göra det här. Detta företag kan jag knappast rekommendera!!

/Jonas Läs mer
    Bitte R, Marian P, Emma K gillar detta

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm:

Peter F Peter F tycker:
“Jag ringde in till supporten o...” Läs mer

Box 11251, 10061, Stockholm