Moderna Försäkringar

Läs vad 27 kunder tycker om Moderna Försäkringar

• WAEL I

2020-11-27

WAEL I skrev om Moderna Försäkringar
    Varning för moderna försäkring dom ljuger rakt i ansiktet hade tecknat trygghets avtal på en tv jag köpt på Elgiganten de hände en olyckshändelse dom vägrar att reperera tv och ljuger och säger att jag sa att jag va själv som bärde den men vi va 2 personer,begärde inspelning idag skickat dom att de inte finns inspelning sämsta bolaget,så köp inte trygghets avtal på moderna försäkringar för du kännar inget på det,de är bortkastade pengar Läs mer
  • Reco tipsar!
    Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    4.3 / 5 i betyg — 179 omdömen
    Badge2020
    "Hej. Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbo"
  • 2020-09-24

Anna Rebecka R skrev om Moderna Försäkringar
    Sämsta försäkringsbolaget någonsin! Undvik, undvik, undvik! Om du får en skada är hanteringen under all kritik och de kommer att göra sitt allra bästa för att slippa betala. Läs mer
    2020-10-06 Moderna Försäkringar svarar Anna Rebecka R
    Hej Anna,

Det är tråkigt att läsa att du upplevt att vår hantering av din skada är under all kritik, det är långt ifrån vad vår skadeavdelning strävar efter.

Jag har tyvärr inte tillgång till ditt ärende av integritetsskäl men eftersom du känner att vi brustit i hur vi hanterat och bedömt ersättningen för din skada är det bra om du har möjlighet att beskriva vad du anser är fel. Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.
  • Giovana S

2020-09-11

Giovana S skrev om Moderna Försäkringar
    Det är jätte dålig hund försäkring
    😡😡😡😡 Läs mer
    2020-10-06 Moderna Försäkringar svarar Giovana S
    Hej Giovana,
    Det är tråkigt att du känner så för vår hundförsäkring. Om du upplever att vi inte hållit vad vi lovat dig så finns det sätt att få beslut omprövade eller åsikter framförda. Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.

Med vänligt hälsning, Arijola - Försäkringsrådgivare
  • 2020-08-28

Björn Mattias S skrev om Moderna Försäkringar
    Varning! Teckna ej försäkring i detta bolag
    Det blir ett heltidsjobb och du blir ej ersatt om olyckan är framme!

Jag har hemförsäkring och personförsäkring med överfallsskydd.

Jag har råkat utför inbrott då guldarmband blev stulet.
    Ersättning från Moderna Försäkringar = 0 kr.

Jag har blivit överfallen och misshandlad med jack i huvudet som syddes och hjärnskakning som följd. Låg i vila under 14 dagar.
    Ersättning från Moderna Försäkringar = 0 kr.

Jag har skadat höger fot med permanent droppfot som följd. Jag kan aldrig mer springa och har väldigt svårt med trappor. Skadan är stationär, dvs permanent.
    Ersättning från Moderna Försäkringar = 18 000 kr.

Alltså varnar jag för detta försäkringsbolag .
    De är dessutom väldigt otrevliga och talar oftare osanning än sanning.
    De låtsas även ha ett oberoende företag för bedömning av skador.
    Jag har diskuterat med det otrevliga företaget många gånger och de är väldigt långt ifrån oberoende. Läs mer
  • SOFIA A

2020-08-27

SOFIA A skrev om Moderna Försäkringar
    Otroligt dålig kundservice, slutar plötsligt svara på Mail och otrevlig attityd i det första mailet jag fick. Läs mer
    Synnöve A gillar detta
  • MATTHEW S

2020-07-29

MATTHEW S skrev om Moderna Försäkringar
    Upptäckte svart mögel i min dotters sovrum. Nu har det gått en månad sen jag anmälde detta och dem har fortfarande inte lämnat något besked om vad som komma hända. Min dotter har varit tvungen att sova på soffan i en månads tid. Varje gång jag ringer så säga dem att dem inte har hunnit hantera ärendet ännu. Aldrig mer moderna. Det här måste vara kriminellt. Läs mer
  • 2020-06-03

Pelle Lars Peter Sven B skrev om Moderna Försäkringar
    Försöker komma undan utbetalningar med…

Försöker komma undan utbetalningar med alla medel. Blev påkörd i april av en bildrulle som plötsligt bytte fil - utan att använda blinkers. Nu tycker Moderna att de inte kan avgöra vem som är vållande, (för motparten och jag "har olika uppfattningar om olyckan"), så var och en får stå för sina skador! Luktar fuffens lång väg: två bilar som krockar, ingendera har helförsäkring, "nä, vi kan inte göra trovärdighetsbedömningar", var och en betalar själv - och Moderna trollar bort utgifterna för två trafiksförsäkringar. Genialt!
    Varför är det då obligatoriskt att betala för en trafikförsäkring, om den försäkringsbolaget ändå slingrar sig undan att betala ut nå´t på den?
    Med tanke på skadorna - min högra framskärm blev rejält tillknycklad - och det faktum att jag har ett vittne som intygar att jag stadigt låg i vänsterfilen, när han oväntat bytte fil, så torde det inte vara nå´ra problem att räkna ut att jag uppenbarligen befann mig i hans "döda vinkel", så att han inte såg mig.
    Jag skrivit till Moderna och bett dem att motivera sitt beslut genom att få ta del av motopartens uppgifter. Men jag har inte fått nå´t svar. Dåligt!
    Och vad som också är dåligt, är handlingstiden: 3 månader!!!
    Aldrig mer Moderna försäkringar! Läs mer
  • 2020-04-29

CURT S skrev om Moderna Försäkringar
    Tveksamt avbeställningsskydd vid kortbetalning.
    Mitt avbeställningsskydd genom Eurocard Platinumkort som jag erhållit via SEB skulle enligt utsago vara marknadens bästa. Så var det säkert innan Moderna tog över vid årsskiftet. Den avbeställda resan var inte coronarelaterad utan tvingande av en kommande sjukdomsbehandling.
    Ett cancerbesked behöver inte resultera i att livet avstannar direkt, i synnerhet inte strålbehandling av prostatacancer. Det är först när behandlingen startar som mindre förändring i livsmönstret sker. Enligt Moderna ska man avbeställa sin resa direkt när man får beskedet att behandling rekommenderas och inte när man får besked om när den ska påbörjas. Detta tidspann kan ju vara många många månader. Enligt mitt förmenande är Moderna långt ifrån ett kundorienterat försäkringsbolag och där återkoppling på frågor är näst intill obefintliga. Att även brottas med detta under pågående behandling var inget jag förväntat mig. Tips! Kontrollera vilket försäkringsbolag som finns bakom ert kreditkort och är det Moderna välj ett kort med ex If. If har ett erkänt gott renommé och är snabba. Moderna är så här långt dess motsats. Fick idag beskedet att man fortsatt anser att avbokning ska ha skett när man får reda på att strålning rekommenderas och INTE när man får reda på NÄR behandling kommer att starta. Helt obegripligt. Tydligen har ingen på Moderna erfarenhet i hur strålningsvården av prostatacancer fungerar. Dagens tips nr 2: Håll er borta från Moderna Försäkringar! Läs mer
  • 2020-04-27

ULRIKA L skrev om Moderna Försäkringar
    Svårt att få kontakt med handläggare Läs mer
  • ULRIKA D

2020-04-24

ULRIKA D skrev om Moderna Försäkringar
    Har tyvärr haft Moderna försäkringar både på bil hem och barn alltför länge. Välj ett annat bolag! De är verkligen inte tillmötesgående på någon punkt. Dessutom otrevliga. De lånar ut paraplyer när solen skiner och tar tillbaka dem när det regnar. Stay away. Läs mer
    ULRIKA L gillar detta
  • Lars Johan R

2020-03-28

Lars Johan R skrev om Moderna Försäkringar
    Skit företag ska ta bort mina försäkringar så fort det är möjligt betala går bra men när man behöver hjälp nada SÄMST,... Läs mer
  • Anders J

2019-07-10

Anders J skrev om Moderna Försäkringar
    Sämsta försäkringsbolaget. Skurit mig i två fingrar på arbetet som lämnat 2 fula och framträdande ärr rakt över fingrarna som är helt synliga även vid fotografering från 1meters avstånd. Enligt dem uppfyller det inte minimikravet från trafikskadenämdens bilder på ärr som är på trafikolyckor och ska därför inte ersättas. Så mycket för olycksfallsförsäkring. De är bara ute efter dina pengar. Tack och hej byter bolag direkt Läs mer
  • 2019-06-19

Fredrik S skrev om Moderna Försäkringar
    Krockade bilen. Fick ett bud som jag tycker är lågt. Handläggaren höjer något. Inget händer, plötsligt sak handläggaren ha semester och hotar att stänga ärendet. Läs mer
  • 2019-04-06

Peter O skrev om Moderna Försäkringar
    Jag har precis fått ett mail om att jag tecknat en försäkring på en bil jag inte äger !! jag har aldrig tittat på bilen,den ägs av en bilfirma jag aldrig varit i kontakt med,jag har aldrig funderat på att köpa den etc.självklart har de ingen fungerande kundservice 24/7.Jag har även fyllt i och skickat deras formulär "klagomål" men inte fått en bekräftelse på att detta gått fram ! på "försäkringsbrevet" står det också att jag valt att betala via autogiro,något som jag självklart inte medgett! jag har varit inne på min internetbank Nordea och sett till att det inte finns något medgivande ! de stora försäkringsbolagen kollar ju direkt vem som står som ägare till bilen och man blir ju kontaktad för att svara på varför man vill försäkra en bil man inte äger.Dock var personen på deras kundservice trevlig och löste detta snabbt,jag fick också direkt en bekräftelse på mail att försäkringen var borttagen. Läs mer
    Peter O gillar detta
  • Christer Å

2019-03-17

Christer Å skrev om Moderna Försäkringar
    Riktigt missnöjd med Moderna försäkringar som är samarbetspartner med Nordea,s kortförsäkringar o avbeställningsskydd vid resa, Hade beställt resa med Tui o betalat med Nordea Premiumkort som fick avbeställas pga sjukdom,helt enl reglerna med sjukintyg. Dom tycker jag skall använda mig av resebyråns avbeställningsskydd i första hand men dom tar en avgift på ca 1450:- så sagt o gjort gjordes så men önskade då att Moderna försäkringar kan ta den mindre delen som togs i avgift men avvisades av MF. Anser därför ej Detta försäkringsbolag är trovärdigt till kunder som tror dom har fullgott skydd i kortförsäkringen hos Nordea. Anser mig felbehandlad o publicerar detta ärend på detta vis. Läs mer
    Christer Å gillar detta
  • 2018-12-14

Charles d skrev om Moderna Försäkringar
    hemsk hemsk hemsk...undvik för helvete! Läs mer
    Christer Å, Charles d gillar detta
  • 2018-10-19

Christian L skrev om Moderna Försäkringar
    Varning för detta försäkringsbolag!!
    Dom lockar med billiga priser på deras försäkringar vilket jag själv gick på men när det väl gäller så finns det inget med detta försäkringsbolag som är bra.

Krockade med bilen för 6 månader sedan och är nu sjukskriven efter operation enligt försäkringen så skall man få ersättning för inkomstförlust och sveda och verk månadsvis. jag har skickat allt från inkomstuppgifter, journaler och utbetalningar från försäkringskassan. Varje gång jag ringer och frågar när pengarna kommer så säger dom att dom skall beställa mera journaler (journaler dom redan har). Sedan när man försöker få tag på sin handläggare så blir man alltid kopplad till en annan handläggare som påstår sig inte kunna göra något i ärendet. Och nu mitt i allt så skall dom byta handläggare åt mig så jag ska få vänta ytterligare veckor. Känns som att dom förhalar och ljuger med flit för att dom hoppas att det skall rinna ut i sanden.

Så mitt råd är att välja ett annat försäkringsbolag jag har haft med t.ex folksam och länsförsäkringar tidigare att göra där allting har gått så mkt smidigare till. För när man är med om en allvarlig olycka och blir sjukskriven och allt så ska man bara behöva fokusera på att återhämta sig och inte hålla på att strida för att få det man har rätt till. Läs mer
  • 2018-08-28

Sofia S skrev om Moderna Försäkringar
    Värsta försäkringsbolaget man kan tänka sig. Undvik!! All kontakt med försäkringsbolaget har varit under all kritik. Telefonsvarare sagt att handläggare ska vara tillgänglig viss tid men när man ringer den tiden är personen ändå inte tillgänglig och man ska kopplas till telefonist... Istället säger de att det inte finns någon ledig och samtalet avslutas. Detta har hänt fler gånger än man kan räkna på fingrarna. När man väl får kontakt så har man blivit lurad. Fick svar när jag ringde att mina journalkopior inte kommit och inte skulle komma in förrän flera veckor, någon dag senare kom ett brev att man utifrån jornalkopior ger avslag för ersättning vid olycksfall... Mina personliga papper har skickats till fel adress (dvs till annan adress än min folkbokföringsadress) och betalar inte ut ersättning för skada trots att skadan står nämnd i villkoren. Välj annat bolag!! Jag har bytt och fått ett helt annat bemötande. Läs mer
  • Xenia T

2018-06-21

Xenia T skrev om Moderna Försäkringar
    Ta ett annat bolag!
    Ingen vidare service.
    Fick bråka och bråka för att få de att ta ett uns ansvar
    för problem som uppstått.
    Allt är kundens fel.
    Från telefonister till chefer.
    Till slut backade supportchefen Tony Lattinger en smula,
    men det tog timmars energi, och väldigt lite i genlängd.
    Kan tyvärr inte tänka mig ett sämre försäkringsbolag. Läs mer
  • 2018-05-05

Nada M skrev om Moderna Försäkringar
    Värsta tänkbara försäkringsbolag som du kan tänka dig en försäkring som skickar fakturer bara men när olyckan är vä framme är du verkligen ensam får inte en enda öre eller hjälp verkligen en försäkring som kan svika dig när du mest behöver anlita aldrig dem de kommer aldrig hjälpa dig när de behöver dem! Fråga mig fick avslag på varenda skade anmälan jag gjorde trots bevis mm de hittar på o ljuger om regler o porgrafer bara för att slippa hjälpa! Verkligen skit bolag! Läs mer
  • Jesper L

2017-10-25

Jesper L skrev om Moderna Försäkringar
    Fick samtal från Moderna försäkringar i måndags med erbjudande om att flytta hela mitt engagemang till Moderna.
    Jag var väldigt tydlig med att jag inte ville köpa någonting denna dag, eftersom jag behövde prata med min sambo först. Såg dock fram emot att få ett bra prisförslag på epost efter allt mitt engagemang hade offererats - det blev ju bra pris på totalen, och att jag skulle kunna använda prisförslaget som underlag i vår jämförelseprocess.

Jag kände mig istället kränkt och lurad när det trillade in inte mindre än 2 autogiromedgivandemail, och 5 mail med försäkringshandlingar. Försäkringarna var redan tecknade med lite olika startdatum.

S J U K T D Å L I G K U N D U P P L E V E L S E

Moderna försäkringar får efter detta agerande betyget 0 av mig och mitt engagemang, även det jag hade innan de ringde, är nu flyttat till en aktör som agerar med kunden i centrum. Läs mer
  • Richard

2017-10-02

Richard skrev om Moderna Försäkringar
    Förlorar min förlovningsring under ett restaurangbesök, och sänder in samtliga papper och polisrapport. Får där efter avslag då jag inte kan uppge exakt klockslag och orsak till förlusten mer än att jag upptäckte förlusten efter ett besöket på restaurangen som tog ca. 2 timmar. Om man vet när och var man förlorar något så är det ju inte längre förlorad. Helt förkastlig och motsägande orsak till avslag. Får dessutom ett mycket dåligt och oförstående bemötande. Läs mer
  • Tobias B

2012-10-17

Tobias B skrev om Moderna Försäkringar
    Man måste skilja mellan personförsäkring och sakförsäkring. Personförsäkringsverksamheten heter Movestic Livförsäkring, och sakförsäkringssidan är Moderna försäkringar (ett annat företag). Era omdömen rör av allt att döma Moderna försäkringar.

Jag förmedlar själv personförsäkringar från kring 20 olika bolag och i jämförelse mellan dem har Movestic bra priser, rättvisa bedömningar (går att påverka utslag), och riktigt bra historisk avkastning på sina fondförsäkringar.

Jag kan inte alls tala för Moderna försäkringar, men gällande Movestic är jag jättenöjd. Läs mer
  • 2010-01-31

iren e skrev om Moderna Försäkringar
    Genom hyresrättsföreningen rek. valde jag detta
    försäkringsbolag. Rekommenderas ej !!!.
    Har blivit brutalt misshandlad med domslut om
    skadeersättning men icke. Mod. Förs. har helt
    uteslutit domen och skrivit lögner till mig för
    att ej betala skadebeloppet. Kommer att lämna bolaget.
    Eva Läs mer
  • 2009-07-02

Jacob C skrev om Moderna Försäkringar
    Jag tycker att Moderna är väldigt professionella. De har ett mycket bra fondutbud och fungerar mycket bra tycker jag! Läs mer
  • 2009-05-11

Bitte R skrev om Moderna Försäkringar
    Jag kan bara hålla med Jonas F!
    Detta bolag är hur otrevligt som helst.
    Man blir mer eller mindre anklagad för att man ljuger....Chefen som jag pratade med sa uttryckligen....att de skulle skicka ut en besiktningsman som var JÄTTE DUKTIG PÅ ATT LÄSA AV FOLK ja helte enkel om du talar SANNING!
    Fy fasiken först är man med om stöld rån och mår skitdåligt ....sedan ankagas man för att man ljuger....otrevligare personer får man leta efter....men dra inte alla över en kam....det finns säkert en och annan bra person på Moderna Försäkringar.....Tyvärr har inte jag träffat på dom bara. Nä jag ska byta bolag så fort mitt år är slut hos dom....SKIT FÖRETAG! Läs mer
  • Jonas F

2007-12-03

Jonas F skrev om Moderna Försäkringar
    Jag hade ett väldigt otrevligt samtal med en man ur Modernas kundtjänst där jag i princip fick prata med mig själv. Har sällan mött på så otrevlig människa och jag hoppas verkligen inte att det är någon slags policy för företaget ifråga! Jag skulle ställa en enkel fråga om skadeförsäkring men tydligen fick man inte göra det här. Detta företag kan jag knappast rekommendera!!

/Jonas Läs mer
    Bitte R, Marian P, Emma K gillar detta

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm:

Christer B Christer B tycker:
“Jag känner mig personligt bemö...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte