Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag40 omdömen om Moderna Försäkringar
-
skrev om Moderna Försäkringar
Undvik dem, till varje pris. Deras bemötande är en hemsk mardröm, och ersättning om något händer dig kan du glömma. Välj ett annat bolag för din egen skull.
Hej Anna-Karin,
Moderna Försäkringar
Tråkigt att du upplevt ett dåligt bemötande. Jag har försökt kontakta dig för att reda ut vad som hänt men inte kommit i kontakt. Vid konstruktiv feedback kan du nedan länk läsa hur du kan skicka det till oss.
https://www.modernaforsakringar.se/kontakta-oss/klagomal/
Med vänliga hälsningar, Arijola -
-
skrev om Moderna Försäkringar
VARNING! Skulle gett minus om jag kunde. Deras kundservice och klagomålshantering är det värsta jag har varit med dom (och då har jag själv arbetat inom kundservice). Arrogant attityd och tar inget som helst ansvar. Jag var själv tvungen att följa upp mitt klagomålsärende då de inte svarade på 2 månader och skyllde bara detta och annat på "tekniska problem". Visade inget intresse av att hitta en lösning på problemen utan avfärdade bara min kritik. Välj inte Moderna/Trygg hansa fruktansvärt oprofessionella!
-
skrev om Moderna Försäkringar
I was rejected for getting my tickets back to Sweden compensates( we were on vacation) after I found out my dad passed away, because
“Your dad was not living in Sweden”
Yeah, like that makes it less painful for me.
Thanks Moderna for your heartless service. All trust you had you lost in one email.
Don’t recommend and wish anyone be in my situation. You won’t feel safe with them in vacation.Hi Svetlana,
Moderna Försäkringar
I´m sorry for your loss.
As an insurance company we need to draw the line to what we can and what we can’t compensate.
This need no do because as an insurance company we can´t cover for anything.
And when it comes to this the terms are that we compensates for the ticket home if they live in Sweden.
Best regard
Arijola – Insurance Advisor -
-
skrev om Moderna Försäkringar
Vi hade gravidförsäkring Large. Trots KUB test föddes vår dotter med en ytterst ovanlig mutation som då inte ens hade en ICD kod. Vår dotter kommer att leva sitt liv med stora svårigheter och utmaningar. Det hade varit skönt med ett försäkringsbolag som här gått in och hjälpt till så mycket de har utrymme för.
Istället hittar Moderna Försäkringar utrymme att lägga in vår dotters sjukdom under ett av alla undantag försäkringsbolaget har i sina villkor trots att undantaget inte fanns när hon föddes, eftersom sjukdomen då inte hade en ICD kod.
För oss hade det ekonomiska stödet betytt avlastning och kanske en känsla av att få stöd från försäkringsbolaget.
Och för försäkringsbolaget är det obetydliga pengar.
Hursomhelst. Det jag vill förmedla är att när man tecknar en försäkring så vill man ge sig själv hjälp och stöd via ett försäkringsbolag om något tråkigt och oförutsett händer.
Tyvärr så har Moderna Försäkringar garderat sig mot de flesta sjukdomar genom att undanta sig från ersättningsansvar vid de allra flesta ovanliga sjukdomar.
Kallt, empatilöst, och ett beslutsfattande som är luddigt baserat i villkor som i princip undantager försäkringsbolaget från allt ansvar vid ovanliga sjukdomar.Hej Jan,
Moderna Försäkringar
Det var tråkigt att läsa att du inte känner dig nöjd med vår barnförsäkring.
Enligt konsumenternas, som är en oberoende jämförelsesida, så är vår barnförsäkring bland de bästa Barnförsäkringen i branschen.
Tyvärr finns det inget försäkringsbolag som täcker allt som kan hända en. Anledningen till detta är rent generellt att det är för stora risker för bolag att ta.
Därav skrivs villkor där man specificerar vad man kan och inte kan få ersättning för i sin försäkring.
Vilket är även de villkor som mina kollegor på skadeavdelningen rättar sig efter när ett beslut ska tas.
Med vänliga hälsningar, Arijola – Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
VARNING!!!!
De ger en en låg premie i början när du försäkrar er hund när de sedan blir så gamla att andra inte längre är glada över att ta över er försäkring chockhöjer de med flera tusen kronor och när man pratar med dom så beklagar de. Nu ska tilläggas att jag pratade med dom om just detta när jag skaffade försäkringen och då sa de att så här gjorde de absolut inte. Min hund har dessutom aldrig utnyttjat sin försäkring så det beror inte på att min hund kostat dom pengar!Hej Annika, Tack för ditt inlägg och recension av oss. Höga premier på en hund som är äldre är ganska vanligt då risker för olycksfall och sjukdomar oftast ökar med åldern. Vi försöker så gott det går att undvika så kallade chockhöjningar, det är inget vi strävar efter på något sätt, men när veterinärvårdskostnaderna ökar som dom gjort dom sista åren och inte visat på några tendenser att sänkas så måste vi anpassa försäkringspremierna utifrån dom omkostnaderna. Vad skönt att din egen hund inte behövt använda försäkringen, men skulle du behövt göra det så kan jag garantera dig att det känts mycket bättre att ha betalat för en försäkring, även om den kan tyckas dyr, än att stå själv och ta hela kostnaden hos veterinären. Med vänlig hälsning, Carl – Försäkringsrådgivare
Moderna Försäkringar -
skrev om Moderna Försäkringar
Tänk dig för innan du tecknar bilförsäkring hos Moderna!
Jag har personligen försäkrat två bilar genom Moderna Försäkringar och varit väldigt nöjd vid tecknandet. Har inte varit med om någon olycka, så har inte heller något att säga om Moderna där.
Min "varning" gäller Moderna Försäkringars prishöjningar, som systematiskt sker vid årsskiftena. Jag har varit med om det själv två år i rad nu. Prishöjningarna sker när Moderna skickar ut sina "Förnyelsebrev" med hänvisning till "Förlängning av din försäkring" på ”Mina sidor”.
Den ena bilens försäkring (modellår 2019) höjde Moderna priset med ca +220 % från år 2020 till 2021, och för den andra bilens försäkring (modellår 2018) höjde Moderna priset med ca +305 % från år 2021 till 2022. Från ca 6 400 kr/år till ca 19 500 kr/år.
VIKTIGT VID "AVSTÄLLT FORDON": Då min bil (modellår 2018) var avställd när Moderna skickade ut ”Förnyelsebrevet", så fick jag inte heller se den faktiska prisökningen på ca +305 %, utan "bara" prisökningen för ”Avställt fordon” på höga +73,3 %. Prisuppgiften för ”Påställt fordon” fick jag endast fram efter jag personligen kontaktat Modernas "Kundservice". Då skickade Moderna ut prisuppgiften till mig via mail, där prisökningen var på ca +305 % för "Påställt fordon".
Om jag inte uppmärksammat detta själv, hade jag blivit tvungen att betala dessa priser då man som kund krävs använda deras webbtjänst ”Mina sidor” för att ens kunna se sina försäkringspriser. Om man inte är uppmärksam och själv meddelar något, så tvingar alltså Moderna in sina kunder i "Förnyelsebrevet" med dessa jättestora prishöjningar.
Prishöjningen har skett utan att jag haft någon förändring på min Helförsäkring gällande: Skadefri, Ingen förare under 25 år, Normal självrisk, Vagnskada, Boendeform, Nattparkering, Körsträcka, Ekonomi, osv.
Efter lång diskussion med Moderna Försäkringar kommer de fram till en prishöjning på "endast" +52,9 % för 2022 "som ett tillmötesgående erbjudande", därför sa jag upp min försäkring hos Moderna.
Alla får ha sin egen uppfattning om detta företag, här ovan har ni min historia om Moderna Försäkringar. Fundera gärna en gång till innan du väljer leverantör av din bilförsäkring.Hej Andreas, Vi uppskattar att du delar med dig av din upplevelse med oss som försäkringsbolag. Prisskillnaderna kan variera från år till år till stor del baserat på hur skadestatistiken och omkostnader för reparationer ser ut. Den statistiken tas fram baserat på ett flertal faktorer som tillsammans utgör vilket pris vi måste ta ut för att vi ska kunna ersätta vid en eventuell skada. Vi skickar alltid ut en förnyelseoffert på den aktuella förutsättningen som försäkringen avser 30 dagar innan den ska träda i kraft. Detta för att man som kund ska ha tid på sig att läsa genom eventuella förändringar eller bara rent av byta bolag. Att denna går ut via Mina Sidor är inget som vi kräver av våra kunder men självklart rekommenderar vi webtjänster då vi slipper slita på miljön med pappersutskick. Kritiken om att priset inte framgår vid en exempelvis påställning av fordon ifall bilen är avställd vid förnyelsetillfället är ingen dum idé alls och den skickar jag gärna vidare till vår produktavdelning som ett förslag till förbättring. Som jag förstått det så har du fått den information du behövde i övrigt för att kunna gå vidare med ditt ärende men skulle det vara något annat som du behöver hjälp med från oss så får du så klart gärna höra av dig igen. Med vänlig hälsning, Carl - Försäkringsrådgivare
Moderna Försäkringar -
skrev om Moderna Försäkringar
Jag betalar för en försäkring för att få hjälp när olyckan är Framme- precis som övriga landets befolkning- hos Moderna kan du inte räkna med det. De hittar på avdrag som inte borde finnas- och får dig att känna - som att "du är boven i dramat " fast det är du som betalar för deras egentliga existens. Uselt företag. Välj ett mer pålitligt bolag- det ska jag
Hej Miranda,
Moderna Försäkringar
I alla försäkringsbolags villkor finns det ett moment som heter aktsamhetskrav vilket innebär bland annat att saker som är mer attraktiva för en tjuv att ta, skall man vara med vaksam på.
Utifrån skadehändelse kan ett aktsamhetsavdrag vara aktuellt om handläggaren bedömer att i skadehändelsen inte varit aktsam. Hur mina kollegor gjort bedömning kan du läsa i din skadebeslut.
Jag ser att du överklagat ditt beslut och vill du ha mer information om hur du går tillväga kan du läsa mer om det här:
https://www.modernaforsakringar.se/kontakta-oss/om-vi-inte-ar-overens/
Med vänliga hälsningar, Arijola Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Uruselt bemötande då vi fick bilen stulen. Detta filmades då det pågick samtidigt som vi ringde polisen. ifrågasatta ang stölden.
Polisanmälan upprättades samt vi gjorde en anmälan till Moderna.
Bilen hittades en vecka senare sönderslagen och förstörd.
Då ringde vi upp moderna och frågade hur vi skulle gå vidare,
De sa att vi skulle kontakta deras bärgningsfirma som skulle transportera bilen till en bilskrot.
Dem valde att skrota bilen.
Vi skickade in nycklar, bilpapper, kopia på polisanmälan och den filmfilen som vi har.
Har upprepade gånger kontaktat Moderna som bara kommer med fler ursäkter och att det inte är färdig utrett och dem säger att Polisen inte skickat förundersökningen till moderna.
Detta inträffade i februari och det fortsätter att komma fler och fler ursäkter ang ärendet och nu hotade utredaren med att "han ska ju på semester" istället för att ta sitt ansvar och utföra sitt jobb o försöka förhala detta hela tiden.
När det var deras beslut att skrota bilen. O ursäkten är att dem kan ju inte värdera bilen då den är skrot.
Moderna gör fel och försäkrings tagaren blir lidande och illa behandlad o misstrodd o lurad på den ersättning som man har rätt till.
EN VÄLDIGT BESVIKEN FD KUND.Hej Petri,
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att du upplever oss som uselt bemötande.
Pågrundav integritetsskäl kan jag varken se eller diskutera ditt ärende i detta forum.
Om du inte känner dig nöjd Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.
Med vänliga hälsningar, Arijola Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Jag vill varna alla som hade tänkt sig att att anlita Moderna till sina hem försäkringar. Det är skit bolag! Först använder de sig av långa handläggninstider som taktiken att sen förneka din anmälan, svårt att kommunicera med handläggaren och sist hittar på massa saker och ursäkter. Jag är så tacksam att allt hände mig i början av mitt medlemskap. De har inte min rekommendation. Och för alla Studenter anlita heller inte Akademiker försäkring - de är bara förmedlare av det skit bolag Moderna.
Hej Christopher.
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att du känner att vi är ett skit bolag.
Jag får av integritetsskäl inte tillgå ditt ärende. Rent generellt kan handläggningstiden beror på många anledningar så som att vi behöver ha mer underlag för att kunna ta ett beslut, vilket medför längre handläggninstider.
Om du känner dig missnöjd med vår hantering av ditt ärende. Kan du i ditt skadebeslut läsa hur du går tillväga för att överklaga det.
Med vänliga hälsningar
Arijola Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Lång handläggninstid, svårt att kommunicera med handläggaren
Hej Hachem,
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att du upplever att vi är svår att få tag på.
Av integritetsskäl kan jag tyvärr inte ta ditt ärende i detta forum. Däremot har vi haft kontakt och ordnat så du har en person att kunna kontakta.
Om du fortfarande inte känner dig nöjd Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga
Med vänliga hälsningar, Arijola
Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Rekommenderar ej.
Endast negativ erfarenhet.Hej Natalia,
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att du känner att du fått negativa erfarenheter av oss.
Om du tycker att vi gjort fel eller vill ompröva ditt ärende finns där i ditt skadebeslut också vägledning hur du går till väga. Informationen hittar du även på vår hemsida, Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.
Med vänliga hälsningar
Arijola, Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Bästa försäkringsbolaget. Tydliga, snabba och bra bemötande.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Är mycket nöjd med moderna! De har varit enkla att nå! Lätta att prata med. Och väldigt hjälpsamma när olyckan varit framme! Skulle varmt rekommendera dem!
-
skrev om Moderna Försäkringar
Varning för moderna försäkring dom ljuger rakt i ansiktet hade tecknat trygghets avtal på en tv jag köpt på Elgiganten de hände en olyckshändelse dom vägrar att reperera tv och ljuger och säger att jag sa att jag va själv som bärde den men vi va 2 personer,begärde inspelning idag skickat dom att de inte finns inspelning sämsta bolaget,så köp inte trygghets avtal på moderna försäkringar för du kännar inget på det,de är bortkastade pengar
Hej Wael,
Moderna Försäkringar
Det är alltid tråkigt att inte få ersättning från sin försäkring, när man förväntat sig det. Vi hjälper 120.000 skadedrabbade kunder varje år och i 97% av fallen täcks skadan av trygghetsavtalet. Men i ditt fall blev det tyvärr ett avslag. Vi som försäkringsbolag har våra villkor och din ursprungliga skadeanmälan att förhålla oss till när vi avgör om vi kan ersätta en skada.
Av integritetsskäl får jag inte tillgå eller diskutera skadeärenden i detta forum men vad jag förstått att du har överklagat skadebeslutet. Och ifall du inte är nöjd med beslutet på din överklagan vänd dig till vår klagomålsansvarig. Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.
Med vänliga hälsningar Arijola, Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Sämsta försäkringsbolaget någonsin! Undvik, undvik, undvik! Om du får en skada är hanteringen under all kritik och de kommer att göra sitt allra bästa för att slippa betala.
Hej Anna,
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att läsa att du upplevt att vår hantering av din skada är under all kritik, det är långt ifrån vad vår skadeavdelning strävar efter.
Jag har tyvärr inte tillgång till ditt ärende av integritetsskäl men eftersom du känner att vi brustit i hur vi hanterat och bedömt ersättningen för din skada är det bra om du har möjlighet att beskriva vad du anser är fel. Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga. -
skrev om Moderna Försäkringar
Det är jätte dålig hund försäkring
😡😡😡😡Hej Giovana,
Moderna Försäkringar
Det är tråkigt att du känner så för vår hundförsäkring. Om du upplever att vi inte hållit vad vi lovat dig så finns det sätt att få beslut omprövade eller åsikter framförda. Sök på ”Klagomål” på vår webbplats så hittar du information hur du enkelt kommer i kontakt med vår Klagomålsansvariga.
Med vänligt hälsning, Arijola - Försäkringsrådgivare -
skrev om Moderna Försäkringar
Varning! Teckna ej försäkring i detta bolag
Det blir ett heltidsjobb och du blir ej ersatt om olyckan är framme!
Jag har hemförsäkring och personförsäkring med överfallsskydd.
Jag har råkat utför inbrott då guldarmband blev stulet.
Ersättning från Moderna Försäkringar = 0 kr.
Jag har blivit överfallen och misshandlad med jack i huvudet som syddes och hjärnskakning som följd. Låg i vila under 14 dagar.
Ersättning från Moderna Försäkringar = 0 kr.
Jag har skadat höger fot med permanent droppfot som följd. Jag kan aldrig mer springa och har väldigt svårt med trappor. Skadan är stationär, dvs permanent.
Ersättning från Moderna Försäkringar = 18 000 kr.
Alltså varnar jag för detta försäkringsbolag .
De är dessutom väldigt otrevliga och talar oftare osanning än sanning.
De låtsas även ha ett oberoende företag för bedömning av skador.
Jag har diskuterat med det otrevliga företaget många gånger och de är väldigt långt ifrån oberoende. -
skrev om Moderna Försäkringar
Otroligt dålig kundservice, slutar plötsligt svara på Mail och otrevlig attityd i det första mailet jag fick.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Upptäckte svart mögel i min dotters sovrum. Nu har det gått en månad sen jag anmälde detta och dem har fortfarande inte lämnat något besked om vad som komma hända. Min dotter har varit tvungen att sova på soffan i en månads tid. Varje gång jag ringer så säga dem att dem inte har hunnit hantera ärendet ännu. Aldrig mer moderna. Det här måste vara kriminellt.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Försöker komma undan utbetalningar med…
Försöker komma undan utbetalningar med alla medel. Blev påkörd i april av en bildrulle som plötsligt bytte fil - utan att använda blinkers. Nu tycker Moderna att de inte kan avgöra vem som är vållande, (för motparten och jag "har olika uppfattningar om olyckan"), så var och en får stå för sina skador! Luktar fuffens lång väg: två bilar som krockar, ingendera har helförsäkring, "nä, vi kan inte göra trovärdighetsbedömningar", var och en betalar själv - och Moderna trollar bort utgifterna för två trafiksförsäkringar. Genialt!
Varför är det då obligatoriskt att betala för en trafikförsäkring, om den försäkringsbolaget ändå slingrar sig undan att betala ut nå´t på den?
Med tanke på skadorna - min högra framskärm blev rejält tillknycklad - och det faktum att jag har ett vittne som intygar att jag stadigt låg i vänsterfilen, när han oväntat bytte fil, så torde det inte vara nå´ra problem att räkna ut att jag uppenbarligen befann mig i hans "döda vinkel", så att han inte såg mig.
Jag skrivit till Moderna och bett dem att motivera sitt beslut genom att få ta del av motopartens uppgifter. Men jag har inte fått nå´t svar. Dåligt!
Och vad som också är dåligt, är handlingstiden: 3 månader!!!
Aldrig mer Moderna försäkringar! -
skrev om Moderna Försäkringar
Tveksamt avbeställningsskydd vid kortbetalning.
Mitt avbeställningsskydd genom Eurocard Platinumkort som jag erhållit via SEB skulle enligt utsago vara marknadens bästa. Så var det säkert innan Moderna tog över vid årsskiftet. Den avbeställda resan var inte coronarelaterad utan tvingande av en kommande sjukdomsbehandling.
Ett cancerbesked behöver inte resultera i att livet avstannar direkt, i synnerhet inte strålbehandling av prostatacancer. Det är först när behandlingen startar som mindre förändring i livsmönstret sker. Enligt Moderna ska man avbeställa sin resa direkt när man får beskedet att behandling rekommenderas och inte när man får besked om när den ska påbörjas. Detta tidspann kan ju vara många många månader. Enligt mitt förmenande är Moderna långt ifrån ett kundorienterat försäkringsbolag och där återkoppling på frågor är näst intill obefintliga. Att även brottas med detta under pågående behandling var inget jag förväntat mig. Tips! Kontrollera vilket försäkringsbolag som finns bakom ert kreditkort och är det Moderna välj ett kort med ex If. If har ett erkänt gott renommé och är snabba. Moderna är så här långt dess motsats. Fick idag beskedet att man fortsatt anser att avbokning ska ha skett när man får reda på att strålning rekommenderas och INTE när man får reda på NÄR behandling kommer att starta. Helt obegripligt. Tydligen har ingen på Moderna erfarenhet i hur strålningsvården av prostatacancer fungerar. Dagens tips nr 2: Håll er borta från Moderna Försäkringar! -
skrev om Moderna Försäkringar
Svårt att få kontakt med handläggare
-
skrev om Moderna Försäkringar
Har tyvärr haft Moderna försäkringar både på bil hem och barn alltför länge. Välj ett annat bolag! De är verkligen inte tillmötesgående på någon punkt. Dessutom otrevliga. De lånar ut paraplyer när solen skiner och tar tillbaka dem när det regnar. Stay away.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Skit företag ska ta bort mina försäkringar så fort det är möjligt betala går bra men när man behöver hjälp nada SÄMST,...
-
skrev om Moderna Försäkringar
Sämsta försäkringsbolaget. Skurit mig i två fingrar på arbetet som lämnat 2 fula och framträdande ärr rakt över fingrarna som är helt synliga även vid fotografering från 1meters avstånd. Enligt dem uppfyller det inte minimikravet från trafikskadenämdens bilder på ärr som är på trafikolyckor och ska därför inte ersättas. Så mycket för olycksfallsförsäkring. De är bara ute efter dina pengar. Tack och hej byter bolag direkt
-
skrev om Moderna Försäkringar
Krockade bilen. Fick ett bud som jag tycker är lågt. Handläggaren höjer något. Inget händer, plötsligt sak handläggaren ha semester och hotar att stänga ärendet.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Jag har precis fått ett mail om att jag tecknat en försäkring på en bil jag inte äger !! jag har aldrig tittat på bilen,den ägs av en bilfirma jag aldrig varit i kontakt med,jag har aldrig funderat på att köpa den etc.självklart har de ingen fungerande kundservice 24/7.Jag har även fyllt i och skickat deras formulär "klagomål" men inte fått en bekräftelse på att detta gått fram ! på "försäkringsbrevet" står det också att jag valt att betala via autogiro,något som jag självklart inte medgett! jag har varit inne på min internetbank Nordea och sett till att det inte finns något medgivande ! de stora försäkringsbolagen kollar ju direkt vem som står som ägare till bilen och man blir ju kontaktad för att svara på varför man vill försäkra en bil man inte äger.Dock var personen på deras kundservice trevlig och löste detta snabbt,jag fick också direkt en bekräftelse på mail att försäkringen var borttagen.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Riktigt missnöjd med Moderna försäkringar som är samarbetspartner med Nordea,s kortförsäkringar o avbeställningsskydd vid resa, Hade beställt resa med Tui o betalat med Nordea Premiumkort som fick avbeställas pga sjukdom,helt enl reglerna med sjukintyg. Dom tycker jag skall använda mig av resebyråns avbeställningsskydd i första hand men dom tar en avgift på ca 1450:- så sagt o gjort gjordes så men önskade då att Moderna försäkringar kan ta den mindre delen som togs i avgift men avvisades av MF. Anser därför ej Detta försäkringsbolag är trovärdigt till kunder som tror dom har fullgott skydd i kortförsäkringen hos Nordea. Anser mig felbehandlad o publicerar detta ärend på detta vis.
-
skrev om Moderna Försäkringar
hemsk hemsk hemsk...undvik för helvete!
-
skrev om Moderna Försäkringar
Varning för detta försäkringsbolag!!
Dom lockar med billiga priser på deras försäkringar vilket jag själv gick på men när det väl gäller så finns det inget med detta försäkringsbolag som är bra.
Krockade med bilen för 6 månader sedan och är nu sjukskriven efter operation enligt försäkringen så skall man få ersättning för inkomstförlust och sveda och verk månadsvis. jag har skickat allt från inkomstuppgifter, journaler och utbetalningar från försäkringskassan. Varje gång jag ringer och frågar när pengarna kommer så säger dom att dom skall beställa mera journaler (journaler dom redan har). Sedan när man försöker få tag på sin handläggare så blir man alltid kopplad till en annan handläggare som påstår sig inte kunna göra något i ärendet. Och nu mitt i allt så skall dom byta handläggare åt mig så jag ska få vänta ytterligare veckor. Känns som att dom förhalar och ljuger med flit för att dom hoppas att det skall rinna ut i sanden.
Så mitt råd är att välja ett annat försäkringsbolag jag har haft med t.ex folksam och länsförsäkringar tidigare att göra där allting har gått så mkt smidigare till. För när man är med om en allvarlig olycka och blir sjukskriven och allt så ska man bara behöva fokusera på att återhämta sig och inte hålla på att strida för att få det man har rätt till. -
skrev om Moderna Försäkringar
Värsta försäkringsbolaget man kan tänka sig. Undvik!! All kontakt med försäkringsbolaget har varit under all kritik. Telefonsvarare sagt att handläggare ska vara tillgänglig viss tid men när man ringer den tiden är personen ändå inte tillgänglig och man ska kopplas till telefonist... Istället säger de att det inte finns någon ledig och samtalet avslutas. Detta har hänt fler gånger än man kan räkna på fingrarna. När man väl får kontakt så har man blivit lurad. Fick svar när jag ringde att mina journalkopior inte kommit och inte skulle komma in förrän flera veckor, någon dag senare kom ett brev att man utifrån jornalkopior ger avslag för ersättning vid olycksfall... Mina personliga papper har skickats till fel adress (dvs till annan adress än min folkbokföringsadress) och betalar inte ut ersättning för skada trots att skadan står nämnd i villkoren. Välj annat bolag!! Jag har bytt och fått ett helt annat bemötande.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Ta ett annat bolag!
Ingen vidare service.
Fick bråka och bråka för att få de att ta ett uns ansvar
för problem som uppstått.
Allt är kundens fel.
Från telefonister till chefer.
Till slut backade supportchefen Tony Lattinger en smula,
men det tog timmars energi, och väldigt lite i genlängd.
Kan tyvärr inte tänka mig ett sämre försäkringsbolag. -
skrev om Moderna Försäkringar
Värsta tänkbara försäkringsbolag som du kan tänka dig en försäkring som skickar fakturer bara men när olyckan är vä framme är du verkligen ensam får inte en enda öre eller hjälp verkligen en försäkring som kan svika dig när du mest behöver anlita aldrig dem de kommer aldrig hjälpa dig när de behöver dem! Fråga mig fick avslag på varenda skade anmälan jag gjorde trots bevis mm de hittar på o ljuger om regler o porgrafer bara för att slippa hjälpa! Verkligen skit bolag!
-
skrev om Moderna Försäkringar
Fick samtal från Moderna försäkringar i måndags med erbjudande om att flytta hela mitt engagemang till Moderna.
Jag var väldigt tydlig med att jag inte ville köpa någonting denna dag, eftersom jag behövde prata med min sambo först. Såg dock fram emot att få ett bra prisförslag på epost efter allt mitt engagemang hade offererats - det blev ju bra pris på totalen, och att jag skulle kunna använda prisförslaget som underlag i vår jämförelseprocess.
Jag kände mig istället kränkt och lurad när det trillade in inte mindre än 2 autogiromedgivandemail, och 5 mail med försäkringshandlingar. Försäkringarna var redan tecknade med lite olika startdatum.
S J U K T D Å L I G K U N D U P P L E V E L S E
Moderna försäkringar får efter detta agerande betyget 0 av mig och mitt engagemang, även det jag hade innan de ringde, är nu flyttat till en aktör som agerar med kunden i centrum. -
skrev om Moderna Försäkringar
Förlorar min förlovningsring under ett restaurangbesök, och sänder in samtliga papper och polisrapport. Får där efter avslag då jag inte kan uppge exakt klockslag och orsak till förlusten mer än att jag upptäckte förlusten efter ett besöket på restaurangen som tog ca. 2 timmar. Om man vet när och var man förlorar något så är det ju inte längre förlorad. Helt förkastlig och motsägande orsak till avslag. Får dessutom ett mycket dåligt och oförstående bemötande.
-
skrev om Moderna Försäkringar
Man måste skilja mellan personförsäkring och sakförsäkring. Personförsäkringsverksamheten heter Movestic Livförsäkring, och sakförsäkringssidan är Moderna försäkringar (ett annat företag). Era omdömen rör av allt att döma Moderna försäkringar.
Jag förmedlar själv personförsäkringar från kring 20 olika bolag och i jämförelse mellan dem har Movestic bra priser, rättvisa bedömningar (går att påverka utslag), och riktigt bra historisk avkastning på sina fondförsäkringar.
Jag kan inte alls tala för Moderna försäkringar, men gällande Movestic är jag jättenöjd. -
skrev om Moderna Försäkringar
Genom hyresrättsföreningen rek. valde jag detta
försäkringsbolag. Rekommenderas ej !!!.
Har blivit brutalt misshandlad med domslut om
skadeersättning men icke. Mod. Förs. har helt
uteslutit domen och skrivit lögner till mig för
att ej betala skadebeloppet. Kommer att lämna bolaget.
Eva -
skrev om Moderna Försäkringar
Jag tycker att Moderna är väldigt professionella. De har ett mycket bra fondutbud och fungerar mycket bra tycker jag!
-
skrev om Moderna Försäkringar
Jag kan bara hålla med Jonas F!
Detta bolag är hur otrevligt som helst.
Man blir mer eller mindre anklagad för att man ljuger....Chefen som jag pratade med sa uttryckligen....att de skulle skicka ut en besiktningsman som var JÄTTE DUKTIG PÅ ATT LÄSA AV FOLK ja helte enkel om du talar SANNING!
Fy fasiken först är man med om stöld rån och mår skitdåligt ....sedan ankagas man för att man ljuger....otrevligare personer får man leta efter....men dra inte alla över en kam....det finns säkert en och annan bra person på Moderna Försäkringar.....Tyvärr har inte jag träffat på dom bara. Nä jag ska byta bolag så fort mitt år är slut hos dom....SKIT FÖRETAG! -
skrev om Moderna Försäkringar
Jag hade ett väldigt otrevligt samtal med en man ur Modernas kundtjänst där jag i princip fick prata med mig själv. Har sällan mött på så otrevlig människa och jag hoppas verkligen inte att det är någon slags policy för företaget ifråga! Jag skulle ställa en enkel fråga om skadeförsäkring men tydligen fick man inte göra det här. Detta företag kan jag knappast rekommendera!!
/Jonas