Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag12 omdömen om Moodhouse AB
-
skrev om Moodhouse AB
Extremt fint bemötande och mycket fin styling! Kan inte annat än rekommendera!
-
skrev om Moodhouse AB
Fullkomligt uselt företag som mer hindrar en försäljning än hjälper. Total brist på känsla för lägenhet de skall inreda. Service är ett okänt ord och mycket dyrt. De tog ut möbler för att "styla" och sedan ville ha betalt för att bära in dem åter. USELT!
-
skrev om Moodhouse AB
För de pengarna hade jag förväntat mig mycket mer. Fläckar på möbler och sängkläder. Ljusen de satte in var nersmälta, några av växterna var fulla av döda blad. Det kändes inte som att stylingen gjordes med omsorg.
När jag beställde styling så sa de att jag skulle betala när handpenning för lägenheten var betald, i verkligheten var det inte så. -
skrev om Moodhouse AB
En jättestor eloge till teamet på Moodhouse för ett fantastisk arbete med styling och presentation av vår lägenheten. Lägenheten var som förvandlad och jag fick kolla på bilderna flera gånger för att förvissa mig om att det verkligen var vår lägenhet jag såg. Alltid jätteroligt att se proffs göra ett bra jobb!
-
skrev om Moodhouse AB
Var lite tveksam till styling i allmänhet pga kostnaden, men valde ändå att anlita Moodhouse tack vare mäklarens rekommendation.Att försäljningen gick över förväntan kan till stor tillskrivas Moodhouse. Det räckte med att träffa dem en (1) gång, sedan tog de hand om allt. Jag är oerhört nöjd med hur de stylade lägenheten och på vilket sätt det tog hand om uppdraget. Ingen tvekan att jag skulle anlita dem och det skulle bli aktuellt i framtiden.
-
skrev om Moodhouse AB
Kan varmt rekommendera Moodhouse! De gjorde ett kanonjobb och inredde min etta på ett smakfullt sätt som dessutom framhävde lägenhetens fina originaldetaljer. Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Kommunikativ och kompetent personal med ett trevligt bemötande under hela processen!
-
skrev om Moodhouse AB
Jag blev rekommenderad av min mäklare att anlita Moodhouse för att styla min lägenhet inför försäljningen och det blev fantastiskt bra. Alla på företaget som jag var i kontakt med var mycket trevliga, kunniga och professionella. Rekommenderar dem varmt!
-
skrev om Moodhouse AB
Aldrig blivit så illa bemötta! Vi litade på vår mäklares rekommendation och därför blev det Moodhouse.
Hon som sålde var allmänt pratig och hade dålig koll, kom en kvart försent och skyllde på sin pojkvän, vad det nu hade med oss att göra? Kunde inte ens skriva ihop en beskrivning av vad vi skulle förbereda, utan det blev en massa mail fram och tillbaka. Till sist fick min fru skriva ihop hela beskrivningen och få Moodhouse att godkänna den.
Sen så skulle de ha betalt mot faktura och 30 dagar, trots att vi hade kommit överens om att de skulle få betalt först efter att huset blivit sålt. Vi skulle betala 58000 kr(!), vem har det innan handpenningen kommit in? Efter flera mail och telefonsamtal fick vi dem att lägga till texten på fakturan att vi skulle betala efter påskrift av kontraktet, men själva betalningstiden kunde de inte ändra, eftersom det låg i IT-systemet:(
Sen så gjorde de i alla fall stylingen. Vi hade sagt att de inte skulle använda våra saker, men då gjorde det ändå, precis som i ett tidigare omdöme här. Stylingen blev faktiskt ganska bra, inget direkt att klaga på den.
Värst var väl ändå att när de skulle komma och hämta sina saker så tog de inte bara sina saker, utan också två saker som var våra! En vas och en kudde. När vi ringde deras VD blev vi jätteilla bemötta och fick höra att de alltid gjorde 100% rätt så det var helt omöjligt att de tagit med något som var vårt!! Vasen och kudden var väl inte så mycket värda, så vi struntade i att anmäla dem, men kommer aldrig att använda oss av deras tjänster igen! -
skrev om Moodhouse AB
Aldrig varit med om ett sådant oprofessionellt företag. Vid styling så frågade stylisten om hon fick kolla i mina skåp och lådor för att se om det fanns något dem kunde använda vid styling. Jag svarade henne att jag inte kände mig bekväm med att främlingar skulle leta i mina skåp och att vi faktiskt betalade för en service och då inte tycker vi borde behöva tillhandahålla sakerna. Hon blev då lite irriterad på mig i telefonen men sa sedan okej och la på. När jag väl kom hem efter stylingen hade hon använt våra saker ändå, och det var saker som stod undangömda i skåpen. När jag sedan kommenterade detta sa hennes chef att hon nekade detta och dem därför inte kunde göra något.
Jag kontaktade även personen angående att dem gjort stora hål i våra väggar när dem satt upp tavlorna vilket inte var så roligt då vi har en nyproducerad lägenhet. Hon återkopplade och sa att personen stylisten som hette Stina hade frågat om lov att göra hål i väggarna. Jag svarade henne snabbt att vi sagt " Det går bra så länge du är försiktig" i tron om att ett företag som arbetar med styling vet hur man sätter upp tavlor. Vad fel man kunde ha för tydligen är det okej för dem att använda stora spikar som man har när man bygger hus så att det lämnade stora hål i väggarna.
Vi lyckades inte sälja vår lägenhet med deras styling och slutade inte bara med en faktura på 22.000 men också en lägenhet som tappat värde och måste båda spacklas och målas om. Dem står inte heller för vad dem säger och lyssnar inte på direktiv. Väldigt oseriöst företag som inte tar ansvar för sina handlingar eller bryr sig om sina kunder. Rekommenderar starkt att försöka hitta ett alternativ till dessa då dem inte vet hur man behandlar sina kunder. -
skrev om Moodhouse AB
Stylingen ganska ok, dock inte som Lotta förklarade vid införsäljningen. Problemet började när huset inte låg kvar på Hemnet längre, då fick jag ett sms om att de skulle hämta möblerna dagen efter, vilket INTE vad var Lotta och jag kommit överens om. Innan stylingen flyttade vi alla våra möbler, förutom våra sängar till ett förråd hos Shurgard och blev lovade att få bo i stylingmöblerna fram till vår flytt (ca 1 mån) eftersom vi inte ville flytta tillbaks allt (villa på 6 rum). När jag försökte nå Lotta som lovat detta vid flertal gånger och även förklarat att man kan ta bort allt ömtåligt mm, så svarade olika personer på hennes mobil varje gång jag ringde. Jag bad då personen som svarade att jag väldigt gärna ville att Lotta skulle ringa upp mig men det har hon inte gjort ännu. Fick ett spydigt svar av någon att det borde jag väl ha förstått och att det står i det finstilta i kontraktet. Tyvärr så litade jag på vad som sades och kollade inte så noga i kontraktet. Tänk till innan ni anlitar Moodhouse. Det finns mindre och framförallt trevligare bemötande firmor som gör samma jobb
-
skrev om Moodhouse AB
Vi är jättenöjda med Moodhouse och framförallt med stylisten Annika som gjorde ett fantastiskt jobb i vår lägenhet inför försäljningen.
Trots att den andra stylisten blev sjuk dagen innan och sådant så löste de allt superbra. Det blev snyggt och trevligt och både stylisten och deras samordnare hade en supertrevlig kommunikation, var alltid tillgängliga för frågor och involverade oss på ett väldigt positivt vis.
Trots att det var övermöblerat och lite kaos pga stundande flytt när de kom och tittade första gången så såg de möjligheterna och vi valde tillsammans en stil som är den som jag och min sambo hade velat ha om vi inte varit tvungna att flytta på grund av jobb.
Vi flyttade först och Moodhouse önskade några saker vi skulle ha kvar(vi köpte mellanpaketet), sen kompletterade de detta på ett fantastiskt sett. Lägenheten blev verkligen "vi" och stylingen kändes hemtrevlig, personlig och blev jättesnygg. Det var väldigt roligt att de inredde så att det faktiskt verkligen kändes som att vi bodde där. Det är en väldigt hemtrevlig och lugn lägenhet och jag tror att det gjorde väldigt mycket till det bra priset vi fick att det inte bara var "ljust och fräscht" utan att det var inrett med stil och fräschhet men också med tanke på säsong(höstigmysigt med filtar och lyktor) och att det verkligen blev som vi hade velat ha det om vi hunnit bo där längre.
Fick jättefina komplimanger av både mäklaren(som förmedlat kontakten till Moodhouse) och fotograf. Fotografen hade jobbat mycket för inredningstidningar i sthlm och han sa att han tyckte att det såg ut som en hipp lägenhet på söder.
Det enda som kunnat vara tydligare skulle vara att de inte fyller på snittblommor innan visning, men det är ju klart att det inte går när man tänker på det. Det tar ju tid att åka och så vidare. Men även där fick jag jättebra hjälp och de kom med olika tips om var jag kunde hitta blommorna de ställt dit på fotona. Dessutom hjälpte de till att ta reda på var det jättesnygga soffbordet de hade med sig var köpt så att jag kan få ett likadant. ;)
Helt enkelt, vi är supernöjda. De har löst allt och alla kontakter med de har varit givande, bra och supersupertrevliga. -
skrev om Moodhouse AB