Moodhouse AB

1.7 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Moodhouse AB

• 2019-07-08

Camilla S skrev om Moodhouse AB
    Aldrig varit med om ett sådant oprofessionellt företag. Vid styling så frågade stylisten om hon fick kolla i mina skåp och lådor för att se om det fanns något dem kunde använda vid styling. Jag svarade henne att jag inte kände mig bekväm med att främlingar skulle leta i mina skåp och att vi faktiskt betalade för en service och då inte tycker vi borde behöva tillhandahålla sakerna. Hon blev då lite irriterad på mig i telefonen men sa sedan okej och la på. När jag väl kom hem efter stylingen hade hon använt våra saker ändå, och det var saker som stod undangömda i skåpen. När jag sedan kommenterade detta sa hennes chef att hon nekade detta och dem därför inte kunde göra något.

Jag kontaktade även personen angående att dem gjort stora hål i våra väggar när dem satt upp tavlorna vilket inte var så roligt då vi har en nyproducerad lägenhet. Hon återkopplade och sa att personen stylisten som hette Stina hade frågat om lov att göra hål i väggarna. Jag svarade henne snabbt att vi sagt " Det går bra så länge du är försiktig" i tron om att ett företag som arbetar med styling vet hur man sätter upp tavlor. Vad fel man kunde ha för tydligen är det okej för dem att använda stora spikar som man har när man bygger hus så att det lämnade stora hål i väggarna.

Vi lyckades inte sälja vår lägenhet med deras styling och slutade inte bara med en faktura på 22.000 men också en lägenhet som tappat värde och måste båda spacklas och målas om. Dem står inte heller för vad dem säger och lyssnar inte på direktiv. Väldigt oseriöst företag som inte tar ansvar för sina handlingar eller bryr sig om sina kunder. Rekommenderar starkt att försöka hitta ett alternativ till dessa då dem inte vet hur man behandlar sina kunder. Läs mer
  • Camilla A

2017-09-12

Camilla A skrev om Moodhouse AB
    Stylingen ganska ok, dock inte som Lotta förklarade vid införsäljningen. Problemet började när huset inte låg kvar på Hemnet längre, då fick jag ett sms om att de skulle hämta möblerna dagen efter, vilket INTE vad var Lotta och jag kommit överens om. Innan stylingen flyttade vi alla våra möbler, förutom våra sängar till ett förråd hos Shurgard och blev lovade att få bo i stylingmöblerna fram till vår flytt (ca 1 mån) eftersom vi inte ville flytta tillbaks allt (villa på 6 rum). När jag försökte nå Lotta som lovat detta vid flertal gånger och även förklarat att man kan ta bort allt ömtåligt mm, så svarade olika personer på hennes mobil varje gång jag ringde. Jag bad då personen som svarade att jag väldigt gärna ville att Lotta skulle ringa upp mig men det har hon inte gjort ännu. Fick ett spydigt svar av någon att det borde jag väl ha förstått och att det står i det finstilta i kontraktet. Tyvärr så litade jag på vad som sades och kollade inte så noga i kontraktet. Tänk till innan ni anlitar Moodhouse. Det finns mindre och framförallt trevligare bemötande firmor som gör samma jobb Läs mer
  • 2011-08-20

emma l skrev om Moodhouse AB