En del av Moogio - moogio.se
Välkommen till Moogio Linköping!

På Tornbyvägen 1-3 i Linköping hittar du Moogio Linköping som slog upp portarna den 24/3 2021. Din återförsäljare av Markiser och Gardiner i Linköping med omnejd. Vi är experter på allt som har med solskydd att göra och vi har ett stort utbud av måttbeställda gardiner, markiser och persienner.

Vi som jobbar på Moogio Linköping heter Lars och Anna och vi finns här för att besvara dina frågor gällande solskydd, solsegel, parasoll och mycket mer. Välkommen att anlita en expert!

Läs vad 36 kunder tycker om Moogio Linköping 2

2022-11-19 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande.
    Har fjällpanel och tegel på huset och lite "ovanliga fönsterfoder"
    Men dom löste det och resultatet blev kanon.
    2022-11-04 Verifierad kund
    Trevligt och hjälpsamt bemötande. Mycket duktig montör!
    2022-10-30 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma och måna om att installerade produkter fungerade perfekt. Vid problem var de mycket snabba att följa upp och åtgärda.
    2022-10-30 Verifierad kund
    Proffsigt, tillmötesgående och trevligt bemötande
    2022-10-30 Verifierad kund
    Profsigt och trevligt bemötande, stor kvalitetkänsla i både produkter och installation.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Trevlig personal, det blev bra!
    2022-10-15 Verifierad kund
    Hej köpte en fönster markis ca 4 m lång .
    Bra bemötande och trevligt personer på butiken. Men fick själv fixa med distanser på två stag till markisen, gjorde dom i trä 72 mm djupa. Annars hade det inte kunnat veva ut markisen över huvudtaget. Sådan kan nog reta gallfebern på kunder . Borde finnas på moggio färdig distanser i metall med rätt färg.
    2022-08-25 Verifierad kund
    Bra upplevelse. Bra bemött av både sälj och särskilt vid montaget. Är helnöjd med produkten. Så bra jobbat och tack!

Men...Alltid kommer det ett litet men! Det ena var leveranstiden som drog ut rejält på tiden. Här skulle jag velat haft bättre löpande information. Det andra som förvisso stod på bekräftelsen men som jag inte blev informerad om var att jag ansvarade för den fasta el installationen. Missade det vilket skapade onödig fördröjning.

Hälsingar en i stort sett helnöjd kund
    2022-08-17 Verifierad kund
    Bra produkt men svårt att kommunicera med säljaren.
    2022-08-04 Spontant omdöme
    Bra service och hög kvalite på produkterna. Kan varmt rekommendera Moogio Linköping.
  • 2022-08-04 Spontant omdöme
    Beställde fönstermarkiser som kom med fel mått. Obefintlig kontakt från säljarens håll. Otroligt svår att få tag på, vi ringde alla nummer som fanns men kom aldrig fram. Ringde aldrig upp .Svarade inte alltid på mail. Lovad leverans var 4-6 veckor , tog närmare 12 veckor. Montören dök ej upp på bestämd dag och tid. Vi blev i slutändan knapphändigt kompenserade för förseningen (186kr). Jämfört med fakturan på 20 tusen. Markiserna verkar vara av bra kvalitet men bemötandet från Moogio är över all kritik. Kan tyvärr ej rekommendera Moogio Linköping
    Tack Carin för att du tog dig tid att lämna omdöme. Trist att du upplevde att bemötandet inte motsvarade dina förväntningar och att en del av leveransen blev försenad på grund av missförstånd. Monteringen behövde därför ske vid 2 olika tillfällen, hälften vid utsatt tid och hälften efter nytillverkning, vilket vi beklagar. Vi kontaktar er inom kort för att diskutera igenom detta. För oss är det viktigt med feedback för att förbättra oss. Vi strävar efter att alltid ha nöjda kunder. Hoppas att Ni haft stor nytta av era solskydd under årets varma sommardagar. På återhörande inom kort. Moogio Linköping
    2022-07-22 Verifierad kund
    Köpte en terassmarkis och allt fungerade till belåtenhet.
    Tack Bengt- Göran för att du tog dig tid att lämna omdöme. Roligt att läsa om att allt är till belåtenhet. Hoppas Ni får stor nytta av er markis framöver. Moogio Linköping
    2022-07-14 Verifierad kund
    Bra bemötande och service. Den färdiga markisen passade perfekt och jag upplever att det är hög kvalitet.
    Företaget verkar ha mycket att göra, upplevde att det var svårt att få kontakt vid förfrågan, men som sagt bra service och lever upp till det som ska levereras.
    Tack Håkan för att du tog dig tid och lämna omdöme. Kul att höra att marksien passade perfekt och hade hög kvalité. Hoppas du får stor nytta av solskyddet framöver. Moogio Linköping
    2022-07-14 Verifierad kund
    Vi blev mycket väl bemötta genom att få god information om produkter och installation av dessa. Vi hade väntat oss ungefär det bemötande vi fick: informativt, sakligt och vänligt. Vi köpte en gardin med installationsbehör och fick goda instruktioner för monteringen av densamma vilket gick bra. Med vänliga hälsningar Ragnar Kallerdahl
    Tack Ragnar för de fina ordern och att du tog dig tid att lämna omdöme. Hopaps Ni får stor glädje av era solskydd. Moogio Linköping
    2022-07-11 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Blev tyvärr ett fel i beställningen men det hanteras på ett bra sätt. Köpte 16 stycken solgardiner.
    Tack Tibor för att du tog dig tid att lämna omdöme och de fina orden. Hoppas Ni får stor nytta era nya plissegardinerna framöver. Moogio Linköping
    2022-07-06 Verifierad kund
    Superproffs raktigenom, från första hembesöket till montering. Vi är jättenöjda med markiserna och rekommenderar varmt Moogio.
    Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme och dina fina ord. Hoppas Ni får stor nytta av era solskydd framöver. Moogio Linköping
    2022-06-11 Verifierad kund
    Jättefint bemötande på alla sätt! Kände mig verkligen som kund!
    Företaget levde väl upp till förväntningarna!
    Köpte 2 markiser.
    Tack Niklas för att du tog dig tid att lämna omdöme. Hopaps du får stor nytta av ditt solskydd lång tid framöver. Moogio Linköping
    2022-06-08 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra service.
    Tack för de trevliga orden. Hoppas du får stor nytta av din markis framöver. Moogio Linköping
    2022-05-25 Verifierad kund
    Väldigt oproffsigt bemötande. Beställde en lamellgardin, men installationen blev försenad ett antal gånger pga av felmätningar och felaktiga leveranser. Efter varje försening lovade de att komma tillbaka senare i veckan eller nästa vecka, men hörde sen aldrig av sig.

Efter fyra-fem månaders krångel var det nästan klart, bara några smådelar som saknades. Vi betalade fakturan och de lovade att komma nästa vecka och fixa det sista. Hörde aldrig av sig. Efter lite tjat lovade de att komma nästa morgon och installera. Vi väntade men ingen dök upp. "Installatören måste ha glömt" blev svaret. Fick ringa och maila i några veckor till innan jag fick svar nästa gång. Lyckades då få dem att skicka de sista delarna på posten så vi kunde sätta upp dem själva. Fick aldrig ens en ursäkt.

Gardinerna blev snygga i alla fall, men kommer inte köpa från Moogio igen.
    Tack Hannes för att du tog dig tid att lämna omdöme. Trist att du har den upplevelsen. Du beställde både en vertikalmarkis och snedställda lamellgardiner. Vertikalmarkisen levererades och monterades som planerat och vad jag förstod av dig till stor belåtenhet. Vi tittade även tillsammans på samma lösningar till fler fönster för några veckor sedan. Lamellgardinerna var en intressant utmaning med sneda fönster på hög höjd och en skorsten från en kamin som gick emellan fönstren. Vi har verkligen försökt få till det på bästa sätt trots de svåra förutsättningarna och lyckades till slut, vilket du också skriver. Självklart vill vi be om ursäkt för om du upplevt brister i vårt bemötande. För oss är alla delar av bemötandet viktigt. Vi kommer därför kontakta dig för att höra lite närmare hur vi kan bli bättre i framtiden. Moogio Linköping
    2022-05-20 Verifierad kund
    Vi köpte en stor markis. Mycket trevligt bemötande. Lite ändringar på vägen som man lyssnade till och rättade upp. Höll tidsplanen med både när markis kom och uppsättning.
    Vi är mycket nöjda.
    Tack Anita för ditt fina omdöme och kul att Ni är nöjda. Tack också för bullar och kaffe. Hoppas Ni får stor nytta av er markis. Moogio Linköping
    2022-05-20 Verifierad kund
    Vi fick ett bra, trevligt och konstruktivt bemötande som väl stämde med vad vi förväntade oss när vi sökte bra sätt att avskärma solen i vårt uterum. Vi köpte två typer av markiser och vi är mycket nöjda med kvaliteten på markiserna och på det utförda arbetet.
    Tack Håkan för ditt fina omdöme. Nu är "din Baby" altanen förhoppningsvis svalare när solen bränner på. Hoppas Ni får stor nytta av solskyddet framöver. Moogio Linköping
    2022-05-18 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och bra service. Vi är supernöjda med våra markiser i de tre sovrumsfönstren. Nu får vi ett mycket bättre inomhusklimat när solen gassar.
    Tack Eva för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att det gör nytta för ert inomhusklimat. Moogio Linköping
    2022-05-18 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, installation av rullgardiner (solskydd). Mycket nöjd!
  • Jonas R
    skrev om Moogio Linköping
    2022-05-18 Verifierad kund
    Servicen i butiken var utmärkt och dom som kom och monterade markisen gjorde ett kanonjobb.
    Tack Jonas för ditt fina omdöme! En lite annorlunda montering enligt önskemål. Hoppas du får stor nytta av sol/regnskyddet framöver. Moogio Linköping
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Vi köpte markiser, jätte fina. Men en del strul med monteringen, då erfarenheten saknades. Men det blev bra till slut. Mvh Pia Kisa
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Ett uselt företag som inte hör av sig, inte kommer när man utlovat och har personal som förstår produkterna sämre än vad man som lekman gör själv.
    Rena farsen att handla av det företaget.
    Skulle aldrig rekommendera någon att handla där.
    Tack Jan för din sakliga och konstruktiva kritik samt att du tog dig tid att lämna omdöme. Hoppas att du får stor nytta av dina solskydd i framtiden. Moogio Linköping
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Bra dialog vid försäljningstillfället, sedan katastrofalt dålig information. Förseningar, prisförändringar och annat skapade osäkerhet om hela leveransen. Kommer inte anlita Moogio en gång till.
    Tack Ruben för att du tog dig tid att lämna omdöme. Vi upplever också en bra dialog med er. Ledsen att Ni drabbades av sena leveranser på grund av pandemin och bristande information kring leveranstider. Fortsätter gärna en dialog över telefon om hur vi kan bli bättre och ta lärdom. Hoppas Ni får stor nytta i framtiden av ert solskydd! Moogio Linköping
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande men lååång väntetid som drar ner helhetsintrycket. Köpte en markis utanför köket
    Tack Martin för att du tog dig tid att lämna omdöme. Vi tycker också vi hade en bra dialog. Ledsen för att Ni drabbades av en strulig säsong med sena leveranser på grund av pandemin och till viss del ryckiga monteringsscheman. Det tar vi lärdom av till nästa säsong. Hoppas du får stor nytta av din markis framöver. Moogio Linköping
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött och produkten verkar hålls mina förväntningar so far. Fick dock fel färg mot det vi hade beställt och blev knapphändigt kompenserade för detta. Produkten är mer eller mindre värdelös för er om inte vi vill ha den och hade förväntat mig en större kompensation, det hade kostat er mindre in slutändan. Det var också väldigt lång leveranstid och det är bättre att inte lova ngt man inte kan hålla.
    Tack Madelene för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Tycker också vi haft en bra dialog. Ledsen för att Ni drabbades av pandemin, med lång leveranstid som följd. Ingen försening som vi visste om vid ordertillfället, men något vi får ta lärdom av genom att leveranssäkra våra leverantörer samt skapa tydligare rutiner för information. Tråkigt att det inte blev den färg som Ni förväntade er. Hoppas Ni trots detta får stor nytta av ert solskydd framöver. Moogio Linköping
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Väl bemött av företaget. Monteringen blev dock högre upp på väggen än vi avsåg .
    Vi köpte en markis.
    Tack Roland för att du tog dig tid att lämna omdöme. Tack för de fina orden. Bärigheten i väggen tillät inte en lägre montering tyvärr. Hoppas Ni får stor nytta avmarkisen framöver. Moogio Linköping
    2021-10-21 Insamlad av företaget
    Bemötandet var mycket bra.
    Leveranstiden var i längsta laget.
    Jag köpte motoriserade rullgardiner med screenväv
    Tack Kent för att du tog dig tid att lämna omdöme. Tack för de fina orden. Beklagar den långa leveranstiden. Vi har tyvärr denna säsongen varit hårt drabbade av pandemin. Hoppas du får stor nytta av dina rullgardiner framöver. Moogio Linköping
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Sen leverans, första montering av markis gav vika i regeln och fick göras om. Markisen var felmätt av säljare och blev 10 cm kortare än vi önskat. När vi påtalade detta blev vi nonchalant och arrogant bemötta tyvärr. Sammantaget kommer jag inte rekommendera föeetaget vidare och önskar de lyssnat mer på oss som kunder.
    Hej Emma,
    Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Vi strävar självklart efter att bli bättre. Vi har i år tyvärr drabbats hårt av pandemin med försenade leveranser som följd. Tyvärr inget vi kunnat påverka. Trots att våra leverantörer hävdar, force majure, och därmed inte ger oss någon kompensation för förseningen, så har vi ändå valt att ge våra kunder en ekonomisk kompensation. Något som även Ni har fått. Vad gäller monteringen, så valde våra montörer att stärka upp med en starkare bärlina för att säkerhetställa en långsiktig hållbarhet utifrån bärigheten i ert hus. Markisens utfall har bestridits och behandlats. Meningarna går tyvärr isär om solskyddets funktion och överenskommen storlek på utfall. Markisen har levererats enligt offert och orderbekräftelse. Vi beklagar att Ni känner er missnöjda och tar samtidigt lärdom genom att försöka bli tydligare i vår kommunikation.
    2021-10-12 Insamlad av företaget
    Extremt dålig kundbemötande. Svårigheter med att få kontakt. Upprepade fel i beställningar. Återkommer inte med avsatt tid för installation. Själva markisen är fin och bra kvalite men allt som berör själva kundbemötandet och uppföljning är under all kritik
    Hej Marcus,

Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Vi är ledsna om du känner att du fått ett dåligt kundbemötande. Det är självklart inte vår avsikt. Bakgrunden är att vi haft en fantastisk start i Linköping, med en 5 dubblad försäljning mot förväntat. Det är självklart roligt, men gjorde att vi var kraftigt underbemannade under vår och tidig sommar. Vi hann helt enkelt inte med att rekrytera nya medarbetare. Vi ber om ursäkt att det drabbat dig och att du inte fått det bemötande som du kan förvänta dig. Kan vi kompensera dig på något sätt så gör vi gärna det.
    2021-10-12 Insamlad av företaget
    Beställde terassmarkis som lev och monterades efter 6 veckor enl ök. Markisen utfall blev inte som tänkt, varken säljaren eller vi tänkte på .montaget gjordes på undersida av balkong, samt måste en fönstermarkis justeras, har sökt Lars Karlsson men inte fått kontakt ännu.. I det stora hela fungerade det ok under rådande omständigheter.
    Roligt att Ni är nöjda och tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Jag tycker det blev riktigt bra. Fönstermarkisen kommer vi och justerar som vi planerat på måndag. Moogio Linköping
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande från personalen, som hittade en bra lösning för mitt hus. Det märks att det är ny start företag.
    Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Tycker det blev snyggt och bra. Färgen passade väldigt bra till ert hus. Tror de extra stödbenen kommer behövas framöver..;-) Moogio Linköping
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Ok men lång leveranstid. Otydlig kommunikation avseende leverans samt installation. Inte helt professionellt bemötande.
    Hej Ann,

Tack för att du tog dig tid och lämna omdöme. Jag tycker det blev snyggt och en bra lösning för ert vackra och nybyggda hus. Trist att det blev leveransförsening på någon vecka på grund av pandemin. Trist också att vi av samma anledning inte kunde ge tydligare besked om leverans och instellation. Vi kan bara beklaga den uppkomna situationen som varit svår att förutse. Vad gäller bemötandet så kommer jag kontakta dig och höra lite närmare om hur vi kan bli bättre.