Moogio Linköping

Moogio Linköping

En del av Moogio Ring 013-660 00 moogio.se
3.6

Välkommen till Moogio Linköping! På Tornbyvägen 1-3 i Linköping hittar du Moogio Linköping som slog upp portarna den 24/3 2021. Din återförsäljare av Markiser och Gardiner i Linköping med omnejd. Vi är experter på allt som har med solskydd att göra och vi har ett stort utbud av måttbeställda gardiner, markiser och persienner....

60 omdömen om Moogio Linköping

Emma E
Skrev om Moogio Linköping

Fick felaktiga markiser. Efter att vi reklamerat har han inte hört av sig igen, trots påminnelser.

Rikard I
Skrev om Moogio Linköping

Först o främst. Produkten de levererade var bra i sig. Så inget illa om markisen. Däremot så lovade de 6 veckors leveranstid. Det var färdigt efter 13 veckor med knapphändig kommunikation under hela tiden. Detta var inför sommaren med en nyfödd så vi var väldigt ivriga att de skulle vara monterade (och fungerande) inför semestern vilket "inte skulle vara några som helst problem". De informerade inte heller om att elinstallationen var helt separat. (När jag beställde komplett installation trodde jag att jag skulle kunna använda...

Carina Nygren K
Skrev om Moogio Linköping

Köpte måttbeställda gardiner. Allt blev fel. När gardinerna efter stor försening levererades var det fel färg, dom var felsydda och smutsiga. När det skulle åtgärdas ville Moogio att vi skulle betala för det. Jag skulle aldrig rekommendera Moogio Linköping

Svar från Moogio Linköping

Tack Carina, för att du tar dig tid och lämnar omdöme. Vi strävar efter att bli bättre och då är omdömen en viktig del. Det som är tråkigt i detta fall är att det du skriver inte stämmer. Kanske beror det på en missuppfattning? Jag kommer kontakta dig så vi kan reda ut detta. Tråkigt om din upplevelse bygger på en missuppfattning.

Monika K
Skrev om Moogio Linköping

Personlig service och trevligt bemötande av dem. Vi beställde luxaflex insektsdörrar,vertikalmarkiser och vanliga markiser. Tyvärr var det leveransbekymmer med de vanliga markiserna men på det hela är vi mycket belåtna med resultatet.

Svar från Moogio Linköping

Tack Monika för ditt fina omdöme. Hoppas Ni får stor nytta av ert solskydd och insektsnäten framöver. Ni har en fantastisk utsikt över Åsunden från er balkong.

Lars K

Snabb och bra service. Rekommenderas

Claes H
Skrev om Moogio Linköping

De var bra men lite svårt att återkoppla både med sms o Mail. Det var lite irriterande

Leif J

Servicen OK men flera månader lång leveranstid på Luxaflex reservdelar

Martin S
Skrev om Moogio Linköping

Beställning gjordes i april. Markiserna sattes upp i september efter ca 5 månader. Skulle ha tagit 4-6 veckor. Försökte vid upprepade tillfällen nå Moogio på Tornby både via telefon, mail och sms utan att få kontakt förrän i augusti. Då fanns markiserna hemma och de beklagade att de inte hade kontaktat oss.bestämdes då tid och hantverkare kom. De vägrade dock att utföra arbetet utan utvändig lift, så vi skulle få ny tid. Efter påstötning fick vi besked om ny tid.Vi är mycket besvikna på processen, men. Vi är dock nu nöjda...

Leif B
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt bemötande och bra information om produkten tog lite lång tid innan man fick det monterat men när det var gjort är vi nöjda

Niklas D
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt och tillmötesgående Höll tiden och priser på ett bra sätt Mycket nöjda

Emil Bratt B
Skrev om Moogio Linköping

Struliga. Svåra att få tag på. Kommer inte på utsatt tid. Lång arbetsprocess. Bra slutresultat.

Svar från Moogio Linköping

Tack Emil för att du tog dig tid att lämna omdöme. Tråkigt att du upplevde att vi var struliga. Det vill jag gärna höra mer om så vi kan förbättra oss. Montören som var hos dig vet jag lade lite extra tid för att få ett så bra slutresultat som möjligt. Det var en utmaning med dina marmorskivor, vilket tyvärr tog lite tid. Glädjande ändå att du tycker slutresultatet blev bra.

Jessica N
Skrev om Moogio Linköping

Svåra att få tag på. Svarar inte på mail/sms. Men bra produkt.

Sven A
Skrev om Moogio Linköping

Vi blev mycket bra bemöta, vi hade höga förväntningar men lite lång leveranstid det skyller vi inte Moogio butiken på. Vi köpte en markis, och byte tyg på en befintlig köpte också två persienner.

Bodil S
Skrev om Moogio Linköping

Vi blev väl bemötta med snabb service när vi kom till butiken för att titta på en lösning till vår altan. Lars kom upp till oss redan dagen efter för måttagning mm då vi bestämt oss för en vertikalmarkis. Den monterades med gott resultat så fort de fått hem den. Vi är jättenöjda och den uppfyller absolut våra förväntningar. Blev ”pricken över i ”

Anna N
Skrev om Moogio Linköping

Bra och snabb service till en början när vi köpte markiser. Leveransen skulle ta 4-6 veckor men det tog 8 veckor innan de monterades och då fick vi ringa och fråga efter markiserna. Markiserna sitter nu som de ska men de fungerar inte då elektrikern inte har varit här. Det skulle vara mer fördelaktigt om montering och elektriker är synkade så att markiserna kan börja fungera direkt. Elektrikern kommer 2,5 veckor efter montering. Ingen bra planering.

Nichlas W
Skrev om Moogio Linköping

De är snabba på offerten och sedan beställning men efter att markisen kommit till dem tog det för lång tid innan vi kunde få den uppsatt och sena ändringar på datum för montering. Slutfakturan kom däremot snabbt. Mvh Nichlas

Hans W
Skrev om Moogio Linköping

Fint utfört arbete av trevliga montörer. Svårigheter med information kring tidsplanen

Thomas S
Skrev om Moogio Linköping

Montering av markiser Montörerna var trevliga och gjorde ett bra jobb när dom väl kom men arbetet blev uppskjutet ett par gånger minst.

Tjonne A
Skrev om Moogio Linköping

Duktiga o trivsamma hantverkare, men tyvärr hölls inte utlovade tider.

Brookan A
Skrev om Moogio Linköping

Väldigt professionella, sakkunniga och bra bemötande. Priset var väldigt bra jämfört med konkurrenterna. Väldigt nöjd med markisen rullar ner när det är sol och rullar upp när solen försvinner. Har sänkt värmen i köket med 6° jämfört med innan så vi är väldigt nöjda.

Rolf H
Skrev om Moogio Linköping

Strålande montering och duktiga montörer. Precis som jag ville ha det trots okonventionell fastsättning! MEN efterservicen finns mer att göra på. Svårt att komma fram på mobiltelefonen och när man har problem så har man det just då! Man ska inte behöva jaga ansvarig. Då är ett SMS-svar på ett skickat SMS väldigt värdefullt även utanför "kontorstid" men sådant kommer inte. Lite mer "på tå" för kunden skulle inte skada. Det finns ju sådant som är efterreklam från kund och som är väldigt viktigt för ett företag!

Lars P
Skrev om Moogio Linköping

Ett positivt bemötande är viktigt och det fick vi

Kerstin Ekman Q
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt bemött. Köpte en persienne . Har inget att klaga på den och inte heller på montören som satte upp den. Blev vänligt bemött och han gjorde ett bra jobb. Det tog dock lite lång tid mellan köp och leverans. Det enda jag har att klaga på.

Sven E

trevligt - proffsigt - snabbt - markiserna blir kanon att ha till sommaren

Christoffer L
Skrev om Moogio Linköping

Väldigt bra bemötande. Har fjällpanel och tegel på huset och lite "ovanliga fönsterfoder" Men dom löste det och resultatet blev kanon.

Joacim O
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt och hjälpsamt bemötande. Mycket duktig montör!

Peter N
Skrev om Moogio Linköping

Mycket hjälpsamma och måna om att installerade produkter fungerade perfekt. Vid problem var de mycket snabba att följa upp och åtgärda.

Mikael L
Skrev om Moogio Linköping

Proffsigt, tillmötesgående och trevligt bemötande

Kåre F
Skrev om Moogio Linköping

Profsigt och trevligt bemötande, stor kvalitetkänsla i både produkter och installation.

Eric C
Skrev om Moogio Linköping

Trevlig personal, det blev bra!

Magnus W
Skrev om Moogio Linköping

Hej köpte en fönster markis ca 4 m lång . Bra bemötande och trevligt personer på butiken. Men fick själv fixa med distanser på två stag till markisen, gjorde dom i trä 72 mm djupa. Annars hade det inte kunnat veva ut markisen över huvudtaget. Sådan kan nog reta gallfebern på kunder . Borde finnas på moggio färdig distanser i metall med rätt färg.

Jörgen S
Skrev om Moogio Linköping

Bra upplevelse. Bra bemött av både sälj och särskilt vid montaget. Är helnöjd med produkten. Så bra jobbat och tack! Men...Alltid kommer det ett litet men! Det ena var leveranstiden som drog ut rejält på tiden. Här skulle jag velat haft bättre löpande information. Det andra som förvisso stod på bekräftelsen men som jag inte blev informerad om var att jag ansvarade för den fasta el installationen. Missade det vilket skapade onödig fördröjning. Hälsingar en i stort sett helnöjd kund

Sten N
Skrev om Moogio Linköping

Bra produkt men svårt att kommunicera med säljaren.

LARS K
Skrev om Moogio Linköping

Bra service och hög kvalite på produkterna. Kan varmt rekommendera Moogio Linköping.

Carin Cecilia E
Skrev om Moogio Linköping

Beställde fönstermarkiser som kom med fel mått. Obefintlig kontakt från säljarens håll. Otroligt svår att få tag på, vi ringde alla nummer som fanns men kom aldrig fram. Ringde aldrig upp .Svarade inte alltid på mail. Lovad leverans var 4-6 veckor , tog närmare 12 veckor. Montören dök ej upp på bestämd dag och tid. Vi blev i slutändan knapphändigt kompenserade för förseningen (186kr). Jämfört med fakturan på 20 tusen. Markiserna verkar vara av bra kvalitet men bemötandet från Moogio är över all kritik. Kan tyvärr ej rekommendera Moogio Linköping

Svar från Moogio Linköping

Tack Carin för att du tog dig tid att lämna omdöme. Trist att du upplevde att bemötandet inte motsvarade dina förväntningar och att en del av leveransen blev försenad på grund av missförstånd. Monteringen behövde därför ske vid 2 olika tillfällen, hälften vid utsatt tid och hälften efter nytillverkning, vilket vi beklagar. Vi kontaktar er inom kort för att diskutera igenom detta. För oss är det viktigt med feedback för att förbättra oss. Vi strävar efter att alltid ha nöjda kunder. Hoppas att Ni haft stor nytta av era solskydd under årets varma sommardagar. På återhörande inom kort.

Bengt Göran B
Skrev om Moogio Linköping

Köpte en terassmarkis och allt fungerade till belåtenhet.

Svar från Moogio Linköping

Tack Bengt- Göran för att du tog dig tid att lämna omdöme. Roligt att läsa om att allt är till belåtenhet. Hoppas Ni får stor nytta av er markis framöver.

Håkan C
Skrev om Moogio Linköping

Bra bemötande och service. Den färdiga markisen passade perfekt och jag upplever att det är hög kvalitet. Företaget verkar ha mycket att göra, upplevde att det var svårt att få kontakt vid förfrågan, men som sagt bra service och lever upp till det som ska levereras.

Svar från Moogio Linköping

Tack Håkan för att du tog dig tid och lämna omdöme. Kul att höra att marksien passade perfekt och hade hög kvalité. Hoppas du får stor nytta av solskyddet framöver.

Ragnar K
Skrev om Moogio Linköping

Vi blev mycket väl bemötta genom att få god information om produkter och installation av dessa. Vi hade väntat oss ungefär det bemötande vi fick: informativt, sakligt och vänligt. Vi köpte en gardin med installationsbehör och fick goda instruktioner för monteringen av densamma vilket gick bra. Med vänliga hälsningar Ragnar Kallerdahl

Svar från Moogio Linköping

Tack Ragnar för de fina ordern och att du tog dig tid att lämna omdöme. Hopaps Ni får stor glädje av era solskydd.

Tibor L
Skrev om Moogio Linköping

Mycket trevligt bemötande. Blev tyvärr ett fel i beställningen men det hanteras på ett bra sätt. Köpte 16 stycken solgardiner.

Svar från Moogio Linköping

Tack Tibor för att du tog dig tid att lämna omdöme och de fina orden. Hoppas Ni får stor nytta era nya plissegardinerna framöver.

Peter O
Skrev om Moogio Linköping

Superproffs raktigenom, från första hembesöket till montering. Vi är jättenöjda med markiserna och rekommenderar varmt Moogio.

Svar från Moogio Linköping

Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme och dina fina ord. Hoppas Ni får stor nytta av era solskydd framöver.

Niklas D
Skrev om Moogio Linköping

Jättefint bemötande på alla sätt! Kände mig verkligen som kund! Företaget levde väl upp till förväntningarna! Köpte 2 markiser.

Svar från Moogio Linköping

Tack Niklas för att du tog dig tid att lämna omdöme. Hopaps du får stor nytta av ditt solskydd lång tid framöver.

Johnny E
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt bemötande och bra service.

Svar från Moogio Linköping

Tack för de trevliga orden. Hoppas du får stor nytta av din markis framöver.

Hannes J
Skrev om Moogio Linköping

Väldigt oproffsigt bemötande. Beställde en lamellgardin, men installationen blev försenad ett antal gånger pga av felmätningar och felaktiga leveranser. Efter varje försening lovade de att komma tillbaka senare i veckan eller nästa vecka, men hörde sen aldrig av sig. Efter fyra-fem månaders krångel var det nästan klart, bara några smådelar som saknades. Vi betalade fakturan och de lovade att komma nästa vecka och fixa det sista. Hörde aldrig av sig. Efter lite tjat lovade de att komma nästa morgon och installera. Vi väntade...

Svar från Moogio Linköping

Tack Hannes för att du tog dig tid att lämna omdöme. Trist att du har den upplevelsen. Du beställde både en vertikalmarkis och snedställda lamellgardiner. Vertikalmarkisen levererades och monterades som planerat och vad jag förstod av dig till stor belåtenhet. Vi tittade även tillsammans på samma lösningar till fler fönster för några veckor sedan. Lamellgardinerna var en intressant utmaning med sneda fönster på hög höjd och en skorsten från en kamin som gick emellan fönstren. Vi har verkligen försökt få till det på bästa...

Anita E
Skrev om Moogio Linköping

Vi köpte en stor markis. Mycket trevligt bemötande. Lite ändringar på vägen som man lyssnade till och rättade upp. Höll tidsplanen med både när markis kom och uppsättning. Vi är mycket nöjda.

Svar från Moogio Linköping

Tack Anita för ditt fina omdöme och kul att Ni är nöjda. Tack också för bullar och kaffe. Hoppas Ni får stor nytta av er markis.

Håkan H
Skrev om Moogio Linköping

Vi fick ett bra, trevligt och konstruktivt bemötande som väl stämde med vad vi förväntade oss när vi sökte bra sätt att avskärma solen i vårt uterum. Vi köpte två typer av markiser och vi är mycket nöjda med kvaliteten på markiserna och på det utförda arbetet.

Svar från Moogio Linköping

Tack Håkan för ditt fina omdöme. Nu är "din Baby" altanen förhoppningsvis svalare när solen bränner på. Hoppas Ni får stor nytta av solskyddet framöver.

Ewa M
Skrev om Moogio Linköping

Mycket trevligt bemötande och bra service. Vi är supernöjda med våra markiser i de tre sovrumsfönstren. Nu får vi ett mycket bättre inomhusklimat när solen gassar.

Svar från Moogio Linköping

Tack Eva för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att det gör nytta för ert inomhusklimat.

Elisabet B
Skrev om Moogio Linköping

Trevligt bemötande, installation av rullgardiner (solskydd). Mycket nöjd!

Jonas R
Skrev om Moogio Linköping

Servicen i butiken var utmärkt och dom som kom och monterade markisen gjorde ett kanonjobb.

Svar från Moogio Linköping

Tack Jonas för ditt fina omdöme! En lite annorlunda montering enligt önskemål. Hoppas du får stor nytta av sol/regnskyddet framöver.

Pia J
Skrev om Moogio Linköping

Vi köpte markiser, jätte fina. Men en del strul med monteringen, då erfarenheten saknades. Men det blev bra till slut. Mvh Pia Kisa

Jan L
Skrev om Moogio Linköping

Ett uselt företag som inte hör av sig, inte kommer när man utlovat och har personal som förstår produkterna sämre än vad man som lekman gör själv. Rena farsen att handla av det företaget. Skulle aldrig rekommendera någon att handla där.

Svar från Moogio Linköping

Tack Jan för din sakliga och konstruktiva kritik samt att du tog dig tid att lämna omdöme. Hoppas att du får stor nytta av dina solskydd i framtiden.