Alla kategorier Bar Stockholms län Stockholm Södermalm Morfar Ginko

Swedenborgsgatan 13, 118 48 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Morfar Ginko

• Josefine G
    Josefine G skrev om Morfar Ginko
    Tredje besöket. Första gången: beställde enbart dryck, har inget att klaga på. Andra gången: åt och drack, allt var bra. Men idag ...

Beställer i baren. Två hamburgare, en welldone. Paret vid bordet bredvid beställer, fem minuter senare, samma sak. Medan vi väntar ser vi hur olika servitörer går in och ut mellan rummen med olika hamburgare. Vi börjar misstänka att detta inte kommer bli så bra. Snart får paret bredvid sina hamburgare. Långt före oss fast de alltså beställde efter oss. Kvinnan skickar dock ut sin igen, den är inte welldone.

Efter ett tag kommer vår mat. Kall. Vi säger till och blir bemötta med stort tvivel. Vi vidhåller eftersom maten verkligen är kall. Servitrisen tar ut den igen. Någon minut senare kommer en kille ut och hävdar att vår mat inte kan vara kall, eftersom den är stekt till 63 grader. Det är förstås möjligt, men den var kall när vi fick den.

Det går någon minut, och så kommer samma tallrikar ut igen. Maten är varmare, men inte ordentligt varm. Men strunta i det, tänkte vi. Jag skär i min hamburgare och den är inte welldone. Säger till. Och får sjukt mycket attityd tillbaka. Tre (tre!) olika anställda kommer ut och meddelar att jag har fel. Samtidigt ser man klart och tydligt att den inte är welldone. De vill verkligen inte göra något åt saken. Jag vidhåller, förstås. De är extremt tjuriga och har väldigt dålig attityd men tar ut maten.

Sen får jag vänta, och vänta, och vänta. Efter lång tid kommer en ny tallrik ut. Och nu känner man att maten är varm! Osten har tex smält, det hade den inte förut. Och ja, den är welldone (och säkert spottad i eller något).

I övrigt: vi fick vatten men inga vattenglas (servitrisen delade dock ut till alla andra i lokalen) och vi fick fel dryck. Detta orkade vi dock inte ens kommentera.

När vi gick beklagade den första servitrisen, men alla andra var mycket otrevliga. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Morfar Ginko
    Trevligt ställe som passar alldeles ypperligt för After Works. Priserna är ok och personalen är trevlig. Lokalerna som delas med pappa rayray och är indelade i flera rum passar både små och stora sällskap. Helt enkelt ett ställe jag med stor sannorlikhet kommer tillbaka till. Läs mer

Bästa barerna i Stockholm:

Gunilla E Gunilla E tycker:
“Bra service och trevligt bemöt...” Läs mer

Skeppsbron 25, 11130, Stockholm