Motorgaranti

Box 1262, 116 74 Stockholm — Visa karta

2.9 i betyg av av 8 omdömen
Välkommen till Motorgaranti!

Vi erbjuder en garanti motsvarande en sådan garanti som kan köpas till vid köp av bil från bilfirma. Att köpa bil från en bilfirma har för många alltid varit det självklara valet, man erbjuds en garanti via en tredje part och bilköpet blir ett tryggt köp. Med vår garanti kan man nu köpa en begagnad bil med möjlighet till samma trygghet.

Vi ersätter inte en tillverkargaranti eller en bilförsäkring, vår garanti är ett komplement för ett tryggare bilägande.
Vi erbjuder våra kunder möjligheten att slippa dyra självrisker och kostnader upp till 25.000 mil.
En standard bilförsäkring idag ersätter maskinskador till 10.000-17.000 mil och ofta med en hög självrisk.

Ska du sälja din bil? Köp vår garanti och förenkla din försäljning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 8 kunder tycker om Motorgaranti

• 2019-08-21

TORSTEN S skrev om Motorgaranti
    Även jag har sökt företaget för att få hjälp med en skadad växellåda men utan resultat.I de svars mejl jag får påstår man sej ha problem med telefonväxeln (sutit i kö 1,5 Tim )och enda vägen är via mejl, men ingen återkoppling där häller.
    Jag tror inte företaget existerar längre. Läs mer
  • FERID G

2019-08-19

FERID G skrev om Motorgaranti
    Hade problem med växellådan som skulle täcka dena försäkring. Ringde och mailade många gånger, fick aldrig någon svår. Köp inte denna skit, dom bara lurar folk. Läs mer
    TORSTEN S gillar detta
  • JASPER OMONDI O

2019-08-15

JASPER OMONDI O skrev om Motorgaranti
    ingen svara i den har företaget, mejlat , ringt och vänta 1 timmer så lagt jag på , det har gått 3 veckor utan att svara mitt mejl, de har också fakturera mig på fel adress samt mitt gamla bil som jag har inte kvar Läs mer
    TORSTEN S, FERID G gillar detta
  • Jimmy F

2018-12-13

Jimmy F skrev om Motorgaranti
    Köpte en tilläggsförsäkring till vår bil. Tyvärr så gick den sönder och var tvungen att använda vår motorgaranti. Jag blev väldigt bra bemöt och Robin i kundtjänst som jobbar på motorgaranti var jätte hjälpsam.Han ska ha 5 plus i kanten. Läs mer
    2018-12-18 Motorgaranti svarar Jimmy F
    Hej Jimmy,

Tack för din rekommendation.

Det glädjer oss att höra att du är nöjd med vår garanti och vår service. Vi hoppas att din nya växellåda fungerar som den ska.

/ Robin
  • 2018-12-02

Ako S skrev om Motorgaranti
    Hej! Garantien på min bil gick ut. jag köpte en maskingaranti från Motorgaranti och jag rekommendera varmt alla bil ägare att förlänga sina bilgaranti hos motorgaranti. jag fick hjälp direkt och snabb svar. Läs mer
    2018-12-13 Motorgaranti svarar Ako S
    Hej Ako,

Tack för ditt betyg! Glädjer oss att höra att du är nöjd med vår garanti.
  • Juraj V

2018-10-24

Juraj V skrev om Motorgaranti
    Det som ni säljer är försäkring som jag redan har så skicka mig inte era oseriösa erbjudande. Det är bara tillverkaren som kan ge garanti.

Vilseledande marknadsföring och som konsument kan du göra en anmälan till Konsumentverket på följande länk:
    http://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/anmalan/ Läs mer
    2018-10-25 Motorgaranti svarar Juraj V
    Hej Juraj,

Det företaget som du länkar till är ett annat företag som genom sin marknadsföring påstår att de "Förlänger" fabriksgarantin. Vi är ett helt annat företag som säljer en liknande tjänst. Vi förlänger inte garantin.
    Vi erbjuder en garanti motsvarande en sådan garanti som kan ges vid köp av bil från bilfirma. I dagsläget finns det ett fåtal företag som erbjuder garanti, dessa garantier är inte tillverkarens garantier.
    Vi erbjuder en garanti där våra kunder är skyddade för kostnader upp till 25.000 mil utan självrisk. En standard bilförsäkring idag ersätter maskinskador till 12.000-15.000 mil och ofta med en hög självrisk.
    Det finns en stor efterfråga på vår garanti då många bilar idag inte har en giltig maskinskadeförsäkring eller har en försäkring med en självrisk upp till 10.000 kr för maskinskador.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
    08 - 86 36 76.

/ Motorgaranti
    2018-10-27 Juraj V svarar Motorgaranti
    Hej!

Ni har erbjudit mig ny garanti för min bil som redan har garanti och försäkring utan självrisk. Det är bara tillverkaren och bilfirma som får erbjuda garanti. Ni är varken bilsäljare eller tillverkare. Så det stämmer det som ni skrev. Ni säljer falsk garanti. Därför har ni redan 63 anmälningar hos Konsumentverket. Svårt för mig att tro att ni utbetalar skada med tanke på första intryck och er erbjudande.

Er "Garanti" gäller upp till 19 000 mil och kan utnyttjas bara 1 gång. Vad är intressant med det?
    Vanliga försäkringsbolag ersätter skador upp till 17 000 mil utan sådana begränsningar. Självrisk kan man eliminera på många olika sätt.

Juraj
    2018-10-29 Motorgaranti svarar Juraj V
    Hej Juraj,

Vi erbjuder begagnadgaranti motsvarande sådan garanti som ges genom köp av bilfirma.
    Det är oftast inte bilfirman som ger garantin, det är ett garantibolag precis som vi.
    Motsvarande garanti erbjuder vi direkt till konsument genom utskick av brev.
    Vi skickar endast erbjudande till bilar vars Nybilsgaranti har löpt ut.

Vår garanti gäller en gång per garantitid ( 12 månader ) och täcker upp till 40.000 kr. Utöver detta ersätts även hyrbil och vägassistans.
    Numera gäller vår garanti upp till 25.000 mil och alltid upp till 40.000 kr.
    för de flesta försäkringsbolag gäller maskinskadeförsäkringen till 12.000 mil, i vissa fall 15.000 och 17.000. Därför finns en stor efterfråga.

Det finns en annan aktör på marknaden som säljer en liknande tjänst, det företaget har över 900 anmälningar hos konsumentverket och vi har runt 60 som du skriver. Vi förstår att vi i vissa fall förväxlas med detta företag.
    Anmälningar är något vi alltid tar på största allvar, vi rättar oss efter konsumentverkets synpunkter och vårt mål är självklart att ha så nöjda kunder som möjligt.
    Anmälningar är dessvärre svåra att undvika och är vanligt för de flesta företag som marknadsför sig.

Vi utbetalar alltid för de maskinskador som uppkommer för våra kunder, vi har inga anmälningar hos ARN ( Allmänna reklamationsnämnden ) eftersom vi aldrig nekat en kund sin rätt till skadeersättning.

Vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva dina tankar kring vår tjänst och garantibranschen då det ger oss möjligheten att besvara de funderingar som kan tänkas finnas för dig och alla andra.

Du får gärna kontakta vår Kundtjänst via telefonnummer 08 - 86 37 76 om du har fler funderingar.

MVH
    Robin
    Motorgaranti
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan N

2018-07-18

Johan N skrev om Motorgaranti
    Fick hem ett erbjudande och behöver garantin. Pratade med kundtjänst och fick väldigt trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-06-24

Fredrik N skrev om Motorgaranti
    Jag är nöjd med erbjudandet jag fick från företaget. Jag ville ha en garanti för min begagnade bil Volvo xc70 2012:a och tecknade en ett års garanti & tycker att Motorgaranti hade bäst pris/villkor på marknaden. Läs mer
    Motorgaranti, David H gillar detta

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm: