Alla kategorier Flyttfirma Move24

Move24

Chaussestrasse 86, 101 15 Berlin — Visa karta

Välkommen till Move24!

Vi sköter både planeringen och utförandet av din flytt. Allt från packning och nedmontering till transport och uppmontering. Vi är ett ungt och dynamiskt flyttföretag som flyttar inom Sverige och vill göra revolution på flyttmarknaden genom att erbjuda kvalitet.

Läs vad 83 kunder tycker om Move24

• Tobias Y skrev om Move24
    Omständigt och opålitligt! Började boka flytten 6 månader innan, fick ringa ungefär 1ggr/v:a för att få information och rätta upp på missförståelser. Information obeffintlig, lovar och lovar, men antecknar tydligen knappt någonting vilket gör att man får repetera vad som sagts tidigare. Jag antecknade och spelade in alla samtal, annars hade det aldrig skett någonting. Det kändes mer och mer olustigt. Hade beställt packning och datum, hade bekräftat det många gånger eftersom de fortsatte att skriva fel datum på offerten efter varje samtal. Veckan innan fick jag ett meddelande om att de skulle komma 2 dagar tidigare än avtalat. Vi var inte hemma då. De sade att de inte kunde ändra så nära inpå(?!), det var ju det de hade gjort sade jag då. Nämnde att de skulle packa allt men det hade de inte tid till. Så då bröt de kontraktet och ville inte kompensera för att det blev mycket dyrare att hitta ett annat företag snabbt, vi skulle flytta utomlands så det var inte bara att välja och vraka. När jag sade att vi behövde pengarna som vi betalat i förskott för att betala den nya flyttfirman så var det också ett problem. De betalar bara ut 1ggr/v:a. Dagen då betalningen skulle komma "missade" de oss. Jag ringde igen, för minst 40:e gången(!) och bad att få mina pengar. Den nya flyttfirman skulle komma innan de skulle göra ett nytt försök att betala tillbaka. Nu blev jag tvungen att säga stopp, det går inte längre. Hur fräck får man vara? Jag gav mig inte och krävde att få prata med en chef och då kunde de plötsligt göra ett undantag och återbetala det de var skyldiga tidigare...
    En flyttfirma som jag pratade med suckade när jag berättade att det var Move24 som skulle ordna flytten. De sade att det här händer ofta. De ger ett prisförslag, lägger ut på anbud. Om ingen är intresserad bryter de bara kontraktet. De har inget ansvar alls, bara kunden!
    Firman som gjorde flytten var däremot mycket professionella, allt gick som de lovade. Det var de som höll kontakten och meddelade hela tiden var de var och när de kom. Allt var helt utom en liten bit av en spegelram. De körde ca 2-3 timmar extra och hämtade den, fick den lagad och kom tillbaka. Inga frågor eller försök att få mer betalt. Trevliga och hjälpsamma. Firman heter "Fru flytts etterfølgere", de har kontor både i Spanien och Norge. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Move24
    Varning!!!!
    Avbokar ca 1 v innan flytt. Strul med allting efter beställning gjorts då de ändrar det de lovat att göra. ANLITA ETT ORDENTLIGT FLYTTBOLAG DIREKT UTAN MELLANHÄNDER, NI TJÄNAR PÅ DET I SLUTÄNDAN. Move24 är helt värdelösa !! Läs mer
  • Gith H
    Gith H skrev om Move24
    Oseriösa, vill ta ut förskott, betalar ej tillbaka, vill ha mer betalt, fortsätter ta pengar, fast flytten blev avbokad! Går inte att nå via telefon. Läs mer
  • Alva G
    Alva G skrev om Move24
    Egentligen är de på kundtjänst trevliga och nog bra men jag har haft otur.
    Flytten blev försenad med 10h så vi fick hitta folk som kunde vakta vår gamla lägenhet då vi har tvungna att köra till vår nya stad.
    Väl framme får vi efter många timmar reda på att vår flytt inte kommer ske samma dag utan att vi måste bo på hotell.
    När flytten är klar så är det flera saker som gått sönder. flyttfirman de anlitade har slängt in sakerna i lastbilen. De kunde inte heller ta med sig vissa saker då lastbilen inte var tom från början.
    De hade ställt alla våra växter i källaren i gamla hyreshuset så de hade blivit stulna.
    nu väntar jag fortfarande på återbetalning efter min reklamation och det var 3v sen.
    samt fått höra att deras konton är frusna!!!
    kundtjänst hör inte av sig som lovat och har fått hot om inkasso utan att ha fått faktura. rekommenderar inte. Läs mer
  • Rolf H
    Rolf H skrev om Move24
    Tackar mowe 24 för en bra tjänst & bra bemötande både av handläggare & flyttfolket mycket prisvärt
    rekomenderar dessa starkt Läs mer
  • Carina M skrev om Move24
    Supernöjd med min flytt , snabbt och proffsigt . Läs mer
  • Jacqline R skrev om Move24
    Gick enkelt och smidigt, snabbaste flytten jag någonsin vart med om.

Var lite kommunikationsproblem mellan flyttgubbarna och jag/min man pga att de inte parataste svenska eller engelska, men trotts kommunikationsproblem följde alla våra saker med från Skövde till Stockholm! Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Jacqline R
    Hejsan Jacqlin! Tack för dina fina ord! Vad härligt allt gick så bra och snabbt trots bristande kommunikation! Önskar dig allt det bästa /Move24
  • Carl skrev om Move24
    Väldigt trevligt bemötande och en flytt som gick fort och smärtfritt utan att en enda pryl gick sönder. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Carl
    Hej Carl! Tack för dina fina ord! Vad härligt att din flytt gick så bra! Vänliga hälsningar /Move24
  • Malin E
    Malin E skrev om Move24
    Mycket trevligt bemötande! Allt var nere och klart att köra iväg från andra våning på ca 15min, ännu snabbare att flytta in. Mycket nöjd! Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Malin E
    Hej Malin! Tack för dina fina ord! Vad kul att allt gick så bra, det är precis så det ska vara! Bästa hälsningar / Move24
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Move24
    Allt flöt på mycket smidigt, det gick snabbt och alla saker kom in och ut utan att ta skada. Väldigt trevligt bemötande och proffsigt intryck över lag Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Henrik H
    Hej Henrik tack för ditt härliga svar! Skönt att höra att allt gick snabbt och inget kom till skada och vad bra att det var så proffsigt och bra bemötande! Vi önskar dig allt det bästa. Vänliga hälsningar / Move24
  • Tuss L skrev om Move24
    Bästa flytten någonsin, mycket nöjd Move 24.
    Kan starkt rekommendera denna flyttfirma.
    Tuss Larsson Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Tuss L
    Hejsan Tuss! Tack för ditt fina svar! Det värmer verkligen! Bästa hälsningar / Ian på Move24
  • Anders T
    Anders T skrev om Move24
    Sjukt smidigt och bra service från alla håll :). Rekommenderar mov24 Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Anders T
    Hej Anders! Vad kul att allt gick bra och smidigt med din flyttupplevelse. Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med servicen! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Martin G skrev om Move24
    Sjukt smidigt. Bra pris. Flytten gick oerhört smidigt och tog mindre än två timmar. Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Martin G
    Hej Martin! Vad kul att allt gick bra och smidigt med din flytt och att du är nöjd med ditt pris. Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Ann-christine S
    Ann-christine S skrev om Move24
    Flyttade med Move 24
    Det fungerade bra i alla led
    Dom kom i tid
    Var försiktiga med bohaget Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Ann-christine S
    Hej Ann-christine! Tack för din recension. Vad kul att alt gick bra och smidigt med din flytt. För oss är det viktigt med punktlighet och varsam hantering av bohaget, så det glädjer oss att höra att allt gick bra! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Jens N skrev om Move24
    Flytten gick enligt min förhoppning. Flyttfirman kom i tid, de var hyfsat snabba och hanterade mina möbler varsamt. Har också fått ett hjälpsamt och proffsigt bemötande från Move24 under hela flyttprocessen. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Jens N
    Hej Jens! Tack för din recension. Det glädjer oss att du är nöjd med din flytt och kan tänka dig att rekomendera oss, det är vad som är viktigast för oss! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Move24
    Flytten gick som de hade utlovat. Kom i rätt tid och servicen var super. Kan varmt rekommendera Move24.
    Jonas Lewijn Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Jonas L
    Hej Jonas! Tack för din trevliga recension, vi glädjer oss över de fina orden! Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med den service du fått. med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Mariana Maja H
    Mariana Maja H skrev om Move24
    Move24 har varit väldigt tillmötesgående vid all kontakt. Både på mail, chatt och telefon. Snabba svar på mina frågor och de använde väldigt duktiga underleverantörer. Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Mariana Maja H
    Hej Mariana! Tack för din recension. Vi på kuntjänst blir jätteglada att höra att du är nöjd med din kontat med oss. Vi ska absolut även hälsa flyttkillarna att du är nöjd med deras arbete! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Emma Johanna R
    Emma Johanna R skrev om Move24
    Jag var SJUKT nervös inför flytten som jag bokat med move24 eftersom jag varit inne & läst recensioner EFTER att jag lagt handpenningen. Det står ju hur mkt som helst om hur snett allting har gått & hur besvikna folk är. De recensioner som är positiva ser ut att eventuellt vara ”spökmedlemmar”. Jag förberedde mig på en fruktansvärd upplevelse, hade bokat flytt mellan stockholm - karlstad plus flyttstäd.
    Flyttkillarna kom i tid, de skulle komma mellan 8-10 & dök upp prick 8. De var snabba, vänliga & tog till & med lite grejer som inte var med på packlistan. De kom fram i tid till min bokade hisstid & packade in grejerna snabbt. Tog av sig skorna innan de gick in till & med. Städarna var riktigt grymma & det fanns ingenting alls att anmärka på där heller.
    Allt som allt såär jag sjukt nöjd med flytten, det kunde verkligen inte gått smidigare. Önskar att jag inte stressat så helt i onödan. Vet inte om jag bara hade tur men jag kan inget annat än varmt rekommendera move24! Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Emma Johanna R
    Hej Emma! Tack för din recension. Det glädjer oss verkligen att du blev nöjd med din flytt! Det är tråkigt att du skulle behöva gå och oroa dig innan men det är jättehärligt att det löste sig tillslut. Vi ska absolut låta flytteamet och städpersonalen veta att du är nöjd med deras arbete. Vi på Move24 önskar dig all lycka i det nya hemmet! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Sofia J skrev om Move24
    Flyttade precis, allt är helt och flyttarna var jätte trevliga. Läs mer
    2018-02-22 Move24 svarar Sofia J
    Hej Sofia! Vad kul att allt gick bra med din flytt. Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Sumit M
    Sumit M skrev om Move24
    Allt var väldigt smidigt, inga problem någonstans. Gillade verkligen företaget som jag hjälpte mig flytta. Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Sumit M
    Hejsan Sumit!

Tack för din recension.

Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med din flytt!

• Daniel H
    Daniel H skrev om Move24
    Hade 4 trappor utan hiss, gick supersmidigt och snabbt. Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Daniel H
    Hej Daniel!

Tack för din recension.

Det är roligt att höra att flytten gick snabbt och smidigt, det är vad vi strävar efter! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Peter B
    Peter B skrev om Move24
    Klockren service och bra kontakt med uppföljning.
    /Peter Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Peter B
    Hej Peter!

Att du är nöd med din flyttupplevelse glädjer oss verkligen! Bra service, kontakt och uppföljning är självklart jätteviktigt och någnting vi försöker lägga mycket fokus på. Move24 önskar er all lycka i det nya hemmet!

• shawan a skrev om Move24
    inget att klaga på gick så smidigt, från första kontakten via telefon tills allt var på plats. Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar shawan a
    Hej Shawan!

Tack för din recension.

Det glädjer oss att det gick smidigt med din flytt, det är självklart så en flytt ska gå! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Elisabeth C skrev om Move24
    Jag kan bara hålla med tidigare rekommendation att det gick väldigt smidigt till ett rättvist pris. De kom i tid och det var en snabb och bra flytt. Jag skulle definitivt rekommendera move24 till mina vänner och kommer använda move24 igen vid nästa flytt! Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Elisabeth C
    Hej Elisabeth! Tack för din recension!

Det glädjer oss verkligen att du är nöjd och hade kunnat tänka dig att rekomendera oss! Att ge ett bra pris och en flytt av hög kvalitet är vad vi strävar efter!

• Simon C
    Simon C skrev om Move24
    Allt gick väldigt smidigt till ett rättvist pris. Skulle rekommendera move24 till mina vänner och kommer använda move24 igen vid nästa flytt. Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Simon C
    Hejsan Simon!

Vad roligt att du skulle rekomendera oss! Vi uppskattar det verkligen och hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Niklas B skrev om Move24
    Kanon bra hjälp och bra service Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Niklas B

Smidigt och enkelt, kan absolut rekommendera! /kerstin Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Kerstin H
    Hej Kerstin!

Tack för de fina orden.

Vi blir jätteglada över att läsa att du är nöjd med din flytt!

• Henric J
    Henric J skrev om Move24
    Bra och enkelt! Kan rekommenderas Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Henric J
    Hej Henric!

Vi glädjer oss över att du är nöjd med din flytt och att du kan tänka dig att rekommendera oss!

Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Carina R
    Carina R skrev om Move24
    Punktliga och effektiva. Allt flöt fint och dom var försiktiga med våra möbler/lådor. Endast en nackdel och det var kommunikationen. Läs mer
    2018-01-30 Move24 svarar Carina R
    Hej Carina!

Tack för din recension.

Vad roligt att du de var punktliga och effektiva och att du blev nöjd med din flytt, det är så det ska vara! Däremot är det tråkigt att det blev lite kommunikationsproblem under flytten, vi på kundtjänst finns alltid här för er om en sådan situation skule uppstå!

Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem. Vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Move24
    Än så länge har inte flytten gått.

Jag bokade flytten innan jag läst omdömen....hmm...
    men än så länge känns kontakten bra och jag har även pratat med flyttfirman, de anlitar.
    Självaste flytt'gubbarna', som skall utföra jobbet, ringer då de är på väg.
    Tillit och hur fel kan det bli..

Så ja, visst kommer det att gå bra.

Berättar när flytten är klar så håll nu tummarna ✊✊🌻
    /Susanne 🌸 Läs mer
    2018-01-09 Move24 svarar Susanne A
    Hej Susanne!

Tack för din recension.

Vi ska göra vårt bästa för att ge dig en så god flyttupplevelse som möjligt och göra dig till en av våra många nöjda kunder!

• Niklas skrev om Move24
    Katastrofalt är en underdrift.
    Aggressiv och hotfull personal
    Dyra.
    Tog för mycket betalt.
    Drog av brandsläckaren inomhus.
    Har som policy att aldrig lämna ersättning
    4-8v svarstid på supporten

Snälla, välj aldrig Move24 Läs mer
    2018-01-09 Move24 svarar Niklas
    Hej Nicklas! Tack för din recension, din åsikt är viktig för att vi ska kunna ändra på eventuella brister vi har som företag.

Det är jättetråkigt att höra att du inte är nöjd med din flytt! Är det så att flyttpersonalen upptrett hotfullt så är det självklart någonting vi kommer att kontrontera dem med, det är självklart helt oacceptabelt. Vi baserar kostnaden på volym, om det är en högre volym, alltså en större flytt, så påveras självklart priset av detta. Om det är så att priset i ditt fall varit fr högt så ska vi självklart undersöka detta för framtida situationer. Vi blir självklart jätteledsna över att höra vad som hände med din brandsläckare, tyvärr har vi svårt att hitta dig i vårt system men om du kontktar oss så kan vi självklart försöka titta på den saken. Vi på kundtjänst finns här för dig på telefon, mail och chatt och du är välkommen att kontakta oss så ska vi försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt!

Vänliga hälsningar, Bea på Move24
    2018-01-20 Niklas svarar Move24
    Hej Bea,
    Er support har tyvärr gjort det väldigt tydligt att ni inte är intresserad av en fortsatt dialog i mitt ärende. Vill du ändå hitta mig flyttade jag förra året (alltså 2017) från Haninge (13646) till Katrineholm (64137), kan inte vara så många Niklas B som gjort den flytten :)

Ni har alltså inte lämnat någon ersättning utanför det ni tog sönder och inte utförde. Trots att jag la mer tid på min flytt än era team :) (lagt över 40h på er, era flyttteam, montering, för att inte tala om ökade kostnader för bensin (ca 30 mil))

Det jag bad om var egentligen bara en rent symbolisk summa för allt besvär som orsakats och all tid jag behövt lägga. Med tanke på att flytten ändå kostade cirka 30 000 kändes det inte orimligt. Bara nått för att visa att ni är mänskliga, att det inte är så era flyttar brukar gå till och att ni i grunden är ett gott företag :)

Senaste mailet från er hade subjekt [ ref:_00D24oqYa._500241xPzvK:ref ]

Ni har en fantastisk idé, älskar ert system att man får reda på kostnad i förväg, skriver ner vad som ska flyttas etc.

Önskar bara att.. allt hade gått lite annorlunda :)

Allt gott,
    Mvh,
    Niklas
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Henrik A skrev om Move24
    Om det skulle gå att få ett lägre betyg än 1 så skulle Move24 få det. Deras enkla svar är att man ska höra av sig till kundtjänst om det är något. Men det är ingen där! och är det någon där så får man inga svar utan de lovar att återkomma men gör inte det och inget händer. Att de skulle göra någon form av kontroller på de som utför flytten är enbart skitsnack. De har inte en susning, bara att de tar lågt betalt. Att alla bra betyg skulle komma under samma dagar är högst osannolikt utan är enbart för att åter lura potentiella kunder. Börja med att ta hand om era betalande kunder och se till att lev upp till det ni beskriver om ansvar mm så kanske bolaget kommer kunna fortsätta rulla. Nej ta detta som en stor varning och gör upp om att betala i efterhand om ni överväger att fortsätta med detta företag, det skulle tvinga dem att leverera! Läs mer
    2018-01-09 Move24 svarar Henrik A
    Hej Henrik!

Tack för din recension, den är mycket viktig för vår utveckling som flyttbolag och för att framtida misstag ska kunna undvikas.

Vi beklagar verligen att du upplevt flytten på detta sätt! Vi ser självklart till att våra flyttpartners uppfyller en hög kvalitet och skulle denna brista är det någonting de konfonteras med, vi avslutar självklart dessutom partnerskap med partners som inte uppfyller utlovad kvalitet. I ditt fall kommer vi definitivt att behöva konfrontera berörd partner gällande detta!
    Våra recensioner är självklart från riktiga kunder som är nöjda med våra tjänser, annat vore olagligt och någonting vi inte hade ställt oss bakom.
    Vi kan tyvärr inte hitta dig i vårt system men om du kontaktar vår kundtjänst så kan vi abslut se om det finns någonting vi kan göra för att lösa detta!

Vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Annika J skrev om Move24
    Flytten med Move24 fungerade utan några som helst problem, allt fungerade precis som överenskommet. Killarna som körde, konkade och bar var jätte trevliga.

Kommer helt klart rekommendera Move24 till vänner och bekanta som ska flytta. Läs mer
    2017-12-20 Move24 svarar Annika J
    Hej Annika! Tack för din trevliga recension, vi glädjer oss verkligen över att du är nöjd och ska självklart hälsa flyttkillarna detta! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Hoai T
    Hoai T skrev om Move24
    Snabbt, smidigt och inget krångel!
    Hela vårt bohag flyttades på 2 timmar och våra flyttgubbarna packade ner allt med omsorg.
    Flytta vi igen som kommer vi utan tvekan att kontakta move24! Läs mer
    2017-12-20 Move24 svarar Hoai T
    Hej Hoai! Tack för din recension. Vi är glada över att du är nöjd med din flytt, det är viktigt för oss att en flytt ska vara just snabb, smidig och krångelfri. Du är mycket välkommen tillbaka om en framtida flytt skulle bli aktuell! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Kenny A
    Kenny A skrev om Move24
    Om ni inte förstår själva att alla dessa "bra" recensioner är för fejk så skyll er själva. Var finns logiken i att så många skulle ge bra betyg under samma dagar? 😉 move24 säljer er flytt till andra företag och oftast oseriösa sådana. Läs mer
    2017-12-20 Move24 svarar Kenny A
    Hej Kenny! Tack för din recension, vi använder din feedback till att förbättra våra tjänster. Vi kan garantera att vi själva inte skriver recensionerna utan att dessa skrivs av våra nöjda kunder. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med din flytt med oss, du har alltid möjlighet att höra av dig till oss med klagomål och självklart att reklamera. Det är sant att vi sammarbetar med partners för att utföra flyttar med oss, om en partner dock inte håller utlovad kvalitet så avslutar vi självklart vårt partnerskap med denne! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Dennis K skrev om Move24
    Flyttat med Move24 och är väldigt nöjd. God service, tydlig information och inte minst, en snabb flytt. Läs mer
    2017-12-20 Move24 svarar Dennis K
    Hej Dennis! Tack för ditt mail. Vi glädjer oss över att du är nöjd med din flytt och hoppas att du trivs i ditt nya hem! med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Drita Z skrev om Move24
    Perfekt! Utan krångel, trevliga och nograna !
    Jag är nöjd 100%, och rekomanderar till alla som flyttar ! Läs mer
    2017-12-20 Move24 svarar Drita Z
    Hej Drita! Tack för din recension, vi blir jätteglada av att läsa den och av att du vill rekomendera oss till andra. Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24
  • Linus A skrev om Move24
    Krångelfritt, beställde några dagar innan flytten ägde rum och ändå hade dom tid. Trevligt folk! Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Linus A
    Hejsan Linus. Move24 uppskattar att du tyckte till om din flytt. Utmärkt hur flytten var krångelfri med ett gott bemötande!

• Jonna S
    Jonna S skrev om Move24
    Väldigt nöjd. Två killar hjälpte mig och de var kommunikativa och väldigt varsamma med mina möbler vilket uppskattades. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Jonna S
    Hej Jonna, tack för det fina omdömet. Vi är väldigt nöjda med hur bra flytten verkar ha gått för dig!

• Malin B
    Malin B skrev om Move24
    Topp betyg. Trevligt bemötande med kundservice, de personer som flyttade möblerna, inga konstigheter. Allt gick smidig och bra. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Malin B
    Hej Malin. Perfekt att hela processen gick så bra och smidigt, från början till slut. Önskar dig en fin framtid i det nya hemmet.

• Marina M
    Marina M skrev om Move24
    Har flyttat med Move24 från Växjö till Filipstad. Flyttbilen kom på utsagd tid. Trevlig bemötande från första telefonsamtal, enkel, snabb bokning, hjälp och stöd via telefon, även kl 20 på kvällen. Tycker att allt fungerade utmärkt.
    Jag var tveksam från början, min man ännu mer. Till slut är vi nöjda båda två. Stort TACK!
    Move24 rekommenderas varmt!
    Marina Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Marina M
    Hej Marina! Move24 är riktigt nöjda med att ni var så positiva med upplevelsen ni har haft i samband med flytten. Vi strävar alltid efter att ha ett trevligt bemötande, bra kommunikation och ett väl utfört arbete. Tacksamma för din snälla recension, all lycka i ert nya hem.

• Margareta J skrev om Move24
    Har nyligen flyttat med Move24. Flyttbilen kom på exakt utsagd tid. Duktiga killar som kånkade och bar på mina saker. Den administrativa delen fungerade också mycket väl. Allt ifrån offerten till slutfaktura med Rutavdrag. Jag är jättenöjd med min flytt. Rekommenderar företaget Move24 varmt till alla som går i flyttankar.
    Margareta Johansson Borlänge Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Margareta J
    Hej Margareta. Det verkar som att du är nöjd med både själva arbetet men även planeringen och kommunikationen innan flytt, riktigt underbart att läsa. Tackar för dina fina ord och hoppas du trivs i ditt nya hem!

2017-12-13 Margareta J svarar Move24
    Vart tog de utlovade biobiljetterna vägen?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mike H
    Mike H skrev om Move24
    VARNING VARNING
    Använd ALDRIG detta bolag till flytt, dom lurar dig på pengar och levererar inte alls som dom lovar Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Mike H
    Hej Mike, vi beklagar verkligen att du har fått det intrycket av oss. Vi ska såklart se till att du får den tjänst du har bokat för, var snäll och kontakta oss så kan vi undersöka din situation.

• Joachim J
    Joachim J skrev om Move24
    Mycket nöjd med flytthjälpen/flyttstädningen och servicen från Move24! Personalen som hjälpte till att boka flytten var väldigt trevliga och flexibla med att kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt pris och flytthjälp på 80 mil med kort varsel enligt mina önskemål. Tror nog jag råkade ha lite mer saker att ta med än först överenskommet, men flyttkillarna ansträngde sig för att få plats med allt ändå. Väldigt tillmötesgående och bra service rakt igenom!

Lyckades till och med försova mig när flyttstädet skulle komma. De flyttade om sitt schema för att flyttstädet skulle hinna bli klart innan besiktningen för min skull.

Ytterst tacksam! Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Joachim J
    Hejsan Joachim. Move24 vill erbjuda både ett attraktivt pris med en bra upplevelse, och vi blir glada att du känner att detta stämde med din flytt. Det är viktigt att personalen kan vara flexibla då det ibland kan dyka upp hinder på vägen, perfekt att de kunde lösa allt och se till att flytten samt städ blev som utlovad. Tack för att vi fick flytta åt dig, Move24 önskar dig all lycka i framtiden och i det nya hemmet.

• Mikael S
    Mikael S skrev om Move24
    Jag anlitade Move24 i somras.
    Flytten skedde oövervakat av mig till ett hyrt förråd hos en stor magasineringsfirma, där mina saker skulle stå några månader i väntan på en nybyggd lägenhet. När mina saker flyttades från förrådet saknades en dyrbar förstärkare som var packad i originalkartong. Den stals följdaktligen av någon av flyttkillarna.

Move24 är ett tyskt företag (https://www.allabolag.se/5020773395/move24-group-gmbh) som inte har några egna bilar i Sverige utan anlitar firmor vilket gör det närmast omöjligt att veta vem som faktiskt flyttade och stal förstärkaren. Händelsen rapporterades till Move24 som inte gjort något åt saken alls. Stölden har även polisanmälts men eftersom företaget är tyskt är det helt tandlöst.

Agerandet är oförsvarligt och att Move24s personal inte tar saken på allvar är vidrigt.

En billig flytt blev riktigt dyr, tyvärr men man får väl vad man betalar för... Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Mikael S
    Hej Mikael! Att flyttpersonalen på något sätt skulle ha stulit föremål i din flytt är oacceptabelt, och det ber vi berkligen om ursäkt för. Vi har endast samarbete med de partners vi känner tillitt till och vi ska absolut se till att undersöka detta och inte jobba med en sån personal i framtiden. Du får gärna kontakta oss om detta så kan vår reklamationsavdelningen undersöka och se om vi kan lösa situationen, Move24 vill såklart inte lämna detta intrycket till dig som kund.

• Yosef H
    Yosef H skrev om Move24
    Vilket bluff bolag, ångra mig kraftigt att jag anlita dom. De säger en sak men håller inte sina ord. Sedan när man ringer in till dom så drar dom olika versioner, de har ingen aning vad de snackar om. Jag anlita dom för en flytt, men de visa sig att de bara ska ta halva sakerna, när jag i telefon sa till hen tar ni hela lägenheten, ett antal gånger. Sedan när man ringer in finns det ingen chef att snacka med, de skyller ifrån och kan inte hjälpa en. De lovar en massa,. men kan inte hålla sina ord. Jag vill bli kontakta en chef men det får jag inte. Känner mig sjukt lurad och blåst. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Yosef H
    Hej Yosef. Väldigt tråkigt att du ej är nöjd med upplevelsen, det är något vi absolut inte strävar efter. Det är viktigt att packningslistan stämmer då detta är något flyttpersonen utgår efter. Det är alltid möjligt att kunna ändra på denna lista i förväg, inga problem. Du får gärna kontakta oss kring dina besvär så ska vi säkert kunna lösa det.

• Andreas H
    Andreas H skrev om Move24
    Själva flytteamet var väldigt hjälpsamma och flytten gick snabbt och säkert. Enda sänkningen var att systemet dubbelbokade min beställning vilket jag fick förklara över telefon i efterhand. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Andreas H
    Hej Andreas! Vi ber om ursäkt för strulet med dubbelbokningen men glädjer oss över att det löste sig i slutändan! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

Med vänliga hälsningar, Ian på Move24
  • Rocio B skrev om Move24
    Mycket nöjd med allt. Bra och trevligt kommunikation med kundservice. Bra och snabb team med flyttlasbilen. Det gick allt bra och bättre som jag tänkte. Bästa betyg. Toppen Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Rocio B
    Hej Rocio! Tack för din recension, vi blir jätteglada av att läsa den. Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem!

• Marianne H skrev om Move24
    Min flytt med move24 gick helt perfekt, trevliga hjälpsamma killar , möbler på rätt plats, lådor i förvaringsutrymmet
    snabbt och smidigt. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Marianne H
    Hej Marianne! Tack för din recension. Vad roligt att höra att du är nöjd, vi ska hälsa flyttkillarna detta! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Larisa M
    Larisa M skrev om Move24
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar alla att använda sig av Move24! Enkelt, snabbt och god service. Läs mer
    2017-12-05 Move24 svarar Larisa M
    Hej Larisa! Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din flytt, det glädjer oss verkligen! Vi på Move24 hoppas att du trivs i ditt nya hem.

Chaussestrasse 86, 101 15 Berlin