Move24

113 25 — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Move24

• Keneth H
    Keneth H skrev om Move24
    Vill verkligen varna alla för detta blufföretag. Anlitade dem i somras. De kom försent på flyttdagen, de slarvade med packningen så att jag själv fick köra bortglömda saker som motsvarade 5 fullpackade flyttkartonger, de slarvade bort saker i min lägenhet till ett värde av 8000 kronor och vägrade trots fotobevis samt kvitton att ersätta mig för detta.

Företaget är baserat i Berlin och upphandlar enskilda flyttfirmor för utförande av själva flytten i Sverige. Det gör att de inte kan garantera kvalité och vid problem som de jag haft så har de varken kunskap eller kraft att lösa problemen.

Jag har anlitat flyttfirmor i många år men aldrig varit i närheten av ett sådant dåligt bemötande och dåligt utfört uppdrag som denna gång.
    Jag har valt att gå vidare med detta och upprättat en polisanmälan. Hoppas ni som läser detta slipper gå igenom det som jag fått utstå. Välj flyttfirma med omsorg!
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Move24
    Move 24 tar 50% av priset på en transport baserad på en packlista och ger jobbet till svenska flyttfirmor av minst sagt varierande kvalitet. 50% tas förskott och man kan inte avboka. Ibland hittar de ingen firma som kan ta uppdraget och avbokar själva med kunden i sista stund. Satsa på en riktig flyttfirma i Sverige istället för en speditör förlagt i ett kontor i Berlin med personal som aldrig varit i en flyttbil.
  • Johan A
    Johan A skrev om Move24
    ANVÄND INTE DEN HÄR FLYTTFIRMAN!!!!

Move24 Förmedlar sina flyttuppdrag till de billigaste underentreprenörerna. Jag fick den mest oprogfsiga service jag någonsin upplevt. Underentreprenören var jag tvungen att betala svart för att de skulle ta med alla grejer, de hotade att lämna kvar saker. Massa grejer gick sönder, underentreprenörens inställning var typ: shit happens. Fick ingen kompensation i slutet.
  • Johan  P
    Johan P skrev om Move24
    Move 24 är ingen flyttfirma. De tar in arbeten och prissätter för att sedan ta en andel själva och slussa vidare arbetet.
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Move24
    Varning för flyttfirma Move24!

Katastrof flytt med Move24 som inte dök upp i tid, bilen gick sönder 2 gånger, det är svårt att komma i kontakt med dem då det inte finns något journummer att ringa vid problem/när de inte dyker upp. Finns inget mobilnummer man kan ringa när de inte dyker upp utan man får sitta i kö och sedan svarar någon och lovar de ska återkoppla, men det tar flera timmar. Vi stod nere på gatan och väntade då de skulle komma mellan kl. 08.00-10.00 men ingen dök upp. Bilen kom först kl. 13.00 på dagen och sedan gick bilen sönder vid transporten kl. 15.00 så det var en riktigt dålig upplevelse. Vår fina byrå gick sönder och vi har skickat in reklamation men ingen hör av sig.

Den mest oseriösa firman jag anlitat och jag rekommenderar inte någon att arbeta eller anställa Move24. Det är billigt till en början men blir dyrt eftersom man sitter timmar i telefon, ingen dyker upp och man har tagit ledigt från jobbet men står bara och väntar, och sedan trasiga möbler vid leverans. Reklamation fungerar inte heller vilket jag förstått nu i efterhand att många skriver inte fungerar.

Från början till slut en dålig upplevelse, gick inte att avboka flytten 1 månad innan för så fort man har klickat på en länk att godkänna flytten så tar de ut betalt för att avboka. Inget vi blev informerade om.

113 25