Move24

Chaussestrasse, 101 15 Berlin — Visa karta

Välkommen till Move24!

Vi sköter både planeringen och utförandet av din flytt. Allt från packning och nedmontering till transport och uppmontering. Vi är ett ungt och dynamiskt flyttföretag som flyttar inom Sverige och hela Europa och vill göra revolution på flyttmarknaden genom att erbjuda kvalitet.

När du anlitar oss får du en flyttfirma som sedan tidigare har hela 75 000 flyttar i ryggen, och därför massor av erfarenhet. Dessutom anpassar vi varje flytt efter dina individuella behov. Kontakta oss för en kostnadsfri offert så hjälper vi dig med ditt bohag!

Läs vad 50 kunder tycker om Move24

• Annika J
    Annika J skrev om Move24
    Flytten med Move24 fungerade utan några som helst problem, allt fungerade precis som överenskommet. Killarna som körde, konkade och bar var jätte trevliga.

Kommer helt klart rekommendera Move24 till vänner och bekanta som ska flytta. Läs mer
  • Hoai T
    Hoai T skrev om Move24
    Snabbt, smidigt och inget krångel!
    Hela vårt bohag flyttades på 2 timmar och våra flyttgubbarna packade ner allt med omsorg.
    Flytta vi igen som kommer vi utan tvekan att kontakta move24! Läs mer
  • Kenny A
    Kenny A skrev om Move24
    Om ni inte förstår själva att alla dessa "bra" recensioner är för fejk så skyll er själva. Var finns logiken i att så många skulle ge bra betyg under samma dagar? 😉 move24 säljer er flytt till andra företag och oftast oseriösa sådana. Läs mer
  • Dennis K
    Dennis K skrev om Move24
    Flyttat med Move24 och är väldigt nöjd. God service, tydlig information och inte minst, en snabb flytt. Läs mer
  • Drita Z
    Drita Z skrev om Move24
    Perfekt! Utan krångel, trevliga och nograna !
    Jag är nöjd 100%, och rekomanderar till alla som flyttar ! Läs mer
  • Linus A
    Linus A skrev om Move24
    Krångelfritt, beställde några dagar innan flytten ägde rum och ändå hade dom tid. Trevligt folk! Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Linus A
    Hejsan Linus. Move24 uppskattar att du tyckte till om din flytt. Utmärkt hur flytten var krångelfri med ett gott bemötande!

• Jonna S
    Jonna S skrev om Move24
    Väldigt nöjd. Två killar hjälpte mig och de var kommunikativa och väldigt varsamma med mina möbler vilket uppskattades. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Jonna S
    Hej Jonna, tack för det fina omdömet. Vi är väldigt nöjda med hur bra flytten verkar ha gått för dig!

• Malin B
    Malin B skrev om Move24
    Topp betyg. Trevligt bemötande med kundservice, de personer som flyttade möblerna, inga konstigheter. Allt gick smidig och bra. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Malin B
    Hej Malin. Perfekt att hela processen gick så bra och smidigt, från början till slut. Önskar dig en fin framtid i det nya hemmet.

• Marina M
    Marina M skrev om Move24
    Har flyttat med Move24 från Växjö till Filipstad. Flyttbilen kom på utsagd tid. Trevlig bemötande från första telefonsamtal, enkel, snabb bokning, hjälp och stöd via telefon, även kl 20 på kvällen. Tycker att allt fungerade utmärkt.
    Jag var tveksam från början, min man ännu mer. Till slut är vi nöjda båda två. Stort TACK!
    Move24 rekommenderas varmt!
    Marina Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Marina M
    Hej Marina! Move24 är riktigt nöjda med att ni var så positiva med upplevelsen ni har haft i samband med flytten. Vi strävar alltid efter att ha ett trevligt bemötande, bra kommunikation och ett väl utfört arbete. Tacksamma för din snälla recension, all lycka i ert nya hem.

• Margareta J
    Margareta J skrev om Move24
    Har nyligen flyttat med Move24. Flyttbilen kom på exakt utsagd tid. Duktiga killar som kånkade och bar på mina saker. Den administrativa delen fungerade också mycket väl. Allt ifrån offerten till slutfaktura med Rutavdrag. Jag är jättenöjd med min flytt. Rekommenderar företaget Move24 varmt till alla som går i flyttankar.
    Margareta Johansson Borlänge Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Margareta J
    Hej Margareta. Det verkar som att du är nöjd med både själva arbetet men även planeringen och kommunikationen innan flytt, riktigt underbart att läsa. Tackar för dina fina ord och hoppas du trivs i ditt nya hem!

2017-12-13 Margareta J svarar Move24
    Vart tog de utlovade biobiljetterna vägen?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mike H
    Mike H skrev om Move24
    VARNING VARNING
    Använd ALDRIG detta bolag till flytt, dom lurar dig på pengar och levererar inte alls som dom lovar Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Mike H
    Hej Mike, vi beklagar verkligen att du har fått det intrycket av oss. Vi ska såklart se till att du får den tjänst du har bokat för, var snäll och kontakta oss så kan vi undersöka din situation.

• Joachim J
    Joachim J skrev om Move24
    Mycket nöjd med flytthjälpen/flyttstädningen och servicen från Move24! Personalen som hjälpte till att boka flytten var väldigt trevliga och flexibla med att kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt pris och flytthjälp på 80 mil med kort varsel enligt mina önskemål. Tror nog jag råkade ha lite mer saker att ta med än först överenskommet, men flyttkillarna ansträngde sig för att få plats med allt ändå. Väldigt tillmötesgående och bra service rakt igenom!

Lyckades till och med försova mig när flyttstädet skulle komma. De flyttade om sitt schema för att flyttstädet skulle hinna bli klart innan besiktningen för min skull.

Ytterst tacksam! Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Joachim J
    Hejsan Joachim. Move24 vill erbjuda både ett attraktivt pris med en bra upplevelse, och vi blir glada att du känner att detta stämde med din flytt. Det är viktigt att personalen kan vara flexibla då det ibland kan dyka upp hinder på vägen, perfekt att de kunde lösa allt och se till att flytten samt städ blev som utlovad. Tack för att vi fick flytta åt dig, Move24 önskar dig all lycka i framtiden och i det nya hemmet.

• Mikael S
    Mikael S skrev om Move24
    Jag anlitade Move24 i somras.
    Flytten skedde oövervakat av mig till ett hyrt förråd hos en stor magasineringsfirma, där mina saker skulle stå några månader i väntan på en nybyggd lägenhet. När mina saker flyttades från förrådet saknades en dyrbar förstärkare som var packad i originalkartong. Den stals följdaktligen av någon av flyttkillarna.

Move24 är ett tyskt företag (https://www.allabolag.se/5020773395/move24-group-gmbh) som inte har några egna bilar i Sverige utan anlitar firmor vilket gör det närmast omöjligt att veta vem som faktiskt flyttade och stal förstärkaren. Händelsen rapporterades till Move24 som inte gjort något åt saken alls. Stölden har även polisanmälts men eftersom företaget är tyskt är det helt tandlöst.

Agerandet är oförsvarligt och att Move24s personal inte tar saken på allvar är vidrigt.

En billig flytt blev riktigt dyr, tyvärr men man får väl vad man betalar för... Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Mikael S
    Hej Mikael! Att flyttpersonalen på något sätt skulle ha stulit föremål i din flytt är oacceptabelt, och det ber vi berkligen om ursäkt för. Vi har endast samarbete med de partners vi känner tillitt till och vi ska absolut se till att undersöka detta och inte jobba med en sån personal i framtiden. Du får gärna kontakta oss om detta så kan vår reklamationsavdelningen undersöka och se om vi kan lösa situationen, Move24 vill såklart inte lämna detta intrycket till dig som kund.

• Yosef H
    Yosef H skrev om Move24
    Vilket bluff bolag, ångra mig kraftigt att jag anlita dom. De säger en sak men håller inte sina ord. Sedan när man ringer in till dom så drar dom olika versioner, de har ingen aning vad de snackar om. Jag anlita dom för en flytt, men de visa sig att de bara ska ta halva sakerna, när jag i telefon sa till hen tar ni hela lägenheten, ett antal gånger. Sedan när man ringer in finns det ingen chef att snacka med, de skyller ifrån och kan inte hjälpa en. De lovar en massa,. men kan inte hålla sina ord. Jag vill bli kontakta en chef men det får jag inte. Känner mig sjukt lurad och blåst. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Yosef H
    Hej Yosef. Väldigt tråkigt att du ej är nöjd med upplevelsen, det är något vi absolut inte strävar efter. Det är viktigt att packningslistan stämmer då detta är något flyttpersonen utgår efter. Det är alltid möjligt att kunna ändra på denna lista i förväg, inga problem. Du får gärna kontakta oss kring dina besvär så ska vi säkert kunna lösa det.

• Andreas H
    Andreas H skrev om Move24
    Själva flytteamet var väldigt hjälpsamma och flytten gick snabbt och säkert. Enda sänkningen var att systemet dubbelbokade min beställning vilket jag fick förklara över telefon i efterhand. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Andreas H
    Hej Andreas! Vi ber om ursäkt för strulet med dubbelbokningen men glädjer oss över att det löste sig i slutändan! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Rocio B
    Rocio B skrev om Move24
    Mycket nöjd med allt. Bra och trevligt kommunikation med kundservice. Bra och snabb team med flyttlasbilen. Det gick allt bra och bättre som jag tänkte. Bästa betyg. Toppen Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Rocio B
    Hej Rocio! Tack för din recension, vi blir jätteglada av att läsa den. Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem!

• Marianne H
    Marianne H skrev om Move24
    Min flytt med move24 gick helt perfekt, trevliga hjälpsamma killar , möbler på rätt plats, lådor i förvaringsutrymmet
    snabbt och smidigt. Läs mer
    2017-12-09 Move24 svarar Marianne H
    Hej Marianne! Tack för din recension. Vad roligt att höra att du är nöjd, vi ska hälsa flyttkillarna detta! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Larisa M
    Larisa M skrev om Move24
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar alla att använda sig av Move24! Enkelt, snabbt och god service. Läs mer
    2017-12-05 Move24 svarar Larisa M
    Hej Larisa! Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din flytt, det glädjer oss verkligen! Vi på Move24 hoppas att du trivs i ditt nya hem.

• Peter K
    Peter K skrev om Move24
    Enkelt att boka, flyttkillarna kom i tid, inget skadades, smidigt helt enkelt.
    Vi hade några fler lådor än planerat men det löste sig ändå.

Det enda som man kan säga lite om var att ibland gick det lite fort att få in sakerna i bilen för flyttpersonalen och de kunde frågat och kommunicerat med oss lite mer för att fråga vad lådorna innehåll etc. för att på så sätt lättare planera var allt skulle stå i bilen och lättare undvika att saker eventuellt kom till skada. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Peter K
    Hej Peter! Att flytten gick så smidigt men även att inget skadades är väldigt roligt att höra. Vi förstår din synpunkt kring kommunikationen med flyttpersonal och håller fullständigt med, det ska vi absolut se till att förbättra oss inom. Move24 önskar er all lycka i det nya hemmet!

• Annelie A
    Annelie A skrev om Move24
    Snabb återkoppling och hög tillgänglighet hela tiden från själva Move24. Killarna som kom (antar inhyrda) skötte det hela superbra..! Svårigheter med att hitta bostaden gjorde att tiden inte riktigt hölls som planerat, därav inte högsta betyg. Men min upplevelse var väldigt god. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Annelie A
    Hejsan Annelie, uppskattar den positiva recensionen! Jättebra att det var bra kommunikation samt att personalen var effektiva med uppdraget. Beklagar förseningen och tar såklart denna feedback till vår logistik för att förbättra oss inom det.

• Henrik A
    Henrik A skrev om Move24
    Akta er är allt jag kan säga. De lägger ut flytten på mindre "hitta på" företag som absolut inte sysslar med flyttar till vardags. De (Move24) har ingen kontroll på detta alls. Vi fick i princip sköta hela flytten själva och fick både dåligt (kvinnofientligt och hotfullt) bemötande och skador på våra saker. Så kan det ju vara att man har otur med just den flytten. Men Move24 tar på inga sätt ansvar för någonting, bemöter en på ett oprofessionellt sätt eller som i de flesta fall inte alls!! Det finns en reklamationsavdelning men det går inte att komma fram till dem och återkopplingen finns i princip inte. Länge sedan jag stötte på några så oseriösa och oprofessionella. Kommer aldrig att använda dessa igen och aldrig skulle jag rekommendera dem heller. Återstår att se om vi kommer att få någon återkoppling på det som vi var med om. Läser ni detta så har vi fått varningen och rekommendationen att inte anlita denna mellanhand, de förenklar inget och tar inget ansvar. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Henrik A
    Hej Henrik. Jag blir ledsen när jag ser hur upplevelsen gått efter att ha flyttat med oss, det är absolut inte något vi på Move24 tycker är acceptabelt. Vi samarbetar endast med partners vi känner gör ett bra jobb och har tillit till, och vi ska definitivt se till att ej samarbeta med en sådan personal fortsättningsvis. Dessvärre finns det en liten risk att något går snett i flytten, och det är vad vår reklamationsavdelning är till för. Det är en process som de måste behandla innan ett beslut kan tas, men jag håller förstås med om att en bra kommunikation har saknats. Move24 tar fullt ansvar för flytten och beklagar verkligen att det ej gick som det skulle i detta fall, vi vill gärna lösa situationen då det alltid är vårt mål att kunden blir nöjd i slutändan. Var snäll och kontakta oss så ska vi absolut lösa era problem.

• Erik F
    Erik F skrev om Move24
    Flytten gick supersmidigt. Personerna som skötte den var effektiva, trevliga och hade en skonsam hand om inredningen. Kanon helt enkelt! Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Erik F
    Hej Erik! Tack för din härliga feedback, det uppskattar vi verkligen. Vad bra att allt gick smidigt och bra, det är precis så det ska vara!

• Marie  M
    Marie M skrev om Move24
    Är supernöjd med både kontakten jag hade med Move24 vid beställning av flytt och av killarna som hjälpte mig. Allt gick supersmidigt från Sthlm/Haninge till Skövde. 👍😃 Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Marie M
    Hej Marie! Tack för dina superfina ord! Det betyder mycket oss. Härligt att höra att allt gick bra, det är precis så det ska gå!

Marie M gillar detta
  • Anna D
    Anna D skrev om Move24
    Jag är mycket nöjd med Move24. Kontakten och informationen mellan mig och dom har fungerar utan anmärkning och jag är mycket nöjd med de tjänster jag köpte (flytthjälp och flyttstäd). Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Anna D
    Hej Anna! Tack för dina fina ord! Det betyder mycket för oss. Vad bra att allt gick bra med flytten och städningen, det är precis så det ska vara!

• Cecilia J
    Cecilia J skrev om Move24
    Kontakten med move24 fungerade mycket väl och min flytt från Malmö till Stockholm med flyttfirman som dem använde var bra. Dem kunde varit tydligare med tider men allt kom fram helt och rent och det fungerade smidigt. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Cecilia J
    Hej Cecilia! Vad härligt att allt gick bra med själva flytten! Verkligen kul att höra. Synd att det blev lite oklart med tiderna, vi ska absolut ta vara på denna feedbacken.

• Sheila F
    Sheila F skrev om Move24
    Tog hjälp av flyttfirman för att packa och köra min mammas saker till den nya boendet. Snabbt o smidigt, skönt o slippa göra det själv. Kommer nån gång i framtiden ta hjälp av flyttfirman. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Sheila F
    Hej Sheila! Vad bra att allt gick smidigt och snabbt. Det är så vi vill att det ska gå! Kul att du känner så, vi ser fram emot att hjälpa till med din flytt i framtiden, med vänliga hälsningar, Ian på Move24
  • Victoria H
    Victoria H skrev om Move24
    Duktiga och snabba. Vår flytt hade en lång distans men dem kom på tid. Lite stökig deras sätt att ha grejerna i lastbilen men inget gick sönder. Läs mer
    2017-12-01 Move24 svarar Victoria H
    Hej Victoria! Tack för dina fina ord! Vad synd att det blev stökigt, vi ska absolut ta upp detta med våran partner så att det inte blir så stökigt nästa gång! Men annars känns det väldigt bra att flytten gick bra för er!

• Carina G
    Carina G skrev om Move24
    Jag är väldigt nöjd och glad över att jag hyrde in Move24 för min flytt till Kungsholmen. Flyttkillarna var superbra! De anpassade sig helt efter mina önskemål . Flexibla när jag var tvungen att senarelägga flytten ett par timmar. Jag sitter i rullstol så när killarna flyttade in min säng , en sjuksäng som väger massor, så placerade de den vid det bästa stället för att jag skulle kunna koppla på strömmen. Det var de som kom med förslaget och hjälpte mig att koppla in den på rätt ställe. När det gäller andra möbler och kartonger så placerade de dem på det ställe jag bad om . De hjälpte mig med småsaker, gjorde lite extra, eftersom de såg att jag pga mitt funktionshinder, behövde lite mer hjälp än "normalt". Killarna var trevliga och en annan viktig sak, priset var mycket konkurrenskraftigt jmf med andra flyttfirmor. Summa summarum - anlita Move24. De får högsta betyg av mig. Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Carina G
    Hej Carina. Låt mig börja med att vi på Move24 är extremt glada och det värmer verkligen i hjärtat av din lysande och snälla recension. Man förstår att då en flytt redan kan vara en stor process i sig själv, att man då verkligen uppskattar bra service när man har funktionshinder eller liknande. Vi blir så nöjda att höra att personalen var så involverade i att se till att allt ställdes in på rätt plats, var trevliga och anpassningsbara! Move24 önskar dig den bästa lyckan i framtiden och i ditt nya hem.

• Torbjörn R
    Torbjörn R skrev om Move24
    En sak man ska vara medveten om med Move24 är att de i sin tur hyr in flyttbolag. Vi var dock extremt nöjda med de som utförde vår flytt Gbg-Sthlm och kan bara hoppas att Move24 gör sig av med de underleverantörer som inte sköter sig, så att alla får lika god service som vi fick. Prismässigt var det ett rent fynd mot att hyra lastbil och köra själv, även om vi kört med Hämta här-Lämna där... Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Torbjörn R
    Hejsan Torbjörn, det stämmer att vi har samarbete med flyttbolag vi känner tilltit till och tycker gör ett bra jobb, vi är glada att processen gick så bra för dig med ett billigt pris. Om en kund känner sig missnöjd tar vi såklart detta till hjärtat och ser till att vi endast jobbar med kapabel personal i framtiden, vi tackar för dina synpunkter!

• Daniel S
    Daniel S skrev om Move24
    Skötte en komplicerad flytt med lägenhetsbyte utan problem, och flyttarna gick med på att byta dag till fredag trots att de redan hade ett uppdrag på gång. Klart lyckat, allt blev flyttat utan problem och de skötte flytten galant. Rekommenderas! Läs mer
    2017-11-29 Move24 svarar Daniel S
    Hej Daniel och ett riktigt tack för dina fina ord. Fantastiskt att de både utförde flytten utan problem och var flexibla med datumet. Vi önskar dig all lycka i ditt nya hem!

• Natalie B
    Natalie B skrev om Move24
    Vi är supernöjda med Move 24 som skötte både flytt och städ proffsigt !
    Kom i tid, säker flytt och till och med ställde iordning möbler på rätt plats. Kan varmt rekommendera dem : ) Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Natalie B
    Hej Natalie. Att hålla tid och se till att ett oftast lite stressigt projekt som en flytt går smidigt till är väldigt viktigt, så underbart att du kände dig nöjd med detta.

Move24 gillar detta
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Move24
    Väldigt nöjd med kontakten med move24, vettiga pengar dessutom. Flytt och städ gick som på en dans.
    Inte sista gången vi har å göra med varandra :) //Danne Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Daniel T
    Hej Danne! Uppskattas att du kände att vår kommunikation var bra samt med ett rimligt pris. Fint att flytten gick fint och även vi ser fram emot nästa gång vi kan hjälpa dig flytta!

• Maria B
    Maria B skrev om Move24
    Jag fick mycket valuta för pengarna med tanke på besväret. Var orolig innan för att min stora 🛋 inte skulle kunna demonteras och flyttas, men killarna löste problemen som uppstod allteftersom. Nu den på plats! 😊 Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Maria B
    Hejsan Maria. Perfekt att flytten gick väldigt effektivt till trots ditt stora bohag och oro. Tackar för det fina omdömet och vi önskar dig all lycka i ditt nya hem!

• Erik S
    Erik S skrev om Move24
    Smidigt, bra pris och skönt att veta totalkostnaden på förhand. Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Erik S
    Hej Erik, vi uppskattar att du var väldigt nöjd med vårt hanterande av bokningen.

• Susanne L
    Susanne L skrev om Move24
    Prisvärd, bra och smidig flytt, allt flöt på utan problem. Trevliga killar och fin service när jag bokade och ändrade. Bra flyttstäd som jag också bokade genom Move24. Kan varmt rekommendera till andra :-) Läs mer
    2017-11-28 Move24 svarar Susanne L
    Hej Susanne! Move24 tackar för dina snälla ord, och är väldigt glada att personalen var så pass trevlig och hela processen gick smärtfritt.

• Christoffer E
    Christoffer E skrev om Move24
    Gick snabbt, enkelt och jag fick tid för annat under flyttfagrn. Prisvärt👌 Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Christoffer E
    Hej Christoffer. Det låter underbart att flytten var så enkel och smidig att du inte alls kände dig stressad. All lycka i ditt nya hem!

• Camilla B
    Camilla B skrev om Move24
    Hela processen gick väldigt smidigt, fort och väldigt prisvärt. Jag kan varmt rekommendera Move24! Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Camilla B
    Hejsan Camilla, vi uppskattar din positiva recension och att flytten gick smidigt till. Önskar dig all lycka i ditt nya hem!

• Henrik D
    Henrik D skrev om Move24
    Mycket bra kontakt och service, de kom på utsatt tid och själva flytten gick på under två timmar. Allt helt smärtfritt. Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Henrik D
    Hej Henrik! Bra kommunikation är väldigt viktigt när det kommer till ett stort projekt som en flytt och är alltid något vi strävar efter att kunna ha, så vi blir väldigt positiva till att höra att du upplevde det så. Tack för ditt omdöme!

• Maria S
    Maria S skrev om Move24
    Väldigt nöjd ! Flytten gick smidigt & snabbt.
    Kan varmt rekommendera Move24
    //Maria Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Maria S
    Hej Maria, väldigt tacksam för den fina recensionen och vi på Move24 känner oss stolta över hur bra den genomfördes.

• Sofia C
    Sofia C skrev om Move24
    Jättenöjd! Allt gick supersmidigt och dom som flyttade grejorna var jättetrevliga. Behövde göra lite ändringar med tider innan flyttdagen och det va inga konstigheter. Allt va helt och rent när det kom på plats! Rekommenderar verkligen! Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Sofia C
    Hejsan Sofia. Perfekt att flytten gick så smidigt och att personalen var väldigt schyssta. Även att ingen skada uppstod och att vi kunde assistera med ändringar är viktigt i en flytt så vi är glada att du kände dig nöjd med det.

• Karolina  S
    Karolina S skrev om Move24
    Trevligt bemötande och snabb och profitionell flytt. Rekommenderas starkt Move24 och kommer använda mig av dom vid nästa flytt igen! Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Karolina S
    Hej Karolina, det värmer i hjärtat av ditt snälla omdöme och vi ser fram emot att flytta med dig igen om situationen skulle dyka upp i framtiden!

Karolina S gillar detta
  • Terese A
    Terese A skrev om Move24
    Bra flyttfirma med mycket trevlig personal med mycket trevligt bemötande som flyttade mina möbler.. Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Terese A
    Hej Terese! Att personalen var så pass professionella men samtidigt trevliga är kul att höra, vi på Move24 önskar dig all lycka i det nya hemmet.

• Torbjörn O
    Torbjörn O skrev om Move24
    Mycket bra flyttfirma rekommenderas varmt Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Torbjörn O
    Hej Torbjörn. Tack för det fina omdömet och att vi fick hjälpa till med din flytt!

Torbjörn O gillar detta
  • Zhecheng S
    Zhecheng S skrev om Move24
    Very good service and helpful staff! The whole package was carried out smoothly. Recommend! Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Zhecheng S
    Hi Zhecheng, thank you so much for the nice words. We are pleased to hear that you enjoyed moving with us.

Best regards, Alvar at Move24
  • Tanya S
    Tanya S skrev om Move24
    Funkade bra, trevlig personal. Ringde och kollade innan.
    Bra pris
    Rekommenderar. Läs mer
    2017-11-25 Move24 svarar Tanya S
    Hejsan Tanya! Roligt att höra att du var nöjd med både vårt pris och service. Önskar dig all lycka i ditt nya hem.

• Keneth H
    Keneth H skrev om Move24
    Vill verkligen varna alla för detta blufföretag. Anlitade dem i somras. De kom försent på flyttdagen, de slarvade med packningen så att jag själv fick köra bortglömda saker som motsvarade 5 fullpackade flyttkartonger, de slarvade bort saker i min lägenhet till ett värde av 8000 kronor och vägrade trots fotobevis samt kvitton att ersätta mig för detta.

Företaget är baserat i Berlin och upphandlar enskilda flyttfirmor för utförande av själva flytten i Sverige. Det gör att de inte kan garantera kvalité och vid problem som de jag haft så har de varken kunskap eller kraft att lösa problemen.

Jag har anlitat flyttfirmor i många år men aldrig varit i närheten av ett sådant dåligt bemötande och dåligt utfört uppdrag som denna gång.
    Jag har valt att gå vidare med detta och upprättat en polisanmälan. Hoppas ni som läser detta slipper gå igenom det som jag fått utstå. Välj flyttfirma med omsorg! Läs mer
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Move24
    Move 24 tar 50% av priset på en transport baserad på en packlista och ger jobbet till svenska flyttfirmor av minst sagt varierande kvalitet. 50% tas förskott och man kan inte avboka. Ibland hittar de ingen firma som kan ta uppdraget och avbokar själva med kunden i sista stund. Satsa på en riktig flyttfirma i Sverige istället för en speditör förlagt i ett kontor i Berlin med personal som aldrig varit i en flyttbil. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Move24
    ANVÄND INTE DEN HÄR FLYTTFIRMAN!!!!

Move24 Förmedlar sina flyttuppdrag till de billigaste underentreprenörerna. Jag fick den mest oprogfsiga service jag någonsin upplevt. Underentreprenören var jag tvungen att betala svart för att de skulle ta med alla grejer, de hotade att lämna kvar saker. Massa grejer gick sönder, underentreprenörens inställning var typ: shit happens. Fick ingen kompensation i slutet. Läs mer
  • Johan  P
    Johan P skrev om Move24
    Move 24 är ingen flyttfirma. De tar in arbeten och prissätter för att sedan ta en andel själva och slussa vidare arbetet. Läs mer
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Move24
    Varning för flyttfirma Move24!

Katastrof flytt med Move24 som inte dök upp i tid, bilen gick sönder 2 gånger, det är svårt att komma i kontakt med dem då det inte finns något journummer att ringa vid problem/när de inte dyker upp. Finns inget mobilnummer man kan ringa när de inte dyker upp utan man får sitta i kö och sedan svarar någon och lovar de ska återkoppla, men det tar flera timmar. Vi stod nere på gatan och väntade då de skulle komma mellan kl. 08.00-10.00 men ingen dök upp. Bilen kom först kl. 13.00 på dagen och sedan gick bilen sönder vid transporten kl. 15.00 så det var en riktigt dålig upplevelse. Vår fina byrå gick sönder och vi har skickat in reklamation men ingen hör av sig.

Den mest oseriösa firman jag anlitat och jag rekommenderar inte någon att arbeta eller anställa Move24. Det är billigt till en början men blir dyrt eftersom man sitter timmar i telefon, ingen dyker upp och man har tagit ledigt från jobbet men står bara och väntar, och sedan trasiga möbler vid leverans. Reklamation fungerar inte heller vilket jag förstått nu i efterhand att många skriver inte fungerar.

Från början till slut en dålig upplevelse, gick inte att avboka flytten 1 månad innan för så fort man har klickat på en länk att godkänna flytten så tar de ut betalt för att avboka. Inget vi blev informerade om. Läs mer

Chaussestrasse, 101 15 Berlin