Alla kategorier Kapitalförvaltning Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Movestic Livförsäkring AB

Movestic Livförsäkring AB

Birger Jarlsgatan 57A, 113 56 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Movestic Livförsäkring AB

• Tobias B
    Tobias B skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Man måste skilja mellan personförsäkring och sakförsäkring. Personförsäkringsverksamheten heter Movestic Livförsäkring, och sakförsäkringssidan är Moderna försäkringar (ett annat företag). Era omdömen rör av allt att döma Moderna försäkringar.

Jag förmedlar själv personförsäkringar från kring 20 olika bolag och i jämförelse mellan dem har Movestic bra priser, rättvisa bedömningar (går att påverka utslag), och riktigt bra historisk avkastning på sina fondförsäkringar.

Jag kan inte alls tala för Moderna försäkringar, men gällande Movestic är jag jättenöjd.
  • Emil S
    Emil S skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Fick idag en faktura från företagen på 250 000 kr!
    Jag har inte en kvarts miljon och jag vet inte ens vad det är för företag!

Bävar för när jag skall prata med kundtjänsten om de är så dåliga som ni andra skriver...
    Är det ett blufföretag? Borde polisanmäla dem för bluffakturor!
  • iren e
    iren e skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Genom hyresrättsföreningen rek. valde jag detta
    försäkringsbolag. Rekommenderas ej !!!.
    Har blivit brutalt misshandlad med domslut om
    skadeersättning men icke. Mod. Förs. har helt
    uteslutit domen och skrivit lögner till mig för
    att ej betala skadebeloppet. Kommer att lämna bolaget.
    Eva
  • Jacob C
    Jacob C skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Jag tycker att Moderna är väldigt professionella. De har ett mycket bra fondutbud och fungerar mycket bra tycker jag!
  • Bitte R
    Bitte R skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Jag kan bara hålla med Jonas F!
    Detta bolag är hur otrevligt som helst.
    Man blir mer eller mindre anklagad för att man ljuger....Chefen som jag pratade med sa uttryckligen....att de skulle skicka ut en besiktningsman som var JÄTTE DUKTIG PÅ ATT LÄSA AV FOLK ja helte enkel om du talar SANNING!
    Fy fasiken först är man med om stöld rån och mår skitdåligt ....sedan ankagas man för att man ljuger....otrevligare personer får man leta efter....men dra inte alla över en kam....det finns säkert en och annan bra person på Moderna Försäkringar.....Tyvärr har inte jag träffat på dom bara. Nä jag ska byta bolag så fort mitt år är slut hos dom....SKIT FÖRETAG!
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Movestic Livförsäkring AB
    Jag hade ett väldigt otrevligt samtal med en man ur Modernas kundtjänst där jag i princip fick prata med mig själv. Har sällan mött på så otrevlig människa och jag hoppas verkligen inte att det är någon slags policy för företaget ifråga! Jag skulle ställa en enkel fråga om skadeförsäkring men tydligen fick man inte göra det här. Detta företag kan jag knappast rekommendera!!

/Jonas
    Bitte R, Marian P, Emma K gillar detta