Alla kategorier Övrigt Västra Götaland Töreboda Myrhults Snickeri AB

Skövdevägen 15, 545 31 Töreboda — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Myrhults Snickeri AB

• Mats C
    Mats C skrev om Myrhults Snickeri AB
    Ett totalt oseriöst företag. Vi var tvungna att dra företaget till Allmänna Reklamationsnämnden. De har två anställda som jobbar ute med byggjobb. Akta er för dem, kompetensen är noll.

Det är inkompetens och byggfusk samt att de även försökte debitera oss för en hel dag med två anställda utan att de varit på vår fastighet och jobbat. Jag ska inte gå in på det i detalj här men som sagt, akta er..

En av ägarna (det är ett gift par som äger Myrhults Snickeri) springer omkring och kallar sig för snickarmästare från Tyskland också då han är Tysk. Han har ingen sådan utbildning och han har antagligen ingen utbildning alls inom branchen. Det är tur att han gör det i Sverige och att han inte har det skriftligt på hemsidan för det är ett rätt grovt brott att göra så i Tyskland.

Kompetens har ägaren definitivt inte det har han visat. Han har sagt att han jobbat som chef på ett möbelsnickeri i Tyskland med 34 anställda och skulle komma in med bevis till ARN med det och det har han inte gjort på nio månader. Han har inte heller styrkt någon kompetens på något annat sätt.

Han lovar garantier men kan inte ge någon då han inte har utbildad personal. Han låter dem göra betongjobb trots att de inte kan, han låter dem göra jobb i bärande konstruktioner trots att de inte kan. Det kan vara farligt.

Han ljuger och fifflar och har även lurat oss på 12 000 SEK på material. Jag har begärt att få ut kopior på originalfakturor men inte fått det. Det har jag försökt med snart ett år. Totalt är företaget skyldiga oss nästan 90 000 SEK. Det är det vi tvistar om i ARN.
    2012-12-08

Skövdevägen 15, 545 31 Töreboda