Nannyakuten

Döbelnsgatan 34A, 113 52 Stockholm — Visa karta

Nannyakuten är ett väletablerat företag som sedan 2009 verkat under det nuvarande namnet, men bolaget startades redan 1997 och är därför en av Sveriges äldsta förmedlingar för barnvakter. Barnfamiljer i behov av extra hjälp, hotell och institutioner anlitar oss på Nannyakuten för att underlätta i vardagen.

Vårt utbud av tjänster är brett och vår personal är kvalificerad och engagerad. Vi kan stolt säga att vi är en av få som kan ordna barnpassning i storstäderna under en timme!

Vi skräddarsyr tjänsten efter dina behov och önskemål för ingen familj är den andra lik. Idag är vi tre personer på kontoret och vi har över 100 barnvakter redo för dig!

Hör av dig när du behöver hjälp eller lite avlastning!

Vi finns på jouren utanför våra öppettider!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 99 kunder tycker om Nannyakuten

• Linda W
    Linda W skrev om Nannyakuten
    Vi är en familj med två barn som går på förskola. I eftersökte hjälp med hämtning ett par gånger per vecka, samt någon kväll i land. Vi fick återkoppling väldigt snart, och redan inom ett par veckor hade vi fått kontakt med en fantastisk tjej som nu är hos oss. Alltigenom ett toppenbetyg!
  • Christer B
    Christer B skrev om Nannyakuten
    Vår barnvakt vart sjuk och vi behövde hitta en ersättare. Nanny akuten löste detta snabbt och skickade ett jättegullig person som våra barn direkt fick förtroende för. Allting löste sig.
    2017-06-15 Nannyakuten svarar Christer B
    Vad roligt att ni är nöjda med barnvakten som kom och hjälpte till, ni är varmt välkommen att kontakta henne och oss igen! Tack för ert omdöme!
  • Joel R
    Joel R skrev om Nannyakuten
    Nannyakuten kunde med kort varsel erbjuda en duktig och trevlig barnflicka. Vi kommer använda Nannyakuten igen!
    2017-06-15 Nannyakuten svarar Joel R
    Vad roligt att Nannyakuten kunde hjälpa till med kort varsel. Ni är varmt välkomna att kontakta oss igen!
  • Pierre V
    Pierre V skrev om Nannyakuten
    Vi är super nöjda med våran nany. Väldigt reaktivt team. Hittills rekommenderar jag tjänsten.
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Pierre V
    Vad roligt att höra att ni är supernöjda med både nanny och kontoret, tack för ert omdöme!
  • Janni P
    Janni P skrev om Nannyakuten
    Jag tycker att nannyakuten är bra, snabb hjälp krävdes för oss och bara några dagar efter hade vi en super gullig Nanny, som hämtar på dagis och ser till så dom får i sig mat när dom kommer hem och leker med dom. Sen ser till så dom kommer ordentligt i säng! Kanon
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Janni P
    Kul att höra att vi på Nannyakuten kunde hjälpa till snabbt hemma hos er, och att ni är nöjda över er nanny, Tack för er kommentar!
  • Lars L
    Lars L skrev om Nannyakuten
    Upphandlingsprocessen gick väldigt smidigt och allt har känts väldigt proffsigt och kompetent. Den tjej vi fick träffa och som nu hjälper oss uppfyller våra förväntningar och önskemål till fullo.
    VI är mycket nöjda med hela förloppet och med vår nuvarande hjälp!
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Lars L
    Tack Lars för ditt fina omdöme, det glädjer oss att vi lyckats hitta en bra match till er familj. Ha en trevlig nationaldag!
  • Peter J
    Peter J skrev om Nannyakuten
    Jag har ännu inte använt mig av Nannyakuten.
    Konstigt då att dom bett er kontakta mig.
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Peter J
    Hej Peter, vi beklagar om vi kontaktat er för tidigt. Om ni har använt en nanny via Nannyakuten nu så får ni väldigt gärna dela med er av den upplevelsen eller bemötandet från kontoret. Ha en trevlig nationaldag!
  • Jonathan O
    Jonathan O skrev om Nannyakuten
    Den barnflicka vi haft via Nannyakuten har varit bra. Det allra bästa med Nannyakuten är dock det bemötande och professionalitet vi fått utav deras medarbetare Sofia och Jenny. Rekommenderas!
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Jonathan O
    Tack så hemskt mycket för de fina orden, Sofia och Jenny blev otroligt glada att få höra detta! Roligt att höra att ni är nöjda med er nanny också!
  • Mikaela K
    Mikaela K skrev om Nannyakuten
    Mycket seriöst och bra företag, är väldigt nöjd med vår Nanny.
    2017-03-07 Nannyakuten svarar Mikaela K
    Tack Mikaela för ert omdöme! Det är roligt att höra att ni är nöjda med er Nanny och att ni gillar Nannyakuten som företag!
  • Gergana P
    Gergana P skrev om Nannyakuten
    Very nice support staff who interviews in the beginning of the process. The process itself took longer than expected but the final result was very good. The nanny we interviewed was great - very nice and good with child. There are however lots of conditions once a nanny hired - min hours per month, per booking, termination period, etc.
    2017-02-17 Nannyakuten svarar Gergana P
    Thank you Gergana for your feedback! We are delighted to hear that the result was great, that’s what we always strive for. We have only minimum 2 hours per booking for regular babysitting and cancellation within 24 hours. The other information in the customer agreement is to clarify how it all works. Have a nice weekend!
  • Georgeta T
    Georgeta T skrev om Nannyakuten
    Jag kontaktade Nannyakuten för vi behövde få avlastning med våra 2 små barn. Inga mor eller farföräldrar som kan hjälpa till. Några dagar efter första kontakten med nannyakuten fick vi ett förslag på nanny. Professionellt och trevligt bemötande. Nannyn vi valde är underbar och vi känner oss trygga med att lämna våra barn med henne. Vi rekommenderar starkt nannyaktuen.
    2017-02-04 Nannyakuten svarar Georgeta T
    Det glädjer oss mycket att ni både är nöjda med företaget och med barnvakten. Tack Georgeta för din fina feedback!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Nannyakuten
    Bra kommunikation och en väldigt trevlig barnvakt!
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Cecilia S
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med er barnvakt och att kommunikationen oss emellan fungerar bra. Tack Cecilia för ditt omdöme till oss!
  • Nadine H
    Nadine H skrev om Nannyakuten
    Jag tycker om nannyakuten, jag är kund hos de
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Nadine H
    Tack Nadine för ditt omdöme, kul att du vill vara kund hos oss!
  • Rebecca H
    Rebecca H skrev om Nannyakuten
    snabb, tydlig information om tillgängliga nannies, barnpassning
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Rebecca H
    Tack Rebecca för ditt omdöme! Hoppas ni är nöjd med er Nanny.
  • Peter W
    Peter W skrev om Nannyakuten
    Mycket bra. Behövde snabbt ordna barnvakt och fick en duktig tjej som gjorde ett jättebra jobb!
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Peter W
    Vad roligt att höra att ni är nöjda över barnvakten och att kontoret levererade snabbt utefter ert behov! Tack för ert omdöme och ni är varmt välkommen att höra av er igen till oss på Nannyakuten!
  • Mina L
    Mina L skrev om Nannyakuten
    Vi köper Nanny VAB via Nannyakuten och är väldigt nöjda med den Nanny som har kommit till oss. Bemötandet från Nannyakuten är också väldigt proffsigt och de återkommer snabbt.
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Mina L
    Tack för ditt omdöme, Mina! Det glädjer oss att du är nöjd över både bemötandet från kontoret och hjälpen från sjuknannyn!
  • Agnes E
    Agnes E skrev om Nannyakuten
    Vi har fått hjälpt från nannyakuten med att passa våra 3 åriga tvillingar under en längre tid. Vi var osäkra i början över att lämna över barnen då det är lite tufft med just tvillingar men nannyn vi fått har mycket erfarenhet av just tvillingar och det fick oss att känna oss trygga. Hon var proffsig och vi är mycket nöjda med de aktiviteter hon hittat på med barnen. Ett stort plus till Jenny på kontoret också för trevligt bemötande och snabba svar!
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Agnes E
    Vi har några nannys som har stor tidigare erfarenhet av just tvillingar, så det var roligt att det blev sådan fin match mellan er och henne. Vi ska även föra vidare den fina responsen till Jenny. Tack Agnes för din kommentar!
  • Jan S
    Jan S skrev om Nannyakuten
    Riktigt nöjda över både bemötandet från de på kontoret och från nannyn. Det gick snabbt och smidigt. Nannyakuten var lyhörda efter våra behov och matchade oss med en duktig och trevlig nanny. Barnen tycker mycket om henne och vi känner oss trygga med att lämna barnen i hennes ansvar två gånger i veckan. Nannyn kunde också hoppa in på kort varsel som är ett extra plus.
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Jan S
    Vad roligt att ni är riktigt nöjda över servicen från kontoret och nannyn! Tack Jan för ditt fina omdöme!
  • Petronella B
    Petronella B skrev om Nannyakuten
    Jätte smidigt att boka. Löste på kortsikt mitt problem så jag kunde delta på ett viktigt möte. Duktig dam Som Kom hem till oss var noga att lyssna av vad Som gäller hemma hos oss och vad förväntan på henne var.
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Petronella B
    Vad roligt att höra att vi löste ert problem snabbt så ni kunde delta på ert viktiga möte. Det är också skönt att höra att bokningsprocessen upplevs som enkel och smidig. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på Nannyakuten igen!
  • Christopher T
    Christopher T skrev om Nannyakuten
    Personlig och snabb service från Nannyakuten. Trevliga och duktiga barnvakter som hjälpte till under barnkalaset för våra två barn. Kom på lekar, lekte med barnen, hjälpte till att förbereda och plocka bort efteråt. Vi kommer anlita er igen! /Christopher
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Christopher T
    Vad roligt att ni anlita oss till barnens kalas! Ni är varmt välkomna att höra av er till oss igen! Tack för din kommentar Christopher!
  • Anders W
    Anders W skrev om Nannyakuten
    Toppbetyg till Nanny Michelle och Nannyakuten!
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Anders W
    Tack Anders för ert fina omdöme! Vi ska också föra vidare betyget till Michelle för fantastiskt jobb!
  • Sarah A
    Sarah A skrev om Nannyakuten
    Am very happy for choosing this company
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Sarah A
    Thank you for your kind review Sarah. It glads us to hear that!
  • Hedvig S
    Hedvig S skrev om Nannyakuten
    Jätteduktig Nanny! Och bra, okomplicerad och servicemindad administration! Enbart gott att säga om Nannyakuten./ Hedvig
    2016-11-23 Nannyakuten svarar Hedvig S
    Det glädjer oss mycket att ni både är nöjda med företaget och med barnvakten. Vi kommer att fortsätta arbeta för att behålla förtroendet. Tack Hedvig för din fina feedback!
  • Linda P
    Linda P skrev om Nannyakuten
    Bra och snabb service och sen fick vi en väldigt bra nanny också så än så länge bara bra erfarenhet.
    2016-11-23 Nannyakuten svarar Linda P
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Linda! Det glädjer oss att ni är nöjda med er nanny och servicen från oss på kontoret.
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Nannyakuten
    Bra service och trevlig personal. Fick tag på nanny mrd kort varsel men minus för det inte fanns så många att välja mellan.
    2016-11-11 Nannyakuten svarar Sandra W
    Tack Sandra för din kommentar! Vissa tider är tyvärr svårare att tillsätta för att våra nannys går i skolan eller arbetar under dagtid. Vi hoppas du är nöjd med er nanny som kom och hjälpte till. Vi önskar er en trevlig helg!
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Nannyakuten
    Väldigt nöjd med vår nanny men inte lika snabb återkoppling från förmedlingen som vanligt
    2016-11-08 Nannyakuten svarar Gabriella G
    Vad roligt att höra att ni är nöjd med er nanny! Det är inte bra att du upplevde vår kontakt som långsam. Vår ambition är att alltid ge personlig, snabb och anpassad service. Du får väldigt gärna maila till info@nannyakuten.se och berätta vad du upplevde som mindre bra vid kontakten och återkoppling. Vi är tacksamma för feedback så vi kan bli ännu bättre!
  • Helena V
    Helena V skrev om Nannyakuten
    I have help from a babysitter for 1 month now. I really like her and will keep her. The process in finding someone was really fast and everytime I contacted the office (phone or mail) I had all the answers I needed.
    2016-11-08 Nannyakuten svarar Helena V
    Thank you for your review Helena! It glads us to hear that you like your nanny and have a good contact with us at the office.
  • Randall J
    Randall J skrev om Nannyakuten
    Great customer service--courteous, helpful, rapid replies from Maria Koval to set up the appointment. Nanny Michelle was fantastic--very friendly, prompt, conscientious, and helpful. Our son loved spending time with her. We hired her for 2 nights, and our son was very excited to see her the second night. Exceptional experience and completely satisfied with the engagement. Thank you.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Randall J
    Thank you for your kind review. It glads us to hear that you appreciated both the service from Maria and from our nanny Michelle. You are always welcome to contact us again if you are in need of a nanny.
  • Helene R
    Helene R skrev om Nannyakuten
    Bra man kan anställa sin egen nanny.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Helene R
    Tack för din feedback Helene! Det glädjer oss att ni uppskattar den nya tjänsten vi tagit fram. Vi hoppas på ett fortsatt fint samarbete tillsammans med er och barnvakten.
  • Nicholas C
    Nicholas C skrev om Nannyakuten
    Vi är mycket nöjda. Trevligt bemötande och professionella.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Nicholas C
    Tack för omdömet Nicholas, vi är glada att ni är nöjda med våra tjänster och barnvakter samt att ni uppskattar vårt bemötande och service.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Nannyakuten
    Nannyakuten gav oss support snabbt och kandidaten har funkat superbra såhär långt med undantag för en incident.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Caroline L
    Tack Caroline för din kommentar! Skönt att hör att det fungerat bra hittills. Skulle ni ha några frågor eller funderingar är ni alltid välkommen att kontakta oss så vi kan hjälpa er vid uppstående situationer så vi kan lösa det tillsammans!
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Nannyakuten
    Snabbt, proffsigt, och enkelt för mig som ny användare av nanny. Och en hättebra nanny!
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Katarina F
    Tack för ditt fina omdöme, det betyder mycket för oss att du uppskattar vår service och den barnvakt vi matchat er med.
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Nannyakuten
    Gick perfekt och barnen nöjda
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Patrik W
    Vad härligt att barnen är nöjda och att det gick så bra med barnpassningen. Tack för ditt fina omdöme Patrik!
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Nannyakuten
    Snabba svar och förtroendeingivande hjälp med vår 10-månaders dotter
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Gabriella G
    Tack för förtroendet Gabriella, vi är glada att du uppskattar vår snabba service och nannyns hjälp!
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Nannyakuten
    Barnen älskade nanny Rosita och när jag frågade om de ville att hon skulle komma igen sa fyraåringen: "Ja! Då kan vi bjuda in farmor, farfar, mormor, morfar och kusinerna också!" Han ser henne redan som en del av familjen! 😄👍
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Sofia S
    Haha, men gud så underbart! Då får vi det verkligen bekräftat att Nanny Rosita var uppskattad av barnen! Jag har skickat detta vidare till henne också. Tack Sofia för din härliga kommentar!
  • Elsa L
    Elsa L skrev om Nannyakuten
    Bra och pålitligt. VI fick snabbt förslag på en nanny som var fantastiskt fin med våra barn.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Elsa L
    Tack så mycket för ditt omdöme, det betyder mycket för oss att ni och barnen är nöjda med Nannyn!
  • Sofie L
    Sofie L skrev om Nannyakuten
    Väldigt bra att hitta barnvakt om nära o kära inte har tid :)
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Sofie L
    Ja precis, det är en av anledningarna till att vi finns där när det behövs! Roligt att höra att ni är nöjda med oss och tack för din kommentar!
  • Sebastian A
    Sebastian A skrev om Nannyakuten
    Funkade mycket bra med barnvakt
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Sebastian A
    Det betyder mycket för oss att vi kan uppnå era förväntningar och att ni är nöjda med barnvakten.
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Nannyakuten
    Vi har fått ett mycket bra bemötande. Det är snabbt och enkelt att få hjälp. Vi har fått hjälp med barnpassning och av en mycket duktig person och vi är nöjda med Nannyakuten.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Tommy B
    Tack Tommy för din fina kommentar! Det glädjer oss att ni är nöjda med bemötandet från oss på kontoret och barnpassningen från Nannyn.
  • Sofie H
    Sofie H skrev om Nannyakuten
    Bra och snabb service! Mycket nöjd med barnvakten som tog hand om vår son när vi gifte oss! Rekommenderas!
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Sofie H
    Vi hoppas ni hade ett fantastiskt bröllop! Vi är väldigt tacksamma att vår barnvakt fick hjälpa till med er son under denna speciella dag och att ni var nöjda med henne och oss på kontoret. Tack för ditt omdöme Sofie!
  • Josefine R
    Josefine R skrev om Nannyakuten
    Snabb service vid akutbehov med barnvakt. Trevlig tjej som hjälpte oss med våra två barn.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Josefine R
    Vad roligt att ni uppskattade vår tjänst akutnanny och att ni var nöjda med vår service! Tack Josefine för din kommentar!
  • Liza A
    Liza A skrev om Nannyakuten
    Snabb och trevlig respons per mejl, trots att förfrågan ställdes mitt i semestertider. Vi valde tillslut en annan förmedling endast pga att barnflickan därifrån passade oss bättre. Inga sura miner från Nannyakuten, snarare tvärtom. De var glada för att vi funnit en bra tjej, önskade oss lycka till och välkomna åter. Proffsigt!
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Liza A
    Det glädjer oss att ni lyckades hitta en barnvakt även om det inte kom från oss! Men ni är såklart välkomna om ni skulle behöva hjälp vid ett annat tillfälle! Tack Liza för din kommentar!
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Nannyakuten
    Jag har inte använt barnvaktstjänster förut, men blev tipsad av en god väninna som använt Nannyakuten. Mycket trevligt och snabbt bemötande från kontoret, och bra att man får en presentation och få träffa Nannyn kostnadsfritt innan man bestämmer sig. Vi använder en Nanny varannan vecka nu och är jättenöjda med Nannyakuten som företag!
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Jenny F
    Tack för den fina feedbacken! Kul att både du och din väninna är nöjda med Nannyakuten. Vi strävar alltid att familjerna, barnen och barnvakten ska träffas innan för att det ska kännas mer tryggt för alla inblandade.
  • Lisa C
    Lisa C skrev om Nannyakuten
    Jag fick hjälp när mitt barn var sjuk och jag har eget företag och behövd hjälp snabb. Jag ringt och efter 20 minuter hade dom hittade nån som kunde hjälpa mig. Hon var fantastisk duktigt med mitt 2 åring jag kändes så trygg att lämna honom och jag var så tacksam av hennes hjälp. Hon aven sms mig under dagen och bdrattade vad som händer. Absolut använder nanny akuten igen tack
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Lisa C
    Fantastiskt roligt att höra att vi lyckades hjälpa er och ert barn så ni kunde fokusera på ert företag. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss när du behöver hjälp Lisa!
  • Märta S
    Märta S skrev om Nannyakuten
    Mycket bra bemötande och service från början till slut. Jag fick hjälp med VAB-nanny. Nannyn som kom var jättebra och mitt barn vill gärna att hon ska komma igen. Jättenöjd.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Märta S
    Vad roligt att ni är nöjda med barnvakten och tjänsten VAB, samt att ni uppskattat bemötandet från kontoret. Tack Märta för din feedback!
  • Chiara B
    Chiara B skrev om Nannyakuten
    Proffsigt!
    Trevlig personal, bra kontakt.
    Rekommenderar!
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Chiara B
    Tack för den fina feedbacken. Detta glädjer oss att höra!
  • Erik A
    Erik A skrev om Nannyakuten
    Hej

Trevligt och bra bemötande med snabba svar.
    Har en nanny som hjälper oss med hämtning från dagis/skola varannan vecka.
    Både vi och barnen är positiva till detta.
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Erik A
    Vad trevligt att höra att kommunikationen med kontoret fungerat bra och att ni trivs med er barnvakt, tack Erik för din feedback!
  • Elinor A
    Elinor A skrev om Nannyakuten
    Enkelt och smidigt. Fick snabb hjälp i mitt ärende
  • Hedvig A
    Hedvig A skrev om Nannyakuten
    Barnvakt. Bra uppföljning, bra information, snabba respons på kandidater. Hade uppskattat ett personligt telefonsamtal för att gå igenom detaljer hur processen för barnvakt fungerar.
  • Maddalena M
    Maddalena M skrev om Nannyakuten
    Bra. Professionell och hjälpsam.

Döbelnsgatan 34A, 113 52 Stockholm