Nannyakuten

Döbelnsgatan 34A, 113 52 Stockholm — Visa karta

Nannyakuten är ett väletablerat företag som sedan 2009 verkat under det nuvarande namnet, men bolaget startades redan 1997 och är därför en av Sveriges äldsta förmedlingar för barnvakter. Barnfamiljer i behov av extra hjälp, hotell och institutioner anlitar oss på Nannyakuten för att underlätta i vardagen.

Vårt utbud av tjänster är brett och vår personal är kvalificerad och engagerad. Vi kan stolt säga att vi är en av få som kan ordna barnpassning i storstäderna under en timme!

Vi skräddarsyr tjänsten efter dina behov och önskemål för ingen familj är den andra lik. Idag är vi tre personer på kontoret och vi har över 100 barnvakter redo för dig!

Hör av dig när du behöver hjälp eller lite avlastning!

Vi finns på jouren utanför våra öppettider!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 114 kunder tycker om Nannyakuten

• Caroline R
    Caroline R skrev om Nannyakuten
    Tillmötesgående och proffsigt! Snabbt och tryggt! Läs mer
  • Emma J
    Emma J skrev om Nannyakuten
    Professionellt, kunnigt och varmt Läs mer
    2017-12-06 Robert B svarar Emma J
    Tack för den fina rekommendationen!
  • Terese B
    Terese B skrev om Nannyakuten
    Bokat nanny som engångsuppdrag. Jättefint bemötande från första stund, bokning och under själva uppdragskvällen. Toppenbra nanny! Läs mer
    2017-11-23 Robert B svarar Terese B
    Hej Terese,
    Stort tack för din feedback :) Det gläder oss!
  • Anna P
    Anna P skrev om Nannyakuten
    Jättebra bemötande och framförallt är supergullig och flexibel nanny!! Läs mer
    2017-11-21 Robert B svarar Anna P
    Hej Anna, vad glada vi blir. Stort tack för fin feedback!
  • Christoffer G
    Christoffer G skrev om Nannyakuten
    Utmärkt, allting har fungerat utan problem Läs mer
    2017-11-13 Robert B svarar Christoffer G
    Tack det var roligt att höra Christoffer!
  • Urban S
    Urban S skrev om Nannyakuten
    Mycket snabb respons och bra service! Läs mer
    2017-10-30 Robert B svarar Urban S
    Stort tack för din rekommendation!!
  • Nazdar G
    Nazdar G skrev om Nannyakuten
    Vi sökte barnvakt till vår ettåring och fick väldigt trevligt och seriöst bemötande. Fanns inte barnvakt i staden vi bor i sen tidigare men det var inget problem och nannyakuten jobbade med att hitta en och lyckades väldigt bra! De gör vad de säger och informerar hela tiden under processen. Vi känner oss jättetrygga och väldigt nöjda med nannyakuten. Läs mer
    2017-10-30 Robert B svarar Nazdar G
    Hej Nazdar, stort tack för din fina feedback. Det är vi glada för :)
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Nannyakuten
    Fantastiskt bemötande, snabb hjälp, otroligt proffsig och trevlig nanny. Det kan inte bli bättre. Läs mer
    2017-10-13 Nannyakuten svarar Magnus H
    Tack Magnus för din fina recension. Roligt att vi kunde hjälpa till med kort varsel, att du är nöjd med servicen både från kontoret och nannyn. Du är varmt välkommen att kontakta oss på Nannyakuten igen. Ha en trevlig helg!
  • Crissa B
    Crissa B skrev om Nannyakuten
    Jätte bra service och personal! Läs mer
    2017-10-13 Nannyakuten svarar Crissa B
    Tack för ditt omdöme, vi uppskattar att du gillar vår service i sin helhet. Ha en trevlig helg! :)
  • Meredith P
    Meredith P skrev om Nannyakuten
    I used Nannyakuten when I visited Stockholm for a weekend. They were flexible and the nanny was friendly and accommodating. Läs mer
    2017-10-04 Nannyakuten svarar Meredith P
    Thank you Meredith for your review. We are happy to hear that you had a good time in Stockholm, and were satisfied with the nanny. You are more than welcome to contact us at Nannyakuten again.
  • Elena M
    Elena M skrev om Nannyakuten
    Timely help, fast replies, good detailed information. The nanny was excellent. She came in time, she was very friendly. Our 4-years boy was happy and enjoyed his time with a nanny Kristina Läs mer
    2017-10-04 Nannyakuten svarar Elena M
    Thank you for your kind review. It glads us to hear that you appreciated both the service from the office and from our nanny Kristina. You are always welcome to contact us again if you are in need of a nanny.
  • Tove T
    Tove T skrev om Nannyakuten
    Ett företag som, enligt mig, endast vill utnyttja människors situation. Bad specifikt om en Nanny B vid första samtalet och får som första val en Nanny A. Bara där saknas lyhördhet.

Ger företaget en ny chans och får en första kandidat för möte.
    Kandidaten hör av sig samma dag, dagar innan utsatt möte, för att bekräfta tid och dag. Utsatt dag dyker personen varken upp eller meddelar mig om varför. Jag väljer 45 min senare att avboka mötet.

Flera timmar senare meddelar NANNYAKUTEN mig att kandidaten blivit sjuk och har feber. Vilket jag anser känns konstigt med tanke på att det, enligt mig är viktigt att bygga förtroende, för mig som kund. Att kandidaten inte ens meddelar detta eller på något sätt kontaktar mig via sms som dagar tidigare anser jag är att det brister.

Då personen hör av sig två gånger om att bekräfta mötet då jag första gången inte hinner svara.

Jag anser att företaget INTE visar på profession. Som förskollärare är jag väl medveten om lyhördhet och att skapa förtroende för förälder då de lämnar ifrån sig sina barn.

Jag kommer inte anlita eller ta in någon kandidat från detta företag mer utan se över andra företag för dessa tjänster i framtiden. Läs mer
    2017-09-22 Nannyakuten svarar Tove T
    Hej Tove,

Vi vill börja med att beklaga den här situationen. Vi har kollat igenom händelsen på vad som blivit fel, och vi ser att vi har varit lite otydliga i kommunikationen i det här fallet. Vi uppskattar feedback för att kunna bli ännu bättre. Vi följer upp detta internt och kontaktar dig personligen.

Allt gott!

/Jenny Nannyakuten
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Nannyakuten
    Jag är supernöjd med allt. Snabba svar från företaget när jag skickade förfrågan och hade lite olika funderingar. Alltid trevligt och tydligt bemötande. Vi fick se cv på en person som de föreslog skulle passa att ta hand om vår dotter på 5,5 månader. Vi fick hjälp med barnpassning till vår dotter på vårt bröllop. Vi fick en fantastisk barnvakt.
    Samanfattningsvis är vi otroligt nöjda med nannyakutens servicenivå och tjänster och de vi haft kontakt med har varit trevliga och pålitliga. Perfekta på barnpassning. Läs mer
    2017-09-13 Nannyakuten svarar Åsa D
    Vad roligt att höra att ni varit nöjda med servicen från kontoret och nannyn. Hoppas ni fick en fantastisk bröllopsdag också. Ni är varmt välkommen att kontakta oss på Nannyakuten igen!
  • Leana G
    Leana G skrev om Nannyakuten
    I live in Los Angeles, but I grew up in Stockholm.. I hired Nannyakuten to watch my 9 year old son for 4 hours a day on my vacation.
    It was a great experience. My son loved the nanny and she was responsible and really lovely in every way.
    Leana Greene
    CEO of kidsinthehouse.com Läs mer
    2017-09-13 Nannyakuten svarar Leana G
    Thank you Leana for your review. We are happy to hear that your son had a good time with the nanny. You are more than welcome to contact us at Nannyakuten again.
  • Leif L
    Leif L skrev om Nannyakuten
    Under ett av årets viktigaste event använde vi oss av Nannyakutens expertis samt personal för att lösa vår kunds önskemål. Nannyakuten är en proffsig leverantör ovh vi kan varmt rekommenderas deras personal.

Med vänlig hälsning
    Hadler DMC
    Leif Leganger
    Country Manager Sweden Läs mer
    2017-08-22 Nannyakuten svarar Leif L
    Vad roligt att vi fick vara en del av årets viktigaste event, och att ni var nöjda med våra tjänster. Ni är varmt välkommen att kontakta oss på Nannyakuten igen!
  • Linda W
    Linda W skrev om Nannyakuten
    Vi är en familj med två barn som går på förskola. I eftersökte hjälp med hämtning ett par gånger per vecka, samt någon kväll i land. Vi fick återkoppling väldigt snart, och redan inom ett par veckor hade vi fått kontakt med en fantastisk tjej som nu är hos oss. Alltigenom ett toppenbetyg! Läs mer
  • Christer B
    Christer B skrev om Nannyakuten
    Vår barnvakt vart sjuk och vi behövde hitta en ersättare. Nanny akuten löste detta snabbt och skickade ett jättegullig person som våra barn direkt fick förtroende för. Allting löste sig. Läs mer
    2017-06-15 Nannyakuten svarar Christer B
    Vad roligt att ni är nöjda med barnvakten som kom och hjälpte till, ni är varmt välkommen att kontakta henne och oss igen! Tack för ert omdöme!
  • Joel R
    Joel R skrev om Nannyakuten
    Nannyakuten kunde med kort varsel erbjuda en duktig och trevlig barnflicka. Vi kommer använda Nannyakuten igen! Läs mer
    2017-06-15 Nannyakuten svarar Joel R
    Vad roligt att Nannyakuten kunde hjälpa till med kort varsel. Ni är varmt välkomna att kontakta oss igen!
  • Pierre V
    Pierre V skrev om Nannyakuten
    Vi är super nöjda med våran nany. Väldigt reaktivt team. Hittills rekommenderar jag tjänsten. Läs mer
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Pierre V
    Vad roligt att höra att ni är supernöjda med både nanny och kontoret, tack för ert omdöme!
  • Janni P
    Janni P skrev om Nannyakuten
    Jag tycker att nannyakuten är bra, snabb hjälp krävdes för oss och bara några dagar efter hade vi en super gullig Nanny, som hämtar på dagis och ser till så dom får i sig mat när dom kommer hem och leker med dom. Sen ser till så dom kommer ordentligt i säng! Kanon Läs mer
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Janni P
    Kul att höra att vi på Nannyakuten kunde hjälpa till snabbt hemma hos er, och att ni är nöjda över er nanny, Tack för er kommentar!
  • Lars L
    Lars L skrev om Nannyakuten
    Upphandlingsprocessen gick väldigt smidigt och allt har känts väldigt proffsigt och kompetent. Den tjej vi fick träffa och som nu hjälper oss uppfyller våra förväntningar och önskemål till fullo.
    VI är mycket nöjda med hela förloppet och med vår nuvarande hjälp! Läs mer
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Lars L
    Tack Lars för ditt fina omdöme, det glädjer oss att vi lyckats hitta en bra match till er familj. Ha en trevlig nationaldag!
  • Peter J
    Peter J skrev om Nannyakuten
    Jag har ännu inte använt mig av Nannyakuten.
    Konstigt då att dom bett er kontakta mig. Läs mer
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Peter J
    Hej Peter, vi beklagar om vi kontaktat er för tidigt. Om ni har använt en nanny via Nannyakuten nu så får ni väldigt gärna dela med er av den upplevelsen eller bemötandet från kontoret. Ha en trevlig nationaldag!
  • Jonathan O
    Jonathan O skrev om Nannyakuten
    Den barnflicka vi haft via Nannyakuten har varit bra. Det allra bästa med Nannyakuten är dock det bemötande och professionalitet vi fått utav deras medarbetare Sofia och Jenny. Rekommenderas! Läs mer
    2017-06-06 Nannyakuten svarar Jonathan O
    Tack så hemskt mycket för de fina orden, Sofia och Jenny blev otroligt glada att få höra detta! Roligt att höra att ni är nöjda med er nanny också!
  • Mikaela K
    Mikaela K skrev om Nannyakuten
    Mycket seriöst och bra företag, är väldigt nöjd med vår Nanny. Läs mer
    2017-03-07 Nannyakuten svarar Mikaela K
    Tack Mikaela för ert omdöme! Det är roligt att höra att ni är nöjda med er Nanny och att ni gillar Nannyakuten som företag!
  • Gergana P
    Gergana P skrev om Nannyakuten
    Very nice support staff who interviews in the beginning of the process. The process itself took longer than expected but the final result was very good. The nanny we interviewed was great - very nice and good with child. There are however lots of conditions once a nanny hired - min hours per month, per booking, termination period, etc. Läs mer
    2017-02-17 Nannyakuten svarar Gergana P
    Thank you Gergana for your feedback! We are delighted to hear that the result was great, that’s what we always strive for. We have only minimum 2 hours per booking for regular babysitting and cancellation within 24 hours. The other information in the customer agreement is to clarify how it all works. Have a nice weekend!
  • Georgeta T
    Georgeta T skrev om Nannyakuten
    Jag kontaktade Nannyakuten för vi behövde få avlastning med våra 2 små barn. Inga mor eller farföräldrar som kan hjälpa till. Några dagar efter första kontakten med nannyakuten fick vi ett förslag på nanny. Professionellt och trevligt bemötande. Nannyn vi valde är underbar och vi känner oss trygga med att lämna våra barn med henne. Vi rekommenderar starkt nannyaktuen. Läs mer
    2017-02-04 Nannyakuten svarar Georgeta T
    Det glädjer oss mycket att ni både är nöjda med företaget och med barnvakten. Tack Georgeta för din fina feedback!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Nannyakuten
    Bra kommunikation och en väldigt trevlig barnvakt! Läs mer
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Cecilia S
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med er barnvakt och att kommunikationen oss emellan fungerar bra. Tack Cecilia för ditt omdöme till oss!
  • Nadine H
    Nadine H skrev om Nannyakuten
    Jag tycker om nannyakuten, jag är kund hos de Läs mer
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Nadine H
    Tack Nadine för ditt omdöme, kul att du vill vara kund hos oss!
  • Rebecca H
    Rebecca H skrev om Nannyakuten
    snabb, tydlig information om tillgängliga nannies, barnpassning Läs mer
    2016-12-12 Nannyakuten svarar Rebecca H
    Tack Rebecca för ditt omdöme! Hoppas ni är nöjd med er Nanny.
  • Peter W
    Peter W skrev om Nannyakuten
    Mycket bra. Behövde snabbt ordna barnvakt och fick en duktig tjej som gjorde ett jättebra jobb! Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Peter W
    Vad roligt att höra att ni är nöjda över barnvakten och att kontoret levererade snabbt utefter ert behov! Tack för ert omdöme och ni är varmt välkommen att höra av er igen till oss på Nannyakuten!
  • Mina L
    Mina L skrev om Nannyakuten
    Vi köper Nanny VAB via Nannyakuten och är väldigt nöjda med den Nanny som har kommit till oss. Bemötandet från Nannyakuten är också väldigt proffsigt och de återkommer snabbt. Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Mina L
    Tack för ditt omdöme, Mina! Det glädjer oss att du är nöjd över både bemötandet från kontoret och hjälpen från sjuknannyn!
  • Agnes E
    Agnes E skrev om Nannyakuten
    Vi har fått hjälpt från nannyakuten med att passa våra 3 åriga tvillingar under en längre tid. Vi var osäkra i början över att lämna över barnen då det är lite tufft med just tvillingar men nannyn vi fått har mycket erfarenhet av just tvillingar och det fick oss att känna oss trygga. Hon var proffsig och vi är mycket nöjda med de aktiviteter hon hittat på med barnen. Ett stort plus till Jenny på kontoret också för trevligt bemötande och snabba svar! Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Agnes E
    Vi har några nannys som har stor tidigare erfarenhet av just tvillingar, så det var roligt att det blev sådan fin match mellan er och henne. Vi ska även föra vidare den fina responsen till Jenny. Tack Agnes för din kommentar!
  • Jan S
    Jan S skrev om Nannyakuten
    Riktigt nöjda över både bemötandet från de på kontoret och från nannyn. Det gick snabbt och smidigt. Nannyakuten var lyhörda efter våra behov och matchade oss med en duktig och trevlig nanny. Barnen tycker mycket om henne och vi känner oss trygga med att lämna barnen i hennes ansvar två gånger i veckan. Nannyn kunde också hoppa in på kort varsel som är ett extra plus. Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Jan S
    Vad roligt att ni är riktigt nöjda över servicen från kontoret och nannyn! Tack Jan för ditt fina omdöme!
  • Petronella B
    Petronella B skrev om Nannyakuten
    Jätte smidigt att boka. Löste på kortsikt mitt problem så jag kunde delta på ett viktigt möte. Duktig dam Som Kom hem till oss var noga att lyssna av vad Som gäller hemma hos oss och vad förväntan på henne var. Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Petronella B
    Vad roligt att höra att vi löste ert problem snabbt så ni kunde delta på ert viktiga möte. Det är också skönt att höra att bokningsprocessen upplevs som enkel och smidig. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på Nannyakuten igen!
  • Christopher T
    Christopher T skrev om Nannyakuten
    Personlig och snabb service från Nannyakuten. Trevliga och duktiga barnvakter som hjälpte till under barnkalaset för våra två barn. Kom på lekar, lekte med barnen, hjälpte till att förbereda och plocka bort efteråt. Vi kommer anlita er igen! /Christopher Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Christopher T
    Vad roligt att ni anlita oss till barnens kalas! Ni är varmt välkomna att höra av er till oss igen! Tack för din kommentar Christopher!
  • Anders W
    Anders W skrev om Nannyakuten
    Toppbetyg till Nanny Michelle och Nannyakuten! Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Anders W
    Tack Anders för ert fina omdöme! Vi ska också föra vidare betyget till Michelle för fantastiskt jobb!
  • Sarah A
    Sarah A skrev om Nannyakuten
    Am very happy for choosing this company Läs mer
    2016-12-04 Nannyakuten svarar Sarah A
    Thank you for your kind review Sarah. It glads us to hear that!
  • Hedvig S
    Hedvig S skrev om Nannyakuten
    Jätteduktig Nanny! Och bra, okomplicerad och servicemindad administration! Enbart gott att säga om Nannyakuten./ Hedvig Läs mer
    2016-11-23 Nannyakuten svarar Hedvig S
    Det glädjer oss mycket att ni både är nöjda med företaget och med barnvakten. Vi kommer att fortsätta arbeta för att behålla förtroendet. Tack Hedvig för din fina feedback!
  • Linda P
    Linda P skrev om Nannyakuten
    Bra och snabb service och sen fick vi en väldigt bra nanny också så än så länge bara bra erfarenhet. Läs mer
    2016-11-23 Nannyakuten svarar Linda P
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Linda! Det glädjer oss att ni är nöjda med er nanny och servicen från oss på kontoret.
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Nannyakuten
    Bra service och trevlig personal. Fick tag på nanny mrd kort varsel men minus för det inte fanns så många att välja mellan. Läs mer
    2016-11-11 Nannyakuten svarar Sandra W
    Tack Sandra för din kommentar! Vissa tider är tyvärr svårare att tillsätta för att våra nannys går i skolan eller arbetar under dagtid. Vi hoppas du är nöjd med er nanny som kom och hjälpte till. Vi önskar er en trevlig helg!
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Nannyakuten
    Väldigt nöjd med vår nanny men inte lika snabb återkoppling från förmedlingen som vanligt Läs mer
    2016-11-08 Nannyakuten svarar Gabriella G
    Vad roligt att höra att ni är nöjd med er nanny! Det är inte bra att du upplevde vår kontakt som långsam. Vår ambition är att alltid ge personlig, snabb och anpassad service. Du får väldigt gärna maila till info@nannyakuten.se och berätta vad du upplevde som mindre bra vid kontakten och återkoppling. Vi är tacksamma för feedback så vi kan bli ännu bättre!
  • Helena V
    Helena V skrev om Nannyakuten
    I have help from a babysitter for 1 month now. I really like her and will keep her. The process in finding someone was really fast and everytime I contacted the office (phone or mail) I had all the answers I needed. Läs mer
    2016-11-08 Nannyakuten svarar Helena V
    Thank you for your review Helena! It glads us to hear that you like your nanny and have a good contact with us at the office.
  • Randall J
    Randall J skrev om Nannyakuten
    Great customer service--courteous, helpful, rapid replies from Maria Koval to set up the appointment. Nanny Michelle was fantastic--very friendly, prompt, conscientious, and helpful. Our son loved spending time with her. We hired her for 2 nights, and our son was very excited to see her the second night. Exceptional experience and completely satisfied with the engagement. Thank you. Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Randall J
    Thank you for your kind review. It glads us to hear that you appreciated both the service from Maria and from our nanny Michelle. You are always welcome to contact us again if you are in need of a nanny.
  • Helene R
    Helene R skrev om Nannyakuten
    Bra man kan anställa sin egen nanny. Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Helene R
    Tack för din feedback Helene! Det glädjer oss att ni uppskattar den nya tjänsten vi tagit fram. Vi hoppas på ett fortsatt fint samarbete tillsammans med er och barnvakten.
  • Nicholas C
    Nicholas C skrev om Nannyakuten
    Vi är mycket nöjda. Trevligt bemötande och professionella. Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Nicholas C
    Tack för omdömet Nicholas, vi är glada att ni är nöjda med våra tjänster och barnvakter samt att ni uppskattar vårt bemötande och service.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Nannyakuten
    Nannyakuten gav oss support snabbt och kandidaten har funkat superbra såhär långt med undantag för en incident. Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Caroline L
    Tack Caroline för din kommentar! Skönt att hör att det fungerat bra hittills. Skulle ni ha några frågor eller funderingar är ni alltid välkommen att kontakta oss så vi kan hjälpa er vid uppstående situationer så vi kan lösa det tillsammans!
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Nannyakuten
    Snabbt, proffsigt, och enkelt för mig som ny användare av nanny. Och en hättebra nanny! Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Katarina F
    Tack för ditt fina omdöme, det betyder mycket för oss att du uppskattar vår service och den barnvakt vi matchat er med.
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Nannyakuten
    Gick perfekt och barnen nöjda Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Patrik W
    Vad härligt att barnen är nöjda och att det gick så bra med barnpassningen. Tack för ditt fina omdöme Patrik!
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Nannyakuten
    Snabba svar och förtroendeingivande hjälp med vår 10-månaders dotter Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Gabriella G
    Tack för förtroendet Gabriella, vi är glada att du uppskattar vår snabba service och nannyns hjälp!
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Nannyakuten
    Barnen älskade nanny Rosita och när jag frågade om de ville att hon skulle komma igen sa fyraåringen: "Ja! Då kan vi bjuda in farmor, farfar, mormor, morfar och kusinerna också!" Han ser henne redan som en del av familjen! 😄👍 Läs mer
    2016-10-30 Nannyakuten svarar Sofia S
    Haha, men gud så underbart! Då får vi det verkligen bekräftat att Nanny Rosita var uppskattad av barnen! Jag har skickat detta vidare till henne också. Tack Sofia för din härliga kommentar!

Döbelnsgatan 34A, 113 52 Stockholm