Nannynu!

Jungfrugatan 35, 114 44 Stockholm — Visa karta

Nannynu! grundades i oktober 2007 och är idag ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag. Vi är verksamma i regionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö med närkommuner. Nannynu! och har utvecklats snabbt från starten tack vare att vi satsar mycket på våra anställda barnvakter, levererar hög kvalité till kunderna samt är ett mycket seriöst och professionellt företag inom branschen. Genom åren har vi haft över 3500 barnfamiljer som kunder. Idag jobbar över 900 barnvakter ute hos våra familjer och totalt 16 personer på kontoret vid Östermalm i Stockholm.

Sedan 2016 erbjuder Nannynu! hemstädning genom Tidynu! (www.tidy.nu)
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 314 kunder tycker om Nannynu!

• Ylva H
    Ylva H skrev om Nannynu!
    Min sambo och jag köper en barnvaktstjänst från företaget, hämtning på förskolan en gång i veckan. Bemötandet har varit hundra procent proffsigt från början och vi känner oss helt trygga med barnvakten. Möjligheten att ha ett flexibelt avtal med barnvakten är också en fördel.
    2017-09-26 Robert B svarar Ylva H
    Hej Ylva, vad glad vi blir att ni är så nöjda. Stort tack för den fina feedbacken!
  • Lina Y
    Lina Y skrev om Nannynu!
    Bemötandet har varit bra och vi uppskattar den proaktiva uppföljningen och hoppas den komemr att fortsätta.
    2017-09-25 Robert B svarar Lina Y
    Hej Lina. Tack för den trevliga feedbacken!
  • Liza D
    Liza D skrev om Nannynu!
    Seriös förmedling av bra barnvakter.
    2017-09-25 Robert B svarar Liza D
    Hej Liza. Stort tack för fin feedback!
  • Ida B
    Ida B skrev om Nannynu!
    Vi är jättenöjda med vår barnvakt. Hon är verkligen ansvarstagende och det känns tryggt att lämna vår 5-och 7åring med henne.
    2017-09-25 Robert B svarar Ida B
    Hej Ida. Stort tack för din feedback. Roligt att ni är så nöjda med henne.
  • Littmarck J
    Littmarck J skrev om Nannynu!
    Mycket professionellt bemötande. Snabb återkoppling och kontinuerlig kontakt och hjälp vid behov. Det har varit smidigt o enkelt!!
    Och vår barnvakt har varit toppen!
    2017-09-25 Robert B svarar Littmarck J
    Hej Littmarck. Vad roligt att läsa och vad glada vi är att ni tycker det är så smidigt. Tack!
  • Savas A
    Savas A skrev om Nannynu!
    We are using the babysitting service. Our experience so far matches our expectations.
    2017-09-25 Robert B svarar Savas A
    Hi Savas. Thank you so much for the recommendation.
  • Josephine O
    Josephine O skrev om Nannynu!
    Vi har köpt in barnvaktstjänst åt vår son som pga en diagnos inte klarar av att gå hela dagar i skolan. Den barnvakt vi har haft (som tyvärr var tvungen att sluta pga privata skäl) var väldigt uppskattad av både oss föräldrar och vår son.
    Jag har hela tiden fått återkoppling och snabba svar från min kontakt på Nanny Nu. Just nu söker de en ny person vilket dessvärre går trögt, men jag får hela tiden uppdatering om status, vilket ändå känns ok.
    2017-09-25 Robert B svarar Josephine O
    Hej Josephine. Vad roligt att ni är så nöjda med oss och er förra barnvakt som tyvärr behövde sluta. Vi vet att det kan ta lite längre tid än vanligt att lösa vissa typer av uppdrag. Vi hoppas kunna lösa det så fort som möjligt och är glada att ni väntar på rätt kandidat. Tveka inte på att höra av dig om du undrar något.
  • Susanna K
    Susanna K skrev om Nannynu!
    Mycket snabb och trevlig service. Tydliga besked. Förmedlade pålitlig nanny som vi är mycket nöjda med.
    2017-09-25 Robert B svarar Susanna K
    Hej Susanna, tack så mycket för en fin feedback. Detta gläder oss!
  • Matilda K
    Matilda K skrev om Nannynu!
    Vi har fått hjälp med barnpassning under en period då vi behövde lösa situationen med jobb och barn. Vi fick snabbt kontakt med nanny.nu efter registrering på hemsidan, de presenterade snabbt en bra nanny och allt har funkat väldigt smidigt!
    2017-09-25 Robert B svarar Matilda K
    Hej Matilda. Vad roligt att allt funkat som ni önskar. Stort tack och välkomna åter!
  • Blanca W
    Blanca W skrev om Nannynu!
    Trevliga, professionella och snabba!
    2017-09-25 Robert B svarar Blanca W
    Hej Blanca. Tack så mycket och roligt att ni är nöjda.
  • Sigrid K
    Sigrid K skrev om Nannynu!
    otroligt missnöjd. Dålig kommunikation och tack vare Nannynu måste vi jobba på en annan lösning. Vi blev tilldelad en barnvakt som missköte sig och detta handlar om ens barn, hemskt.
    2017-09-25 Robert B svarar Sigrid K
    Hej Sigrid. Det är väldigt tråkigt att ni är missnöjda med oss och den barnvakt som börjat jobba hos er. Vi har över tusen kunder & barnvakter och jobbar hårt för att exakt varje kund/anställd ska vara så nöjda som möjligt med företaget. Att det avslutades som det gjorde är vi ledsna för. Vi önskar er lycka till med den andra lösningen och välkomnar er tillbaka ifall det skulle bli aktuellt. Vänligen Robert på Nannynu!
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Nannynu!
    Jättebra bemötande och ni har hittat den allra bästa barnvakten man kan tänka sig! Känns profsigt!
    2017-06-30 Robert B svarar Fredrik M
    Stort tack Fredrik. Vad glada vi blir att ni fått rätt person till era barn!
  • Anna A
    Anna A skrev om Nannynu!
    Bra bemötande. Seriösa och säkerhetsmedvetna
    2017-06-15 Robert B svarar Anna A
    Tack för en fin rekommendation Anna!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Nannynu!
    Väldigt trevligt bemötande, intresserade personer som verkligen vill att vi ska hitta en barnvakt som känns bra för oss. Uppskattar den försiktiga och lågmälda tonalitet som Nannynu har. Den inger förtroende och känns proffsig.
    2017-06-13 Robert B svarar Åsa S
    Å vad glada vi blir Åsa för den fina feedbacken. Roligt att du upplever det som vi vill att ni blir bemötta med.
  • Sandra G
    Sandra G skrev om Nannynu!
    Professionellt, trevligt, seriöst
    2017-06-12 Robert B svarar Sandra G
    Tack Sandra, roligt att läsa att du är nöjd!
  • Lovisa D
    Lovisa D skrev om Nannynu!
    Väldigt professionellt.
    Kontinuerlig uppföljning och bra info om hur processen fungerar från början till slut.
    Upplever att kontakten med barnvakten också var kontinuerlig från Nanny.nu's håll.
    Så ett mycket tryggt och bra för oss och våra barn.
    2017-06-12 Robert B svarar Lovisa D
    Tack för den dina feedbacken. Det blir vi glada av att läsa!
  • Balla L
    Balla L skrev om Nannynu!
    Vi är jättenöjda med den service som nanny.nu ger. Snabb respons, positiva och serviceinriktade. Vi känner oss trygga med valet att anlita företaget.
    2017-03-03 Robert B svarar Balla L
    Hej! Vad glada vi blir att ni fått sånt bra bemötande, det är det vi fokuserar på. Hoppas er barnvakt är lika bra!
  • Christian P
    Christian P skrev om Nannynu!
    Bra bemötande, trevliga, gott om info, har inte anlitat de särskilt mycket hittills pga lite behov men kommer/skulle göra det om det fanns.
    2017-03-03 Robert B svarar Christian P
    Tack för den fina feedbacken Christian. Det blir vi verkligen glada för.
  • Louise R
    Louise R skrev om Nannynu!
    Väldigt proffsigt och vänligt bemötande. Jag har anlitat en av era medarbetare för barnvakt ett par ggr/veckan. Vi är supernöjda!
    2017-03-02 Robert B svarar Louise R
    Stort tack för din feedback! Vad glada vi blir att ni är så nöjda.
  • Jake F
    Jake F skrev om Nannynu!
    Nannynu was very helpful in finding us an appropriate sitter for our child. Our sitter was excellent and always punctual. Nannynu handled the tax credit making it easy and affordable.
    2017-03-02 Robert B svarar Jake F
    Hi Jake. Thank you so much for your recommendation. Thank you! We're glad that you are happy with us.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Nannynu!
    Genomgående professionellt bemötande, mycket trevliga.
    2017-03-01 Robert B svarar Patrik L
    Tack Patrik. Detta gör oss väldigt glada!
  • Anna Ö
    Anna Ö skrev om Nannynu!
    Mycket proffsigt och snabb respons.
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Nannynu!
    Jag har bara varit nöjd med nannynu! De var snabba med att hitta en passande nanny som matchade mina behov. Kan varmt rekommendera till andra!
    2017-03-01 Robert B svarar Cecilia M
    Stort tack för den fina feedbacken. Detta gläder oss!
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Nannynu!
    Av alla efterfrågade tillfällen så har barnvakten kunnat enbart hälften. Vi skulle vilja ha fler nannys så att man kunde säkra upp efterfrågan. Däremot är barnvakten suverän när hon väl är på plats!
    2017-03-01 Robert B svarar Sofia C
    Hej Sofia,
    Vad roligt att barnvakten är så bra när hon är på plats. Sen är det inte bra så klart när ni inte får hjälp de dagar ni önskar. Vårt mål när vi matchar är att de ska kunna jobba så nära 100% av alla tillfällen som det går utefter de förutsättningar som finns med scheman. Jag har tagit kontakt med er konsultchef och informerat om behovet och vi vill gärna erbjuda er en backup-lösning. Vi vill att ni ska bli så pass nöjda att ni framöver ska kunna ge oss ett maxat betyg.
    /Robert, Nannynu!
  • Johanna C
    Johanna C skrev om Nannynu!
    Vi är mycket nöjda med nanny.nu Hängiven och proffsig personal. Jag rekommenderar den varmt.
    /Johanna
    2017-03-01 Robert B svarar Johanna C
    Hej Johanna, tack så mycket för din goda feedback!
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Nannynu!
    Bra bemötande och professionellt barnvakter
    2017-02-27 Robert B svarar Caroline K
    Hej Caroline, tack så mycket för den fina feedbacken!
  • Christian H
    Christian H skrev om Nannynu!
    Alltid personlig men samtidigt väldigt proffsig service och väldigt bra barnvakter.
    2017-02-27 Robert B svarar Christian H
    Hej Christian, stort tack för den fina feedbacken!
  • Keeha K
    Keeha K skrev om Nannynu!
    Bra, professional och personlig bemötande av vår account manager. Bra med uppföljning och kommunikation i allmänhet.
    2017-02-27 Robert B svarar Keeha K
    Hej Keeha, tack så mycket och vad roligt att ni är så nöjda.
  • Elin H
    Elin H skrev om Nannynu!
    Mina önskemål kändes genuint matchade
    2017-02-27 Robert B svarar Elin H
    Tack för feedbacken och att ni är så nöjda!
  • Maria A
    Maria A skrev om Nannynu!
    Profs från första kontakt. Vi fick hjälp nät vi behövde det. Snabt och trygt. Jättebra service och underbar nanny.
    2017-02-27 Robert B svarar Maria A
    Vad roligt att läsa. Tack Maria för den fina feedbacken.
  • Emmy B
    Emmy B skrev om Nannynu!
    Jättebra barnvakt som gör kreativa projekt med barnen! Bra bemötande från företaget.
    2017-02-27 Robert B svarar Emmy B
    Tack så mycket för den fina feedbacken!
  • Louise T
    Louise T skrev om Nannynu!
    Det var lätt att komma i kontakt med Nannynu, och efter ifylld intresseanmälan blev vi snart kontaktade och processen med att finna en barnvakt startades genast.Ganska snart fick vi en lämplig kandidat presenterad som vi träffade veckan efter.Vi valde att anlita kandidaten som barnvakt till vår dotter, och är super nöjd med henne.Det är lätt att boka in tid, och det känns tryggt att anlita en barnvakt via nannynu som vi verkligen kan rekommendera!
    2017-02-27 Robert B svarar Louise T
    Vad roligt att läsa detta. Tack så jättemycket för den fina feedbacken. Hoppas ni är fortsatt nöjda!
  • Abbie C
    Abbie C skrev om Nannynu!
    Bra. Snabbt, professionellt. Bara behöver barnvakt då och då...
    2017-02-27 Robert B svarar Abbie C
    Stort tack för den fina feedbacken!
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Nannynu!
    Jättetrevliga, snabbservice och snabb kontakt. Från att jag skickade in min förfrågan så tog det 1,5 vecka innan vår barnvakt började.
    2017-02-27 Robert B svarar Matilda L
    Vad roligt att allt gått så fort och att ni är så nöjda. Tack!!
  • Mathilda N
    Mathilda N skrev om Nannynu!
    Vi är jättenöjda med Nanny.nu och i synnerhet med den barnvakt vi anlitar. Rekommenderas!

Mathilda
    2017-02-27 Robert B svarar Mathilda N
    Vad roligt att läsa. Tack för den fina recensionen.
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Nannynu!
    BRa bemötande, bra framdrift efter lite påstötning från min sida.
    2017-02-27 Robert B svarar Charlotte S
    Tack för din recension och att du i regel är nöjd!
  • Madeleine T
    Madeleine T skrev om Nannynu!
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Återkommande återkoppling av progress.
    2017-02-27 Robert B svarar Madeleine T
    Stort tack för din fina recension.
  • Johannes H
    Johannes H skrev om Nannynu!
    Det har funkat jättebra. proffsigt bemötande och snabb hantering.
    2016-10-10 Robert B svarar Johannes H
    Tack Johannes, vad roligt att höra att ni är så nöjda.
  • Franziska G
    Franziska G skrev om Nannynu!
    Enkel och professionell lösning till livspussel!
    2016-10-10 Robert B svarar Franziska G
    Härligt att få sån fin feedback, tack!
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Nannynu!
    Jättebra barnvakter men har nu väntat på återkoppling ang tisdagar i ca 6 veckor! Verkar som att de har för mycket att göra.
    2016-10-10 Robert B svarar Jennie B
    Hej Jennie. Skönt att ni är så nöjda med de barnvakter ni har haft. 6 veckor är alldeles för lång tid! Vi kontaktar våra kunder i rekryteringsfas regelbundet för att meddela hur status ser ut. I ert fall har jag hört mig för och fått reda på att det tyvärr skett ett misstag gällande uppdateringarna. Vi ber om ursäkt för det och hoppas ni blir fortsatt nöjda med barnvakten och oss på kontoret.
  • Gabor S
    Gabor S skrev om Nannynu!
    Toppenbemötande, hjälp och uppföljning från Nanny.nu, samt en jättebra barnvakt gör att jag ger Nanny.nu toppbetyg.
    2016-10-10 Robert B svarar Gabor S
    Hej Gabor, vad roligt att ni är så nöjda. Tack så mycket!
  • Nicholas M
    Nicholas M skrev om Nannynu!
    Mycket professionella: snabba och strukturerade i dialog centralt, duktiga och gulliga nannys. Särskilt cred till Rebecca på huvudkontoret - jätteproffsig.
    2016-10-10 Robert B svarar Nicholas M
    Vad roligt att ni är så nöjda med både barnvakter och er kontaktperson. Rebecca som de andra kundansvariga jobbar intensivt med att få alla familjer och barnvakter nöjda. Tack!
  • Andrés R
    Andrés R skrev om Nannynu!
    Toppen och proffesionellt service. å
    2016-10-10 Robert B svarar Andrés R
    Tack för den fina feedbacken! Det gläder oss
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Nannynu!
    Kunnigt och snabbt bemötande från både Nannynu och från barnvakter. Har bara sökte barnvaktstjänster, 1 - 2 gånger i veckan.

Ifrågasatte dock Nannynus rutiner för registerkontroll. Tycker inte att det är adekvat att kandidater tillåts fota och sms:sa sina registerutdrag. I annan verksamhet som rör barn, både föreningsverksamhet och skola, är det otänkbart. Registerutdrag måste lämnas över och läsas i original. Det är både en säkerhets- och en trygghetsfråga. När jag tog upp detta med Nannynu så var de dock flexibla och har hittat en lösning som passar min familj.

En annan tråkig sak som hände var att vår barnvakt slutade på Nannynu efter sex veckor p g a annat jobb i annan bransch. Jobbigt för familjeplaneringen, ser gärna att barnvakter har inställningen att de kan jobba i minst ett halvår. Nannynu har dock reagerat snabbt och tagit fram ny kandidat. Nannynu har också kommunicerat att de inte kände till att den barnvakt som slutade sökte andra jobb, och beklagat det inträffade.
    2016-10-06 Robert B svarar Ylva J
    Hej Ylva, tack för ditt betyg och för din konkreta feedback.
    Säkerheten och att familjen ska känna sig trygg med sin barnvakt är väldigt viktigt för oss. Vi har därför i dialog med polisen diskuterat hantering av belastningsregistret och de har själva rekommenderat oss att kandidaten skickar in utdraget ex via email med hög bildkvalitet. För de familjer som önskar att vi hämtar in utdraget på annat sätt så gör vi det genom ett fysiskt inlämnat utdrag. Vi är glada att ni är nöjda som det blev.
    Gällande barnvakternas långsiktighet är detta en av de frågor vi jobbar hårdast med, allt från CV-kontroll, rekrytering, i matchningsfasen och sedan under framtida uppföljningar. Tyvärr så slutar ett mindre antal barnvakter med lite väl kort varsel utan att det kommer fram först kort inpå. Vi hoppas att barnvakten ni har idag blir långsiktig som de flesta andra.
  • Johan B
    Johan B skrev om Nannynu!
    Hög kvalité samtidigt enkelt och proffisigt
    2016-10-06 Robert B svarar Johan B
    Stort tack för din fina feedback!
  • Natasha A
    Natasha A skrev om Nannynu!
    Jätte bra och välbemötande säljare, duktiga barnvakter.
    2016-10-06 Robert B svarar Natasha A
    Tack så mycket för din fina feedback!
  • Erika K
    Erika K skrev om Nannynu!
    Mycket bra bemötande. Bra information. Trevligt. Rekommenderas varmt.
    2016-10-06 Robert B svarar Erika K
    Tack Erika - det gläder oss att ni är så nöjda!
  • Gabriella N
    Gabriella N skrev om Nannynu!
    Hörde av sig snabbt vid förfrågan. Ordnade matchning snabbt och var noga med att följa upp.
    2016-10-06 Robert B svarar Gabriella N
    Tack för den fina feedbacken Gabriella!
  • Miriam L
    Miriam L skrev om Nannynu!
    Mycket bra! Håller vad de lovar.
    2016-10-06 Robert B svarar Miriam L
    Vad roligt ni är så nöjda, tack!
  • Malin L
    Malin L skrev om Nannynu!
    Är otroligt nöjd med Nannynu! Vi fick en barnvakt presenterad för oss fortare än väntat och vilken barnvakt! Känns som en jackpot för vår son. Hon är flexibel, påhittig och jätteduktig. Dessutom är min kontaktperson helt suverän!
    2016-10-06 Robert B svarar Malin L
    Tack för den fina feedbacken. Detta gläder oss väldigt mycket!

Jungfrugatan 35, 114 44 Stockholm