Rekommenderat företag 2016 - Nannynu!
Rekommenderat företag 2015 - Nannynu!

Nannynu!

Jungfrugatan 35, 114 44 Stockholm — Visa karta

Nannynu! grundades i oktober 2007 och är idag ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag. Vi är verksamma i regionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö med närkommuner. Nannynu! och har utvecklats snabbt från starten tack vare att vi satsar mycket på våra anställda barnvakter, levererar hög kvalité till kunderna samt är ett mycket seriöst och professionellt företag inom branschen. Genom åren har vi haft över 3500 barnfamiljer som kunder. Idag jobbar över 900 barnvakter ute hos våra familjer och totalt 16 personer på kontoret vid Östermalm i Stockholm.

Sedan 2016 erbjuder Nannynu! hemstädning genom Tidynu! (www.tidy.nu)
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 288 kunder tycker om Nannynu!

• Christian H
    Christian H skrev om Nannynu!
    Alltid personlig men samtidigt väldigt proffsig service och väldigt bra barnvakter.
  • Keeha K
    Keeha K skrev om Nannynu!
    Bra, professional och personlig bemötande av vår account manager. Bra med uppföljning och kommunikation i allmänhet.
  • Elin H
    Elin H skrev om Nannynu!
    Mina önskemål kändes genuint matchade
  • Maria A
    Maria A skrev om Nannynu!
    Profs från första kontakt. Vi fick hjälp nät vi behövde det. Snabt och trygt. Jättebra service och underbar nanny.
  • Emmy B
    Emmy B skrev om Nannynu!
    Jättebra barnvakt som gör kreativa projekt med barnen! Bra bemötande från företaget.
  • Louise T
    Louise T skrev om Nannynu!
    Det var lätt att komma i kontakt med Nannynu, och efter ifylld intresseanmälan blev vi snart kontaktade och processen med att finna en barnvakt startades genast.Ganska snart fick vi en lämplig kandidat presenterad som vi träffade veckan efter.Vi valde att anlita kandidaten som barnvakt till vår dotter, och är super nöjd med henne.Det är lätt att boka in tid, och det känns tryggt att anlita en barnvakt via nannynu som vi verkligen kan rekommendera!
  • Abbie C
    Abbie C skrev om Nannynu!
    Bra. Snabbt, professionellt. Bara behöver barnvakt då och då...
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Nannynu!
    Jättetrevliga, snabbservice och snabb kontakt. Från att jag skickade in min förfrågan så tog det 1,5 vecka innan vår barnvakt började.
  • Mathilda N
    Mathilda N skrev om Nannynu!
    Vi är jättenöjda med Nanny.nu och i synnerhet med den barnvakt vi anlitar. Rekommenderas!

Mathilda
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Nannynu!
    BRa bemötande, bra framdrift efter lite påstötning från min sida.
  • Madeleine T
    Madeleine T skrev om Nannynu!
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Återkommande återkoppling av progress.
  • Johannes H
    Johannes H skrev om Nannynu!
    Det har funkat jättebra. proffsigt bemötande och snabb hantering.
    2016-10-10 Robert B svarar Johannes H
    Tack Johannes, vad roligt att höra att ni är så nöjda.
  • Franziska G
    Franziska G skrev om Nannynu!
    Enkel och professionell lösning till livspussel!
    2016-10-10 Robert B svarar Franziska G
    Härligt att få sån fin feedback, tack!
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Nannynu!
    Jättebra barnvakter men har nu väntat på återkoppling ang tisdagar i ca 6 veckor! Verkar som att de har för mycket att göra.
    2016-10-10 Robert B svarar Jennie B
    Hej Jennie. Skönt att ni är så nöjda med de barnvakter ni har haft. 6 veckor är alldeles för lång tid! Vi kontaktar våra kunder i rekryteringsfas regelbundet för att meddela hur status ser ut. I ert fall har jag hört mig för och fått reda på att det tyvärr skett ett misstag gällande uppdateringarna. Vi ber om ursäkt för det och hoppas ni blir fortsatt nöjda med barnvakten och oss på kontoret.
  • Gabor S
    Gabor S skrev om Nannynu!
    Toppenbemötande, hjälp och uppföljning från Nanny.nu, samt en jättebra barnvakt gör att jag ger Nanny.nu toppbetyg.
    2016-10-10 Robert B svarar Gabor S
    Hej Gabor, vad roligt att ni är så nöjda. Tack så mycket!
  • Nicholas M
    Nicholas M skrev om Nannynu!
    Mycket professionella: snabba och strukturerade i dialog centralt, duktiga och gulliga nannys. Särskilt cred till Rebecca på huvudkontoret - jätteproffsig.
    2016-10-10 Robert B svarar Nicholas M
    Vad roligt att ni är så nöjda med både barnvakter och er kontaktperson. Rebecca som de andra kundansvariga jobbar intensivt med att få alla familjer och barnvakter nöjda. Tack!
  • Andrés R
    Andrés R skrev om Nannynu!
    Toppen och proffesionellt service. å
    2016-10-10 Robert B svarar Andrés R
    Tack för den fina feedbacken! Det gläder oss
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Nannynu!
    Kunnigt och snabbt bemötande från både Nannynu och från barnvakter. Har bara sökte barnvaktstjänster, 1 - 2 gånger i veckan.

Ifrågasatte dock Nannynus rutiner för registerkontroll. Tycker inte att det är adekvat att kandidater tillåts fota och sms:sa sina registerutdrag. I annan verksamhet som rör barn, både föreningsverksamhet och skola, är det otänkbart. Registerutdrag måste lämnas över och läsas i original. Det är både en säkerhets- och en trygghetsfråga. När jag tog upp detta med Nannynu så var de dock flexibla och har hittat en lösning som passar min familj.

En annan tråkig sak som hände var att vår barnvakt slutade på Nannynu efter sex veckor p g a annat jobb i annan bransch. Jobbigt för familjeplaneringen, ser gärna att barnvakter har inställningen att de kan jobba i minst ett halvår. Nannynu har dock reagerat snabbt och tagit fram ny kandidat. Nannynu har också kommunicerat att de inte kände till att den barnvakt som slutade sökte andra jobb, och beklagat det inträffade.
    2016-10-06 Robert B svarar Ylva J
    Hej Ylva, tack för ditt betyg och för din konkreta feedback.
    Säkerheten och att familjen ska känna sig trygg med sin barnvakt är väldigt viktigt för oss. Vi har därför i dialog med polisen diskuterat hantering av belastningsregistret och de har själva rekommenderat oss att kandidaten skickar in utdraget ex via email med hög bildkvalitet. För de familjer som önskar att vi hämtar in utdraget på annat sätt så gör vi det genom ett fysiskt inlämnat utdrag. Vi är glada att ni är nöjda som det blev.
    Gällande barnvakternas långsiktighet är detta en av de frågor vi jobbar hårdast med, allt från CV-kontroll, rekrytering, i matchningsfasen och sedan under framtida uppföljningar. Tyvärr så slutar ett mindre antal barnvakter med lite väl kort varsel utan att det kommer fram först kort inpå. Vi hoppas att barnvakten ni har idag blir långsiktig som de flesta andra.
  • Johan B
    Johan B skrev om Nannynu!
    Hög kvalité samtidigt enkelt och proffisigt
    2016-10-06 Robert B svarar Johan B
    Stort tack för din fina feedback!
  • Natasha A
    Natasha A skrev om Nannynu!
    Jätte bra och välbemötande säljare, duktiga barnvakter.
    2016-10-06 Robert B svarar Natasha A
    Tack så mycket för din fina feedback!
  • Erika K
    Erika K skrev om Nannynu!
    Mycket bra bemötande. Bra information. Trevligt. Rekommenderas varmt.
    2016-10-06 Robert B svarar Erika K
    Tack Erika - det gläder oss att ni är så nöjda!
  • Gabriella N
    Gabriella N skrev om Nannynu!
    Hörde av sig snabbt vid förfrågan. Ordnade matchning snabbt och var noga med att följa upp.
    2016-10-06 Robert B svarar Gabriella N
    Tack för den fina feedbacken Gabriella!
  • Miriam L
    Miriam L skrev om Nannynu!
    Mycket bra! Håller vad de lovar.
    2016-10-06 Robert B svarar Miriam L
    Vad roligt ni är så nöjda, tack!
  • Malin L
    Malin L skrev om Nannynu!
    Är otroligt nöjd med Nannynu! Vi fick en barnvakt presenterad för oss fortare än väntat och vilken barnvakt! Känns som en jackpot för vår son. Hon är flexibel, påhittig och jätteduktig. Dessutom är min kontaktperson helt suverän!
    2016-10-06 Robert B svarar Malin L
    Tack för den fina feedbacken. Detta gläder oss väldigt mycket!
  • Emma L
    Emma L skrev om Nannynu!
    Jätte bra hjälp från första stund med snabb kontakt för att diskutera behov, hitta en lämplig barnvakt samt löpande uppföljning.

Bara positivt!
    2016-10-06 Robert B svarar Emma L
    Tack Emma för den så bra feedbacken. Det gläder oss!
  • Emelie V
    Emelie V skrev om Nannynu!
    Andra gången vi använder Nanny.nu och är så nöjda.
    2016-10-06 Robert B svarar Emelie V
    Vad roligt att det blev bra även denna gång, tack så mycket!
  • Camilla P
    Camilla P skrev om Nannynu!
    Proffsigt, pålitligt, alla rätt:)
    2016-10-06 Robert B svarar Camilla P
    Tack Camilla för den fina feedbacken! :)
  • Kirsi L
    Kirsi L skrev om Nannynu!
    Snabbt service att hitta nanny, vi tyckte mycket om vår nanny. Det var bra at inte behöva handla kontrakt och att betalning var per månad på autogiron. Mycket enkelt.
    2016-07-25 Nannynu! svarar Kirsi L
    Tack så mycket för ditt omdöme, Kirsi! Det betyder mycket för oss att vi kan uppnå era förväntningar.
  • Anna C
    Anna C skrev om Nannynu!
    Allting har funkat jättebra! Över förväntan! Kan starkt rekommendera Nannynu!
    2016-06-13 Nannynu! svarar Anna C
    Hej Anna! Det glädjer oss att höra att du är nöjd.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Nannynu!
    Nanny ordnade snabbt fram en bra barnvakt åt oss, och sköter idag allt praktiskt kring ekonomi, anställning, etc. Funkar väldigt smidigt, och känns säkert.
    2016-05-20 Nannynu! svarar Mikael E
    Tack för omdömet Mikael, vi är glada att du uppskattar vår hjälp.
  • Victoria H
    Victoria H skrev om Nannynu!
    NannyNu är et mycket bra firma. Jag känner att jag blir mött profesionelt på alla plan. Från mejl till telefon, och till sökande efter barnvakt. Jag har en mycket bra barnvakt som jag är nöjd med. Även när vi behöver att dela upp räkningen är detta inga problem.
    Om jag skulle kunne rekommendera något, måtte det va att göra som MyNanny i betalningar: att max ta betalat för 15 timmer/månaden. Även kanske göra det ännu bättre, att man själva får välja om man önskar betala hela faktura eller dela den upp.

Annars är jag jättenöjd - tack så mycket!
    2016-05-17 Nannynu! svarar Victoria H
    Hej Victoria!
    Tack för ditt omdöme, det betyder mycket för oss att du uppskattar vår service och den barnvakt vi matchat dig med.
    Gällande betalningen så är det en synpunkt vi tar med oss, tack för förslaget!
  • Linnea T
    Linnea T skrev om Nannynu!
    Bra uppföljning efteråt och bra process för att få tag på en bra barnvakt.
    2016-05-16 Nannynu! svarar Linnea T
    Tack för omdömet, Linnea! Vi kommer att fortsätta jobba för att ni ska vara så nöjda som möjligt.
  • Therese M
    Therese M skrev om Nannynu!
    Vi har fått en underbar nanny till vår 1,5 åring där båda våra barn blir superglada när nannyn kommer. Det känns tryggt och seriöst med företaget och med vår nanny!
    2016-05-16 Nannynu! svarar Therese M
    Det glädjer oss mycket att ni både är nöjda med företaget och med barnvakten, Therese. Vi kommer att fortsätta arbeta för att behålla förtroendet. Tack!
  • Anna W
    Anna W skrev om Nannynu!
    Fungerar mycket bra för oss. Har hjälp oss hitta en duktigt och pålitlig barnvakt som vi väldigt nöjda med.
    2016-05-16 Nannynu! svarar Anna W
    Tack för orden Anna, vi är glada att kunna hjälpa er!
  • Sanna R
    Sanna R skrev om Nannynu!
    Fungerar bra, pålitligt. Vi har ffa fått tag på en mkt bra barnvakt som vi känner oss nöjda och glada med.
    2016-05-09 Nannynu! svarar Sanna R
    Hej Sanna! Härligt att ni är nöjda med er barnvakt. Tack för omdömet!
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Nannynu!
    Fick hjälp av nannynu att hitta en barnvakt till vår dotter, proffsigt bemötande!
    2016-05-09 Nannynu! svarar Hanna U
    Tack för orden, Hanna! Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete.
  • Hedda H
    Hedda H skrev om Nannynu!
    Vi är väldigt nöjda med den barnvakt ni ordnat till oss och den löpande uppföljning ni gör. Känns tryggt och bra och våra barn älskar Sabina!
    2016-05-02 Nannynu! svarar Hedda H
    Hej Hedda!
    Tack för orden, de värmer! Det är alltid kul när barnen älskar barnvakten, det är ju det absolut finaste betyget vi kan få.
  • Emma B
    Emma B skrev om Nannynu!
    Mycket bra service och engagemang!
    2016-05-02 Nannynu! svarar Emma B
    Hej Emma! Tack för de fina orden. Vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete.
  • Mikaela R
    Mikaela R skrev om Nannynu!
    Vi hade tur att få en riktigt bra barnvakt via Nanny.nu så vi har bara haft en positiv upplevelse!
    2016-04-25 Nannynu! svarar Mikaela R
    Hej Mikaela! Det glädjer oss att höra att vi lyckats hitta en bra barnvakt till er. Tack!
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Nannynu!
    Tack det har varit toppen!
    Kan inte ge betyg då jag inte ser någon skala.
    2016-04-25 Nannynu! svarar Johanna S
    Hej Johanna! Oroa dig inte för betyget, vi är glada över att du upplever att våra tjänster funkar bra. Tack!
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Nannynu!
    Trevligt, professionellt bemötande. Snabb handläggning. Trots att vi hade ganska specifika önskemål hittade de snabbt en barnvakt med rätt profil som både vi och barnen är supernöjda med.
    2016-04-22 Nannynu! svarar Marianne C
    Hej Marianne! Tack för att du tog dig tiden att fylla i ett omdöme. Det betyder mycket för oss att ni är nöjda med vår service, och vi kommer att fortsätta jobba för att ni i er familj ska vara nöjda.
  • Richard A
    Richard A skrev om Nannynu!
    Allt har gått proffsigt till, från första kontakten med Nannynu till veckorna med nanny här hemma.

Vår nanny var lyhörd över våra behov och skaffade snabbt en fin kontakt med hela familjen.
    2016-04-20 Nannynu! svarar Richard A
    Tack för orden, Richard! Det betyder mycket för oss att du är nöjd med vår tjänst.
  • Rebecka O
    Rebecka O skrev om Nannynu!
    Det är dyrt men håller hög kvalitet. Väldigt god uppföljning. Just för att det är så kostsamt och för att företaget debiterar minst 2,5 h var det lite vårt sistahandsval. När det är aktuellt med extrasittningar frågar vi i första hand någon annan. Vår son och vi själva tycker förstås att vår barnvakt är toppen.
    2016-04-12 Nannynu! svarar Rebecka O
    Tack för dina ord, Rebecka! Anledningen till att vi debiterar minst 2,5 timme åt gången är för att det måste kännas värt för barnvakten att ta sig iväg till familjen. Vi är glada att du för fram dina synpunkter och tar detta i beaktan när vi ser över hur vi ska gå framåt med verksamheten.
  • Karin A
    Karin A skrev om Nannynu!
    En proffsig tjänst som vi fick en duktig barnvakt genom.
    2016-04-04 Nannynu! svarar Karin A
    Tack för de fina orden, Karin! Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med er.
  • Emilia L
    Emilia L skrev om Nannynu!
    Bemötandet var bra. Vi har bara haft nanny vid ett tillälle än så länge och hon verkar bra.
    2016-04-01 Nannynu! svarar Emilia L
    Hej Emilia! Det är trevligt att höra att det funkar bra hittills. Vi kommer fortsätta arbeta för att kontakten ska bli ännu bättre. Tack!
  • Maria T
    Maria T skrev om Nannynu!
    Köpt barnvaktshjälp, funkar jättebra med allt.
    2016-04-01 Nannynu! svarar Maria T
    Trevligt att läsa att det funkar bra, Maria! Tack för ditt omdöme.
  • Emma L
    Emma L skrev om Nannynu!
    Jag är nöjd. Vår barnflicka är bra och jag upplever att det är enkelt att ha att göra med bolaget.
    2016-03-30 Nannynu! svarar Emma L
    Tack så mycket för omdömet, Emma!
  • Mikaela L
    Mikaela L skrev om Nannynu!
    Bra återkoppling och snabb kontakt.
    Känns inte riktigt klockrent då de inte ännu tecknat kollektivavtal.
    2016-04-12 Nannynu! svarar Mikaela L
    Hej Mikaela!
    Tack för din kommentar. Vi kikar i dagsläget på att lösa kollektivavtal, för att höja standarden ett snäpp för alla som är inblandade.
  • Helena B
    Helena B skrev om Nannynu!
    Hjälp med att hitta en tjej som kan hämta barnen 2 gånger i veckan. Utmärk och snabb hjälp, alltid snabb återkoppling. Bra framtagen kandidat som uppfyller alla förväntningar.
    2016-03-30 Nannynu! svarar Helena B
    Tack för omdömet, Helena! Alltid kul att höra att vi levt upp till de förväntningar som finns. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med dig.
  • Karin T
    Karin T skrev om Nannynu!
    Bra! Tydligt, förstående, hjälpsamma, bra bemötande.
    2016-03-22 Nannynu! svarar Karin T
    Tack för de fina orden, Karin! Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med dig.

Jungfrugatan 35, 114 44 Stockholm