Nelly.com

Nelly.com

4.2

Nelly.se startades med målsättningen att bli Skandinaviens ledande nätshop för märkes- underkläder och bikinis - Nelly är det idag! Med unika märken, bra priser, snabba leveranser och snygga modevaror har Nelly haft en stadig uppgång.

257 omdömen om Nelly.com

Vladimir N
Skrev om Nelly.com

Ingen kundtjänst och chatt som inte funkar. Rappat koder som skickades till min epost gick aldrig igenom och efter jag hade bekräftad med bank id kom en uppdatering på total beloppet +49kr för express leverans. Fast jag aldrig bekräftade de beloppet. Sämsta jag har varit med om. Vid försök att kontakta nelly (fick jag inte ens ett svar) FRUKTANSVÄRD DÅLIG SERVICE OCH LURENDREJERI, HANDLA INTE PÅ NELLY!!!

Catharina L
Skrev om Nelly.com

Köpte dyra kängor och ett par månader senare är blixtlåset trasigt. Oerhört omständligt för reklamation och efter ca 10 Mail kommer beskedet att de vägrar reklamera. Bedrövlig kvalitet och usel kundservice. Nu är det sluthandlat på Nelly!

TOBIAS D
Skrev om Nelly.com

"ekonomiavdelningen jobbar på soooom bara den!! Förhoppningsvis har du din återbetalning nästa vecka! SÅ ledsen att de drabbat dig, förlåt från hela NELLY teamet!!💗🙏💗" Detta var den 13/8 Idag är det 3/9 returen var 17/7 Helt och fullkomligt inkompetenta och usla. Varning och undvik!

VIKTOR L
Skrev om Nelly.com

Jag beställde 16 t-shirtar. Det som levererades var ett 3-pack kalsonger samt 3-pack t-shirts. Inget av det som jag beställt. Jag skickade tillbaka varorna och kontaktade kundtjänst. Nelly menar då att jag måste göra en ny beställning på alla t-shirts. Är det rimlig kundservice när det är Nelly som har skickat fel varor? Alla gör vi fel. Huvudsakligen handlar det om vilka åtgärder som vidtas när fel har uppstått.

Emma Carolina F

Fick en använd klänning och dålig bemötande !

Natza G
Skrev om Nelly.com

Nellys kundservice är hemsk. Dom har ingen som helst struktur i mottagande av returer varken vid registrering till kund eller när ekonomi har gjort återbetalningen. Nelly har påstått att dom har skickat min återbetalning till mig och jag har behövt vända mig till min bank och min bank har behövt göra massa arbete för att hitta transaktionen och sedan visade det sig att Nelly missat o skickat pengarna. FAST än jag har frågat efter en kopia på transaktionen för att stämma av att det verkligen stämmer det dom säger, självklart...

Maria S
Skrev om Nelly.com

Mycket dåligt företag. Nu på måndag ska jag kolla med någon myndighet hur man kan anmäla, handla aldrig på nelly. Mamma mia.

Katherine O
Skrev om Nelly.com

Handlar aldrig mer hos Nelly. Aldrig fått sån dålig kundservice som hos dem. Mitt paket vart skadad påvägen och Nelly verkar inte ens veta det, behöver ringa postnord för att kolla vart mitt paket har tagit vägen. Mejlar Nelly och de säger att mitt paket är påväg att jag borde få den snart. Är så förbannad att jag har behövt lägga massa energi och tid på att mejla och ringa runt. Mina kläder som jag har längtat efter att ha på min resa, gått runt och väntat för att sen aldrig få dem. Aldrig mer handlar jag hos Nelly!

sofia n
Skrev om Nelly.com

Jättenöjd med mind köp här, snabbt å smidigt

Beatrice H
Skrev om Nelly.com

Chattade med Matilda nyss på Nellys kundtjänst. Suverän service och otroligt trevligt bemötade! Hade frågor om min beställning och fick spårningsnummer och koden jag använder för att hämta paketet direkt. Snacka om extra mile ;) Om du ser detta Matilda, ta åt dig! Du är grym!!!

Em W
Skrev om Nelly.com

Gjorde retur och har inte sätt röken av pengar tillbaka. Brukar köpa från Nelly ofta och aldrig gjort retur innan men nu kommer jag inte handla igen från nelly. Det är också omöjligt att få hjälp! Har skickat tre mejl, första för en vecka sedan och dom svarar inte heller. Finns inget nummer heller att rings. Frustrerande och man får bara huvudvärk. Tyvärr för jag brukade gilla Nelly innan jag upptäckte deras dåliga service.

Anna F
Skrev om Nelly.com

Helt oacceptabelt dåligt. Jag skulle beställa en jacka som kostade 299 kr. Jag lade den i kundkorgen för att titta vidare om det var något annat jag skulle köpa. Jag hittade en vara till men då jag fem minuter senare skulle fullfölja min betalning var jackan upp i 549!! Jag tog kontakt via chatten då de ej har telefonnummer och fick då till svar att varorna byter pris hela tiden och då jag hade synpunkter på det orimliga att mer än dubbelt höja priset på 5 minuter så fick jag till svar att så länge jag inte slutfört köpet...

jana b
Skrev om Nelly.com

Jag beställde en jacka och betalde 4056kr, men fick en klockans låda ej jacka!!!! Kundtjänsten svarade inte, mycket dåligt!!!! Ska anmäla till ARN. Kommer aldrig mer handla från Nelly.com

Sassa T
Skrev om Nelly.com

sämsta kundservice ever!!! Ingen hjälp heller plus långa väntetider för att få någon att ens svara på ens meddelande. ett svarat meddelande på 4 skickade till dom! alltså dom hade bara tid för att kunna skicka iväg ett mail som inte ens hjälpte till !

Pernilla S
Skrev om Nelly.com

Jättetrevlig kundtjänst som hjälpte mig.

Göran Ö
Skrev om Nelly.com

Hej, köpte ett e-presentkort som jag trodde skulle leverans omgående till min dotters födelsedag, men nu 3 dagar senare har det inte levererats och inget besked när leverans kommer att ske. Har fått svar att de ska undersöka vad som hänt och jag ska få svar inom 48 timmar. Riktigt uselt .....

Anastasija S
Skrev om Nelly.com

Gjorde ett byte (köpte en klänning som var 1 storlek för liten) och fick den nya klänningen på noll tid, dessutom så fick jag tillbaka mina pengar samma dag som dom fick in min retur trots att det stod att det kan ta upp till 10 dagar. Klänningen satt PERFEKT! dessutom är kundservicen mycket trevliga.

Emelie D
Skrev om Nelly.com

Jag fick en fin och snabb service när jag beställde en klänning i söndags, för att jag behöver den senast fredag. Men den enda nackdelen är att jag inte fått något mail om att just den klänningen var restnoterad men dem har bett om ursäkt och jag har beställt en ny klänning som nu ligger packad och är på väg till posten. så förmodligen är här imorron eller tors! Så tusen tack Nelly för en snabb service och fint bemötandet. Har pratat med så olika person så tackar er alla! Alltid nöjd med era kläder så kommer fortsätta och handla hos er! Tack än en gång för all hjälp!

Cherie H
Skrev om Nelly.com

Toppenbra och snabb service vid min reklamation! Alltid nöjd!

Ellinor H
Skrev om Nelly.com

Jag är otroligt nöjd med servicen. Det är kvällen innan julafton och jag fick hjälp på 1 minut. Superbra =)

Erica G
Skrev om Nelly.com

Mycket nöjd med er service!! :D Snabba mejlsvar och bra info. Om inget krånglar med KLARNA för fakturan är jag helnöjd!

Lisa L
Skrev om Nelly.com

Takk Nelly,for at dere fant en god løsning på varene jeg returnerte men ikke kom frem! Hilsen trofast kunde

Sarah v
Skrev om Nelly.com

Jag säger så här.. Såg här om dagen deras Moschino bälte på hemsidan som heter Valdimir. Va är d för bälte? Min väninna köpte det o hon fick ett kvitto där det står "valdimir belt" istället för Moschino belt. Vad kan det bero på? Ett sådant bälte har aldrig existerat enligt Moschino, för jag har nämligen kontaktat dem själv o det var d svaret jag fick. Dessutom är bältet inte gjort av äkta skinn! Fastän de utger det för att vara äkta skinn. Jag råder er inte att handla sådana grejer på deras hemsida utan vänd er till respektive butik istället..online eller ej.

Kristina L
Skrev om Nelly.com

Jag har alltid fått väldigt bra service från Nelly.com. Det går snabbt att få varorna och kundtjänsten är jättebra. De som svarar är alltid trevliga och jag tycker att jag fått väldigt bra service helt enkelt!

Frida A
Skrev om Nelly.com

Har handlat hos dem i flera år och servicen har verkligen blivit sämre. Nu får man betala dubbel frakt vid retur (för man måste beställa samma vara igen...) Fick fel vara när jag beställde nu igen. Plus att returen kräver att man har tillgång till skrivare, för man ska skriva ut retursedeln, och det har inte jag. det blir alltså väldigt krångligt, varför inte bara skicka med en retursedel i paketet man får????

Robin L
Skrev om Nelly.com

Otroligt nöjd med servicen! Trots att jag tabbade mig lite i beställningen så löste Harri hela ärendet åt mig i efterhand. Tack!

Viktoria G
Skrev om Nelly.com

Har beställt från Nelly ett flertal gånger. Snabb leverans och bra kvalitet på kläderna. Har man frågor så har de en underbar kundservice med trevlig personal som svarar på frågor och löser problem man stött på felfritt. All cred till kundservice!

Ida U
Skrev om Nelly.com

Har beställt från Nelly 10ggr, och aldrighaft några problem. Sist uteblev dock en vara trots att den stod med på följesedeln. Jag kontaktade Nellys kundservice där de var otroligt tillmötesgående, och utan att tveka satt de tillbaka summan på varan som saknades + 50 kr extra att handla från dem. Det tycker jag är otrolig service!

Johanna H
Skrev om Nelly.com

Leveransproblem och dålig kundservice. Beställde kläder och det tog två veckor innan beställningen kom...Och när jag öppnade paketet var det inte min order utan någon annans. Kontaktade Nelly.com som bad mig att skicka tillbaka paketet och de skulle fixa så att rätt paket kom fram till mig. Mitt paket kom dock aldrig fram och det tog över två månader med tjat för att få tillbaka pengarna!

Rebecka J
Skrev om Nelly.com

Kundservicen gör verkligen allt dom kan för att försöka göra det så bra för kunden som möjligt. Även om det klantar till sig på lagret osv så har jag alltid fått bra hjälp av kundservice. /Rebecka

Chris Arian R
Skrev om Nelly.com

Hej Mitt namn är Christoffer Jag har haft en order, som jag väntat på ganska så länge. pga Lagerflytt. Jag har blivit väl Kompenserad och det bästa av allt, blivi oerhört fint omhändertagen och fått superbra service, från varenda person som har arbetat i mitt ärende. Jag kunde inte vara mer nöjd. Jag rekommenderar Nelly Skarpt. Då deras kund service är en utav de bästa, i Sverige. Samt så har de oerhört fina varor. A+++++++++++++++ Perfekt Postorder butik! Tack så mycket!

Ida M
Skrev om Nelly.com

Stora leveransproblem och strul med returer (dock fungerar faktureringen perfekt, dvs de är duktiga på att ta betalt), inkompetent kundtjänst som bara sänder standardsvar på standardsvar fastän jag är övertydlig att deras svar inte hjälper. Minst 20-30 mejl och ingen möjlighet till telefonkontakt. Har haft teknikproblem med "min sida" men fick aldrig komma i kontakt med någon som kunde teknik.... Fick 75 kr i kompensation, vilket jag aldrig kommer att nyttja då jag aldrig kommer att handla hos Nelly igen.

Johanna I
Skrev om Nelly.com

Underbar service!Aldrig några problem när man har frågor eller något problem! Alltid snabba svar och trevligt bemötande! Med denna service vill man bara handla mer! Love love love. :)

Maya D
Skrev om Nelly.com

Fantastiskt bra service. Glömde stoppa in reutrsedeln vid en retur och klantat till det med att det inte fanns ngn avsändare heller. Men Nelly hittade mitt paket och vips så var det fixat. Otroligt nöjd!!

Linda V
Skrev om Nelly.com

Jag hamnade i lite problem med en beställning jag gjorde förra fredagen. Beställde ett par skor, tyvärr så blev plånboken lite tunnare än väntat, så jag beslutade mig för att försöka kontakta nelly och avbryta min order( detta var runt klockan 00.00 igår natt) Fick snabbt svar om att dom genast skulle avbryta ordern. Detta är vad jag kallar service!

A L
Skrev om Nelly.com

Nelly har varit bra tidigare men de senaste gångerna har det strulat rejält. Mottagit fel varor som jag returnerat för utbyte men fått samma vara tillbaka. Extrem lång väntetid på leverans och svar från kundtjänst. Till slut tröttnade jag och ville ha alla pengar tillbaka och skickade tillbaka allt jag beställt. Tog lång tid att få tillbaka penagarna trots kundtjänst försäkran om att de var utbetalade. Kontaktade dem igen och då lovade de att de skulle utbetla pengarna trots att de sagt att de redan gjort det, stämde alltså...

Aman
Skrev om Nelly.com

Underbar service. Söta är dom, snabba svar osv. Har inte fått några problem än. Pussar

Marina
Skrev om Nelly.com

Funderar att anmäla Nelly till konsumentverket. Verkligen dålig service. eller har de den alls? Har beställt ett antal varor. De har delat upp min beställning i några paket. 1 paket har inte kommit fram. Men fakturera har de inte glömt att göra. Mycket onödigt huvudvärk...

Jenny S
Skrev om Nelly.com

Har aldrig tidigare haft problem när jag handlat hos Nelly, och då har jag handlat där ett antal gånger! Och då har jag fått grejerna på nolltid. Denna gång blev det problem. Men pga deras lagerflytt (det är ingen ursäkt, men klart det kan komma komplikationer för alla). Jag fick inte paketet jag beställde(det hade kommit bort) Men jag gjorde en ny beställning, dock var varorna dyrare denna gång, men dom fixade så att det blev samma pris som första beställningen! Vilket jag tycker var oerhört bra för jag trodde inte att jag skulle få mina kläder! Men tusen tack!!

Afrodite R
Skrev om Nelly.com

Vill bara visa min upskattning för Nelly för en god service och mycket trevlig kundtjänst. De har ett mycket fint bemötande och svarar alltid på frågor med bra och tydliga svar. Man känner sig trygg när man handlar på Nelly:) Bästa onlineshoppen ever. Rekommenderas varmt!

Ana B
Skrev om Nelly.com

Jag har handlat mycket på Nelly och idag är nelly det stället där jag handlar det mesta av min garderob! De gånger som jag har haft kontakt med kundtjänst har jag alltid fått snabba och tydliga svar och krånglet löstes väldigt snabbt. Det har alltid gått bra att returnera och byta varor också! Rekommenderas varmt! 5/5

Sanna W
Skrev om Nelly.com

Har dom enbart prao-elever på nelly.coms kundtjänst? Inkompetenta idioter som borde överväga byte av jobb. Fick vänta över 3 veckor på leverans utan avi eller meddelande, samt fick DUBBLA plagg första omgången, sedan ett paket till med samma varor. Alltså trippla plagg. Krävde en kompesation, fick 150 kronor. Räcker till ett paket strumpor. Dom kan ta dom pengarna och stoppa upp nånstans, då detta var sista gången jag handlar på denna skitsida. Betyg: -1

Emelie S
Skrev om Nelly.com

Kanonbra service och ett stort utbud av varor! Är det något som krånglar är kundserviceavdelningen verkligen supersnabba med att ge ett bra svar!

Pontus N
Skrev om Nelly.com

Riktigt bra varor och service. Får snabb och bra hjälp om problem uppstår.

Anna A
Skrev om Nelly.com

Allt hade varit bra om inte kundtjänsten varit så förbannat inkompetent. Beställde varor och fick vänta över två veckor utan varken leveransmeddelande eller avi. Kontaktar kundtjänst och damen skriver att visst har sakerna skickats. Efter en vecka till visar det sig bara vara ljug. Efter fyra kontakter med kundtjänst kan de varken berätta vilken vara som blivit makulerad (en var slut i lager men jag får inte veta vilken (?!)) eller när det förväntas levereras. Uppenbart inkompetenta som medvetet undgår e x t...

Anabelle A
Skrev om Nelly.com

Jag har varit nöjd kund hos nelly sedan 2008 och jag kommer fortsätta vara det. Det service och hjälp man får är väldigt bra jämfört med andra retailers. Allt jag beställer går snabbt och smidigt och jag rekommenderar alla glada människor att handla hos de! En väldigt nöjd kund who loves www.nelly.se

Nikki D
Skrev om Nelly.com

Superbra kundtjänst, alltid snabb leverans och är det något som tar längre tid så meddelar dom detta. Bästa stället att köpa kläder på online.

Sandra G
Skrev om Nelly.com

De har aldrig krånglat för mig när jag beställ från nelly.com. Jag har haft få funderingar men när jag väl undrat något har jag fått snabba svar o trevligt bemötande. Har aldrig vart nått krångel med att returera en vara om jag vart missnöjd. En sida jag varmt rekomenderar.

Sonia B
Skrev om Nelly.com

Jag kunde inte logga in eftersom jag glömt lösenordet och kunde inte få det skickat till min mail, jag fick hjälp snabbt, även om det var midnatt fick jag ett svar, jag kan bara säga att nelly gör allt för att sina kunder känner sig omhändertagna, WELL DONE tack jag köper säkert flera varor av nelly Jag gav en 4 för att man inte kan hjälpa själv när man har glömt lösenordet, när alla andra webbsite bara skicka dig ett tillfällig lösenord via mail omedelbart, man behöver inte vänta på att få ett tillfälligt lösenord...

Sophie
Skrev om Nelly.com

Jag fick fel vara levererad, men de på Nelly svarade mycket snabbt på mina frågor och var väldigt tillmötesgående. När jag senare kommenterade att jag ansåg att det var orimligt att jag skulle stå för fraktkostnaden när de hade begått ett misstag tog de bort denna omgående. Småpengar för dem, principsak för mig, men värt så mycket. Jag är väldigt nöjd med deras service och beställer gärna igen.