Alla kategorier Webshop nelly.com

nelly.com

Nelly.se startades med målsättningen att bli Skandinaviens ledande nätshop för märkes- underkläder och bikinis - Nelly är det idag! Med unika märken, bra priser, snabba leveranser och snygga modevaror har Nelly haft en stadig uppgång.
Lyckekullavägen 49, 42944, Särö
Wefix Trädgård
Camilla S:
Proffsiga och kunniga. Trevligt bemötande. Vi behövde hjälp med att klippa en förvuxen avenbokhäck. Bokade smidigt via offerta.se och fick o...

Läs vad 246 kunder tycker om nelly.com

• Anna F
    Anna F skrev om nelly.com
    Helt oacceptabelt dåligt. Jag skulle beställa en jacka som kostade 299 kr. Jag lade den i kundkorgen för att titta vidare om det var något annat jag skulle köpa. Jag hittade en vara till men då jag fem minuter senare skulle fullfölja min betalning var jackan upp i 549!! Jag tog kontakt via chatten då de ej har telefonnummer och fick då till svar att varorna byter pris hela tiden och då jag hade synpunkter på det orimliga att mer än dubbelt höja priset på 5 minuter så fick jag till svar att så länge jag inte slutfört köpet så finns det ingen garanti på att varan är din, vilket inte på något sätt var svaret på min fråga. Fruktansvärt dåligt och nonchalant bemötande. Se bemötande från kundtjänst nedan:

"Anna: Jag tittade på rean idag ca 12.00 och överst fanns en jacka från vila i mörkrosa Viconcrete new jacket. enligt hemsidan 299 kr. Jag lade den i varukorgen och fick då upp summan 299. Jag tittade vidare på rean och 5 minuter senare då jag skulle trycka igenom ordern har den gått upp till 549?! vad händer? Jag vill ha jackan men naturligtvis för det pris som den låg ute för 5 minuter tidigare!!
    Leizl: hej anna
    Leizl: kampanjen vi har just nu på hemsidan byter priser på jackorna hela tiden, det gäller att man lägger sin beställning och genomför köpet.
    Anna: Så jag kan inte lägga en vara i en varukorg och titta vidare utan jag måste beställa omedelbart för att få det priset. det innebär ju att ni inte uppmanar kunden till att shoppa mer utan attackbeställa? Var framgår det att priset på hemsidan inte gäller då man lagt det i sin varukorg utan att ni fritt kan prissätta under tiden som man skall genomföra sin beställning? Det är ju en absurt!
    Leizl: så längec du inte genomfört köpet så finns det ingen garanti att varan är din, det står på våra villkor
    Anna: Det som det hela handlar om är att jag kan inte avvakta fem minuter på att beställa då jag tittar på annat utan att produkterna som jag tittar på går upp med mer än dubbla summan?? Tycker du själv att det förfarandet som du sitter och skriver om är rimligt?
    Anna Fischer: Jag handlar en hel del på nätet och har aldrig råkat ut för detta. Finns inte en chans att jag någonsin kommer att handla hos er igen. Fruktansvärt dåligt rakt av."
  • jana b
    jana b skrev om nelly.com
    Jag beställde en jacka och betalde 4056kr, men fick en klockans låda ej jacka!!!! Kundtjänsten svarade inte, mycket dåligt!!!! Ska anmäla till ARN. Kommer aldrig mer handla från Nelly.com
  • Sassa T
    Sassa T skrev om nelly.com
    sämsta kundservice ever!!! Ingen hjälp heller plus långa väntetider för att få någon att ens svara på ens meddelande. ett svarat meddelande på 4 skickade till dom! alltså dom hade bara tid för att kunna skicka iväg ett mail som inte ens hjälpte till !
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om nelly.com
    Jättetrevlig kundtjänst som hjälpte mig.
  • Göran Ö
    Göran Ö skrev om nelly.com
    Hej, köpte ett e-presentkort som jag trodde skulle leverans omgående till min dotters födelsedag, men nu 3 dagar senare har det inte levererats och inget besked när leverans kommer att ske.

Har fått svar att de ska undersöka vad som hänt och jag ska få svar inom 48 timmar.

Riktigt uselt .....
  • Anastasija T
    Anastasija T skrev om nelly.com
    Gjorde ett byte (köpte en klänning som var 1 storlek för liten) och fick den nya klänningen på noll tid, dessutom så fick jag tillbaka mina pengar samma dag som dom fick in min retur trots att det stod att det kan ta upp till 10 dagar. Klänningen satt PERFEKT! dessutom är kundservicen mycket trevliga.
  • Emelie D
    Emelie D skrev om nelly.com
    Jag fick en fin och snabb service när jag beställde en klänning i söndags, för att jag behöver den senast fredag. Men den enda nackdelen är att jag inte fått något mail om att just den klänningen var restnoterad men dem har bett om ursäkt och jag har beställt en ny klänning som nu ligger packad och är på väg till posten. så förmodligen är här imorron eller tors! Så tusen tack Nelly för en snabb service och fint bemötandet. Har pratat med så olika person så tackar er alla! Alltid nöjd med era kläder så kommer fortsätta och handla hos er! Tack än en gång för all hjälp!
  • Cherie H
    Cherie H skrev om nelly.com
    Toppenbra och snabb service vid min reklamation! Alltid nöjd!
  • Ellinor H
    Ellinor H skrev om nelly.com
    Jag är otroligt nöjd med servicen. Det är kvällen innan julafton och jag fick hjälp på 1 minut. Superbra =)
  • Erica G
    Erica G skrev om nelly.com
    Mycket nöjd med er service!! :D
    Snabba mejlsvar och bra info. Om inget krånglar med KLARNA för fakturan är jag helnöjd!
  • Lisa L
    Lisa L skrev om nelly.com
    Takk Nelly,for at dere fant en god løsning på varene jeg returnerte men ikke kom frem!

Hilsen trofast kunde
  • Sarah v
    Sarah v skrev om nelly.com
    Jag säger så här..
    Såg här om dagen deras Moschino bälte på hemsidan som heter Valdimir. Va är d för bälte? Min väninna köpte det o hon fick ett kvitto där det står "valdimir belt" istället för Moschino belt. Vad kan det bero på? Ett sådant bälte har aldrig existerat enligt Moschino, för jag har nämligen kontaktat dem själv o det var d svaret jag fick. Dessutom är bältet inte gjort av äkta skinn! Fastän de utger det för att vara äkta skinn. Jag råder er inte att handla sådana grejer på deras hemsida utan vänd er till respektive butik istället..online eller ej.
  • Kristina L
    Kristina L skrev om nelly.com
    Jag har alltid fått väldigt bra service från Nelly.com. Det går snabbt att få varorna och kundtjänsten är jättebra. De som svarar är alltid trevliga och jag tycker att jag fått väldigt bra service helt enkelt!
  • Frida A
    Frida A skrev om nelly.com
    Har handlat hos dem i flera år och servicen har verkligen blivit sämre. Nu får man betala dubbel frakt vid retur (för man måste beställa samma vara igen...) Fick fel vara när jag beställde nu igen. Plus att returen kräver att man har tillgång till skrivare, för man ska skriva ut retursedeln, och det har inte jag. det blir alltså väldigt krångligt, varför inte bara skicka med en retursedel i paketet man får????
  • Robin L
    Robin L skrev om nelly.com
    Otroligt nöjd med servicen! Trots att jag tabbade mig lite i beställningen så löste Harri hela ärendet åt mig i efterhand. Tack!
  • Viktoria G
    Viktoria G skrev om nelly.com
    Har beställt från Nelly ett flertal gånger. Snabb leverans och bra kvalitet på kläderna. Har man frågor så har de en underbar kundservice med trevlig personal som svarar på frågor och löser problem man stött på felfritt. All cred till kundservice!
  • Ida U
    Ida U skrev om nelly.com
    Har beställt från Nelly 10ggr, och aldrighaft några problem. Sist uteblev dock en vara trots att den stod med på följesedeln. Jag kontaktade Nellys kundservice där de var otroligt tillmötesgående, och utan att tveka satt de tillbaka summan på varan som saknades + 50 kr extra att handla från dem. Det tycker jag är otrolig service!
  • Johanna H
    Johanna H skrev om nelly.com
    Leveransproblem och dålig kundservice. Beställde kläder och det tog två veckor innan beställningen kom...Och när jag öppnade paketet var det inte min order utan någon annans. Kontaktade Nelly.com som bad mig att skicka tillbaka paketet och de skulle fixa så att rätt paket kom fram till mig. Mitt paket kom dock aldrig fram och det tog över två månader med tjat för att få tillbaka pengarna!
  • Rebecka J
    Rebecka J skrev om nelly.com
    Kundservicen gör verkligen allt dom kan för att försöka göra det så bra för kunden som möjligt. Även om det klantar till sig på lagret osv så har jag alltid fått bra hjälp av kundservice.

/Rebecka
  • Chris Arian R
    Chris Arian R skrev om nelly.com
    Hej Mitt namn är Christoffer

Jag har haft en order, som jag väntat på ganska så länge. pga Lagerflytt.
    Jag har blivit väl Kompenserad och det bästa av allt, blivi oerhört fint omhändertagen och fått superbra service,
    från varenda person som har arbetat i mitt ärende. Jag kunde inte vara mer nöjd. Jag rekommenderar Nelly Skarpt.
    Då deras kund service är en utav de bästa, i Sverige. Samt så har de oerhört fina varor. A+++++++++++++++

Perfekt Postorder butik!
    Tack så mycket!
  • Ida M
    Ida M skrev om nelly.com
    Stora leveransproblem och strul med returer (dock fungerar faktureringen perfekt, dvs de är duktiga på att ta betalt), inkompetent kundtjänst som bara sänder standardsvar på standardsvar fastän jag är övertydlig att deras svar inte hjälper. Minst 20-30 mejl och ingen möjlighet till telefonkontakt.
    Har haft teknikproblem med "min sida" men fick aldrig komma i kontakt med någon som kunde teknik....

Fick 75 kr i kompensation, vilket jag aldrig kommer att nyttja då jag aldrig kommer att handla hos Nelly igen.
  • Johanna I
    Johanna I skrev om nelly.com
    Underbar service!Aldrig några problem när man har frågor eller något problem! Alltid snabba svar och trevligt bemötande!
    Med denna service vill man bara handla mer!
    Love love love. :)
  • Maya D
    Maya D skrev om nelly.com
    Fantastiskt bra service.
    Glömde stoppa in reutrsedeln vid en retur och klantat till det med att det inte fanns ngn avsändare heller.
    Men Nelly hittade mitt paket och vips så var det fixat.
    Otroligt nöjd!!
  • Linda V
    Linda V skrev om nelly.com
    Jag hamnade i lite problem med en beställning jag gjorde förra fredagen. Beställde ett par skor, tyvärr så blev plånboken lite tunnare än väntat, så jag beslutade mig för att försöka kontakta nelly och avbryta min order( detta var runt klockan 00.00 igår natt)
    Fick snabbt svar om att dom genast skulle avbryta ordern.
    Detta är vad jag kallar service!
  • A L
    A L skrev om nelly.com
    Nelly har varit bra tidigare men de senaste gångerna har det strulat rejält. Mottagit fel varor som jag returnerat för utbyte men fått samma vara tillbaka. Extrem lång väntetid på leverans och svar från kundtjänst. Till slut tröttnade jag och ville ha alla pengar tillbaka och skickade tillbaka allt jag beställt. Tog lång tid att få tillbaka penagarna trots kundtjänst försäkran om att de var utbetalade. Kontaktade dem igen och då lovade de att de skulle utbetla pengarna trots att de sagt att de redan gjort det, stämde alltså inte. Har dock beställt igen för att testa men tyvärr så strular det igen. Har inte mottagit några varor trots att det är över 2 v sen de beställdes. Tills de får ordnig på sin orderhantering och kundservice så skulle jag avråda från att beställa från Nelly. Trist för de har varit bra tidigare, vet inte vad de har förändrat men uppenbara brister har de.
  • Aman
    Aman skrev om nelly.com
    Underbar service. Söta är dom, snabba svar osv. Har inte fått några problem än. Pussar
  • Marina
    Marina skrev om nelly.com
    Funderar att anmäla Nelly till konsumentverket. Verkligen dålig service. eller har de den alls? Har beställt ett antal varor. De har delat upp min beställning i några paket. 1 paket har inte kommit fram. Men fakturera har de inte glömt att göra. Mycket onödigt huvudvärk...
  • Jenny S
    Jenny S skrev om nelly.com
    Har aldrig tidigare haft problem när jag handlat hos Nelly, och då har jag handlat där ett antal gånger! Och då har jag fått grejerna på nolltid. Denna gång blev det problem. Men pga deras lagerflytt (det är ingen ursäkt, men klart det kan komma komplikationer för alla). Jag fick inte paketet jag beställde(det hade kommit bort) Men jag gjorde en ny beställning, dock var varorna dyrare denna gång, men dom fixade så att det blev samma pris som första beställningen! Vilket jag tycker var oerhört bra för jag trodde inte att jag skulle få mina kläder! Men tusen tack!!
  • Afrodite R
    Afrodite R skrev om nelly.com
    Vill bara visa min upskattning för Nelly för en god service och mycket trevlig kundtjänst. De har ett mycket fint bemötande och svarar alltid på frågor med bra och tydliga svar. Man känner sig trygg när man handlar på Nelly:) Bästa onlineshoppen ever. Rekommenderas varmt!
  • Ana B
    Ana B skrev om nelly.com
    Jag har handlat mycket på Nelly och idag är nelly det stället där jag handlar det mesta av min garderob!

De gånger som jag har haft kontakt med kundtjänst har jag alltid fått snabba och tydliga svar och krånglet löstes väldigt snabbt.

Det har alltid gått bra att returnera och byta varor också!

Rekommenderas varmt! 5/5
  • Sanna W
    Sanna W skrev om nelly.com
    Har dom enbart prao-elever på nelly.coms kundtjänst? Inkompetenta idioter som borde överväga byte av jobb. Fick vänta över 3 veckor på leverans utan avi eller meddelande, samt fick DUBBLA plagg första omgången, sedan ett paket till med samma varor. Alltså trippla plagg.
    Krävde en kompesation, fick 150 kronor. Räcker till ett paket strumpor. Dom kan ta dom pengarna och stoppa upp nånstans, då detta var sista gången jag handlar på denna skitsida. Betyg: -1
  • Emelie S
    Emelie S skrev om nelly.com
    Kanonbra service och ett stort utbud av varor! Är det något som krånglar är kundserviceavdelningen verkligen supersnabba med att ge ett bra svar!
  • Pontus N
    Pontus N skrev om nelly.com
    Riktigt bra varor och service. Får snabb och bra hjälp om problem uppstår.
  • Anna A
    Anna A skrev om nelly.com
    Allt hade varit bra om inte kundtjänsten varit så förbannat inkompetent.

Beställde varor och fick vänta över två veckor utan varken leveransmeddelande eller avi. Kontaktar kundtjänst och damen skriver att visst har sakerna skickats.

Efter en vecka till visar det sig bara vara ljug. Efter fyra kontakter med kundtjänst kan de varken berätta vilken vara som blivit makulerad (en var slut i lager men jag får inte veta vilken (?!)) eller när det förväntas levereras.

Uppenbart inkompetenta som medvetet undgår e x t r e m t tydliga frågor.

Hemskt betyg, ska det va så illa vill jag aldrig handla där igen.
  • Anabelle A
    Anabelle A skrev om nelly.com
    Jag har varit nöjd kund hos nelly sedan 2008 och jag kommer fortsätta vara det. Det service och hjälp man får är väldigt bra jämfört med andra retailers. Allt jag beställer går snabbt och smidigt och jag rekommenderar alla glada människor att handla hos de!

En väldigt nöjd kund who loves www.nelly.se
  • Nikki D
    Nikki D skrev om nelly.com
    Superbra kundtjänst, alltid snabb leverans och är det något som tar längre tid så meddelar dom detta. Bästa stället att köpa kläder på online.
  • Sandra G
    Sandra G skrev om nelly.com
    De har aldrig krånglat för mig när jag beställ från nelly.com. Jag har haft få funderingar men när jag väl undrat något har jag fått snabba svar o trevligt bemötande. Har aldrig vart nått krångel med att returera en vara om jag vart missnöjd. En sida jag varmt rekomenderar.
  • Sonia B
    Sonia B skrev om nelly.com
    Jag kunde inte logga in eftersom jag glömt lösenordet och kunde inte få det skickat till min mail, jag fick hjälp snabbt, även om det var midnatt fick jag ett svar, jag kan bara säga att nelly gör allt för att sina kunder känner sig omhändertagna, WELL DONE

tack

jag köper säkert flera varor av nelly

Jag gav en 4 för att man inte kan hjälpa själv när man har glömt lösenordet, när alla andra webbsite bara skicka dig ett tillfällig lösenord via mail omedelbart, man behöver inte vänta på att få ett tillfälligt lösenord av kundtjänst (man måste vänta på att få hjälp, eller var det nåt fel på mitt konto, inte vet jag, men jag är mycket nöjd med Nellys service

Blessings
  • Sophie
    Sophie skrev om nelly.com
    Jag fick fel vara levererad, men de på Nelly svarade mycket snabbt på mina frågor och var väldigt tillmötesgående. När jag senare kommenterade att jag ansåg att det var orimligt att jag skulle stå för fraktkostnaden när de hade begått ett misstag tog de bort denna omgående. Småpengar för dem, principsak för mig, men värt så mycket. Jag är väldigt nöjd med deras service och beställer gärna igen.
  • Annie S
    Annie S skrev om nelly.com
    Kläderna är otroligt bra och fina. Otroligt bra kundtjänst och leveransen fungerar super. Väldigt bra.
  • Jetmire K
    Jetmire K skrev om nelly.com
    Kundtjänst : Enormt bra. Sjukt bra bemötande.
    Leverans : Snabb
    Kläder : Tok för snygga.
    Övrigt : De tar inte in storlekarna på kläderna, även om jag har beställt, och väntar på att få HEM dem. Och då syftar jag på John Zack, slash neck dress.. Riktigt besviken.
  • Mona J
    Mona J skrev om nelly.com
    JÄTTEBRA KUNDTJÄNST!!! Proffsig, snabb och positiv så man blir glad.
  • Louise L
    Louise L skrev om nelly.com
    Alltid nöjd med Nelly! Går verkligen att lita på och man får snabba svar och leveranser! :)
  • Toril B
    Toril B skrev om nelly.com
    ER KJEMPEFORNØYD OG BRA SERVICE, JEG BESTILLER MYE DERFRA OG KOMMER TIL Å FORSETTE MED DET, ER KJEMPEFORNØYD, Mvh TORIL BORRMANN,,,,,,
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om nelly.com
    Snabba svar från kundtjänst per mejl.
    Kontaktade dom strax efter 18.00 en vardag och dem svarade efter ca fem min.

Rekommenderas varmt!
  • Kortstubin B
    Kortstubin B skrev om nelly.com
    Nelly.com har den bästa kundtjänsten super snabb service som svarar på alla ens frågor och hjälper med bästa lösningarna. Ja beställer jätte mycket därifrån, varje gång jag har en fråga eller fundering mejlar jag dem och en stund efter har jag fått svar med lösningen. Nelly.com har verkligen den snabbaste och bästa kundtjänsten/ servicen, de finns där dygnet runt vilket är super grymt. Älskar deras kläder och skor och smycken grymmaste sidan. <3 :D !!
  • Sara J
    Sara J skrev om nelly.com
    Nelly.com är en grym sida! Deras kundtjänst är verkligen den bästa!:)
  • Mikaela N
    Mikaela N skrev om nelly.com
    Suverän service! Fick svar på direkten och allt löste sig super smidigt!

Dessutom sjukt snygga kläder i alla smaker, de har allt! Dessutom går leveransen alltid sjukt snabbt och det har aldrig varit några problem!

Tips: Deras bikinis är dunder snygga, speciellt de från Wonderland, grymt märke!
  • Chimbunga F
    Chimbunga F skrev om nelly.com
    Nelly har grymt bra service. deras kundtjänst är tillgänglig dygnet runtär man har problem med en order eller någonting annat man får snabbt svar tillbaka. Beställt varor från fler gånger.Och det har alltid gått snabbt o smidigt, dessutom kvalitetsprodukter. Jag och min familj vi gillar Nelly och deras service.. Fadhila Ally
  • E
    E skrev om nelly.com
    Nelly är bra, tills den dagen då man behöver kontakta kundtjänst. Detta kan endast göras via en mailtjänst de har på sin hemsida. Det är samma visa varje gång... Oavsett hur tydlig jag har varit i mina meddelanden till dem har jag fått orelevanta svar tillbaka. Att de upprepade gånger väljer/missar att svara på enkla frågor gör att jag misstänker att de både är okunniga och slarviga. Det är ingenting som bygger förtroende hos mig som kund. Jag handlar inte så mycket hos Nelly längre för all tid det tar den dagen då något i orden går fel är helt enkelt inte värt det. När de nu valt att ha en mailtjänst istället för telefonkundtjänst, se då till att ha kompetent personal där! Min erfarenhet, vid upprepade tillfällen, är att så är inte fallet nu. Kompetensen hos personalen i kundtjänst brister.