Alla kategorier Butik Västra Götaland Göteborg Nids4kids Gbg AB

Rösebergsgatan 3, 418 71 Göteborg — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Nids4kids Gbg AB

• Lena W
    Lena W skrev om Nids4kids Gbg AB
    VARNING!! Mycket otrevlig och rent av aggressiv personal! Samma ägare för båda butikerna i Trestad Center och Göteborg. Det är ägarna som arbetar i butikerna och bemött flera hundra barnfamiljer riktigt illa och skrämt barn! Kundbemötande finns inte och dom är fräcka och fula i munnen. TIPS: Ta med dold kamera första gången du är där och gå runt och kika i ca 30 min och så kommer utbrottet och vips så finns det på film. Det skulle behövas för det går bara utför med deras beteende i affären och en dag kanske det går överstyr för dom verkar inte ha några gränser!
  • Bassam K
    Bassam K skrev om Nids4kids Gbg AB
    Hej alla föräldrar där ute.

Vi köpte en Brio Smile barnvagn i butiken Nids4Kids på backaplan i Göteborg. När vi kommer hem ville vi läsa lite om funktioner och tips på nätet, då ser vi på Brios hemsida att det ingår en fotsäck till sittdelen i vagnen som vi inte har fått med.

Vi bestämmer oss för att ringa in till butiken och berätta att dom hade missat att ge oss fotsäcken. Såhär gick telefonsamtalet till:

Jag: Hej, det är vi som precis köpte en Brio Smile hos er.

Nids4Kids: Ja!

Jag: Vi har läst lite och såg att det normalt sett ingår en fotsäck med i barnvagnen, ni måste ha missat att ge oss den.

Nids4Kids: Vi brukar aldrig göra fel. Ni är lögnare.

Jag: Varför skulle jag ljuga om en fotsäck när jag precis har betalat 6000 kr för en barnvagn, borde inte jag få barnvagnen hel? Jag har inte fått med en fotsäck och det är jag 100% säker på.

Nids4Kids: Du har fått allt, du vill säkert bara ha två stycken.

Jag: Var är det du säger? hur kan du bemöta dina kunder på det sättet? Ni måste väl ha övervakningskameror hos er??

Nids4Kids: Ja! vi har övervakningskameror, och fotsäcken brukar komma i en stor vit påse som ni får i handen så den måste synas på övervakningsfilmen. Jag ska kolla igenom filmen och bevisa att ni ljuger.

Nids4Kids: Klick

Vi är väldigt chockade och besvikna och väljer att ringa upp butiken igen 15 minuter senare för att fråga om dom har kollat på övervakningsfilmerna. Såhär gick de andra telefonsamtalet till:

Jag: Hej igen. Har du kollat övervakningsfilmerna?

Nids4Kids: Ja! och det syns inte med i övervakningsfilmen, den måste legat under vagnen i korgen. Så, ni har fått den!

Jag: Vi har inte fått den, och kommer gå vidare med det här. Vi har inte betalat 6000 och köpt en ny barnvagn för att bli bemötta som lögnare!! Rätt skall vara rätt!!!

Nids4Kids: Klick!

Vi ringde in flera gånger och gav oss inte, till slut sa hon att hon ska beställa en fotsäck till oss.

Efter det ringde vi in varje vecka för att kolla om den har kommit, och för att försäkra oss om att den verkligen är beställd.

Då får vi höra att den inte behövs förrän barnet är 6 månader gammalt, och att det kan ta upp till ett år att få hem en fotsäck!!!!

Det ha nu gått flera månader och fortfarande ingen fotsäck.

Därför har vi bestämt oss att gå ut och varna för NIDS4KIDS överallt på internet, och även stämma denna otrevliga butiksägaren som har bollat med oss i flera månader och anklagat oss för att ljuga. Vi har betalat för något vi inte har fått och vill därför varna alla andra föräldrar där ute för att akta sig för denna butik.

Dom är oseriösa och otrevliga, det finns många andra som har råkat ut för dom, kunder som har velat reklamera eller kunder som anklagats för att förstöra barnvagnen själva mm.. Läs själva på internet.

MVH

Två nyblivna föräldrar.
  • Pj
    Pj skrev om Nids4kids Gbg AB
    Har aldrig varit med om sådant hemskt bemötande. har både hört dom med andra kunder som dom skällt ut och kränkt och när jag skulle byta en vara var dom hemska. VARNING för denna butik, är verkligen inte värt att betala lite mindre pengar när man ej kan byta varan eller reklamera den, plus att få sådant hemskt bemötande. Dessa människor vet inte vad kundservice är för nått!!
  • Lovisa A
    Lovisa A skrev om Nids4kids Gbg AB
    Förstår precis vad Stefan o Anna menar, var idag i samma situation o utgången blev inte positiv... Varning!!!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Nids4kids Gbg AB
    Jag skulle reklamera en Carenavagn idag hos nids4kids som gått sönder efter några få månaders användning. Jag blev så illa bemött...rent av hånad. De totalt skiter i alla former av klagomål. Kommer aldrig att sätta min fot där igen. Billigt säger du Erik...ja det håller jag med om men vänta tills den dagen du behöver lämna tillbaka något som gått sönder!
  • ANNA N
    ANNA N skrev om Nids4kids Gbg AB
    Varning!!!!!
    Ingen trevlig personal, Om tvunget att reklamera vara, så räkna med att få en utskällning, synd för butiken har bra priser. Synd att dom inte vet hur man behandlar sina kunder. / ANNA
    Pj gillar detta
  • Bo M
    Bo M skrev om Nids4kids Gbg AB
    Bra priser, kunnig personal som uppenbart trivs med att göra affärer med barnfamiljer även om de pillar på för många saker. Klart värt en resa.

Rösebergsgatan 3, 418 71 Göteborg