Alla kategorier Optiker Skåne Malmö Nividas Södra Förstadsgatan

Nividas Södra Förstadsgatan

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö — Visa karta

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info, också styr vår hemside-chat), säljare Isabella och legitimerade optikerna Tony och Elisabeth. Boka en synundersökning genom knappen nedan, den är gratis och tar bara 30 min.

Nividas drog igång vintern 2014 med idén att avdramatisera glasögonköpet och erbjuda en produkt med rimliga marginaler. Vi vill att våra kunder ska kunna använda fler än ett par glasögon och variera sin stil efter humör, precis som man gör med kläder och andra accessoarer.
Öppet just nu
Lör: 11:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 77 kunder tycker om Nividas Södra Förstadsgatan

• 2019-01-21

Åse T skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nya glasögon och fick ett bra och positivt bemötande. Kunnig personal som kunde svara på mina frågor kring hur mitt synfel kommer påverkar glasögonen när dem är färdiga. Läs mer
  • 2019-01-20

Maja H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Väldigt bra service och utbud Läs mer
  • Olivia K

2019-01-19

Olivia K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte glasögon hos Nividas och är så nöjd med min kundupplevelse! Superfin service med bra kommunikation och skön stämning! Jag förväntade mig lyxig och avslappnad känsla och det fick jag, jag kände mig väldigt trygg. Läs mer

Alexander M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag blev väl bemött, fick experternas råd samt kändes det som att de inte utnyttja en persons hälsa för att löna verksamheten. Rekommenderas Läs mer

Jessica N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Det var svårt att välja modell på bågar eftersom alla är så snygga, ett stort plus! Personen som jobbade i butiken var väldigt hjälpsam och jag fick även hjälp när jag önskade böja till bågarna ytterligare. Hade blivit högsta betyg om det inte vore för att personen som höll i synundersökningen kändes lite oseriös och nervös. Men alla mina förväntningar blev uppfyllda och jag är jättenöjd med min upplevelse! Läs mer

Anna L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabb och trevlig service! Enkelt urval av bågar. Bra att kunna beställa på nätet och få hjälp i butiken. Läs mer

Christina R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte justa solbrillor !
    Bra mottagande i butiken ! Nöjd med bemötande och produkt . Läs mer
  • Karin N

2019-01-17

Karin N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Första synundersökning som vuxen och jag beställde progressiva glasögon. Fick snabbt en tid fast att det var precis innan jul, utmärkt service på alla sätt!! Stor kunnighet i vilken sorts båge som bäst passade mitt ansikte, trevligt bemötande och service.
    Jag kommer gå tillbaka för att beställa solglasögon 👍 Läs mer

Cecilia S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Kunnig optiker o noggrann
    Trevlig o tillmötesgående personal i butiken
    Köp av glasögon
    Synundersökning Läs mer

Eva-Lotta R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon och synundersökning

Bra service, trevligt sätt, vänlig

Bra pris

Kan rekommendera till vänner Läs mer

Solveig S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Proffsiga och vänliga försäljare. Bra priser. Snygga bågar. Läs mer

Salina D skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon, blev bemött väl i butiken i Malmö. Har hört om er tidigare och hade höga förväntningar, blev lite förvånad över att alla glasögon var i plast, att men det var bra priser, förmånligt för studenter etc och jättebra att synundersökningen är gratis. Läs mer

Aili E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte glasögon och personalen var väldigt trevliga och hjälpsamma. Glasögonen mötte alla mina förväntningar och jag är verkligen nöjd. Läs mer

Charlotte S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Hej!
    Jag var enormt förväntansfull när jag hittade Nividas i Malmö (då jag är från Göteborg och bara varit i den butiken) hade stora förhoppningar om att servicebemötande skulle vara av lika god kvalitet som min erfarenhet av er Göteborgs butik. Till min besvikelse så var synundersökningen oseriös och bemötandet i butiken inte särskilt inbjudande. Jag hade redan sedan innan bestämt mig för att jag ville ha bågar av er då jag tycker att era är de finaste. Jag hade tidigare i veckan gjort en synundersökning på SmartEyes i Lund och upplevde att de var mycket noggranna och när jag fick se genom de nya glasen blev det genast mycket tydligare. Eftersom jag ville ha bågarna hos er gjorde jag då en ny synundersökning för att slippa betala för den jag tidigare gjort på SmartEyes. Hela min upplevelse på Nividas gjorde mig dock tveksam och under synundersökningen var inte de nya anpassade glasen lika klara som de hade varit på tidigare undersökning hos SmartEyes. Till min besvikelse fick jag då gå och köpa ut min undersökning på SmartEyes för att gå tillbaka till Nividas där jag tillslut köpte mina två bågar.

Glasögonen är jag idag mycket nöjd med men jag skulle inte rekommendera butiken i Malmö och jag kommer själv i framtiden söka mig till Göteborg. Blev enormt besviken av den oseriösa synundersökningen och detta ändrade min inställning till företaget. Läs mer
    2019-01-17 Nividas Malmö svarar Charlotte S
    Hej Charlotte,

Tack så mycket för din feedback och för att du har tagit dig tid att skriva till oss! Vi beklagar verkligen att din upplevelse i vår butik inte levde upp till de förväntningar du hade inför ditt besök och att du tyckte att synundersökningen kändes oseriös. Det är såklart väldigt tråkigt att höra, men vi uppskattar din ärlighet och ska ta det vidare för att undvika att liknande sker i framtiden.

När det är dags för en ny synundersökning eller nya glasögon så är du självklart varmt välkommen åter till oss, så att vi förhoppningsvis kan få ändra din upplevelse till en mycket positivare!

Bästa hälsningar,
    Nividas Malmö

Fredrik H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par progressiva glasögon på referens och var/är mycket nöjd både med service och med glasögonen Läs mer

Rickard M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte progressiva glasögon. Bra bemötande av trevlig personal. Smidig process! Hade inga förväntningar. Läs mer

Anu P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra sortiment, trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Siw K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    bra service
    bra sortiment
    bra optiker til synstest
    Bra vejledning og information
    bra koncept
    bra butik Läs mer

Karolina S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevligt och proffsigt bemötande av optiker, skoj utprovning av bågar i butiken, snabb leverans! Läs mer

Hanna P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag bokade synundersökning och köpte glasögon! Mycket nöjd! Läs mer

Magnus B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gillar utbudet av bågar o enkelheten
    Kompetent optiker o bra service Läs mer

Filippa B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par glasögon och fick utmärkt service! Läs mer

Mathias K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Proffsig, mycket trevlig. kvalite på produktet. mycket duktig optiker. Läs mer
  • Pim S

2019-01-15

Pim S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande, service och kunnig personal Läs mer
  • Lina D

2019-01-15

Lina D skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gjorde synundersökning och köpte solglasögon. Fick mycket bra hjälp både med undersökningen och även att välja bågar. Fick glasögonen snabbt när jag beställt dom, inga problem alls. Läs mer

Natalie I skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fick genomgående bra service, en utförlig undersökning av optiker och sedan bra guidning av expedit gällande vilka bågar som kan passa mig. Läs mer
  • 2018-12-15

Isabella R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra service, kompetent personal och snabb leverans av glasögon. Läs mer
  • 2018-11-30

Annette L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par slipade solglasögon & ett par läsglasögon. Blev väldigt väl bemött med bra service. Snabb leverans av glasögonen. Läs mer
  • 2018-11-29

Irma M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Vanliga enkelslipade glasögon! Fint bemötande, kunnig personal, massor av fina glasögon och fin lokal Läs mer
  • Dennis B

2018-11-29

Dennis B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabb och trevlig service. Har köpt två par glasögon där och är lika nöjd med båda. Läs mer
  • 2018-11-29

Abdulah K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon allt gick bra och kommer att hands där igen i framtiden Läs mer

Karin E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra utbud med snygga och prisvärda produkter! Supertrevlig och hjälpsam personal, man känner sig alltid hörd och sedd. Läs mer

Rasmus O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Optikern är den bästa jag har besökt. Glasögonen har ett rimligt pris, till skillnad från hos andra optiker. Läs mer

David L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag fick ett par glasögon via jobbet hos Nivida. Jag tyckte bemötandet var bra. Det stora problemet var urvalet på bågar. Det fanns väldigt många av vissa specifika stilar men det saknades bredd. Jag hittade bara ett par som jag jag tyckte var ok för mig. Läs mer

Maia B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gjorde synundersökning, blev väl bemött. Gick fort och var punktligt. Läs mer
  • Agnes H

2018-11-27

Agnes H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Supertrevligt bemött av Mia som hjälpte till att välja ut ett par jättefina bågar till mig och professionell optiker. Är jättenöjd med mina glas och bågar samt priset på allt detta. Tack! Läs mer

Jimmy V skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning.
    Personalen var tillmötesgående och proffsig. Detsamma gäller personen som utförde synundersökningen. Läs mer

Marianne W skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande och mkt god service! Fantastiskt fina bågar. Läs mer

Maria R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Terminal glasögon, väldigt bra bemött Läs mer
  • Sofie K

2018-11-27

Sofie K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Asså S E R V I C E på hög nivå!
    Både säljare och optiker var lyhörda, intresserad och mycket proffsiga! Jag hade tänkt köpa ett par glasögon, men det blev två par och jag har berättat för så många om hur bra jag blev bemött. Att hämta ut glasögonen och att ställa in dem rätt var också en fröjd, jag känner mig så nöjd! Läs mer
  • 2018-11-19

Petra F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon
    mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2018-11-14

Alvida V skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket trevlig och servicefokuserad personal.
    Snabb leverans av glasögon. Läs mer
  • Viktoria F

2018-11-04

Viktoria F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fina bågar, lätt att boka tid och snabb leverans. Läs mer
  • 2018-11-02

Per-Eric G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra och snygga glasögon till bra pris! Väldigt bra bemötande! Läs mer

Elias S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag besökte Nivida ett par gånger innan jag bestämde mig för att köpa ett par glasögon. Jättebra bemött av personalen alla gånger. Trevliga och kunniga utan att vara för påträngande och "säljiga". Läs mer

Theodor B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon fick även synundersökning gratis. Superbra service och jättefina bågar. Läs mer

Jonas A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket trevligt bemötande. Själva undersökningen och leveransen gick utan problem och sköttes snabbt och proffsigt. Läs mer

Annie M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon. Den båge jag ville ha fanns inte kvar, men personalen lyckades hitta ett provex som jag fick köpa till rabatterat pris. Bra service! Läs mer

Sofia A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Skulle ha en synundersökning. Var väldigt snäll och professionell. Jag tycker det va bra kundbemötande och service. Dem gav mig en bra kundupplevelse. Rekommenderar detta till andra jag känner!

Tack igen för all hjälp! Läs mer

Betty L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning, bra bemötande och uppriktiga/ärliga svar Läs mer

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö