Alla kategorier Optiker Skåne Malmö Nividas Södra Förstadsgatan

Nividas Södra Förstadsgatan

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö — Visa karta

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info, också styr vår hemside-chat), säljare Isabella och legitimerade optikerna Tony och Elisabeth. Boka en synundersökning genom knappen nedan, den är gratis och tar bara 30 min.

Nividas drog igång vintern 2014 med idén att avdramatisera glasögonköpet och erbjuda en produkt med rimliga marginaler. Vi vill att våra kunder ska kunna använda fler än ett par glasögon och variera sin stil efter humör, precis som man gör med kläder och andra accessoarer.
Lör: 11:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 35 kunder tycker om Nividas Södra Förstadsgatan

• Viktoria F
    Viktoria F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fina bågar, lätt att boka tid och snabb leverans. Läs mer
  • Per-Eric G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra och snygga glasögon till bra pris! Väldigt bra bemötande! Läs mer
  • Elias S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag besökte Nivida ett par gånger innan jag bestämde mig för att köpa ett par glasögon. Jättebra bemött av personalen alla gånger. Trevliga och kunniga utan att vara för påträngande och "säljiga". Läs mer
  • Theodor B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon fick även synundersökning gratis. Superbra service och jättefina bågar. Läs mer
  • Jonas A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket trevligt bemötande. Själva undersökningen och leveransen gick utan problem och sköttes snabbt och proffsigt. Läs mer
  • Annie M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon. Den båge jag ville ha fanns inte kvar, men personalen lyckades hitta ett provex som jag fick köpa till rabatterat pris. Bra service! Läs mer
  • Sofia A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Skulle ha en synundersökning. Var väldigt snäll och professionell. Jag tycker det va bra kundbemötande och service. Dem gav mig en bra kundupplevelse. Rekommenderar detta till andra jag känner!

Tack igen för all hjälp! Läs mer
  • Betty L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning, bra bemötande och uppriktiga/ärliga svar Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande.
    Snabb service och vettiga priser
    Utmärkt!!😊 Läs mer
  • Frida B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag fick hjälp att prova glasögon som passade mig. Sen var jag på en synundersökning som kändes professionell och trevlig. Det gick snabbt att få sina glasögon och blev inte heller så dyrt. Superservice helt enkelt! Läs mer
  • Hanna E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte ett par glasögon och gjorde en synundersökning. Fick grymt bra service både under synundersökningen och hjälp att välja bågar. Tycker att konceptet är toppen, jag har haft glasögon sen jag gick i mellanstadiet (är nu 28år) och att kunna köpa bågar så prisvärt med en design och kvalitet som inte känns billig - är helt fantastiskt. Jag fick även hjälp med en ändring av modell på bågarna efter mitt köp utan några problem. Jag kommer definitivt att köpa glasögon hos nividas igen. Läs mer
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Oerhört bra service både av optiker och butiksbiträde, fick mycket bra hjälp och är mycket nöjd över mina nya glasögon! Läs mer
  • Sara K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snygg affär, trevligt bemötande, gratis synundersökning och smakråd! Toppen! Läs mer
  • Jessica L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra service. Trevlig och tillmötesgående personal. Kommer komma tillbaka när de nya, större, bågarna kommer in Läs mer
  • Julia H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon
    Enkel och smidigt. Bra optiker och snabb tid för kontroll
    Vad gäller bemötande av var det bra - men varierande. När jag kom in för åtgärd efter inköp kunde personalen inte hjälpa. Men tidigare personal hade bra kompetens.
    Företaget kändes ungt och enkelt att ha att göra med förrutom sistnämnda personal (ny?) Läs mer
  • Matilda S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag hade inte så höga förväntningar då jag inte hört talats om företaget tidigare. Köpte ett par glasögon. Och allt kopplat till mitt köp kan jag bara sammanfatta med stt det överträffade mina förväntningar! Fantastisk service och bemötande! Snabb leveranstid!! Läs mer
  • Madeleine F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande, snabbt levererat. Själva undersökningen gick väldigt snabbt men det verkar ha blivit rätt. 👍🏻 Läs mer
  • Jasmina S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gick till nividas för att göra en synundersökning samt köpa glasögon. Undersökningen gick bra, optikern var bra och professionell. Däremot hade jag önskat bättre hjälp och smakråd vid val av glasögon. Läs mer
  • Elaine Å skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par rosa glasögon. Snabbt enkelt, trevlig personal, snygg butik med bra överblick! Snabb leverans och bra pris! Läs mer
  • Susanna W skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra service och väldigt snabb frakt! Läs mer
  • Anders S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Professionell synundersökning och bra bemötande med smakråd i butiken. Rekommenderar gärna till andra. Läs mer
  • Sara E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde synundersökning samt köpte sol- och glasögon. Jag har även kommit tillbaka igen för att få dem justerade. De som arbetade där var tillmötesgående.

De hade ett smalt utbud, med flera lite udda modeller, men jag hittade några jag gillar.

Solglasögonen sitter inte superbra, de åker ned när jag blir svettig. Kändes inte som att de som jobbade där var supernogranna vid utprovningen. Det hade varit bra om de hjälpte en mer att känna av hur glasögonen passar - t.ex. gett tips på hur man kan testa att de passar bra även vid rörelse. Läs mer
    2018-10-30 Nividas Malmö svarar Sara E
    Hej Sara, tack så mycket för din feedback! Vad synd att solglasögonen inte sitter helt perfekt och att detta inte märktes vid utprovningen. Du är givetvis välkommen förbi oss för att få dessa justerade för en bättre passform!

• Yrsa L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Amazing. Mia är så himla proffsig och snäll. Jättenöjd med mina glasögon. Läs mer
  • Carin L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande absolut men glasögonen skaver. Läs mer
    2018-10-30 Nividas Malmö svarar Carin L
    Hej Carin, tack så mycket för din feedback! Vad tråkigt att höra att dina glasögon skaver - har du kanske möjlighet att svänga förbi vår butik för att få bågen kollad på? Troligtvis så behöver den justeras lite och det hjälper vi gärna till med!

• Sara B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag beställde ett par enkelslipade glasögon och gjorde även en synundersökning. Proffsigt och trevligt bemötande och en otroligt bra kundservice. Jag fick hjälp att byta båge inom 30 dagar då den jag valt visade sig glida på min näsrygg. Var inga problem och den nya bågen kom snabbt på posten. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Kunnig, serviceminded och trevlig personal. Jättefint bemötande. Läs mer
  • Fanny B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde en synundersökning. Fick ett trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt inbjudande butiksmiljö. Optikern var effektiv och undersökningen gick snabbt. En enbart positiv upplevelse! Läs mer
  • Bengt M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Är inte nöjd pga dubell seende på höger öga Läs mer
    2018-10-30 Nividas Malmö svarar Bengt M
    Hej Bengt, tack för din feedback! Det är jättesynd att höra att du fortfarande upplever dubbelt seende på höger öga, vilket två av våra optiker har försökt åtgärda med olika korrigeringar samt remiss till ögonläkare. Den senaste utredningen hos ögonläkare har vi tyvärr inte fått något svar på än, men vi ska se om vi kan få fram något omgående och återkommer till dig för att se hur detta kan lösas!

• Anita S
    Anita S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gjorde ögonundersökning och beställde nya glas. Efter ett snabbt handläggande fick jag mina glas som jag dessvärre inte kunde bära då jag har ett typ av problem som gör vanliga glas omöjliga. Ett snabbt handläggande gjorde att jag kunde returnera glasen. Mycket kundvänlig och duktig personal. Läs mer
  • Martin A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevlig butik och bra service. Läs mer
  • Matilda H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fick knappt ett hej när jag kom in i butiken. Stod och kolla ett tag på glasögon men ingen fråga hur de gick trots jag var den enda i butiken. Ville ändå beställa synundersökning + glasögon pga av bra pris. Stor skillnad på servicen jämfört med konkurrenterna. Men för övrigt super nöjd med glasögonen! Läs mer
    2018-10-30 Nividas Malmö svarar Matilda H
    Hej Matilda, tack så mycket för din feedback! Det är jättetråkigt att höra att din upplevelse i vår butik inte alls levde upp till förväntningarna eller vår egna standard på service. Givetvis så ska varje enskild kund uppmärksammas och få professionell hjälp hos oss, så vi ska självklart ta detta vidare!

Vi är glada att du är nöjd med dina glasögon och hoppas att du väljer oss i framtiden igen trots detta!

• Andrea M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning och beställning av glasögon. Professionellt men lite tråkigt, inte det lilla extra.
    Nöjd med produkten. Läs mer
  • Jennie S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par glasögon, i samma modell men med olika färg.
    De har endast några modeller, men formgivningen av dem håller mycket hög kvalitet.
    Jag fick snabb och proffsig hjälp och fick tid för synundersökning inom tre dagar. Synundersökningen var smidig och jag fick receptet utskrivet. Glasögonen skulle ta upp till 2 veckor, mej jag fick dem inom ett par dagar. Det var dessutom 1/3 så dyrt som andra alternativ jag kollat på. Supernöjd! Läs mer
  • Patrik A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon.
    Fick problem med huvudvärk med de nya glasögonen. Fick göra en ny synundersökning där det blev ett annat resultat vilket gjorde att jag behövde nya glas.
    Positivt att jag fick gott bemötande och nya glas.
    Negativt att den första synundersökningen blev fel och att jag fick problem med huvudvärk. Läs mer
    2018-10-30 Nividas Malmö svarar Patrik A
    Hej Patrik, tack så mycket för din feedback! Det är väldigt tråkigt att höra att din första synundersökningen inte riktigt fick fram korrekt resultat och vi ber om ursäkt för besväret att behöva göra ytterligare en, men är glada att vi kunde lösa problemet väldigt snabbt och ordna nya glas till dig.

Hoppas att du är nöjd med dina glasögon trots detta!

• Leo H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fick precis den hjälpen jag behövde! Alla var väldigt trevliga och fick hjälp med att välja de perfekta glasögonen för mig. Priserna och kvaliten är stora plus som gör att Nividas är det stället jag alltid vill köpa mina glasögon på. Jag gjorde en synundersökning och köpte två par glasögon. Läs mer

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö