Alla kategorier Optiker Skåne Malmö Nividas Södra Förstadsgatan

Nividas Södra Förstadsgatan

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö — Visa karta

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info, också styr vår hemside-chat), säljare Isabella och legitimerade optikerna Hanna, Tony och Elisabeth. Boka en synundersökning genom knappen nedan.

Nividas drog igång vintern 2014 med idén att avdramatisera glasögonköpet och erbjuda en produkt med rimliga marginaler. Vi vill att våra kunder ska kunna använda fler än ett par glasögon och variera sin stil efter humör, precis som man gör med kläder och andra accessoarer.
Lör: 11:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 94 kunder tycker om Nividas Södra Förstadsgatan

• 2019-04-24

Katarina K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Rumsprogressiva glasögon
    Väldigt bra bemötande
    Bra kvalitet på glasögonen Läs mer
  • 2019-04-24

Jonna G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nya brillor med styrka, väldigt bra bemött. De två jag träffade i personalen var professionella, trevliga och effektiva. De kollade även noga med mig att bågen jag ville ha skulle kännas bra med den styrkan jag har. Väldigt bra. Fick även snabb och enkel hjälp i efterhand när jag upptäckte att brillorna kändes tajta. Läs mer
  • 2019-04-23

Besim B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon med styrka. Jättefint bemötande Läs mer
  • 2019-04-23

Hanna K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra bemötande i butik. Även mycket hjälpsam kundservice via chatt som kollade min orderstatus! Läs mer
  • Anna N

2019-04-21

Anna N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon i butiken i Malmö och fick väldigt god service. Fint och proffsigt bemötande och hjälp att hitta rätt båge.
    Snabb leverans! Läs mer
  • 2019-04-21

Pierre M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte vanliga glasögon och solglasögon. Läs mer
  • Molly L

2019-04-21

Molly L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Super professionella och duktiga! Riktigt härlig personal och butik. Läs mer
  • 2019-04-21

Ganna T skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Prisvärt, snabbt och bra service! Läs mer
  • 2019-03-20

Elin J skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte två par glasögon och kommer defintivt att köpa fler. Allt var och är klockrent. Trevlig personal, kompetent optiker och bra kvalitet på bågarna. Super! Läs mer
  • 2019-03-20

Pernilla H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte mina första terminalglasögon hos er. Trevlig butik, lugnt o skönt och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-03-19

Kristina F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte 2 par vanliga glasögon och ett par slipade solglasögon. Trevligt och proffsigt bemötande, både hos optiker som gjorde synundersökningen och expediten som hjälpte till vid utprovning av bågar. Mycket prisvärt, plus att konceptet känns nytt och fräscht. Mycket snabb leverans! Läs mer
  • 2019-03-18

Oliver S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fantastisk trevlig optiker som hjälpte mig, förklarade och visade hur mina ögon reagerade på ljuset (vilket gjorde att jag blev trött efter en dags arbete) ..

Tjejen i kassan var duktig och trevlig, var ärlig med att säga vilka bågar man passade i och vilka man inte passade i. Tummen upp!!!! Läs mer
  • 2019-02-27

Åsa Ö skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag var på en synundersökning i Malmö på Nividas. Mycket bra optiker som kunde svara snabbt på alla mina frågor och förklarade allt väldigt pedagogiskt.
    Nu väntar jag på att vårnyheterna ska dyka upp i butiken så jag kan köpa ett par nya glasögon! Läs mer
  • 2019-02-21

Johan O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jättefin service och bemötande i butiken. Väldigt tröttsamt att svara på dessa enkäter dock Läs mer
  • 2019-02-19

Anna B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte läsglasögon och fick jättebra service! Läs mer
  • 2019-02-19

Karolina G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon och alla var så trevliga, förväntningarna var över förväntan och detta var en av de bästa upplevelserna på på länge i en butik/företag Läs mer
  • 2019-01-24

Flory Z skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande o hjälpsamma, köpte glasögon som passar både dam o herr. Läs mer
  • 2019-01-21

Åse T skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nya glasögon och fick ett bra och positivt bemötande. Kunnig personal som kunde svara på mina frågor kring hur mitt synfel kommer påverkar glasögonen när dem är färdiga. Läs mer
  • 2019-01-20

Maja H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Väldigt bra service och utbud Läs mer
  • Olivia K

2019-01-19

Olivia K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte glasögon hos Nividas och är så nöjd med min kundupplevelse! Superfin service med bra kommunikation och skön stämning! Jag förväntade mig lyxig och avslappnad känsla och det fick jag, jag kände mig väldigt trygg. Läs mer

Alexander M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag blev väl bemött, fick experternas råd samt kändes det som att de inte utnyttja en persons hälsa för att löna verksamheten. Rekommenderas Läs mer

Jessica N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Det var svårt att välja modell på bågar eftersom alla är så snygga, ett stort plus! Personen som jobbade i butiken var väldigt hjälpsam och jag fick även hjälp när jag önskade böja till bågarna ytterligare. Hade blivit högsta betyg om det inte vore för att personen som höll i synundersökningen kändes lite oseriös och nervös. Men alla mina förväntningar blev uppfyllda och jag är jättenöjd med min upplevelse! Läs mer

Anna L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabb och trevlig service! Enkelt urval av bågar. Bra att kunna beställa på nätet och få hjälp i butiken. Läs mer

Christina R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte justa solbrillor !
    Bra mottagande i butiken ! Nöjd med bemötande och produkt . Läs mer
  • Karin N

2019-01-17

Karin N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Första synundersökning som vuxen och jag beställde progressiva glasögon. Fick snabbt en tid fast att det var precis innan jul, utmärkt service på alla sätt!! Stor kunnighet i vilken sorts båge som bäst passade mitt ansikte, trevligt bemötande och service.
    Jag kommer gå tillbaka för att beställa solglasögon 👍 Läs mer

Cecilia S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Kunnig optiker o noggrann
    Trevlig o tillmötesgående personal i butiken
    Köp av glasögon
    Synundersökning Läs mer

Eva-Lotta R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon och synundersökning

Bra service, trevligt sätt, vänlig

Bra pris

Kan rekommendera till vänner Läs mer

Solveig S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Proffsiga och vänliga försäljare. Bra priser. Snygga bågar. Läs mer

Salina D skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon, blev bemött väl i butiken i Malmö. Har hört om er tidigare och hade höga förväntningar, blev lite förvånad över att alla glasögon var i plast, att men det var bra priser, förmånligt för studenter etc och jättebra att synundersökningen är gratis. Läs mer

Aili E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte glasögon och personalen var väldigt trevliga och hjälpsamma. Glasögonen mötte alla mina förväntningar och jag är verkligen nöjd. Läs mer

Charlotte S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Hej!
    Jag var enormt förväntansfull när jag hittade Nividas i Malmö (då jag är från Göteborg och bara varit i den butiken) hade stora förhoppningar om att servicebemötande skulle vara av lika god kvalitet som min erfarenhet av er Göteborgs butik. Till min besvikelse så var synundersökningen oseriös och bemötandet i butiken inte särskilt inbjudande. Jag hade redan sedan innan bestämt mig för att jag ville ha bågar av er då jag tycker att era är de finaste. Jag hade tidigare i veckan gjort en synundersökning på SmartEyes i Lund och upplevde att de var mycket noggranna och när jag fick se genom de nya glasen blev det genast mycket tydligare. Eftersom jag ville ha bågarna hos er gjorde jag då en ny synundersökning för att slippa betala för den jag tidigare gjort på SmartEyes. Hela min upplevelse på Nividas gjorde mig dock tveksam och under synundersökningen var inte de nya anpassade glasen lika klara som de hade varit på tidigare undersökning hos SmartEyes. Till min besvikelse fick jag då gå och köpa ut min undersökning på SmartEyes för att gå tillbaka till Nividas där jag tillslut köpte mina två bågar.

Glasögonen är jag idag mycket nöjd med men jag skulle inte rekommendera butiken i Malmö och jag kommer själv i framtiden söka mig till Göteborg. Blev enormt besviken av den oseriösa synundersökningen och detta ändrade min inställning till företaget. Läs mer
    2019-01-17 Nividas Malmö svarar Charlotte S
    Hej Charlotte,

Tack så mycket för din feedback och för att du har tagit dig tid att skriva till oss! Vi beklagar verkligen att din upplevelse i vår butik inte levde upp till de förväntningar du hade inför ditt besök och att du tyckte att synundersökningen kändes oseriös. Det är såklart väldigt tråkigt att höra, men vi uppskattar din ärlighet och ska ta det vidare för att undvika att liknande sker i framtiden.

När det är dags för en ny synundersökning eller nya glasögon så är du självklart varmt välkommen åter till oss, så att vi förhoppningsvis kan få ändra din upplevelse till en mycket positivare!

Bästa hälsningar,
    Nividas Malmö

Fredrik H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par progressiva glasögon på referens och var/är mycket nöjd både med service och med glasögonen Läs mer

Rickard M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte progressiva glasögon. Bra bemötande av trevlig personal. Smidig process! Hade inga förväntningar. Läs mer

Anu P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra sortiment, trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Siw K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    bra service
    bra sortiment
    bra optiker til synstest
    Bra vejledning og information
    bra koncept
    bra butik Läs mer

Karolina S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevligt och proffsigt bemötande av optiker, skoj utprovning av bågar i butiken, snabb leverans! Läs mer

Hanna P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag bokade synundersökning och köpte glasögon! Mycket nöjd! Läs mer

Magnus B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gillar utbudet av bågar o enkelheten
    Kompetent optiker o bra service Läs mer

Filippa B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par glasögon och fick utmärkt service! Läs mer

Mathias K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Proffsig, mycket trevlig. kvalite på produktet. mycket duktig optiker. Läs mer
  • Pim S

2019-01-15

Pim S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande, service och kunnig personal Läs mer
  • Lina D

2019-01-15

Lina D skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Gjorde synundersökning och köpte solglasögon. Fick mycket bra hjälp både med undersökningen och även att välja bågar. Fick glasögonen snabbt när jag beställt dom, inga problem alls. Läs mer

Natalie I skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fick genomgående bra service, en utförlig undersökning av optiker och sedan bra guidning av expedit gällande vilka bågar som kan passa mig. Läs mer
  • 2018-12-15

Isabella R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra service, kompetent personal och snabb leverans av glasögon. Läs mer
  • 2018-11-30

Annette L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par slipade solglasögon & ett par läsglasögon. Blev väldigt väl bemött med bra service. Snabb leverans av glasögonen. Läs mer
  • 2018-11-29

Irma M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Vanliga enkelslipade glasögon! Fint bemötande, kunnig personal, massor av fina glasögon och fin lokal Läs mer
  • Dennis B

2018-11-29

Dennis B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabb och trevlig service. Har köpt två par glasögon där och är lika nöjd med båda. Läs mer
  • 2018-11-29

Abdulah K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon allt gick bra och kommer att hands där igen i framtiden Läs mer
  • 2018-11-28

Karin E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra utbud med snygga och prisvärda produkter! Supertrevlig och hjälpsam personal, man känner sig alltid hörd och sedd. Läs mer
  • 2018-11-28

Rasmus O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Optikern är den bästa jag har besökt. Glasögonen har ett rimligt pris, till skillnad från hos andra optiker. Läs mer

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö