Nividas Södra Förstadsgatan

En del av Nividasnividas.com

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö — Visa karta

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info, också styr vår hemside-chat), säljare Isabella och Sofia samt legitimerade optikerna Hanna, Tony och Elisabeth. Boka en synundersökning genom knappen nedan.

Nividas drog igång vintern 2014 med idén att avdramatisera glasögonköpet och erbjuda en produkt med rimliga marginaler. Vi vill att våra kunder ska kunna använda fler än ett par glasögon och variera sin stil efter humör, precis som man gör med kläder och andra accessoarer.
Lör: 11:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 150 kunder tycker om Nividas Södra Förstadsgatan

• 2019-11-01

Jenny B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Terminalglasögon. Det var mycket smidigt, och jag fick bra hjälp i butiken.
    Det var över förväntan.

Snygga glasögon, till rimligt pris och professionel personal. Modernt koncept. Läs mer
  • 2019-10-31

Anne B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Hej
    Kan ej ge något fullt svar eftersom jag behövde gå till ögonläkare först. Har nu väntat på remiss i en månad. Läs mer
    2019-11-06 Nividas Malmö svarar Anne B
    Hej Anne!

Vi har pratat med ögonklinken som din remiss skickades till och hör av oss till dig via mejl med deras svar.

• 2019-10-31

Shazia Hayat A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    i bought glasses and the customer service was excellent. Läs mer
  • 2019-10-30

Josef B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte både progressiva och enkelslipade glasögon. Professionell och hjälpsam personal. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Lisa F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevlig service av kunnig personal, men framför allt mycket snygga bågar till bra pris:) Rekommenderas! Läs mer

Nikola S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fina glasögon, trevlig personal, realistiska priser. Läs mer

Anna W skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Supertrevligt bemötande, ursnygga glasögon, jättebra pris. Jättenöjd! Läs mer

Julia O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon.

Personalen var antingen ganska oengagerad eller dåliga på att lyssna. Läs mer
    2019-11-06 Nividas Malmö svarar Julia O
    Hej Julia!

Det är hemskt tråkigt att höra att du upplevde personalens bemötande hos oss som allt annat än bra. Vi tar till oss av detta och hoppas kunna ge dig en mycket bättre upplevelse när/om du besöker oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra!

• 2019-10-21

Sine J skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra service, Fina glasögon, men hade varit roligt med större utbud Läs mer
  • 2019-10-18

Ewa S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jätte snygga glasögon. De progressiva glasen var bästa kvalitet. Personalen var mycket tillmötesgående o trevliga Läs mer
  • 2019-10-10

Marie B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte ett par progressiva glasögon . Jag hade haft ett par sådana för många år sedan men dom kunde jag inte använda pga att jag blev yr o hade svårt att bedöma avstånd.Personalen är mycket trevlig o bemöter en vänligt o hjälpsamt .Jag var rädd att jag inte skulle kunna ha progressivaglasögon men dom är mycket bra har inte haft några problem alls.Det som är bra är att ni har två månader som man kan vänja sig vid progressiv glasögon om det nu inte fungerar.Vi är tre i familjen som köpt glasögon hos er och vi är mycket nöjda allehopa. Trevlig personal bra service Läs mer
  • 2019-10-08

Hans Nils Olof A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevligt kundbemötande. Tyvärr fel styrka på ett glas när det levererades. Det tog längre tid med leveransen än vad som sades. Bra priser. Läs mer
    2019-10-28 Nividas Malmö svarar Hans Nils Olof A
    Hej Hans!

Vi beklagar verkligen att det blev fel styrka i det ena glaset och att detta inte upptäcktes direkt, vilket i detta fall berodde på den mänskliga faktorn. Gällande leveranstiden så kan det i enstaka fall bli förseningar vid tillverkningen, men detta gör vi alltid vårt bästa för att kunna meddela kunden om.

Vi hoppas att du trots detta är nöjd med dina glasögon, och att du återkommer till oss när det är dags för fler!

Vänliga hälsningar,
    Mia (butikschef Nividas Malmö)
  • 2019-10-07

Amanda L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Toppen! Bra service från personal, dock något missnöjd med bågarna som känns som de ska gå sönder, knakar osv och sitter dåligt på plats trots justering. Läs mer
    2019-10-18 Nividas Malmö svarar Amanda L
    Hej Amanda!

Bågar av cellulosaacetat kan ibland knaka lite i början, då materialet är helt nytt och behöver "sätta" sig lite. Detta brukar gå över efter någa veckor, men om det inte gör det eller om du inte är nöjd med bågen så är du välkommen förbi butiken för att låta oss kika på den en extra gång!

Vänliga hälsningar,
    Mia (butikschef Nividas Malmö)
  • 2019-10-07

Annette L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag provade synen och köpte progressiva glasögon.

Utmärkt och trevligt bemötande av personal.

Jag hade höga förväntningar då jag blivit rekommenderad att gå till Nividas.

Överraskad över god service och vänligt och personligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-05

Birgitta O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Progressiva glasögon.
    Mycket positivt och proffsigt bemötande. Kände att man lyssnade och brydde sig för att jag skulle få bästa hjälp. Blivit rekommenderad av min dotter som oxå var mycket nöjd. Blev över mina förväntningar.
    Mycket positivt - kommer alldeles säkert att återkomma. Har haft glasögon i hela mitt liv - kände mig väldigt trygg med mitt köp och att man var väldigt tydlig med att jag skulle vara nöjd - vilket jag absolut är! Tack! Läs mer

Therese E skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabbt, enkelt och duktiga säljare. Läs mer

Karin K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevligt och personligt, bra hjälp och råd. Handlar gärna där igen. Enda minuset var att det tog längre tid än de utlovade två veckor innan glasögonen kom Läs mer

Ulrika P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte slipade glasögon. Jag tycker att allt gick bra. Jag skickade först en fråga till kundtjänst som snabbt besvarade min fråga. Sedan bokade jag tid och allt gick smidigt. Jag hade kanske velat ha lite mer hjälp med val av bågarna, där tyckte jag att personalen verkade lite ointresserad. Men utöver det var allt bra. Läs mer

Bo Christer Einar L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning.
    Proffsigt fantastiskt varmt bemötande av personalen. Läs mer

Sara R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon som jag hade provat ut innan. Fick superbra hjälp och Nividas uppvisade även stor flexibilitet genom att kunna skicka dem till Danmark. När jag inte fick en avi för paketet inom angiven tid kontaktade jag kundservice som snabbt svarade och gav mig försändelse-numret så att jag kunde hämta paketet. Är mycket nöjd med Nividas service och glasögonen! Tack så mycket <3 Läs mer

Henric B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Nöjd toppen, perfekt, underbart härligt Läs mer

Oskar O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte solglasögon, enorm eloge till personalen! Grymt professionella och ett enormt bra bemötande, visade verkligen intresse och hjälpsamhet!
    Alla förväntningar blev uppfyllda och jag är enormt nöjd. Läs mer

Thea P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon med blue screen filter. Blev mycket bra bemött gällande passform. Blev överraskad över så bra service. Gick snabbt för glasögonen att komma och jag märker stor skillnad Läs mer
  • 2019-09-01

Annie I skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nividas Paris. Provade i Malmö, hjälpsam optiker och riktigt bra glajjer som jag sen fick hemskickade. Läs mer
  • 2019-08-30

Mattias H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Alltigenom superproffsigt intryck. Det var min första synundersökning för mitt första par glasögon – och jag fick ett jättebra bemötande. Både mycket information om mitt synfel utifrån ögat och dess biologi, samt smakråd rörande val av bågar. Varma rekommendationer. Läs mer
  • 2019-08-23

Karin F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Slipade solglasögon. Super nöjd, snabbt och prisvärt. Proffsig personal. Läs mer
  • 2019-08-23

Jennifer B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    undersökning optiker, var mycket bra. Rådgivning kring val av glasögon, inte så bra. Läs mer
    2019-08-23 Nividas Malmö svarar Jennifer B
    Hej Jennifer!

Vi är ledsna att höra att du upplevde rådgivning kring glasögon som allt annat än bra. Vi tar till oss av detta och hoppas kunna ge dig en mycket bättre upplevelse när/om du vill besöka oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra!

• Mim K

2019-08-22

Mim K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Hallå!

Jag köpte ett par slipade glasögon och ett par slipade solglasögon plus ett par clip-ons.

Jag blev bemött på bästa sätt av både säljare och optiker.
    De levde upp till allt man kunde förvänta sig.

De var avslappnade och kunniga, jag fick ta min tid och prova ut vad jag ville ha. Fick tydlig hjälp och de småpratade lite och var så trevliga.

Gillade girl powern i butiken!!

Tack,
    Mim Läs mer

Arantxa Eridani M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    A great service, the staff is really nice and my new glasses work perfectly. Thank you! Läs mer

Martin M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Väldigt bra utbud på bågar och hög kvalitet för förvånansvärt bra pris. Mycket trevligt och personligt bemötande i butiken. Är mycket nöjd med glasögonen och kommer definitivt återvända som kund.
    Rekommenderas! Läs mer

Siri R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Frågar aldrig om man behöver hjälp i butiken, men från och med att jag köpte glasögonen var allt klanderfritt. Läs mer
    2019-08-22 Nividas Malmö svarar Siri R
    Hej Siri!

Att bli tillfrågad om hjälp eller liknande i butiken ska såklart vara givet för alla som kommer in, och vi beklagar att detta inte skett när du har varit hos oss. Vi tar till oss detta och hoppas att vi kan ge dig en bättre upplevelse nästa gång du besöker oss!

Kerstin H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Efter synundersökning fick jag veta att jag behövde läsglasögon. Både optiker och butikspersonal var väldigt hjälpsamma med att välja bågar. Glasögonen blev klara före utsatt tid och jag trivs så bra med dem. Läs mer

Suzana A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bokade synundersökning/kontroll, synen var knappt förändrad och fast jag påpekade att glasögon jag har fungerar fortfarande perfekt, blev jag ledd till butiken efter undersökningen för att titta på nya glasögon för 1600kr. Gillade inte det, kände mig "tvingad" att köpa nya...Har jag bokat undersökning så är det det jag vill ha.... Läs mer
    2019-08-22 Nividas Malmö svarar Suzana A
    Hej Suzana!

Jättetråkigt att höra att du fick en ganska så negativ upplevelse när du var här hos oss. Vi har inget köptvång alls och givetvis så går det bra att bara göra en synundersökning! Vi tar till oss av kritiken och hoppas kunna ge dig en bättre upplevelse när/om du vill besöka oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra.

Linn H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Alert och ärlig personal som hjälpte mig att hitta perfekta glasögon till mig. Läs mer

Heidi L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Super snabb leverans och otroligt fina glasögon! Jag kommer säkert köpa flera. :) Läs mer
  • 2019-07-04

Sally G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Så nöjd! Trevlig personal, bra priser, snabb leverans. Läs mer
  • 2019-07-03

Carl G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte 3 par glasögon av modell Paris. Progressiva (fotokromatiska), läsglasögon (fotokromatiska) och terminalglasögon. Mycket bra glas. Snygga, välgjorda och lätta bågar. Engagerad och kunnig personal. Mycket nöjd med mitt köp. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-06-27

Peyman M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Oslo Tortoise Classic
    Mycket bra bemött av Mia (?) Läs mer
  • 2019-06-27

Claes B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte ett par solglasögon. Mycket bra service och erfarenhet. Läs mer
  • 2019-06-26

Åsa A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra bemötande och duktigt optiker. Läs mer
  • 2019-06-26

Alexandra L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon till mig och ettpar till min son.
    Supertrevliga tjejer och proffsig service
    Snygga glasögon

tack Läs mer
  • 2019-06-24

Malin O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra upplevelse. Bra service och bra pris! Läs mer
  • 2019-06-24

Clara Z skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jättebra bemötande och service! Läs mer
  • 2019-06-07

My L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Personalen är alltid hjälpsamma och trevliga och en känner sig alltid välkommen! Läs mer
  • 2019-06-05

Petra F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Nya glasögon inköptes och jag blev väldigt trevligt och kompetent bemött. Läs mer
  • Kristina S

2019-06-03

Kristina S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon och en synundersökning. Studentrabatt är alltid uppskattat och totalt kostade det under 1500kr. Jag gick dit med förväntningarna att hitta ett par snygga glasögon för ett schysst pris och det är precis vad jag gjorde. Jag fick ett jättetrevligt bemötande och fantastisk service, så jag är jättenöjd med mitt besök! Hade dessutom ett jättetrevligt samtal med en anställd om hur glasögonindustrin är onödigt dyr och att Nividas gör rätt i att erbjuda precis lika bra produkter för mer rimliga pengar! Jag kommer definitivt köpa mina framtida glasögon från Nividas! Jag har tipsat alla jag känner om Nividas för jag är så imponerad av dem! Hoppas verkligen att företaget växer, blir mer känt och konkurrerar ner andras priser! Läs mer

Kristina M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon och slipade solglasögon.
    Mycket trevlig och hjälpsam personal.
    Fina och trendiga glasögon.
    Hade inga förväntningar för jag hade aldrig hört talas om butiken innan. Blev tipsad att gå dit och titta.
    Snygg inredning i butiken.
    Bra priser! Läs mer

Pernilla H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par glasögon och fick otroligt bra stöd, personligt och engagerat!
    Skulle alla gånger rekommendera en vän att gå dit och kommer definitivt att själv återvända. Högsta betyg från mig!
    Med vänlig hälsning Pernilla Conde Hellman Läs mer

Emma P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning med trevlig personal, och sen glasögon som kom snabbt! Läs mer

Lina H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Har en jättebra upplevelse av mitt besök. Det som drar ner betyder är mängden modeller man sedan kan välja mellan. Är lite begränsat. Men själva besöket och undersökningen är jag jättenöjd med! Läs mer

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö