Alla kategorier Optiker Skåne Malmö Nividas Nividas Södra Förstadsgatan

Nividas Södra Förstadsgatan

En del av Nividasnividas.com

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö — Visa karta

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info, också styr vår hemside-chat), säljare Isabella och Sofia samt legitimerade optikerna Hanna, Tony och Elisabeth. Boka en synundersökning genom knappen nedan.

Nividas drog igång vintern 2014 med idén att avdramatisera glasögonköpet och erbjuda en produkt med rimliga marginaler. Vi vill att våra kunder ska kunna använda fler än ett par glasögon och variera sin stil efter humör, precis som man gör med kläder och andra accessoarer.
Lör: 11:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 115 kunder tycker om Nividas Södra Förstadsgatan

• 2019-07-04

Sally G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Så nöjd! Trevlig personal, bra priser, snabb leverans. Läs mer
  • 2019-07-03

Carl G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte 3 par glasögon av modell Paris. Progressiva (fotokromatiska), läsglasögon (fotokromatiska) och terminalglasögon. Mycket bra glas. Snygga, välgjorda och lätta bågar. Engagerad och kunnig personal. Mycket nöjd med mitt köp. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-06-27

Peyman M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Oslo Tortoise Classic
    Mycket bra bemött av Mia (?) Läs mer
  • 2019-06-27

Claes B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte ett par solglasögon. Mycket bra service och erfarenhet. Läs mer
  • 2019-06-26

Åsa A skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra bemötande och duktigt optiker. Läs mer
  • 2019-06-26

Alexandra L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon till mig och ettpar till min son.
    Supertrevliga tjejer och proffsig service
    Snygga glasögon

tack Läs mer
  • 2019-06-24

Malin O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra upplevelse. Bra service och bra pris! Läs mer
  • 2019-06-24

Clara Z skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jättebra bemötande och service! Läs mer
  • 2019-06-07

My L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Personalen är alltid hjälpsamma och trevliga och en känner sig alltid välkommen! Läs mer
  • 2019-06-05

Petra F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Nya glasögon inköptes och jag blev väldigt trevligt och kompetent bemött. Läs mer
  • Kristina S

2019-06-03

Kristina S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon och en synundersökning. Studentrabatt är alltid uppskattat och totalt kostade det under 1500kr. Jag gick dit med förväntningarna att hitta ett par snygga glasögon för ett schysst pris och det är precis vad jag gjorde. Jag fick ett jättetrevligt bemötande och fantastisk service, så jag är jättenöjd med mitt besök! Hade dessutom ett jättetrevligt samtal med en anställd om hur glasögonindustrin är onödigt dyr och att Nividas gör rätt i att erbjuda precis lika bra produkter för mer rimliga pengar! Jag kommer definitivt köpa mina framtida glasögon från Nividas! Jag har tipsat alla jag känner om Nividas för jag är så imponerad av dem! Hoppas verkligen att företaget växer, blir mer känt och konkurrerar ner andras priser! Läs mer

Kristina M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon och slipade solglasögon.
    Mycket trevlig och hjälpsam personal.
    Fina och trendiga glasögon.
    Hade inga förväntningar för jag hade aldrig hört talas om butiken innan. Blev tipsad att gå dit och titta.
    Snygg inredning i butiken.
    Bra priser! Läs mer

Pernilla H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par glasögon och fick otroligt bra stöd, personligt och engagerat!
    Skulle alla gånger rekommendera en vän att gå dit och kommer definitivt att själv återvända. Högsta betyg från mig!
    Med vänlig hälsning Pernilla Conde Hellman Läs mer

Emma P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Synundersökning med trevlig personal, och sen glasögon som kom snabbt! Läs mer

Lina H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Har en jättebra upplevelse av mitt besök. Det som drar ner betyder är mängden modeller man sedan kan välja mellan. Är lite begränsat. Men själva besöket och undersökningen är jag jättenöjd med! Läs mer

Joel N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Trevlig personal och en fin butik. Prisvärda glasögon tycker jag. Plus för att det är samma pris oavsett synfel och oavsett glas. Kan rekommendera nividas både för glasögon och för att utföra en synundersökning. Läs mer

Kevin B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon. Synundersökning, stiltips och betalning allt tog ca 30min. Blev hur bra som helst. Smidig onlinebokning! Läs mer

Sara K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte två par jättefina glasögon som jag är så nöjd med. Läs mer
  • Simon L

2019-06-03

Simon L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Oerhört konkurrenskraftigt pris, bra service och snabb leveranstid. Mycket bra kvalitet på både glas och båge. Supernöjd! Läs mer

Emma P skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Rumsprogressiva glasögon.
    Trevlig personal. Lite pushiga med försäljningen.
    Cool butik annars! Läs mer

Jennie Å skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Supertrevlig personal och grymma priser. Kommer inte köpa glasögon någon annanstans i fortsättningen. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-04-24

Katarina K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Rumsprogressiva glasögon
    Väldigt bra bemötande
    Bra kvalitet på glasögonen Läs mer
  • 2019-04-24

Jonna G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nya brillor med styrka, väldigt bra bemött. De två jag träffade i personalen var professionella, trevliga och effektiva. De kollade även noga med mig att bågen jag ville ha skulle kännas bra med den styrkan jag har. Väldigt bra. Fick även snabb och enkel hjälp i efterhand när jag upptäckte att brillorna kändes tajta. Läs mer
  • 2019-04-23

Besim B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon med styrka. Jättefint bemötande Läs mer
  • 2019-04-23

Hanna K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Mycket bra bemötande i butik. Även mycket hjälpsam kundservice via chatt som kollade min orderstatus! Läs mer
  • Anna N

2019-04-21

Anna N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon i butiken i Malmö och fick väldigt god service. Fint och proffsigt bemötande och hjälp att hitta rätt båge.
    Snabb leverans! Läs mer
  • 2019-04-21

Pierre M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte vanliga glasögon och solglasögon. Läs mer
  • Molly L

2019-04-21

Molly L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Super professionella och duktiga! Riktigt härlig personal och butik. Läs mer
  • 2019-04-21

Ganna T skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Prisvärt, snabbt och bra service! Läs mer
  • 2019-03-20

Elin J skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte två par glasögon och kommer defintivt att köpa fler. Allt var och är klockrent. Trevlig personal, kompetent optiker och bra kvalitet på bågarna. Super! Läs mer
  • 2019-03-20

Pernilla H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte mina första terminalglasögon hos er. Trevlig butik, lugnt o skönt och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-03-19

Kristina F skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte 2 par vanliga glasögon och ett par slipade solglasögon. Trevligt och proffsigt bemötande, både hos optiker som gjorde synundersökningen och expediten som hjälpte till vid utprovning av bågar. Mycket prisvärt, plus att konceptet känns nytt och fräscht. Mycket snabb leverans! Läs mer
  • 2019-03-18

Oliver S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Fantastisk trevlig optiker som hjälpte mig, förklarade och visade hur mina ögon reagerade på ljuset (vilket gjorde att jag blev trött efter en dags arbete) ..

Tjejen i kassan var duktig och trevlig, var ärlig med att säga vilka bågar man passade i och vilka man inte passade i. Tummen upp!!!! Läs mer
  • 2019-02-27

Åsa Ö skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag var på en synundersökning i Malmö på Nividas. Mycket bra optiker som kunde svara snabbt på alla mina frågor och förklarade allt väldigt pedagogiskt.
    Nu väntar jag på att vårnyheterna ska dyka upp i butiken så jag kan köpa ett par nya glasögon! Läs mer
  • 2019-02-21

Johan O skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jättefin service och bemötande i butiken. Väldigt tröttsamt att svara på dessa enkäter dock Läs mer
  • 2019-02-19

Anna B skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte läsglasögon och fick jättebra service! Läs mer
  • 2019-02-19

Karolina G skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte ett par glasögon och alla var så trevliga, förväntningarna var över förväntan och detta var en av de bästa upplevelserna på på länge i en butik/företag Läs mer
  • 2019-01-24

Flory Z skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Bra bemötande o hjälpsamma, köpte glasögon som passar både dam o herr. Läs mer
  • 2019-01-21

Åse T skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte nya glasögon och fick ett bra och positivt bemötande. Kunnig personal som kunde svara på mina frågor kring hur mitt synfel kommer påverkar glasögonen när dem är färdiga. Läs mer
  • 2019-01-20

Maja H skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Väldigt bra service och utbud Läs mer
  • Olivia K

2019-01-19

Olivia K skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag köpte glasögon hos Nividas och är så nöjd med min kundupplevelse! Superfin service med bra kommunikation och skön stämning! Jag förväntade mig lyxig och avslappnad känsla och det fick jag, jag kände mig väldigt trygg. Läs mer

Alexander M skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag blev väl bemött, fick experternas råd samt kändes det som att de inte utnyttja en persons hälsa för att löna verksamheten. Rekommenderas Läs mer

Jessica N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Jag gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Det var svårt att välja modell på bågar eftersom alla är så snygga, ett stort plus! Personen som jobbade i butiken var väldigt hjälpsam och jag fick även hjälp när jag önskade böja till bågarna ytterligare. Hade blivit högsta betyg om det inte vore för att personen som höll i synundersökningen kändes lite oseriös och nervös. Men alla mina förväntningar blev uppfyllda och jag är jättenöjd med min upplevelse! Läs mer

Anna L skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Snabb och trevlig service! Enkelt urval av bågar. Bra att kunna beställa på nätet och få hjälp i butiken. Läs mer

Christina R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte justa solbrillor !
    Bra mottagande i butiken ! Nöjd med bemötande och produkt . Läs mer
  • Karin N

2019-01-17

Karin N skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Första synundersökning som vuxen och jag beställde progressiva glasögon. Fick snabbt en tid fast att det var precis innan jul, utmärkt service på alla sätt!! Stor kunnighet i vilken sorts båge som bäst passade mitt ansikte, trevligt bemötande och service.
    Jag kommer gå tillbaka för att beställa solglasögon 👍 Läs mer

Cecilia S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Kunnig optiker o noggrann
    Trevlig o tillmötesgående personal i butiken
    Köp av glasögon
    Synundersökning Läs mer

Eva-Lotta R skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Glasögon och synundersökning

Bra service, trevligt sätt, vänlig

Bra pris

Kan rekommendera till vänner Läs mer

Solveig S skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Proffsiga och vänliga försäljare. Bra priser. Snygga bågar. Läs mer

Salina D skrev om Nividas Södra Förstadsgatan
    Köpte glasögon, blev bemött väl i butiken i Malmö. Har hört om er tidigare och hade höga förväntningar, blev lite förvånad över att alla glasögon var i plast, att men det var bra priser, förmånligt för studenter etc och jättebra att synundersökningen är gratis. Läs mer

Södra Förstadsgatan 25, 211 43 Malmö