Alla kategorier Hälsovård Stockholms län Stockholm Östermalm Norden KinaMedicin

Norden KinaMedicin

Grevgatan 56, 114 58 Stockholm — Visa karta

Norden Kinamedicin, vi ägnar åt oss att ge den bästa professionell traditionella kinesiska sjukvården. Dr. Wang är sedan 14 år tillbaka läkare inom både kinesisk och västerländsk medicin. Han var överläkare i Traditionell Kinesisk Medicin i Ruijin Universitetssjukhuset i Shanghai och Medicin Doktor inom ämnesområdet klinisk immunologi och infektion i Karolinska Institutet i Sverige.Dr. Wangs familj har en lång tradition inom kinesisk medicin som har gått i arv i många generationer. Han har mångårig erfarenhet av behandling med akupunktur, örtmedicin, tuina massage, zhenggu (kinesisk kiropraktik), medicinsk Qigong och Taichi.
Kanalvägen 17, 18330, TÄBY
Täbyhälsan
Lotta L:
alltid vänligt bemötta. de gånger vi behövt hjälp har vi fått det. senast läkarbesök för C körkort

Företag inom hälsovård nära Norden KinaMedicin:

Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Atlasbalans | Högkvalitativ utrustning, utbildningar och tjänster inom friskvård... Läs mer ›
Maria T:
Supernöjd med min maskin! Går i princip vare dag i veckan.

Läs vad 8 kunder tycker om Norden KinaMedicin

• Anna-Maria L
    Anna-Maria L skrev om Norden KinaMedicin
    Jag rekomenderar verkligen att gå till Dr Wang direkt om du får ett cancerbesked. Jag har gått hos Dr Wang före under och efter min cancerbehandling med cellgift och strålning. En sådan behandling är i regel mycket tuff för kroppen att ta sig igenom bl.a. måste man ta regelbundna blodprover för att se att röda blodkroppar, vita blodkroppar, trombocyter, olika leverprover och andra värden inte blir för dåliga. Blir vissa värden för dåliga så kan man tvingas avbryta cellgiftsbehandlingen och bara strålbehandlas. Mina värden hölls sig på en så bra nivå att jag kunde få alla cellgiftskurer vilket jag är mycket glad för då det optimerar mina chanser att bli frisk.

Av både strålning och cellgifter får man olika biverkningar. I regel blir de som behandlas med cellgifter mycket infektionskänsliga då de vita blodropparna blir färre. Trots att jag har två småbarn som var rejält förkylda och febriga under samma tid jag genomgick behandlingen blev jag aldrig sjuk. Jag är helt övertygad om att Dr Wangs enorma kunskap och hans akupunktur starkt bidrog till att jag tog mig igenom behandlingen så pass bra som jag gjorde och att jag fick förhållandevis få biverkningar. Tusen tack Dr Wang!
  • giti s
    giti s skrev om Norden KinaMedicin
    Jag har varit patient hos dr wang några år sen.jag var dåligt psykisk & fysisk,men nu jag verkligen mår mycket bättre båba fysisk &psykisk. Jag tycker att dr wang är konstnär på sitt jobb & han jobbar ej bara för pengarnas skull. Han vill att sin pasient bli helt frisk. han är min förtroende läkare & jag försätter gå till dr wang.m.v.h giti
  • Kicki E
    Kicki E skrev om Norden KinaMedicin
    Efter vaccinationen mot svininfluensa 2009 fick jag en inflammation i muskler och leder, något som vården inte klarade av. På hösten 2012 påbörjade jag min akupunkturbehandling hos Dr Wang, som lovade att jälpa mig. Eftersom mina besvär pågått så länge krävdes ganska täta behandlingar under ett par år. Sommaren 2014 kände jag mig så pass bra att jag kunde göra ett längre uppehåll. Tyvärr återkom mina besvär i vristerna och de började svullna mycket. Jag blev såklart ledsen och deprimerad och trodde att det var "kört". För ett par dagar sedan besökte jag Dr Wang på nytt för att få en behandling. Det märkliga var att det räckte med en behandling för att få ordning på mina vrister. Hade jag vetat det, hade jag såklart tagit den behandlingen långt tidigare. Dr Wang och hans mycket vänliga och skickliga team rekommenderas varmt av mig. De kan göra underverk. Thank´s a lot Xiaoda!
  • Lena V
    Lena V skrev om Norden KinaMedicin
    I suffered from pollen and cats since 1986. I used to take many pills, drops and even homeopathy due to make it not so hard. However, this year it was the huge catastrophe - no kinds of medicine worked at all. My eyes were itching so much, I was crying all the time, my poor nose was like a big pot with snot, a can’t breathe during the many night, I feel tired every day ad waiting for winter since March.

My friend told me about magical acupuncture treatments that Dr. Wang can do. I decided to try, because it was my last hope to feel better with my entire allergy situation.

After five treatments I started to feel much better, it was possible to breathe and sleep. For now I feeling just a little itching in my eyes and hope it is my last year like an allergic. Dr. Wang promises this. And I believe him. I like spring for now.

Thank you dear Dr. Wang for saving me from allergy! Thank all personal of Norden KinaMedicin for warm atmosphere and many good advises to me. I wish you to continue your activity. Help as much people as possible!

Lena
  • Tom
    Tom skrev om Norden KinaMedicin
    Besökte Dr Wang efter rekommendationer från en god vän.
    Fick för ca 4 månader sedan fruktansvärd värk i höger ben. Fick bekräftat på akuten att det inte var en blodpropp. Besökte därefeter en Napprapat i Stockholm och en bra Kiropraktiker många gånger. Det mest positiva av de besöken var att jag inte blev sämre.
    Efter 5-6 besök hos Dr Wang där jag fick akupunktur försvann denna värk och det är bara fantastiskt skönt.
    Jag är henöjd och för mig är det som ett mirakel.
  • Gabriela P
    Gabriela P skrev om Norden KinaMedicin
    Trygg, förtroendeingivande och framför allt väldigt skicklig. Efter 28 år av dagliga huvudvärkar och migrän är jag nu efter ca ett halvår hos Dr. Wang i stort sett huvudvärksfri. Otroligt skönt och befriande.
  • Kielo U
    Kielo U skrev om Norden KinaMedicin
    Norden KinaMedicin är absolut att rekommendera. Dr. Xiaoda Wang har en imponerande utbildning och verksamheten är väldigt seriös. Jag är mycket nöjd med både bemötandet och behandlingsresultatet hittills. Tacknämligt att sådant finns i Stockholm. Mycket bra.
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Norden KinaMedicin