Norrsidans Bygg AB

Norrsidans Bygg AB är ett byggföretag med mycket kompetens i bolaget. Här arbetar hantverkare som är specialister på sitt område; snickare, elektriker, plattsättare, murare och rörmokare. När vi har mycket att göra eller vi saknar en viss specialistkunskap tar vi även in underentreprenörer för att utföra arbetet på bästa sätt.

Med bred kompetens och gedigen erfarenhet utför vi renovering och nybyggnation både inne och ute, markarbeten och även badrumsrenovering.

Välkommen till oss på Norrsidans Bygg!

Läs vad 93 kunder tycker om Norrsidans Bygg AB 2

2022-06-16 Verifierad kund
    Ett tryggt och professionellt samarbete med hög kvalitet i allt utfört arbete.
    Norrsidans Bygg AB lämnade ett tydlig anbud och levererade en produkt enligt utlovad kvalitet och pris.

Jag är väldigt nöjd med samarbetets alla delar och rekommenderar Norrsidans Bygg AB!
    2022-04-01 Verifierad kund
    Utmärkt från början till slut med tvättstugerenovering: tydlig offert, snabb hjälp, flexibelt. De har passat tider, städat och varit trevliga hela tiden.
    Vi är otroligt nöjda! Kommer definitivt anlita Arnas och co på Norrsidan för framtida eventuella arbeten i huset.
    2022-02-18 Verifierad kund
    Snabbt, trevligt, kompetent och förmånligt då det gäller jobb och kontakter.
    2021-12-23 Verifierad kund
    Jättetrevligt bemötande och vi blev jättenöjda med köket och de 2 badrummen, rekommenderar starkt.
    Tack för omdöme Alexander och Nicole Norrsidans Bygg AB
    2021-12-23 Verifierad kund
    Norrsidans Bygg AB hjälpte oss när vi var i en svår situation då vår tidigare entreprenör hade lämnat oss utan kök innan midsommar. Allt från offert till planering, genomförandet och även fakturan har varit exemplariskt. De kom alltid i tid och var tillgängliga. Stort tack till arbetsledarna Arnas och Tomas. Vi hoppas på fler projekt tillsammans med dem. /Jahan
    2021-12-20 Verifierad kund
    Vi gjorde en avväxling av bärande vägg. Mycket nöjd med arbetet, proffsigt och höll tidsplanen väl. Allt fortlöpte väl och små strul åtgärdades snabb. Vi kommer fortsätta använda mig utav firman för framtida arbeten.
    2021-12-17 Verifierad kund
    Kakelsättaren var superproffsig! 100% nöjda.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Vi har haft nöjet att ha Norrsidans Bygg AB på plats hemma hos oss för renovering av Entréplan (106 kvm) mars-april 2021 (ca 40 mandagar). Renovering omfattade bl.a. invändning målning av tak (106 kvm), anläggning av 75 kvm parkettgolv, tapetsering av 3 sovrum (35 kvm), kök (20 kvm), vardagsrum (25 kvm) samt målning av hall (15 kvm) och diverse el-arbeten. Varje dag är det städat när personalen går hem! Vi vill gärna lämna våra varmaste rekommendationer att anlita detta företag. Ett stort tack till vår snickare Arunas, målare Viktor och projektledare Arnas som gör ett fantastiskt och framför allt ett noggrant arbete. Några man verkligen kan lita på!

Ritva och Kjell, Runby Upplands Väsby
    2021-12-16 Verifierad kund
    De var både proffsiga och trevliga. Skönt med en renovering som går så smidigt!
    Tack Johan Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Klara besked vad avser såväl utfört arbete som kostnader. Arbetet utfört på tid och med god kvalitet.
    Lätt att få kontakt med ansvariga på mobil och nätet.

Målningsarbete utvändigt av takvindor och verandatak.
    Tack Hans Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Att jag har anlitat företaget under hela 16 år för en mängd både stora och små jobb talar väl för sig själv.
    Jag har alltid fått ett fantastiskt bemötande, varit mycket nöjd med arbetet och flera gånger fått snabb hjälp när något har brådskat. Det känns otroligt bra att veta att jag ett så pålitligt företag att vända mig till när jag behöver!
    Tack Eva Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Har gjort två stora arbeten med Norrsidans Bygg. Mycket bra att ha att göra med och måna om att göra ett bra jobb och att du som kund ska bli nöjd.
    Tack Niclas Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Tillmötesgående och pålitliga. Kommer som det är sagt. Mycket bra arbetsledare och förman. Bra kvalitet på utfört arbete överlag och tar ansvar för ev saker som behöver justeras i efterhand utan tjafs. Rekommenderas varmt.
    Tack Daniel Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Trevlig personal som jag köpte golv och foam från, de ordnade med snabb och smidig leverans till ett bra pris. Kompetent och kunnig personal med bra expertis.
    Tack Adam Norrsidans Bygg AB
    Ställer alltid upp.
    Skickliga medarbetare.
    Ärliga och inget fuffens.
    Tack Bruno Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Underbart företag, som levererar perfekt
    Tack Gaurav Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    - Jag: Undra ungefär hur lång tid ska det ta att genomföra projektet?
    - Arnas: Om allt går som planerat grovt 5 veckor.
    - [Projektet tog 5 veckor och 2 dagar.]

- Jag: Hur mycket innevägg färg ska jag köpa?
    - Snickare (blickar runt): 50 L
    - [Vi köpte 60 L och sedan hade en burk (10L) oförbrukad.]

Noggrant, hålla till normer, ta hälsyn till tidsgräns, tolerant till mindre justeringar.
    Tack Max Norrsidans Bygg AB
    2021-12-15 Verifierad kund
    Tydlig offert, trevligt bemötande, bra uppföljning under byggprojektets gång. Mycket nöjd med Norrsidans Bygg.
    Tack Sofia Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Vi har anlitat Norrsidan vid flera tillfällen och är väldigt nöjda med resultatet. De har varit nåbara under projektens gång, arbetat i högt tempo, varit flexibla och noggranna. De har kommit med bra förslag för att förbättra eller förenkla projekten.
    Vi har upplevt ett enkelt samarbete där de håller vad de lovat, tidsplaner har hållits och slutpriset flera gånger blivit något billigare än enligt offerten.
    Norrsidan har renoverat 2 badrum och utfört diverse olika mindre byggprojekt, putsning/spackling, balkongrenovering mm hos oss.

Vi kan varmt rekommendera Norrsidan Bygg.

/Catarina och Oskar
    Stort tack för fint omdöme och din rekommendation. Vad kul att höra att ni är nöjda Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Proffsiga, bra priser, tillmötesgående, kvalite
    Tack Susanne Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Bra kommunikation, höll tider, snyggt genomförande
    Tack så mycket för omdöme Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Duktiga hantverkare. Bra förståelse för vad man som kund är ute efter. Bra transparens med kostnader, timmar och tekniska lösningar
    Tack Erik Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Duktiga och att lita på är vår erfarenhet.
    Tack Didrik Norrsidans Bygg AB
    2021-12-13 Verifierad kund
    Högsta betyg! Proffsiga och lyhörda. Har provat flera firmor men Norrsidans har tveklöst alltid varit bäst. Öppnat upp i bärande partier, installerat fönsterdörrar, dragit el, "snyggat till" fasaden efter andra farmors framfart. Kommer att anlita dem igen för byte av fasadpanel och ombyggnation av fönsterkupa.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Kom i kontakt med Norrsidan genom rekommendation - de har varit mycket serviceinriktade och lösningsorienterade. Professionellt bemötande som helhet.
    Hela projektet gick i princip enl plan och höll budget - de var alltid anträffbara och som kund kände man sig trygg och, sedd och hörd. Bra med projektledare som talar svenska eller bra engelska - annars blir det alltid missar.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar alltid Norrsidan och Arnas till bekanta som frågar om byggfirmor.
    Henric Wacha
    Emblavägen 11
    2021-12-12 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med norrsidans jobb för oss och vår familj i mer än än tio år. Anders o Margaretha Andersson
    Tack Margareta och Anders Norrsidans Bygg AB
    2021-12-12 Verifierad kund
    Ordentliga, noggrant utfört arbete med tydliga projektledare som utför arbetet och kommer med bra råd och bra lösningar på problem som vi upptäckte längs vägen.

De tänker och ekonomiskt och föreslår bra lösningar inte de dyraste.
    Tack Karl och Linda Norrsidans Bygg AB
    Ombyggnad och nytt kök
    Nytt värmegolv, nytt tak och väggar. Ny belysning i taket. Ny köks inredning.
    Tack Lars och Veronica Norrsidans Bygg AB
    2021-12-12 Verifierad kund
    Norrsidan Bygg levererar bra resultat, på tid och budget, med ett otroligt trevligt bemötande - jag är mycket nöjd med mina två badrumsrenoveringar och funderar redan på nästa uppdrag.
    2021-12-10 Verifierad kund
    Vi anlitade Norrsidans Bygg för en utbyggnad av vårt gamla hus. Dom gjorde en utbyggnad åt den tidigare ägaren för ca 10 år sedan med superbra kvalitet. Nu blev det ett nytt kök/matsal samt en ny entré/hall i etagé. Båda med högre takhöjd än den gamla delen. De lyckades få det nya moderna att passa ihop med det gamla på ett jättebra sätt.
    Offerten stämde, tidsplanen höll. Kommunikationen jättebra.
    De närvarade på alla möten med konstruktör mm.
    Kan varmt rekommendera!
    Tack Daniel och Lena
  • Daniel S
    skrev om Norrsidans Bygg AB
    2021-12-10 Verifierad kund
    Snabbt och proffesionellt utfört arbete med vårt badrum.
    Tack Daniel Norrsidans Bygg AB
    2021-12-10 Verifierad kund
    - Bra kvalitet på utfört jobb
    - Bra kommunikation från start till avslut
    - Håller det rent och städat under tiden
    - Kommer i tid och är väldigt respektfulla
    Tack Anders Norrsidans Bygg AB
    2021-12-10 Verifierad kund
    Noggranna och duktiga hantverkare.
    Tack Monika Norrsidans Bygg AB
    2021-12-10 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande, noggranna och duktiga på att hitta bra lösningar. Vi har använt Norrsidan Bygg AB i flertalet renoveringar, stora som små, och är mycket nöjda och kommer fortsätta att anlita dom framåt.
    Tack Jon Norrsidans Bygg AB
    2021-11-16 Spontant omdöme
    Norrsidans Bygg har precis satt kakel (mosaik) i vårt kök, som vi renoverar.

Företaget som ursprungligen skulle göra kakel-jobbet, fick ge upp, pga att den mosaik vi hade valt, var för krävande: Kombinationen av marmor, glas och metall blev för svår. Vi ringde runt till ett antal företag, innan vi blev rekommenderade Norrsidans Bygg. Som tur är, hade de fått en oväntad lucka i sin planering, och kunde ta uppdraget på kort varsel.

Vi är OTROLIGT nöjda - med allt!
    - Han som satte mosaiken hos oss var mycket duktig och noggrann, och mån om att det skulle bli perfekt (vilket det blev).
    - Priset i offerten var i linje med förväntan, och fakturan i linje med offerten
    - Man kom och gick till fasta tider, höll högt tempo, och blev klara lite innan avtalad tid
    - Mycket bra uppföljning hela vägen av ägaren Rimantas Bogfelt

Vi kände inte till företaget sen innan, men kommer helt klart anlita Norrsidans Bygg till framtida projekt.

Varmt rekommenderade!
    Stort tack för fint omdöme och din rekommendation.
    Vad kul att höra att ni är nöjda
    2020-12-10 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Norrsidans Bygg under två omgångar nu, varav den ena en större renovering med bland annat installation av golvvärme. Jätte nöjd båda gångerna! Väldigt trevliga och proffsiga att ha och göra med. Tydliga fakturor som överensstämmer med offerter. Uppföljning av arbetet vilket känns tryggt och seriöst. Kommer absolut rekommendera till vänner och bekanta.
  • LENA A
    skrev om Norrsidans Bygg AB
    2020-11-15 Spontant omdöme
    Vi anlitade Norrsidan på rekommendation och det har vi inte ångrat. Vi gav dem i uppgift att göra om ett oisolerat förråd/pannrum till en modern tvättstuga. När de ändå var här gjorde vi även om hela vår hall, bytte ytterdörr mm. Deras hantverkare A****s lämnar verkligen ingenting åt slumpen. Varenda detalj är perfektion. Nu har vi en snygg modern tvättstuga med fönster, golvvärme, marockanskt klinker och spotlights.
    Genom hela projektet var Norrsidan närvarande och kom med många förslag på smarta och snygga lösningar. Hoppas få chansen att anlita Norrsidans bygg igen!
    Tack Lena för det fina omdömet,Vi ser framemot att höra av er igen vid nästa projekt.Det har varit mycket trevligt att arbeta hos er.
    Mvh Norrsidansbygg team ☀️❤
    2019-12-28 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Norrsidan Bygg för invändig målning av tak och väggar och slipning av golv samt flytt av en invändig vägg. Arbetena gjordes innan vi flyttade in i vårt nyinköpta hus.
    Vi är väldigt nöjda med arbetena Norrsidan gjorde hos oss och också med att de smidigt hanterade de förändringar och extraarbeten vi efter hand ville ha.
    Vi är mycket nöjda.
    2019-06-13 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering där resultatet blev väldigt bra och tidsplanen hölls. Bra information och bra bemötande genom hela arbetet. Rekommenderas starkt!
    Hej Ville,

Stort tack för fint omdöme och din rekommendation.

Vad roligt att du är nöjd med badrummet!

2019-02-13 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda renoveringen av vårt badrum. Norrsidans höga servicenivå och känsla för vår upplevelse premieras.
    Hej Jon,

Tack för ditt omdöme!

Vad kul att höra att ni är nöjda.

2019-02-13 Insamlad av företaget
    Väldigt professionella och har fungerat väldigt väl över hela projekt tiden. De har varje dag kommit kl 7:00 och arbetat till kl 18:00. Vid frågor eller funderingar har de kallat till avstämningsmöten. Kostnaderna blev som planerat.

Tack för fint omdöme!

Härligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med oss.

2018-12-18 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Norrsidan Bygg för renovering av mitt kök. Jag bor i ett gammalt hus med sneda vinklar åt alla håll. Tyckte att Norrsidan var flexibla och tillmötesgående vad gäller att möta specifika önskemål från mig och de gav även förslag på problemlösning när husets sneda vinklar och oförutsägelser blev ett hinder i processen. Jag tyckte att kommunikationen gick bra, och de var snabba och noggranna. Gott betyg från mig!
    Hej Johanna,

Vi tackar så mycket för fint omdöme och din rekommendation!

Jättekul att höra att allt gått bra under projektets gång och att du är nöjd med ditt nya kök!

2018-12-15 Insamlad av företaget
    Vi har nu haft nöjet att ha Norrsidans Bygg på plats hemma hos oss för 2st projekt under 2018. En renovering av tvättstugan samt installation av ett helt nytt kök. Fantastiskt arbete, kompetenta medarbetare som är underbara att ha med att göra. Aldrig några problem, de fixar allt man ber om. Varje dag är det städat när personalen går hem !! Vi vill gärna lämna våra varmaste rekommendationer att anlita detta företag. Ett extra stort tack till vår snickare Arunas som gör ett fantastiskt och framför allt ett noggrant arbete. Någon man verkligen kan lita på !!

Anders och Suzanne, Viby Sollentuna
    Hej Anders,

Tack för fina ord och er rekommendation!

Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med allt under projektets gång!

Hej
    Försökte rekommendera er på Reco efter vårt senaste projekt nu i Mars men det går inte.
    Har ni lust att skicka mig en länk istället ?

Med vänlig hälsning

Anders Velander
    Anders V
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2018-12-13 Insamlad av företaget
    Vi byggde ett arkitektritat 2-vånings attefallshus helt i lättbetong inkl alla bjälklag med krävande detaljer i byggsättet. Norrsidans Bygg levererade en helt igenom tillfredställande byggprocess med noggranna uppföljningar, genuint intresse för bästa lösningar, med känsla för kvalitet och resultat enligt våra önskemål. Vi är mycket nöjda!
    Hej Anders,

Vad roligt att ni är nöjda med resultatet!

Vi tackar så mycket för fint omdöme.

2018-12-13 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande, bra kvalitet på jobbet, bra samarbete med kontrollansvarig och kommun när det har behövts, kan varmt rekommenderas!
    Hej Hanna,

Roligt att höra att du är nöjd!

Tack så mycket för fint omdöme och din rekommendation.

2018-06-17 Insamlad av företaget
    Jag bokade Norrsidans bygg efter rekommendation från min granne. Jag ville bygga en altan, sätta in en altandörr, bygga en ny trappa till min farstukvist, sätta kantsten och grusa min entréuppfart och bygga en sopstation till mina soptunnor.
    Jag har fått ett mycket trevligt bemötande från mycket skickliga, tålmodiga, flexibla och lyhörda hantverkare.
    De har tålmodigt lyssnat och infriat mina önskningar! Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Norrsidans bygg!
    Hej Camilla,

Tack för förtroendet och vad roligt att ni blev nöjda med renoveringen!

Vi tackar så mycket för ditt omdöme och hoppas vi får hjälpa dig med fler projekt i framtiden.

2018-05-07 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering

Topklass på allt
    Hej Tobias,

Tack för rekommendationen!

2018-04-09 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Norrsidan för totalrenovering av vår lägenhet. Arbeten som utfördes var bland annat ändring i planlösning, slipning, lackering och nyläggning av fiskbensparkett. Nytt stengolv i hall, renovering ytskikt, ommålning samt tapetsering av hela lägenheten.

Vi hade väldigt detaljerade önskemål/krav om utförande i närmast alla moment som vi upplever att bolaget verkligen tog till sig av. Vid de tillfällen vi kände oss tveksamma lyckades vi alltid bolla oss fram till bra lösningar. Vi är precis lika nöjda med det slutliga resultatet som deras kundbemötande. Hatten av! Rekommenderas varmt!
    Hej Leonard,

Tack så mycket för omdömet och rekommendationen!

Kul att ni är nöjda med vårt arbete och ert projekt.

2018-03-24 Spontant omdöme
    Anlitade företaget efter varma rekommendationer från vänner/grannar.
    Ombyggnaden av vår tvättstuga blev mer än bra. Bra hantverk, håller rent och snyggt och har hela tiden dialog med sin kund. Nästa projekt är på gång och vi kommer givetvis anlita Norrsidans Bygg igen.
    Hej Anders,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med er tvättstuga och vårt jobb.

På återseende,

2018-03-06 Insamlad av företaget
    Bra att ha och göra med, håller uppsatta tidsplaner och överenskomna pris
    Hej Douglas,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!