Norrsidans Bygg AB

Norrsidans Bygg AB

Norrsidans Bygg AB är ett byggföretag med mycket kompetens i bolaget. Här arbetar hantverkare som är specialister på sitt område; snickare, elektriker, plattsättare, murare och rörmokare. När vi har mycket att göra eller vi saknar en viss specialistkunskap tar vi även in underentreprenörer för att utföra arbetet på bästa sätt.

Med bred kompetens och gedigen erfarenhet utför vi renovering och nybyggnation både inne och ute, markarbeten och även badrumsrenovering.

Välkommen till oss på Norrsidans Bygg!

Läs vad 58 kunder tycker om Norrsidans Bygg AB 2

2020-12-10
    Vi har anlitat Norrsidans Bygg under två omgångar nu, varav den ena en större renovering med bland annat installation av golvvärme. Jätte nöjd båda gångerna! Väldigt trevliga och proffsiga att ha och göra med. Tydliga fakturor som överensstämmer med offerter. Uppföljning av arbetet vilket känns tryggt och seriöst. Kommer absolut rekommendera till vänner och bekanta.
  • LENA A
    2020-11-15
    Vi anlitade Norrsidan på rekommendation och det har vi inte ångrat. Vi gav dem i uppgift att göra om ett oisolerat förråd/pannrum till en modern tvättstuga. När de ändå var här gjorde vi även om hela vår hall, bytte ytterdörr mm. Deras hantverkare A****s lämnar verkligen ingenting åt slumpen. Varenda detalj är perfektion. Nu har vi en snygg modern tvättstuga med fönster, golvvärme, marockanskt klinker och spotlights.
    Genom hela projektet var Norrsidan närvarande och kom med många förslag på smarta och snygga lösningar. Hoppas få chansen att anlita Norrsidans bygg igen!
    Tack Lena för det fina omdömet,Vi ser framemot att höra av er igen vid nästa projekt.Det har varit mycket trevligt att arbeta hos er. Mvh Norrsidansbygg team ☀️❤ Norrsidans Bygg AB
    2019-12-28
    Vi anlitade Norrsidan Bygg för invändig målning av tak och väggar och slipning av golv samt flytt av en invändig vägg. Arbetena gjordes innan vi flyttade in i vårt nyinköpta hus.
    Vi är väldigt nöjda med arbetena Norrsidan gjorde hos oss och också med att de smidigt hanterade de förändringar och extraarbeten vi efter hand ville ha.
    Vi är mycket nöjda.
    2019-06-13
    Badrumsrenovering där resultatet blev väldigt bra och tidsplanen hölls. Bra information och bra bemötande genom hela arbetet. Rekommenderas starkt!
    Hej Ville, Stort tack för fint omdöme och din rekommendation. Vad roligt att du är nöjd med badrummet! Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2019-02-13
    Vi är mycket nöjda renoveringen av vårt badrum. Norrsidans höga servicenivå och känsla för vår upplevelse premieras.
    Hej Jon, Tack för ditt omdöme! Vad kul att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2019-02-13
    Väldigt professionella och har fungerat väldigt väl över hela projekt tiden. De har varje dag kommit kl 7:00 och arbetat till kl 18:00. Vid frågor eller funderingar har de kallat till avstämningsmöten. Kostnaderna blev som planerat.
    Hej Anders, Tack för fint omdöme! Härligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med oss. Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-12-18
    Jag anlitade Norrsidan Bygg för renovering av mitt kök. Jag bor i ett gammalt hus med sneda vinklar åt alla håll. Tyckte att Norrsidan var flexibla och tillmötesgående vad gäller att möta specifika önskemål från mig och de gav även förslag på problemlösning när husets sneda vinklar och oförutsägelser blev ett hinder i processen. Jag tyckte att kommunikationen gick bra, och de var snabba och noggranna. Gott betyg från mig!
    Hej Johanna, Vi tackar så mycket för fint omdöme och din rekommendation! Jättekul att höra att allt gått bra under projektets gång och att du är nöjd med ditt nya kök! Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-12-15
    Vi har nu haft nöjet att ha Norrsidans Bygg på plats hemma hos oss för 2st projekt under 2018. En renovering av tvättstugan samt installation av ett helt nytt kök. Fantastiskt arbete, kompetenta medarbetare som är underbara att ha med att göra. Aldrig några problem, de fixar allt man ber om. Varje dag är det städat när personalen går hem !! Vi vill gärna lämna våra varmaste rekommendationer att anlita detta företag. Ett extra stort tack till vår snickare Arunas som gör ett fantastiskt och framför allt ett noggrant arbete. Någon man verkligen kan lita på !!

Anders och Suzanne, Viby Sollentuna
    Hej Anders, Tack för fina ord och er rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med allt under projektets gång! Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    Hej Försökte rekommendera er på Reco efter vårt senaste projekt nu i Mars men det går inte. Har ni lust att skicka mig en länk istället ? Med vänlig hälsning Anders Velander Anders V
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2018-12-13
    Vi byggde ett arkitektritat 2-vånings attefallshus helt i lättbetong inkl alla bjälklag med krävande detaljer i byggsättet. Norrsidans Bygg levererade en helt igenom tillfredställande byggprocess med noggranna uppföljningar, genuint intresse för bästa lösningar, med känsla för kvalitet och resultat enligt våra önskemål. Vi är mycket nöjda!
    Hej Anders, Vad roligt att ni är nöjda med resultatet! Vi tackar så mycket för fint omdöme. Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-12-13
    Trevligt och proffsigt bemötande, bra kvalitet på jobbet, bra samarbete med kontrollansvarig och kommun när det har behövts, kan varmt rekommenderas!
    Hej Hanna, Roligt att höra att du är nöjd! Tack så mycket för fint omdöme och din rekommendation. Med vänlig hälsning, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-06-17
    Jag bokade Norrsidans bygg efter rekommendation från min granne. Jag ville bygga en altan, sätta in en altandörr, bygga en ny trappa till min farstukvist, sätta kantsten och grusa min entréuppfart och bygga en sopstation till mina soptunnor.
    Jag har fått ett mycket trevligt bemötande från mycket skickliga, tålmodiga, flexibla och lyhörda hantverkare.
    De har tålmodigt lyssnat och infriat mina önskningar! Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Norrsidans bygg!
    Hej Camilla, Tack för förtroendet och vad roligt att ni blev nöjda med renoveringen! Vi tackar så mycket för ditt omdöme och hoppas vi får hjälpa dig med fler projekt i framtiden. Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-05-07
    Badrumsrenovering

Topklass på allt
    Hej Tobias, Tack för rekommendationen! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-04-09
    Vi anlitade Norrsidan för totalrenovering av vår lägenhet. Arbeten som utfördes var bland annat ändring i planlösning, slipning, lackering och nyläggning av fiskbensparkett. Nytt stengolv i hall, renovering ytskikt, ommålning samt tapetsering av hela lägenheten.

Vi hade väldigt detaljerade önskemål/krav om utförande i närmast alla moment som vi upplever att bolaget verkligen tog till sig av. Vid de tillfällen vi kände oss tveksamma lyckades vi alltid bolla oss fram till bra lösningar. Vi är precis lika nöjda med det slutliga resultatet som deras kundbemötande. Hatten av! Rekommenderas varmt!
    Hej Leonard, Tack så mycket för omdömet och rekommendationen! Kul att ni är nöjda med vårt arbete och ert projekt. Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-03-24
    Anlitade företaget efter varma rekommendationer från vänner/grannar.
    Ombyggnaden av vår tvättstuga blev mer än bra. Bra hantverk, håller rent och snyggt och har hela tiden dialog med sin kund. Nästa projekt är på gång och vi kommer givetvis anlita Norrsidans Bygg igen.
    Hej Anders, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med er tvättstuga och vårt jobb. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-03-06
    Bra att ha och göra med, håller uppsatta tidsplaner och överenskomna pris
    Hej Douglas, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-03-01
    Har renoverat en lägenhet, vilket innefattar nytt kök och nytt badrum samt ytskikt i övrigt.
    Fick ett fantastiskt bemötande under hela tiden.
    De försökte alltid tillgodose mina förväntningar.
    Jag kan verkligen rekommendera denna firma.
    Hej Agneta, Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Vad roligt att du är nöjd med vårt bemötande och arbete! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-27
    Riktigt proffsiga killar med ett öga för detalj!
    Hej Sebastian, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-26
    Vi anlitade Norrsidans Bygg för totalrenovering av vårt duschrum. Resultatet blev fantastiskt bra; ombesörjde alla inköp och hantverkarna som utförde arbetet är riktigt duktiga yrkesmän.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och behöver inte leta företag för nästa renovering.
    Vi rekommenderar företaget varmt.
    Hej Barbro, Tack så mycket för din rekommendation, vad roligt att du är nöjd med resultatet! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Roger Z
    2018-02-26
    201502 - 201505 renovering av Villan i Stuvsta - Mkt nöjd!

201801, Omläggning av 90 kvm parkettgolv - mkt nöjd - snabbt och bra kvalité!
    Hej Roger, Tack för ditt omdöme, roligt att ni är nöjda båda gångerna ni använt oss! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Ramon F
    2018-02-25
    Norrsidans Bygg AB, är ett byggföretag som överträffar förväntningar med sin professionalism och respekt för sina kunder.
    Vi är mycket nöjda med det arbete som vi har fått utfört och rekommenderar varmt andra att höra av sig till dem.
    Hej Ramon, Tack för dina fina ord, de värmer! Kul att ni är nöjda med det utförda arbetet och tack för ett trevligt projekt. Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Fredrik L
    2018-02-25
    Riktigt bra och pålitliga hantverkare. Lätta att få tag på på telefon. Redovisar mycket utförligt vad de har gjort - hur många timmar och detaljerat när det gäller materialkostnader.
    Hej Fredrik, Tack för rekommendationen, som du nämner så är det viktigt för oss med kundkontakt under hela projektets gång så man kan känna sig trygg och uppdaterad med vad som sker. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-24
    Norrsidans hjälpte mig med en stor ombyggnad av villa. Ett projekt över 7 månader. Proffsiga och ambitiösa och vägrar att lämna ett dåligt resultat eller missnöjd kund efter sig. Kan verkligen rekommendera.
    Hej Niclas, Tack för omdömet och de fina orden. Vad roligt att ni är nöjda med vårt arbete och er ombyggnation. Riktigt kul projekt att genomföra! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Dominique E
    2018-02-24
    De byggde en altan och ett utebord till oss. Altan inkluderade både en nedsänkt jacuzzi, glasräcke och inbyggd belysning. Vi är både nöjd med resultatet och kontakten med Norrsidans bygg. De hjälpte även till med förslag hur altanen skulle se ut. Vi kan verkligen rekommendera de.
    Hej Dominique, Tack för rekommendationen och omdömet! Kul att ni är nöjda med både kontakt och resultatet. Ha det fint, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-23
    Norrsidans Bygg var duktiga på att bemöta våra önskemål om utförande och flexibla med tider för att det skulle passa oss. De målade delar av vårt hus (insidan) och fixade det trots tajt tidsram.
    Hej Anna, Tack för ditt omdöme, kul att ni är nöjda med målningen! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-23
    Jag kan säga att de var noga med tider och profession på jobbet de har varit hjälpsama alltid och särskild när det är acut
    Bra priser samt alltid lämnade det rent efter jobbet
    Hej Taher, Tack för din rekommendation, uppskattas verkligen! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Mattias S
    2018-02-23
    Norrsidans Bygg AB har hjälp oss med en totalrenovering av lägenhet om 4 rok. De har gjort allt från badrum och kök till samtliga ytskikt. De har varit enkla att ha att göra med och med bra projektledning. Dessutom har de levererat en slutfinish i absoluta toppklass. Rekommenderar dem gärna vidare till andra.
    Hej Mattias, Tack så mycket för omdömet och rekommendationen! Kul att ni är nöjda med arbetet. Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    Hej,
    Jag vill rekommendera Norrsidans Bygg AB, som ett mycket pålitligt och duktigt företag för mindre till medelstora ombyggen och nybyggen.
    Hej Didrik, Tack så mycket för rekommendationen! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-23
    Vi började anlita Norrsidan för 4 år sedan då de totalrenoverade vår villa. De har alltid agerat ansvarsfullt och inte lämnat uppdraget förrän man är 100% nöjd. Inte farligt dyra men punktliga. Hitills har vi anlitat dem kanske 4-5 gånger för olika grejer - vi har alltid varit nöjda, grejerna håller fortfarande:)
    Hej Ronny, Tack så mycket för omdömet och förtroendet ni givit oss under de senaste 4 åren! Kul att ni är nöjda med vårt arbete! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2018-02-23
    Jag har anlitat firman för olika större och mindre jobb under tio år och alltid varit mer än nöjd. Intrycket av ett ytterst proffsigt och vänligt bemötande har stått sig under hela den här tiden.
    De är alltid tillgängliga, svarar alltid i telefon och på mejl.
    Målare, byggare och snickare är punktliga, noggranna och diskreta. Efter arbetet är det alltid städat och snyggt.
    De arbeten som de har utfört hos mig är bland annat:

fasadmålning av två hus
    fönstermålning
    inomhusmålning av väggar och tak
    staket/hundgård
    balkonggolv
    Hej Ewa, Tack så mycket för rekommendationen och att vi fått förtroende att få renovera hos dig ett flertal gånger. Vi ser fram emot att få hjälpa dig med fler projekt i framtiden. Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Adriano P
    2018-02-23
    Norrsidan hjälpte oss att bygga en uteplats med stengolv och flytt av stora syrénbuskar. Det blev riktigt bra och de var proffsiga rakt igenom, från offert till slutbesiktning. Kan varmt rekommenderas!
    Hej Adriano, Tack för rekommendationen, härligt att du är nöjd! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
  • Karin A
    2018-02-23
    När jag köpte huset så rev vi ut allt fullständigt, och ville göra rätt ända in på skalet. Det kändes då naturligt att lägga in vattenburen golvvärme. Jag bad då om hjälp via Flooré-systemet, för vattenburen golvvärme, att bli få deras bästa hantverkare. Det fick jag : ) Jag kan varmt rekommendera Norrsidans Bygg. De kan de som de gör både praktiskt och i kontakten med mig som kund. Proffsigt och bra utfört arbete.
    Hej Karin, Tack så mycket för rekommendationen, vad roligt att ni är nöjda med vårt jobb! Vänliga hälsningar, Alla på Norrsidans Bygg Norrsidans Bygg AB
    2017-01-12
    Vi anlitade Norrsidans Bygg för tredje gången - denna gång för att göra om ett badrum och två sovrum. Vi fick goda råd inför renoveringen och arbetet utfördes sedan på ett mycket proffsigt, noggrant och effektivt sätt.
    2016-12-21
    Mycket bra firma! Rekommenderas!
    2016-12-21
    De var toppen, bra service, tillmötesgående och noggranna. Resultatet blev utmärkt kommer att fortsätta rekommendera de till våra bekanta.
    2016-12-19
    Superbra och engagerade på alla sätt
    2016-02-11
    Bra och snabbt ombyggnation av vårat badrum. Lätt att göra upp plan för bygget och trevlig personal.
  • Annette G
    2016-02-10
    Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fönster, och även fått nya elementskydd. Dom är proffs på det mästa, jag är jätte nöjd med allt dom har gjort.
    2016-02-10
    Bra bemötande och prisvärda arbeten.
    2016-02-10
    Renovering av husfasad och badrum. Arbetena utförda till full belåtenhet inom angiven tidsram. Trevligt bemötande från företagets och de anställdas sida. Vi kände oss i trygga händer och kommer att anlita företaget igen i framtiden.
  • Christer J
    2016-02-10
    De har gjort en hel del olika job, bl.a. Våtrumsrenovering installerat insatskamin, dragit el, kopplat VVS grovjobbat I trädgård. De är våra favorit hantverkare jag ger dem mina allra bästa rekomendationer, de verligen bryr sig om mig som kund, Christer Jeleborg
    2014-05-26
    I would happily recommend Norrsidans Bygg, they are a very reliable company, led by Rimas who was great to work with.
    2014-05-25
    Vi är nöjda med det utförda hantverksarbetet. Om vi ska ge feedback så kan kommunikationen med någon av arbetsledarna vara bättre. Vi ger en stark fyra.
    2014-05-24
    Vi använde Norrsidans bygg till renovering av två badrum och tvättstugan. De genomförde ett mycket bra jobb på ett trevligt och engagerat sätt. Rekommenderas varmt
  • Markus W
    2014-05-23
    Rimas är mycket bra att ha att göra med. Bra leverans (i stort) till mycket bra pris. Flexibla och anpassarde insatsen helt efter mina önskemål. Totalentreprenör som klara alla delarna av bygget utom projektering. Det som drar ned betyget är att det fanns vissa hantverkare som höll något lägre kvalitet, men i stort mycket bra och rekommenderas absolut.
    2014-05-22
    Kompetenta, självgående, noggranna och hittar bra lösningar på svåra renoveringsproblem. Vi är jättenöjda!
    2014-05-22
    Mycket bra i allt från bemötande, genomförande till att hålla överenskommelser och planer. Kan verkligen rekommendera.
    2014-05-21
    Norrsidans Bygg har hjälpt oss bygga om vårt badrum.
    Vi är mycket mycket nöjda med deras arbete, arbetssätt och inte minst resultatet.
    Följande punkter vill vi trycka speciellt på:
    - snabbt offertsvar med personlig presentation
    - började och slutade på avtalad tid
    - bra information om och under arbetets gång
    - mycket bra veckovis tidredovisning
    - egna förslag på förändringar/förbättringar under arbetets gång
    - perfekt slutredovisning av projektet innan faktura
    - genomgående hög kvalitet på allt, från personal till resultat
    En av de två bästa hantverksföretag vi har anlitat och det har blivit några stycken genom åren.
    2014-05-21
    Jättenöjda! Kommer att anlita dem vid nästa renovering.
    2014-05-20
    Väldigt duktiga hantverkare!
    Trevligt bemötande var det varje dag.
    En byggare som faktiskt alltid svarar i telefon dessutom.
    2014-05-20
    Otroligt smidiga och bra att ha och göra med! Vi är supernöjda och rekommenderar dem till alla vänner!