Norrsidans Bygg AB

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Norrsidans Bygg AB är ett byggföretag med mycket kompetens i bolaget. Här arbetar hantverkare som är specialister på sitt område; snickare, elektriker, plattsättare, murare och rörmokare. När vi har mycket att göra eller vi saknar en viss specialistkunskap tar vi även in underentreprenörer för att utföra arbetet på bästa sätt.

Med bred kompetens och gedigen erfarenhet utför vi renovering och nybyggnation både inne och ute, markarbeten och även badrumsrenovering.

Välkommen till oss på Norrsidans Bygg!

Läs vad 55 kunder tycker om Norrsidans Bygg AB

• 2019-06-13

Ville L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Badrumsrenovering där resultatet blev väldigt bra och tidsplanen hölls. Bra information och bra bemötande genom hela arbetet. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-06-14 Norrsidans Bygg svarar Ville L
    Hej Ville,

Stort tack för fint omdöme och din rekommendation.

Vad roligt att du är nöjd med badrummet!

• 2019-02-13

Jon A skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi är mycket nöjda renoveringen av vårt badrum. Norrsidans höga servicenivå och känsla för vår upplevelse premieras. Läs mer
    2019-02-13 Norrsidans Bygg svarar Jon A
    Hej Jon,

Tack för ditt omdöme!

Vad kul att höra att ni är nöjda.

• 2019-02-13

Anders W skrev om Norrsidans Bygg AB
    Väldigt professionella och har fungerat väldigt väl över hela projekt tiden. De har varje dag kommit kl 7:00 och arbetat till kl 18:00. Vid frågor eller funderingar har de kallat till avstämningsmöten. Kostnaderna blev som planerat. Läs mer
    2019-02-13 Norrsidans Bygg svarar Anders W

Tack för fint omdöme!

Härligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med oss.

• 2018-12-18

Johanna O skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jag anlitade Norrsidan Bygg för renovering av mitt kök. Jag bor i ett gammalt hus med sneda vinklar åt alla håll. Tyckte att Norrsidan var flexibla och tillmötesgående vad gäller att möta specifika önskemål från mig och de gav även förslag på problemlösning när husets sneda vinklar och oförutsägelser blev ett hinder i processen. Jag tyckte att kommunikationen gick bra, och de var snabba och noggranna. Gott betyg från mig! Läs mer
    2018-12-18 Norrsidans Bygg svarar Johanna O
    Hej Johanna,

Vi tackar så mycket för fint omdöme och din rekommendation!

Jättekul att höra att allt gått bra under projektets gång och att du är nöjd med ditt nya kök!

• 2018-12-15

Anders V skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi har nu haft nöjet att ha Norrsidans Bygg på plats hemma hos oss för 2st projekt under 2018. En renovering av tvättstugan samt installation av ett helt nytt kök. Fantastiskt arbete, kompetenta medarbetare som är underbara att ha med att göra. Aldrig några problem, de fixar allt man ber om. Varje dag är det städat när personalen går hem !! Vi vill gärna lämna våra varmaste rekommendationer att anlita detta företag. Ett extra stort tack till vår snickare Arunas som gör ett fantastiskt och framför allt ett noggrant arbete. Någon man verkligen kan lita på !!

Anders och Suzanne, Viby Sollentuna Läs mer
    2018-12-17 Norrsidans Bygg svarar Anders V
    Hej Anders,

Tack för fina ord och er rekommendation!

Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med allt under projektets gång!

2019-04-09 Anders V svarar Norrsidans Bygg
    Hej
    Försökte rekommendera er på Reco efter vårt senaste projekt nu i Mars men det går inte.
    Har ni lust att skicka mig en länk istället ?

Med vänlig hälsning

Anders Velander
  • 2018-12-13

Anders L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi byggde ett arkitektritat 2-vånings attefallshus helt i lättbetong inkl alla bjälklag med krävande detaljer i byggsättet. Norrsidans Bygg levererade en helt igenom tillfredställande byggprocess med noggranna uppföljningar, genuint intresse för bästa lösningar, med känsla för kvalitet och resultat enligt våra önskemål. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-01-03 Norrsidans Bygg svarar Anders L
    Hej Anders,

Vad roligt att ni är nöjda med resultatet!

Vi tackar så mycket för fint omdöme.

• 2018-12-13

Hanna V skrev om Norrsidans Bygg AB
    Trevligt och proffsigt bemötande, bra kvalitet på jobbet, bra samarbete med kontrollansvarig och kommun när det har behövts, kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-12-13 Norrsidans Bygg svarar Hanna V
    Hej Hanna,

Roligt att höra att du är nöjd!

Tack så mycket för fint omdöme och din rekommendation.

• 2018-06-17

Camilla L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jag bokade Norrsidans bygg efter rekommendation från min granne. Jag ville bygga en altan, sätta in en altandörr, bygga en ny trappa till min farstukvist, sätta kantsten och grusa min entréuppfart och bygga en sopstation till mina soptunnor.
    Jag har fått ett mycket trevligt bemötande från mycket skickliga, tålmodiga, flexibla och lyhörda hantverkare.
    De har tålmodigt lyssnat och infriat mina önskningar! Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Norrsidans bygg! Läs mer
    2018-06-18 Norrsidans Bygg AB svarar Camilla L
    Hej Camilla,

Tack för förtroendet och vad roligt att ni blev nöjda med renoveringen!

Vi tackar så mycket för ditt omdöme och hoppas vi får hjälpa dig med fler projekt i framtiden.

• 2018-05-07

Hej Tobias,

Tack för rekommendationen!

• 2018-04-09

Leonard P skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi anlitade Norrsidan för totalrenovering av vår lägenhet. Arbeten som utfördes var bland annat ändring i planlösning, slipning, lackering och nyläggning av fiskbensparkett. Nytt stengolv i hall, renovering ytskikt, ommålning samt tapetsering av hela lägenheten.

Vi hade väldigt detaljerade önskemål/krav om utförande i närmast alla moment som vi upplever att bolaget verkligen tog till sig av. Vid de tillfällen vi kände oss tveksamma lyckades vi alltid bolla oss fram till bra lösningar. Vi är precis lika nöjda med det slutliga resultatet som deras kundbemötande. Hatten av! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-04-09 Norrsidans Bygg AB svarar Leonard P
    Hej Leonard,

Tack så mycket för omdömet och rekommendationen!

Kul att ni är nöjda med vårt arbete och ert projekt.

• 2018-03-24

Anders V skrev om Norrsidans Bygg AB
    Anlitade företaget efter varma rekommendationer från vänner/grannar.
    Ombyggnaden av vår tvättstuga blev mer än bra. Bra hantverk, håller rent och snyggt och har hela tiden dialog med sin kund. Nästa projekt är på gång och vi kommer givetvis anlita Norrsidans Bygg igen. Läs mer
    2018-03-26 Norrsidans Bygg AB svarar Anders V
    Hej Anders,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med er tvättstuga och vårt jobb.

• 2018-03-06

Douglas S skrev om Norrsidans Bygg AB
    Bra att ha och göra med, håller uppsatta tidsplaner och överenskomna pris Läs mer
    2018-03-06 Norrsidans Bygg AB svarar Douglas S
    Hej Douglas,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

• 2018-03-01

Agneta N skrev om Norrsidans Bygg AB
    Har renoverat en lägenhet, vilket innefattar nytt kök och nytt badrum samt ytskikt i övrigt.
    Fick ett fantastiskt bemötande under hela tiden.
    De försökte alltid tillgodose mina förväntningar.
    Jag kan verkligen rekommendera denna firma. Läs mer
    2018-03-02 Norrsidans Bygg AB svarar Agneta N
    Hej Agneta,

Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Vad roligt att du är nöjd med vårt bemötande och arbete!

• 2018-02-27

Sebastian Å skrev om Norrsidans Bygg AB
    Riktigt proffsiga killar med ett öga för detalj! Läs mer
    2018-02-28 Norrsidans Bygg AB svarar Sebastian Å
    Hej Sebastian,

Tack för ditt omdöme och rekommendation!

• 2018-02-26

Barbro Å skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi anlitade Norrsidans Bygg för totalrenovering av vårt duschrum. Resultatet blev fantastiskt bra; ombesörjde alla inköp och hantverkarna som utförde arbetet är riktigt duktiga yrkesmän.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och behöver inte leta företag för nästa renovering.
    Vi rekommenderar företaget varmt. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Barbro Å
    Hej Barbro,

Tack så mycket för din rekommendation, vad roligt att du är nöjd med resultatet!

• Roger Z

2018-02-26

Roger Z skrev om Norrsidans Bygg AB
    201502 - 201505 renovering av Villan i Stuvsta - Mkt nöjd!

201801, Omläggning av 90 kvm parkettgolv - mkt nöjd - snabbt och bra kvalité! Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Roger Z
    Hej Roger,

Tack för ditt omdöme, roligt att ni är nöjda båda gångerna ni använt oss!

• Ramon F

2018-02-25

Ramon F skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidans Bygg AB, är ett byggföretag som överträffar förväntningar med sin professionalism och respekt för sina kunder.
    Vi är mycket nöjda med det arbete som vi har fått utfört och rekommenderar varmt andra att höra av sig till dem. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Ramon F
    Hej Ramon,

Tack för dina fina ord, de värmer!

Kul att ni är nöjda med det utförda arbetet och tack för ett trevligt projekt.

• Fredrik L

2018-02-25

Fredrik L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Riktigt bra och pålitliga hantverkare. Lätta att få tag på på telefon. Redovisar mycket utförligt vad de har gjort - hur många timmar och detaljerat när det gäller materialkostnader. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Fredrik L
    Hej Fredrik,

Tack för rekommendationen, som du nämner så är det viktigt för oss med kundkontakt under hela projektets gång så man kan känna sig trygg och uppdaterad med vad som sker.

• 2018-02-24

Niclas H skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidans hjälpte mig med en stor ombyggnad av villa. Ett projekt över 7 månader. Proffsiga och ambitiösa och vägrar att lämna ett dåligt resultat eller missnöjd kund efter sig. Kan verkligen rekommendera. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Niclas H
    Hej Niclas,

Tack för omdömet och de fina orden. Vad roligt att ni är nöjda med vårt arbete och er ombyggnation.

Riktigt kul projekt att genomföra!

• Dominique E

2018-02-24

Dominique E skrev om Norrsidans Bygg AB
    De byggde en altan och ett utebord till oss. Altan inkluderade både en nedsänkt jacuzzi, glasräcke och inbyggd belysning. Vi är både nöjd med resultatet och kontakten med Norrsidans bygg. De hjälpte även till med förslag hur altanen skulle se ut. Vi kan verkligen rekommendera de. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Dominique E
    Hej Dominique,

Tack för rekommendationen och omdömet!

Kul att ni är nöjda med både kontakt och resultatet.

Ha det fint,

Anna A skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidans Bygg var duktiga på att bemöta våra önskemål om utförande och flexibla med tider för att det skulle passa oss. De målade delar av vårt hus (insidan) och fixade det trots tajt tidsram. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Anna A
    Hej Anna,

Tack för ditt omdöme, kul att ni är nöjda med målningen!

Taher A skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jag kan säga att de var noga med tider och profession på jobbet de har varit hjälpsama alltid och särskild när det är acut
    Bra priser samt alltid lämnade det rent efter jobbet Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Taher A
    Hej Taher,

Tack för din rekommendation, uppskattas verkligen!

• Mattias S

Mattias S skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidans Bygg AB har hjälp oss med en totalrenovering av lägenhet om 4 rok. De har gjort allt från badrum och kök till samtliga ytskikt. De har varit enkla att ha att göra med och med bra projektledning. Dessutom har de levererat en slutfinish i absoluta toppklass. Rekommenderar dem gärna vidare till andra. Läs mer
    2018-02-26 Norrsidans Bygg AB svarar Mattias S
    Hej Mattias,

Tack så mycket för omdömet och rekommendationen!

Kul att ni är nöjda med arbetet.

Didrik H skrev om Norrsidans Bygg AB
    Hej,
    Jag vill rekommendera Norrsidans Bygg AB, som ett mycket pålitligt och duktigt företag för mindre till medelstora ombyggen och nybyggen. Läs mer
    2018-02-23 Norrsidans Bygg AB svarar Didrik H
    Hej Didrik,

Tack så mycket för rekommendationen!

Ronny G skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi började anlita Norrsidan för 4 år sedan då de totalrenoverade vår villa. De har alltid agerat ansvarsfullt och inte lämnat uppdraget förrän man är 100% nöjd. Inte farligt dyra men punktliga. Hitills har vi anlitat dem kanske 4-5 gånger för olika grejer - vi har alltid varit nöjda, grejerna håller fortfarande:) Läs mer
    2018-02-23 Norrsidans Bygg AB svarar Ronny G
    Hej Ronny,

Tack så mycket för omdömet och förtroendet ni givit oss under de senaste 4 åren!

Kul att ni är nöjda med vårt arbete!

Ewa S skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jag har anlitat firman för olika större och mindre jobb under tio år och alltid varit mer än nöjd. Intrycket av ett ytterst proffsigt och vänligt bemötande har stått sig under hela den här tiden.
    De är alltid tillgängliga, svarar alltid i telefon och på mejl.
    Målare, byggare och snickare är punktliga, noggranna och diskreta. Efter arbetet är det alltid städat och snyggt.
    De arbeten som de har utfört hos mig är bland annat:

fasadmålning av två hus
    fönstermålning
    inomhusmålning av väggar och tak
    staket/hundgård
    balkonggolv Läs mer
    2018-02-23 Norrsidans Bygg AB svarar Ewa S
    Hej Ewa,

Tack så mycket för rekommendationen och att vi fått förtroende att få renovera hos dig ett flertal gånger.

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med fler projekt i framtiden.

• Adriano P

Adriano P skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidan hjälpte oss att bygga en uteplats med stengolv och flytt av stora syrénbuskar. Det blev riktigt bra och de var proffsiga rakt igenom, från offert till slutbesiktning. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-02-23 Norrsidans Bygg AB svarar Adriano P
    Hej Adriano,

Tack för rekommendationen, härligt att du är nöjd!

• Karin A

Karin A skrev om Norrsidans Bygg AB
    När jag köpte huset så rev vi ut allt fullständigt, och ville göra rätt ända in på skalet. Det kändes då naturligt att lägga in vattenburen golvvärme. Jag bad då om hjälp via Flooré-systemet, för vattenburen golvvärme, att bli få deras bästa hantverkare. Det fick jag : ) Jag kan varmt rekommendera Norrsidans Bygg. De kan de som de gör både praktiskt och i kontakten med mig som kund. Proffsigt och bra utfört arbete. Läs mer
    2018-02-23 Norrsidans Bygg AB svarar Karin A
    Hej Karin,

Tack så mycket för rekommendationen, vad roligt att ni är nöjda med vårt jobb!

• 2017-01-12

Karin P skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi anlitade Norrsidans Bygg för tredje gången - denna gång för att göra om ett badrum och två sovrum. Vi fick goda råd inför renoveringen och arbetet utfördes sedan på ett mycket proffsigt, noggrant och effektivt sätt. Läs mer
  • 2016-12-21

Erik R skrev om Norrsidans Bygg AB
    Mycket bra firma! Rekommenderas! Läs mer
  • 2016-12-21

Karl W skrev om Norrsidans Bygg AB
    De var toppen, bra service, tillmötesgående och noggranna. Resultatet blev utmärkt kommer att fortsätta rekommendera de till våra bekanta. Läs mer
  • 2016-12-19

Jonas L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Superbra och engagerade på alla sätt Läs mer
  • 2016-02-11

Adam K skrev om Norrsidans Bygg AB
    Bra och snabbt ombyggnation av vårat badrum. Lätt att göra upp plan för bygget och trevlig personal. Läs mer
  • Annette G

2016-02-10

Annette G skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fönster, och även fått nya elementskydd. Dom är proffs på det mästa, jag är jätte nöjd med allt dom har gjort. Läs mer
  • 2016-02-10

Björn H skrev om Norrsidans Bygg AB
    Bra bemötande och prisvärda arbeten. Läs mer
  • 2016-02-10

Viktor A skrev om Norrsidans Bygg AB
    Renovering av husfasad och badrum. Arbetena utförda till full belåtenhet inom angiven tidsram. Trevligt bemötande från företagets och de anställdas sida. Vi kände oss i trygga händer och kommer att anlita företaget igen i framtiden. Läs mer
  • Christer J

2016-02-10

Christer J skrev om Norrsidans Bygg AB
    De har gjort en hel del olika job, bl.a. Våtrumsrenovering installerat insatskamin, dragit el, kopplat VVS grovjobbat I trädgård. De är våra favorit hantverkare jag ger dem mina allra bästa rekomendationer, de verligen bryr sig om mig som kund, Christer Jeleborg Läs mer
  • 2014-05-26

Daniel B skrev om Norrsidans Bygg AB
    I would happily recommend Norrsidans Bygg, they are a very reliable company, led by Rimas who was great to work with. Läs mer
  • 2014-05-25

Bo F skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi är nöjda med det utförda hantverksarbetet. Om vi ska ge feedback så kan kommunikationen med någon av arbetsledarna vara bättre. Vi ger en stark fyra. Läs mer
  • 2014-05-24

Ann E skrev om Norrsidans Bygg AB
    Vi använde Norrsidans bygg till renovering av två badrum och tvättstugan. De genomförde ett mycket bra jobb på ett trevligt och engagerat sätt. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Markus W

2014-05-23

Markus W skrev om Norrsidans Bygg AB
    Rimas är mycket bra att ha att göra med. Bra leverans (i stort) till mycket bra pris. Flexibla och anpassarde insatsen helt efter mina önskemål. Totalentreprenör som klara alla delarna av bygget utom projektering. Det som drar ned betyget är att det fanns vissa hantverkare som höll något lägre kvalitet, men i stort mycket bra och rekommenderas absolut. Läs mer
  • 2014-05-22

Hampus W skrev om Norrsidans Bygg AB
    Kompetenta, självgående, noggranna och hittar bra lösningar på svåra renoveringsproblem. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2014-05-22

Ole L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Mycket bra i allt från bemötande, genomförande till att hålla överenskommelser och planer. Kan verkligen rekommendera. Läs mer
  • 2014-05-21

Lars S skrev om Norrsidans Bygg AB
    Norrsidans Bygg har hjälpt oss bygga om vårt badrum.
    Vi är mycket mycket nöjda med deras arbete, arbetssätt och inte minst resultatet.
    Följande punkter vill vi trycka speciellt på:
    - snabbt offertsvar med personlig presentation
    - började och slutade på avtalad tid
    - bra information om och under arbetets gång
    - mycket bra veckovis tidredovisning
    - egna förslag på förändringar/förbättringar under arbetets gång
    - perfekt slutredovisning av projektet innan faktura
    - genomgående hög kvalitet på allt, från personal till resultat
    En av de två bästa hantverksföretag vi har anlitat och det har blivit några stycken genom åren. Läs mer
  • 2014-05-21

Johanna K skrev om Norrsidans Bygg AB
    Jättenöjda! Kommer att anlita dem vid nästa renovering. Läs mer

Daniel S skrev om Norrsidans Bygg AB
    Väldigt duktiga hantverkare!
    Trevligt bemötande var det varje dag.
    En byggare som faktiskt alltid svarar i telefon dessutom. Läs mer

Carin H skrev om Norrsidans Bygg AB
    Otroligt smidiga och bra att ha och göra med! Vi är supernöjda och rekommenderar dem till alla vänner! Läs mer

Leif L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Ställer alltid upp, oavsett problem. Läs mer

Barbro E skrev om Norrsidans Bygg AB
    Hela nervåningen inklusive kök o toa trappa 2 sovrum allt gjort på ett proffsigt sätt med trevlig och bra personal mycket nöjda
    Barbro o Börje Ericson
    Trädäck och staket också Läs mer

Mikael L skrev om Norrsidans Bygg AB
    Hantverkare generellt brukar vara lite struliga med att passa tider och att vara måna om att utfört jobb är till kundens belåtenhet.Vi har använt Norrsidans Bygg till större renoveringar i vårt hus och är väldigt nöjda och speciellt att vi är nöjda med deras utförda jobb. De är även ett bra bollplank att diskutera egna ideer med och de kommer gärna med andra förslag till lösningar. Kort sagt en mycket kundtillvänjd hantverksfirma!! som vi även rekommenderat till vänner och bekanta och de är lika nöjda som vi varit genom åren. Läs mer

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna