Nybrons Trafikskola AB

I centrala Uppsala, på Västra Ågatan 16, hittar du Nybrons Trafikskola.
Vi är Uppsalas första helt Fossilfria Trafikskola!

Vi erbjuder utbildning för personbil - både automat och manuellt växlad bil, handledarutbildning samt riskettan.
Våra automatbilar Volvo XC40Recharge och Renault Zoe är rena elbilar som laddas med ursprungsmärkt vindkraft. De manuella bilarna är Volvo XC40 D3 som tankas med HVO100 som är ett fossilfritt bränsle.
Vi strävar efter att alltid sätt dig och dina behov i centrum oavsett om du väljer att göra hela eller delar av din utbildning hos oss på Nybrons Trafikskola. Du får en utbildning anpassad efter dina förutsättningar med hög kvalitet som hjälper dig att bli en säker förare.

Varmt välkommen till oss på Nybrons Trafikskola, vi hjälper dig på din resa mot körkortet!

Läs vad 335 kunder tycker om Nybrons Trafikskola AB 2

2022-10-20 Insamlad av företaget
    Bra program, bra undervisning, saklig o kunnig lärare !
    Är 60+, detta skulle vi göra vart 5:e år, fick med mig bra saker att tänka på / Ingela
    2022-09-13 Insamlad av företaget
    Bra lärare, lätta bilar va mer ska man säga
    Tack Melker. Roligt att du verkar nöjd. Kör nu mycket så syns vi kanske ute i trafiken! B-körkort
    2022-09-04 Insamlad av företaget
    Gick intensivkurs för B-körkort hos Nybrons Trafikskola och hade körkort efter cirka tre veckor! Riktigt nöjd med dem!

Klarade kunskapsprovet på första försöket och likaså körprovet.

Jag kollade upp olika trafikskolor och valet blev Nybrons. De hade väldigt gott omdöme samt riktigt bra bilar (Volvo XC40 Recharge 100% el - rolig att köra och bra för miljön.)

Deras personal är mycket duktiga och trevliga.

Välj Nybrons! :)
    Tack Joakim för din fina rekommendation. Så roligt att läsa att du är nöjd med din utbildning, våra fina bilar och vår toppenpersonal! Ha det nu så gott! B-körkort
    2022-09-01 Insamlad av företaget
    Hade Jonas som körlärare och han var mycket bra och pedagogisk! Kan rekommendera.
    Tack Benjamin för din rekommendation. Ha det gott och kör mycket nu så kanske vi ses ute i trafiken! B-körkort
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Vet inte hur jag ska börja…
    När jag skulle ta körkort från första början var jag nervös och tyckte det var lite jobbigt med tanken på att ta lektioner och sitta bakom ratten med någon jag inte kände men tack vare Lill så har jag velat att denna resa inte ska ta slut.

Alla lärare jag kört med under åren men speciellt Lill, ni är så gulliga och lugna, och verkligen ser fel och rättar till det samtidigt som ni berömmer det man gör bra på ett sätt som jag inte sätt någon stans. Att ha vissa svårigheter som jag har ser ni inte som något hinder och hittar istället bra lösningar på det med, det kallar jag professionellt :) ni ser verkligen till att man känner sig redo och förberedd inför både teorin och körprovet.

Jag hatar att göra fel och rädd för vad folk ska tycka och tänka men detta lärde jag mig fort att i bilen så är det okej att göra fel och att man inte blir dömd för det.. utan man är ju faktiskt där för att lära sig :) jag har verkligen vuxit som person och från att knappt våga tycka på gasen till att ha klarat körkortet på första försöket både teori och körprov.
    Där av vågade jag också ta steget att
    häva mitt villkor på automat som jag nu gjort. Det har varit en bergochdalbana, men tack vare speciellt Lill har det gått så mycket lättare och uppnå mitt mål samt fått ännu mer tips och trix på manuell bil denna gång som jag kommer ha stor nytta av! Du fick mig också att känna att jag klarade av mer än vad jag trodde!

STORT TACK! Fortsätt med det grymma jobb ni alla gör!
    Tack Emma för dina fina ord, det har varit en glädje att få ha dig som elev! Varma hälsningar från oss alla! B-körkort
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Superbra körskola! Proffsiga och trevliga lärare, fina bilar och ett smidigt upplägg. Rekommenderar skolan varmt!
    Tack för dina fina rekommendationer. Vi alla önskar dig en underbar sommar! B-körkort
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Nybrons trafikskola får högsta betyg av mig. Jag har kört sammanlagt 30 körlektioner här samt gått introduktionskursen och riskettan här. Jag har haft bra kontakt med samtliga körlärare och annan personal. Lärarna är pedagogiska, lyhörda och strukturerade. I mer administrativa frågor så är personalen lösningsinriktad och tillmötesgående. Körutbildningen följer en genomtänkt plan och man blir lagom utmanad i varje steg.
    Tack Gustaf för högsta betyg! Vi blir alltid så glada när vi har nöjda kunder.
    Ha nu en fortsatt härlig sommar!
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och tydlig utbildning både för oss och för vår dotter. Jättebra också att få tips på hur man går tillväga med själva körningen, (de olika momenten).
    Kul att ni är nöjda! :)
    Tack för rekommendationen och lycka till med körningen!
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    All personal möter en med ett leende och hälsar glatt vilket känns väldigt välkomnande! Har upplevt att lärarna vill oss väl och att vi ska lyckas med körkortet.
    Tack för rekommendationen!
    Vi önskar dig en trevlig sommar och hoppas det blir mycket körning! :)
    2022-06-05 Insamlad av företaget
    Min upplevelse hos Nybrons körskola har verkligen varit fantastisk. Jag tog B körkort. Både Markus som jag körde med mest men även Jonas har varit otroligt pedagogiska och förstående. Markus lär ut på ett professionellt men även roligt sätt. Upplägget av min ”intensivkurs” har varit anpassat vilket kändes bättre än om jag skulle haft det över två veckor.

Det tråkigaste med Nybrons var att man en dag slutar gå dit!
    Tack för de fina orden!
    Vi är glada att du är nöjd och vi hoppas du får mycket nytta av det välförtjänta körkortet!
    Vi önskar dig en glad sommar!
    2022-05-21 Insamlad av företaget
    Mycket bra ledare som fångade uppmärksamheten och gav användbar information och tips.
    Då är det bara ta tillvara på tipsen och ut och öva mycket nu!
    Trevlig sommar!
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och intressanta och relevanta förklaringar till hur man bäst övningskör
    Tack för rekommendationen och hoppas ni kommit igång med körningen på ett lugnt och bra sätt! Handledarutbildning
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Bra upplägg och duktig presentatör som gjorde att tiden passerade snabbt.
    Tack för rekommendationen och kul att du är nöjd, lycka till med körningen! Handledarutbildning
  • David B
    skrev om Handledarutbildning en del av Nybrons Trafikskola AB
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Bra och informativ utbildning med bra handledare
    Tack, vi försöker ge så mycket information och tips som möjligt! Handledarutbildning
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Jag körde upp idag och blev godkänd 😊. Jag vill verkligen tacka för all hjälp och vägledning som jag har fått av min lärare Jacob, som är så kunnig, lugn och metodiskt i sin handledning. Verkligen toppenbra! Jag har kört med andra lärare på en annan skola med varierat resultat. Hos er har jag verkligen lärt mig att köra bil, och jag är så tacksam! Jag kommer att rekommendera er till andra som vill lära sig att köra bil ordentligt. Tack igen!
    Grattis igen till körkortet!
    Vi tackar för berömmet och hoppas vi ses i trafiken istället!
    2022-04-19 Spontant omdöme
    Min lärare hette Jonas Jansén och vill ge honom högsta betyg. Mån om plånboken och klara pedagogiska besked. Har bara gott att säga!

Mvh. Jonas Dahlgren, Knivsta.
    Kul att höra!
    Vi ses i trafiken istället!

/Jonas
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Bemötandet var super bra och utbildning var pedagogisk och systematiskt vilket underlättade mycket.
    Tack för din rekommendation! Riskettan
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande och väl genomförd utbildning.
    Tack för din rekommendation och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    I min persektiv tyckte jag att företaget tog hand om en väl, var mkt trevliga och omtänksama.
    Jag förväntade mig att det skulle vara stelt i rummet, vilket företaget gjorde att man vart tvungen att diskutera med varandra. Vilket gav en positiv effekt att kunna konusera vardra.
    Tyckte verkligen om kursen! Man förstod lätt och gav mycket kundskaper om trafiken.
    Kul att höra att du tyckte den var bra!
    Målet är ju att deltagarna ska få med sig så mycket som möjligt och det känns som vi nått målet här.
    Lycka till med körkortet nu!
    Riskettan
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Jag bemöttes bra, förväntningarna jag hade var höga men som nåddes upp. Om jag ska sammanfatta så var jag nöjd med intensivkursen som jag tog, bra planering och väldigt flexibla
    Skönt att höra och återigen Grattis till körkortet! B-körkort
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Jag och dottern hade bokat introkursen, zoom/varianten och bävade väl lite inför dryga 3 tim framför datorn. Men det var klara instruktioner för uppkoppling och en mycket bra ”föreläsare” som gjorde en redig och intressant dragning
    Skönt att det var smidigt och att vi lyckades hålla en intressant kurs!
    Lycka till med körningen nu också!
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Engagerad och kunnig lärare, bra utbildning
    Kul att höra! Lycka till med körningen nu! Handledarutbildning
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Bra och tydlig information. Bra att ha möjlighet att gå digitalt.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Väkdigt bra organiserad. Kursen var distansbaserad och tekniken fungerade perfekt.
    Tack för rekommendationen!
    Vi tycker själva distansformatet fungerar bra, synd att vi inte får fortsätta med det efter 31/3 bara.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Kursen var informativ, pedagogiskt framförd, omväxlande. Kryddat med lite humor.
    Tack för rekommendationen!
    Vi försöker fylla kursen med så bra och intressant innehåll som möjligt, kul att det uppskattas!
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande. Jonas var pedagogisk, påläst och lyckades verkligen väcka intresse. 4 timmars utbildning kändes faktiskt inte så blodigt som jag först trodde. Man lämnade utbildningen med både ett sug efter att få ge sig ut och övningsköra samt en respekt inför uppgiften.
    Kul att vi ökade lusten att komma igång med körningen!
    Vi tackar för de fina orden och hoppas att körningen går bra!
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Bra upplägg och intressant genomgång.
    2022-02-01 Insamlad av företaget
    Bra och proffsigt bemötande, av en påläst och kunnig föreläsare.
    Genomgången överskred med råge mina förväntningar, med både bredd och djup. Han gav exempel i varje avsnitt som gjorde att man fick flera aha.
    Sammanfattningsvis blir högt betyg från mig.
    Har inte, men ska köpa handledarboken.
    Hej och tack för den fina rekommendationen!
    Alltid kul när man överträffar förväntningarna!
    Lycka till med körningen nu.
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande från personalen! Jättenöjd
    Återigen Grattis ill körkortet!
    Ut och kör mycket nu så ses vi i trafiken istället!
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    De va en bra informativ kurs.
    Tack för din rekommendation och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2021-12-27 Insamlad av företaget
    Blev bemött bra av företaget. Hade inte så mycket förväntningar, inte vad jag kommer ihåg iallafall. Sammanfattningsvis är jag nöjd över mina upplevelser och hur jag blev bemött osv. Köpte paket med körlektioner.
    Grattis igen och tack för rekommendationen! B-körkort
    2021-09-04 Insamlad av företaget
    Jag tycker att utbildningen var informativ och gav mycket input i hur vi ska komma igång med körningen.
    Jag fick många bra tips vad jag ska tänka på som handledare och tycker att instruktören förklarade på ett pedagogiskt sätt.
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    .........,.........,.........,.........,.........,.........,
    Tack för omdömet även om texten inte var så uttömmande! :) Riskettan
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Bra, tydligt om vad eleven ska kunna och hur jag som handledare kan agera och bidra när jag försöker lära ut.
    Tack för din rekommendationen och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2021-08-11 Insamlad av företaget
    Gick snabbt och smidigt, inga hinder. Utbildningen var lärorik och rolig, rekommenderar starkt!
    Skönt med nöjda kunder! :)
    Lycka till med körningen nu!
    2021-08-10 Insamlad av företaget
    Enkelt och proffsigt, bra instruktioner ang Zoom.
    Bra upplägg och tydlig instruktör.
    Tack för de fina orden och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2021-08-10 Insamlad av företaget
    Skulle kunna varit en timme kortare och ändå fåttmed all relevant information.
    Tack för att du tog dig tid att svara!
    All feedback är bra för att vi skall göra utbildningen så bra som möjligt.
    Just när det gäller tiden så är kravet från Transportstyrelsen att den skall vara minst 180min utbildningstid plus ev raster så längden kan vi inte styra över mer än så.

Sedan försöker vi alltid fylla utbildningen med så bra information som möjligt och samtidigt uppfylla kraven från myndigheten om vad vi skall informera om.
    Vi hoppas att ni fick med er bra saker inför körningen hemma även om kursen kändes lång så vi önskar lycka till med körningen!
    2021-08-09 Insamlad av företaget
    den var väldigt informationsrik
    Tack för omdömet och lycka till med körningen! Handledarutbildning
    2021-08-07 Insamlad av företaget
    Riktigt bra kurs, bättre än förväntat
    Alltid kul när vi överträffar förväntningarna!
    Tack för svaret och lycka till med körkortet!
    2021-08-06 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra genomtänkt och planerad utbildning.
    Tack för rekommendationen och kul att du verkar nöjd!
    Lycka till med körningen.
    2021-07-28 Insamlad av företaget
    Det var bra med information innan utbildningen (hur det funkar med id-handlingar, zoom osv.). Läraren var även trevlig och försökte engagera.
    Mina förväntninhar var att det nog skulle bli lite långt för mig, särskilt pga. att det hölls via zoom, men att det ändå skulle vara bra information. Det stämde bra överens med verkligheten.
    Jag gick en introduktionskurs för körkort på Nybrons trafikskola. Allt gick bra och det var inget konstigt eller annat fel på kursen.
    Ja tiden styr vi inte så mycket över då det det finns ett krav på minst 180min.
    Vi känner ändå att vi gör det bästa av det och jag hoppas det gick hem iaf!
    Lycka till med körningen nu!
    2021-07-27 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt trevligt bemött av företaget. Min upplevelse var riktigt bra och jag gick introduktionsutbildningen
    Så bra!
    Tack för din Reco och lycka till med körningen!
    2021-07-27 Insamlad av företaget
    Bra föreläsare. Bra och informativ utbildning.

Zoom fungerar bra och är ett enkelt och effektivt sätt att ha utbildningen.
    2021-07-27 Insamlad av företaget
    Bra och informativt innehåll som framfördes på ett väldigt bra sätt av utbildaren. Jag hade förhoppningen att få en bra grund att stå på och handfasta råd hur man lägger upp körutbildningen. Allt detta fick vi så jag är mycket nöjd!
    Skönt att höra att du är nöjd!
    Tack för din Reco och lycka till med körningen.
    2021-06-28 Spontant omdöme
    Rekommenderar Nybrons trafikskola! Så proffsiga och tillmötesgående. Jag trodde aldrig att det var möjligt att klara körprovet på första försöket. Maud, du är helt fantastisk och tack för allt stöd, din kunskap och tips du har gett mig. Evigt tacksam.
    Återigen ett stort Grattis och lycka till med körningen på egen hand nu! Nybrons Trafikskola AB
    2021-06-26 Insamlad av företaget
    Jag anser att Nybrons Trafikskola är en mycket bra
    Tack för rekommendationen Leo! B-körkort
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket bra utbildning med flera praktiska tips kring hur man kan lägga upp övningskörningen.
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Very good! Teachers are excellent. Excellent pedagogic skills and very much cooperative
    Thanks for the nice words and Congratulations again!
    Hope you fins a good car and drive a lot!
    2021-04-29 Insamlad av företaget
    Bra och tydligt upplägg. Perfekt att kunna ha kurs online. Bra med pauser.
    Visst är det smidigt med kurser online!
    Vi önskar lycka till med körningen!
    2021-04-29 Insamlad av företaget
    Handledarutbildningen var utmärkt. Läraren var kunnig och pedagogisk.