outl1.se

• Mats R

2020-09-30

Mats R skrev om outl1.se
    Varning!
    Detta företag skall ni undvika. De är lätta att handla av men blir det problem är de hopplösa! Köpte trädgårdsmöbler för 20.000 av dem i våras. Efter bara några veckor såg möblerna förskräckliga ut och började ramla isär. Jag skriv till dem för att reklamera. Nu har de förhala detta i 2 månader, kommer ett mail med några veckors mellanrum.
    De vägrar att acceptera reklamationen, vill erbjuda mig 1000 till 5000 kronor som ersättning för en trasig produkt. Jag tackade såklart nej och då skulle de istället sända en ny möbel. Efter ytterligare några veckor meddelar de att den inte finns längre och försöker åter erbjuda lite kontanter. Vilket skämt till kundservice och etik! Oseriöst så det förslår! Borde få näringsförbud! Läs mer
  • LISA N

2020-09-01

LISA N skrev om outl1.se
    Försökte reklamera en defekt vara i två månader. Mestadels fick jag autosvar om hög belastning och när de väl svarade så ignorerar de min önskan om reklamation.

Försökte få kontakt med dem på Facebook men de dolde mina kommentarer och ignorerar inläggen.

ARN har fick ta över ärendet.

Efter det och att jag lämnade ett negativt omdöme på Trust Pilot så ringde (!) Micke på Eftermarknad upp mig. Telefonnummer 08 410 210 05, numret tillhör Arc E-Commerce AB som äger Outl1. Han mailade från support-mailen. Samma mail som jag mailat till ang reklamation i 2 månader. Han ringde även från det nummer som jag ringde dem på innan jag lämnade dåligt omdöme och anmälde till ARN. Då kunde inte de hjälpa mig på "den avdelningen".

Trots det så hade det "inte nått dem" hur mitt ärende skötts. De hade ingen aning om att någon sitter och döljer obekväma kommentarer på deras Facebook. Eller ignorerar kontaktförsök i chatten.

Men, jag skulle självklart få återbetalning och det fick jag idag. Äntligen. De kommer och hämtar upp resterande varor på torsdag, kostnadsfritt. Trots detta skulle jag å det grövsta avråda från att beställa härifrån. Utan anmälan till ARN så hade inte detta löst sig, det är jag övertygad om.

Till er som bara fastnat i en loop med supporten, som verkar göra sitt bästa för att trötta ut kunder, gör en anmälan till ARN. Lämna omdömen som andra kan ta del av, tex här på Trust Pilot och andra ställen där de själva inte kan gå in och redigera. Och ta alla överenskommelser skriftligen. Läs mer
  • PETER K

2020-08-19

PETER K skrev om outl1.se
    VARNING!!! Detta företag är inget att lite på. Man säljer bland annat Lyfco gräsklippare som är allt annat än bra. Jag köpte i mars 2020 en Lyfco 1750, som fungerat max 3 veckor felfritt. Den är nu på sin 2:a garantireparation sedan början av juli, samma fel som första tillfället. Har nu den 20 aug ännu inte fått retur min klippare. Företaget skyller på man har mycket att göra i serviceverkstaden. Inte konstigt när man säljer skitprodukter, har en bekant som haft sin Lyfco produkt på 6 garantireparationer. Vad som bekymrar mig mest är att Outl1.se endast har 1 år garanti, på en produkt som enbart under 4½ månad varit på 2 garantireparationer. SÅ VARNING, VARNING, UTAN BÄTTRE SERVICE OCH MINIMUM 3 ÅR GARANTI SÅ SKA MAN HÅLLA SIG LÅNGT FRÅN LYFCO PRODUKTER OCH FRÅN OUTL1.SE Läs mer
  • 2020-07-08

Beata Birgitta Sofia L skrev om outl1.se
    Akta er för outl1!!! Det är ett blufföretag. Köpte två lounggrupper i konstrotting. Efter tre veckor hade rottingen gått sönder på flera ställen. Det krävdes en mängd kontakter och diskussioner innan grupperna slutligen togs tillbaka. Pengarna skulle återbetalas inom fyra arbetsdagar. Efter två veckor återbetalades en del av pengarna. Därefter har jag sökt outl1 förgäves. Personen som svarar i telefon kan inte lösa ärendet och kan inte ge kontaktuppgifter till någon som kan lösa det. Personen i telefon har inte kontaktuppgifter till någon ansvarig för företaget. Outl1 svarar inte på mail och deras chatt är stängd. Produkterna är undermåliga och företaget gör sig onåbara när detta upptäcks av köparen. Läs mer
  • 2020-05-26

INGEMAR J skrev om outl1.se
    Jag beställde ett Partytält som angavs vara kraftigare och förstärkt. Ett par timmar efter att jag satt upp det började det småregna och tältet kollapsade helt. De sk kraftiga stålpinnarna böjdes och plasthållarna sprack och flera stripes gick av. Urusel kvalite' så jag reklamerade det direkt och begärde återköp och pengarna tillbaks. Jag fick till svar att återköp inte var aktuellt då jag hade satt upp tältet ich de erbjöd istället omleverans av nytt tält. När jag accepterade det svarade OUTL1 att tälten var slut och frågade hur jag ville göra. Jag svarade att jag ville ha pengarna tillbaks. Det har nu gått 6 veckor och OUTL1 har inte svarat eller hört av sig trots påstötningar. Tältet kostade mig 1000:- och var värdelöst och responsen också. Läs mer
  • THOMAS A

2020-04-16

THOMAS A skrev om outl1.se
    Jag gjorde en beställning av en gasolgrill 16 mars, och fick meddelande den 17 mars om att den lämnat Outl1.se.Den 23 mars kom grillen äntligen fram!
    Packade upp den samma dag och konstaterade att den var transportskadad. Naturligtvis INTE Outl1.se fel!
    Delen som var transportskadad var den som man skulle börja sätta ihop grillen med, en avlastningshylla = ny hade jag en helt obrukbar grill.
    Efter ”snack” och massor med bilder som jag skickade dem (Lee), så gick jag med på en prisreduktion och naturligtvis med att de snarast skulle skicka en ny hel del (avlastningshyllan där benen skall monteras på).
    Den 26 samt 29 mars (efter fler skickade bilder från mig) får jag ny kontakt med Outl1.se/Lee och ytterligare en prisreduktion för en icke levererad gasolslang/regulator (6 april). Jag skickar ett antal meddelanden om att ingen leverans skett av hyllan! Vad händer?
    Den 2 april får jag meddelandet om att man (Marcus) ”glömt” skicka hyllan. Han har ärligt tagit på sig ”glömskan” och jag accepterade hans ursäkt. Nu var dock hyllan på väg…
    6 april: Den skadade delen är skickad, och kommer förhoppningsvis att levereras i slutet på denna vecka.
    8 april: Glädjen var nu stor när jag fick meddelande att leveransen från er kommit till mig, bara att hämta den i ”min butik”. Men vad händer? Man har skickat en helt felaktig produkt – ett lock!!!
    Såg så mycket fram emot, en dessvärre ”ensam Corona påsk” men att åtminstonde kunna grilla ute! Men påsken totalt åt helxxxe!
    Nya meddelande, som INGEN svarar på: 8, 9, 14 och 15 april. Jag ringer upp och då får man tre alternativ, men oavsett vilket man väljer så får man inte prata med någon utan det hänvisas antingen till mail eller så får man vänta i kö för att till slut bli meddelad av en röst att meddelandet inte kan tas emot och det läggs på. Men jag ger mig inte, klickar på alternativ 1 och då till slut (efter 9 försök) kom jag fram till en säljare. Inte hans problem, men han tog åt sig och skrev till den som ”glömt” och sedan skickat fel produkt. Detta den 14 april. Han ringer inte upp och jag gör samma procedur den 15 april. Ny säljare som skriver, men fortfarande ingen som kontaktar mig! Jag chattade även den 14:e, men de hade inte tid att prata med mig…
    Jag har skrivit och skrivit och skrivit, utöver det ringt och pratat med säljare, som vidarebefordrat att man skall ta kontakt med mig. INGET HÄNDER.
    Jag gillar inte att hota med saker och ting, men de har fortfarande inte svarat på mitt senaste meddelande 15 april, så har jag inget val – de är inte intresserade!

Är ni nöjda med ert agerande?
    Inväntar fortfarande en signal från Marcus.
    Jag pratade innan lunch med Fabian som skrev
    och ”skulle se till” att Marcus skulle ringa mig efter lunch!
    Klockan är nu 15:30 och fortfarande är statusen lika som tidigare:
    ingen signal idag från någon av er
    ej något meddelande
    ej heller någon leverans
    ej heller någon som kommer och hämtar ”er” grill!
    bara total tystnad!

I början var Lee väldigt flink med att skicka meddelanden, nu total tystnad!

Jag får väl försöka kontakta andra källor då jag inte får kontakt med er (telefon eller meddelande).
    Det jag inte gillar är att hota med ”något”, men ert agerande är under all kritik.

Om det är det ni önskar ser jag mig inte ha något annat val.
    Hur kan ni underlåta er att inte kontakta mig?
    Jag har en obrukbar produkt hos mig.
    Nöjda kunder?
    Varför det?
    Ni har ju fått betalt, om sedan det inte fungerar, så verkar det som om ”not our problem”.
    Så nu har ni sista chansen…
    Inget svar = då som första instans skriver jag här! ARN och Reco nästa!
    2020-04-15: Skrev in ovanstående på TRUSTPILOT
    2020-04-16: Kontaktade Klarna som nu bestrider min betalning gjord 1 april. Dessutom hat OUTL1.se inte återbetalat de 639:- som överenskommits med Lee.
    Nu har jag också varit i kontakt med reco.se, som nu lagt upp företaget,
    För en liten stund sedan kom brickan med Postnord.
    Jag har och kommer inte packa upp den. Outl1.se får hämta denna produkt som förstört så mycket för mig.
    "Fantastiskt" också att de inte tar kontakt - man fullständigt struntar i att ha nöjd kund. Man har ju fått betalt, dessutom har man inte heller reglerat det vi kom överens om, dvs 639:- tillbaka. Läs mer

Bästa Övriga företagen nära outl1.se:

Tommy Jacob A Tommy Jacob A tycker:
“Bra och snabb leverans. Rekomm...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte