Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

www.parkettspecialisten.se
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB! Vi är som namnet antyder riktigt bra på att lägga, slipa och renovera alla typer av parkettgolv. Genom att vi följt golvläggare som varit yrkesverksamma sedan 40-talet har vi lärt oss hantverket i grunden och vi kan parkett. Har du en lägenhet eller ett rum på 20-30 kvm?...

162 omdömen om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Sedan starten hos Reco 2017

Therese
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Vi tog hjälp att slipa ett gammalt 50-talsgolv och blev mycket nöjda med resultatet.

Martin W
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Mycket nöjd med slip och lack av golv. Parketten ser som ny ut.

Ulrika E
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Mycket nöjda med resultatet av golvslipning och behandling av vårt ekgolv. Trevlig personal och noggrant arbete.

Anette R
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Fick snabb återkoppling vid prisförfrågan och uppföljningsfrågor.. De levde verkligen upp till min förväntning. En större golvyta skulle slipas bort gammal mörk färg och läggas på nytt pigment och hårdvaxolja. När vi kom hem efter varit bortresta och såg golvet var det Wow!!!! så snyggt och bra utfört.

Carina Elisabeth C
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Vi tog in offertförfrågan på golvslipning + ytbehandling från 3 olika företag och fick snabbt svar från Tomas på Parkettspecialisten. Priset var i stort sett densamma på de tre olika offerterna men fördelen med Parkettspecialisten är att de har ett showroom i Årsta där vi kunde se olika olika ytbehandlingar och färger. Trevlig och bra kommunikation med Tomas och Lena. Milton som slipade vårt golv var också trevlig och kunnig. Vi kände oss trygga med Parkettspecialisten från början till slut. Jag kan varmt rekommendera dem och vi kommer höra av oss igen i framtiden om det skulle behövas.

Hannah L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Har anlitat Parkettspecialisten tidigare och blev lika nöjd denna gång. Rekommenderas varmt! Proffsigt bemötande från första kontakt, smidigt med överlämning av nycklar och kommunikation kring slipningen av mina golv. Jättefint resultat och jag kommer absolut anlita företaget igen.

Christian L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Fantastiskt skickliga och punktliga hantverkare! Även säljaren som visade oss runt på showroomet och lyssnade in våra behov och presenterade olika tekniker och färger och vi visste redan då att vi skulle bli nöjda. När golven va färdiga blev vi slagna av att det blev ännu bättre än vi tänkt oss! riktiga proffs från början till slut , vi rekommenderar parkettspecialisten starkt till alla som vill ha lika snygga golv som oss.

Annika U
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabba, proffsiga och trevliga. Rekommenderas helt klart!

Christina M
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Kan inte bli bättre! Jag är så glad att jag anlitade dem ich ingen annan. Trevliga duktiga hantverkare!! Så fint golv som de lämnade efter sig!

Malin B
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Jättebra, flexibla och snyggt resultat.

Alicia L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Anlitade för att slipa och mattlacka mitt vardagsrumsgolv och blev supernöjd! Snabba svar på alla mina dumma frågor, skäliga priser, trevlig personal och snyggt slutresultat. Skulle absolut rekommendera! 🌟

Lars A
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Tack för ett nogrant och fint utfört jobb. Återkommer garanterat.

Rebecca W
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Bra service och hjälp med vad man skulle välja för behandling. Smidigt genomfört arbete och är nöjd med resultatet.

Anna F
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Vänlig och kompetenta i allt från kundservice till utförande av golvslip/lack. Snabba och kommunikativa. 5 solar från mig.

Kurt W

Snabb offert. Flexibel tidsbokning. Och ett helt fantastigt resultat. Tack Tack

Marie J
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabb återkoppling och offert, bra kommunikation, mycket väl utfört arbete.

Ola S
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabb offert och smidigt bemötande. Gick att snabbt och enkelt beställa tilläggstjänster mot fast pris. Golvet blev väldigt fint. Vi fick en bra offert som de inte krånglade kring det minsta. Kan rekommendera.

Ann-Louise L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Jag är mycket nöjd med resultatet efter slipning och oljning (pigmenterad hårdvaxolja) av ekparketten på hela övervåningen. Det gick mycket snabbt och enligt tidplan. Även enkelt att kommunicera med företaget samt med den trevliga och kompetenta golvsliparen. Rekommenderas varmt!.

Catrine L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabb och proffsigt bemötande, dom är kunniga och lösningsorienterade. Det är andra gången vi anlitar dem, vi hade höga förväntningar eftersom första gången också blev superbra. Lika proffsigt den här gången. Vi hade golvläggare, en la natursten den andre stavparkett. Mycket kunniga båda två på sitt hantverk. Kommunicerade väl vilka tider de skulle komma och höll dem. De ville att kunden (vi) skulle bli nöjda och det blev vi! Tack så mycket. Catrine W Lindholm

Tor S
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Väl utfört jobb med kort varsel. Proffsigt bemötande.

Göran B
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Bra kundbemötande. Beställt arbete utfördes på utsatt tid med hög kvalitet!

Nicki K
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Jag är väldigt nöjd med det arbete Parkettspecialisten utförde i vårt hem: slipning av fiskbensparkett med utmärkt resultat. Svarstiden var snabb, trevlig och konstruktiv. Bemötandet i vårt hem likaledes trevligt. Arbetet utfördes skickligt och genomgående med våra önskemål som ambition. Rekommenderar!

Natalio L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Ypperligt bemötande! Trodde inte det gick att slipa/laga/reparera vårt gamla parkettgolv från60-talet men det blev fantastiskt bra.

Pär L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Smidigt, väl utfört och snabbt.

Inger L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabb offert- snabb start( inom 1 v)Fantastiskt trevlig o duktig kille som utförde jobbet.Supernöjd.Kommer rek Parkettspecialisten till många

Erik T
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabba att svara på offert, väldigt duktigt hantverk, trevliga att ha och göra med, kom på utsatt tid, löste problem som uppstod. Väldigt nöjda med resultatet!

Patrik F
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Vi beställde golvslipning och fick alltid snabba svar via mail med tydlig offert. Trevligt bemötand och inget krångel. Golvet blev över förväntan och för oss känns det som att vi fått en ny lägenhet. Kollade offert med 4 företag och Parkettspecialisten hade superbra pris! Bara 5 stjärnor från oss.

Thomas H
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Rapp kontakt och hög servicegrad från dag 1. Golvslipning och lack blev super.

Lise-Lotte M
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Fint jobb! Klart som planerat och jättebra och professionellt bemötande från företagets sida! Rekommenderas!

Lise-lotte B
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Bra och professionellt bemötande. Jag hade höga förväntningar pga referenser. Jag är mycket nöjd med bemötande och utförande. Golvet blev jättefint.

Hans T
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

mycket nöjd med resultatet och det gick snabbt

Arja M
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Mycket bra bemötande och utfört arbete

JULIA D
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

För ett litet tag sen bad jag om en offert och fått ett svar efter några dagar att maila in bilder på det som skulle bytas ut. Skickar det som behövs samt önskemål och får tillbaka ett segt svar efter jag mailar på nytt 3:e gången om att de tackar nej till uppdraget (ca 120kvm) då de inte hinner ta in fler kunder p.g.a större jobb som löper på. Riktigt dålig och nonchalant bemötande.

Svar från Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Hej, Tråkigt att du upplevde situationen så, vi förklarade för er att pga större uppdrag samt med personalbrist med med ett högt tryck på bokade jobb denna period i våras så kunde vi inte hjälpa er. Vi försökte att lösa detta genom omplanering av tidigare inbokade jobb men lyckades inte flytta runt dessa bokningar. Vi måste ibland tacka nej för att vi inte hinner med att hjälpa alla som vi önskar, vi känner att det är bättre att tacka nej än att lova något som vi inte kan hålla. Tråkigt att ni bemöter oss på detta sätt efter...

Zamir C
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Supernöjd! Har redan rekommenderar dom till andra som behöver slipa sina golv. Bra priser och service minded :)

Per H
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Slipning, pigmentering, x3 lackning. Blev jättefint. Trevlig personal, utfördes enligt plan.

Lars-Bertil A
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Snabba och tydliga svar! Flexibilitet och bra utförtbarbete!

Axel N
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

De kunde komma och slipa mitt golv på kort varsel och jag blev mycket nöjd med resultatet. Trevligt bemötande från alla inblandade från start till mål.

Karolina E
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Bra bemötande från början till slut! Sp nöjda !

Eva M
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Började i tid slutade vid avtalad tid blev ett fantastiskt resultat.

Charlotta E
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Jag fick mina plankgolv slipade inför målning. Perfekt utfört arbete och snabb service. Inom 1 vecka från första mailkontakt var jobbet gjort. Mycket nöjd!

Helene A
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Smidigt, Enkelt & Proffsigt! Ville ha en offert, en kontakt & ett företag & Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB fixade allt åt oss. Slipade golv, lagade golv, rivning av vägg & målning av tre sovrum. Till hösten blir mer fix & finns inga andra vi skulle kontakta än er. TACK igen & trevlig sommar. Familjen Andersson

Pär-Olof Å
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Beställde golvslipning och lackning . Så grymt nöjd , tack till killarna vilket hantverk

Ann Sofie P
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Suoerproffsigt från början till slut. Vi är jättenöjda med vårt nyslipade parkettgolv!

Linnea L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Svarade snabbt på mejl vid diverse frågor. Väldigt trevlig personal som utförde arbetet. Nöjd!

Lars H
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Allt till belåtenhet. Tydliga i kommunikation & fint utfört hantverk, känns som ett seriöst företag. Rekommenderas

Yngve Elof H
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Mycket duktig hantverkare som slipade o lackade golv o trappa. Noggrann, artig, höll överenskomna tider, städade undan varje dag. Bra showroom med brett utbud.

ELIN L
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

SÄMSTA jag någonsin varit med om. I allt från resultat, nåbarhet till bemötande. UNDVIK för allt i världen dessa människor!!

ANDREAS E
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Fick hjälp med att slipa samt behandla golven med hårdvax.

Pär H
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Svarade snabbt med ett prisförslag på mina inskickade bilder på vår altan/räcken som behöver en slipning /inoljning. Offerten innehöll ett pris som närmade sig byggandet av en helt ny altan. Jag ville förstås gärna få en förklaring men vid fråga fick jag då det korta svaret. ”Hej, Vi har våra priser som vi arbetar utifrån, valet är fritt att tacka ja eller nej.” Sen hade vi även kontakt över telefon och jag fick mer detaljer runt arbetets innehåll som förklaring till prissättningen (hade gärna fått vara med...

Emma  W
Skrev om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Parkettspecialisten svarade snabbt och kunde komma på exakt den dagen som passade oss bäst. På utsatt tid kom ett team som ingav förtroende direkt. De drog igång på en gång och var klara när vi kommit överens. När vi kom in och såg vårt nyslipade golv såg det ut som ett helt nytt golv. En otrolig skillnad blev det och det var värt varenda krona. Jag kan varmt rekommendera Parkettspecialisten och kommer anlita dem igen.