Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Välkommen till Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB!

Vi är som namnet antyder riktigt bra på att lägga, slipa och renovera alla typer av parkettgolv. Genom att vi följt golvläggare som varit yrkesverksamma sedan 40-talet har vi lärt oss hantverket i grunden och vi kan parkett.

Har du en lägenhet eller ett rum på 20-30 kvm? Vi kan klara renovering, läggning, slipning och lackning av golv på endast en dag i de flesta fall! Våra golvslipningsmaskiner är moderna och suger upp dammet automatiskt, så det är klart att flytta tillbaka in direkt efter avslutat arbete.

Vi ger alltid 5 års garanti på vårt arbete och vi ger gärna fast pris på just ditt projekt efter ett besök hos dig.

Kom ihåg att vi gör mer än slipa golv och lägga parkett. Vi har 15 hantverkare i bolaget med bred kompetens och gör även måleri, snickeri och hela renoveringar.

Läs vad 104 kunder tycker om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB 2

2021-07-02
    Bra: Väldigt engagerad och trevlig slipare. Noggrann, tydlig förväntanshantering på möjligheterna på plats. Kändes tryggt att ha i vårt hem och det blev ett väldigt fint resultat. Kändes som att han gjorde det lilla extra för att det skulle bli bra! Brydde sig om resultatet.

Förbättring: Inte så engagerad mail-kontakt centralt. Märktes att den som skulle göra jobbet inte kände till bilder och diskussion från mailet.
    2021-06-24
    Allt fungerade väldigt väl och golvet blev ursnyggt!
  • Hanna Karolina S
    2021-05-14
    Fick en offert online snabbt. Besökte butiken för att kika på olika utföranden. Bad dom komma över för att titta på ytterligare väggarbeten. Efter mycket jagande efter en uppdaterad offert fick vi tillslut svar att dom inte hade tid att hjälpa. Så mycket tid spenderat till ingen nytta.
    Hej Hanna, Som du vet mailade vi dig att vi drabbats av flertalet sjukskrivningar pga pandemin & att vi därför inte kunde boka på oss mer jobb då flertalet av våra anställda befann sig i karantän. Vi tackade därför nej till ert uppdrag då vi ansåg att stoppa smittspridningen gick före att ni skulle få arbetet utfört då våra friska personal fick jobba ikapp redan inbokade uppdrag. Vi hade såklart hoppas på förståelse för detta då vi inte kunde råda över denna situation. //Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB
    2021-05-07
    Golvslip + oljning. Väldigt bra service och professionellt utförande.
    2021-05-06
    Vi är nöjda, golven blev jättefina. Trevliga
    2021-05-06
    Ordning, kompetenta, lätta att göra med, trevliga
    2021-05-06
    Bra kommunikation, snabba och lämnar inget efter sig.
  • PERNILLA H
    2021-04-03
    Anlitade HMF för slipning av mitt ek golv hos mig. Blev ett super fint jobb, till ett bra pris. Dom var också proffsiga och lätta att få tag i
    2021-01-24
    Vi gjorde en renovering hemma med målning och beslöt i samma veva att även slipa parkettgolvet. Kontaktade Parkettspecialisten och de kunde komma inom en vecka. Blev ett jättebra resultat med en jämn slipning och sidenmatt lackning. På tre dagar var allt helt klar Snabb återkoppling vid frågeställningar på mail och bra pris.
  • LISA H
    2021-01-23
    Bra resultat. Från mörkt till naturfärgat. Snabba. Inget damm att tala om. Små klagomål på ett par lister efter utfört jobb, som de då snabbt kom och åtgärdade.
    2021-01-21
    Trevligt och proffsigt bemötande och väl utfört jobb!
  • Lill W
    2021-01-21
    Superbra och proffsig service! Jättenöjd med resultatet, slipade och mattlackade våra gamla trägolv.
    2021-01-21
    Slipning och infärgning av parkettgolv.
    Mycket bra resultat och exakt önskad kulör!
    2020-12-17
    Golvslipning mindre lgh, kom överens om vitfärg och att de skulle ta med något prov.
    Till platsen kom två Latinos som inte kunde prata engelska eller svenska eller hade någon aning om detta färgval.
    Vi kom överens om att det skulle bli "Blanco".

Försökte kontakta Parkettspecialisten några gånger efteråt för frågor men de följde varken upp mina sms eller svarade i telefon.
    Golvet är iaf slipat, men vet inte på vilket sätt. Det ser ok ut, hoppas det blev bra.
  • Claes H
    2020-12-11
    Slipning av bokgolv
    Svarade alltid på mejl
    Kom på utsatt tid
    2020-12-03
    Fiskbensparkett. Bra bemötande och väl utfört arbete.
    2020-12-02
    Vi är så nöjda med slipningen av vårt golv och lagning av en skada i golvet.
    Professionellt utfört arbete och smidig och enkel kontakt hela tiden.
    2020-12-01
    Har en väldigt god erfarenhet av Parkettspecialiten. Snabb återkoppling vid offertförfrågan, trevligt bemötande både via mail och från hantverkare som utförde arbetet samt ett mycket bra resultat inom utlovad tid. 30 kvm slipning av golv (furutiljor) och behandling med vitt mattlack. Resultatet blev precis som jag ville, jag kunde inte varit nöjdare!
    2020-12-01
    Köpte golvslipning och lackering. Allt funkade superbra. Vi är mycket nöjda och kommer anlite Parkettspecialisten igen.
    2020-11-29
    Parkett specialisten gör ett bra jobb.
    2020-11-02
    Milton gjorde ett kanonjobb och snabb återkoppling från företaget. 100%nöjd.
    Med vänlig hälsning Anders
    2020-11-01
    Vi köpte slipning och lackning av vårt parkettgolv i vardagsrummet. Fick en tydlig prisbild och vad som ingick.
    Jobbet utfördes snabbt och smidigt och resultatet var jättebra! Vi upplever att vi har lagt in ett nytt golv!
    2020-10-30
    Parkettspecialisten hjälpte oss att få ordning på våra furugolv efter en dålig erfarenhet med en annan leverantör. De var snabba, hjälpsamma och serviceinriktade hela vägen och det blev så himla fint! Vi är verkligen supernöjda!
    2020-10-30
    Slipning och lackning av gammalt furugolv. Bra information. Rimligt pris och resultat som överträffade alla förväntningar.
    2020-09-01
    Golvslipning och lackering + lagning av skadad parkett.
    Lite tråkigt bemött över telefon vid kontakt med en person, i övrigt var kontakten ok men lite otydligt i vissa avseenden då mina frågor per mail inte alltid besvarades.
    Dock väldigt nöjd med slutresultatet!
    2020-09-01
    Jag köpte slipning och lackning av trägolv.
    De gjorde ett jättebra och noggrant jobb och jag kan verkligen rekommendera dem.
    2020-05-18
    Snabbt och smidigt genomfört jobb med fint resultat.
    2020-05-14
    Leverans enl ök. Bra utfört jobb. Möjlighet att lägga till viss tjänst på lev dagen.
    2020-05-14
    Lucas gjorde ett fantastiskt jobb hos oss. Nytt golv på balkongen ser snyggt ut. Jag är väldigt nöjd med dem.
    2020-05-12
    Bra utfört arbete (slipning och lackning av parkett)!
    2020-04-01
    Parkettslipning, målning av väggar och uppsättning av gardinskena i taket i vårt sovrum.
    Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Killarna som var här och jobbade var mycket hänsynsfulla vilket vi uppskattar då vi är pensionärer och var hemma på dagarna 😍
    Hälsningar Lena Häggström
    2020-03-29
    Mycket nöjd med deras insats!
    2020-03-29
    Snabbt och yrkeskunnigt med bra resultat,
  • Lennart F
    2020-03-27
    Anlitade Parkettspecialisten Bygg & Inredning för läggning av stavparkett med fris i vardagsrum samt stavparkett med rutmönster i kök. Det blev jättefint och jag är väldigt nöjd med
    resultatet! Vänner som kommer på besök tycker alltid att mina golv är jättefina.
    Hade även en vattenskada i mitt badrum, som jag fick hjälp med att reparera och återställa till dagens våtrumskrav.
    Är väldigt nöjd med allt Parkettspecialisten utfört hos mig och jag ger dem mina bästa rekommendationer.
    2020-03-27
    Vi ojlade om ca. 600m2 massivt ekgolv och har haft andra entreprenörer tidigare, vi provad Parkettspecialisten på de golvet och blev nöjd. De gör alla parkett jobb åt oss sedan dess.
    2020-03-09
    La fiskbensparkett och är riktigt nöjd med Parkettspecialisten som var pålitligaoch gjorde jobbet med riktigt bra kvalitet!
    2020-03-09
    Bra offert, bra utfört och till ett rimligt pris :-)
    2020-03-09
    Grym service och info innan jobb och sen världklass utfört. Rekommenderas varmt!
    2020-01-21
    Parkettspecialisten slipade och färgade in vårat väldigt slitna vardagsrumsgolv och hall. Vi hade specifika krav på att får till samma färgnyans som vi hade i resten av lägenheten. Detta var inget problem och Parkettspecialisten hjälpte oss att välja rätt ytbehandling.
    Dom var lätt att göra med och det var snabb återkoppling hela tiden. Rekomenderas starkt och vi kommer anlita dem igen om fler golv behövs tas hand om

//Daniel
    2019-12-17
    Vi behövde slipning, infärgning och lackning av skadat ekparkettgolv. Eftersom vi inte kände till någon firma, googlade vi. Parkettspecialisten svarade snabbt och trevligt med den info vi behövde, och när vi kom till deras butik i Årstaberg för att se närmare på golvprover så fick vi bra hjälp. När vi bestämde oss för dem, så kom de och gjorde klart jobbet innan veckan var över! De var lätta att kommunicera med och vi är jättenöjda med resultatet. Rekommenderas!
    2019-12-06
    Slipning av golvet och ommålning av väggar, lister och element i ett rum; Fantastiskt fint och omsorgsfullt utfört arbete, både golvet och målningen. Inte så billigt, men det tror jag nog att det var värt. Hantverksskickliga och dessutom trevliga!
  • Christina G
    2019-11-06
    Högsta poäng! Allt gick som smort från början till slut. Rivning av golv i hall och vardagsrum, läggning av massivt trägolv samt betsning och lackning av detsamma. Golvläggaren var otrolig; alla rätt! Snabbt, snyggt och helt enligt plan. Att det dessutom fanns en arbetsledare att tala med var en rejäl bonus. Kändes tryggt och lyxigt. Jag ger Parkettspecialisten mina bästa rekommendationer.
    2019-09-16
    Snabb offert och mycket snabbt utförande av tjänsten.
    Vi är supernöjda med resultatet av golvslipningen och lackningen.
    Hantverkaren var en mycket trevlig och kompetent kille.
    Jag kan verkligen rekommendera Parkettspecialisten om du skall slipa ett trägolv.
  • Nils Arne Å
    2019-08-26
    Parkettspecialisten var toppen att ha att göra med. Vi kom snabbt och överens om pris och tid för jobbets genomförande. Slipning och ytbehandling av golven blev superbra. Allt genomfördes enligt överenskommelse, jobbet var klart när det skulle. Det kan inte vara bättre. TOPPEN helt enkelt! //Nils
    2019-08-05
    Vi slipade och oljade parkett i vardagsrum/matsal, trappa och räcke. Mycket proffsigt utfört, bra rådgivning och helt enligt tidsplan.
  • Tina C
    2019-07-09
    Supernöjda! Vi hade i offerten kommit överens om annat lack och färg på golvet men när hela golvet, 100kvm, va slipat fick vi en ny känsla hur golvet skulle se ut.
    Det va inga problem!
    Golvet blev som vi tänkt oss och rekommenderar killarna varmt.
    2019-05-07
    Snabbt, proffsigt och bra kommunikation.
    Vi behövde hjälp med att åtgärda repor i vår ekparkett inför en visning.
    Jag mailade Parkettspecialisten med bilder och bad om råd.
    De återkom snabbt med förslag på behandling och offert.
    De hade möjlighet att komma redan en eller två dagar efter jag godkände offerten.
    Vi blev väldigt nöjda med slutresultatet, en snyggt slipat och mattlackad ekparkett.
    Genomgående i hela processen har bemötandet varit väldigt proffesionellt och förtroendeingivande.
  • Claes Henriksson
    2019-03-07
    Superfint bemötande och mycket hjälpsamma.
    Väl utfört arbete och väldigt serviceminded!
    Grymt fint hantverk med båda nya golv och slipning av dom befintliga.
    Så nöjda!!!!
  • Carl Johan Sten
    2019-02-13
    Vi fick våra nya golv i fiskbensparkett lagda av Parkettspecialisten, otroligt fint och professionellt utfört.
    Måleri samt golvslipning av dom gamla golven vart även dom utmärkta.
    Kommer anlitas igen vid renovering av sommarstugan.

5* på bemötande
    5* på utförande
    5* på tydlighet och kommunikation

/Calle
  • Carina Olsson
    2019-02-11
    Tack för ett otroligt vacker och seriöst utfört arbete med våra golv samt måleri.
    Parkettspecialisten Bygg målade om hela lägenheten samt slipade våra gamla golv.
    Proffsigt bemötande i telefon samt snabba svar per mail, allt vad man vill ha av hantverkare.
    Rent & avstädat efteråt lämnades lägenheten och vi kunde bara flytta in igen i våran renoverade lägenhet.

Rekommenderas