Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB

Välkommen till Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB!

Vi är som namnet antyder riktigt bra på att lägga, slipa och renovera alla typer av parkettgolv. Genom att vi följt golvläggare som varit yrkesverksamma sedan 40-talet har vi lärt oss hantverket i grunden och vi kan parkett.

Har du en lägenhet eller ett rum på 20-30 kvm? Vi kan klara renovering, läggning, slipning och lackning av golv på endast en dag i de flesta fall! Våra golvslipningsmaskiner är moderna och suger upp dammet automatiskt, så det är klart att flytta tillbaka in direkt efter avslutat arbete.

Vi ger alltid 5 års garanti på vårt arbete och vi ger gärna fast pris på just ditt projekt efter ett besök hos dig.

Kom ihåg att vi gör mer än slipa golv och lägga parkett. Vi har 15 hantverkare i bolaget med bred kompetens och gör även måleri, snickeri och hela renoveringar.

Läs vad 134 kunder tycker om Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB 2

2022-11-21 Insamlad av företaget
    Fint jobb! Klart som planerat och jättebra och professionellt bemötande från företagets sida! Rekommenderas!
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Bra och professionellt bemötande.
    Jag hade höga förväntningar pga referenser.
    Jag är mycket nöjd med bemötande och utförande. Golvet blev jättefint.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    mycket nöjd med resultatet och det gick snabbt
    2022-11-05 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och utfört arbete
  • JULIA D
    2022-10-30 Spontant omdöme
    För ett litet tag sen bad jag om en offert och fått ett svar efter några dagar att maila in bilder på det som skulle bytas ut. Skickar det som behövs samt önskemål och får tillbaka ett segt svar efter jag mailar på nytt 3:e gången om att de tackar nej till uppdraget (ca 120kvm) då de inte hinner ta in fler kunder p.g.a större jobb som löper på. Riktigt dålig och nonchalant bemötande.
    Hej,
    Tråkigt att du upplevde situationen så, vi förklarade för er att pga större uppdrag samt med personalbrist med med ett högt tryck på bokade jobb denna period i våras så kunde vi inte hjälpa er.
    Vi försökte att lösa detta genom omplanering av tidigare inbokade jobb men lyckades inte flytta runt dessa bokningar.
    Vi måste ibland tacka nej för att vi inte hinner med att hjälpa alla som vi önskar, vi känner att det är bättre att tacka nej än att lova något som vi inte kan hålla.
    Tråkigt att ni bemöter oss på detta sätt efter 5 månader, men ni är alltid välkomna åter med nya förfrågningar.

//Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Supernöjd! Har redan rekommenderar dom till andra som behöver slipa sina golv.
    Bra priser och service minded :)
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Slipning, pigmentering, x3 lackning.
    Blev jättefint. Trevlig personal, utfördes enligt plan.
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Snabba och tydliga svar! Flexibilitet och bra utförtbarbete!
    2022-08-26 Insamlad av företaget
    De kunde komma och slipa mitt golv på kort varsel och jag blev mycket nöjd med resultatet. Trevligt bemötande från alla inblandade från start till mål.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från början till slut! Sp nöjda !
    2022-07-13 Insamlad av företaget
    Började i tid slutade vid avtalad tid blev ett fantastiskt resultat.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Jag fick mina plankgolv slipade inför målning. Perfekt utfört arbete och snabb service. Inom 1 vecka från första mailkontakt var jobbet gjort. Mycket nöjd!
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Smidigt, Enkelt & Proffsigt!

Ville ha en offert, en kontakt & ett företag & Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB fixade allt åt oss. Slipade golv, lagade golv, rivning av vägg & målning av tre sovrum.
    Till hösten blir mer fix & finns inga andra vi skulle kontakta än er. TACK igen & trevlig sommar. Familjen Andersson
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Beställde golvslipning och lackning . Så grymt nöjd , tack till killarna vilket hantverk
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Suoerproffsigt från början till slut. Vi är jättenöjda med vårt nyslipade parkettgolv!
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Svarade snabbt på mejl vid diverse frågor. Väldigt trevlig personal som utförde arbetet.

Nöjd!
    Allt till belåtenhet.
    Tydliga i kommunikation & fint utfört hantverk, känns som ett seriöst företag.
    Rekommenderas
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Mycket duktig hantverkare som slipade o lackade golv o trappa. Noggrann, artig, höll överenskomna tider, städade undan varje dag.
    Bra showroom med brett utbud.
    2022-06-14 Spontant omdöme
    SÄMSTA jag någonsin varit med om. I allt från resultat, nåbarhet till bemötande. UNDVIK för allt i världen dessa människor!!
    2022-05-06 Spontant omdöme
    Fick hjälp med att slipa samt behandla golven med hårdvax.
    2022-03-16 Spontant omdöme
    Svarade snabbt med ett prisförslag på mina inskickade bilder på vår altan/räcken som behöver en slipning /inoljning. Offerten innehöll ett pris som närmade sig byggandet av en helt ny altan.

Jag ville förstås gärna få en förklaring men vid fråga fick jag då det korta svaret.

”Hej,

Vi har våra priser som vi arbetar utifrån, valet är fritt att tacka ja eller nej.”

Sen hade vi även kontakt över telefon och jag fick mer detaljer runt arbetets innehåll som förklaring till prissättningen (hade gärna fått vara med redan i offerten)

Det blev ingen affär denna gång men dom verkar proffsiga så kommer helt klart höra av mig igen med en prisförfrågan.
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Parkettspecialisten svarade snabbt och kunde komma på exakt den dagen som passade oss bäst. På utsatt tid kom ett team som ingav förtroende direkt. De drog igång på en gång och var klara när vi kommit överens. När vi kom in och såg vårt nyslipade golv såg det ut som ett helt nytt golv. En otrolig skillnad blev det och det var värt varenda krona.

Jag kan varmt rekommendera Parkettspecialisten och kommer anlita dem igen.
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Vi valde Parketspecialisten för läggning av 75 kvm fiskbensparkett. Vi är supernöjda och golvet blev precis så fint som vi hoppats. Alla på Parketspecialisten vi träffade var väldigt bra att jobba med och golvet kom plats enligt tidsplan och budget. Vi kan verkligen rekommendera Parketspecialisten!
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Tog kontakt med Parkettspecialisten Bygg & Måleri för renpvering av golv i min lägenhet. Både läggning av fiskbensparkett, slipning samt inoljning, det blev kanon!
    Målning av diverse rum blev också superbra!
    Från kontakt i början tills att jobbet slutfördes gick strålande och supersmidigt!
    Rekommenderar företaget starkt!
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Tack för hjälp med ringklockan!
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Oerhört välorganiserat både med offerthantering och tider för utförande av tjänsten
    Utföraren extremt skicklig och trevlig och vi är mycket nöjda med resultatet

Vi har ännu ej fått faktura och hoppas att den ej skall innebära några felaktigheter
    MVH Tove Dyrssen
  • Julia Maria Helene F
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Parkettspecialisten för slipning och pigmentering av vårt parkettgolv och målning av alla inomhusväggar samt vår trappa. Vi är jättenöjda med resultatet! Samtliga hantverkare kom på utsatta tider och var väldigt trevliga och lätta att prata med. Allt blev klart inom estimerad tid. Kan varmt rekommenderas!
  • Carola S
    2021-09-01 Insamlad av företaget
    Proffsigt & smidigt. La in nya golv i hela lgh. Väldigt nöjd med hela processen.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Hade inte så mycket kontakt utan mest check om detaljer. Dom utförde golvslipning av parkett och det gick snabbt och blev väldigt bra. Vi är jättenöjda.

Snabbt enkelt rätt och bra pris.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Jag fick mitt gamla och trasiga parkettgolv lagat och oljat och det blev som nytt. Det gick fort från beställning till utförande. Väldigt proffsiga hantverkare. Jag är nöjd med allt.
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Vi slipade vårt golv och lackerade, de var riktigt snabba och vi är så nöjda med resultatet!
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Bra: Väldigt engagerad och trevlig slipare. Noggrann, tydlig förväntanshantering på möjligheterna på plats. Kändes tryggt att ha i vårt hem och det blev ett väldigt fint resultat. Kändes som att han gjorde det lilla extra för att det skulle bli bra! Brydde sig om resultatet.

Förbättring: Inte så engagerad mail-kontakt centralt. Märktes att den som skulle göra jobbet inte kände till bilder och diskussion från mailet.
    2021-06-24 Insamlad av företaget
    Allt fungerade väldigt väl och golvet blev ursnyggt!
  • Hanna Karolina S
    2021-05-14 Spontant omdöme
    Fick en offert online snabbt. Besökte butiken för att kika på olika utföranden. Bad dom komma över för att titta på ytterligare väggarbeten. Efter mycket jagande efter en uppdaterad offert fick vi tillslut svar att dom inte hade tid att hjälpa. Så mycket tid spenderat till ingen nytta.
    Hej Hanna,
    Som du vet mailade vi dig att vi drabbats av flertalet sjukskrivningar pga pandemin & att vi därför inte kunde boka på oss mer jobb då flertalet av våra anställda befann sig i karantän.
    Vi tackade därför nej till ert uppdrag då vi ansåg att stoppa smittspridningen gick före att ni skulle få arbetet utfört då våra friska personal fick jobba ikapp redan inbokade uppdrag.
    Vi hade såklart hoppas på förståelse för detta då vi inte kunde råda över denna situation.

//Parkettspecialisten Bygg & Måleri AB
    2021-05-07 Insamlad av företaget
    Golvslip + oljning. Väldigt bra service och professionellt utförande.
    2021-05-06 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda, golven blev jättefina. Trevliga
    2021-05-06 Insamlad av företaget
    Ordning, kompetenta, lätta att göra med, trevliga
    2021-05-06 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation, snabba och lämnar inget efter sig.
  • PERNILLA H
    2021-04-03 Spontant omdöme
    Anlitade HMF för slipning av mitt ek golv hos mig. Blev ett super fint jobb, till ett bra pris. Dom var också proffsiga och lätta att få tag i
    2021-01-24 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en renovering hemma med målning och beslöt i samma veva att även slipa parkettgolvet. Kontaktade Parkettspecialisten och de kunde komma inom en vecka. Blev ett jättebra resultat med en jämn slipning och sidenmatt lackning. På tre dagar var allt helt klar Snabb återkoppling vid frågeställningar på mail och bra pris.
  • LISA H
    2021-01-23 Insamlad av företaget
    Bra resultat. Från mörkt till naturfärgat. Snabba. Inget damm att tala om. Små klagomål på ett par lister efter utfört jobb, som de då snabbt kom och åtgärdade.
    2021-01-21 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande och väl utfört jobb!
  • Lill W
    2021-01-21 Insamlad av företaget
    Superbra och proffsig service! Jättenöjd med resultatet, slipade och mattlackade våra gamla trägolv.
    2021-01-21 Insamlad av företaget
    Slipning och infärgning av parkettgolv.
    Mycket bra resultat och exakt önskad kulör!
    2020-12-17 Spontant omdöme
    Golvslipning mindre lgh, kom överens om vitfärg och att de skulle ta med något prov.
    Till platsen kom två Latinos som inte kunde prata engelska eller svenska eller hade någon aning om detta färgval.
    Vi kom överens om att det skulle bli "Blanco".

Försökte kontakta Parkettspecialisten några gånger efteråt för frågor men de följde varken upp mina sms eller svarade i telefon.
    Golvet är iaf slipat, men vet inte på vilket sätt. Det ser ok ut, hoppas det blev bra.
  • Claes H
    2020-12-11 Insamlad av företaget
    Slipning av bokgolv
    Svarade alltid på mejl
    Kom på utsatt tid
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Fiskbensparkett. Bra bemötande och väl utfört arbete.
    2020-12-02 Insamlad av företaget
    Vi är så nöjda med slipningen av vårt golv och lagning av en skada i golvet.
    Professionellt utfört arbete och smidig och enkel kontakt hela tiden.
    2020-12-01 Insamlad av företaget
    Har en väldigt god erfarenhet av Parkettspecialiten. Snabb återkoppling vid offertförfrågan, trevligt bemötande både via mail och från hantverkare som utförde arbetet samt ett mycket bra resultat inom utlovad tid. 30 kvm slipning av golv (furutiljor) och behandling med vitt mattlack. Resultatet blev precis som jag ville, jag kunde inte varit nöjdare!
    2020-12-01 Insamlad av företaget
    Köpte golvslipning och lackering. Allt funkade superbra. Vi är mycket nöjda och kommer anlite Parkettspecialisten igen.