Phone Family AB (publ)
1.0 i betyg av av
4 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Phone Family AB (publ)
-
skrev om Phone Family AB (publ)
VARNING FÖR PHONEFAMILY´S "FULSÄLJ" METODER i Malmö och på andra håll. Jag vill varna, speciellt äldre och andra som inte kan så mycket om telecom, för företagets säljmetoder. Att bli och känna sig lurad ger också en känsla av skam och pinsamhet vilket kan göra att man inte orkar kämpa för sin rätt som kund. Se också artiklarna hos Råd och Rön om fulsäljmetoder och Nerikes Allehanda om att PhoneFamily som det mest anmälda företaget: http://www.radron.se/artiklar/varning-for-fulsalj-hos-telebolagen/ och http://na.se/ekonomi/1.2081972-phone-family-mest-anmalda-foretaget-2013
Nu till våra egna tråkiga erfarenheter av företaget. Min sambo, och därmed jag också, har blivit rejält svindlade av PhoneFamily genom att säljaren förespeglade att de sparade 800 kr på ett telefonabonnemang, vilket visade sig vara ca 130 kr i verkligheten. Genom den vilseledande manövern lyckades sedan säljaren övertyga om att skriva på två kontrakt med produkter med internetabonnemang på en sammanlagd summa av, ja just det, 800 kr. Totalt blev detta en riktigt dyr affär dessutom med medelmåttiga produkter. Efter vi har fått besked av säljarens chef om att det inte gick att använda öppet köp för bryta kontrakten har vi skrivit ett detaljerat brev till både vd och chefen för kundtjänsten, Daniel Liljecrantz med begäran om ett ogiltigförklarande av kontrakten. Liljecrantz lovade per mejl att återkomma inom kort men det har ännu, 15 maj, inte hänt. Vi hänvisar till den vilseledande försäljningsmetoden och beskriver säljhändelsen den 14 mars på Willys i Malmö som inte förenligt med Avtalslagen och dess skrivningar om svek, § 30, samt om tro och heder § 33. Det relateras också till Marknadsföringslagen §10 om vilseledande reklam eller påstående.
Vi har i princip gett upp att göra upp i godo med företaget och vänder nu oss till olika instanser för att uppmärksamma företagets oseriösa metoder.
Michael Lindblad Malmö/Umeå -
skrev om Phone Family AB (publ)
VARNING FÖR PHONE FAMILY!
Dom gör allt för att lura kunder med billiga datorer som inte motsvarar det man får betala varje månad i 24 månader dessutom bryter dom förpackningar medvetet för att inte kunden ska få rätt till öppet köp, övertalar folk att köpa och skriva på avtal innan man ens hunnit ställa en enda fråga. -
skrev om Phone Family AB (publ)
Dom mörkar och ljuger.värst av allt är att du, om du köpe, kommer därifrån med öpnad kartong(av säljaren)därav inget öppet köp
-
skrev om Phone Family AB (publ)
Phone family är ännu ett i raden av företag som med hjälp av gapiga säljare försöker kränga mobiltelefoner och abonnemang genom att slå upp sina små stånd i mittgången i våra gallerior.
Jag är innerligt trött på den här typen av företag och deras säljare. De är påflugna, gapiga och visar ingen som helst respekt för mig som besökare av gallerian. Bara för att jag passerar deras lilla stånd så betyder inte det att jag vill bli attackerad.
När det gäller Phone family så är de värst i klassen. Detta bevisades med all önskvärd tydlighet i kväll när jag besökte gallerian Liljeholmstorget i Stockholm. Dom har alltid öppet till 20.00 på vardagar och i kväll var det ganska folktomt när jag passerade tillsammans med fru och barn strax efter 18.30. Jag ser på långt håll att Phone familys stånd är befolkat med 3-4 säljare och lite övriga ungdomar som uppenbarligen är säljarnas kompisar med tanke på hur de uppträder.
När dessa säljare får syn på oss så börjar de gapa redan på håll. De ställer de klassiska frågorna "vilken operatör ringer du med i dag" och övriga inrepeterade fraser. När vi vänligt talar om att vi inte är intresserade så fortsätter dom med andra infallsvinklar "Har ni en iPad hemma" och slutar inte förrän vi är 10-15 meter bortanför deras lilla stånd.
Efter en dryg timme upprepar sig exakt samma händelseförlopp när vi passerar åt andra hållet.
Jag läser på lite om Phone family på deras hemsida. Fastnar för en rad citat från företagsledningen.
"Kundmötet är allt, det finns ingen bättre känsla än att göra en kund riktigt nöjd. Det är något vi på Phone Family kommer att sträva efter i varje kundmöte."
- Jon Hjertenstein, VD
"Kundmötet är första steget i en lång och trevlig relation med en person som söker ett förtroende."
- Ken Hjertenstein, försäljningschef
Jag kan bara konstatera att ledningen inte verkar ha så bra koll på hur deras säljare beter sig ute på fältet. Jag kommer aldrig någonsin att handla av Phone family.