Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag9 omdömen om Proffsmagasinet
-
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Gjorde en beställning 9/6 och varorna skulle skickas 10/6 men än idag 7/7 har alla varor inte skickats.
Först skulle det skickas den 10/6, sedan sköts det till 29/6, sedan 7/7 och nu säger de 8/7.
Mitt projekt har stått helt stilla p.g.a att jag behöver grejerna jag beställt.
Kundtjänsten ville erbjuda 10% rabatt om jag ville beställa en annan vara som fanns i lager men det skulle innebära en kostnadsökning på 50% för mig + förseningen.
Det enda som Proffsmagasinet är proffs på är att försena leveranser och projekt!
Ska ni beställa från Proffsmagasinet så gör det i god tid.
Någon uppdatering kring förseningen har man inte fått heller trots att det står utskrivet i leveransvillkoren att de ska höra av sig vid förseningar. -
-
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Detta företag är riktigt uselt. De levererar fel vara, svarar inte på e-post och efter 1,5 timme i telefonkö så kommer jag äntligen fram till dem. Det går inte att enkelt att returnera varan direkt. Ingen returfraktsedel utan att det "först måste godkännas av vår reklamationsavdelning". Denna reklamationsavdelning tog aldrig, trots flera påstötning per epost, kontakt med mig. De låter mig inte heller returnera varorna direkt till deras adress i Stockholm.
STOR VARNING! ETT HELT DYSFUNKTIONELLT FÖRETAG, som använder sina resurser på mycket annonser, men inte på att ta hand om sina kunder. -
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Undvik! De säljer varor de inte har tillgång till. Du får ett datum flera veckor bort och sedan blir det knäpptyst. Sen måste du försöka häva köpet.
-
-
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
VÄLDIGT OSERIÖST FÖRETAG!!
Beställde min vara i början av januari, stod att de hade varan i lager, och att de med frakt skulle vara framme 3-4 dagar senare. Efter 10 dagar stöter jag på och frågar vad som händer då varan inte kommit. De flyttar då fram datumet 1 vecka och säger att den kommer då. Den kommer inte efter en vecka utan istället måste jag maila och ring dem för att se vad som händer. Detta sker 7 gånger, varje gång flyttar de fram tiden 1-2 veckor. I början av mars har varan fortfarande inte kommit. Jag valde då att stänga ordern och få tillbaka mina pengar. Det skulle ske på en gång, nu har det gått ytterligare 10 dagar sen dess och fortfarande inte fått mina pengar. SE UPP!! Otroligt oseriöst företag men väldigt dålig kundtjänst som inte är intresserade att hjälpa till. KÖP INGET HÄR IFRÅN OM NI INTE VILL BLI AV MED PENGARNA!! -
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Beställde en vara 19 november. Idag 14 december. Ingen vara har kommit trots betalning. Företaget svarar ej på mail eller telefon.
-
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Beställde en Bosch multiverktyg för ca fyra månader sedan, har fått leveransdatum framflyttat ett otal gånger, nu senast till i mars. Inte en enda gång har dom kontaktat mig utan jag har fått försöka få tag på dom, vilket inte är lätt via telefon.
Idag avbröt jag köpet. Värdelös service. Handla någon annanstans -
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Tyvärr håller Proffsmagasinet inte alls vad de lovar och står inte upp för den proffsighet som namnet antyder.
Jag beställde Lenhovdaelement någon gång i mitten på augusti och har till dags dato ännu inte fått dem levererade till mig. Proffsmagasinet lovar på hemsidan att de kan ha artiklarna hos sig på 2-3 dagar och att de sedan skickar ut dem till kund, så kanske en veckas leveranstid till kund är vad man uppfattar vore rimligt. Jag påtalar detta för dem och de lovar att uppdatera hemsidan, men har fortfarande inte gjort så. Jag får delleverans och har redan betalat med kreditkort men får ändå betalningsanmärkning från Klarna med förseningsavgift och delleveransavgift. De lovar återkomma till mig när jag ber om leveransbesked men håller inte alls vad de lovar för än jag kontaktar deras chef, först då återkommer de. Trevlig personal men oj vad knackiga leveranser till kund! Sorgligt tycker en väldigt besviken kund! -
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Som företag har man blivit varnad att köpa från postorder företag, tänkte att det borde fungera. Men med facit i hand aldrig mer dessa företag som är anpassade för privatpersoner. Köpte en vara från dem och som företag är fakturadatum viktigt, med proffsmagasinet har man ingen kontroll på vad som kommer vara inköpsdatum då de använder massa refactoringbolag som gör att fakturadatum kan skilja sig på en vecka mot verkligt inköp. I mitt fall resulterade detta i en merkostnad på 4500:- i skatt på ett inköp på 15000:-. Så vad ni än gör som proffs/företagskund köp aldrig från detta företag.
-
skrev om Proffsmagasinet Svenska AB
Har ingen koll på sina inleveranser.
Beställde varor och de flyttade fram på leverensen hela tiden, 3 olika datum innan jag tröttande och skickade tillbaka en delleverens som jag fått tidigare. Kundsevice som inte klarde av att återkoppla i tid.