QR Motor

QR Motor

Välkommen till QR Motor!

I vårt lager hittar du ett antal leveransklara bilar i alla prisklasser. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitt din drömbil. Hos oss på QR Motor hittar du handplockade fordon från hela Sverige. Vi har själv hämtat hem dem till vårt lager. Vi har därför full koll på våra bilar och kan se till att du får din bil till rätt pris. Bilarna kommer från finansbolag, privatpersoner och företag.

Köp eller sälj din bil med oss på QR motor eller låt oss värdera din bil innan du bestämmer dig - personligt hela vägen. Varmt välkommen in till oss på Symmetri­vägen 12 i Kungsängen.

Läs vad 149 kunder tycker om QR Motor 2

• skrev om QR Motor
    2021-07-28
    Omdömet är under granskning
    Köpte en bil för 2månader sen för 260000kr. Jag förklarade tydligt för säljaren att jag vill ha en pålitlig och säker bil då vi snart ska ha familj. Därav köpte vi en bil för 260k istället för 15k.. Bilen har haft problem att få i växlarna i automatlådan emellanåt men väldigt sällan, körde till verkstad för att få det kollat nu då jag upplevde att det börja komma oftare. De sa ring och prata med bilfirman. Nu i går så la bilen av på motorvägen. Sen startar den inte.

Ringer bilfirman och tjejen som sålde bilen har slutat och hon var ny när vi köpte bilen så själva affären gick på ca 5min och vi blev inte erbjudna någon garanti. Det gick väldigt fort! Nu iefterhand så skyller Johannes på oss att vi visste blivit erbjudna garanti men att vi skulle avböjt för att vi är snåla.

Sjukt oprofessionella och rekommenderar verkligen ingen att handla sin bil av de här bluff företaget.

De verkar tro att de kan göra hur som helst men sen inte ta konsekvenserna.

Se upp som företag med att handla härifrån.
  • 2021-07-21
    Kanon bemötande via telefon. Vi köpte nyligen en XC90 och har haft med flera säljare att göra med. Alla har varit lika trevliga och bemötandet har varit såååååå bra. Vi fick bilen hemlevererad till oss. De informerade oss att om det skulle visa sig att vi inte var nöjda med bilen tog de tillbaka bilen igen. Vi skulle då få tillbaka handpenningen.
    Självklart har det varit saker som vi önskade att få åtgärdat men de har bara sagt att det är bara att lämna in bilen och de står för kostnaden. så enkelt och kanon bolag.
    Kommer definitivt att rekommendera QR Motor :). samt har redan gjort
    Vill också passa på att tacka:
    Alexander Lindberg
    Ibrahim Mardini och Linnea som körde bilen till oss.
    Grymma är ni.
    ps har ni vägarna förbi GBG så är ni välkomna på Go Fika
    ha en fantastiskt sommar
    mvh Hootan & Ewa T
  • 2021-07-20
    Mycket trevlig och väldigt kunnig. Kunde svara på allt vi behövde hjälp med
  • 2021-07-19

Sjukt proffisionella och rekommenderar verkligen ingen att handla sin bil av de här bluff företaget.

De verkar tro att de kan göra hur som helst men sen inte ta konsekvenserna.

Rekommenderar inget företag att handla av dessa!
  • 2021-07-18
    Köpte en Ford Mustang GT och är supernöjd. Bra service och mycket trevliga.
  • 2021-07-17
    Smydig och enkel affär med Viktor på QR bil. Vi är jätte nöjda. Vi ger 11/10 som betyg! 👍
  • 2021-06-23
    Snabb smidig affär, fick hjälp med allt. Kunde svara på alla frågor plus lite till. Väldigt duktig säljare.
    Tack igen till dig Sumer på QR👍
  • 2021-06-08
    Bra bemötande, bra service, smidig affär, trevlig personal, hade Viktor Siteus som försäljare utomordentligt proffsigt bemötande och smidig affär
  • 2021-06-08
    Super nöjd med bilköpet , bra service rakt igenom.
    Du är välkommen åter :) Bästa hälsningar Teamet på QR Motor AB QR Motor
  • 2021-05-25
    Jag köpte en ny bil
    Väldigt artigt och lätt, inte alls påstridig eller jobbig som dom flesta säljarna.

Viktor var inlyssnande till mina behov och önskemål som småbarnsförälder! Tusen tusen tack för att du kunde möta mina önskemål!
  • 2021-05-24
    Grym säljare som hjälpte mig hitta rätt bil , rekommendera starkt enda seriösa firma i Stockholm känns det som , väldigt service inriktade och bra bemötande.
  • 2021-05-14
    Fick idag min Mustang GT 5.0 efter en affär med Ibrahim - riktigt bra och enkelt. Kanonperfekt säger allt
  • 2021-05-07
    Köpte en bil av Alexsander och känner mig hur nöjd som helst. Mycket bra bemötande och riktigt trevlig kille. Kommer definitivt köpa nästa bil på QR Motor av Alexsander!
  • 2021-05-07
    Toppen kille! Köpte en golf gtd av Alexander och hans bemötande samt kunskap av bilar är helt outstanding. Jag kommer köpa min nästa bil hos Alexander på QR motor igen utan tvekan.
  • 2021-04-14
    Alexander är både ödmjuk & proffsig!
    Han håller vad han lovar och återkopplar på ett föredömligt sätt! Han levererade min bil och hörde av sig dagen efter för att säkerställa att allt kändes/hade gått bra. Skulle inte tveka en sekund på att rekommendera honom eller köpa ännu en fin bil av honom.
  • 2021-04-11
    Köpt 2 bilar riktigt bra service stor cred till Arash och även Elvis som alltid hjälper till och svarar snabbt.
    Rekomenderar starkt
  • 2021-03-09
    Åkte från Gbg till Stockholm och Köpte en husvagn hos QR motor. Säljaren höll precis allt han lovat. Rekommenderas STARKT...
  • 2021-03-08
    Från att jag ringde och lämnade intresse till att jag fick bilen hemkörd har resan kantats av snabba och ärliga svar, personligt och trevligt bemötande och smidighet. Jag trodde inte att jag skulle säga det men det finns schyssta bilhandlare och Jonathan är nog schysstast av dom alla.

Stort tack!
  • 2021-02-18
    Mycket trevlig och engagerad säljare!!! Svarar alltid på telefon och e-post omedelbart! Känner stort förtroende för honom och skulle inte tveka att köpa bil av honom igen… Bara positivt att säga!😃
    Stort tack för ett riktigt fint omdöme Fredrik. Vore supertrevligt att göra affärer med dig igen! Johannes Jansson
  • 2021-02-17
    Köpte nyligen en superfin Bmw 550i av Jonathan på QR motor. Redan vid första samtalet fick jag ett mycket bra intryck där jag upplevde säljaren som trevlig och hjälpsam som med tålamod svarade på alla mina frågor gällande bilen och köpet.

Väl på plats hos Qr blev vi bjudna på gott kaffe, bilen togs in i deras fräscha lokal där vi gick igenom bilen tillsammans och efter en provkörning så skrevs papperen på. Allt gick supersmidigt och kommunikation har hela tiden vart på topp. Köper garanterat fler bilar i framtiden av Jonathan.
    Tack för fina orden Adam, jag är glad att du är nöjd med bilen! Hjälper dig gärna med dina framtida bilköp. QR Motor
  • 2021-02-14
    Alexander är en fantastisk säljare som är ödmjuk, inlyssnande med ett tryggt bemötande. Han tar sig tid och ingenting är omöjligt. En toppen säljare!
  • 2021-02-07
    En affär som sköttes korrekt från A till Ö.
    Åkte från Örebro och när vi kom fram var allting som utlovat, så tumme upp och rekommendationer från Örebro👍.
    Gjorde ett inbyte och även här så stod Johannes för sitt ord & skötte inköpet på ett bra sätt & vi själva slapp allt med annonsering och vad det innebär.
    Stort tack Sigge. Alltid trevligt med smidiga affärer som denna! Johannes Jansson
  • 2021-02-06
    Köpte en V90 av Ibrahim. Trevlig säljare genom hela affären även fast det drog ut på tiden när jag kom fram då bilen var full av snö. Men de tog in den och spolade av allt så jag kunde besiktiga bilen ordentligt.

Hittade några skador på lacken som de fixade snabbt och bra, rekond skulle göras från hundhår också vilket gjordes med bravur även om jag anser att en ny bil som man ska sälja bör vara fullt rengjord och rekondad redan när man kollar på plats.

Mycket nöjd med affären som helhet, det skulle bli full pott om inte säljaren hade varit så svår att ge information efter avslutad affär. Detta gällde då innan bilen levererades. Och även kommunikationen som helhet efter jag åkte från QR Motor borde varit bättre och något Ibrahim bör jobba på. Det inger inget bra förtroende.

Men som sagt allt som vi kom överens om sköttes utmärkt och Ibrahim verkar vara en trevlig kille.

Och tycker att killen som levererade bilen ska ha en extra guldstjärna.
  • 2021-02-02
    QR MOTOR är super trevliga och duktiga innan man signera köpekontrakt. de var super duktig i att berätta/marknadsföra sig som en av de bästa bilsäljare som finns i Stockholm, men hur är det när man får ett problem efter signeringen av köpekontrakt?
    Låt mig berätta för de som inte veta.....
    2-3 dager efter jag köpte bilen lägger slutar bakluckan att fungera, jag ringde till säljaren jag köpte bilen av, Ibrahim, svarar han med att den fungerade när jag köpte bilen och att jag måste lämna den på garanti, då jag har ett år garanti på bilen, hannämnde inget om att jag måste betala självrisk. jag lämnar bilen på verkstad den blir reparerad, när jag ska hämta bilen blir jag överraskadmed att betal självrisk.
    För ett par veckor sen hörde jag oljud från bromsarna när jag bromsar och det är kalt ute, jag lämnade bilen på verkstad och får tillbaka ett kostnadsförslag på ca 9000kr för byte på frambromsskiva och bromsbelägg, enligt verkstan så är det helt slut, jag kan själv inte mycket om bilar.
    Jag vänder mig till säljaren, Ibrahim, igen, jag förklarat att bilen har inte ens körts 40mil sen jag köpte bilen och jag får detta problem, det är en reklamation och att jag vill reklamera det, svaret jag får:
    Det är en slitage grej och det är väldigt normalt att beläggen tar slut och kör man med dåliga belägg s slits skivorna, när jag säger att kan det vara möjligt och jag har inte ens kört 40mil med bilen säger han att det är klart normalt.
    vad jag förstod är att köper man en MB för 400 000kr och är från 2017 och har rullat under 4000mil så ska man räkna med att lägga ca 9000krför bromsbyte, vilket låter så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKLA löjligt, inte ens budget bilar får sån problem så snabbt.
    Hur som helts sa jag att jag ska vända mig reklamationsnämnden för jag vet att de som bilsäljare/företag har ett ansvar, säger Ibrahim:
    Låt mig pratat med mina chefer och reklamations avdelningen och återkomma.
    Jag frågade när får jag återkoppling?
    Idag under dagen ska jag återkoppla sa Ibrahim.
    detta hände i i torsdags 2021-01-28. idag är det 2021-02-02 har inte hört nåt av QR motors överhuvudtaget.
    förresten jag ringde Ibrahim 3 gånger den 2021-01-27 och fick första gången att han skulle återkomma och jag skickade sms men an ringde inte tillbaka, jag var tvungen att ringa han igen 2021-01-28 för att prata med han.
    Efter att ni hr läst detta händelse, om ni på QR Motormoto överhuvudtaget bry er och läser det, tycker ni fortfarande att ni är duktiga och service inriktade?
    Ni som tänker köpa från QR Motor, vill ni köpa en bil av nån som har sånt service?
    Tack
  • 2021-01-28
    Vi köpte bil på Qr motor och av säljaren Jonathan! Vilken försäljare, vilken stöttande och engagerad person! All cred till Jonathan som finns till 100% för kunden även efter avslutad affär påvisar han ett engagemang som ingen tidigare gjort. Att oavsett frågor så är ingen fråga för ”dum” utan han löser allt!
    Rekommenderar starkt.
    Tack så mycket för fina omdömet Isabella. Det glädjer mig att höra! Hoppas att jag får hjälpa dig med ditt nästa bilköp! QR Motor
  • 2021-01-27
    Jag köpte en VW amarok och är nöjd med affären, Jonathan var trevlig och bra på sin arbetsuppgift som säljare. Fick ett bra bemötande och kunde sitta och prata och diskutera samt gå ut och visa saker och ting på bilen. Är väldigt nöjd med Jonathan som säljare av min nuvarande bil.
  • 2021-01-22
    Kan starkt rekommendera Johannes på QR motor, håller det han lovar! Kontrollerade bilen innan vi hämtade ut den och det stämde när vi kom fram! Om alla bilförsäljare var som Johannes och QR motor så hade det varit suveränt! Supernöjd, Tack!
    Kul att höra Sabit! Letar för fullt efter en till amarok åt dig! Johannes Jansson
  • 2021-01-22
    Det bästa upplevelse och väldigt trevligt
  • 2021-01-21
    Kring julhelgen åkte jag och min vän från västkusten hela 50 mil för att köpa en bil av QR Motor och säljaren Jonathan. Smidigt, service och säkerhet är verkligen tre ord som definierar hela köpprocessen.

Först hittade vi bilen på blocket, ringde och kom överens. Jonathan var verkligen härlig att prata med, väldig hjälpsam med bland annat finansieringen som vi var lite osäkra kring hur det skulle gå till. Med noga och korrekt information kände vi oss säkra med att påbörja färden upp mot Stockholm. Väl på plats blev vi fint mottagna, bjuda på gott att dricka, visades runt i bilhallen och fick kika på riktigt häftiga bilar dom hade som skulle ut på försäljning.

Även fast det fanns andra kunder i hallen som kollade på bilar i miljonklassen, kände vi oss lika omhändertagna och ompysslade fast vi va där för en bil i 100-tusenklassen. De frågetecken som uppstod löste Jonathan direkt, han bad oss vänligt att ta en titt i hallen eller gå för en lunch så skulle han prata med sina kollegor om lösningen. Efter en stund kom vi överens om pris och vi skrev på. Nöjda och glada började vi våran långa färd hem.

Väl hemma efter att det gått några dagar, får jag ett samtal av Jonathan som vill stämma av om allt fortfarande kändes bra. Det gör det svarar jag, men belyser ett litet frågetecken vi inte hade kollat på när vi var och köpte bilen. Jonathan förklarar att QR står vid våran sida och kommer se till att allt i alla aspekter känns bra. Sagt och gjort, fixades problemet och vi känner oss otroligt nöjda.

Det känns alltid lite olustigt att åka längre sträckor till en bilfirma då man tyvärr har viss erfarenhet av oseriösa i branschen. Detta var verkligen inte fallet, vi kände hela tiden att det var ett ärligt och seriöst företag. Och nu så här snart en månad efter köpet känner vi likadant.

Bilen är vi helnöjd med, och vi kommer hädanefter vid framtida bilköp först vända oss till QR motor och Jonathan innan någon annan bilfirma här på hemmaplan .

Stort tack för ett god affär.
  • 2021-01-20

Stort tack för ett god affär.
  • 2021-01-20
    Bra och engagerad service med snabb och vänlig återkoppling.
  • 2021-01-17
    Jätte trevlig å löser garantin vid problem👍
    Hej Per, tack! Vad glad jag blir att du är nöjd med bilen och bemötandet. Välkommen in när det är dags för nästa bil! QR Motor
  • 2021-01-07
    Jag mailade och Johannes svarade. Ett par dagar senare bara var affären klar på min nya Tesla. Superbemötande och full service! Tack!
    Tack för det fina omdömet Fredrik. Ut och njut nu med din riktigt fina tesla! :) Johannes Jansson
  • 2021-01-06
    Grymt trevligt bemötande fick jag. Rekommenderar verkligen Johannes. Han kunde sina saker, affären gick lätt, smidigt. Var inga konstigheter.
    Stort tack Christian! Mycket smidigt ifrån ditt håll också, Alltid trevligt med smidiga affärer! Johannes Jansson
  • 2021-01-03
    Mycket trevlig säljare som gjorde affären extra smidigt , gick dom där extra milen för kundservice , och ordnade en trygg affär och finns hela vägen ut med dig för frågor som dyker upp efter affären också det gillar vi ! Johannes Jansson stort Eloge till dig och QR motor
    Tack så mycket! Hoppas vi ses igen vid nästa bilköp. :) Johannes Jansson
  • 2020-12-29
    Vår upplevelse med QR Motor är utav högsta kvalité, servicen som Jonathan Fernandez gav oss är av världsklass. Jonathan kom och hämta oss på centralen och hade fixat allting som var utlovat med bilen.
    Så det var bara att underteckna papperna och njuta av vår nya Porsche.
    Tack igen för världens bästa servicen från Therese / Hugo
    Tack för fina omdömet Therese och Hugo. Njut av eran fina Porsche! Hoppas att jag får hjälpa er igen när det är dags att köpa nästa bil. QR Motor
  • 2020-12-28
    Snabb och smidig affär, Kazum gjorde bilaffären till ett rent nöje. Supernöjd
  • 2020-12-21
    ................................
  • 2020-12-17
    Vi har köpt Lexus NX och vi är nöjda, allt gick bra.
    Tack Kryzsztof, glädjer mig att ni är nöjda med bilköpet! QR Motor
  • 2020-12-16
    Köpte bil av Jonathan på QR motor, smidigt och proffsigt hela vägen.rekommenderar QR motor.
  • 2020-12-11
    Grymt bemötande! Haft 10 tal bilar men QR är dom som haft bäst service samt bemötande
    Rekommenderar starkt att byta bil här!
    Kul att höra! Vi ses när det är dags igen. :) Johannes Jansson
  • 2020-12-07
    Köpte bil av Jonathan på QR motor, smidigt och proffsigt hela vägen.
    Kunnig o tevlig försäljare
    Det som var minus var att verkstaden inte bytt till vinterdäck och inte laddat elbilen. Försäljaren erbjöd dock att betala för byte av däck. Det uppskattades även om jag böt dem själv.
    Vänliga hälsningar
    Tommy
    Allt är perfekt.
    Personalen jätte glad.
  • 2020-12-02
    Sammanfattning: Rådgör med jurist inför affär eller välj annan återförsäljare.

Trevligt bemötande från säljaren genom köpprocessen. Bilen levererades 3 dagar sent, på mitt förslag fick jag tanken fylld som kompensation. Inför leverans medgav säljaren att en inredningsskada som de lovat fixa inte var klar, men "vi fixar det" lovade säljaren. När väl bilen kom återstod även en lackskada som de skulle ha åtgärdat. Här började en 13 veckor lång process med återkommande påminnelser om vad vi kommit överens om, kantade av löften som föreföll tomma. Ca 10 samtal, men eftersom säljaren föredrog sms, ca 65-70 innan de till sist levererade det sista. Tycker QR Motor har hanterat detta undermåligt och råder eventuella kunder att rådgöra med jurist innan affär - men vill hellre avråda och istället söka upp en seriös bilfirma. Säljaren har erbjudit en i mitt tycke undermålig kompensation och lovat att en chef ska höra av sig för diskussion. Inget har hänt. Mycket besviken.
    Hej Rikard, Först och främst, kul att höra att du fått ett trevligt bemötande igenom hela köpprocessen. Precis som du säger så lyckades vi trots våra ansträngningar inte att leverera bilen i tid, tyvärr drog det ut på tiden i samband med att vi iordningställde bilen inför leverans vilket gjorde att vi fick skjuta upp den ett par dagar. När det gäller den inredningsskada som fanns så försökte vi först att restaurera nackstödet utan framgång, i samband med att vi fick besked om att skadan inte gick att laga så tog vi beslutet att beställa ett helt nytt nackstöd till dig. Dessvärre fanns inte detta på lager i varken Sverige eller i Europa och på grund utav rådande pandemi så var leveranstiderna dessutom längre än vanligt, därför drog leveransen ut på tiden. Vi har erbjudit dig ytterligare full tankning som kompensation för att det dröjt med leverans utav det nya nackstödet samt för det lackstift som var utlovat. För att du skulle ge oss 3/5 stjärnor i betyg krävde du 3.500 kr i kompensation, 4.200 kr för att ge oss 4/5 och 8.400 kr för full pott. Vi vill göra alla nöjda och gör allt vi kan för att det ska förbli så, tyvärr inträffar ibland saker utom vår kontroll och vi försöker då att lösa det så smidigt som möjligt. Vi köpslår dock aldrig om betyg på Reco och valde därför att stå kvar vid den kompensation vi ansåg var rimlig. QR Motor
  • 2020-12-01
    Mycket bra och trevligt bemötande. Jonathan som jag hade kontakt med var kunnig, hjälpsam och tillmötesgående. Snabb återkoppling och höll en god kontakt genom hela affären. Rekommenderas!
  • 2020-11-30
    Köpte en Audi av Ibrahim på QR motor, den höll nästan vad han lova i skicket utvändigt. men sen kommer vi till de tråkiga!!
    ena nyckeln funkar inte på plats, han påstår att de bara e batteriet, visar sig vara mer när jag kommer hem o byter, den behövde kodas om, gjorde de på Audi då han aldrig tog tag i problemet på en veckas tid, dom vägrar betala det nu. vilket man kan tycka e dåligt när man köpt en bil för 270.000kr.
    upptäcker även 3 dagar efter köp när jag fyller på spolarvätska att alla packningar i behållaren läcker, anser jag som ett dolt fel, o de svarar han inte ens på. de med nyckeln skulle han kolla med sin chef o återkomma, gav han 1 vecka innan jag hörde av mig igen, men ännu idag inget svar över 2 veckor senare.... så köp aldrig en bil av den jävla skojaren !!!!!
  • 2020-11-27
    Rekommenderar QR-motor och speciellt Johannes som jag gjorde min affär med. Fick utförliga svar på alla funderingar och bilen var i det skick som utgavs. Bilen levererad hem utan problem. Tack för bra affär Johannes 👍👍
    Stort tack för den fina rekomendationen, Kul att du är nöjd med bilen! :) Johannes Jansson
  • 2020-11-27
    Grymt service!!!
    Fick levererat min ny bil från Stockholm smidigt och snabbt!
    Säljaren (Ibrahim) var såååååå hjälpsam och trevlig!!!
  • 2020-11-26
    Smidig affär och trevliga säljare.