QR Motor

Symmetrivägen 18, 196 37 Kungsängen — Visa karta

Välkommen till QR Motor!

I vårt lager hittar du ett antal leveransklara bilar i alla prisklasser. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitt din drömbil. Hos oss på QR Motor hittar du handplockade fordon från hela Sverige. Vi har själv hämtat hem dem till vårt lager. Vi har därför full koll på våra bilar och kan se till att du får din bil till rätt pris. Bilarna kommer från finansbolag, privatpersoner och företag.

Köp eller sälj din bil med oss på QR motor eller låt oss värdera din bil innan du bestämmer dig - personligt hela vägen. Varmt välkommen in till oss på Symmetri­vägen 12 i Kungsängen.

Läs vad 107 kunder tycker om QR Motor

Tommy W skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Kunnig o tevlig försäljare
    Det som var minus var att verkstaden inte bytt till vinterdäck och inte laddat elbilen. Försäljaren erbjöd dock att betala för byte av däck. Det uppskattades även om jag böt dem själv.
    Vänliga hälsningar
    Tommy Läs mer

Marko S skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Allt är perfekt.
    Personalen jätte glad. Läs mer

Rikard J skrev om QR Motor
    Sammanfattning: Rådgör med jurist inför affär eller välj annan återförsäljare.

Trevligt bemötande från säljaren genom köpprocessen. Bilen levererades 3 dagar sent, på mitt förslag fick jag tanken fylld som kompensation. Inför leverans medgav säljaren att en inredningsskada som de lovat fixa inte var klar, men "vi fixar det" lovade säljaren. När väl bilen kom återstod även en lackskada som de skulle ha åtgärdat. Här började en 13 veckor lång process med återkommande påminnelser om vad vi kommit överens om, kantade av löften som föreföll tomma. Ca 10 samtal, men eftersom säljaren föredrog sms, ca 65-70 innan de till sist levererade det sista. Tycker QR Motor har hanterat detta undermåligt och råder eventuella kunder att rådgöra med jurist innan affär - men vill hellre avråda och istället söka upp en seriös bilfirma. Säljaren har erbjudit en i mitt tycke undermålig kompensation och lovat att en chef ska höra av sig för diskussion. Inget har hänt. Mycket besviken. Läs mer
  • 2020-12-01

Matilda H skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Mycket bra och trevligt bemötande. Jonathan som jag hade kontakt med var kunnig, hjälpsam och tillmötesgående. Snabb återkoppling och höll en god kontakt genom hela affären. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-30

Niklas H skrev om QR Motor
    Köpte en Audi av Ibrahim på QR motor, den höll nästan vad han lova i skicket utvändigt. men sen kommer vi till de tråkiga!!
    ena nyckeln funkar inte på plats, han påstår att de bara e batteriet, visar sig vara mer när jag kommer hem o byter, den behövde kodas om, gjorde de på Audi då han aldrig tog tag i problemet på en veckas tid, dom vägrar betala det nu. vilket man kan tycka e dåligt när man köpt en bil för 270.000kr.
    upptäcker även 3 dagar efter köp när jag fyller på spolarvätska att alla packningar i behållaren läcker, anser jag som ett dolt fel, o de svarar han inte ens på. de med nyckeln skulle han kolla med sin chef o återkomma, gav han 1 vecka innan jag hörde av mig igen, men ännu idag inget svar över 2 veckor senare.... så köp aldrig en bil av den jävla skojaren !!!!! Läs mer
  • Bengt Johan T

2020-11-27

Bengt Johan T skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Rekommenderar QR-motor och speciellt Johannes som jag gjorde min affär med. Fick utförliga svar på alla funderingar och bilen var i det skick som utgavs. Bilen levererad hem utan problem. Tack för bra affär Johannes 👍👍 Läs mer
    2020-11-27 Johannes J svarar Bengt Johan T
    Stort tack för den fina rekomendationen, Kul att du är nöjd med bilen! :)
  • KAVEH M

2020-11-27

KAVEH M skrev om QR Motor
    Grymt service!!!
    Fick levererat min ny bil från Stockholm smidigt och snabbt!
    Säljaren (Ibrahim) var såååååå hjälpsam och trevlig!!! Läs mer

Marcus S skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Smidig affär och trevliga säljare. Läs mer

Staffan W skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Hej! Köpte en Volvo C30 2112 av Jonathan på QR. Jag ringde på en annons och frågade om bilen. Han var väldigt tillmötesgående på mina frågor och gick ut och fotograferade närbilder som jag ville. Han var mycket tillgänglig men ändå inte framfusig som en del kan vara. Mitt intryck av Jonathan är bara positivt
    /Staffan Läs mer

Felicia G skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jonathan var otroligt tillmötesgående och gav 100% i sin service. Sååå bra 👌🏻
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-11-24

John K skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Köpte bil av Johannes och fick ett mycket bra bemötande.
    Affären gick mycket smidigt och utan problem.
    Kan varmt rekommendera Johannes vid ditt nästa bilköp. Läs mer
    2020-11-27 Johannes J svarar John K
    Tack själv John för en supersmidig affär!
  • RICKARD H

2020-11-22

RICKARD H skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Bytte in min Mercedes CLA mot en Dodge Ram. Bor 50mil därifrån men fick en offert på min bil över telefon och den höll han sig till även på plats!
    Även beskrivningen över skick osv på Dodgen han lämnade över telefon tyckte jag stämde bra!
    Hela affären kändes bekväm och smidig. Läs mer
  • 2020-11-20

Pär J skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag åkte dit för att köpa en bil, Chevrolet silverado från 2007 närmare bestämt.
    Jag möts på plats av Jonathan, en proffsig men också personlig säljare.
    Han säljer in det han behöver sälja in på ett snyggt och återigen personligt sätt.

Han sköter finans/kundkontakt/förmedling smidigt.
    Jonathan ser till så kunden har det bra!

Jag som kund kom dit med förväntningar och förhoppningar om att åka hem i en (ny) bil, Vilket jag kunde göra tack vare Jonathan.
    Ett leende på läpparna och en trygg känsla i kroppen gjorde hemresan till en fröjd.

Tack
    Pär Läs mer
  • 2020-11-19

Sanna H skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag blev väldigt bra bemött! Jag köpte en Bmw X3 gav mig all info jag ville och behövde ha!
    Jag kommer att rekommendera varmt mina kompisar Varmt. Läs mer
  • 2020-11-19

JONATHAN R skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Köpte bil av Johannes.
    Superbra service, supertrevlig kille.
    Visste vad han pysslade med.
    Ett bra köp helt enkelt Läs mer
    2020-11-19 Johannes J svarar JONATHAN R
    Tack så mycket för fin feedback,
    Och tack detsamma, Supertrevlig kund!
  • 2020-11-18

Stefan J skrev om Jesper Jernberg en del av QR Motor
    Jesper var otroligt trevlig och gjorde mitt bilköp minnesvärt. Ett lager var trasigt på höger fram men det fixade Jesper galant.
    Kommer vända mig till honom nästa gång bilköp kommer upp. Kan verkligen rekommendera honom och qr motor ska vara rädd om honom. Läs mer
    Bo Jesper J gillar detta
  • 2020-11-18

Bo Jesper J skrev om Alexander Lindberg en del av QR Motor
    Denna killen vet vad som gäller inom bilaffärer, snabb respons och bra uppföljanden! Läs mer
  • 2020-11-16

Johanna G skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Bra service. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • Josef Yusuf H

2020-11-16

Josef Yusuf H skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Grym service och bra bemötande på plats. Bra och smidig affär. Läs mer
    2020-11-16 Johannes J svarar Josef Yusuf H
    Stort Tack för det fina omdömet Josef!
    Hoppas vi kan göra fler affärer i framtiden. :)
  • 2020-11-16

Anouar K skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Hej ! Jag har köpt en perla Opel insignia från QR MOTOR ,jag är jättenöjd med ,even personal mycket trevliga och utmärkt bemötande , jag tackar JONATHAN FERNANDEZ för hans hjälp och allt och jag kommer säkert rekommendera till alla som letar efter en bra bill
    MVH Anouar Läs mer
  • 2020-11-15

Omar R skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag blev väldigt bra bemött! Jag köpte en Volvo v90 och han gav mig all info jag ville och behövde ha! Läs mer
  • 2020-11-14

Naim J skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Fick hjälp av jonathan men köp av m2, så grymt service har man sällan upplevt tusen tack för allting!
    Mvh: Ragge Läs mer
  • JOHN P

2020-11-14

JOHN P skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Har haft förmånen att få göra en bilaffär tillsammans med Johannes.
    Johannes har mycket bred kunskap i hur man bemöter en kund, rätt framtoning, är otroligt serviceinriktad, ärlig och ger mig som kund det lilla extra. Jag ger mina varmaste rekommendationer till Johannes och med förhoppningar på fler framtida bilaffärer.
    Vänliga hälsningar från en mycket nöjd kund, John Pahlm. Läs mer
    2020-11-16 Johannes J svarar JOHN P
    Tack så mycket John!
    Väldigt fint bemötande från din sida också och tack för ett riktigt proffsigt omdöme!
    Allt gott!
    Johannes Qr Motor

Alicia N skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Köpte en bil, blev bemött väldigt bra. Väldigt hjälpsam, aldrig några problem. Super trevliga och service inriktade.
    Sammanfattningsvis är jag super nöjd med mitt köp och allt kring det. Kunde inte valt bättre bilfirma. Läs mer

Gunnar W skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Väldigt enkel och smidig affär. Fick en kanon bil tack 👌 Läs mer

Hugo F skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Bra upplevelse och trevligt bemötande. Har köpt 2 bilar av Jonathan, och bägge gångerna har det känts tryggt och säkert, med bra info kring finansiering och bilköpen generellt. Han är proffesionell och jag rekommenderar honom starkt om ni är ute efter ett smidigt och bra bilköp! Läs mer
  • Samir S

2020-11-13

Samir S skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Trevligt bemötande redan från ankomst. Hjälpte till i valet av bil mest lämpad för mina behov. Förutom ett gediget kunnande så kände jag även att jag fick genuina svar och ärliga råd som till sist ledde fram till ett köp av en bil jag är mycket nöjd med.
    Tack! Läs mer

Carl B skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Seriöst och bra bemötande av ett bilföretag jag gärna återkommer till vid nästa bilbyte. Läs mer

Nils Å skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Väldigt nöjd med företaget och Jonathan.
    Mycket bra bemötande och pålitlighet.
    Förstaget har fina bilar och den Volvo vi köpte var verkligen välskött.
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Läs mer

Joakim Å skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Fiat doblo liten skåpbil
    Den krånglade lite i växellådan ,men Jonathan löste allt med reperationer på ett föredömligt sätt.
    Som den är nu så med motsvarar den helt och lite till förväntningarna. Läs mer

Rodrigo S skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Väldigt lösningsorienterad och otroligt bra lyhörd för vad kunden faktiskt önskar och inte bara säljer för att sälja.

utmärkt bra kundmottagning Läs mer

Peter E skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag köpte en Volvo V60 och det gick väldigt smidigt och enkelt. Inga konstigheter alls.
    Mycket bra bemötande och trevlig personal. Läs mer

Axel P skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    En väldigt bra upplevelse skulle vilja att alla bilhandlare/försäljare skulle kunna va så hära trevliga å bemötande! Fick upp hämtningen i bilen som jag skulle köpa och sen prova köra den till firman! Alla papper va klart framme på bordet! Blev erbjuden försäkring och mycket annat till ett väldigt bra pris! Så stort tack till Jonathan F som sålde bilen till mig! Av mig får ni 5/5 stjärnor! Läs mer

Mimmi H skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag köpte en Audi av Jonathan och hans bemötelse och service var utmärkt. Läs mer

Carlos E skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Jag blev jätte nöjd med Jonathans bemötande när jag köpte en bil utav honom, väldig duktig säljare och lyhörd! Läs mer
    2020-11-19 Jonathan F svarar Carlos E
    Tack Carlos, grattis till din fina Tesla! Kul att du är nöjd med den.
    Hoppas att jag får chansen att hjälpa dig vid nästa bilköp!

Kevin M skrev om Jonathan Fernandez en del av QR Motor
    Köpte bil och blev väldigt proffsigt bemött när jag kom till QR motor. Trevlig lokal, bra personal och gott kaffe!

Supernöjd med både bil och service jag fick. Läs mer
    2020-11-19 Jonathan F svarar Kevin M
    Tack så mycket Kevin, du är välkommen att handla din nästa bil hos oss!
  • Erik Christopher D

2020-10-23

Erik Christopher D skrev om Ibrahim Mardini en del av QR Motor
    Köpte en bil av Ibrahim här och det var en riktigt smidig och enkel affär! Många fina bilar men tyvärr va kaffemaskinen trasig.... Läs mer
  • 2020-10-15

Barbara W skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Trevlig bemötande och bra information om alla bilar, jag var intreserad. Läs mer
    Johannes J gillar detta
  • ROBIN C

2020-10-14

ROBIN C skrev om QR Motor
    Köpte nyligen en volvo v90 hos QR Motor, köpte började bra och gick smidigt hade en trevlig kille vid namn Ibrahim som säljare. Här tog dock det trevliga slut. Vi kom överens om datum för leverans samt rekond på bilen då den var lite smutsig både in och utvändigt. Första datumet han dem inte leverera vilket kan vara förståeligt men vi hördes av under helgen och kom på nytt överens och då bad säljaren mig att föra över resterande summa då jag valt att betala bilen kontant. Datumet kom och säljaren var svårare att få tag i och när jag fick tag i honom så sa han att bilen skulle komma dagen efter, han var även trevlig och ursäktade sig och gav mig full tank som kompensation. När jag väl fått bilen hade jag bråttom då jag lämnade av chauffören på tågstationen, när jag senare gick igenom bilen upptäckte jag att ingen invärtes rekond var gjord då det fortfarande fanns lera på en matta i baksätet. Jag skickade bilder till Ibrahim men inget svar. Tråkigt när man väljer att lägga en sådan stor summa pengar och blir så besviken för småsaker som kan och borde skötts bättre Läs mer
    2020-10-20 Firas R svarar ROBIN C
    Hej Robin, vi är ledsna över det inträffade. Vi har kollat upp med våran tvätt och dem konstaterade att bilen har varit inne hos dem och blivit tvättad in och utvändigt. Bilen kan ha blivit skitig när chauffören körde hem den och tankade den fullt åt dig som utlovat. Hur som helst så bjuder vi dig på en rekond hos ett rekonditionerings företag när dig. Du är välkommen att ringa Ibrahim och ordna med det.

Allt gott.

Firas Radhi
    VD
  • Lisa Karin Malibu E

2020-10-13

Lisa Karin Malibu E skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Extremt nöjd med servicen från Johannes Jansson. Inga problem någonstans, löst allt som jag har frågat eller behövt hjälp med. Läs mer
    Johannes J gillar detta
  • OSCAR H

2020-10-11

OSCAR H skrev om Ibrahim Mardini en del av QR Motor
    Köpte en MB-cla 220 d som jag är sjukt nöjd med. Hade Ibrahim som man kunde nå när som helst och väldigt go kille. Rekommenderar han och qr motor starkt Läs mer
  • 2020-10-11

Lilas A skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Köpte en VW Passat, en jättefin bil.
    Jag fick jättebra hjälp från personalen och det allt var perfekt
    Han kunde svara på alls mina frågor och hjälpte mig att fixa finansieringen... Det var grymt!
    Bra service och bra bil och mycket fina erbjudanden för försäkringen och garantin
    Tack så mycket för allt Läs mer
    Johannes J, Firas R gillar detta
  • Ammar S

2020-10-10

Ammar S skrev om Johannes Jansson en del av QR Motor
    Jag köpte en Audi A5 det va så snälla och trevliga personal jag tycker så mycket om qrmotor så ag kommer bara köpa bilar därifrån ❤️❤️🔥🔥 Läs mer
    Johannes J, Firas R gillar detta
  • 2020-10-10

Sven Jonas Fredrik E skrev om QR Motor
    Köpte en Mercedes någon på Qr motor har manipulerat serviceindikatorn vid första kollen va det 80 dagar till service efter köpet ca en vecka senare står den på 300 dagar Läs mer
    2020-10-12 Firas R svarar Sven Jonas Fredrik E
    Hej Sven!
    Bilen du köpte stod i kö för att få service hos verkstaden vi samarbetar med innan du kom och skulle köpa bilen.
    Du fick den alltså nyservad innan leverans och därför var serviceindikatorn nollställd.
    Du har serviceprotokoll i ditt handskfack.
    Om du har några fler funderingar så är du välkommen att kontakta oss!
  • 2020-09-12

MARIE K skrev om Ibrahim Mardini en del av QR Motor
    Tack för en snabb och smidig bilaffär idag. Ett särskilt tack till Ibrahim för trevligt bemötande. Läs mer
  • Raimo Jonathan Richard K

2020-09-01

Raimo Jonathan Richard K skrev om Alexander Lindberg en del av QR Motor
    Alexander en mkt grym säljare. Svarar snabbt, lyssnar på kunden och levererar.
    Inga konstigheter och rekommenderar andra att starkt kontakta Alexander om ni vill köpa bil. Läs mer
  • 2020-08-06

Lars Thomas K skrev om QR Motor
    Vilket suveränt företag. Vill verkligen tacka alla som jobbar där. Tusen tack för all hjälp jag fått av er med både lånebil och lagning av min bil. Kommer att rekomendera er till alla jag känner. Kommer garenterat att komma tillbaka och köpa fler bilar av er. Mvh
    Tomas ifrån avesta Läs mer
  • 2020-05-24

Dan Anders F skrev om QR Motor
    Bluff och båg!
    Dom ljuger om att service ska vara gjorda, men det var icke så.
    Och sen när man ringa och försöker få fram svar så lyfter dom inte mera på telefon eller ringer tillbaka efter första samtalet.
    Dom skiter i en sen!
    Och detta leder till att man mister god tro från biltillverkarna.

Dom fusk fixar och trixar med bilarna så att alla felerna kommer fram efter köpet och då hävdar till bilgarantin som dom "bjuder" på.
    Men det är ett jävla helvete att hålla på med sen!
    Och vilket jävla sätt att hålla på änns!
    Kul att det första man får göra med sin nya bil är att åka in på verkstad och börja fel söka.

Oärlighet och bedragande.

Hade jag vetat detta innan hade jag aldrig gynnat detta företag.
    👎👎👎 Läs mer
    2020-05-26 Firas R svarar Dan Anders F
    Hej Dan,

Såg nyligen din recension på reco och blir självklart tagen av det du skrivit.
    Vid kontraktsskrivning och enligt ök med säljare skulle bilen lämnas in på verkstad för felsökning för ganska så exakt ett år sedan, början på Juni 2019.
    Efter det har vi inte hört något mer gällande detta. Du nämnde att du skulle iväg på en längre semester och vi bibehöll vårt ställningstagande att vi bekostar felet och att det bara var att lämna in den på verkstad så fort du fick tid.
    Om det uppstått mer fel på bilen än det som var angivet i kontraktet är det beklagligt och du får gärna säga vad det är/var för ytterligare fel.
    När du skriver att vi ”fusk trixar” med bilarna blir vi givetvis upprörda då detta är något som vi definitivt inte gör utan lämnar alltid in dem på någon utav våra sammarbetsverkstäder ifall det uppkommer något fel på någon utav våra bilar.
    Som sagt, beklagar att det varit problematiskt men vi kommer givetvis att bekosta det felet som var överenskommet vid köptillfället.
    Tycker dock inte att vi förtjänar en sådan kommentar som du skrivit då vi tidigare sagt att vi kommer stå för det felet och vi försökt komma i kontakt med dig flertalet gånger men utan framgång. Fortsättningsvis är din kommentar inte sanningsenlig med hur vi jobbar på här på QR MOTOR.

Med vänlig hälsning
    Teamet på QR Motor
  • 2020-05-20

Conny R skrev om QR Motor
    Snabb, smidig affär! Hjälp med leverans av bilen. Läs mer
  • 2020-05-11

Ulf O skrev om Kazum Radhi en del av QR Motor
    Bra bemött och mycket smidig affär. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte