QR Motor

QR Motor

Välkommen till QR Motor!

I vårt lager hittar du ett antal leveransklara bilar i alla prisklasser. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitt din drömbil. Hos oss på QR Motor hittar du handplockade fordon från hela Sverige. Vi har själv hämtat hem dem till vårt lager. Vi har därför full koll på våra bilar och kan se till att du får din bil till rätt pris. Bilarna kommer från finansbolag, privatpersoner och företag.

Köp eller sälj din bil med oss på QR motor eller låt oss värdera din bil innan du bestämmer dig - personligt hela vägen. Varmt välkommen in till oss på Symmetri­vägen 12 i Kungsängen.

Läs vad 211 kunder tycker om QR Motor 2

• 2022-08-09 Spontant omdöme
    Sålde min och sambons bil till QR Motor genom Gustav, snabb och smidig process, väldigt trevlig!
  • 2022-08-09 Spontant omdöme
    Snabb och smidig affär. Jättetrevlig kontakt med Josefin 😃👍
    2022-07-29 Spontant omdöme
    Kom överens om en affär med Gustav efter att han hört av sig på min annons på blocket. Efter veckor av skyllande på semester och utebliven återkoppling så ringde jag upp och frågade när han hade möjlighet att skicka en chaufför. Han skulle återkoppla dagen innan, vilket inte hände. Ingen chaufför dök heller upp. Eftersom vi enats om affären så hade annonsen plockats ner från nätet. För mig är det skämt att man från företagets sida låter en sådan skojare hålla på att smutsa ned företagets varumärke, samt att Gustav själv varit så otroligt nonchalant.
  • 2022-07-28 Spontant omdöme
    Sålde min bil till Josefin för drygt två veckor sedan. Hon såg till att bilen hämtades hos mig och pengarna hade jag på mitt konto redan innan. Otroligt smidig affär!
  • 2022-07-15 Spontant omdöme
    Slutförde en lyckad affär med Josefin idag. Trevligt bemötande och hon kom till och med in för leverans av bilen trots att hon hade semester. Äkta engagemang. 👍
  • 2022-07-15 Spontant omdöme
    Jag kan varmt rekommendera Josefin och QR motor.

Fick en bra bild av bilen av Josefin via telefon och bilder, som även stämde bra när jag kom ner till QR Motor för att titta på bilen.

Jag kan sammanfatta Josefin med 3 ord: Lyhörd, ärlig och serviceminded!

Samt väldigt smidigt när de kunde hämta upp en på flyget.

Mvh Morgan
  • 2022-07-07 Spontant omdöme
    Vi mailade dom om en BMW vi ville ha och skickade in om våran inbytesbil och bilen reserverades på en gång utan avgifter och vi åkte till Stockholm och gjorde klart affären på mindre än 1 timme med superproffsig personal och bilen är fantastiskt 🤩🤩
  • 2022-06-23 Spontant omdöme
    Fantastiskt första samtal och bemötande som resulterade i mitt absoluta bästa bilköp!
    Proffsig, service minded och trevlig! Blir det fler bilköp så är det Josefin som kontaktas! Super säljare
  • 2022-06-18 Spontant omdöme
    VARNING!!! VARNING!!!
    KÖP INTE AV QR MOTOR!!!!

Skulle köpa en firmabil via QR motor för över 300 000:- för några veckor sedan.
    Det blev problem direkt.
    Rutan var trasig så den skulle de byta innan jag skulle ta tåg 50 mil dit.
    Vi bestämde en dag och jag bokade biljett. Skulle resa tidigt på morgonen men dagen innan runt 22-tiden får jag ett sms om att det inte går, rutan var inte färdig.
    Då blev det att planera om och komma senare i veckan men även det blev inställt för att bilen inte kommit tillbaka.
    Istället bestämdes det att bilen skulle levereras hem till mig måndagen veckan därefter.
    Hör inget på måndagen, ringer strax innan lunch.
    Då blev det att planera om ännu än gång.
    Bilen skulle levereras på onsdagen men inte heller då hörde de av sig och gick inte att få tag på.
    Tillslut får jag tag på dom och då sa dom att bilen hade gått sönder på vägen ner så de fick vända och lämna in den på verkstaden. De påstod att något var fel på 3:ans växel. När jag senare fråga vad som var fel säger de att de bytt något filter i växellådan (vilket inte finns i en manuell bil). Kändes som bullshit. Kunde inte heller få dokumentationen från verkstaden.
    Ny planen var att den skulle komma tidig förmiddag torsdag. Ej heller då kunde jag få tag i dom men tillslut gick det och då skulle den komma. Efter allt strul sa magkänslan nej så jag backa ur köpet, jag ångrade mig. De erbjud 5000:- avdrag som kompensation men jag var inte längre intresserad.
    Ibrahim ringde upp åter igen för att erbjuda 5000:- avdrag men var fortfarande inte intresserad.
    Han kläcker då ur sig att jag ska betala 7000:- som avgift då de lagt upp lånet med banken.
    Ringer banken och de säger att någon sådan avgift tar de inte ut, innan köp ger de bara ut ett såkallat förslag på lån och backar man så tas det bara bort.
    Så inte nog med allt strul för att få bilen så försöker de få mig att betala någon avgift som inte ens finns!!!
    2022-06-05 Spontant omdöme
    Gustav Berg lättsam att prata med och grundlig upplysning om bilen och ordnar snabbt alla papper garantier över det vanliga ja en bra Säljare att rekommendera
  • 2022-06-02 Spontant omdöme
    Vi fick ett bra mottagande och bra hjälp när vi köpte vår senaste bil. Extra tack till Johannes för bra support.

/Fredrik
  • 2022-06-02 Spontant omdöme
    Lyckades hitta vår drömbil och fick otroligt professionell hjälp av Josefin! Alla borde få denna hjälp vid köp! Sååå nöjd!
  • 2022-06-01 Spontant omdöme
    Otrolig service!

Stor eloge till Josefin som hjälpt mig i jakt på ny bil. Förstklassig service, grymt engagemang och väldigt personlig säljare som gick efter mina behov och önskemål!
  • 2022-05-31 Spontant omdöme
    I’ve bought many cars and Josefin is by far the worst seller. Absolutely terrible customer service. Avoid her like the plague!
  • 2022-05-31 Spontant omdöme
    Otroligt dåligt och löjligt av Josefine som kände behovet av att inte rätta till något hon gjort fel i när det gäller bl.a. ägarbyte.
    Och sen att springa upp och gömma sig när hon ser oss komma dit för att få info om hur det blir med det hon skulle ordnat.
    Istället låter hon sin kollega få stå där och göra rätt för henne. Dålig säljare och rekommenderar absolut inte henne.

Man kanske vill se över vilka man vill ska representera sitt bolag för att undvika dålig service.
  • 2022-05-27 Spontant omdöme
    Kunnig och trevlig personal samt ett tryggt och bra bilköp
    Tack Josefin
  • 2022-05-26 Spontant omdöme
    Super nöjd och proffsigt hela vägen. ärlig, kunnig och bra bemötande. Stort tack till Josefin för en otroligt trygg bilaffär!
  • 2022-05-25 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande och bra kundfokus!
  • 2022-05-21 Spontant omdöme
    Gustav på qr motor kan jag varmt rekommendera.ärligare människa hittar man inte inom försäljare kåren allt han sa om bilen stämde och få hem bilen med leverans funkade klockrent.jag rekomderar starkt qr motor till andra kunder.vid nästa bilköp vänder jag mig till Gustav på qr motor. Janne elfgren
  • 2022-05-14 Insamlad av företaget
    Trevlig och proffsig. Kan sitt jobb
  • 2022-05-09 Insamlad av företaget
    Riktig bra säljare, kände mig trygg genom hela affären! Nästa bil som ska köpas kommer köpas av Filip.
  • 2022-05-09 Insamlad av företaget
    Mycket snäll och bra service. Ett företag jag kan rekommendera.
  • SAMAN Y
    skrev om Gustav Berg en del av QR Motor
    2022-05-09 Spontant omdöme
    Lite väl detaljrik men de tackar jag för, bilen va otroligt fin! Min Mercedes levererades hem till mig och Gustav var med mig hela tiden, stort tack!
    2022-05-07 Spontant omdöme
    Jag köpte min första bil av Gustav och jag är jättenöjd, stort tack till honom och QR! :)
  • 2022-05-06 Spontant omdöme
    Gjorde en affär där jag bytte in min gamla bil till en av deras, snabbt och smidigt gick allting och jag fick hem den nya bilen besiktigad dagen efter.
  • 2022-05-04 Spontant omdöme
    Försökt köpa en bil av de sen förra månaden men de skjuter upp bokad tid flera gånger. 2 veckor sen ringde jag och ville boka en tid så jag kunde åka upp för att kolla på bilen och eventuellt köpa men de sa att bilen inte var redo på grund av att den var inne på service och hjulskifte. Tydligen tog det en vecka för att servicen och hjulskifte skulle bli klart men då satte vi en ny tid. Bor 30 mil ifrån och kommit överens om en tid jag ska åka upp, 1 timme innan jag ska börja åka får jag ett sms där sommardäcken har blivit ”bortslarvade” efter att bilen varit inne på hjulskifte men vinterdäcken med dubb är fortfarande på…
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Jag fick ett väldigt bra bemötande utav Filip
  • 2022-03-28 Spontant omdöme
    Köp inte bil hos dessa..
    Byte in min mot en bil, fick den levererad hem. När bilen väl kom hem så framkom det skador som inte uppgetts under kontakt med säljaren Gustav. Tog bilen efter den kom hem på en tur, kom inte mer än 2mil innan alla fel uppkom.. fläkten funkade ej och missljud överallt. Vi åker då in med bilen till dem, som är ca 20mil från oss och påpekar dem felen då vi inte fick svar över telefon. Dom dumförklara då oss som om vi inte kan något om bilar.. (att tillägga vi har hållt på med bilar i flertal år) dom hade inga lånebilar att erbjuda när vi var där första gången, så hem fick vi bilen med alla fel kvarstående och dom sa att blir ljuden värre kan vi få återkomma med verkstadstid. Dagen efter kommer de man inte vill ska hända, ljuden blir värre och efter större genomgång visar det sig att flertal hjullager är helt slut och däcket sitter mer eller mindre löst pga det.. vi hade kunnat köra ihjäl oss. Men på deras annonser står de att dom är genomgångna på verkstan, kan säga att de är bullshit!
    Efter mycket om och men tar dom in den på verkstan, tog dem 3v att få den klar efter tjat från våran sida som vill ha tillbaka bilen. När vi får tillbaka den är den inte i det skick jag lämnade den. Någon hade klivit i hela baksätet med skor, de va damm och smuts i hela bilen. Lika bilen utanpå, och när vi påpeka de så är de tydligen inte säljarens ansvarsområde att se över bilen innan den levereras till kund igen. Samt att lack jobbet var över all kritik, fruktansvärt dåligt jobb med rinningar på flertal ställen.
    Och vinterdäcken som skulle medfölja bilen var borttappade så några såna fick vi inte heller🤷🏼‍♀️
    Ägarbytet tog 3v att genomföra efter tjat och tjat om att få den skriven på oss..

Så med andra ord, köp inte bil här.. aldrig vart med om en sån värdelös bilfirma/bemötande
  • 2022-03-07 Spontant omdöme
    Katastrof! Köp inte bil av Qr Motor!!
    Håller inte vad som lovats och bilen gick sönder kort efter köpet..
    Otrevliga och extremt Knepiga att ha o göra med tyvärr!
  • 2022-03-01 Spontant omdöme
    Köpte min första 'Premium-bil' genom QR Motor och kan inte säga mer än att jag är sjukt nöjd än sålänge!!
    Gustav berg som säljare och han skötte allt så sjukt smidigt och var hjälpande när som helst på dygnet via sms / mail, Rekommenderas starkt, Hör av er till Gustav så fixar han ALLT åt er!
  • 2022-02-22 Spontant omdöme
    Grym service och tillmötesgående +++++
  • 2022-02-19 Spontant omdöme
    Bra känsla från start till mål. Köpte en kia optima av Elias Musa och han har tagit väl hand om det här hela vägen.
  • 2022-02-07 Spontant omdöme
    Så otroligt trevliga och bemötande, ända tills du skrivit på och batalat bilen. Ibrahim hade flera utmärkelser om bästa säljare, förstår att det är bara det som lockar honom för sen blir han väldigt anonym och tar inget som helst ansvar!
    Aldrig mer en bil från QR!
  • 2022-01-30 Spontant omdöme
    Har letat bil med rätt utrustning i 3-4 månader. Hittade min xc60 i Kungsängen

efter provkörning och lite diskussioner fram och tillbaka, var vi överens om ett pris och det blev affär

Säljaren Muhammed en trevlig kille som inte tjatar hål i huvudet på köparen, lämnar fakta på pris/försäkring/garantier mm mm på ett föredömligt sätt.

En bilhandlare jag kan köpa bil av igen
  • 2022-01-26 Spontant omdöme
    Jag köpte en bil av musa, tyckte han var en väldigt bra säljare fick bra service och hjälp. Rekommenderar verkligen QR Motor och musa
  • 2022-01-24 Spontant omdöme
    Jag fick inte något avslut på mitt bilbyte med Hasse Boya i Norrköping Hasse skrev ett köpeavtal Efter att han frågat om inbytespriset på min bil Jag fick 150000 kr Jag åkte till min bankman om jag kunde få lån Han kunde inte ge mig mer lån Men tyckte avtalet var bra Hasse presenterade i sin pc Jag stående Gick Hasse igenom med ett bättre lån som ända ändring Sent på kvällen läser jag papperskopian av köpeavtalet Då var inbytes priset sänkt med 10000 kr från 150 000 till 140 000 Jag möter Hasse Det var inga problem Hasse kunde dra av 5000 kr Jag skulle få fyra nya Michelin däck Hasse gör beställningen på telefon Jag får inga däck eller 5000 kr Ett antal besök till Verkstaden och ägarens hjälp som ringer Hasse Åker jag till Kungsängen I Stockholm Jag möter Försäljnings chefen Johannes Jansson Det var Nej Nej Man kan inte komma och ställa krav utan signerade avtal Men helt överraskande får jag 5000 kr men inga däck Stämningen blir bättre Johannes frågade om han kunde hjälpa mig med Kaffe
    Jag städar min mail Då dyker Smart 365 upp ett e-signerat dokument Nu följer en Sms kontakt med Johannes Jag får ingen respons av några 5000 kr eller Michelin däck QR Är ju ett seriöst Bil företag Varför fick inte Hasse sin lösning
    Min Parkinson sjukdom Minnesproblem balansproblem och telefon problem Och är helt beroende av rollatorn Jag väntar på Transsportstyrelsen läkare om förlängning av mitt körkort tillstånd
  • 2021-11-17 Insamlad av företaget
    Jonathan var mycket hjälpsam och tog sig tid att på bästa sätt hjälpa oss. Det blev en ganska snabb affär och Jonathan tvekade inte att förbereda bilen så leverans kunde ske med kort varsel en lördag! Min yngsta son Jonas, har vid tidigare tillfälle köpt en bil av företaget.
    Sammanfattning, det var smidigt att handla med Jonathan och Qr bilar!
  • 2021-11-17 Insamlad av företaget
    Trevlig och lätt att göra med
  • 2021-11-10 Spontant omdöme
    Mycket trevligt bemötande av Hasse i Norrköping, dragkrok monterades snabbt, bilen levererades 40mil västerut några dagar senare. Chauffören hade lite bråttom, vi provkörde och var nöjda. Skrev på kontraktet och resten skulle ordnas av säljaren. Telefonkontakt med Hasse.

Efter drygt TRE VECKOR är bilen ännu inte påställd eller överförd på mig trots upprepade samtal med Hasse och med företaget i Stockholm, då vi lovats att allt skulle ordnas genast.

I går skulle ägarbytet vara gjort och vi skulle få mail om det på kvällen, men inget kom, enligt Transportstyrelsen är den avställd och ägs av QRmotor.

Jag får ju inte köra bilen! Hur kan ett företag sköta formaliteterna så uruselt?
  • 2021-11-05 Insamlad av företaget
    Vill tacka Ibrahim för en bra affär!

Ringde och frågade om skicket i första hand och fick svar direkt med info samt bilder!
    Blev upphämtad på flyget vid leverans (bra service) och bilen var i toppskick!
    Bra information runt själva försäljningen och leveransen.
    Bra säljare som lyssnar på kunden och gör sitt bästa för en bra och trygg bilaffär.

Rekommenderar stark att köpa bil här!

Mvh Nöjd Jeep SRT kund!
  • 2021-10-22 Spontant omdöme
    Bra kontakt med Jonathan, hem leverans trots 45mil, mkt trevlig tjej som levererade bilen och bilen levererades fulltankad. Lite fel med tänd motorlampa vid leverans men QR har stått för alla kostnader för reparation. 😊
  • 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från första kontakt till leverans hemma. Fick snabba och tydliga svar under affärens gång. Framförallt var bilen i det fina skick, som de beskrev. Alltid lite läskigt när man köper en bil digitalt.
  • 2021-10-06 Spontant omdöme
    9:e augusti köpte jag en Opel Astra som då hade rullat 5400 mil. Efter ytterligare 400 mil, knappt två månader senare konstateras att bromsskivorna och bromsbeläggen bak är helt slut. Fram är det "bara" bromsbeläggen som gjort sitt. Kontaktade QR Motor i tron att de skulle beklaga det inträffade och ta sitt ansvar och byta ut delarna. De hävdar dock att garantin inte gäller vid förslitningsskador och att jag får bekosta reparationen själv. De ville till och med få det till att jag skulle ha framfört bilen på ett sätt som medförde onaturligt slitage på bromsarna... Nu stundar en anmälan till ARN och vad som händer efter det återstår att se.
    Grattis till er som anser sig ha anledning att ge höga betyg till QR Motor, ni har haft tur. Jag kommer själv dock aldrig rekommendera någon att befatta sig med dessa skojare.
  • 2021-10-05 Spontant omdöme
    Vill du ha en trygg och smidig affär? KÖP INTE BIL HÄR… Köpte bil av Hasse i Norrköping 13/9, då bilen kom från som han sa deras andra butik i Sthlm så hade serviceboken blivit kvar där, den skulle han få på ons 15/9 och skicka till mig. Den dök aldrig upp. Har ringt han ett antal gånger om detta samt lösen av rest på bilen jag bytte in (vilket tog 3v att lösa, så jag fick betala på en bil jag inte äger). Hur som så sa han att den skulle komma veckan därpå på ons. Jag ringde på tis 21/9 om lösen av resten, och ifrågasatte serviceboken samtidigt, då hade han fått den samma dag sa han, fan va bra tänkte jag. Men dök den upp? NEJ.. skickade sms efter några dagar och frågade om den va skickad, tjena, stämmer bra svarade han. ringen han igen, då är de verkstan som ska skicka den påstår han?!? (Vilken jävla verkstad!?) Han hade den ju i tisdags! Efter de har jag ringt ex antal gånger utan att få svar, får ett sms att han ska ringa strax… så med andra ord har han blåst mig på nybilsgaranti i 4år, och sänkt värdet på bilen radikalt… de mista Qr motor kan göra är att stå för en försäkring som motsvarar nybilsgarantin i samma år/mil eller häva köpet..
    Hade hoppats kunna ge toppbetyg här, men tyvär…
  • 2021-10-05 Insamlad av företaget
    Trovärdig hjälpsam korrekt.

Väl påläst och insatt samt förberedd

Mycket trevligt besök
  • 2021-10-04 Insamlad av företaget
    Jonathan har varit väldigt professionell och hjälpsam, jag rekommenderar honom till alla som vill köpa bil!
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och mycket proffsigt! Är så nöjda med vårt köp och kan verkligen rekommendera Jonathan och QR motor.
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Trevlig trovärdigt seriöst bemötande.
    Professionell helt enkelt.
    Mvh OBS48C
  • 2021-09-30 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande, utmärkt serviss.
  • 2021-09-14 Spontant omdöme
    Riktigt bra service och bemötande. Super trevliga dessutom och sätter kunden i fokus👍🏼