Fick tid samma dag folieslingor. Påpekade ingen praktikant!!.
Behandling:
Ansvarig frisör för salongen tillfrågades genom hela processen av den unga frisören.
1. Hon frågar om det ska vara E4
2 Får hjälp med att blanda toning
3 Arbetar långsamt, måste få hjälp av tjejen i receptionen
4 Är mycket hårdhänt när folien ska tas bort i tvätten
5. Får hjälp att blanda nyansering
6.Klippning: kammar håret jämt på ryggen och klipper längst ute i kanten. Ingengenomklippning av hela håret.
Resultat: Utväxten syns tydligt... som två ränder uppe på huvudet och färgen är blekare jmf med tidigare trots önskemål om samma. Fick betala fullt pris!! Orkade inte diskutera då tjejen försökt göra sitt bästa.
Reklamation:
Gick tillbaka och erbjöds flera slingor som måste göras av samma frisör som varit handledare!? Jag önskade ny behandling hos frisör på systersalongen Luntmakargatan, då förtroendet var förbrukat för handledaren och salongen. Bemöttes hånfullt med tal om gråa hår och hotades av ägaren. Man påstod att tjejen visserligen börjat på salongen samma vecka, v10, men hon hade varit frisör i fem år innan hon börjat hos dem.
Jag har visat annan ”riktig” frisör och de menar att slingorna gjorts för glest och färg skulle lagts mellan mm
Har aldrig tidigare blivit så lurad och illa bemött på en frisersalong .