Installation

Installation

Installation en del av Revider Energi AB IVT Center

17 omdömen om Installation

• Det gick väldigt fort med installationen, lite för fort tycker jag. Rör och kopplingar blev inte alltid helt rakt eller i vinkel, inget som är mycket irriterande men kunde gjorts lite noggrannare. I övrigt så var installationen helt okej och bra gäng som kom.
    Per-Erik ? skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2020-03-07
    2020-03-07
    Hej och tack för att du tog dig tid. Ibland går det tyvärr inte att få alla rör perfekt i våg och vinkel beroende på det utrymme som finns att tillgå, att det går fort är inte synonymt med slarv utan detta beror på rutin, installatörerna gör en installation per dag så efter 20 år...Mvh Martin Selenius

Representant för Revider Energi

• Köpte luft/vattenanläggning med installation januari 2020. Funkade mycket bra med installationen. Reviders proffsiga och väldigt trevliga installatörer gjorde jobbet på mindre än 6 timmar (inkl. lunch). Mycket nöjd!
    Lars A skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2020-03-06
    2020-03-06
    Hej Lars och tack för att du tog dig tid Mvh Martin Selenius

MARTIN S

• Hej jag är nöjd med allt och ger utmärkt betyg, ni kom snabbt och utförde det jag/vi eftersökte så idet hela är jag/vi supernöjda
    Jukka V skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-18
  • Snabb och bra service och bra bemötande. Bytt bergvärmepump då den gamla gav upp efter 16 år.
    Per S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-18
  • Vi skulle sätta in bergvärme, vilket till en början gick bra. Men sen anlitade Revider ett företag som skulle installera givaren inne i huset. Den "hantverkaren" borrade sig genom kaklet i vår dusch. Inte nog med det, sen föreslog han att han skulle göra ett nytt hål i kaklet på motsatt vägg så att ledningen till givaren kunde gå genom vår dusch. Tyvärr så var det inte på skämt, vilket vi såklart trodde först. Sen skickades det dit någon klåpare som skulle komma med olika lösningsförslag gällande den genomborrade kakelplattan. Det var inga vidare förslag han hade, dessvärre. Revider kunde ha skött det snyggare, helt enkelt. Det slutade med att jag bad om en blygsam revidering av fakturan, som Revider gick med på, därav betyg 2 och inte 1 som ligger närmare till hands. Huruvida vi sparat någon energi än får jag låta vara osagt då jag bara sporadiskt jämfört några elräkningar.
    Erik S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-18
    Hej Erik och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi beklagar givetvis att vi borrade fel för kabeln in i Ert badrum, elektrikern var själv chockad när han upptäckte sin fadäs, därav hans konstiga förslag på lösning av problemet. Alla kan göra fel, det är snarare en tidsfråga tills det händer. Vi har tidigare aldrig gjort något liknande fel och då har det borrats åtskilliga hål under åren men detta kan ju knappast glädja Er. När ett fel uppstår som vi orsakat är det vi som skall rätta till det, därför anlitade vi en certifierad plattsättare för att komma med åtgärdsförslag på lösning av problemet, dessa förslag ogillades av dig och ni föreslog ekonomisk kompensation i stället, vilket vi utan protest gick med på, jag kan inte förstå hur vi "kunnat sköta detta snyggare" (bortsett vårt misstag). Jag hoppas ni däremot är nöjda med installationen av själva bergvärmen och att det blev en snygg installation. Att ni framöver kommer spara energi enligt kalkylerna är jag helt övertygad om. Som ytterligare kompensation för vårt misstag erbjuder vi gratis tre och femårs garantiservice, Med vänlig hälsning Martin Selenius

Representant för Revider Energi

• Byte av trasig bergvärmepump. Snabb handläggning, givande resonemang runt de åtgärder som måste göras. Utbytesarbetet gick snabbt och det märktes att "man visste vad man gjorde". Sammanfattningsvis, förtroende för företaget, kommer att forts. som kund.
    Hans Å skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-17
  • Bra bemötande, dålig el installation i tvättstuga
    Fredrik L
    Fredrik L skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-17
    Hej Fredrik! tack för din rekommendation. Tråkigt att det blev galet galet i din nya tvättstuga. Eftersom ni byggde nytt gav jag instruktioner till dig i förväg att er elektriker skulle dra fram el till värmepumpen dolt i väggarna till en arbetsbrytare samt även tom-rör för ute-givaren, detta gjordes tyvärr inte, när vår elektriker därför blev tvungen att dra utanpåliggande kablar till er elcentral och på platsen blev anvisad var han skulle borra genom väggen borrade han i rören till golvvärmen, detta var inte vara vårt fel. Jag har full förståelse för att det är mycket att hålla reda på under ett bygge så det är lätt hänt att detaljer glöms bort men den "dåliga elen i tvättstugan" orsakades inte av vår elektriker. Med vänlig hälsning Martin Selenius

MARTIN S

• Martin och hans personal uppträder mycket seriöst och förklarar hur man får ut mest av produkten. Jag bytt ut min bergvärmepump med hjälp av Martins tekniker. Allt har fungerat perfekt och är mycket nöjd.
    Per-Runo W skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-17
  • Allt fungerade bra. Bra bemötande.
    2017-05-16
  • Verkar vara ett seriöst och bra företag. Installerade bergvärme till ett bra pris. Snabbt och snyggt. Det enda var att offerten inte stämde överens med slutpriset. En del tillägg var uppenbara och borde ha meddelats. Dock inga större saker. Klart nöjd med installationen.
    Ulf N skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    2017-05-16
    Hej Ulf och tack för att du tog dig tid för en rekommendation. Bra att du i stort är nöjd med din installation. Vi tar till oss av din kritik för oförutsedda merkostnader som tillkommit och här krävs uppenbarligen att vi är extra tydliga. Vi har på baksidan av offert/orderbekräftelse prissatt de moment som kan tillkomma. De merkostnader som drabbat dig är materialkostnader runt borrhålet. Ofta hamnar inte borrhålet där vi först ansett vara lämpligt p.g.a. va, elkablar mm, därför kan tillkommande kostnader uppstå som vi inte kunnat förutse, t.ex. längre foderrör, markslang grävning mm. Annars har våra offerter fasta priser, för dessa moment lämnar inga andra entreprenörer fasta priser på. Vi skall försöka vara tydligare i framtiden. Med vänlig hälsning Martin Selenius