Revider Energi AB IVT Center
En del av IVT Värmepumpar -
www.revider.se
Vår affärsidé är att vara en heltäckande leverantör inom uppvärmning och energibesparing i Stockholmsområdet.
Vår huvudsakliga kompetens och arbetsområde är värmepumpsinstallationer i alla typer av fastigheter samt service, reparation och energioptimering via egenutvecklad analys & mätutrustning.
Revider Energi AB utför alla typer av värmepumpsinstallationer på helentreprenad i Stockholmsområdet. Vi hjälper våra kunder med gratis energirådgivning, dimensionering av värmepumpen och lämnar förslag på den mest kostnadseffektiva värmepumpen utifrån kundens fastighet och önskemål. Revider Energi AB är ett IVT Center och aktoriserat serviceombud åt IVT.
Vår huvudsakliga kompetens och arbetsområde är värmepumpsinstallationer i alla typer av fastigheter samt service, reparation och energioptimering via egenutvecklad analys & mätutrustning.
Revider Energi AB utför alla typer av värmepumpsinstallationer på helentreprenad i Stockholmsområdet. Vi hjälper våra kunder med gratis energirådgivning, dimensionering av värmepumpen och lämnar förslag på den mest kostnadseffektiva värmepumpen utifrån kundens fastighet och önskemål. Revider Energi AB är ett IVT Center och aktoriserat serviceombud åt IVT.
Utmärkelser
Läs vad 57 kunder tycker om Revider Energi AB IVT Center 2
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Jag köpte en luftvattenpump av revider. Första intrycket var bra och installationen genomfördes i tid. Men sen blev det bara problem! Trycket i pumpen sjönk kontinuerligt och larmet som borde gå när trycket sjunker under en viss nivå fungerade inte. När jag ringde ville de att jag skulle kolla om det fanns nån vattenpöl kring pumpen. Eftersom det inte fanns konstaterade de via telefon att problemet inte har med pumpen att göra och att jag borde anlita en rörmokare för felsökning eftersom problemet skulle ligga i husets rörsystem. När jag insisterade att de skulle kolla själva skickade de en kille som inte hittade nåt fel och konstaterade igen att pumpen var perfekt installerat. Att larmet inte fungerade struntade han fullständigt i. När jag anlitade en rörmokare hittade han direkt en skruva i pumpen som inte satt fast och var vatten läcktes. Han fixade skruvan och efter det sjönk trycket mycket långsammare (men fortfarande kontinuerligt). Jag kontaktade revider och sa att de borde betala rörmokarens faktura, komma hit och säkerställa att pumpen var tätt och fixa larmet. De vägrade att betala rörmokaren och sa att de skulle komma när de har en lucka. Jag har flera gånger mailat och skrev att jag inte kan vara hemma när som helst och att jag ville få ett datum när de skulle komma. Tyvärr fick jag aldrig något datum. Nu har de t.o.m. slutat svara på mina mail.
Kan bara varna alla att köpa något från revider. De tar inget ansvar för sitt arbete och struntar fullständigt i kunden (i alla fall efter kunden har betalat fakturan) -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Supernöjd ! Framförallt support och genomgång från säljare, har fått snabb återkoppling under hela processen med frågor jag haft. Känns tryggt.
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Det var en snabb och smidig kontakt med säljaren som kunde jämföra bergvärmepumpen och vattenluftvärmepumpen. Vi valde den sistnämnda eftersom vi spar ungefär lika mycket i elkostnader med den än med den dyrare bergvärmepumpen. Det vara bra att kunna få information på plats hemma. Vi fick ett bra bemötande från början till slut, beställning och installationen av pumpen tog inte lång tid. Installatörerna var väldigt snabba, trevliga och kunniga. Värmen i huset är jämn och pumpen är tyst även om utedelen är stor.
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi fick en faktura på ett felsök som gjordes i November, total kostnad 2500 för en ca 20 minuters undersökning är förstås lurendrejeri. Felsökning 780 + moms resten ”standardkostnader” på 1200 + moms. Helt orimligt.
Vi anlitade nyss en ventilationsfirma som rensade alla kanalerna och kalibrerade luftflöden i en ny Nibe, tog nästan tre timmar – kostnad 2600 kr, helt ok.
Utgångspunkten är att man skall få betalt för nedlagt jobb, inte ”hittepå” fasta avgifter. Restid och bilkostnad 1000 spänn, sollentuna tilll täby, billigare att tagit taxi....
Dessutom tog dom betalt för att ändra till en ROT faktura. Företaget avslutar med ultimatum så jag låter allmänna reklamationsnämnden titta på detta. Har också kontaktat varumärkesägaren IVT. Varnar för detta företag och deras sätt att debitera utan någon som helst förankring till utfört arbete.Från Sollentuna till Täby bokar vi alltid 2 tim i tid för restid och felsökning. Nu var vi tillmötesgående och tog bort grundkostnad och du fick Rot, fast vi inte brukar ta Rot under 500kr. 1726 kr efter Rot är inte för mycket för detta besök. Be om pris nästa gång du ringer ett annat företag.
Revider Energi AB IVT Center
Jämförelsen med kostnad för ventilationsrengörning är felaktig, den som rengör ventilationskanaler har ingen lång och dyr kyltekniker utbildning, dessutom bokar dessa företag kanalrengörningar hos dina grannar vid samma tidpunkt.
Våra välbetalda kyltekniker gör 4 hembesök per dag, då måste vi givetvis få kostnadstäckning för servicebil, reservdelslager, löner, administration mm.
Att debitera 4 besök x 2 000 = 8000 + moms per dag är ett måste annars kan vi lägga ner vår verksamhet så står du utan hjälp när det behövs.
Nästa gång du får problem, ring inte oss! utan försök med någon annan firma, det kommer inte bli billigare.
Hälsningar
Revider Energi Service AB -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Supernöjda med proffisigt bemötande av både säljare samt installatörer!!, de kunde verkligen sin grej!, kändes väldigt tryggt hela vägen samt att ha valt just detta företag( då jag faktiskt kollat med andra) installationen gick smidigt, av installatörerna samt av elektrikern som kom precis i samband med att de blev klara!, sen vår härliga säljare som stöttat o finns här för oss!, supertack !!
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Fantastiskt bemötande hela vägen från första mötet samt offert fram till finalen med installation! Tider som utlovats hålls, trygg känsla under installationsdagen och toppenfint bemötande då jag hade några efterföljande frågor. Jag rekommenderar er verkligen att höra med det här teamet - de kan sin sak! Tack.
-
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Jag fick ett bra bemötande genom hela processen från offert till installation och företaget visade en stor flexibilitet vad gällde installation av pumparna.
Jag hade inte så stora förväntningar annat än att dom skulle hålla tidsplanen för installationen vilket dom gjorde.
Jag köpte luftvärmepumpar. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Proffsigt bemötande. Lyssnar på behov och hittar rätt lösning. Att sedan installationen gjordes exakt enligt ök inom 2 veckor var ett plus. Min andra värmepump jag köpt av dem. Första gången var lika bra.
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Jag vet knappt var jag ska börja.
Försökte maila dem för att boka tid, men efter flera försök fick jag svar. Där bad dom mig att ringa istället, hur kommer det sig inte att man kan boka en tid över mail år 2021? Jag jobbar kontorstider, och när jag har lunch har dom lunch. Tog flera veckor innan jag lyckades få tag i dem. Varför göra det så komplicerat?
Berättade att elpatronen på min värmepump har gått sönder, och att jag mätt upp med multimeter att den har låg resistant mot GND och att det får jordfelsbrytaren att bryta ut. Revider sa att de inte kan komma ut och byta direkt, utan måste först skicka en tekniker för att serva pumpen och sedan skicka en offert.
Efter flera avbokningar efter utsatt tid, kom det tillsist en riktigt grinig kille.
Jag stälde några frågor, och han berättade surt till mig direkt att jag inte rengjort filteret ordentligt. Berättade om elpatronen men han trodde mig inte, så han kopplade in den och jordfelsbrytaren slog till och huset blev svart, och utan förvarning så bröts min sambos telefonmöte.
Vi pratade snabbt om elpatronen, sa att jag är tveksam om jag ens behöver den om jag ska låta den vara. Han föreslog att jag skulle signa upp för en försäkring på värmepannan. Efter 6 månader så kan jag ta ut en ny elpatron på föräkringen. Den idioten föreslog altså för mig att jag skulle utföra ett FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI!
Jag frågade också hur kompressorn mådde, och om det behövde fyllas på. Han sa att han har redan fyllt på. Jag blev överraskad, och nämde för honom att jag inte sett honom bära in något köldmedium in i huset, så hur kan han ha fyllt på. Oklart vad han svarade, men då började han säga till mig att jag var för nära, och p.g.a. corona. Så jag skulle gå ut ur rummet och han skulle ropa på mig när det är klart. Föreståligt att man ska vara försiktigt med convid, men har en känsla att jag blev för frågvis.
Han ändrade i pumpen, så att elpatronen var inaktiverad och inte bara utkopplad. Vilket betyder att den larmar lite då och då nu. Mycket irriterande, inget den gjorde förut.
Efter han var färdigt hade han summerat upp en hel lista med delar som behövde bytas ut. Och han skickade offert på en ny värmepump till mig, alt på vad det skulle kosta att byta allt.
Givetvis ville jag inte att den här killen skulle komma nära min pump igen, så tackade vänligt nej.
Fick en faktura på 2600:- för 45 minuters felsökning som jag betalade direkt, orkade inte bråka. Betalade inom 2 dagar. Efter en månad så får jag telefonsamtal om att jag inte har betalt min faktura, visade sig att de registrerat att jag skulle betala hela reparationen, och förväntade mig att jag skulle ha betalt för dem. Det här var bara droppen...
Håll er långt ifrån det här företaget, har aldrig varit med om sämre personkemi.Hej Jimmy
Revider Energi AB IVT Center
Tack för inlämnat omdöme. Jag har pratat med de inblandade om vad som hänt gällande den långa väntetiden för tidsbokning. Vi har haft mejlkonversation med dig om tidsbokning. Det var i februari som vi var fullbokade då vi i första hand försökte hjälpa de kunder som hade akuta problem med sin värme.
Det har blivit något missförstånd med bokningen när det gäller service eller felsökning. Vi gör först en felsökning för att kunna säkerställa felet därefter kan service utföras. Det var beklagligt att serviceteknikern inte varnat er för eventuellt el-avbrott vid vår felsökning.
Vi rekommenderar alltid våra kunder att förlänga sin försäkring. Det måste vara ett stort missförstånd att kunna teckna någon försäkring fast felet kvarstår. Vi har haft samtal med vår servicetekniker om det.
Servicetekniker trodde att du frågade om påfyllning av brain i nivåkärlet och inte köldmedium i kylkretsen.
Vi har inte skickat mer än en faktura, när du meddelade oss att du betalat fakturan så upplyste vi dig om att den kostnaden skulle tas bort från offerten på reparationen ifall du skulle godkänna den. Så någon faktura på reparation är inte skickad.
Synd att du inte hörde av dig till oss för att lösa problemen, vi hade då haft en möjlighet att kunna hjälpa dig. Med vänlig hälsning Said Zainali Revider Energi Service AB -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi fick ett underbart bemötande, råd och värdering av Andreas Greiff. Fick hjälp med att byta från oljepanna till bergsvärme, Gick snabbt och smidigt. På två dagar, en dag borra energihålet, och andra dagen byta värmepannan. sanering och bortforsling av oljetanken, Rekommenderar starkt+++
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Snabbt och smidigt och enligt offert trots strul med befintliga rör som installatör löste på ett snyggt sätt.
Tog in många offerter och några tyckte absolut att vi skulle välja bergvärme men det skulle kosta 50k till, deras argument var att pumpen låter men denna är så tyst att det enda sättet att veta om den är igång är att titta om den snurrar, luft-vatten värmepumpen IVT AIR-X 407!!
Dessutom mycket varmvatten från Air module E9 så tre vuxna och ett barn kan alla duscha utan att varmvattnet tar slut. -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi är mycket nöjda med vår luft-vatten-värmepump IVTAirX 409 som drar så få kw men ger så mycket värme! Även elräkningen för kalla januari blev låg. Vi uppskattar också att den gick att kombinera med vårt solfångarsystem.
Att den är så tyst uppskattar både vi och grannarna.
Anna och Göran -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi råkade ut för ett varmvattenberedarhaveri i vintras när det var som kallast. Beredaren satt integrerad i vår bergvärmepumpanläggning från IVT. Vi kontaktade Revider såsom IVT service partner för att få hjälp dels med varmvattnet, men också för att få igång värmesystemet som lagt av. Revider installerade snabbt en ersättningsberedare och fick igång värmen. Då bergvärmepumpen var 21 år gammal tog vi beslut att byta ut hela paketet när vi ändå var på gång. Offert kom samma dag och pumpen anlände 2 veckor senare och installerades direkt. Superservice, proffsigt bemötande och en snygg, snabb installation när det som mest behövdes.
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi har beställt luft/vatten värme pump. Kostnad ca 110.000kr. Temperaturen är helt i obalans. Skiftar mellan 17-25.5 grader. Företaget kom inte ut och reglerade då säljaren hade förlorat sitt körkort, ingen annan skickades ut för att gå igenom systemet. Vi fick göra alla inställningar via FaceTime med säljaren på maskinen, tömma och reglera vatten nivå etc. Efter detta fungerade det fortfarande inte. Vi luftade element. Det blev ändå inte stabil temperatur. Inget är fel säger dom, samtidigt vägrar dom skriftligt svara på om man inte kan förvänta sig en jämn temperatur ( med nån grad diff vilket är ok) otrevlig personal på mailen som visar sig vara chefen/ägaren.!
Kopia hur han hanterar kund ärenden kan bifigas.
Har just fött barn för 9 dagar sedan och bett dom komma och kolla och även bett dom att kontakta min sambo då jag inte orkar kriga mer för att få hit dom. Företaget säger att det inte ingår, utan säger att vi blir debiterade om dom ska komma ut och gå igenom systemet med oss.
Dom säger också att om det inte lyser rött på maskinen så kommer dom att debitera oss för att dom kommit och kollat.
Vi har haft uppfattning att det ingår en genomgång på plats av maskinen. Det fick vi inte, vi har även fått göra manual inställningar själv på maskinen, som vi trott att dom skulle göra och ställa in. ( och då menar vi inte att reglera vilken temperatur vi vill ha, ) utan inställningar där man svarar på olika saker i maskinen och ställer in enligt deras anvisningar!
Dom har även missat att täta runt rören som dom dragit. Installatören säger att det skulle vara elektrikern som skulle gjort det när dom inte hinner det (??) och chefen Martin Selenius på företaget tar inte på sig att missen är fel utan får det att låta som dom gör oss en tjänst att komma ut och åtgärda detta. Vi är nu rädda efter flera veckor efter installation att vi har fått någon fuktskada då det varit regn och snö storm under dessa veckor. Det var en slump att min sambo stack in huvudet och uppmärksammade denna miss.
En faktura ställdes även ut med 7 dagars netto när vi var inlagda för förlossning. Eftersom deras säljare Andreas hade sagt tillslut att han skulle komma och gå igenom maskinen med oss och vi åkte in till förlossningen tidigare än planerat så fick vi avboka och skjuta på mötet med dom . Så när dom ställde ut fakturan så visste dom att vi inte var hemma, dom sa inte heller att det var en faktura påväg och vi väntade inte den då i och med att arbetet inte var klart ,tätning inte gjord, genomgång på plats inte skett mm. Vi var inlagd en vecka och dom ställde ut fakturan med 7 dagars netto i vetskap att vi var på sjukhuset med svåra komplikationer och satte sen igång ränta fast arbetet inte var klart.
Detta har föranlett veckor av stress och otrevligt bemötande av deras chef av alla. Vi bad dom skjuta på fakturan tills dom kommit ut, och tills dom gjort klart, då vi kände att vi tappat förtroende för dom då dom verkade vägrat komma ut och gå igenom eller fixa rören som inte isolerats. Hade allt varit klart hade det inte ens varit en diskussion om att skjuta på fakturan vi sett efter hemkomst från sjukhuset. Det ville dom inte utan säger bara att det går till inkasso om vi inte betalar. Det hade varit så lätt för dom att kunna säga, vi ber om ursäkt att ingen kommit och gått igenom maskinen med er, självklart skickar vi ut någon och vi är ledsna att det missats isoleras runt rören, vi kommer säkerställa på plast att ingen fukt kommit igenom och slutföra det och prata med berörd personal som missat detta. Det hade gått så mycket snabbare än VECKOR AV ATT BE DOM OM DETTA, och det hade gjort att man som kund kände sig ok.
Vi valde detta företag då vi läst bra om själva IVT maskinerna och för att deras säljare Andreas var så himla trevlig och verkade så kunnig.
Så det är så himla tråkigt att betala sådana här summor och sen få helt annat bemötande och bara sticka huvudet i sanden och sen även inte känna att det funkar och är stabil temperatur. Kan tyvärr inte rekommendera detta företag och deras chef/ägare tar ner det heltHej Monia, vi tycker självklart det är väldigt tråkigt att ni är så missnöjda med er värmepump och det arbete vi utfört hos er den femte februari 2021 och vill därför tydligt förklara vår inställning och det du beklagligtvis verkar ha missuppfattat.
Revider Energi AB IVT Center
När vi gör en installation går installatören samtidigt igenom installationen för att säkerställa att värmepumpen går som den skall och visar kunden de inställningar man kan göra innan vi lämnar arbetsplatsen. Efter vår installation bokade vår kontaktperson in en s.k. kundgenomgång med er som ni senare bokade av i samband med din förlossning. Därefter kom ni överens med vår representant att göra genomgången via FaceTime i stället (något ni då inte hade något emot) vår representant gick då igenom de funktioner som är aktuella med er.
När fakturans förfallodatum passerats med drygt en vecka kom det via mail en rad ej relevanta klagomål på vår installation som skäl och grund för att inte betala in fakturan i tid. Ni hade klagomål bl.a. "att våra arbeten inte var färdigställda och att ni hade mycket ojämn värme i huset". Värmepumpen jobbar efter en s.k. kurvstyrning, alltså värmepumpen gör varmare och svalare framledning beroende på utetemperaturen, så fungerar alla moderna värmesystem i dag. Att ni har ojämn temperatur i olika rum i ert hus har alltså inget med värmepumpen att göra, utan det är husets interna värmesystem som då bör justeras. Samma obalans måste ni naturligtvis även haft med er tidigare elpanna. Att då skylla detta på att vår installation är direkt felaktigt, vi påtalade då att om vi skulle åka ut och felsöka husets värmesystem faller detta utanför våra garantier och kostar därför extra eftersom det inte har något med vår installation att göra. Att denna upplysning uppfattas som "otrevligt bemötande och att vi inte tar vårt ansvar eller "sticker huvudet i sanden" är också fel. Att personal som sköter faktureringen inte har koll på när du är på sjukhus är inte så konstigt, hur skulle dom veta det?. Vi har 10 dgr netto på alla våra fakturor. Köper du en bil får du betala före leverans, så där har vi knappast hellre några konstigheter från vår sida, dessutom har ni hela tiden vetat om betalningsvillkoren.
Ni har också klagat över felaktiga varmvattentemperaturen, vi förklarade att vi rekommenderar värmepumpens program ställt på komforttemperatur, vid ett besök på plats visade det sig att ni ändrat temperaturprogrammet för varmvattnet till EcoPlus. Ni har också felaktigt påstått att varmvattnet inte får överstiga 38 grader vilket skulle göra risken för legionella bakterier överhängande vid en sådan låg temperatur.
Ett annat klagomål gällde en håltagning i yttervägg ca 60-70 cm ovanför marknivå som då skulle utgöra ett riskmoment för fuktskada i huset, vilket inte är möjligt. För att få bort denna punkt från er lista åkte vår installatör ut och tätade hålet ytterligare med byggskum.
Vi har också haft ytterligare en genomgång på plats av värmepumpen i samband med tätningen i yttervägg med er.
Det förefaller som att varje försök från vår sida att på ett tydligt sätt förklara er värmepumps funktioner och ert hus värmesystem uppfattas av er som att vi skulle vara otrevliga, inte vilja göra rätt för oss och att vi skulle ha en dålig service och inte ge er respons på era önskemål. Detta är kan jag försäkra helt felaktigt. Vi är väldigt måna om våra kunder både på kort och lång sikt. Däremot anser vi det som vår skyldighet att påtala det som ni verkar ha missuppfattat.
Med vår förhoppning att ni i framtiden kommer inse vilken bra och problemfri värmepump ni har installerat och vilken utmärkt besparing ni över åren kommer göra och det är också vår förhoppning att ni hör av er om ni har några frågor även framledes.
Med vänlig Hälsning
Martin Selenius -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi är väldigt nöjda. Fick många offerter och valde Revider som gjorde ett suveränt och snabbt jobb och nu har vi luftvatten värmepump och vattenburen värme - allt jobb tog en dryg vecka. Installatörerna jobbade otroligt effektivt och var extremt professionella. Huset är nu jämnvarmt för första gången någonsin. Det var en stor insats och gick bättre och smidigare än vi kunde förvänta oss.
-
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Snabb hjälp, bra service samt mycket bra bemötande i samband med byte av bergvärmeanläggning. Jag kommer fortsätta att anlita Revider i samband med service etc.
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi valde en luft/vatten pump från IVT via Revider Energi AB.
Mycket tack vare vår kontakt där Andreas Greiff som genuint visat intresse för vårt hus och för att hitta bästa lösningen.
Installationen gick väldigt smidigt, allt var klart på en dag och värmen och varmvatten funkade igen efter bara en timme.
Nu när vi haft det installerat ett tag kan jag bara säga att vi är väldigt nöjda,
Vi störs inte det minsta av något ljud från ute delen, och vi sparar en hel del på vår elräkning.
Kan bara starkt rekommendera -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Vi köpte och installerade bergvärme i vårt hus för ett par veckor sedan. Vi blev bra bemötta av företaget under hela processen från offert till installation. Framför allt vill vi framhålla att logistiken och planeringen där många olika företag samarbetar det fungerade väldigt bra.
En reflektion kan dock vara att vi blev lite osäkra på vem som företrädde Revidir i alla delaktiviteter. Kunde varit bra att kanske upplysa mer tydligt att Revidir inte skulle vara närvarande under aktiviteterna. Ibland fick vi frågor som vi inte riktigt visste om vi skulle svara på eller hänvisa till Revidir. Men Martin var alltid lätt att nå och få klargörande information.
Sammanfattningsvis fungerade installationen bra och och vi är klart nöjda med Revidir.Tack för dina synpunkter, vid en bergvärmeinstallation är det många yrkesgrupper inblandade: brunnsborrare, slangsättare, bergvärmeinstallatör, elektriker samt ibland även baxare som lyfter tungt, alla dessa koordineras av Revider, ibland uppstår frågor på plats och då är det alltid bäst att även fråga slutkund om dessa detaljer. Revider är självklart ansvarig för hela entreprenaden. God Jul & Gott Nytt År
Revider Energi AB IVT Center -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Revider hjälpte oss med byte av Luft/ Vatten värmepump IVT. Smidigt, snabb, trevlig. Vi rekommenderar till andra👍
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Samlade in xx offerter från olika leverantörer/återförsäljare.
Bäst och mest seriös återkoppling från Revider. Det blev inköp av en IVT AIR-X 409. Installation och driftsättning på 7 timmar. Allt fungerat genomgående bra, från säljare till röris och elektriker och uppföljning av säljare. Tack! -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Effektiv leverans exakt spå tid som utlovats.
trevliga och kompetenta proffs som installerade anläggningen. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Luftvärmepump 807.
Enkel bokning.
Snabbt och professionellt. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
REVIDER hjälpte oss med installation av ny VP värme tank.
Utmärkt, mycket snabbt och smidig service
VI Rekommenderar de verkligen till andra :)
Sam & Roza -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Inledningsvis fick vi ett gott intryck av företaget. Installationen var snabb och effektmässigt funkar pumpen jättebra. Men så fort ett problem uppstod blev de tyvärr både otrevliga och ohjälpsamma.
Säljaren sade att pumpen var så tyst att vi inte skulle märka den alls. Vi sade att vi skulle bygga en altan ovanpå och frågade om den verkligen var tyst. Säljaren sade då ordagrant "ni kommer inte ens att märka den. Den är tyst som en diskmaskin". Detta visade sig inte alls stämma. I perioder låter den rejält, varje dag, så högt att vi till och med hör den inomhus.
Jag hörde av mig omgående om detta. Jag ringde och pratade själv med säljaren. Sedan tog det lite över ett år innan vi fick hjälp, men eftersom det var under pandemin tyckte vi att det var okej.
När säljaren till slut kom tillbaka för att kontrollera pumpen tog vi upp problemet. Vi frågade på vanligt trevligt vis om de kunde hjälpa oss att göra något. Men han hade ett mycket otrevligt bemötande, och började låtsas som att han inte hade sagt till oss att pumpen är tyst. Plötsligt hette det att han hade menat att den var tyst "på sommaren" - men på sommaren är den ju knappt igång. Ska man bedöma hur mycket en bils motor låter när bilen är av också? Det är uppenbart falsk marknadsföring.
Säljaren erbjöd ingen hjälp. Han sade att det höga ljudet kunde ha med placeringen att göra. Men inte en enda gång föreslog han att han kunde undersöka problemet. Istället började han komma med den ena mer märkliga bortförklaringen än den andra, och flera rena lögner. Det var väldigt obehagligt. Vid ett tillfälle stod han vid pumpen och fick ropa för att överrösta den, samtidigt som han gjorde en amatörmässig mätning med telefonen. Pumpen lät ungefär lika mycket som en bil som körde förbi och som just då gasade. Vi påpekade då att det ju uppenbart var ett högt ljud. Även det började han bortförklara. Han mätte inte ljudet med någon riktig utrustning. Företaget påstod sedan att ljudet är "som en vind som blåser förbi". Står man vid vår pump är det väldigt uppenbart att det inte stämmer - så låter det ibland, annars är det ett högt, dovt, brummande läte som hörs på långt håll.
I efterhand påstår företaget att det måste vara ett fel på vårt hus, eftersom vi hör pumpen klart och tydligt även inne. Det är ett helt vanligt 20-talshus, så varför fanns i så fall ingen information om att det fanns risker med vissa typer av hus? Vi fick heller ingen varning vid installation om att placeringen inte var lämplig. Säljaren sade att de kunde felsöka - men att vi i så fall skulle få stå för notan. Vi påpekade detta otrevliga bemötande för chefen - som svarade lika otrevligt tillbaka. Han försöker också att svartmåla oss efter vårt kundmöte - trots att han inte ens var med vid det. Vi fick inte en enda ursäkt.
Till slut skickade de ändå ut en installatör, och då blev vårt problem något bättre. Pumpen låter fortfarande väldigt mycket mer än vad säljaren utlovade. Men installatörerna gjorde någon förbättring, så att det inte hörs lika mycket inomhus. Det var alltså något man kunde ha beaktat från första början när vi sade att det fanns ett problem. Det är ovanligt att bli bemött på ett så här otrevligt vis av ett företag. Vi har renoverat precis hela huset och har inte haft något liknande problem förut.
Jag skulle inte välja det här företaget igen, de kändes otrevliga och oseriösa, i både löften och kundbemötande. Tonen i deras svar skvallrar om att det är ett företag som på intet vis månar om sina kunder.Väldigt tråkigt att ni är missnöjda med ljudet. Värmepumpen installerades den 27.1.2020 och era klagomål kom oss tillhanda den 2.12.2020 alltså snart ett år efter installationen. Maskinen är enligt oberoende labbtest marknadens tystaste, enl. EN 12102: 49 dB(A) och en meter ifrån: A7/W35 37: dB(A) Vi har vid tre olika besök konstaterat att den går och låter normalt. Förbrukad energi för värme och varmvatten 27.1.2020 till 7.1.2021 blev 6 400 kWh för ett hyffsat stort hus, så besparingen är mycket bra. Vi har installerat hundratals enheter och du är faktiskt den första som klagar på ljudet. Vid installationen ville ni vrida utedelen mot en stenmur. Den 7 januari 2021 åkte vi ut och vred utedelen så den är riktad bort från ert hus, mycket mer kan vi faktiskt inte göra. När vår representant var ute hos er och träffade dig för första gången (hade bara träffad din man tidigare) för att höra dina klagomål hade han svårt att få dig att lyssna på sakliga argument. Jag kan försäkra dig att vi varken ljuger, har falsk marknadsföring eller försöker undandra oss vårt ansvar. Du hänvisar till påståenden från vår representant vid ett möte där du själv inte var med. Du som journalist borde veta att man också måste lyssna, Röstläget från din sida var så pass högt att folk vände sig om på gatan utanför ert hus, under dessa förhållanden kan knappast konstruktiva samtal föras. Faktum är att vi aldrig bemötts på likartat sätt någonsin tidigare, så personkemin mellan er stämde inte riktigt. Hur som helst hoppas jag att ni blir nöjda med dagens åtgärd, vi kommer inte debitera ominstallationen. Med vänliga hälsningar Martin Selenius
Revider Energi AB IVT Center -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Snabb installation och mycket bra service.
Det blev ett missförstånd vid installationen och ett rör blev felaktigt placerat, detta åtgärdades snabbt.
Mycket nöjd! -
skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
Revider hjälpte oss med byte av bergvärmepump. Otroligt smidigt, tydlig offert där allt ingick och ett superfint arbete där allt funkade direkt. Vi är supernöjda med utfallet / Christian
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Mycket seriöst bemötande. Känt mig trygg genom hela utförandet.
Andreas Greiff utförde en besiktning av hela installationen samt gav en handhavande kurs efter driftsättning.
Maskinen, IVT AirX har fungerat perfekt under 1,5 år. -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Mycket effektiv vatten/luftvärmepump, värmer gott och sparar redan in pengar åt mig.
Det blev ett missförstånd ang fundamentets höjd, men jag fick jättebra hjälp av Andreas Greiff, att åtgärda det, så det blev perfekt.
Nöjd kund. -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Väldigt samarbetsvilliga och visade ett stort intresse för att verkligen få allt rätt till. Otroligt professionella och pålitliga.
Allt gick super smidigt. Hade bra rekommendationer och tillmötesgående. De är väldigt strukturerade och hade god planering vilket gjorde att de utförde arbetet utan problem under en dag. Rekommenderar starkt detta företag! -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Det gick väldigt fort med installationen, lite för fort tycker jag. Rör och kopplingar blev inte alltid helt rakt eller i vinkel, inget som är mycket irriterande men kunde gjorts lite noggrannare. I övrigt så var installationen helt okej och bra gäng som kom.
Hej och tack för att du tog dig tid. Ibland går det tyvärr inte att få alla rör perfekt i våg och vinkel beroende på det utrymme som finns att tillgå, att det går fort är inte synonymt med slarv utan detta beror på rutin, installatörerna gör en installation per dag så efter 20 år...Mvh Martin Selenius
Installation -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Köpte luft/vattenanläggning med installation januari 2020. Funkade mycket bra med installationen.
Reviders proffsiga och väldigt trevliga installatörer gjorde jobbet på mindre än 6 timmar (inkl. lunch).
Mycket nöjd! -
Skulle höra av lite senare för att kolla att allt blev bra. ????
-
Jättekompetenta killar som installerade 2 värmepumpar i vårt hus. Vi fick även bra instruktioner hur dessa används. Dessutom bra hjälp att byta ut 3 st element som var trasiga i ett större rum dit värmen från värmepumpen inte nådde.
Rekommenderar definitivt dessa firman och killarna.👍🏻🤗 -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Köpte IVT Greenline 9kW + IVT-Anywhere.
Bra värde för pengarna, snabb respons till offertförfrågan.
Ganske svårt att få raka svar till mina frågor.
Väldigt dåligt jobb av elektrikern (OBS. Ej Revider anställd). Jag fick rätta till själv med telefon stöd från Saeed, Reviders Tek-chef.
Summering. Nojd med slutresultat men lite krånglig att nå dit.
PS. IVT-Anywhere dokumentation är värdelös.......inte Reviders fel men kanske de kunde ta upp det med IVT.Hej Philip och tack för att du tog dig tid med att svara.
Revider Energi AB IVT Center
Jag antar att ditt klagomål på elektrikern gällde din tilläggsbeställning av IVT Anywhere. Den nätverkskabel som skall anslutas till husets nätverk är inget vi har att göra med, denna får kunderna ombesörja själva. Vad elektrikern gjort är att han provisoriskt tagit din nätverkskabel och anslutit till boxen för att få igång de nätverksbaserade tjänsterna. Någon kabeldragning har vi heller inte tagit betalt för. Du kan jämföra med att du köper en TV men antennsladden till antennen ingår inte heller här.
Med vänlig hälsning
Martin Selenius -
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Är en otroligt nöjd kund. Fick oerhört bra och snabb service, från första kontakt till färdig installation. Mycket trevlig och hjälpsam säljare och övrig personal var också väldigt bra. Installerade värmepanna och luftvärmepump och forslade bort de gamla. Rekommenderas varmt!
-
skrev om Revider Energi AB IVT Center
Snabbt och smidigt. När vi väl fått ok från kommunen var det i princip frågan om att borra på en dag och installera pumpen nästa dag. Det blev en liten hicka med el-arbetet, men inget som inte löste sig samma dag.
-
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Hej jag är nöjd med allt och ger utmärkt betyg, ni kom snabbt och utförde det jag/vi eftersökte så idet hela är jag/vi supernöjda
-
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Snabb och bra service och bra bemötande.
Bytt bergvärmepump då den gamla gav upp efter 16 år. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Vi skulle sätta in bergvärme, vilket till en början gick bra. Men sen anlitade Revider ett företag som skulle installera givaren inne i huset. Den "hantverkaren" borrade sig genom kaklet i vår dusch. Inte nog med det, sen föreslog han att han skulle göra ett nytt hål i kaklet på motsatt vägg så att ledningen till givaren kunde gå genom vår dusch. Tyvärr så var det inte på skämt, vilket vi såklart trodde först. Sen skickades det dit någon klåpare som skulle komma med olika lösningsförslag gällande den genomborrade kakelplattan. Det var inga vidare förslag han hade, dessvärre. Revider kunde ha skött det snyggare, helt enkelt. Det slutade med att jag bad om en blygsam revidering av fakturan, som Revider gick med på, därav betyg 2 och inte 1 som ligger närmare till hands. Huruvida vi sparat någon energi än får jag låta vara osagt då jag bara sporadiskt jämfört några elräkningar.
Hej Erik och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme.
Installation
Vi beklagar givetvis att vi borrade fel för kabeln in i Ert badrum, elektrikern var själv chockad när han upptäckte sin fadäs, därav hans konstiga förslag på lösning av problemet. Alla kan göra fel, det är snarare en tidsfråga tills det händer. Vi har tidigare aldrig gjort något liknande fel och då har det borrats åtskilliga hål under åren men detta kan ju knappast glädja Er.
När ett fel uppstår som vi orsakat är det vi som skall rätta till det, därför anlitade vi en certifierad plattsättare för att komma med åtgärdsförslag på lösning av problemet, dessa förslag ogillades av dig och ni föreslog ekonomisk kompensation i stället, vilket vi utan protest gick med på, jag kan inte förstå hur vi "kunnat sköta detta snyggare" (bortsett vårt misstag). Jag hoppas ni däremot är nöjda med installationen av själva bergvärmen och att det blev en snygg installation. Att ni framöver kommer spara energi enligt kalkylerna är jag helt övertygad om. Som ytterligare kompensation för vårt misstag erbjuder vi gratis tre och femårs garantiservice,
Med vänlig hälsning
Martin Selenius -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Byte av trasig bergvärmepump.
Snabb handläggning, givande resonemang runt de åtgärder som måste
göras. Utbytesarbetet gick snabbt och det märktes att "man visste vad man
gjorde".
Sammanfattningsvis, förtroende för företaget, kommer att forts. som kund. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Bra bemötande, dålig el installation i tvättstuga
Hej Fredrik! tack för din rekommendation.
Installation
Tråkigt att det blev galet galet i din nya tvättstuga. Eftersom ni byggde nytt gav jag instruktioner till dig i förväg att er elektriker skulle dra fram el till värmepumpen dolt i väggarna till en arbetsbrytare samt även tom-rör för ute-givaren, detta gjordes tyvärr inte, när vår elektriker därför blev tvungen att dra utanpåliggande kablar till er elcentral och på platsen blev anvisad var han skulle borra genom väggen borrade han i rören till golvvärmen, detta var inte vara vårt fel. Jag har full förståelse för att det är mycket att hålla reda på under ett bygge så det är lätt hänt att detaljer glöms bort men den "dåliga elen i tvättstugan" orsakades inte av vår elektriker.
Med vänlig hälsning
Martin Selenius -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Martin och hans personal uppträder mycket seriöst och förklarar hur man får ut mest av produkten.
Jag bytt ut min bergvärmepump med hjälp av Martins tekniker.
Allt har fungerat perfekt och är mycket nöjd. -
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Allt fungerade bra. Bra bemötande.
-
skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
Verkar vara ett seriöst och bra företag. Installerade bergvärme till ett bra pris. Snabbt och snyggt. Det enda var att offerten inte stämde överens med slutpriset. En del tillägg var uppenbara och borde ha meddelats. Dock inga större saker. Klart nöjd med installationen.
Hej Ulf och tack för att du tog dig tid för en rekommendation.
Installation
Bra att du i stort är nöjd med din installation. Vi tar till oss av din kritik för oförutsedda merkostnader som tillkommit och här krävs uppenbarligen att vi är extra tydliga. Vi har på baksidan av offert/orderbekräftelse prissatt de moment som kan tillkomma.
De merkostnader som drabbat dig är materialkostnader runt borrhålet. Ofta hamnar inte borrhålet där vi först ansett vara lämpligt p.g.a. va, elkablar mm, därför kan tillkommande kostnader uppstå som vi inte kunnat förutse, t.ex. längre foderrör, markslang grävning mm. Annars har våra offerter fasta priser, för dessa moment lämnar inga andra entreprenörer fasta priser på. Vi skall försöka vara tydligare i framtiden.
Med vänlig hälsning
Martin Selenius