Revider Energi AB IVT Center

Djupdalsvägen 1, 192 51 Sollentuna — Visa karta

Vår affärsidé är att vara en heltäckande leverantör inom uppvärmning och energibesparing i Stockholmsområdet.

Vår huvudsakliga kompetens och arbetsområde är värmepumpsinstallationer i alla typer av fastigheter samt service, reparation och energioptimering via egenutvecklad analys & mätutrustning.

Revider Energi AB utför alla typer av värmepumpsinstallationer på helentreprenad i Stockholmsområdet. Vi hjälper våra kunder med gratis energirådgivning, dimensionering av värmepumpen och lämnar förslag på den mest kostnadseffektiva värmepumpen utifrån kundens fastighet och önskemål. Revider Energi AB är ett IVT Center och aktoriserat serviceombud åt IVT.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 30 kunder tycker om Revider Energi AB IVT Center

• JONNY W

2020-05-14

JONNY W skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Mycket seriöst bemötande. Känt mig trygg genom hela utförandet.
    Andreas Greiff utförde en besiktning av hela installationen samt gav en handhavande kurs efter driftsättning.
    Maskinen, IVT AirX har fungerat perfekt under 1,5 år. Läs mer
    2020-05-14 MARTIN S svarar JONNY W
    Hej Jonny och tack för att du tog dig tid med ett omdöme.
    Mvh Martin Selenius
  • 2020-04-17

Max Benjamin Flax P skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Mycket effektiv vatten/luftvärmepump, värmer gott och sparar redan in pengar åt mig.
    Det blev ett missförstånd ang fundamentets höjd, men jag fick jättebra hjälp av Andreas Greiff, att åtgärda det, så det blev perfekt.
    Nöjd kund. Läs mer
    2020-04-17 MARTIN S svarar Max Benjamin Flax P
    Hej och tack för att du tog dig tid
  • NATALIA M

2020-04-14

NATALIA M skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Väldigt samarbetsvilliga och visade ett stort intresse för att verkligen få allt rätt till. Otroligt professionella och pålitliga.
    Allt gick super smidigt. Hade bra rekommendationer och tillmötesgående. De är väldigt strukturerade och hade god planering vilket gjorde att de utförde arbetet utan problem under en dag. Rekommenderar starkt detta företag! Läs mer
    2020-04-14 MARTIN S svarar NATALIA M
    Hej Natalia och tack för att du tog dig tid att svara
  • 2020-03-07

Per-Erik ? skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Det gick väldigt fort med installationen, lite för fort tycker jag. Rör och kopplingar blev inte alltid helt rakt eller i vinkel, inget som är mycket irriterande men kunde gjorts lite noggrannare. I övrigt så var installationen helt okej och bra gäng som kom. Läs mer
    2020-03-07 Representant för Revider Energi svarar Per-Erik ?
    Hej och tack för att du tog dig tid. Ibland går det tyvärr inte att få alla rör perfekt i våg och vinkel beroende på det utrymme som finns att tillgå, att det går fort är inte synonymt med slarv utan detta beror på rutin, installatörerna gör en installation per dag så efter 20 år...Mvh Martin Selenius
  • 2020-03-06

Kent V skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Bra och snabb service!! Enkla att ha att göra med! Läs mer
    2020-03-07 Representant för Revider Energi svarar Kent V
    Hej och tack för att du tog dig tid. Mvh Martin Selenius
  • 2020-03-06

Lars A skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Köpte luft/vattenanläggning med installation januari 2020. Funkade mycket bra med installationen.
    Reviders proffsiga och väldigt trevliga installatörer gjorde jobbet på mindre än 6 timmar (inkl. lunch).
    Mycket nöjd! Läs mer
    2020-03-06 MARTIN S svarar Lars A
    Hej Lars och tack för att du tog dig tid Mvh Martin Selenius

Fredrik E skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Byta av pump i bergvärmepanna.
    Generellt bra bemött av både kundmottagning och servicetekniker.
    Bra och snabb åtgärd - de levererade på det.
    Överlag bra. Läs mer
    2020-02-29 Representant för Revider Energi svarar Fredrik E
    Tack för att tog dig tid att svara!

Ingmari Ö skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Service av bergvärmepump.
    Alltid väl bemött. Läs mer
    2020-02-29 Representant för Revider Energi svarar Ingmari Ö
    Tack för att du bemödade dig att svara!

Bosse N skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Proffsigt genomfört med god känsla och artigt bemötande Läs mer
    2020-03-06 MARTIN S svarar Bosse N
    Hej Bosse och tack för att du tog dig tid
    MARTIN S, Revider Energi AB IVT Center gillar detta
  • 2020-02-27

Ronny A skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Skulle höra av lite senare för att kolla att allt blev bra. ???? Läs mer
    2020-02-27 Representant för Revider Energi svarar Ronny A
    Hej och tack för att du tog dig tid att svara. Om vi inte kontaktat dig efter installationen, om du har frågor eller inte fått en genomgång, ring mig snarast så ordnar vi en tid 08-590 745 70 Mvh Martin Selenius
  • 2020-02-26

Camilla G skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Jättekompetenta killar som installerade 2 värmepumpar i vårt hus. Vi fick även bra instruktioner hur dessa används. Dessutom bra hjälp att byta ut 3 st element som var trasiga i ett större rum dit värmen från värmepumpen inte nådde.
    Rekommenderar definitivt dessa firman och killarna.👍🏻🤗 Läs mer
    2020-02-26 MARTIN S svarar Camilla G
    Tack för att du tog dig tid att svara. Kul att du är nöjd och lycka till Mvh Martin Selenius
  • 2020-02-25

Philip T skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Köpte IVT Greenline 9kW + IVT-Anywhere.
    Bra värde för pengarna, snabb respons till offertförfrågan.
    Ganske svårt att få raka svar till mina frågor.
    Väldigt dåligt jobb av elektrikern (OBS. Ej Revider anställd). Jag fick rätta till själv med telefon stöd från Saeed, Reviders Tek-chef.
    Summering. Nojd med slutresultat men lite krånglig att nå dit.
    PS. IVT-Anywhere dokumentation är värdelös.......inte Reviders fel men kanske de kunde ta upp det med IVT. Läs mer
    2020-02-26 Representant för Revider Energi svarar Philip T
    Hej Philip och tack för att du tog dig tid med att svara.

Jag antar att ditt klagomål på elektrikern gällde din tilläggsbeställning av IVT Anywhere. Den nätverkskabel som skall anslutas till husets nätverk är inget vi har att göra med, denna får kunderna ombesörja själva. Vad elektrikern gjort är att han provisoriskt tagit din nätverkskabel och anslutit till boxen för att få igång de nätverksbaserade tjänsterna. Någon kabeldragning har vi heller inte tagit betalt för. Du kan jämföra med att du köper en TV men antennsladden till antennen ingår inte heller här.
  • 2020-02-25

Sture K skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center
    Snabbt och bra möte med säljare, nöjd med pris och installation Läs mer
    2020-02-26 Representant för Revider Energi svarar Sture K
    Hej Sture och tack för att du tog dig tid att svara.
  • REBECCA K

2019-11-30

REBECCA K skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Är en otroligt nöjd kund. Fick oerhört bra och snabb service, från första kontakt till färdig installation. Mycket trevlig och hjälpsam säljare och övrig personal var också väldigt bra. Installerade värmepanna och luftvärmepump och forslade bort de gamla. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Peter O

2017-05-23

Peter O skrev om Revider Energi AB IVT Center
    Snabbt och smidigt. När vi väl fått ok från kommunen var det i princip frågan om att borra på en dag och installera pumpen nästa dag. Det blev en liten hicka med el-arbetet, men inget som inte löste sig samma dag. Läs mer

Jukka V skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Hej jag är nöjd med allt och ger utmärkt betyg, ni kom snabbt och utförde det jag/vi eftersökte så idet hela är jag/vi supernöjda Läs mer

Per S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Snabb och bra service och bra bemötande.
    Bytt bergvärmepump då den gamla gav upp efter 16 år. Läs mer

Erik S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Vi skulle sätta in bergvärme, vilket till en början gick bra. Men sen anlitade Revider ett företag som skulle installera givaren inne i huset. Den "hantverkaren" borrade sig genom kaklet i vår dusch. Inte nog med det, sen föreslog han att han skulle göra ett nytt hål i kaklet på motsatt vägg så att ledningen till givaren kunde gå genom vår dusch. Tyvärr så var det inte på skämt, vilket vi såklart trodde först. Sen skickades det dit någon klåpare som skulle komma med olika lösningsförslag gällande den genomborrade kakelplattan. Det var inga vidare förslag han hade, dessvärre. Revider kunde ha skött det snyggare, helt enkelt. Det slutade med att jag bad om en blygsam revidering av fakturan, som Revider gick med på, därav betyg 2 och inte 1 som ligger närmare till hands. Huruvida vi sparat någon energi än får jag låta vara osagt då jag bara sporadiskt jämfört några elräkningar. Läs mer
    2017-05-18 Representant för Revider Energi svarar Erik S
    Hej Erik och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme.

Vi beklagar givetvis att vi borrade fel för kabeln in i Ert badrum, elektrikern var själv chockad när han upptäckte sin fadäs, därav hans konstiga förslag på lösning av problemet. Alla kan göra fel, det är snarare en tidsfråga tills det händer. Vi har tidigare aldrig gjort något liknande fel och då har det borrats åtskilliga hål under åren men detta kan ju knappast glädja Er.

När ett fel uppstår som vi orsakat är det vi som skall rätta till det, därför anlitade vi en certifierad plattsättare för att komma med åtgärdsförslag på lösning av problemet, dessa förslag ogillades av dig och ni föreslog ekonomisk kompensation i stället, vilket vi utan protest gick med på, jag kan inte förstå hur vi "kunnat sköta detta snyggare" (bortsett vårt misstag). Jag hoppas ni däremot är nöjda med installationen av själva bergvärmen och att det blev en snygg installation. Att ni framöver kommer spara energi enligt kalkylerna är jag helt övertygad om. Som ytterligare kompensation för vårt misstag erbjuder vi gratis tre och femårs garantiservice,

• 2017-05-17

Hans Å skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Byte av trasig bergvärmepump.
    Snabb handläggning, givande resonemang runt de åtgärder som måste
    göras. Utbytesarbetet gick snabbt och det märktes att "man visste vad man
    gjorde".
    Sammanfattningsvis, förtroende för företaget, kommer att forts. som kund. Läs mer
  • Fredrik L

2017-05-17

Fredrik L skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Bra bemötande, dålig el installation i tvättstuga Läs mer
    2017-05-17 MARTIN S svarar Fredrik L
    Hej Fredrik! tack för din rekommendation.

Tråkigt att det blev galet galet i din nya tvättstuga. Eftersom ni byggde nytt gav jag instruktioner till dig i förväg att er elektriker skulle dra fram el till värmepumpen dolt i väggarna till en arbetsbrytare samt även tom-rör för ute-givaren, detta gjordes tyvärr inte, när vår elektriker därför blev tvungen att dra utanpåliggande kablar till er elcentral och på platsen blev anvisad var han skulle borra genom väggen borrade han i rören till golvvärmen, detta var inte vara vårt fel. Jag har full förståelse för att det är mycket att hålla reda på under ett bygge så det är lätt hänt att detaljer glöms bort men den "dåliga elen i tvättstugan" orsakades inte av vår elektriker.

• 2017-05-17

Per-Runo W skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Martin och hans personal uppträder mycket seriöst och förklarar hur man får ut mest av produkten.
    Jag bytt ut min bergvärmepump med hjälp av Martins tekniker.
    Allt har fungerat perfekt och är mycket nöjd. Läs mer

Nils & Carina V skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Allt fungerade bra. Bra bemötande. Läs mer

Ulf N skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Verkar vara ett seriöst och bra företag. Installerade bergvärme till ett bra pris. Snabbt och snyggt. Det enda var att offerten inte stämde överens med slutpriset. En del tillägg var uppenbara och borde ha meddelats. Dock inga större saker. Klart nöjd med installationen. Läs mer
    2017-05-17 MARTIN S svarar Ulf N
    Hej Ulf och tack för att du tog dig tid för en rekommendation.

Bra att du i stort är nöjd med din installation. Vi tar till oss av din kritik för oförutsedda merkostnader som tillkommit och här krävs uppenbarligen att vi är extra tydliga. Vi har på baksidan av offert/orderbekräftelse prissatt de moment som kan tillkomma.
    De merkostnader som drabbat dig är materialkostnader runt borrhålet. Ofta hamnar inte borrhålet där vi först ansett vara lämpligt p.g.a. va, elkablar mm, därför kan tillkommande kostnader uppstå som vi inte kunnat förutse, t.ex. längre foderrör, markslang grävning mm. Annars har våra offerter fasta priser, för dessa moment lämnar inga andra entreprenörer fasta priser på. Vi skall försöka vara tydligare i framtiden.

Håkan B skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Det fungerade bra och teknikerna gjorde ett snyggt jobb med installationen. När de inte fick igång anläggningen direkt så återkom de dagen efter utan att krångla. Läs mer
  • Nicklas J

2017-05-15

Nicklas J skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Proffsigt från början till slut installation. Läs mer
  • 2017-05-15

Martin J skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Mycket proffsiga och snabba vid leverans och installation. Lite mindre på efter allt var klart. Läs mer
  • 2013-05-02

Göran S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Korrekta, snabba, kunniga, konkurenskraftiga Läs mer
  • 2013-04-19

Mats L skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Kunnigt, professionellt, bra bemötande. Smidig installation, och sedan har allt bara fungerat problemfritt.
    Även el-förbrukningskalkylerna som gjordes innan verkar stämma.
    Toppen! Läs mer
  • 2013-04-08

Kjell L skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Seriöst företag med kunniga medarbetare.
    Snabb leverans. Lyhörda för önskemål.Felaktig del byttes ut utan prut och för lång väntan. Läs mer
  • 2013-03-27

Mikael S skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center
    Proffesionella, i alla led från offertering, projektering, installation och support. Vi flyttade in i nya huset i januari för några år sedan, vi hade då redan beställt en bergvärmepump av revider, vi hade kommit överrens om installation i mars. Första morgonen i nya huset upptäcker vi att vi endast har ca: 1 minut varmvatten (med 3 barn). Det visar sig att den varmvattenberedaren i gamla pannan är sönderrostad. Säljare och mäklare svär sig fria och hänvisar till besiktning och undersökningsplikt. Tre månader utan varmvatten mitt i vintern för en familj på fem - känns sådär... Ringer Revider, inga problem säger de, vi kommer nästa vecka och installerar pumpen med beredare så kan ni köra den fram till mars då vi kommer och intallerar själva bergvärmen. Tack!!!
    Installatör och borrare som sedan dyker upp är lätta att ha att göra med, alla tider hölls, helt enkelt inget att klaga på. Bra genomgång kring inställning av pumpen, inga problem med efterföljande frågor, bara snabba kunniga svar. Kan varmt rekomendera Revider energi! Läs mer

Djupdalsvägen 1, 192 51 Sollentuna