Energikomfort Sverige AB

Energikomfort Sverige AB

Energikomfort erbjuder lösningar inom värme och kyla i Stockholm. Vi är en av Sveriges största återförsäljare av IVT värmepumpar och vår kunniga personal har lång erfarenhet av värmepumparnas reglercentraler och funktioner, för att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats.

Våra tjänster inkluderar bland annat:
- Service av värmepumpar
- Byten av befintliga värmepumpsanläggningar
- Nyinstallation och projektering av värmepumpar

Energikomfort är ett väl etablerat varumärke i stora delar av Stockholm, framförallt i Norrort.
Vårt kontor finner du på Tillverkarvägen 16 i Täby.

Välkommen!

Läs vad 250 kunder tycker om Energikomfort Sverige AB 2

2021-04-09
    Allt har fungerat helt enl mina förväntningar. Har haft IVT värmepump sedan okt 98. Den nya pumpen fungerar som den ska efter en vecka. Bra och snabbt bemötande. Rörmokare och bortforsling av gammal värmepanna ok. Trevliga alla medarbetare.
    2021-04-06
    Vi valde energikomfort pga alla fina omdömen. Vi bytte värmepump den 21/1. Installationen gick bra och vi var väldigt nöjda. Dock fick vi ingen handledning på hur den funkar. När vi får elräkningen i slutet av februari är den chockhög och jag känner att nåt är fel och orolig att nåt är fel och att den kanske går på el-patron. Min man ringer energikomfort som skickar en kille (en vecka senare) för att checka den. ;Mycket riktigt så var det glapp i elen så den har gått på elpatron till och från. De skickar en el-kille den 20/3 som ska åtgärda felet. Han kommer och fixar och säger att problemet är löst. Bra, tänker jag. Nytt problem uppstår. Den värmer inte upp vattnet mer än till 37-40 grader. suck. Vi ringer igen på måndag men då kan de inte skicka nån förrän på fredagen. Efter mycket tjat skickar den nån på onsdagen som kommer hit under sin lunch, stressad och som konstaterar att nåt är fel men han har inte tid att göra nåt åt det. Det kommer nån på fredagen (icke påläst så jag får ta om problemet en 3:e gång) . han vet inte vad det är för fel men säger att det enklast är att byta styrenheten och då borde problemet lösa sig. Detta var den 26/3. Sen dess har ingen hört av sig till oss. Vi har fått jaga säljare, VD via mail, ringt men de får inte tag i installatören som var här och skulle beställa styrenheten. Kontentan är att vi fortfarande inte har en värmepump som funkar, som helt har ballat ur. ömsom skållhett vatten, ömsom piss-ljummet vatten och som dessutom avdunstar en liter vatten om dagen. Jag är både besviken, förbannad och less. Var tog servicen vägen som alla så fint hyllar? Och är det så man behandlar en kund? Nästa steg om inget händer den här veckan är väl att häva köpet . tyvärr.
    Hej Yamina Tack för lämnat omdöme. I ditt fall verkar det röra sig om produktfel från tillverkare, misslyckad avhjälpning från vår sida samt bristfällig kommunikation. Det är oerhört tråkigt att du fick en dålig upplevelse när du förväntat dig annat, vi strävar ju alltid efter Nöjd Kund. Berörda kollegor har fått ta del av din feedback och du kommer att bli kontaktad för åtgärd. Vi drar lärdom från detta. Ha en fin dag! Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Energikomfort Sverige AB
    2021-03-23
    Högsta betyg!! fick trasig frånluftsvärmepump utbytt och installerad 3 dagar efter 1a kontakt. Mycket proffsigt bemötande av säljare och montörer. Rekommenderas varmt.
    2021-03-12
    Våran nya luft/luftvärmepump är kanon. Tyst, energisnål och sprider jämn värme i hela huset. 10 dagar efter bokad installation var allting på plats och den gamla borttagen. Snabb och proffsig leverans/installatör!
    Inget att klaga på helt enkelt.
    2021-02-28
    Blev exakt som avtalat. Mycket nöjd!
  • Örjan P
    2021-02-22
    Proffsigts och snabbt utfört. Appanslutningen hjälpte han till med också. Jag är jätte nöjd med min nya bergvärmepump som man kan styra via telefånen.
  • Britt R
    Vi väntar och ser!!!!!!
  • ARPAD G
    skrev om Energikomfort Sverige AB
    2021-02-15
    Skulle gärna ge 10 poäng men så blir det i alla fall 5 av 5 poäng. Fick en IVT Vent 402 inbyggd i rekordtid efter komplett bortfall av värme och varmvatten i vårt hus, den gamla apparaten gav upp när det var 15 minusgrader ute. Otroligt trevligt och professionellt bemötande genom marknadsansvarig och produktion. Inbyggnationen gick mycket bra med trevlig och professionell personal. Kan bara varmt rekommendera firman för alla som som söker ett professionellt och pålitligt företag som ställer upp när man befinner sig i en nödsituation. Varmt tack till alla på Energikomfort !
    2021-01-26
    Köpte luft luftvärmepump IVT 807 och kan bara känna mig nöjd med affären. Trevligt och enkelt att få offert som lätt gick att förstå. Stämde fullt ut med fakturan. Proffsig installation och bra instruktion för handhavandet. Kan varmt rekommendera Energikomfort. Tack!
    2021-01-22
    Jag bytte min trasiga luft/ luft pump mot en ny. Snabbt svar och bra kommunikation med säljare. Reparatören ringde och sa att han skulle bli lite sen vilket uppskattas. Trevlig och glad installatör. Det gick snabbt och smidigt. Jag kände mig trygg att gå innan arbetet var klart och bad honom låsa och lägga nycklarna på ett ställe. Jag kommer absolut anlita dem igen.
    2021-01-21
    Personalen noggranna och seriösa.
    Trevliga
    2021-01-20
    Vi har köpt en IVT Vent 402 som ersatt den gamla AutoTerm 480 från samma företag. Vi valde EnergiKomfort då vi fått mycket god service under de 20 år vi haft den gamla pannan. Installationen gick bra ventilstionen rengjord och justerad. Enda anm är minimal handhavarinformation av installatören när allt var klart. God uppbackning av säljaren.
    2021-01-17
    montering o intrimning av ny bergvärmepump från IVT under kall vinterdag, bra och snabbt installerat
    2020-12-10
    Installation av värmepump.
    Pga försening av installatören så tog det 2 dagar att installera.
    Fakturan som kom stämde inte överens med min offert.
    Hej Ray Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att bli bättre. Detta var ny information för mig. Ibland kan oförutsedda saker ske och fördröjning kan då uppstå. Då gör vi vårt bästa för att komma tillbaka i matchen. Beklagar att leveransen blev 2 dagar försenad. Vad gäller fakturafrågan så ber jag ekonomi ta kontakt med dig för att räta ut eventuella frågetecken. Fakturan ska alltid spegla det som är överenskommet enligt offert. God kväll Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Installation
    2020-12-07
    Byte bergvärmepump. Kunnigt, snabbt, rent och på utsatt tid.
  • Anders L
    2020-12-03
    Frånluftsvärmepumpen IVT Vent 402
    2020-11-25
    Bra priser och trevligt personal
    2020-11-14
    Installation av IVT värmeväxlare. Vid kontakt fick vi snabbt hembesök och en offert. Tydlig information om leverans och planerad installation. Bra förslag på elinstallerande företag som också kom snabbt.
    Vi är mycket nöjda med produkten och hela processen.
    2020-11-14
    Mycket proffsigt från sälj, offert installation och fakturering.
    2020-11-12
    Installation av IVT 402 med komplikationer som gjorde att vi hade värme och varmvatten från och till under en vecka. Delvis berodde det på våra kopplingar, men vi trodde ju att installationen skulle gå snabbare. Bra bemötande av tekniker och de flesta andra.
    2020-11-02
    Produkt: Köp och installation av Värmepump IVT Vent 402.
    Allt fungerade mycket bra, leveransfolk/demontörer och installatörer kom på planerade tidpunkter, och alla gjorde ett mycket bra jobb. Jag är mycket nöjd.
    Hälsningar, Peter Egemo
    2020-10-25
    Nu är Vent 402 på plats och igång. Hoppas att så blir i närmaste 32 åren också som min gamla 280 var.
    Jag vill ge stort beröm till montörena Jeans och Samuel och deras medhjälpare och även slutmöntören Hasse.
    Dom har gjort ett bra arbeta och höll rent kring sig båda under och efter Arbetet.
    /Stefan H.
    2020-10-24
    Installed new IVT Vent 302 in July 2019.
    Right now it is around +3C outside and inside the house it is between 15 and 17 C.
    Called SENS Energi Komfort and they promised to send a technician. The technician came and quickly looked at the pipes under the system and said everything was ok - will probably take couple of days for the system to catch up.
    One month later it is even colder and very humid inside the house.
    Emailed SENS Energi Komfort 2 days ago and asked to fix the problem. Still got no response from them.
    That’s not a good service in my books.
    Highly NOT RECOMMENDED!
    Hej Aviad! Jag ser att du skrivit exakt samma text och betyg 1/5 om oss på Google om oss för exakt ett år sen där jag svarade dig: https://g.co/kgs/4WYiAx. Det verkar med andra ord som att ditt problem inte är aktuellt just nu, i annat fall får du gärna kontakta oss på 08-588 671 50. Under kalla säsongen är vi högt belastade både på Mail och telefon, för att få hjälp snabbast är det bäst att ringa till oss. Beklagar att du inte fick svar så snabbt som du önskade. Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Energikomfort Sverige AB
  • Krzysztof J
    2020-10-22
    Inköp av bergvärmepump IVT
    Geo508C från Energikomfort
    i Täby. Jag är mycket nöjd med
    deras tillmötesgående och
    yrkeskunnande.
    2020-10-15
    Luft luft pump installerades smidigt och snabbt!
  • Batsaikhan G
    2020-09-25
    Har köpt luftvärmepump och installerat. Mycket bra upplevelse fick jag samarbeta med Energikomfort Sverige AB. Från försäljning till installationen. Allt gick så smidigt som det skulle vara. Tack för ett bra utfört arbete. Varmt rekommenderar.
    2020-09-24
    Köpte en luftvärmepump av energikomfort, väldigt bra bemötande, snygg installation.
    Kanonbra
    2020-09-16
    IP-modul
    Blev mycket väl bemött via mail, sms och vid besök
    Företagets kontaktperson visade strålande hantering av mitt ärende
    SUPERBRA
    2020-09-15
    Verifierad kundrelation
    Varning. De har bytt organisationsnummer för att försöka slippa betala skulder och skyller på att det är ett annat företag som sålde pumparna när de ska leverera betalda värmepumpar, trots att det är samma personal, samma hemsida, samma telefonnummer och samma mailadress. Så nu måste jag gå till kronofogden för att få min värmepump. Stor varning för Energikomfort / IVT-Center i Täby.
    Hej! Tack för lämnat omdöme. Energikomfort har sedan 2019-10-01 en ny ägare som heter Vi Värmer Sverige AB. I samband med detta fick Energikomfort ett nytt orgnr. Här kan du läsa mer om förvärvet: https://vivarmer.se/vi-varmer-sverige-forvarvar-iqs-energikomfort/ Det du skriver om verkar vara någon form av överenskommelse med de gamla ägarna till Energikomfort om reklam i utbyte mot en värmepump. Att du nu, 6 år senare, kommer och kräver en värmepump av de nya ägarna till Energikomfort är för mig helt obegripligt. Om du har kommit överens om att du ska få en värmepump av de gamla ägarna så är det dit du får höra av dig. God kväll Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Energikomfort Sverige AB
    2020-09-01
    Installation av bergvärme. Jättenöjda. Speciellt tack till Håkan som vi haft mycket kontakt med 👍
  • Per A
    2020-07-11
    Smidigt och proffsigt!
    2020-07-10
    Vi köpte AC för installation i vårt sovrum. Kommunikation inna´n vid offerförfrågan var mycket bra. Installation smidigt och trevlig personal. Sammantaget /Maria
    2020-07-08
    Mycket nöjd med mitt köp av luftvärmepump. Allt har fungerat mycket bra och som avtalat och planerat. Trevlig personal och bemötande.
    2020-07-07
    Köpt en IVT luft pump.
    Superbra och jättesnabbt köp och installation.
  • Cathrine K
    2020-07-06
    Toppen från första kontakt med snabba svar och installation som var snabb och smidig.
    2020-06-26
    Byte av bergvärmepump. Bra pris. Allt enl planering och kunniga, trevliga anställda. Bra bemötande genom hela processen.
    De gav mer än de behövde; information, tittade på rördragning i övriga huset och gjorde bedömningar etc.
    Mycket nöjd!!
    2020-06-19
    Installation av värmepanna
    Första dagen av installationen då värmepannan/ vattenberederare skulle komma strulade era killas bil. Jag fick ringa och söka efter dom när dom skulle komma.
    Annars fungerade allt bra
    2020-06-17
    installation av ny Frånluftsvärmepump IVT Vent 402
    fick dålig information runt om hur det fungerade.
    Vid beställningen var det bra information men vid installationen
    ville jag har mer information hur systemen fungerade ihop med varandra fick då upplysning att det kunde jag finna i instruktionsboken som jag själv kunde slå upp, han kunde inte veta vad jag hade haft eller hade.
    det var samma märke tidigare också.
    Sen ringde vi upp växeln och dom skulle se till att någon ringde oss och det har dom inte gjort.
    Så vi är missnöjda med servicen
    Hej Britt! Vad tråkigt att du inte blev nöjd med oss, fick ditt Mail precis. Jag ska prata ihop mig med serviceavdelningen och se till att du får den information du söker. God kväll Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Installation
    2020-06-16
    Helt ok men det finns en del punkter att förbättra i leveransen.
    Vi lär oss varje dag och strävar hela tiden efter att bli bättre. Tack för ditt omdöme Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Installation
    2020-06-16
    Kan varmt rekommendera Energikomfort. De var snabba och professionella när de demonterade den gamla Nibe pannan och installerade en ny IVT.
    Mycket nöjd med både IVT pannan och Energikomforts arbete och trevliga bemötande.
    /Åsa
    2020-06-16
    Vår frånluftsvärmepump slutade fungera sent en fredag. Skickade ett mail till Energikomfort och redan på måndag morgon efter helgen kontaktades vi av en säljare. De beställde snabbt en pump av sin leverantör och på fredag samma vecka är den installerad och klar att använda. Tack för ett proffsigt bemötande i alla led.
    Hej,

Dom killarna som tog ut den gamla pumpen kändes inte som att dom hade gjort det förut. Som tur var hände inget men det rann vatten och man va rädd för väggar och tak...
    Dom som satte in den nya pumpen var däremot väldigt proffsiga.
    Hej Patrik! Våra demokillar har burit in och ut värmepumpar vid många installationer. Varför du upplevde att de aldrig gjort det förut känns märkligt, jag får undersöka det och se till att vi är proffsiga hela vägen i framtiden. Tack för lämnat omdöme och ha en fin sommar Mvh Antonio Cimini Marknadsansvarig Energikomfort Installation
    2020-06-12
    Sevice av bergvärmepump.
    Snabbt och enkelt at få en servicetid.
    Mycket bra servicetekniker - kom i tid, trevligt bemötande och tekniskt kunnig (felsökning och förslag till åtgärd)
    2020-06-09
    Tack för ett fint bemötande och snabb service med direkthandläggning över telefon. Jag upplever att ni är snabba, smidiga och tillitsfulla.
  • Mats L
    2020-06-03
    Allt har fungerat till punkt och pricka, både i offert processen och i utförandet av tjänsten. Tomas - installatören - var både duktig och mycket trevlig. Grattis till ett bra företag.
    2020-05-22
    Luftvärmepump. Mycket trevligt bemötande av installatören.
    2020-05-20
    Riktigt bra och snabb installation av vår luftvärmepump. Supertrevlig och kunnig installatör.
    Hjälpte mig även på 1min att spara tusenlappar på min elräkning av min 2mån gamla frånluftspump
    2020-05-06
    Snabb leverans och smidig installation av kyla.
    2020-04-27
    Luft/luft värmepump fr IVT. Bra garantier. Alltid svar snabbt på frågor m. Tidspressat men ändå bra. Alla gjorde sitt jobb bra.
    2020-04-22
    Snabba. Bra service. Tillförlitlig.