Energikomfort Sverige AB

Energikomfort erbjuder lösningar inom värme och kyla i Stockholm. Vi är en av Sveriges största återförsäljare av IVT värmepumpar och vår kunniga personal har lång erfarenhet av värmepumparnas reglercentraler och funktioner, för att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats.

Våra tjänster inkluderar bland annat:
- Service av värmepumpar
- Byten av befintliga värmepumpsanläggningar
- Nyinstallation och projektering av värmepumpar

Energikomfort är ett väl etablerat varumärke i stora delar av Stockholm, framförallt i Norrort.
Vårt kontor finner du på Tillverkarvägen 16 i Täby.

Välkommen!

Läs vad 272 kunder tycker om Energikomfort Sverige AB 2

2021-09-24
    Bra kommunikation och bra genomförande.
  • Thomas B
    2021-09-17
    Mycket bra.Från första kontakt till allt var levererat.
  • Ulf B
    2021-09-13
    Vi har fått ett mycket gott och proffsigt bemötande. Duktiga och trevliga installatörer. Klockrent 😊
    2021-09-09
    Bytet av värmepanna gick mycket smidigt och bra. Arbetet var bra organiserat och de som utförde arbetet var också mycket trevliga, vilket är ett stort plus. Mycket nöjd.
    2021-09-02
    Proffsig och förtroendeingivande från säljare, tidsplan samt installation, allt sköttes perfekt!
    2021-08-26
    Professionellt, hjälpsamma och svarade alltid i telefon på mina många frågor. Daniel säljare var lugn, förtroendeingivande och tydlig. Kan varmt reommendera!
  • Anders Per Göran T
    2021-08-25
    Ingen dålig upplevelse alls. Tvärtom har allt gått snabbt och smidigt. Tror att jag fick den nya värmepumpen till ett bra pris också.
    2021-08-12
    Byte av äldre sliten värmepump till en ny dito, som tydligen är ännu energisnålare och kan kopplas upp till internet - IOT! Trevliga grabbar, kom i tid och städade efter sig, vilket ju är ovanligt när det gäller hantverkare/installatörer.
    2021-07-22
    Byte av frånluftvärmepump. Tydlig tidsplan med tider som stämde för borttagning av gamla pannan installationen av den nya samt intrimning. De som plockade bort den gamla pannan städade snyggt efter sig.
    2021-07-21
    Snabbare leverans än vi kunnat räkna med och proffsigt jobb. Bra info.
    2021-07-21
    Trevliga, professionella alltifrån sälj till installation. Det var bara en liten grej som missades under installationen som de fick komma tillbaka och fixa. Dock ordnades detta väldigt snabbt.
    2021-07-08
    Trevligt bemötande , samt kunning och effektiv personal
    2021-07-08
    Mycket proffsigt och seriöst genomfört arbete
    2021-06-19
    Mycket bra service!
    Kompetent och duktig på att svara på frågor, försökte ej kränga på mer avancerade saker än vi behövde (vilket vissa konkurrenter gjorde).
    Fixade snabbt fram en värmepanna, när vår gamla totalpajat.
    2021-06-17
    Förstklassig service och snabb hantering. Har inget att klaga på!
    2021-06-17
    Snabb och tydlig offert för utbyte av min bergvärmepump.

Bäst pris av tre intagna offerter.

Extremt snabb leverans och installation.

Installation och igångsättning + instruktion helt enligt mina förväntningar.
    2021-06-14
    Leverans och installation av IVT AirX 413 + Airmodule E15
    Positiv känsla genom hela processen.
    Tydlig offert och korrekt bemötande
    Leverans och arbete utfört på utsatt tid.
    Trevliga och kunniga installatörer
    Prydlig rör och eldragning.
    Bra handhavandeintroduktion.
    Jag är en nöjd kund.
  • Lars Gunnar S
    2021-06-12
    Byte av 24 år gammal men ännu fungerande IVT bergvärmepump mot ny HE 7C fungerade smidigt och snabbt från offert till idrifttagande helt utan problem och till rimlig kostnad.
  • Hans-åke R
    2021-05-18
    När vår 25 år gamla varmvattenberedare började krångla kom en servicetekniker till oss och kunde konstatera ett läckage i beredare. Både varmvatten och golvvärme slutade fungera.

Energikomfort ställde hit en temporär varmvattenberedare i väntan på en ny så att vi kunde få varmvatten.

Två veckor senare kunde en ny installeras. Allt flöt väldigt bra.
    2021-05-16
    - Personlig kontakt
    - Genomgående väl bemött med snabb återkoppling
    - Alla förväntningar infriades!
    - Genomgående mycket bra!
    2021-05-07
    Energikomfort installerade en IVT Air X värmepump hos oss förra veckan, vilket fantastiskt bra företag! Allt sköttes och gjordes på absolut toppnivå, från demontering av en gammal oljepanna till färdig installation. Otroligt engagerad och trevlig personal, alla super proffs! Tack alla inblandade vi är sååååå nöjda!
    2021-04-30
    Installation av 2 luftvärmepumpar.
    Allt fungerade som det skulle.
    Tider hölls
    Vi fick råd kring placering av aggregaten.
    Vi fick den information vi behövde.
    Vi är nöjda👍🏻
    2021-04-09
    Allt har fungerat helt enl mina förväntningar. Har haft IVT värmepump sedan okt 98. Den nya pumpen fungerar som den ska efter en vecka. Bra och snabbt bemötande. Rörmokare och bortforsling av gammal värmepanna ok. Trevliga alla medarbetare.
    2021-04-06
    Vi valde energikomfort pga alla fina omdömen. Vi bytte värmepump den 21/1. Installationen gick bra och vi var väldigt nöjda. Dock fick vi ingen handledning på hur den funkar. När vi får elräkningen i slutet av februari är den chockhög och jag känner att nåt är fel och orolig att nåt är fel och att den kanske går på el-patron. Min man ringer energikomfort som skickar en kille (en vecka senare) för att checka den. ;Mycket riktigt så var det glapp i elen så den har gått på elpatron till och från. De skickar en el-kille den 20/3 som ska åtgärda felet. Han kommer och fixar och säger att problemet är löst. Bra, tänker jag. Nytt problem uppstår. Den värmer inte upp vattnet mer än till 37-40 grader. suck. Vi ringer igen på måndag men då kan de inte skicka nån förrän på fredagen. Efter mycket tjat skickar den nån på onsdagen som kommer hit under sin lunch, stressad och som konstaterar att nåt är fel men han har inte tid att göra nåt åt det. Det kommer nån på fredagen (icke påläst så jag får ta om problemet en 3:e gång) . han vet inte vad det är för fel men säger att det enklast är att byta styrenheten och då borde problemet lösa sig. Detta var den 26/3. Sen dess har ingen hört av sig till oss. Vi har fått jaga säljare, VD via mail, ringt men de får inte tag i installatören som var här och skulle beställa styrenheten. Kontentan är att vi fortfarande inte har en värmepump som funkar, som helt har ballat ur. ömsom skållhett vatten, ömsom piss-ljummet vatten och som dessutom avdunstar en liter vatten om dagen. Jag är både besviken, förbannad och less. Var tog servicen vägen som alla så fint hyllar? Och är det så man behandlar en kund? Nästa steg om inget händer den här veckan är väl att häva köpet . tyvärr.
    Hej Yamina

Tack för lämnat omdöme.
    I ditt fall verkar det röra sig om produktfel från tillverkare, misslyckad avhjälpning från vår sida samt bristfällig kommunikation.
    Det är oerhört tråkigt att du fick en dålig upplevelse när du förväntat dig annat, vi strävar ju alltid efter Nöjd Kund.

Berörda kollegor har fått ta del av din feedback och du kommer att bli kontaktad för åtgärd.
    Vi drar lärdom från detta.

Ha en fin dag!

2021-03-23
    Högsta betyg!! fick trasig frånluftsvärmepump utbytt och installerad 3 dagar efter 1a kontakt. Mycket proffsigt bemötande av säljare och montörer. Rekommenderas varmt.
    2021-03-12
    Våran nya luft/luftvärmepump är kanon. Tyst, energisnål och sprider jämn värme i hela huset. 10 dagar efter bokad installation var allting på plats och den gamla borttagen. Snabb och proffsig leverans/installatör!
    Inget att klaga på helt enkelt.
    2021-02-28
    Blev exakt som avtalat. Mycket nöjd!
  • Örjan P
    2021-02-22
    Proffsigts och snabbt utfört. Appanslutningen hjälpte han till med också. Jag är jätte nöjd med min nya bergvärmepump som man kan styra via telefånen.
  • Britt R
    2021-02-19
    Snabbt, säkert, professionellt
    Installation av bergvärmepump
    Förväntning att få 23 gr i huset från 18 gr
    Vi väntar och ser!!!!!!
  • ARPAD G
    2021-02-15
    Skulle gärna ge 10 poäng men så blir det i alla fall 5 av 5 poäng. Fick en IVT Vent 402 inbyggd i rekordtid efter komplett bortfall av värme och varmvatten i vårt hus, den gamla apparaten gav upp när det var 15 minusgrader ute. Otroligt trevligt och professionellt bemötande genom marknadsansvarig och produktion. Inbyggnationen gick mycket bra med trevlig och professionell personal. Kan bara varmt rekommendera firman för alla som som söker ett professionellt och pålitligt företag som ställer upp när man befinner sig i en nödsituation. Varmt tack till alla på Energikomfort !
    2021-01-26
    Köpte luft luftvärmepump IVT 807 och kan bara känna mig nöjd med affären. Trevligt och enkelt att få offert som lätt gick att förstå. Stämde fullt ut med fakturan. Proffsig installation och bra instruktion för handhavandet. Kan varmt rekommendera Energikomfort. Tack!
    2021-01-22
    Jag bytte min trasiga luft/ luft pump mot en ny. Snabbt svar och bra kommunikation med säljare. Reparatören ringde och sa att han skulle bli lite sen vilket uppskattas. Trevlig och glad installatör. Det gick snabbt och smidigt. Jag kände mig trygg att gå innan arbetet var klart och bad honom låsa och lägga nycklarna på ett ställe. Jag kommer absolut anlita dem igen.
    2021-01-21
    Personalen noggranna och seriösa.
    Trevliga
    2021-01-20
    Vi har köpt en IVT Vent 402 som ersatt den gamla AutoTerm 480 från samma företag. Vi valde EnergiKomfort då vi fått mycket god service under de 20 år vi haft den gamla pannan. Installationen gick bra ventilstionen rengjord och justerad. Enda anm är minimal handhavarinformation av installatören när allt var klart. God uppbackning av säljaren.
    2021-01-17
    montering o intrimning av ny bergvärmepump från IVT under kall vinterdag, bra och snabbt installerat
    2020-12-10
    Installation av värmepump.
    Pga försening av installatören så tog det 2 dagar att installera.
    Fakturan som kom stämde inte överens med min offert.
    Hej Ray

Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Det hjälper oss att bli bättre.

Detta var ny information för mig. Ibland kan oförutsedda saker ske och fördröjning kan då uppstå. Då gör vi vårt bästa för att komma tillbaka i matchen. Beklagar att leveransen blev 2 dagar försenad.

Vad gäller fakturafrågan så ber jag ekonomi ta kontakt med dig för att räta ut eventuella frågetecken. Fakturan ska alltid spegla det som är överenskommet enligt offert.

God kväll

Installation
    2020-12-07
    Byte bergvärmepump. Kunnigt, snabbt, rent och på utsatt tid.
  • Anders L
    2020-12-03
    Frånluftsvärmepumpen IVT Vent 402
    2020-11-25
    Bra priser och trevligt personal
    2020-11-14
    Installation av IVT värmeväxlare. Vid kontakt fick vi snabbt hembesök och en offert. Tydlig information om leverans och planerad installation. Bra förslag på elinstallerande företag som också kom snabbt.
    Vi är mycket nöjda med produkten och hela processen.
    2020-11-14
    Mycket proffsigt från sälj, offert installation och fakturering.
    2020-11-12
    Installation av IVT 402 med komplikationer som gjorde att vi hade värme och varmvatten från och till under en vecka. Delvis berodde det på våra kopplingar, men vi trodde ju att installationen skulle gå snabbare. Bra bemötande av tekniker och de flesta andra.
    2020-11-02
    Produkt: Köp och installation av Värmepump IVT Vent 402.
    Allt fungerade mycket bra, leveransfolk/demontörer och installatörer kom på planerade tidpunkter, och alla gjorde ett mycket bra jobb. Jag är mycket nöjd.
    Hälsningar, Peter Egemo
    2020-10-25
    Nu är Vent 402 på plats och igång. Hoppas att så blir i närmaste 32 åren också som min gamla 280 var.
    Jag vill ge stort beröm till montörena Jeans och Samuel och deras medhjälpare och även slutmöntören Hasse.
    Dom har gjort ett bra arbeta och höll rent kring sig båda under och efter Arbetet.
    /Stefan H.
    2020-10-24
    Installed new IVT Vent 302 in July 2019.
    Right now it is around +3C outside and inside the house it is between 15 and 17 C.
    Called SENS Energi Komfort and they promised to send a technician. The technician came and quickly looked at the pipes under the system and said everything was ok - will probably take couple of days for the system to catch up.
    One month later it is even colder and very humid inside the house.
    Emailed SENS Energi Komfort 2 days ago and asked to fix the problem. Still got no response from them.
    That’s not a good service in my books.
    Highly NOT RECOMMENDED!
    Hej Aviad!

Jag ser att du skrivit exakt samma text och betyg 1/5 om oss på Google om oss för exakt ett år sen där jag svarade dig: https://g.co/kgs/4WYiAx.

Det verkar med andra ord som att ditt problem inte är aktuellt just nu, i annat fall får du gärna kontakta oss på 08-588 671 50.

Under kalla säsongen är vi högt belastade både på Mail och telefon, för att få hjälp snabbast är det bäst att ringa till oss. Beklagar att du inte fick svar så snabbt som du önskade.

• Krzysztof J
    2020-10-22
    Inköp av bergvärmepump IVT
    Geo508C från Energikomfort
    i Täby. Jag är mycket nöjd med
    deras tillmötesgående och
    yrkeskunnande.
    2020-10-15
    Luft luft pump installerades smidigt och snabbt!
  • Batsaikhan G
    2020-09-25
    Har köpt luftvärmepump och installerat. Mycket bra upplevelse fick jag samarbeta med Energikomfort Sverige AB. Från försäljning till installationen. Allt gick så smidigt som det skulle vara. Tack för ett bra utfört arbete. Varmt rekommenderar.
    2020-09-24
    Köpte en luftvärmepump av energikomfort, väldigt bra bemötande, snygg installation.
    Kanonbra
    2020-09-16
    IP-modul
    Blev mycket väl bemött via mail, sms och vid besök
    Företagets kontaktperson visade strålande hantering av mitt ärende
    SUPERBRA