Energikomfort Sverige AB

Energikomfort Sverige AB

• BadgeTwoYears
4.4

Energikomfort erbjuder lösningar inom värme och kyla i Stockholm. Vi är en av Sveriges största återförsäljare av IVT värmepumpar och vår kunniga personal har lång erfarenhet av värmepumparnas reglercentraler och funktioner, för att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats. Våra tjänster inkluderar bland annat: -...

334 omdömen om Energikomfort Sverige AB

Erik G
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Gått snart en vecka utan värme nu. Får jaga säljare och kundservice för att få respons. Hade man kunnat hade jag spolat tillbaka tiden och valt en annan leverantör.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Erik, Din värmepump installerades 15/10. 18/10 kontaktar ni oss då ni fått kallt i huset. Samma eftermiddag skickar vi ut en tekniker hos er för felsökning där felorsak är hittad. Ny tid för åtgärd kommer planerad in idag. Tråkigt att ni upplever att vi inte varit tillräckligt tillgängliga eller försökt hjälpa er med värmepumpen. Med vänlig hälsning Energikomfort Sverige AB

Johanna E
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Superbra service och proffsig installation! Vi är jättenöjda!

Elisabet S
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Vi köpte en IVT värmepump. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Lyssnade på vad vi sa och behövde

Björn R
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Trevliga bra bemötande.snabb installation. Bra priser

Leif P
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Levererat enligt förväntan med god service och trevlig personal

Johan M
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Installerade ny bergvärmepanna. All personal som jag var i kontakt med var väldigt professionell och gjorde ett utmärkt jobb. Vi är väldigt nöjda.

Mikael H
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra personligt möte med kunnig säljare som var lyhörd för behov och önskemål. Mycket snabb leverans/montering.

Nils P
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Smidigt och snabbt byte av Bergvärmepump.

Hans L
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Allt fungerade perfekt och på utlovad tid. Kunniga trevliga tekniker och säljare

Kristian H

Vattenläcka som efter 2 gånger ej är genomförd

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Kristian, Tråkigt att ni inte är nöjd med vårt arbete hos er. Jag kan se att vi har bytt vi upptäckt läckage på ert expansionskärl och säkerhetsventil som vi har bytt ut. Efter reparation verkar ert tryck blivit stabilt. Jag ber vår serviceavdelning att återkomma till er direkt då ni fortfarande upplever att tryck i värmesystem sjunker. Mvh Energikomfort Sverige AB

Christopher L
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Alltid trevligt bemött och väldigt hjälpsamma. Våran bergvärmepump hade gått sönder och vi fick den fixad snabbt med bra dokumentation på vad som var fel och vad som hade gjorts.

Thomas B
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Värmepump sönder. Fick trevlig o prisvärd hjälp direkt. Rekommenderas.

Marianne W
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Trevligt och proffsigt bemötande !

Elin B
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Fantastisk service redan vid tidsbokningen och samma standard upprätthölls genomgående. Hjälpsamma, effektiva och proffsiga. Rekommenderas starkt!

Edward W
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Efter att min bergvärmepump havererade har Energikomfort hjälpt mig att välja ny model till bra pris. Leverans skedde jätte snabb och installation var utförd professionellt. Jag är jätte belåten med utförd arbete

Karin R
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra bemötande. När vi fick problem med bergvärmepump tog det tyvärr lång tid innan ni kunde komma och fixa den. Sen gick den sönder igen men då fick vi snabb hjälp och när vi sen bestämde att att köpa en helt ny pump gick det snabbt och installationen var smidig. Trevlig installatör.

Gillis W
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra bemötande, professional och trevlig personal Våra förväntningar uppfylldes till 100 % Jag är mycket nöjd med köpet av min bergvärmepanna

Elisabeth E
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Fint bemötande och bra information. Nu har vi en fungerande värmepump.

Albert H
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Superbra att ha att göra med. Enkelt, tydligt och flexibelt genom hela processen!

Malin R
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Allt var mycket bra - bemötande,service, genomförande

Niclas B
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Trevlig och duktig säljare som fortsatte som kontaktperson under hela processen. Leverans, installation, genomförandetid, omfattning (luftvatten pump inne+utedel samt bortforsling av befintligt värmesystem), och pris stämde fullt ut med offert och överenskommelse.

Thomas Ö
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Jag blev bra bemött av Vi värmer AB. Alla representanter som besökte oss var bra. Särskilt en vid namn Jocke. Ensam inte höll måttet var Michael Bergdahl som helt plötsligt inte fanns på mobil, SMS, Mail.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Thomas, Tack för ert positiva omdöme. Michael är ägare och VD och har därmed många bollar i luften. Vi hänvisar kunder att kontakta ansvarig säljare vid frågor kring installation eller offert för att få snabbare återkoppling och som är mer insatt i projektet. Med vänlig hälsning Energikomfort Sverige AB

Per E
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra och korrekt installation och utbyte av frånluftsvärmepump ivt 490 till ivt 402 vent Konkurrens kraftigt pris

Sameer K
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Relativt snabbt service. Bra kvalitet. Hade frågor om fakturan som jag kunde lösa End ett samtal till kundtjänsten. Utmärkt!

Marcus G
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Snabb och smidig service, trevligt bemötande från kompetent personal.

Kent B
Skrev om Energikomfort Sverige AB

xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx

Theresia S
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra kundtjänst och kunnig tekniker som kom och hanterade ärendet.

Henrik K
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra och trevliga, kommer när de lovar, trygg firma👍

Bo Lennart F
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Mycket proffsigt bemötande från säljare till installatörer. Utlovad tidplan höll. Kan varmt rekommendera Energikomfort Sverige som jag anlitat under många år.

Lars Aksel J
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Varning för detta företag och deras systerföretag Vi värmer Sverige AB. Tyvärr är det ett helt oseriöst gäng skojare. Jag har köpt en IVT bergvärmepump och säljaren Tobias Norlin och VD Michael Bergdahl lovar runt avseende snabb leverans, installation och driftsättning men håller mycket tunt och efter 4 månader har vi fortfarande inte fått en fungerande bergvärmeanläggning. Problemen har staplats på varandra och kommunikationen är otroligt dålig. Man är däremot mycket snabb med att fakturera i förskott och drar sig heller...

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Lars, Ni beställde er värmepump i augusti och värmepumpen installerades 7-8/11-23. Jag förstår att du är besviken om saker inte gått som planerat. Vi är ett företag som vill göra rätt för oss och hoppas vi kan få chansen att göra det. Vi har idag 24/11 varit hemma och gått igenom vad som inte fungerar. Det finns nu även en plan för att åtgärda problemet under nästa vecka. Gällande fakturering så är det bäst att du ringer ekonomiavdelningen och för diskussion med dem för att räta ut eventuella frågetecken kring vad som...

Fredrik N
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Trevlig bemötande inför köpet av en luft/luftvärmepump. Levererade relativt snabbt enligt avtalad tid och datum. Dock noll respons i efterhand när jag hörde av mig med feedback om installationen. Feedbacken innehöll dessutom en frågeställning gällande stativet som skulle ingå, vilken jag inte fick svar på.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Fredrik, Ber om ursäkt att du inte fått återkoppling efter installation av er värmepump. Vänligen maila info@energikomfort.se med din feedback så återkommer vi till er med svar på dina frågor. Mvh

Ylva Margareta H
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra bemött. Service. Gav ett kompetent intryck. Hittills nöjd.

ANNICA K
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Allt känns proffsigt. Bra offert, Snabb leverans av frånluftsvärmepumpen. Kunnig servicepersonal.

Lennart P
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Det ösregnade under hela installationen vilket försvårade kommunikationen en del. Vidare fraktades inte allt emballage bort utan kontakt med företaget. I övrigt fungerar pumpen som den ska

Andreas J
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Är genomgående proffsiga med allt från bokning till servicemontören som var otroligt trevlig och duktig.

Anders Hans-erik D
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Omöjligt att ringa till. Ringer man blir man ombedd att skicka mejl. När man skickar mejl får man infon att ringa om det är bråttom. Endast email fungerar och det tar ganska lång tid att de återkommer. I övrigt ok.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Anders, tack för din feedback. Vi ber om ursäkt att ni upplevt att vi är svåra att få tag på. Vi gör vårt allra bästa att försöka vara tillgängliga under denna period där efterfrågan på våra tjänster är mycket stor. Mvh Energikomfort Sverige AB

Jonas E
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Vi tog in offerter ifrån flera leverantörer när vi skulle byta frånluftsvärmepump. Energikomfort var tydliga och hade ett konkurrenskraftigt pris med framför allt en snabb leveranstid. Installation gick smidigt och information inför var tydlig.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Jonas, tack för din feedback. Ha en fin dag!

Peter S
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Hej Svårt att ge leveranstid drar ner betyget. När väl allt fanns tillgängligt gick det utan problem eller strul.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Peter, Tack för din feedback! Dessvärre gick inga leveranstider att ge under en längre period, utan enbart prognoser. Detta då leverantör ej kunde ge den informationen på grund av stor komponentbrist och vilseledande leveransinformation... Vi ber om ursäkt på IVTs vägnar! Önskar dig en fin dag! Mvh Energikomfort Sverige AB

Tomas W
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Har köpt en frånluftsvärmepump (IVT) samt en luftvärmepump (IVT) av dom. Tycker att den kontakt man har haft med säljaren har fungerat mycket bra. Teknikerna har kommit i tid och installerat det som de skulle. Fick dock lite funderingar kring den tekniker som installerade den nya frånluftvärmepumpen (som ersatte en äldre av samma märke). Han ropade på mig och sa att han behövde klippa bort massa saker från den nya pumpen då det var saker i vägen. När jag frågade om han inte bara kunde dra om de gamla slangarna så sa han...

Mats T

Inga klagomål överhuvudtaget. 123456789

Svar från Energikomfort Sverige AB

Tack Mats för din feedback! Ha en fin dag!

Hans H
Skrev om Energikomfort Sverige AB

snabba svar på mina frågor, duktig personal

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Hans, tack för din feedback! Trevlig dag!

Mimoza G
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Fantastiskt hjälp från säljare till installation! Bra och enkelt att kommunicera, snabba svar via mail och telefon.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Mimoza, tack för din feedback!

Erik W
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Helt ok handläggning fram tills värmepumpen var installerad. Tyvärr är det buggar i styrenheten och displayen hänger sig och spökar. I vissa fall måste jag bryta strömmen och starta om för att det ska släppa. Detta problem uppstod redan då företagets installatörer testkörde pumpen. Mailade in reklamation på detta 3 april både till deras info-Mail samt till säljaren Ronja som hanterat ordern från början. Inget svar trots påminnelse. Nu har det gått 6 månader. Oproffsigt agerat.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Tack Erik för er feedback! Ifall ni upplever problem med er värmepumpen ska detta självfallet åtgärdas! Vad jag ser har vi ett öppet ärende hos oss gällande er display. Vi ringer upp dig snarast för att boka in en tid för felsökning! Vi ber även om ursäkt om det blivit miss från vår sida att boka in detta ärende!

Maria H
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Seriöst företag som gjorde ett bra arbete till vettigt pris. Lätta att nå och diskutera saker längs vägen till ny värmepump. Skulle gärna anlita dem igen.

Svar från Energikomfort Sverige AB

Hej Maria, Tack för din feedback! Önskar dig en fin dag!

Henrik G
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Jag är sedan länge en kund till Energikomfort kring service av min bergvärmeanläggning. När min anläggning blev för gammal så valde jag att vända mig till Energikomfort för att köpa en ny. Bemötandet och viljan att hjälpa mig med olika problem har varit utmärkt kring hela resan med nya anläggningen. Yttre omständigheter gjorde att det är ett års väntetid på en ny anläggning, så det hann hända saker med min gamla anläggning under väntetiden. Jag är fortsatt en nöjd kund.

Miriam M

Serviceinriktade, snabba installation.

Camilla T
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Bra kontakt, bra o snyggt utfört arbete. Städar efter sig o är proffsiga. Kommer i tid som planerat

Per-Olov B
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Jag har goda erfarenheter efter köp och installation av flera värmepumpar

Anders S
Skrev om Energikomfort Sverige AB

Professionell hantering, svarade snabbt på mejl Enda negativa var otydligt besked om lastpallar för att lyfta ut gamla pelletspannan och mycket kort genomgång av värmepumpens skötsel.

Ulf T
Skrev om Energikomfort Sverige AB

2002 installerades min första värmepump av EnergiKomfort. När det var dags för byte 2023 valde jag samma leverantör. Kunnig säljare som höll sitt ord.