Inneklimat Service IVT Center

Skå Industriby, 179 75 Skå — Visa karta

Inneklimat är en av stockholms största leverantörer av värmepumpar, luftkonditionering, ventillation och vattenanläggningar. Med egna montörer, elektriker, konstruktörer skapar man nyckelfärdiga lösningar.

Inneklimat grundades 1983 och har sedan dess huvudsakligen arbetat med värmepumpar. Vår affärsidé kallar vi ”ONE-STOP-SHOP” – det vill säga totalentreprenad gentemot våra kunder. Med egen personal, totalansvar och kundgarantier utför vi hela entreprenaden. Vår strävan är att lämna kompletta anbud så att du som kund kan budgetera utan tillkommande kostnader.

Läs vad 159 kunder tycker om Inneklimat Service IVT Center

• 2020-07-09

LASSE A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    IVT Center har bytt min frånluftsvärmepump och mitt tilläggsaggregat. tilläggsaggregatet monterades med fronten uppåt så att fronten var så nära taket som 3 cm. Detta omöjliggjorde att jag kunde komma åt filtret eller de andra reglagen som finns på fronten. Vad jag förstår var det de enklaste sättet att montera tilläggsaggregatet då det blev mycket enkelt att koppla rören som går till tilläggsaggregatet. Jag tog på nätet fram anvisningen om hur tilläggsaggregatet ska monteras. Där var det en mycket tydlig anvisning om att fronten måste vara framåt med gott om utrymme för att komma åt filtret m.m. Det står även i anvisningen att tilläggsaggregatet ska monteras på en hylla och stå på ett ljud- och vibrationsdämpande material, det står även att det ska monteras på yttervägg. De hade monterat tilläggsaggregatet på plåtkonsoler på innervägg. När de kom och skulle fixa tilläggsaggregatet monteras det ändå på innervägg så de fick göra om det igen. De kopplade inte heller in den timerdosa som styr så att mina radiatorer slår på då frånluftsvärmepumpen inte räcker för att värma huset. Efter mycket strul blev det inkopplat men inte riktigt bra. Då jag inte var nöjd fick jag besked av montören att han inte kunde göra mer. Jag fick besked från företaget att jag får en ny kontakt från dem då jag inte kom överens med montören. Jag förklarade för dem att det inte var frågan om att komma överens utan att jag vill ha ett fungerande värmesystem. Det är en montör här idag då ett spjäll i tilläggsaggregatet inte fungerar, hoppas att han får ordning på det. Jag upptäckte i morse att radiatorerna slagit på trots att det inte varit särskilt kallt i natt, jag fick information om att den nya frånluftsvärmepumpen skulle vara bättre och effektivare än den gamla IVT frånluftsvärmepumpen, det verkar inte så. Jag fick idag besked av montören som är här att jag behöver komplettera med en kanalvärmare för att få bättre värmeeffekt på luften som kommer in i huset. Självklart utgick jag från att jag fått ett effektivt system som var bättre än det jag hade, inte sämre. Som alla förstår är jag mycket missnöjd och hoppas att IVT kommer att fixa så jag blir nöjd trots att det visat sig att det saknar kunskap om hur det ska fungera när man byter från ett äldre till ett nytt IVT system. Läs mer
    2020-07-13 Peter F svarar LASSE A
    Hej Lasse A !
    Vi har ju fortfarande ett pågående ärende
    Som skall redas ut.
    Tyvärr så blev inte allt perfekt ifrån början men vi jobbar på det.
  • 2020-07-08

Pontus G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Mycket bra service! Kundmedvetna och levererar högkvalitet. Vi är väldigt nöjda med föreslagen och installerad lösning. Läs mer
  • 2020-07-07

Håkan S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra service och kunnig personal. Läs mer
  • 2020-07-05

Inger L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag var missnöjd över mycket. Telefonupplysningar, servicen samt fakturan. Det är tveksamt om jag anlitar dem fler gånger. Läs mer
    2020-07-13 Peter F svarar Inger L
    Hej Inger !
    Tråkigt att höra men fakturafrågan är ju löst.
    Är det mera problem så löser vi det.
  • 2020-07-05

Björn H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köp och installation av värmepump och luftkonditioneringar i sovrum och allrum. Professionellt och trevligt bemötande från rådgivning till färdig installation och slutresultatet blev mycket bra. Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-07-04

Jan-eric H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra service, trevlig och kunnig personal. Bra priser och produkter. Läs mer
  • 2020-07-04

Ethel B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte värmeluftpump som installerades, allt enligt överenskommelse. fick bra information av installatören.
    Hittills allt till belåtenhet. Läs mer
  • 2020-07-03

Johan L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installation av AC, trevliga och proffsiga! Läs mer
  • 2020-02-26

Barbro S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Utmärkt bra tack för hjälpen det var utmärkt bra hjälp som jag fick. Läs mer
  • 2020-02-20

Stefan J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra service. Svarar i telefon och återkommer snabbt. Installationen gick smidigt och på utsatt tid. Läs mer
  • 2020-02-20

Mårten B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bergvärme system. Bra bemötande. Allt gick som planerat utom en extra tank dom glömde. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-19

Håkan B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi var mkt nöjda med installation och med efterföljande drift. IVT har vår rekommendation. Håkan Läs mer
  • 2020-02-19

Tomas S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Luft till vatten värme pump
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Företag som existerar länge lokalt skruvar man upp förväntningarna på, dom levererade förväntningarna.
    Väldigt tillmötesgående Läs mer
  • 2020-02-18

Mats H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Byte av utedel luftvärmepump
    Bra service från början till slut Läs mer

Patrik B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Det är en bra upplevelse och jag har gärna att göra med dem igen. Läs mer

Gösta T skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag kan ju inte klaga ngn ting
    Bra produkt. Sänkte fförbrukningen 60%
    Peter och hans medhjäpare är ok
    Proffesionellt bemötande
    Förväntningarna uppfylldes
    NU är det bara att änta och se att löftena håller över tiden , då är det !00 poängare
    mvh

• 2020-01-24

Per L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bergvärmepump samt bergvärmeborrning
    L/L värmepump
    Trevligt bemötande, där leverans skett på tillfredställande sätt .
    Önskar dock tydligare information avseende manöverpanel och inställning
    Kan rekommendera företaget Läs mer
  • 2020-01-15

Mats L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    En luftvärmepump. Ett bra bemötande med kunniga installatörer. Att få en pump som kunde värma upp mitt uterum och det har blivit så.👏
    En högt betyg ger jag från det jag ringde och begärde ett kostnadsförslag till att pumpen var på plats!👍 Läs mer
  • 2020-01-15

Peter B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Lång leveranstid. Värmepumpen utmärkt. Läs mer
  • 2020-01-14

Berit A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    - Byte från pelletseldning till bergvärme.
    - Trevlig, snabb och hjälpsam personal.
    - Något bristfällig information i förväg ang radiatorernas kommande

funktion samt eventuella problem med markfrosten vid borrning i februari.

- Fick en snabb återkoppling, när jag önskade hjälp och service efter
    c:a en månad, men det vore önskvärt med en automatisk kontakt efter c:a
    ett halvår för att följa upp om allt fungerar bra.
    - I stort sett en bra upplevelse, allt gick snabbt med trevlig personal.

Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-14

Carl W skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installerade bergvärme, borrning och panna - inneklimat tog hand om alltihop och höll offererat pris och tidplan så då kan man ju bara vara nöjd! Läs mer

Tom H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Upprepade fel på anslutningen till pumpen från mobiltelefon fortfarande inte löst. Går ej att fjärrstyra trots ett flertal besök illa skött Läs mer

Klas L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Trevlig personal, väl fungerande värmepump, hoppas den håller i många år. Läs mer

Olle F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Kunniga och proffsiga rakt igenom! Läs mer
  • 2020-01-11

Didrik R skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte och lät installera en ny värmepump i utbyte mot den gamla som var ca 30 år. Installationen gick otroligt snabbt och effektivt och den gamla pannan togs omhand om.Vi blev vänligt och professionellt bemötta och vi är glada att vi valde Inneklimat . Läs mer
  • 2020-01-09

Hans G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Inköpt bergvärme anläggning,
    Företaget var svårt att nå, oftast svarade ingen person, och dom ringde upp ett bra tag efter
    Anläggningen har fungerat utan anmärkning. Det som lovades av företaget höll, och blev korrekt utfört Läs mer
    2020-01-13 Peter F svarar Hans G
    Hej Hans !
    Tyvärr har vi i perioder långa telefonköer, men normal arbetstid finns det alltid någon vid telefonen.
  • 2019-03-18

Håkan B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installation luft/luft värmepump + service på en befintlig.
    Bra snabb installation av tekniker
    Mycket nöjd med bemötande från sälj till tekniker Läs mer
  • Marco A

2019-03-16

Marco A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte ny Ivt e11 pump. Strulade med att pumpen fellarmde . Tog tre veckor innan dom kom och åtgärdade . Fortfarande fel larm:(( Läs mer
  • 2019-03-15

Torbjörn C skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte en ny bergvärmepump då den gamla gav upp.
    Snabb och snygg installation av riktiga rörmokare som kunde sitt jobb. Läs mer

Therese D skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabba, trevliga, professionella. Läs mer

Lars B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installationen av luft luft värmepump, snabbt och enkelt service. Läs mer
  • Dennis E

2019-03-14

Dennis E skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi valde att använda Inneklimat Service IVT Center för att installera en bergvärmepump och en varmvattenberedare.

Kan sammanfatta upplevelsen med att de var snabba, lyhörda och flexibla. Fantastiskt företag! Läs mer

Stefan N skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabb och proffsig installation av luftvärmepump Läs mer

Christina H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabbt, effektivt och bekvämt med ett företag på hemmaplan! Läs mer

Cornelis S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Fungerar bra, lätta att prata med Läs mer
  • Emil F

2019-03-14

Emil F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Mycket bra service och flexibilitet samt snyggt utfört hantverk. Kunnig personal som varit väldigt tillmötesgående och, till skillnad mot många andra hantverkare, inte knusslat om att komma ut och göra justeringar.

Enda minus är möjligen tillgängligheten, de är från tid till annan uppbokade så vis framförhållning som kund fördelaktig n Läs mer

Martin A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabb och bra service vid både hembesök för att ge offert såväl som vid installation av den luftvärmepump som köptes. Läs mer

Anders G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte en värmepump. Grymt bra service med snabb installation. Trevlig personal. Läs mer
  • 2018-06-21

Sven S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra från början till slut. Trevlig kundmottagare och trevlig reparatör. Läs mer
  • Pål R

2018-06-20

Pål R skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Inneklimat ställde snabbt och effektivt upp när vår värmepump behövde akut bytas ut. Läs mer
  • 2018-06-19

Anneli Katarina S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi har köpt två ac tillt våra sovrum som ligger bredvid varandra och en utomhusdel.
    Blev trevligt bemött när jag ringde och Peter skickade snabbt en prisuppgift via mejl.
    Ett enda litet minus var att killarna som utförde jobbet lämnade svarta fingeravtryck på innedelarna och lite på väggarna. Men det gick lätt att tvätta bort.
    Annars är vi mycket nöjda med arbetet som de utfört. Läs mer
  • 2018-06-18

Gunilla H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Luftvärmepump.
    I stort sett bra.
    En korrekt montering och fungerande produkt. I det avseendet finns inget att anmärkas på.
    Något oklart hur det mobila wi-FI fungerade och kostnader i samband med detta.
    Sammanfattningsvis positivt och en trevlig montör.
    Mvh Läs mer
  • 2018-04-20

Jonas S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Inne klimat har installerat en luft vatten värme pump och konverterat om huset till vatten buren värme från direkt verkande el. Peter som jag inte känner men vet väldigt väl vem det är väldigt trevlig, saklig o vettig när vi diskutera hur konverteringen skulle gå till. som gammal snickare o byggare typ 25 är på öarna så har man bra koll, efter överenskommet pris så kom Martin röris från inne klimat. vi kom överens om hur han skulle göra, och han har gjort hela installationen mycket bra o proffsigt, snygga rördragningar skita inte ner o inga läckor en mycket duktig rörmokare o trevlig lätt o ha med att göra. anläggningen funkar jätte bra o vi är jätte nöjda. Läs mer
  • 2018-04-19

Per Å skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Mycket bra bemötande från första dag. Professionellt hela vägen till leverans. Läs mer

Filip J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installerade bergvärme och konverterade till vattenradiatorer. Mycket bra bemötande från initial kontakt till leverans. Alltid i tid, alltid serviceminded. Hjälpte oss utan kostnad utöver avtalet när gamla varmvattenberedaren pajade. Sådant gör att man blir en återkommande kund. Läs mer

Carl Gustaf L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Inneklimat offererade bergvärme med energihål ,Värmepump , Elpanna , Slingtank , Acktank inklusive installation.
    Mao hela installationen.
    Dom gjorde även ansökningarna till berörda myndigheter.
    Dom demonterar även fjärrvärmecentralen.
    Inneklimat tog ett helhetsansvar och är mycket professionella.
    Energihålen , installationen och igångkörning av bergvärmen har gått både fort och utan några som helst problem.
    Jag är mycket nöjd och kan starkt rekommendera Inneklimat som leverantör.
    Alexander & Robert Sverige AB
    Carl-Gustaf Ling , telefonnummer 0730 875032 Läs mer

Britt Marie L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabbt och proffsigt jobb av en trevlig montör😊 Läs mer
  • 2018-01-14

Kristian H skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installation av bergvämeanläggning i garage med grävning av kulvert mellan garage och bostadhus och utbyte av värmesystemet i bostadshuset från el till vattenburen.

Mycket trevlig och kunnig personal som skötte allt jobb klanderfritt. Läs mer
  • 2018-01-13

Hanna J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Mycket nöjd med bemötande och installation av värmepump kunniga och engagerade. Läs mer

Skå Industriby, 179 75 Skå