Inneklimat Service IVT Center

Inneklimat är en av stockholms största leverantörer av värmepumpar, luftkonditionering, ventillation och vattenanläggningar. Med egna montörer, elektriker, konstruktörer skapar man nyckelfärdiga lösningar.

Inneklimat grundades 1983 och har sedan dess huvudsakligen arbetat med värmepumpar. Vår affärsidé kallar vi ”ONE-STOP-SHOP” – det vill säga totalentreprenad gentemot våra kunder. Med egen personal, totalansvar och kundgarantier utför vi hela entreprenaden. Vår strävan är att lämna kompletta anbud så att du som kund kan budgetera utan tillkommande kostnader.

Läs vad 192 kunder tycker om Inneklimat Service IVT Center 2

2021-05-30
    Hej.
    Vi väntar fortfarande på en service av vår BV-pump som ska ingå.
    Med vänlig hälsning,
    Per Orrestig
    Hej Per !
    Det blev en miss men vi bokar in en servicekille på det.
    Mvh Peter
    2021-05-21
    Snabb och smidig leverans och installation. Rekommenderas.
    2021-05-03
    IVT Luftvärmepump

Mkt bra bemötande

Mkt nöjd med utförandet

Mkt nöjd alltså
    2021-05-02
    Trevlig service både på tfn, info möte och under bytet av luftvärmepumpen.
    2021-04-30
    Bra service, lätta att kommunicera med. Inga konstigheter.
    2021-04-28
    Byte av bergvärmepump , allt gick enligt plan och fungerar som det ska , trevlig o proffsig bemötande
    Ny värmepump
    Affärsmässig, bra service och åtgärdade missförstånd omgående.

Rekommendera gärna fler på Ekerö att köpa in produkter och tjänster av Inneklimat.

Med vänlig hälsning,
    Jan
  • Peter J
    2021-04-26
    Köpte en IVT Luftvattensystem, (Air X409+E9) var en komplicerat installation då vi valde att flytta hela gamla pannrummet innebar en del nya rördragningar. Det blev super bra och Inneklimat killarna var otroligt proffsiga, har gjort detta i andra hus men detta företaget var över föväntan, Så super proffsiga. TACK!
    2021-04-26
    Säljare Tård som inte håller vad som lovats. Blev lovad en kostnadsfri rensning av luftkanalerna i samband med nya värmepumpen som han spelade ovetandes om när det väl skulle göras. Kände mig grundlurad av allt snack och medvetna otydligheter i vad som ingick i köpet.
    Hej Ida !
    Tråkigt med missförstånd vad som ingår i offerten.
    Enligt offert och ordererkännande som du fått så är det inte med
    rengöring av ventilationskanalerna.
    2021-04-26
    Professionella och kunniga. Utförde jobbet under bestämd tid.
    -Bergvärmepump

-Jättebra och trevligt bemötande

-Jag tycker Inneklimat Service IVT Center verkligen levde upp till mina förväntningar på alla sätt

-När jag väl fått borrtillståndet från miljöförvaltningen gick allting väldigt snabbt och smidigt. Jag kan verkligen rekommendera Inneklimat Service IVT Center.
    Mycket bra!
    Snabb och smidig leverans och installation.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    2021-01-28
    Köpt luftvärmepump med installation.
    Alla mina förväntningar infriades.
    Mycket nöjd med allt från inköp till installation!
    2021-01-27
    Köpte en ny värmepump av dem. Riktigt proffsig installatör som heter Robin.
    2021-01-27
    Vi köpte en ac av Inneklimat. Fick superbra service både vid offertförfarandet och installationen. Bra och kunnig personal.
    Bra bemötande!
    Bra utfört arbete!
    2021-01-26
    Jag hade en gammal luft/vatten som behövdes bytas ut tittade runt på kund omdömen lyssna med grannarna som hade anlita inne klimat hörde Bara positiva reaktioner, dom kom och gjorde ett hembesök jag fick ett pris som stämde och snabbare lev än vad vi kommit överens om proffsigt bemötande och installation. Jag köpte både luft /vatten och en luft luft som fungerarat utan några problem, har man några frågor så känner man alltid välkommen även efter avslutad affär.
    Kan varmt rekommendera dom
    Jan Sundberg
  • Bo S
    Värmepump Mitsubishi Hero 25
    Proffsig, trevlig, effektiv, kunnig
    Det var som jag förväntade mig
    Luftvärmepump
    Tyckte det var ett trevligt och proffsigt bemötande
    Förväntningarna vid installation uppfylldes med råge. Övriga förväntningar vad gäller elkostnad, driftsäkerhet m.m. får visa sig längre fram.
    2021-01-25
    Vi har tidigare fått hjälp med reparationer (alltid fantastisk service!) och nu senast utbyte till ny värmepump.
    2021-01-25
    Daikin 2MXM50M med Daikin Caldo R25 och Daikin Caldo R35. Nöjd med installation samt service efter installationen.
    2021-01-25
    Vi köpte ny värmepanna med värmepump (luft-vatten) samt ytterligare 2 värmepumpar i andra byggnader.
    Bra och trevliga installatör, det är prydligt utfört arbeta
    2021-01-25
    Börje på Inneklimat är värd 5 stjärnor. Bra info och tydlig kommunikation. Varma rekommendationer!
    2021-01-25
    Installerad luftvärmepump, det gick mycket snabbt och smidigt av en trevlig installatör. Den fungerar perfekt och vi är jättenöjda.
    2020-11-17
    Riktigt dåligt, dom ville bara installera nya grejer varav jag ansåg att det gamla kommer hålla länge. Så ringde en annan vanlig elfirma och den elfirman hittade och löste felet på 2 timmar varav inneklimat inte kunde hitta felet på 1,5 timmar. Riktigt surt att behöva betala inneklimat för ingen nytta alls
    Hej Rasmus E !
    Vi letar efter dig i vårt faktureringsprogram och kundlista men får ingen träff!
    Vi vill gärna följa upp vad som hänt så det skulle vara bra om du kunde maila oss
    namn som står på fakturan samt adress på info@inneklimat.se så återkopplar vi till dig.
    2020-11-15
    Installerade bergvärme och hade till en början bra kontakt med inneklimat, de gav snabb och bra återkoppling. Efter installation gick något fel och det sprutade vatten efter att installatören åkt därifrån, det var givetvis inte det vi förväntat oss. Offerten skrevs fel och ledde till att vi blev delfakturerade ett för högt belopp. ROT avdrag registrerades dubbelt, de menade att det inte stämde men ändrade sig sedan till att förklara att det kanske berodde på att vi betalat dubbelt vilket givetvis inte var fallet. De löste problemet men det har allt som allt ändå inneburit extrajobb för oss att räkna om alla fakturor eftersom ingen av dessa har stämt enligt överenskommen offert samt att vi varit tvungna att lösa frågan med Skatteverket eftersom de lyft för mycket ROT. Responsen och servicen har inte varit bra med tanke på alla de fel som ändå uppstått.
    Hej Emma !
    Tyvärr blev det missförstånd med rotavdraget men vad jag förstår så är det löst nu.
    Montören åtgärdade problemet direkt, tråkigt att det hände och det ber vi återigen om ursäkt för.
  • Bengt L
    2020-11-07
    Hej. Vi köpte en frånluftsvärmepump i juni 2020, IVT 402, och fick den installerad snabbt och bra. Vi har efter det haft lite frågor om inställningar m.m. och Inneklimat har alltid varit tillmötesgående och även besökt oss för att hjälpa till där vi behövt deras expertis. Vi är mycket nöjda med Inneklimat och deras personal och rekommenderar dem varmt.
    2020-10-17
    Byte av bergvärme ,,seriöst bemötande och Börje var toppen
  • ANDERS M
    2020-10-17
    Luft-luft värmepump installerad snabb och snyggt. Trevlig och kunnig personal som var snabba och tillmötesgående. Kom på utsatt tid och slutfakturan landade tillochmed under offert.

Bra upplevelse genom hela processen.
    2020-10-15
    Installation av ny värmepump. Installationen gjordes enligt plan, vilket är viktigt samt av trevlig och professionell personal.
  • Per-martin N
    2020-10-15
    Peter Ferm är toppen, och gänget som installerade allt gjorde ett jättebra jobb och åtgärdade fel skyndsamt och utan problem.

Högsta betyg, kan varmt rekommendera Inneklimat.
    Gick smidigt snabbt
    och fint. Trevlig tekniker dessutom . Helnöjd
    2020-10-15
    Helt nöjd med bemötande och vara
    2020-07-09
    IVT Center har bytt min frånluftsvärmepump och mitt tilläggsaggregat. tilläggsaggregatet monterades med fronten uppåt så att fronten var så nära taket som 3 cm. Detta omöjliggjorde att jag kunde komma åt filtret eller de andra reglagen som finns på fronten. Vad jag förstår var det de enklaste sättet att montera tilläggsaggregatet då det blev mycket enkelt att koppla rören som går till tilläggsaggregatet. Jag tog på nätet fram anvisningen om hur tilläggsaggregatet ska monteras. Där var det en mycket tydlig anvisning om att fronten måste vara framåt med gott om utrymme för att komma åt filtret m.m. Det står även i anvisningen att tilläggsaggregatet ska monteras på en hylla och stå på ett ljud- och vibrationsdämpande material, det står även att det ska monteras på yttervägg. De hade monterat tilläggsaggregatet på plåtkonsoler på innervägg. När de kom och skulle fixa tilläggsaggregatet monteras det ändå på innervägg så de fick göra om det igen. De kopplade inte heller in den timerdosa som styr så att mina radiatorer slår på då frånluftsvärmepumpen inte räcker för att värma huset. Efter mycket strul blev det inkopplat men inte riktigt bra. Då jag inte var nöjd fick jag besked av montören att han inte kunde göra mer. Jag fick besked från företaget att jag får en ny kontakt från dem då jag inte kom överens med montören. Jag förklarade för dem att det inte var frågan om att komma överens utan att jag vill ha ett fungerande värmesystem. Det är en montör här idag då ett spjäll i tilläggsaggregatet inte fungerar, hoppas att han får ordning på det. Jag upptäckte i morse att radiatorerna slagit på trots att det inte varit särskilt kallt i natt, jag fick information om att den nya frånluftsvärmepumpen skulle vara bättre och effektivare än den gamla IVT frånluftsvärmepumpen, det verkar inte så. Jag fick idag besked av montören som är här att jag behöver komplettera med en kanalvärmare för att få bättre värmeeffekt på luften som kommer in i huset. Självklart utgick jag från att jag fått ett effektivt system som var bättre än det jag hade, inte sämre. Som alla förstår är jag mycket missnöjd och hoppas att IVT kommer att fixa så jag blir nöjd trots att det visat sig att det saknar kunskap om hur det ska fungera när man byter från ett äldre till ett nytt IVT system.
    Hej Lasse A !
    Vi har ju fortfarande ett pågående ärende
    Som skall redas ut.
    Tyvärr så blev inte allt perfekt ifrån början men vi jobbar på det.
    2020-07-08
    Mycket bra service! Kundmedvetna och levererar högkvalitet. Vi är väldigt nöjda med föreslagen och installerad lösning.
    2020-07-07
    Bra service och kunnig personal.
    2020-07-05
    Jag var missnöjd över mycket. Telefonupplysningar, servicen samt fakturan. Det är tveksamt om jag anlitar dem fler gånger.
    Hej Inger !
    Tråkigt att höra men fakturafrågan är ju löst.
    Är det mera problem så löser vi det.
    2020-07-05
    Köp och installation av värmepump och luftkonditioneringar i sovrum och allrum. Professionellt och trevligt bemötande från rådgivning till färdig installation och slutresultatet blev mycket bra. Kan varmt rekommendera företaget.
    2020-07-04
    Bra service, trevlig och kunnig personal. Bra priser och produkter.
    2020-07-04
    Köpte värmeluftpump som installerades, allt enligt överenskommelse. fick bra information av installatören.
    Hittills allt till belåtenhet.
    2020-07-03
    Installation av AC, trevliga och proffsiga!
    2020-02-26
    Utmärkt bra tack för hjälpen det var utmärkt bra hjälp som jag fick.
    2020-02-20
    Bra service. Svarar i telefon och återkommer snabbt. Installationen gick smidigt och på utsatt tid.
    2020-02-20
    Bergvärme system. Bra bemötande. Allt gick som planerat utom en extra tank dom glömde. Trevligt bemötande.
    2020-02-19
    Vi var mkt nöjda med installation och med efterföljande drift. IVT har vår rekommendation. Håkan
    2020-02-19
    Luft till vatten värme pump
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Företag som existerar länge lokalt skruvar man upp förväntningarna på, dom levererade förväntningarna.
    Väldigt tillmötesgående
    2020-02-18
    Byte av utedel luftvärmepump
    Bra service från början till slut
    2020-02-17
    Det är en bra upplevelse och jag har gärna att göra med dem igen.
    2020-02-17
    Jag kan ju inte klaga ngn ting
    Bra produkt. Sänkte fförbrukningen 60%
    Peter och hans medhjäpare är ok
    Proffesionellt bemötande
    Förväntningarna uppfylldes
    NU är det bara att änta och se att löftena håller över tiden , då är det !00 poängare
    mvh
    'Gösta Troeng