Läs vad 168 kunder tycker om Inneklimat Service IVT Center 2

• 2020-11-17
    Riktigt dåligt, dom ville bara installera nya grejer varav jag ansåg att det gamla kommer hålla länge. Så ringde en annan vanlig elfirma och den elfirman hittade och löste felet på 2 timmar varav inneklimat inte kunde hitta felet på 1,5 timmar. Riktigt surt att behöva betala inneklimat för ingen nytta alls
    skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Hej Rasmus E ! Vi letar efter dig i vårt faktureringsprogram och kundlista men får ingen träff! Vi vill gärna följa upp vad som hänt så det skulle vara bra om du kunde maila oss namn som står på fakturan samt adress på info@inneklimat.se så återkopplar vi till dig.

• 2020-11-15
    Installerade bergvärme och hade till en början bra kontakt med inneklimat, de gav snabb och bra återkoppling. Efter installation gick något fel och det sprutade vatten efter att installatören åkt därifrån, det var givetvis inte det vi förväntat oss. Offerten skrevs fel och ledde till att vi blev delfakturerade ett för högt belopp. ROT avdrag registrerades dubbelt, de menade att det inte stämde men ändrade sig sedan till att förklara att det kanske berodde på att vi betalat dubbelt vilket givetvis inte var fallet. De löste problemet men det har allt som allt ändå inneburit extrajobb för oss att räkna om alla fakturor eftersom ingen av dessa har stämt enligt överenskommen offert samt att vi varit tvungna att lösa frågan med Skatteverket eftersom de lyft för mycket ROT. Responsen och servicen har inte varit bra med tanke på alla de fel som ändå uppstått.
    skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Hej Emma ! Tyvärr blev det missförstånd med rotavdraget men vad jag förstår så är det löst nu. Montören åtgärdade problemet direkt, tråkigt att det hände och det ber vi återigen om ursäkt för.

• 2020-11-07
    Hej. Vi köpte en frånluftsvärmepump i juni 2020, IVT 402, och fick den installerad snabbt och bra. Vi har efter det haft lite frågor om inställningar m.m. och Inneklimat har alltid varit tillmötesgående och även besökt oss för att hjälpa till där vi behövt deras expertis. Vi är mycket nöjda med Inneklimat och deras personal och rekommenderar dem varmt.
    Bengt L
  • 2020-10-17
    Byte av bergvärme ,,seriöst bemötande och Börje var toppen
  • 2020-10-17
    Luft-luft värmepump installerad snabb och snyggt. Trevlig och kunnig personal som var snabba och tillmötesgående. Kom på utsatt tid och slutfakturan landade tillochmed under offert.

Bra upplevelse genom hela processen.
    ANDERS M
  • 2020-10-15
    Installation av ny värmepump. Installationen gjordes enligt plan, vilket är viktigt samt av trevlig och professionell personal.
  • 2020-10-15
    Peter Ferm är toppen, och gänget som installerade allt gjorde ett jättebra jobb och åtgärdade fel skyndsamt och utan problem.

Högsta betyg, kan varmt rekommendera Inneklimat.
    Per-martin N
    Gick smidigt snabbt
    och fint. Trevlig tekniker dessutom . Helnöjd
  • 2020-10-15
    Helt nöjd med bemötande och vara
  • 2020-07-09
    IVT Center har bytt min frånluftsvärmepump och mitt tilläggsaggregat. tilläggsaggregatet monterades med fronten uppåt så att fronten var så nära taket som 3 cm. Detta omöjliggjorde att jag kunde komma åt filtret eller de andra reglagen som finns på fronten. Vad jag förstår var det de enklaste sättet att montera tilläggsaggregatet då det blev mycket enkelt att koppla rören som går till tilläggsaggregatet. Jag tog på nätet fram anvisningen om hur tilläggsaggregatet ska monteras. Där var det en mycket tydlig anvisning om att fronten måste vara framåt med gott om utrymme för att komma åt filtret m.m. Det står även i anvisningen att tilläggsaggregatet ska monteras på en hylla och stå på ett ljud- och vibrationsdämpande material, det står även att det ska monteras på yttervägg. De hade monterat tilläggsaggregatet på plåtkonsoler på innervägg. När de kom och skulle fixa tilläggsaggregatet monteras det ändå på innervägg så de fick göra om det igen. De kopplade inte heller in den timerdosa som styr så att mina radiatorer slår på då frånluftsvärmepumpen inte räcker för att värma huset. Efter mycket strul blev det inkopplat men inte riktigt bra. Då jag inte var nöjd fick jag besked av montören att han inte kunde göra mer. Jag fick besked från företaget att jag får en ny kontakt från dem då jag inte kom överens med montören. Jag förklarade för dem att det inte var frågan om att komma överens utan att jag vill ha ett fungerande värmesystem. Det är en montör här idag då ett spjäll i tilläggsaggregatet inte fungerar, hoppas att han får ordning på det. Jag upptäckte i morse att radiatorerna slagit på trots att det inte varit särskilt kallt i natt, jag fick information om att den nya frånluftsvärmepumpen skulle vara bättre och effektivare än den gamla IVT frånluftsvärmepumpen, det verkar inte så. Jag fick idag besked av montören som är här att jag behöver komplettera med en kanalvärmare för att få bättre värmeeffekt på luften som kommer in i huset. Självklart utgick jag från att jag fått ett effektivt system som var bättre än det jag hade, inte sämre. Som alla förstår är jag mycket missnöjd och hoppas att IVT kommer att fixa så jag blir nöjd trots att det visat sig att det saknar kunskap om hur det ska fungera när man byter från ett äldre till ett nytt IVT system.
    skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Hej Lasse A ! Vi har ju fortfarande ett pågående ärende Som skall redas ut. Tyvärr så blev inte allt perfekt ifrån början men vi jobbar på det.

• 2020-07-08
    Mycket bra service! Kundmedvetna och levererar högkvalitet. Vi är väldigt nöjda med föreslagen och installerad lösning.
  • 2020-07-07
    Bra service och kunnig personal.
  • 2020-07-05
    Jag var missnöjd över mycket. Telefonupplysningar, servicen samt fakturan. Det är tveksamt om jag anlitar dem fler gånger.
    skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Hej Inger ! Tråkigt att höra men fakturafrågan är ju löst. Är det mera problem så löser vi det.

• 2020-07-05
    Köp och installation av värmepump och luftkonditioneringar i sovrum och allrum. Professionellt och trevligt bemötande från rådgivning till färdig installation och slutresultatet blev mycket bra. Kan varmt rekommendera företaget.
  • 2020-07-04
    Bra service, trevlig och kunnig personal. Bra priser och produkter.
  • 2020-07-04
    Köpte värmeluftpump som installerades, allt enligt överenskommelse. fick bra information av installatören.
    Hittills allt till belåtenhet.
  • 2020-07-03
    Installation av AC, trevliga och proffsiga!
  • 2020-02-26
    Utmärkt bra tack för hjälpen det var utmärkt bra hjälp som jag fick.
  • 2020-02-20
    Bra service. Svarar i telefon och återkommer snabbt. Installationen gick smidigt och på utsatt tid.
  • 2020-02-20
    Bergvärme system. Bra bemötande. Allt gick som planerat utom en extra tank dom glömde. Trevligt bemötande.
  • 2020-02-19
    Vi var mkt nöjda med installation och med efterföljande drift. IVT har vår rekommendation. Håkan
  • 2020-02-19
    Luft till vatten värme pump
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Företag som existerar länge lokalt skruvar man upp förväntningarna på, dom levererade förväntningarna.
    Väldigt tillmötesgående
  • 2020-02-18
    Byte av utedel luftvärmepump
    Bra service från början till slut
  • 2020-02-17
    Det är en bra upplevelse och jag har gärna att göra med dem igen.
  • 2020-02-17
    Jag kan ju inte klaga ngn ting
    Bra produkt. Sänkte fförbrukningen 60%
    Peter och hans medhjäpare är ok
    Proffesionellt bemötande
    Förväntningarna uppfylldes
    NU är det bara att änta och se att löftena håller över tiden , då är det !00 poängare
    mvh
    'Gösta Troeng
    Byte av värmepump
    Snabbt o korrekt
  • 2020-01-24
    Bergvärmepump samt bergvärmeborrning
    L/L värmepump
    Trevligt bemötande, där leverans skett på tillfredställande sätt .
    Önskar dock tydligare information avseende manöverpanel och inställning
    Kan rekommendera företaget
  • 2020-01-15
    En luftvärmepump. Ett bra bemötande med kunniga installatörer. Att få en pump som kunde värma upp mitt uterum och det har blivit så.👏
    En högt betyg ger jag från det jag ringde och begärde ett kostnadsförslag till att pumpen var på plats!👍
  • 2020-01-15
    Lång leveranstid. Värmepumpen utmärkt.
  • 2020-01-14
    - Byte från pelletseldning till bergvärme.
    - Trevlig, snabb och hjälpsam personal.
    - Något bristfällig information i förväg ang radiatorernas kommande

funktion samt eventuella problem med markfrosten vid borrning i februari.

- Fick en snabb återkoppling, när jag önskade hjälp och service efter
    c:a en månad, men det vore önskvärt med en automatisk kontakt efter c:a
    ett halvår för att följa upp om allt fungerar bra.
    - I stort sett en bra upplevelse, allt gick snabbt med trevlig personal.

Kan rekommenderas!
  • 2020-01-14
    Installerade bergvärme, borrning och panna - inneklimat tog hand om alltihop och höll offererat pris och tidplan så då kan man ju bara vara nöjd!
  • 2020-01-13
    Upprepade fel på anslutningen till pumpen från mobiltelefon fortfarande inte löst. Går ej att fjärrstyra trots ett flertal besök illa skött
  • 2020-01-13
    Trevlig personal, väl fungerande värmepump, hoppas den håller i många år.
  • 2020-01-13
    Kunniga och proffsiga rakt igenom!
  • 2020-01-11
    Köpte och lät installera en ny värmepump i utbyte mot den gamla som var ca 30 år. Installationen gick otroligt snabbt och effektivt och den gamla pannan togs omhand om.Vi blev vänligt och professionellt bemötta och vi är glada att vi valde Inneklimat .
  • 2020-01-09
    Inköpt bergvärme anläggning,
    Företaget var svårt att nå, oftast svarade ingen person, och dom ringde upp ett bra tag efter
    Anläggningen har fungerat utan anmärkning. Det som lovades av företaget höll, och blev korrekt utfört
    skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Hej Hans ! Tyvärr har vi i perioder långa telefonköer, men normal arbetstid finns det alltid någon vid telefonen.

• 2019-03-18
    Installation luft/luft värmepump + service på en befintlig.
    Bra snabb installation av tekniker
    Mycket nöjd med bemötande från sälj till tekniker
  • 2019-03-16
    Köpte ny Ivt e11 pump. Strulade med att pumpen fellarmde . Tog tre veckor innan dom kom och åtgärdade . Fortfarande fel larm:((
    Marco A
  • 2019-03-15
    Köpte en ny bergvärmepump då den gamla gav upp.
    Snabb och snygg installation av riktiga rörmokare som kunde sitt jobb.
    Snabba, trevliga, professionella.
  • 2019-03-14
    Installationen av luft luft värmepump, snabbt och enkelt service.
  • 2019-03-14
    Vi valde att använda Inneklimat Service IVT Center för att installera en bergvärmepump och en varmvattenberedare.

Kan sammanfatta upplevelsen med att de var snabba, lyhörda och flexibla. Fantastiskt företag!
    Dennis E
  • 2019-03-14
    Snabb och proffsig installation av luftvärmepump
  • 2019-03-14
    Snabbt, effektivt och bekvämt med ett företag på hemmaplan!
  • 2019-03-14
    Fungerar bra, lätta att prata med
  • 2019-03-14
    Mycket bra service och flexibilitet samt snyggt utfört hantverk. Kunnig personal som varit väldigt tillmötesgående och, till skillnad mot många andra hantverkare, inte knusslat om att komma ut och göra justeringar.

Enda minus är möjligen tillgängligheten, de är från tid till annan uppbokade så vis framförhållning som kund fördelaktig n
    Emil F
  • 2019-03-14
    Snabb och bra service vid både hembesök för att ge offert såväl som vid installation av den luftvärmepump som köptes.
  • 2019-03-14
    Köpte en värmepump. Grymt bra service med snabb installation. Trevlig personal.
  • 2018-06-21
    Bra från början till slut. Trevlig kundmottagare och trevlig reparatör.
  • 2018-06-20
    Inneklimat ställde snabbt och effektivt upp när vår värmepump behövde akut bytas ut.
    Pål R