Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Ekerö IVT Värmepumpar Inneklimat Service IVT Center
Rekommenderat företag 2016 - Inneklimat Service IVT Center

Inneklimat Service IVT Center

Skå Industriby, 179 75 Skå — Visa karta

Inneklimat är en av stockholms största leverantörer av värmepumpar, luftkonditionering, ventillation och vattenanläggningar. Med egna montörer, elektriker, konstruktörer skapar man nyckelfärdiga lösningar.

Inneklimat grundades 1983 och har sedan dess huvudsakligen arbetat med värmepumpar. Vår affärsidé kallar vi ”ONE-STOP-SHOP” – det vill säga totalentreprenad gentemot våra kunder. Med egen personal, totalansvar och kundgarantier utför vi hela entreprenaden. Vår strävan är att lämna kompletta anbud så att du som kund kan budgetera utan tillkommande kostnader.

Läs vad 80 kunder tycker om Inneklimat Service IVT Center

• Anita K
    Anita K skrev om Inneklimat Service IVT Center
    mycket bra bemötande och uppföljning.
  • Isabelle F
    Isabelle F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi är nöjda
    Tyvärr för lång väntetid tid på jobb.
  • Carita T
    Carita T skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag har köpt en bergvärmeanläggning samt ett vattenburet konvektorelement till mitt uterum. Mina erfarenheter i kontakten företaget Energi partner har enbart varit positiva. Personalen har stor yrkesskicklighet, är lyhörda för kundens önskemål, gör snygga jobb och är dessutom mycket trevliga och lätta att samarbeta med.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Trevliga o levererade utifrån förväntningarna
  • Lars B
    Lars B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Proffessionellt företag. Går alltid att komma i kontakt med någon inom rimlig tid.
    Mark N gillar detta
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Alltid bra servicetekniker som kommer. duktiga och kompetenta.
    Dock kan väl bemötandet av deras kontaktperson som svarar i telefon bli bättre. Ger mer känslan av tekniker än service.
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    snabb o bra service lätta att nå om man har frågor
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra, trevligt, snabbt och professionellt bemötande.
  • Bernhard S
    Bernhard S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    De har skött sitt serviceåtagande felfritt.
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Lite svåra att nå per telefon. Behövde hjälp med en havererad kompressor i en värmepump. Tog också ganska lång tid att få fram delar.
    När väl det var löst sköttes reparation snabbt och bra.
  • Lars J
    Lars J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Första möte med Peter Ferm, gav ett gott intryck. Vi gick igenom husets behov och han lämnade inom kort en offert, som omedelbart godkändes.
    Vi har konvereterat från direktverkande el till bergvärme med 14 element i 1,5 planshus. Installation har utförts i torpargrund och listdragning på övervåning.
    Värmepumpen är av modell HE C7.
    Två mycket kompetenta montörer utförde detta omfattande jobb på mycket kort tid, 8 dagar. Jag är mycket nöjd med Inneklimat Service IVT Center och rekommenderar företaget till andra med direktverkande el.
  • Olle S
    Olle S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Köpte en luftvärmepump. Installerades ok. Men - utedelen var monterad på " hårda/torra (gamla) gummikuddar varvid kraftig resonans/buller uppstod inomhus. Efter klagomål bytes dessa ut o problemet löstes. Detta borde företaget ha känt till innan! men chansade? Dessutom var det mycket "knakande" l inomhusdelen när den var ny, vilket dock lindrades betydligt efter en servicegenomgång. Pumpen var inte ok nät den levererats o monterats, vilket var förvånande enligt min mening. Så borde det inte vara.
    2016-03-17 SveinErik R svarar Olle S
    Hej
    Tråkigt att installationen inte blev som förväntat från början, men vi hoppas problemen nu är lösta och att maskinen fungerar som den ska.
  • Björn R
    Björn R skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installation av värmepump för bergvärme. Mycket kunniga, enkla att arbeta med, snabba. Värmepumpen fungerar klanderfritt.
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi bestämde oss för att skaffa en luft/luft värmepump, kontaktade då Inneklimat och en försäljare kom hem och tittade på förutsättningarna och vi fick ställa frågor. Vi fick sen en offert, vi bestämde oss och fick en installation ganska snabbt efter besöket, så vi är väldigt nöjda med hjälpen och servicen från dom.
  • Dammbo P
    Dammbo P skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra service, trevlig personal.
    Lokalt företag med lokalt anknuten personal
  • Gunnar Å
    Gunnar Å skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bemötandet har fungerat bra redan från första stund. Uppstod det problem under åren så har de löst dem utan dröjsmål.
    Luftvärmepump, ny kompressor årlig service tjänster som gått smärtfritt. Kan varmt rekommendera inneklimat.
  • Per-olov Å
    Per-olov Å skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Har köpt en bergvärmeanläggning inkl installation. Den har fungerat till full belåtenhet. Service behövdes för ngr månader sedan. Väl utförd. Om något skulle en mer detaljerad instruktion i samband med idrifttgandet vara bra.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag upplever en hög servicekänsla hos den servicetekniker jag haft kontakt med.
  • Mabel T
    Mabel T skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag är nöjd med service m m har inte haft några problem med pumpen. Endast gjort en service
  • Lars-olof P
    Lars-olof P skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Installation av luft-vattenvärmepump, IVT. Oerhört mycket strul under flera år med en anläggning som inte fungerade av ett flertal olika skäl. Många utryckningar och problemlösning. Stort plus till Inneklimat för ett positivt bemötande och engagemang, jag upplever att de ansträngt sig för att hitta lösningar vartefter på något som inte blev bra från början. De har tagit ansvar. Jag antar att de lärt sig mycket också av det här projektet.
  • Martin W
    Martin W skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Ett mkt snabbt svar på en förfrågan om service, utmärkt
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Byte av köksfläkt. service av frånluftspump och rengöring av luftkanaler.
    Monterade en alldeles för svag fläkt. Inga problem att byta ut den mot en med rätt styrka., Servicen lades ut på en underentreprenör. Inga problem där heller.
  • Erik P
    Erik P skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bergvärmepumpar kan krångla på sätt man inte lätt kan förutse och ibland just när man inte önskar det. Inneklimat har kompetenta servicetekniker som gör utmärkta jobb - även om problemet är ovanligt (är inne på in andra bergvärmepump). De hjälpte mig med min första när den leverantören stack huvudet i sanden och andra tekniker inte klarade uppgifter. Kom med väl balanserat förslag för nästa bergvärmepump (köpte av dem) och har löst de få problem jag haft med den utmärkt. De får mina varmaste rekommendationer
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Enkel bokning av montör. Bra tidshållning på den bokade dagen. Duktig och kompetent personal.
  • Sverker R
    Sverker R skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Problem med isbildning i uteaggregat för luftvärmepump.
    Dålig information om kostnad vid telefonsamtal. Nämnde ingenting om att det kostade nästa 2000 SEk bara för att en tekniker skulle komma, oavsett hur länge han behövde jobba.
    Mycket trevligt och bra bemötande av teknikern som kom. Bra rekommendationer efter felsökning om att för ett mindre tillägg inkludera en service av luftvärmepumpen när han ändå var på plats.
  • Karl W
    Karl W skrev om Inneklimat Service IVT Center
    instalation av värmepump,bra service
  • Jan S
    Jan S skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vår Mitsubishi Electric Luft/Luft värmepump gick sönder ingen värme. Inneklimat var snabbt på plats. Eftersom pumpen inte gick att reparera, fick vi offert för utbyte till en ny IVT pump. Vårt försäkringsbolag iF gav klartecken till bytet. Inneklimat Service IVT Center är snabba och har god kunskap när det gäller värmepumpar. Vi kan verkligen rekommendera företaget.
  • Henrik T
    Henrik T skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Det värsta jag någonsin upplevt och det vill inte säga lite! Sex år efter leverans fungerar värmepumparna fortfarande inte. Leverantören har absolut ingen ambition att åtgärda problemet. Jag har betalat pengar för något som aldrig levererats. Jag har köpt två luftvärmepumpar som havererar så fort det blir kallt utomhus. Som tur var installerade jag elradiatorer som backup, vilket är min nuvarande uppvärmningsmetod. Orkade jag skulle jag stämma leverantören. Service finns inte i deras ordbok.
    2016-03-15 Peter F svarar Henrik T
    Hej Henrik !
    Låter väldigt tråkigt, men eftersom vi inte hört något på 3 år så har vi levt i tron att maskinerna fungerar efter sista åtgärden.
    Men återkoppla till oss om felet kvarstår så får vi hjälpa dej att hitta en lösning på problemet med hjälp av våran leverantör.
  • Martin O
    Martin O skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra bemötande
    Serviceavtal och div. underhåll.

Funkar bra, bra servicekille.
  • Lars D
    Lars D skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra bemötande och bra service.
  • Karin F
    Karin F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabb service, utförlig information om uppdraget,
  • Sulitelma B
    Sulitelma B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Kompetenta och serviceinriktade, med kreativa lösningar ( i vårt fall en liten värmeväxlare till vår småskaliga fjärrvärmeanläggning).
  • Vallviken B
    Vallviken B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    som vanligt ett bra bemötande även det förväntade arbetet blev gjort
    däremot lite dålig uppföljning om statusen.
  • Olov B
    Olov B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Supersnabb service. Toppen. Hann knappt hem före servicekillen.
  • Jennie F
    Jennie F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag är jättenöjd med er service.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    En värmepump som ej gav värme ordentligt till övervåningen.

Bra tekniker som tog sig tid att lösa problemet med värmepumpen.
    Sämre med tidsbokningen på kontoret, där man tyvärr var tvungen att jaga och ringa tillbaks själv för att få kontakt.
  • Naturläran B
    Naturläran B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Perfekt i alla avseenden. Kvalitet också personligt bemötande.
  • Kalle E
    Kalle E skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Väldigt trevligt bemötande, kunnig personal som alltid ställer upp när det verkligen behövs
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabbt och bra försäljning och installation.
    Bra finansierings alternativ.
    Vi sänkte energikostnaden till ca. 35 % av den ursprungliga.
    Väldigt nöjd kund !
  • Brian C
    Brian C skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Professionell, trevlig, kunnig med ett brett spektrum av VVS utmaningar: vattenpumpar, hydropress, termostat, husfläkt, osv.
  • John L
    John L skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Trevligt och professionellt bemötande. Installationen utfördes snabbt och mycket snyggt. Dessutom städade de efter sig och tog med sig soporna.
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Jag har fått utmärkt hjälp med att projektera och installera värmesystemet i mitt nybyggda hus.
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Snabb och informativ service. Bra kundfokus.
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Inneklimat Service IVT Center
    2012 Bergvärmepump m installation komplett. Ok, offert och bemötande, lite otydliga i sin kommunikation. Installationen fick den effekt den skulle, driftsatt snyggt och prydligt i tid. En större miss gjordes vilket de inte tog snyggt om hand om, detta drar ner betyget rätt mycket. Genomföring i yttervägg (under mark), hål borrades genom hela vägen efter att bara ha mätt på utsidan, förstås hamnade det fel, men de valde att använda dessa hål ändå. Stora permanenta olägenheter för bl.a. ventlitaionssystemet. Detta var klantigt, visst kan sådant hända, men när man inte tar ansvar för sitt misstag blir jag rejält besviken.
  • Per A
    Per A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Utbyte värmepump..Fortfarande utredning varför larm går.
    Firman har varit tillmötesgående än så länge.
  • Per B
    Per B skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Bra och kompetent personal med trevligt bemötande och snabb service. Vi är jättenöjda!
  • Rondin Å
    Rondin Å skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi har fått hjälp med att installera vår bergvärmeanläggning för över 10 år sedan. Därefter har vi haft en årlig kontroll av anläggningen. Dessutom har vi haft besök ytterligare några gånger då det uppstått problem.. Jag är mycket nöjd med bemötandet från Inneklimat. De är vänliga och kommar snabbt.
  • Gunnar D
    Gunnar D skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Vi köpte en bergvärmepump år 2003. Den har servats tre gånger fram till idag.
    Vi är nöjda med produkten. Vi förbrukar i hushållet 12000 till 13000 kWh timmar per år. Ca hälften går till värmepumpen. Vårt hus är på 170 km och vi är två i hushållet.
    Installation och service har skett alldeles utmärkt.
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Inneklimat Service IVT Center
    alltid lika duktiga och professionella
  • Carina G
    Carina G skrev om Inneklimat Service IVT Center
    Men varför måste jag skriva trettio tecken
    Har gett betyg och det räcker

Skå Industriby, 179 75 Skå