Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Nacka IVT Värmepumpar VärmeKompaniet Stockholm AB

VärmeKompaniet Stockholm AB

Stenhuggarvägen 2Q, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

IVT Center i hela Nacka och Värmdö regionen.

Installation & service av värmepumpar i hela Stockholms regionen men framför allt i Nacka och Värmdö.
Vi är en auktoriserad återförsäljare och installatör för IVT’s heltäckande program av värmepumpar inom bergvärme, luft/vatten, luft/luft och frånluft.

VärmeKompaniet Stockholm AB erbjuder våra kunder i Nacka och Värmdö totalentreprenad, vilket innebär att vi tar helhetsansvaret för din installation – från behovsanalys till dess att anläggningen är i drift och service under hela dess livstid.
Vid köp av en ny värmeanläggning med värmepump är trygghet, och kvalité på såväl produkt som installatör extra viktig.

Som installatör av IVT’s värmepumpar är vi därför speciellt utbildade inom området värmepumpar och erbjuder dig en skräddarsydd lösning där vi tar hänsyn till förutsättningarna i just din fastighet. Du får också marknadens mest omfattande garanti, med 10 år på kompressorn och 6 år på värmepumpen.

Vi har erfarenhet från hundratals framgångsrika installationer av Sveriges bästa och mest effektiva värmesystem för bergvärme och luftvärme i Nacka/Värmdö och våra experter hjälper dig att välja rätt värmepump.

Välkommen att ta kontakt med oss för en kostnadsfri rådgivning, besiktning och energikalkyl för din nya värmepump!

Läs vad 96 kunder tycker om VärmeKompaniet Stockholm AB

• Magnus I
    Magnus I skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande, flexibel angående tidsplanering, snygg installation. Kan varmt rekommendera Värmekompaniet! Läs mer
  • Jesper S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpt en anläggning för bergvärmed till villa. Trygg och pålitlig leverans med bra bemötande av kunnig personal hela vägen. Läs mer
  • Henrik E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Väldigt bra mottagande, genomförande, och förklaring/upplägg av det nya systemet för vårat hus.

Känns tryggt

Rekommenderas starkt Läs mer
  • Peter M skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luftvärmepump proffsigt.Den föreslagna produkten övrinstämde helt förväntningarna. Monteringen utfördes av kunnig trevlig personal.Rkomenderar gärna detta företag Läs mer
  • Johan N skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Snabb respons och duktig personal. Tydliga i utförandet och beskrivning av de ska och behöver göra. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Hemming B skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en luft/vatten värmepump från IVT med full installation från Värmekompaniet. Det var en mycket bra upplevelse från första kontakt till sista. De installerade allt på en dag och tog dessutom bort min gamla luft/luft pump. Kompetenta personer i alla led och ett bra bemötande. Jag kan varmt rekommendera Värmekompaniet. Läs mer
  • Stefan O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luft/luftvärmepump. Bra råd med goda faktakunskaper. Läs mer
  • Anders S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt från utredning av behov för luftvärmepumpar via offert och sedermera leverans och installation har fungerat utmärkt och på utsatt tid. Läs mer
  • Jenny A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi har köpt/installerat bergvärmepump med Värmekompaniet för 10 år sedan. Vi var mycket nöjda redan då och rekommenderade företaget vidare till släkt. Bergvärmen har fungerat mycket smidigt under åren. Nu efter 10 år har vi bytt varmvattenberedare. Som vanligt när man använder er, har det gått mycket smidigt. Så tack Peter, Åsa och andra på Värmekompaniet. Det är alltid trevligt att ha att göra med er!! Jag blir mycket väl bemött och ni lever upp till eller överträffar förväntningarna. Jag rekommenderar er gärna. Läs mer
  • Olle S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ny Frånluftsvärempump då den gamla gått sönder, akut läge med ny installation. Snabb återkoppling på offertförfrågan samt installation. Trevlig, artig och kunnig personal.Anlände tom en stund före utsatt tid. Proffsig installation städat och rent när allt var klart. Läs mer
  • Consulting F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ett högkompetent bolag, bra konsultation, marknadsmässiga priser och och smidig leverans.
    Utmärkt på alla vis. Anlita bara proffs som detta bolag. Läs mer
  • Leif H skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte värmepump Nordic Inverter, har tidigare köpt en med utmärkt service. Bra bemött, trevliga människor i Nacka.
    Denna gång kunde installatören inte direktkoppla in pumpen med mellanbrytare i befintligt elskåp. Han sade sig inte ha el-behöringhet. Dessutom krävdes håltagning i betong, vilket Värmekompaniet raskt fixade fram.
    När fakturan kom hade Värmkompaniet glömt den muntligt avtalade rabatten, men jag utgick från att de kvittat den mot kostnaden för håltagning, som ju inte ingår i paketpriset.
    Sedan kom dock en faktura även för håltagning, varpå jag protesterade den senare.
    Då agerade Värmekompaniet ytterst professionellt, dessutom mitt i juli. De krediterade håltagningsfakturan som ungefär motsvarade den avtalade rabatten. Kvinnan på bolaget var dessutom mycket vänlig, trots mina gubbsura invändningar.
    Proffsigt agerat, funderar på att köpa en pump till om jag kan komma på var jag ska sätta den. Läs mer
  • Anna Catharina P
    Anna Catharina P skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevligt, snabbt och proffesionellt bemötande Läs mer
  • Stefan M
    Stefan M skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi bytte en oljepanna mot en luft/vatten-värmepump.
    Fantastiskt bemötande från säljaren men bristande kommunikation till installatören och det blev en hel del fel som resulterade i dålig sömn mm.
    Men allt slutade väl. Vi fick professionellt bemötande, allt blev åtgärdat och vi behövde inte betala fakturan förrän allt var åtgärdat.
    Vi kan därför rekommendera VärmeKompaniet om ni söker ett seriöst företag.
    /Stefan Läs mer
  • Lena O skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trodde det skulle bli ett stort projekt att installera bergvärme, men det kunde inte gått smidigare tack vare VärmeKompaniet. Allt klart på två dagar! Bra jobbat! Kan varmt rekommendera dem som firma.
    /Lena Läs mer
  • Hakan A skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte IVT värmepump. Valde Värmekompniet av fem tillfrågade leverantörer beroende på engagemang och pris. Vi använde Hantverkarformuläret och offerten som avtalsunderlag. Värmekompaniet utförde entreprenaden på utsatt tid och följde upp med personligt besök för att åtgärda anmärkningar som besiktningsman slagit ner på. Vi är mycket nöjda med utfört arbete och kan rekommendera Värmekompaniet till andra. Läs mer
  • Birger S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket smidigt utbyte av elpanna och värmeväxlare. Läs mer
  • Selma F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    byte av bergvärmepump.
    snabb och bra service, trevligt bemötande. Läs mer
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Otroligt proffsigt bemötande från början till slut. Tydlig beskrivning av processen och produkten och själva installationen gick snabbt och utan stök.
    Topp betyg! Läs mer
  • Anders F skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    OK leverans men företaget har dålig kontroll på sina underleverantörer. Läs mer
  • Henrik L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Proffsigt bemötande och konkurrenskraftigt pris.
    Skulle gärna sett att en del moment som jag fick ordna efteråt hade lagts med som förslag i första offerten. I sak inget fel men hade varit en bra service. Läs mer
  • Peter A skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en servicetjänst, ringde på morgonen, kom redan samma dag. Trevligt bemött och bra och snabb service! Läs mer
    Peter O gillar detta
  • Bo B skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    superbra!
    snabba
    kunniga
    noggranna
    tack janne! Läs mer
  • Martin Ö skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket nöjd med Värmekompaniets service och reparation av bergvärmepannan. Utmärkt bemötande och kunnig personal, höll utlovade besökstider och återkopplade om det blev några förändringar. Rekommenderas! Läs mer
  • Johan S skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag har haft en firma ut flera gånger på samma fel på min bergvärmepump men de lyssnade aldrig och gjorde aldrig en ordentlig felsökning.
    Jag anlitade Värmekompaniet som hittade och åtgärdade felet på första gången.
    Det tog tid och var inte enkelt men de ordna till det.
    Så nu vet jag vart jag ringer när jag behöver hjälp med värmepumpen. Läs mer
  • Sofie T skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevlig och snabb hjälp när huset var iskallt! Vi fick låna värmefläktar med man letade efter felet. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra och genomtänkt lösning för vårt boende med bergvärme pump och borrning.
    Mycket kunnig personal och ett snabbt genomförande.
    Marknadsmässigt ett bra pris för denna kvalitet. Läs mer
  • Erik W skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bergvärme
    Väl bemött med tydlig info, bra tillgänglighet. Dock tog det lite tid i kontakt med granne som hade frågor om borrningen.
    Jag förväntade mig att få svar på mina frågor och tydligt beskrivet hur det hela fungerar. Det fick jag.
    Totalt sett en bra upplevelse, det gick smidigt i kontakt och kommunikation. Läs mer
  • Marie A skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra, proffsigt och leveranssäkert.
    Lite svåra att få tag i ibland. Läs mer
  • Sarah P skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Serviceminded och kunnig säljare, snabba svarstider och ett allmänt proffsigt bemötande. Vi valde VärmeKompaniet, för borrning och installation av bergvärmepanna, framför två andra spelare just pga att magkänslan sa att de skulle utföra jobbet och leveransen bra - vilket de ju gjorde! Läs mer
  • Matti O skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Proffsigt och korrekt bemötande från första möte till slutbesiktningen. Väldigt smärtfritt och slutresultatet blev väldigt bra. Läs mer
  • Anna-lisa E skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    VärmeKompaniet installerade en ny värmepump (samt tog bort den gamla uttjänta) hos min mamma. Från början till slut var det full tydlighet. Demontering, installation och support sköttes prickfritt. Tack Peter (och medarbetare) för ett mycket väl utfört projekt! Läs mer
  • Robert A skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra från start till mål. Allt på utsedd tid. mycket nöjd. Läs mer
  • Stefan Ö skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag köpte en ny bergvärmepump. Jag blev bemött på ett trevligt och proffesionellt sätt. De problem som uppstod löstes smidigt. Jag är nöjd och rekommenderar gärna Värmekompaniet till andra. Läs mer
  • Magnus H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Effektivt genomfört, smidigt och professionellt. Läs mer
  • Ann skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Efter en mardröm med servicebolag för Nibe som inte svarar i telefoncäxel, förfryst värmepanna fick jag direkt hjälp av kille inom en timme som kom och hjälpte mig med läckage.
    Proffsig och hjälpsam och ingen extremfaktura som andra bolag försökte med. Ni har fått en ny stamkund för service.
    Underbart att kunna koppla av och stressa av efter besöket och lång jakt efter serriöst företag .
    Tack!!!! Läs mer
  • Henrik H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har installerat en bergvärme pump och jag är nöjd helheten även om jag inte sett slutfakturan. Läs mer
  • Örjan J skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fick mycket bra hjälp av Värmekompaniet som kunde göra installation med kort varsel, bra pris och efter önskemål! Jag ville ha en Nibe bergvärmepump som inte fanns i normala sortimentet men de kunde ändå ordna det, dock hade de lite mindre erfarenhet på det märket. Läs mer
  • Markus
    Markus skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter & Co installerade nyligen en bergvärmepump och allt gick enligt plan – allt ifrån planering, borrning & installation av pump. En del bök vid borrning pga trångt utrymme för borrigg, men allt flöt på utan några problem eller förseningar. Läs mer
  • Hans R skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt fungerade bra kom i tid på avtalad dag trevlig personal Läs mer
  • Nuguse D skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag är nöjd med värmekompaniet. Bemötande, hålla tiden och tillgänglighet vid drift starten var mycket bra. Jag rekommenderar värmekompaniet mycket. Läs mer
  • Håkan L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har fått en ny IVT frånluftsvärmepump installerad av VärmeKompaniet. Mycket professionellt och serviceminded företag. Hela vägen från offert till installation har utförts med högsta kvalitet och trevligt bemötande! Fick problem med luft i systemet efter installationen och Janne kom ut och åtgärdade problemet direkt och hade dessutom en väldigt bra och lärorik genomgång för oss hur den nya anläggningen fungerar - på en lördag förmiddag!
    Mycket nöjd kund Läs mer
  • Leif I skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Service utöver det vanliga
    När vi bytte bergvärmepanna blev jag rekommenderad Värmekompaniet av en god vän. Det har verkligen varit en hit - vi fick problem med någon form av läckage som har varit svårt att hitta. De har varit här ett antal ggr och de har aldrig gett upp. Deras tekniker är kunnig, social och envis - en bra kombo. Nu funkar allt perfekt. Tack alla inblandade på Värmekompaniet! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter kom in i sista sekunden när jag hämtade in offerter. Priset var ganska lika mellan dom olika leverantörerna så jag valde Peter enbart för att jag fick förtroende för honom. Allt gick smidigt vid installationen trots en ganska svår tomt. Borrningen råkade även skada grannen staket men det fixades utan några som helst problem. Ända som jag inte hunnit testa ännu är om jag kommer ner uppvärmningskostnad som väntat, Första driftmånaden i april var lite högre än väntat men det är ju ganska många saker som påverkar det. Läs mer
  • Martin F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi fick hjälp att installera en Panasonic luft/luftvärmepump samt värmeförflyttare. Vi är otroligt nöjda med både bemötande, installationsarbetet, diskussioner vid offertförfrågan och expertisen som Värmekompaniet erbjuder samt effekten av den luftvärmepump som installerades. Vi har ett hus om totalt 205 kvm, vilket värms upp enbart med detta, fantastiskt! //Martin Läs mer
  • Ewa E skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket professionellt , i tid, väldigt trevliga från första kontakt till avslutande uppföljning.
    Vi lämnar gärna referenser på Värmekompaniet Läs mer
  • Karin D skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    För några veckor sedan var det oroväckande kallt hemma. Det visade sig att bergvärmepumpen strejkade och att dess larmknapp för kompressorn lyste skrikande rött. Skulle jag nu behöva byta värmepump? - Det kan nog tyvärr vara så, uppgav Peter från VärmeKompaniet när jag ringde och beskrev problematiken. Han och kollegan Janne kom på kort varsel. En förtroendeingivande diagnos ställdes och problemet åtgärdades. Redan samma dag kom Axel och genomförde det rekommenderade bytet av expansionskärl. Vid flera tillfällen under de efterföljande dagarna följdes min problematik upp på Värmekompaniets initiativ och flera justeringar gjordes av Axel och Peter. Nu fungerar den gamla pumpen utmärkt och det är varmt hemma igen! Jag är mycket nöjd med den professionella och förtroendeingivande servicen - och jag rekommenderar Värmekompaniet på det varmaste! Tusen tack, Peter, Axel och Janne! Läs mer
  • Håkan E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fantastiskt bemötande, bra tidhållning och kvalitet på leverans samt installation. Helt enkelt kompetenta! Läs mer
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Nu har vi fått bergvärme installerat av Värmekompaniet. Toppen i allt. Planeringen har fungarat utmärkt, alla hantverkarna har kommit som avtalat och arbetat snabbt och professionellt. Peter Olsson har hela tiden funnits tillgänglig när vi haft frågor. Underbart att få arbete utfört på ett sådant sätt! Kan verkligen rekommendera Värmekompaniet./Bengt Forssman Läs mer
  • Jens F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande från början till slut. Installerade bergvärme i villa och är helnöjd med resultatet. Hantverkarna arbetade snabbt och effektivt. Uppskattar tillgängligheten för frågor som uppstod. Läs mer

Stenhuggarvägen 2Q, 132 38 Saltsjö-boo