Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Nacka IVT Värmepumpar VärmeKompaniet Stockholm AB

VärmeKompaniet Stockholm AB

Trädgårdsvägen 4A, 132 42 Saltsjö-boo — Visa karta

IVT Center i hela Nacka och Värmdö regionen.

Installation & service av värmepumpar i hela Stockholms regionen men framför allt i Nacka och Värmdö.
Vi är en auktoriserad återförsäljare och installatör för IVT’s heltäckande program av värmepumpar inom bergvärme, luft/vatten, luft/luft och frånluft.

VärmeKompaniet Stockholm AB erbjuder våra kunder i Nacka och Värmdö totalentreprenad, vilket innebär att vi tar helhetsansvaret för din installation – från behovsanalys till dess att anläggningen är i drift och service under hela dess livstid.
Vid köp av en ny värmeanläggning med värmepump är trygghet, och kvalité på såväl produkt som installatör extra viktig.

Som installatör av IVT’s värmepumpar är vi därför speciellt utbildade inom området värmepumpar och erbjuder dig en skräddarsydd lösning där vi tar hänsyn till förutsättningarna i just din fastighet. Du får också marknadens mest omfattande garanti, med 10 år på kompressorn och 6 år på värmepumpen.

Vi har erfarenhet från hundratals framgångsrika installationer av Sveriges bästa och mest effektiva värmesystem för bergvärme och luftvärme i Nacka/Värmdö och våra experter hjälper dig att välja rätt värmepump.

Välkommen att ta kontakt med oss för en kostnadsfri rådgivning, besiktning och energikalkyl för din nya värmepump!

Läs vad 60 kunder tycker om VärmeKompaniet Stockholm AB

• Henrik H
    Henrik H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har installerat en bergvärme pump och jag är nöjd helheten även om jag inte sett slutfakturan. Läs mer
  • Örjan J
    Örjan J skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fick mycket bra hjälp av Värmekompaniet som kunde göra installation med kort varsel, bra pris och efter önskemål! Jag ville ha en Nibe bergvärmepump som inte fanns i normala sortimentet men de kunde ändå ordna det, dock hade de lite mindre erfarenhet på det märket. Läs mer
  • Markus
    Markus skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter & Co installerade nyligen en bergvärmepump och allt gick enligt plan – allt ifrån planering, borrning & installation av pump. En del bök vid borrning pga trångt utrymme för borrigg, men allt flöt på utan några problem eller förseningar. Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt fungerade bra kom i tid på avtalad dag trevlig personal Läs mer
  • Nuguse D
    Nuguse D skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag är nöjd med värmekompaniet. Bemötande, hålla tiden och tillgänglighet vid drift starten var mycket bra. Jag rekommenderar värmekompaniet mycket. Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har fått en ny IVT frånluftsvärmepump installerad av VärmeKompaniet. Mycket professionellt och serviceminded företag. Hela vägen från offert till installation har utförts med högsta kvalitet och trevligt bemötande! Fick problem med luft i systemet efter installationen och Janne kom ut och åtgärdade problemet direkt och hade dessutom en väldigt bra och lärorik genomgång för oss hur den nya anläggningen fungerar - på en lördag förmiddag!
    Mycket nöjd kund Läs mer
  • Leif I
    Leif I skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Service utöver det vanliga
    När vi bytte bergvärmepanna blev jag rekommenderad Värmekompaniet av en god vän. Det har verkligen varit en hit - vi fick problem med någon form av läckage som har varit svårt att hitta. De har varit här ett antal ggr och de har aldrig gett upp. Deras tekniker är kunnig, social och envis - en bra kombo. Nu funkar allt perfekt. Tack alla inblandade på Värmekompaniet! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter kom in i sista sekunden när jag hämtade in offerter. Priset var ganska lika mellan dom olika leverantörerna så jag valde Peter enbart för att jag fick förtroende för honom. Allt gick smidigt vid installationen trots en ganska svår tomt. Borrningen råkade även skada grannen staket men det fixades utan några som helst problem. Ända som jag inte hunnit testa ännu är om jag kommer ner uppvärmningskostnad som väntat, Första driftmånaden i april var lite högre än väntat men det är ju ganska många saker som påverkar det. Läs mer
  • Martin F
    Martin F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi fick hjälp att installera en Panasonic luft/luftvärmepump samt värmeförflyttare. Vi är otroligt nöjda med både bemötande, installationsarbetet, diskussioner vid offertförfrågan och expertisen som Värmekompaniet erbjuder samt effekten av den luftvärmepump som installerades. Vi har ett hus om totalt 205 kvm, vilket värms upp enbart med detta, fantastiskt! //Martin Läs mer
  • Ewa E
    Ewa E skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket professionellt , i tid, väldigt trevliga från första kontakt till avslutande uppföljning.
    Vi lämnar gärna referenser på Värmekompaniet Läs mer
  • Karin  D
    Karin D skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    För några veckor sedan var det oroväckande kallt hemma. Det visade sig att bergvärmepumpen strejkade och att dess larmknapp för kompressorn lyste skrikande rött. Skulle jag nu behöva byta värmepump? - Det kan nog tyvärr vara så, uppgav Peter från VärmeKompaniet när jag ringde och beskrev problematiken. Han och kollegan Janne kom på kort varsel. En förtroendeingivande diagnos ställdes och problemet åtgärdades. Redan samma dag kom Axel och genomförde det rekommenderade bytet av expansionskärl. Vid flera tillfällen under de efterföljande dagarna följdes min problematik upp på Värmekompaniets initiativ och flera justeringar gjordes av Axel och Peter. Nu fungerar den gamla pumpen utmärkt och det är varmt hemma igen! Jag är mycket nöjd med den professionella och förtroendeingivande servicen - och jag rekommenderar Värmekompaniet på det varmaste! Tusen tack, Peter, Axel och Janne! Läs mer
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fantastiskt bemötande, bra tidhållning och kvalitet på leverans samt installation. Helt enkelt kompetenta! Läs mer
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Nu har vi fått bergvärme installerat av Värmekompaniet. Toppen i allt. Planeringen har fungarat utmärkt, alla hantverkarna har kommit som avtalat och arbetat snabbt och professionellt. Peter Olsson har hela tiden funnits tillgänglig när vi haft frågor. Underbart att få arbete utfört på ett sådant sätt! Kan verkligen rekommendera Värmekompaniet./Bengt Forssman Läs mer
  • Jens F
    Jens F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande från början till slut. Installerade bergvärme i villa och är helnöjd med resultatet. Hantverkarna arbetade snabbt och effektivt. Uppskattar tillgängligheten för frågor som uppstod. Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Tack Janne på Värmekompaniet Nacka/Värmdö. Toppenjobb och bästa service!! Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Snabba och duktiga. Återkommer och levererar enligt löften. Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpt ny bergvärmepump! Fantastisk service och bemötande! Kan varmt rekommendera Läs mer
  • Ali G
    Ali G skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    trevligt bemötande
    installerade berg värme hos mig det blev billigt och mycket bra
    tack till värmekompaniet Läs mer
    Christina P skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bergvärme pump. Mycket bra bemötande och utförande. Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Värmekompaniet besökte oss då ett fel uppstod son gav en felindikation. En givare byttes och allt funkar nu. Läs mer
  • Niklas F
    Niklas F skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Riktigt bra service otroligt nöjd Läs mer
  • Lina H
    Lina H skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ett trevligt bemötande när vi ville installera bergvärme. Det skedde snabbt och smidigt och vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Utmärkt service och bemötande Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ingen återknytning då jag ringt upp och hade frågor på offerten jag fått.
    Jag ringde en vecka senare och fick svar.
    Montören var snabb, trevlig och han kan jag rekommendera till mina kontakter Läs mer
  • Sture W
    Sture W skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Samarbetet med Värmekompaniet har varit positivt, med undantag för den rörfirma som inte kunde sitt jobb utan förstörde vissa befintliga installationer. Läs mer
  • Anne-marie W
    Anne-marie W skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har fått en luft/vatten-värmepump installerad. Mycket trevligt bemötande, både från företaget och montörerna. Pumpen skulle kopplas ihop med et gammalt befintligt system, och det krånglade mycket, men montören gav sig inte. Dock är det fortfarande lite driftstörning, men jag litar på att de kommer och justerar. Läs mer
  • Gustav H
    Gustav H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevligt och effektivt bemötande. Läs mer
  • Michael N
    Michael N skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    offerten och arbetet utfördes mycket snabbt och professionellt. Sedan blev det dock ingen slutbesiktning el garantibevis på ett år när vi själva hörde av oss. Men det var kanske kopplat till en medarbetare och inte företagets policy, för därefter var det mkt bra bemötande igen. Läs mer
  • Pontus B
    Pontus B skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket proffsiga vad gäller teknisk rådgivning och utförande. Däremot sämre på projektledning. Läs mer
  • Bengt C
    Bengt C skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Det tog tid innan jag fick kontakt sen fungerade det bra Läs mer
  • Blomdahls B
    Blomdahls B skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi köpte för kunds räkning bergvärmepump och energiborrning av Värmekompaniet, vi är mycket nöjda med jobbet! Hög servicenivå och trevligt bemötande från Peter Olsson.

Magnus Anderson
    Blomdahls Läs mer
  • Lars-roland N
    Lars-roland N skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag kan ange att jag har haft bra kontakt och installation av värdekompaniet
    Däremot gillar jag inte mail från avsändare jag inte känner och som vill att man
    klickar länk. Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Gjorde ett utmärkt jobb med installationen. Läs mer
  • Björn O
    Björn O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en IVT värmepump genom ett erbjudande från Fortum som skulle ersätta en tidigare installerad IVT. Snabba och bra kontakter med VK avslutades med ett avtal. Installationen planerades enligt mina önskemål. Själva installationen genomfördes både professionellt och trevligt och värmepumpen har fungerat bra under hela vintern. Kan utan förbehåll rekommendera VärmeKompaniet. Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter på Värmekompaniet svarar alltid tålmodigt på mina, oftast, oroliga frågor. Kommer snabbt hit när det behövs. Känns tryggt! Läs mer
  • Atrium L
    Atrium L skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Värmekompaniet borrade och installerade en bergvärmeanläggning i en fastighet i vårt bestånd. Värmekompaniet var under hela processen en mycket bra samarbetspartner, de små problem som uppstod under installationen löstes mycket smidigt. Läs mer
  • Marcus O
    Marcus O skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mkt bra bemötande av både säljare, montör och kontoret! Värmekompaniet Stockholm AB inger ett seriöst och kunnigt bemötande. Läs mer
  • Kristoffer K
    Kristoffer K skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Leverans och installation av värmepump är vi nöjda med. Det som vi däremot i efterhand hade önskat hade fått lite stöd av experterna under planeringen var mer information om konsekvenser av olika placering och utformning av nytt system. Där tycker jag inte vi fick del av de råd och erfarenheter som vi förväntat oss. Det finns ju för- och nackdelar med alla utföranden och detta hade varit bra om de hade belyst. Det är kort och gott en försäljare&installatör av värmepumpar.
    Höll budget och har smidigt hanterat efterjustering och oförutsett under montaget utan kostnadskonsekvens, exempelvis när borrhålet hamnade på fel plats (enligt gammalt tillstånd.) löste de detta med lite extra koppar.
    På det hela är vi nöjda med vår nya Bergvärme. Läs mer
  • Erik N
    Erik N skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag fick bra bemötande genom hela processen, från säljstadiet, utförande och avslutning. Det blev några oklarheter och det löstes med en säljare som var villig att diskutera fram en bra lösning för båda parter.
    Jag köpte en bergvärmepump med installation.
    Dom levde väl upp till mina förväntningar. Läs mer
    Mark N gillar detta
  • Filip S
    Filip S skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt fungerade utan anmärkning! Kommer att fortsätta arbeta med Värmekompaniet. Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
    Mark N gillar detta
  • Björn S
    Björn S skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra och trevligt bemötande med hjälp till reparation av värmepump. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Professionell införsäljning och installation. Därefter service snabbt och effektivt.

Inget att anmärka på Läs mer
  • Rikard J
    Rikard J skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mkt bra bemötande, även när vi stötte på utmaningar så tog Peter hand om detta föredömligt! Värmekompaniet var inte billigast i offerten men klart billigast/bäst när vi tittar i efterhand på totalen, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Maryam V
    Maryam V skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    En firma som gör ett snabbt, professionell och utmärkt jobb. Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevliga, snabba och preofessionella Läs mer
  • Carl-erik B
    Carl-erik B skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande av kunniga personer i samband med årliga servicebesök sedan ca 6 år med mindre justeringar av inställningar mm. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Väldigt hög service. De levererar vad de lovar. Tillgängligheten är suverän, d v s de återkommer då jag söker dem via telefon och/eller mail. Vid problem med värmepump ställer de upp med kort varsel och genomför hembesök om nödvändigt. Kort sagt, ett företag som vet och förstår vad service innebär och hur den ska levereras. De kanske inte är billigast, men hög service ska ha ett pris. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket personlig och kompetent service. Ordning och reda på kontoret. Läs mer
  • Mats A
    Mats A skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra service, snabba och korrekta svar på frågor och rimligt pris på paketet. Läs mer

Trädgårdsvägen 4A, 132 42 Saltsjö-boo