VärmeKompaniet Stockholm AB

VärmeKompaniet Stockholm AB

IVT Center i hela Nacka och Värmdö regionen.

Installation & service av värmepumpar i hela Stockholms regionen men framför allt i Nacka och Värmdö.
Vi är en auktoriserad återförsäljare och installatör för IVT’s heltäckande program av värmepumpar inom bergvärme, luft/vatten, luft/luft och frånluft.

VärmeKompaniet Stockholm AB erbjuder våra kunder i Nacka och Värmdö totalentreprenad, vilket innebär att vi tar helhetsansvaret för din installation – från behovsanalys till dess att anläggningen är i drift och service under hela dess livstid.
Vid köp av en ny värmeanläggning med värmepump är trygghet, och kvalité på såväl produkt som installatör extra viktig.

Som installatör av IVT’s värmepumpar är vi därför speciellt utbildade inom området värmepumpar och erbjuder dig en skräddarsydd lösning där vi tar hänsyn till förutsättningarna i just din fastighet. Du får också marknadens mest omfattande garanti, med 10 år på kompressorn och 6 år på värmepumpen.

Vi har erfarenhet från hundratals framgångsrika installationer av Sveriges bästa och mest effektiva värmesystem för bergvärme och luftvärme i Nacka/Värmdö och våra experter hjälper dig att välja rätt värmepump.

Välkommen att ta kontakt med oss för en kostnadsfri rådgivning, besiktning och energikalkyl för din nya värmepump!

Läs vad 165 kunder tycker om VärmeKompaniet Stockholm AB 2

2021-04-14
    Installation av bergvärmeanläggning
    Allt fungerade väldigt bra. Även underentreprenörerna var väldigt bra
    Stort tack för ditt fina inlägg. Roligt att höra att det har varit bra i alla led, hela vägen. MVH Åsa Installation
    2021-03-18
    Snabb, trevlig och professionell service.
    Tack Stefan för ett kort och consist men trevligt inlägg! Service
    2021-03-09
    Trist inställning till kundservice och hur man tjänar pengar!

De vägrar befatta sig med produkter inköpta hos annan handlare, trots att de är nya och oanvända.

Jag har köpt en luft-luft pump hos annan handlare men de vägrar installera den pga. av detta.
    De vill bara installera sina eget sålda produkter - OBS! även av samma märke som de själva säljer.

Detta är samma inställning som däckfirmorna hade när däck började säljas billigt på nätet.
    Det har dock kommit att ändras när de insåg att de inte kan stoppa en en utveckling genom att försöka kväva den genom ovilja att sälj sidotjänster OCH att det faktiskt går att tjäna pengar på det.

Att firman inte fattar att installationstjänsten faktiskt kommer generera pengar in till dem är ett mysterium?

Så resultatet blev nu, förlust av lättförtjänade pengar samt badwill i form av en negativ recension,.
    Frågan är om de tänkte på det när de satte upp sina "regler"?

Men de har säkert något bra svar på det ska ni se.
    Tack för ditt inlägg. Vi har valt att agera som återförsäljare för IVT, för försäljning, installation och service, av den enkla anledningen att de är det företag på marknaden som, vi tycker, erbjuder de bästa garantierna och har en väl fungerande servicefunktion. Det vi installerar har vi garantiansvar för när det gäller produkt och installation. Vi önskar dig lycka till att hitta en samarbetspartner som du finner möter dina behov och önskemål, förslagsvis den du har köpt pumpen av. Mvh Åsa VärmeKompaniet Stockholm AB
    2021-03-05
    Mkt bra och förtroendeingivande information om 15 KW pumpen

Fick två offerter. Den från Värmekompaniet låg några tusenlappar lägre i pris, men den var ffa mycket mer utförlig och gav ett gediget intryck.

Installationen gick på en dag med fem man inblandade. Trevligt, snyggt jobb och nästa dag varmt i huset.

Ifrågasätter Barncancerfonden. Där räddar man inga liv. Ändra till UNICEF! Där räddar man liv.
    Tack för ditt inlägg. Roligt att höra att du tycker allt gick smidigt och att det inte bara blev varmt utan snyggt också. Mvh Åsa Installation
    2021-03-05
    Tog in offerter från flera firmor på ny panna då vi hade en gammal oljepanna i huset. Vi valde Värmekompaniet tack vare proffsigt bemötande från säljaren Peter som visade på stor lyhördhet och kunnande! Hantverkarna som utförde jobbet var mycket duktiga och gjorde dessutom ett väldigt snyggt jobb! Rekommenderas varmt!
    Tack för ditt fina omdöme! Du lyfter lyhördhet och kunnande vilket vi uppskattar. Mvh Åsa Installation
    2021-03-01
    Beställde en service av en bergvämepump
    Snabb service och återkoppling - proffsigt
    Tack Pär! Så roligt att få fin återkoppling även här. VärmeKompaniet Stockholm AB
    2021-03-01
    Vi fick en IVT-pump utbytt efteråt vår gamla gett upp. Vi upplevde Värmekompaniet som lättillgängliga, kunniga och proffsiga.
    Tack, ord som stärker oss alla i vårt företag. Installation
    2021-02-26
    Jag har köpt en IVT GEO 516 E. Värmekompaniet skötte installationen exemplariskt. Allting flöt väldigt smidigt.
    Tack för ditt inlägg, så roligt att du är nöjd. Installation
    2021-02-26
    Snabb och trevligt bemötande. Installerade en ny frånluftsvärmepump som vi är mycket nöjda med.
    Stort tack för ditt inlägg. Det gläder oss. Installation
    2021-02-25
    Service värmepump
    Snabb å personlig service
    Mycket nöjd och kommer fortsätta dom till mina fastheter
    Stort tack, vi tar till dessa positiva ord till oss. MVH Åsa VärmeKompaniet Stockholm AB
  • Anders F
    2021-02-24
    Installation av en IVT luft/vattenvärmepump, uppskattar att man offererar all- inklusive. Proffsigt bemötande, snygg installation, punktliga och lyhörda för önskemål. Installationen är inte helt avslutad som överenskommet då några detaljer saknas men det fixar sig nog, anläggningen tagen i drift och kalibrerad samt levererar till belåtenhet. Och värt att notera, installatörerna envisades med att ta av sig skorna när dom gick in i källaren. jag kan varmt rekommendera detta företag.
    Stort tack för din fina återkoppling. Det är, som du beskriver, många olika moment i en installation som skall "lira. Varma hälsningar Åsa Installation
    2021-02-18
    Jättebra service i samband med att ni lagade vår värmepump. Allt har gått enligt förväntningarna!
    Tack för ditt fina omdöme, det värmer! Service
    2021-01-30
    Gjorde en ordentlig pris och kvalitet jämförelse mot andra leverantörer fastnade för Värmekompaniet .Toppenservice med bra produkter.
    Har nu använt dom för bergsvärme samt installation för luft-luft och element till sjöstugan.
    2021-01-27
    Väldigt enkelt alltsammans: borrhål, värmepump och konvertering till vattenburen värme.
    2021-01-27
    Trevligt bemötande och snabba i leveransen.

De kan dock förbättra kommunikationen så att det är tydligt när alla moment utförs. Det skulle ta bort x antal samtal från kunder som undrar.
    2021-01-14
    Installerade en IVT bergvärmepump för 8 år sen med kalas bra styrning från Peter Olsson. Fick problem med värmen nu i januari, ringde värmekompaniet o Peter kunde giuda på telefon o lösa det hela! Stort förtroende!
  • Thomas K
    2020-12-15
    Köpte en IVT vent 402. Allt från offert till leverans fungerade smidigt! Trevlig och serviceminded personal. Och strulade något så löste de det snabbt. Känns tryggt hela vägen!
    2020-12-02
    IVT Greenline HE C7.
    Efter problemfri drift i tio år blev det kallt i huset. Ett samtal till supporten och en tekniker var på plats inom 1 timme.
    Jag fick bra återkoppling och information om kostnader och leveranstider.
    Teknikern kom på avtalad tid och när jobbet var klart så kom värmen tillbaka. städat och snyggt var det dessutom.
    Jag är själv servicechef och detta var att överträffa mina förväntningar.
    Som tillägg var jag lika nöjd när installationen utfördes och jag gick ifrån direktverkande el till vattenburet system med värmepump.
    Tack.
  • Bertil T
    2020-11-18
    Köpt en luft-luft värmepump. Allt runt Värmekompaniet har fungerat alldeles utmärkt. Janne som har skött val av utrustning, placering och skött själva installationen har gjort ett utmärkt arbete. Tack så mycket.
    2020-11-15
    Smidig installation och bra bemötande.
    2020-11-05
    Vi har bytt ut en värmepanna (el) ifrån 1993 mot en IVT AirX 400, upplevelsen är klart förbättrad prestanda av inomhusklimatet.

Genomgående professionalism och lyhördhet ifrån Värmekompaniet.

Det ska bli spännande att se framtida elräkningar!
    2020-11-03
    Köpte IVT Vent 402, har blivit bra bemött av företaget. Har ett litet problem men det håller vi på och löser tillsammans.
    Mvh R oyny.
    2020-11-03
    Bra bemött vid installation av luftvärmepump!
    Offert erhöll vi på kort tid och datum för installation blev helt enligt förväntningar!
    2020-11-02
    Installerat en frånluftvärmepump modell IVT Vent 402.
    Har vart proffsigt hanterat från offert till installation och överlämning. Kan varmt rekommendera VärmeKompaniet AB.
    Jens O
  • Ann H
    2020-11-02
    Mycket engagerad och tillmötesgående tekniker!
    2020-10-21
    Riktigt kompetent företag! Fixade en oerhört bra lösning med strålande service hela vägen. 100/100. Rekommenderas varmt.
    2020-10-07
    God erfarenhet av IVT frånluftspump som gav upp efter 20 år. Väl bemött av Värmekompaniet i detta skede vilket ledde tillbeställning. Fysisk installation gick fint av trevlig Rasmus. Uppföljni g och introduktion har dock inte alls motsvarat min förväntningar på vad som antagligen är en utmärkt produkt
    2020-09-10
    Värmekompaniet installerade en ny frånluftvärmepump hos oss för att ersätta en 20 år gammal variant. Från först kontakt till sista uppföljning kändes de proffsiga, kunniga och trevliga. Deras prissättning var också konkurrenskraftig. Vi är nöjda och skulle utan tvekan rekommendera Värmekompaniet.
    2020-09-08
    Gav intryck av att kunna sin sak oc god vilja att förmedla denna kunskap.

Trevlig person (Janne)
    2020-09-08
    Vi kände oss helt trygga. Installatören gjorde ett mycket kunnigt intryck och var dessutom väldigt trevlig.
    2020-09-05
    Mycket nöjd med installationen av vår nya värmepump
    2020-09-03
    Supersnabba och grymt proffsig tekniker!

Inte så dyrt som jag trodde heller :-)

Teknikern gav även tips för hur jag ska sköta maskinen

Väldigt nöjd
    2020-06-10
    Snabba på att fakturera, inte lika bra på att hålla tider och leverera service. Kan tyvärr inte rekommendera.
    Joakim T, Den faktura du hänvisar till är fortfarande obetald och förföll till betalning den 25 april. Efter åtskilliga påminnelser kommer detta, tråkigt. VärmeKompaniet Stockholm AB
    2020-06-09
    Professionell personal med hög servicegrad. Tog mindre än en veckan att både konstatera att den gamla pumpen var trasig och få en ny intstallerade.

Intallation av luftluftvärmepump (IVT Nordic Inverter Silverline 12 PHR-N)
    2020-04-24
    Installation av Geo500 bergvärmepump.
    Snabba besked och de olika installatörerna kom på utsatt tid samt klarade av jobbet på utsatt tid och lämnade rent och snyggt.
    2020-04-14
    Service värmepump redan dagen efter anmälan.
    2020-04-06
    Jag har anlitat Värmekompaniet två gånger och det har gått snabbt och effektivt att få hjälp båda gångerna. Mycket bra resultat av utfört arbetesamt proffsigt bemötande också.
    2020-04-02
    Bokade service på vår värmepump som förde ovanligt mycket oväsen. Fick mycket proffsig hjälp av en mycket kunnig person. Snabb service och mycket trevligt bemötande. Nu går värmepumpen tystare.
    2020-04-02
    Anlitade Värmekompaniet för borrning och installation av bergvärme i villa i Stockholm.
    Utmärkt bemötande och genomförande av uppdraget, rekommenderas varmt!
    2020-04-01
    Grymt serviceminded på kort varsel
    2020-03-23
    Hej.
    Tack för en snabb och bra service.
    Ni alla var trevliga och hjälpsamma
    när min bergvärmepump larmade.
    Mvh//
    Torsten
    2020-03-14
    Jag köpte bergvärmeinstallation! Jobbet löpte på snabbt och smidigt! De höll alla sina tidsplaner utan några incidenter. Bergvärmen är igång och ger värme som den ska. Peter var serviceinriktad och trevlig.

Fick senare ett litet problem Peter skickade ut en servicekille som hette Janne han kom ut efter 15 min. Han rättade till felet men sen visade det sig att det inte löste sig. Då hörde jag av mig igen o Janne kom samma dag. Imponerande snabb respons o Väldigt serviceinriktad. Janne sa jag kunde ringa när som helst även helg om jag fick problem igen. Kände mig trygg o väl omhändertagen av denna servicekille. Så de har mycket hög serviceanda även efter installation. Kan absolut rekommendera detta företag!
    2020-02-22
    Vi anlitade Värmekompaniet Peter / Det kommer vi aldrig att ångra han rekommenderade en IVT 516 , Vi är riktigt nöjda med hela processen från besök till Borrning och montering av Bergvärmepump
    Allting sköttes mycket proffesionellt med allt
    Vi rekommenderar Värmekompaniet till 100% Tony/ Anne
    2020-02-22
    Kom med kort varsel och lagade min bergvärme som slutat att fungera. Mkt trevligt bemötande av Rebecca i kundtjänst och av de som kom hit och lagade det. Finns inget att klaga på.
    2020-02-15
    Försäljningen av ny värmepump gick bra men monteringen blev helt fel där inluft kopplades på utluft. Dåligt bemötande vid reklmation.
    Hej, Vi beklagar att du har råkat illa ut men vi kan inte härleda ditt namn eller den beskrivning du ger till någon av våra kunder i vårt register. Vi följer upp varje reklamation och vi känner inte heller igen detta händelseförlopp. Kan det vara så att du har förväxlat oss med någon annan? Vänligen hör av dig annars så går vi vidare med detta. Med vänlig hälsning Peter Olsson VärmeKompaniet Stockholm AB
    Hej. Om ni sitter på Kummelbergets industriområde så är ni rätt företag. JOACHIM E
    Hej, Vi har forskat vidare och hittat en installation som gjordes för 2 år sedan. Där hade vi ett problem vid installation som vi skyndsamt rättade till och vi har inte hört något från dig sedan dess, varför vi utgick från att allt var i sin ordning. Beklagar att du inte är nöjd. VärmeKompaniet Stockholm AB
    2 år sen var det inte och det är märkligt att ni plötsligt ”hittade” en kund som stämmer in. Tyvärr vidhåller jag att bemötandet var raljerande och otrevligt ang flera av felen. JOACHIM E
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2020-02-11
    Var på jakt efter en totalentreprenör för ett helt nytt värmesystem.
    Kom i kontakt med flertalet företag men det som stack ut var Värmekompaniet.
    Dom var punktliga, trevliga och lämnade en snabb och tydlig offert. Guidade mig i valet av värmesystem. Beslutet föll på att installera bergvärme.
    Varje moment av arbetet utfördes på angiven tid, svarade på mina frågor och hade en bra återkoppling hela vägen.

Kan varmt rekommendera Värmekompaniet till er som söker efter ett nytt värmesystem!

Michael
    2020-01-25
    Bergvärmeinstallation som fungerade smärtfritt med bra kundkontakt!
    2020-01-17
    Mkt fin och bra injustering av bergvärmepump
    Toppen! Rekommenderads
    Hans
    2020-01-15
    Ivt pannan kort brann. Vi ringde sent på dagen. Lite tur förstås, men kl 7 dagen efter var ni här och bytte kort. Strålande!
    2020-01-15
    Kom inom rimlig tid och löste problemet