VärmeKompaniet Stockholm AB

Stenhuggarvägen 2Q, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

IVT Center i hela Nacka och Värmdö regionen.

Installation & service av värmepumpar i hela Stockholms regionen men framför allt i Nacka och Värmdö.
Vi är en auktoriserad återförsäljare och installatör för IVT’s heltäckande program av värmepumpar inom bergvärme, luft/vatten, luft/luft och frånluft.

VärmeKompaniet Stockholm AB erbjuder våra kunder i Nacka och Värmdö totalentreprenad, vilket innebär att vi tar helhetsansvaret för din installation – från behovsanalys till dess att anläggningen är i drift och service under hela dess livstid.
Vid köp av en ny värmeanläggning med värmepump är trygghet, och kvalité på såväl produkt som installatör extra viktig.

Som installatör av IVT’s värmepumpar är vi därför speciellt utbildade inom området värmepumpar och erbjuder dig en skräddarsydd lösning där vi tar hänsyn till förutsättningarna i just din fastighet. Du får också marknadens mest omfattande garanti, med 10 år på kompressorn och 6 år på värmepumpen.

Vi har erfarenhet från hundratals framgångsrika installationer av Sveriges bästa och mest effektiva värmesystem för bergvärme och luftvärme i Nacka/Värmdö och våra experter hjälper dig att välja rätt värmepump.

Välkommen att ta kontakt med oss för en kostnadsfri rådgivning, besiktning och energikalkyl för din nya värmepump!

Läs vad 115 kunder tycker om VärmeKompaniet Stockholm AB

• 2019-10-21

Rickard S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Utbyte av värmepump i vår villa. Utmärkt bemötande och proffsigt utbyte av värmepumpen. Utbytet tog endast en halv dag. Läs mer
  • 2019-10-21

Peter K skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag upplever en total service känsla o alla led. Mycket proffsigt uppträdande. Allt fungerar bra. Läs mer
  • 2019-10-15

Erik E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter på Värmekompaniet gav från början ett mycket bra intryck och hela kedja av underleverantörer vi träffade var inlyssnande och hjälpsamma för att uppnå ett bra slutresultat. jag träffade 8 olika installatörer innan jag valde Värmekompaniet och är mycket nöjd med resultatet.

Tack! Läs mer
  • 2019-09-03

Sven R skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Snabb och bra service med relevanta lösningar. Läs mer
  • 2019-09-03

Åke H skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Servis på ett proffisgt sätt och framlagt så att man förstår!
    Går gärna en extra mil för att hjälpa mig utan debitering! Läs mer
  • 2019-09-02

Max A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ny bergvärmeinstallation då vår gamla anläggning gick sönder efter 20 år. Nytt hål borrades på 70m som kopplades ihop med det gamla hålet. Allt gick smidigt för att vara ett ganska stort jobb. Trevligt bemötande av alla inblandade och jobbet utfördes på tid. Jag skulle anlita Värmekompaniet igen. Läs mer
  • 2019-07-03

Simo I skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Värmekompaniet installerade en luft vattenpump hos mig. Är jättenöjd med helheten men särskilt måste jag berömma rörmokaren, han var noggrann. Allt var rakt o perfekt en kille med yrkesstolthet. Tack för ett bra snyggt jobb. Läs mer
  • Johanna Sofia R

2019-05-26

Johanna Sofia R skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Proffsigt hela vägen igenom, från offert till genomförande! Kan varmt rekommendera Värmekompaniet! Läs mer
  • 2019-04-25

Lennart O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fått en IVT luftvattenvärmepump installerad.
    Allt var smidigt från offert till installation.
    Personligt och seriöst bemötande genom hela processen. Läs mer
  • 2019-03-27

Per F skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Hej
    Jag är helt nöjd med köpet och installationen av min bergvärmepump geo 312 och borrhålet 215 m. Har sparat in 9500 kWt på 7 månader med 27500 kWh per år med tidigare elpanna. Allt har bara fungerat så bra vid installationen totalt 14 dagar utom inkoppling av WiFi som strulade men kom i gång efter ytligare 14 dagar så att fjärrstyrning via telefon vart möjlig.
    Pelle Fredriksson i Skuru Läs mer
  • Thomas L

2019-03-22

Thomas L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte pump luft-luft o montering
    Det var proffsigt arbete o vänligt bemötande före, under och arbetet Läs mer
  • 2019-03-02

Stein G skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Kan ej rekommenderas. Du blir skinnad på priset på reservdelar. De fakturerar enligt en bruttoprislista vilket resulterade i att jag betalade ett 3900 för något som jag själv kunde köpa för 2950. Då ska man veta att inköpspriset i sin tur ligger väsentligt under 2950. Möjligen kan man fakturera något högre pris om själv lagerför en produkt. I detta fall åkte hantverkaren på betald tid och köpte av en grossist. Läs mer
    2019-03-06 Peter O svarar Stein G
    Hej Stein,
    Tack för ditt inlägg.
    Att inköpspriset skulle ligga väsentligt under 2950 är ett antagande, ej fakta.
    Vi följer gängse rekommendationer för materialpåslag som gäller för vår bransch.
    Vi ger garanti på utfört arbete inklusive material, varför ett materialpåslag är nödvändigt.
    Som privatkund har du valet att köpa material på nätet, vi kan inte arbeta på det sättet då våra
    kunder förväntar sig att få hjälp, om möjligt, samma dag.

MVH
  • 2019-02-13

Per W skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Riktig dålig service, överpris. Lämnade allt i en enda röra och ordnade inte felet. Hävdade att de inte utförde service på denna typ av värmepumpar, trots att vi när vi bokade dem sagt vilken pump det handlade om. De skulle ändå ha betalt för utkörning och nedlagd tid!? Läs mer
    2019-02-18 Peter O svarar Per W
    Hej Per. Vi fick samma låga betyg av din fru Susanne för vårt besök hos er. Vi tackar dock er båda för era intryck och att ni tar er tid att uttrycka era upplevelser. Det hjälper oss att se över vår verksamhet och hitta brister.
    Vi blev något förvånade så här i efterhand, när vi får frågan att komma ut till er och ta med en utegivare, för den är trasig. Det visade sig inte vara utegivaren, utan termostaten till den externt styrda fläkten i värmepumpen som var trasig.
    På fakturan efter första besöket informerade vi om den externa fläktstyrningen. Får ni problem med den så rekommenderar vi att ni tar kontakt med företaget som installerade den. Det är en egen konstruktion, externt monterad, som vi inte kan ta ett funktionsgarantiansvar för. Vi har dock bytt ut trasiga delar på er IVT 490 frånluftsvärmepump.

Med vänliga hälsningar
  • 2019-02-07

Ann M skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Det var 10 minus hela helgen och IVT pannan - som annan satt in år 2000 - pannan, värmen gick snabbt ned och det blev KALLT!
    Jag kallar Värmekompaniet "mna änglar" - och jag fick direkt hjälp att avlösa det som var fel i elpannan. Alla andra firmor jag ringt förr är oseriösa skojare som tar fantasifakturor - jag känner mig trygg och fantastiskt nöjd med hjälpen från den vänlige killen. Tack! - jag slapp frysa ett dygn eller flera - då andra firmor inte har gubbar på plats. Ann Läs mer
  • 2019-01-31

Rickard E skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Tack Peter för utomordentlig service!
    Trots dålig framförhållning och knivigt problem så löste du det på dagen, både snabbt och effektivt. Jag är både imponerad och tacksam över din och er inställning till mig som kund!
    / Rickard Läs mer
  • 2019-01-21

Radha M skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Tack Simon, din envishet och kunnighet och serviceanda gav resultat. Det var ett svårt jobb men du klarade det galant. Tack. /Radmon Läs mer
  • 2019-01-18

Susanne W skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Otroligt otrevligt bemötande! När värmepumpen inte kunde lagas vid deras service skyller de på att jag har förklarat dåligt och säger att jag ändå måste betala full summa. "Det är ditt fel! Det där är ett hemmabygge (nybyggt av JM...)! Det där tar vi inte i!" De bryr sig inte om kunden, utan bara om vems "felet" är!

Jag rekommenderar ingen att använda denna firma! Läs mer
    2019-01-20 Peter O svarar Susanne W
    Susanne,
    Tack för ditt inlägg.
    Det ger oss möjlighet att förbättra oss i kontakten med våra kunder.
    Vi beklagar att dina erfarenheter i kontakten med oss på VärmeKompaniet inte motsvarar dina förväntningar och avsikten har aldrig varit att bemöta dig ovärdigt.

Med vänlig hälsning
    VD
  • 2018-12-19

Johan S skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fick hjälp med att försöka laga en 17 år gammal frånluftsvärmepump (IVT). Efter ett antal försök visade det sig att det inte fanns vissa reservdelar längre. Fint engagemang från servicekillar och support som gjorde sitt bästa och följde upp servicebesöken. Beställde en ny IVT pump som installerades.
    Värmekompaniet krediterade proaktivt reservdelarna som användes i försöket att laga den gamla pumpen.
    Har fått bra support och bemötande hela vägen. Läs mer
  • 2018-12-03

Torsten V skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag kan varmt rekommendera Värmekompaniet. Löste våra problem med driftstopp och felmeddelanden på vår gamla IVT C8 från 1999. Nu rockar allt som det skall igen. Kommer att fortsätta anlita dem vid behov. Tusen tack Simon för snabb återkoppling och problemlösning! Läs mer
  • Magnus I

2018-11-08

Magnus I skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande, flexibel angående tidsplanering, snygg installation. Kan varmt rekommendera Värmekompaniet! Läs mer
  • 2018-11-05

Jesper S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpt en anläggning för bergvärmed till villa. Trygg och pålitlig leverans med bra bemötande av kunnig personal hela vägen. Läs mer
  • 2018-10-11

Henrik E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Väldigt bra mottagande, genomförande, och förklaring/upplägg av det nya systemet för vårat hus.

Känns tryggt

Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2018-10-10

Peter M skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luftvärmepump proffsigt.Den föreslagna produkten övrinstämde helt förväntningarna. Monteringen utfördes av kunnig trevlig personal.Rkomenderar gärna detta företag Läs mer

Johan N skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Snabb respons och duktig personal. Tydliga i utförandet och beskrivning av de ska och behöver göra. Väldigt nöjd! Läs mer

Hemming B skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en luft/vatten värmepump från IVT med full installation från Värmekompaniet. Det var en mycket bra upplevelse från första kontakt till sista. De installerade allt på en dag och tog dessutom bort min gamla luft/luft pump. Kompetenta personer i alla led och ett bra bemötande. Jag kan varmt rekommendera Värmekompaniet. Läs mer

Stefan O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luft/luftvärmepump. Bra råd med goda faktakunskaper. Läs mer
  • 2018-09-05

Anders S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt från utredning av behov för luftvärmepumpar via offert och sedermera leverans och installation har fungerat utmärkt och på utsatt tid. Läs mer
  • 2018-09-04

Jenny A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi har köpt/installerat bergvärmepump med Värmekompaniet för 10 år sedan. Vi var mycket nöjda redan då och rekommenderade företaget vidare till släkt. Bergvärmen har fungerat mycket smidigt under åren. Nu efter 10 år har vi bytt varmvattenberedare. Som vanligt när man använder er, har det gått mycket smidigt. Så tack Peter, Åsa och andra på Värmekompaniet. Det är alltid trevligt att ha att göra med er!! Jag blir mycket väl bemött och ni lever upp till eller överträffar förväntningarna. Jag rekommenderar er gärna. Läs mer
  • 2018-08-25

Olle S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ny Frånluftsvärempump då den gamla gått sönder, akut läge med ny installation. Snabb återkoppling på offertförfrågan samt installation. Trevlig, artig och kunnig personal.Anlände tom en stund före utsatt tid. Proffsig installation städat och rent när allt var klart. Läs mer
  • 2018-08-24

Consulting F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ett högkompetent bolag, bra konsultation, marknadsmässiga priser och och smidig leverans.
    Utmärkt på alla vis. Anlita bara proffs som detta bolag. Läs mer
  • 2018-08-17

Leif H skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte värmepump Nordic Inverter, har tidigare köpt en med utmärkt service. Bra bemött, trevliga människor i Nacka.
    Denna gång kunde installatören inte direktkoppla in pumpen med mellanbrytare i befintligt elskåp. Han sade sig inte ha el-behöringhet. Dessutom krävdes håltagning i betong, vilket Värmekompaniet raskt fixade fram.
    När fakturan kom hade Värmkompaniet glömt den muntligt avtalade rabatten, men jag utgick från att de kvittat den mot kostnaden för håltagning, som ju inte ingår i paketpriset.
    Sedan kom dock en faktura även för håltagning, varpå jag protesterade den senare.
    Då agerade Värmekompaniet ytterst professionellt, dessutom mitt i juli. De krediterade håltagningsfakturan som ungefär motsvarade den avtalade rabatten. Kvinnan på bolaget var dessutom mycket vänlig, trots mina gubbsura invändningar.
    Proffsigt agerat, funderar på att köpa en pump till om jag kan komma på var jag ska sätta den. Läs mer
  • Anna Catharina P

2018-07-03

Anna Catharina P skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevligt, snabbt och proffesionellt bemötande Läs mer
  • Stefan M

2018-06-21

Stefan M skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi bytte en oljepanna mot en luft/vatten-värmepump.
    Fantastiskt bemötande från säljaren men bristande kommunikation till installatören och det blev en hel del fel som resulterade i dålig sömn mm.
    Men allt slutade väl. Vi fick professionellt bemötande, allt blev åtgärdat och vi behövde inte betala fakturan förrän allt var åtgärdat.
    Vi kan därför rekommendera VärmeKompaniet om ni söker ett seriöst företag.
    /Stefan Läs mer
  • 2018-06-04

Lena O skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trodde det skulle bli ett stort projekt att installera bergvärme, men det kunde inte gått smidigare tack vare VärmeKompaniet. Allt klart på två dagar! Bra jobbat! Kan varmt rekommendera dem som firma.
    /Lena Läs mer
  • 2018-06-03

Hakan A skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte IVT värmepump. Valde Värmekompniet av fem tillfrågade leverantörer beroende på engagemang och pris. Vi använde Hantverkarformuläret och offerten som avtalsunderlag. Värmekompaniet utförde entreprenaden på utsatt tid och följde upp med personligt besök för att åtgärda anmärkningar som besiktningsman slagit ner på. Vi är mycket nöjda med utfört arbete och kan rekommendera Värmekompaniet till andra. Läs mer
  • 2018-06-02

Birger S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket smidigt utbyte av elpanna och värmeväxlare. Läs mer
  • 2018-05-30

Selma F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    byte av bergvärmepump.
    snabb och bra service, trevligt bemötande. Läs mer
  • Jessica G

2018-05-30

Jessica G skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Otroligt proffsigt bemötande från början till slut. Tydlig beskrivning av processen och produkten och själva installationen gick snabbt och utan stök.
    Topp betyg! Läs mer
  • 2018-05-23

Anders F skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    OK leverans men företaget har dålig kontroll på sina underleverantörer. Läs mer
  • 2018-05-18

Henrik L skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Proffsigt bemötande och konkurrenskraftigt pris.
    Skulle gärna sett att en del moment som jag fick ordna efteråt hade lagts med som förslag i första offerten. I sak inget fel men hade varit en bra service. Läs mer
  • 2018-05-08

Peter A skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en servicetjänst, ringde på morgonen, kom redan samma dag. Trevligt bemött och bra och snabb service! Läs mer
    Peter O gillar detta

noggranna
    tack janne! Läs mer
  • 2018-03-30

Martin Ö skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket nöjd med Värmekompaniets service och reparation av bergvärmepannan. Utmärkt bemötande och kunnig personal, höll utlovade besökstider och återkopplade om det blev några förändringar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-28

Johan S skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag har haft en firma ut flera gånger på samma fel på min bergvärmepump men de lyssnade aldrig och gjorde aldrig en ordentlig felsökning.
    Jag anlitade Värmekompaniet som hittade och åtgärdade felet på första gången.
    Det tog tid och var inte enkelt men de ordna till det.
    Så nu vet jag vart jag ringer när jag behöver hjälp med värmepumpen. Läs mer
  • 2018-03-28

Sofie T skrev om Service en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevlig och snabb hjälp när huset var iskallt! Vi fick låna värmefläktar med man letade efter felet. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Carl H

2018-03-27

Carl H skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra och genomtänkt lösning för vårt boende med bergvärme pump och borrning.
    Mycket kunnig personal och ett snabbt genomförande.
    Marknadsmässigt ett bra pris för denna kvalitet. Läs mer
  • 2018-03-26

Erik W skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bergvärme
    Väl bemött med tydlig info, bra tillgänglighet. Dock tog det lite tid i kontakt med granne som hade frågor om borrningen.
    Jag förväntade mig att få svar på mina frågor och tydligt beskrivet hur det hela fungerar. Det fick jag.
    Totalt sett en bra upplevelse, det gick smidigt i kontakt och kommunikation. Läs mer
  • 2018-03-24

Marie A skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra, proffsigt och leveranssäkert.
    Lite svåra att få tag i ibland. Läs mer
  • 2018-03-23

Sarah P skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Serviceminded och kunnig säljare, snabba svarstider och ett allmänt proffsigt bemötande. Vi valde VärmeKompaniet, för borrning och installation av bergvärmepanna, framför två andra spelare just pga att magkänslan sa att de skulle utföra jobbet och leveransen bra - vilket de ju gjorde! Läs mer
  • 2018-03-21

Matti O skrev om VärmeKompaniet Stockholm AB
    Proffsigt och korrekt bemötande från första möte till slutbesiktningen. Väldigt smärtfritt och slutresultatet blev väldigt bra. Läs mer

Stenhuggarvägen 2Q, 132 38 Saltsjö-boo