Energipartner Sverige AB

Energipartner Sverige AB

Energipartner är Stockholms största installatör av IVT värmepumpar. Sedan starten 1984 har vi fler än 6 000 nöjda kunder – läs mer under ”Våra Kunder” på www.energipartner.se.
Tillsammans har vi över 140 års erfarenhet av värmepumpinstallationer och vi är kvalificerade för såväl det lilla radhuset som det stora flerfamiljshuset.

Våra offerter är skriftliga, raka och ärliga. Vi hjälper självklart till med alla myndighetskontakter och med alla dokument som krävs inför installationen. Med egen personal kontrollerar vi hela installationsförloppet, och när vi är klara bokar vi in en särskild tid för handhavandegenomgång tillsammans med dig. Det skall vara tryggt och enkelt att anlita oss.

Det första som händer är att vi bokar en tid för hembesök. Husets utformning, hur ditt pannrum ser ut, hur ditt befintliga värmesystem är konstruerat och hur tomten är utformad. Detta spelar stor roll för vilken värmepump vi rekommenderar. Vi är alltid lyhörda på dina krav och förväntningar på ditt nya värmesystem.
Alla våra besiktningsmän är certifierade energiexperter enligt EHPA (European Heat Pump Association). Denna certifiering är den enda där teoretiska och praktiska prov är förlagda på högskolenivå.

I över 30 år har vi på Energipartner installerat och servat värmepumpar. En erfarenhet vi är stolta över och många av våra kunder är återkommande. Ett bevis på god kvalité nu såväl som då.

Läs vad 185 kunder tycker om Energipartner Sverige AB 2

2021-03-19
    Företaget har väldigt bra och trevliga tekniker. Tyvärr håller inte kontoret samma klass. Arbetet planeras ostrukturerat, svårt att få återkoppling.
    Begär alltid förtydligande om du hör order "löpande räkning". Det är inte alltid kostnad/h + material då företaget använder sig av underentreprenörer vid vissa typer av jobb. Företaget anser att UE är en "material kostnad", och kan därav frångå tidigare ö.k timpris.
    Problemet hänger säkerligen ihop med okunskap från den som lämnar ut prisuppgifterna på kontoret.
    Efter ett besök på deras kontor då original fakturan överlämnades, och en ö.k slöts att dom skulle återkomma efter att dom hade "kontrollerat vad som hade hänt", hörde jag inget mer. Fick därefter en "del-kreditering", och efter någon vecka inkom en påminnelsefaktura med tillhörande påminnelse avgift (tillhörande original fakturan som tidigare överlämnandes)
    Efter en het diskussion med företagets VD med en del oförskämda ord från min sida insåg jag att vi står långt ifrån varandra gällande uppfattningen av "löpande räkning".
    Fakturan betalades och sedan arkiverades.
    Då ditt problem var relaterat till kollektorslangen mellan borrhål och hus, bad vi vår borrare hantera frågan. Fakturan vi fick från dem uppgick till 4 000 kr, och på detta lade vi en administrativ kostnad om 400 kr - klart under praxis. Problemet åtgärdades till en total kostnad om mindre än hälften av den prisuppskattning du fick innan vi satte igång, så vi är mycket förvånade och ledsna över din upprördhet. Att du fick en delkreditering berodde på att den ursprungliga fakturan var felaktig. Hoppas ändå att du är nöjd med vårt arbete, och vi ser fram emot att få hjälpa dig i framtiden. Energipartner Sverige AB
    2021-03-11
    Murad har varit hos mig ett antal gånger och bytt ut delar på en havererad bergvärmepump.
    Trevlig, kunnig, snabb är sammanfattningen. Har förstått hur enkelt det är att behålla existerande kunder, genom att göra ett bjuda på ett genuint trevligt och proffsigt kundbemötande.
    Well done Murad!
  • PEJVAK S
    2021-03-08
    Hade Murad på besök, super trevlig och proffsig bemötande. Jobbet var mer än han hade förväntat sig men genom att planera om dagen så adresserade han problemet, på ett smidig sätt. Alltid kul att träffa personer som är duktiga och kunniga inom sitt heltidsyrke.

Bravo Murad!
  • EMMA B
    2021-02-19
    Fick fantastiskt proffsigt bemötande av Murad som både var trevlig och kunnig! Han löste felet på vår panna som flera andra misslyckats med. Han får 5⭐️!
    2020-12-23
    Mycket kunniga och trevliga, i bästa kombination!
    2020-12-22
    Jag har anlitat Energipartner för en bergvärmeinstallation i Bromma. Allting har fungerat perfekt från offert, installation till idrifttagning. Per Lönnström och tekniker på plats i mitt hus har visat ett mycket bra bemötande och arbete är mycket väl utfört. Jag kan varmt rekommendera Energipartner Bromma.

Jag kommer att kontakta er efter helgerna för få lite hjälp med inställningarna inför den kallare säsongen.
    2020-12-12
    Har anlitat Energipartner både för 2 hyreshus samt en bostadsrättsfastighet i Stockholm. Alla moment från tillstånd, borrplan, genomförande, igångsättning, uppföljning har fungerat perfekt.
    Driftekonomin stämmer med kalkylen likaså kostnaden med offerten.
    Trevligt och kunnigt bemötande.
    Högsta betyg!
    Anders L
    2020-12-11
    Anlitade Energipartner för att installera bergvärme. Trots att processen tog mer än ett år, pga diverse problem hos miljöförvaltningen, hanterade Energipartner allt med stor klokskap och tålamod. När det till slut blev dags för borrning och installation fick vi ett tidschema med all information som behövdes. Schemat höll till punkt och pricka. Som en extra bonus måste poängteras hur saklig och trevlig all personal varit som vi haft att göra med. Och sist men inte minst – fakturan stämde exakt med offerten.
  • JONNIE L
    2020-09-16
    Energipartner gjorde precis allt det jag frågade efter. Kundbesök, ärliga rekomendationer, samt en offert och faktura som var exakt det vi hade kommit överens om.
    Allt kommunikation fungerade perfekt och deras installatör var supertrevlig och lätt att ha att göra med.
    Dom var inte billigast, men absolut inte dyrast, men med den servicen då är priset inte viktigaste.
    Jag är mycket glad att jag valde energipartner, och rekommenderas dom till det bästa. 5 *****
  • NIINA K
    2020-07-09
    Super nöjd! Trevlig personal, bra bemötande, inga överraskningar i fakturan, snabbt och smidigt! Prisvärt! 🙏🏻💕
    2020-06-10
    Jag anlitade Energipartner för att byta ut min gamla bergvärmepump. Hela processen från offert till installation var väldigt smidig. Snabb leverans och installation samt snygg och bra montering av den nya pumpen. Den enda detalj som drar ner poängen från full pott är att jag inte riktigt fick svar på frågor jag hade om pumpen av montören/installatören direkt efter installation. Det hade jag förväntat mig. Jag fick dock en genomgång av pumpen en vecka senare vilket var bra.
    2020-04-15
    Funkade finfint att installera bergvärme via energipartner. Formalia hos miljöförvaltningen drog ut på processen men när det väl var ut världen så gick det fort och vi fick snabb respons under hela tiden
    2020-04-04
    Bra bemötande, snabb respon, smidig installation. Rekommenderas.
    2020-03-11
    Mycket duktiga och kunniga installatörer. Pålitlig företag . Rekommenderas varmt!
    2019-12-06
    Tack för snabb och proffsig hjälp när vår bergvärmepump gick sönder!
  • Björn S
    2019-11-04
    Så jäkla bra! De här gubbarna är proffs på de dem gör. Jag kan varmt rekommendera energipartner. De kommer göra ett bra jobb från första möte till färdig installation.
    2019-10-23
    Fick ett offert av Per Lennström i juni för installation av bergvärme istället för fjärrvärme som vi har haft sedan länge. Den blev färdiginstallerat förra v. Allt har gått ganska smidigt än så länge. Vi ska göra en eventuell justering när kylan kommer.
    2019-10-23
    UPPDATERAT OMDÖME:
    Fick en offert av Per Lönnström under 2018 på en Bergvärme och Luft/Vatten annläggning ifrån IVT som jag inte följde upp på. Bad om en ny offert under September 2019 och fick en praktiskt taget med vändande mail med uppdaterad information. Då vi gärna ville ha vår nya panna installerad innan kylan kom på allvar så fattade vi belut fort och Energipartner levererade lika snabbt och vår panna var bytt inom 2 veckor vilket jag tycker får anses som mycket bra. Själva installationen var avklarad på 1 dag med bortforsling av vår gamla anläggning och igångsättning.

Sedan så började problemen med att anläggningen började larma och lämna felkoder efter 2 veckor. Ett felsökningsarbete påbörjades och nu lite drygt 2 1/2 månad senare så fungerar fortfarande inte vår anläggning. Då har väldigt mycket delar bytts och vi har en inbokad tid för att få själva kompressorn utbytt. När kompressorn är utbytt så kommer det vara 7:e gången på tre månader som Energipartner är här och felsöker och byter ut saker. Som grädde på moset så trillade det den 20/12-2019 in en faktura på 5940:- för arbetet som senast utfördes på vår 3 månader gamla anläggning. Allt medans vi står och betalar höga uppvärmningskostnader.

Om felet ligger hos Energipartner eller hos IVT vet jag inte men att det har brustit hos en/någon eller båda parterna är tydligt...
    Hej Jonas. Det är förstås mycket tråkigt att din nya värmeanläggning inte fungerar som den ska, särskilt som du faktiskt bytte ut din gamla för att slippa problem. Nu vågar jag trots allt påstå att du fått snabb hjälp från oss varje gång problem uppdagat sig, men visst känns sju servicebesök i överkant för att härleda problemet - dessvärre händer det i sällsynta fall. Jag vet även att vår servicekoordinator har givit dig besked att vi absolut avser kompensera dig, bara vi till sist kan konstatera att anläggningen går som den ska - så med detta sagt hoppas vi kunna se dig som en nöjd kund igen. Energipartner Sverige AB
    2019-10-11
    Kontaktade Energipartner för en offert på byte av värmepump. Energipartner rekommenderade istället en funktionskontroll på min 13 år gamla värmepump. Teknikern som besökte mig konstaterade att det inte finns så mycket att kontrollera på en så gammal värmepump som inte visar några felkoder. Då tekniken inte kunde något om värmepumpen (Daikin) spenderade han dock mycket tid i telefonen med Daikins support. För detta fakturerade Energipartner drygt 3000 kr vilket VD har bekräftat är normalt förfarande för bolaget.
    Hej Andreas. Vi blir uppriktigt ledsna över ditt omdöme om oss. Vi servar bortåt 1 200 värmeanläggningar per år, och detta är något vi verkligen tar på allvar. Du kontaktade oss i tron att din 13 år gamla värmepump behövde bytas ut, men i sådana tillfällen rekommenderar vi alltid ett servicebesök för att göra en fackmannamässig bedömning - och vi hade nog trott du skulle bli glad att din värmepump visade sig gå som den ska och alltså inte behöver bytas. För att säkra korrekta bedömningar kontaktar vi alltid tillverkares support vid behov, för att kunna ge våra kunder bästa service - inget konstigt i det. Och just din modell av värmepump tillhör de mer ovanliga på marknaden, så hellre en kontakt med tillverkaren än att lämna en oriktig bedömning. Vad gäller faktureringen tar vi betalt från det att vi åker från vårt kontor på Höglandstorget i Bromma till serviceadressen och tillbaka. Vi har dubbelkollat körjournalen och kan bekräfta att du inte blivit överfakturerad. Hoppas trots allt du nu kan se fram emot många vintersäsonger med din värmepump, i stället för ett utbyte i förtid. Energipartner Sverige AB
    Ok, eftersom ni nu plötsligt verkar intresserade av att föra en diskussion om detta offentligt så har jag några frågor angående ert besök: 1. Vad ingår i en "funktionskontroll" utförd av Energipartner? 2. Varför rekommenderade ni en "funktionskontroll" för att utreda orsaken till min höga förbrukning, när ni nu i efterhand säger att den höga förbrukningen beror på vilken typ av pump jag har och åldern på den (vilket ni visste när ni rekommenderade åtgärden)? 3. Vad förväntade ni er att hitta för typ av fel som skulle kunna förklara min höga förbrukning, när pumpen inte visar några felkoder? 4. Stämmer det som teknikern sa att det inte finns så mycket att kontrollera om det inte visas några felkoder på displayen (något ni visste när ni rekommenderade åtgärden)? 5. Tar ni betalt för framkörning från Höglandstorget i Bromma trots att teknikern befinner sig nära adressen efter tidigare kundbesök? 6. Hur menar ni att Daikin Altherma är en ovanlig värmepump på marknaden? Slutligen kan jag tillägga (för att få en helhetsbild av besöket) att teknikern efter en stund lyckades få fram en felkod på displayen, genom att skruva bort en lucka på varmvattentanken (enligt servicemanualen betyder felkoden att luckan är öppen). För att komma tillrätta med denna felkod rekommenderades jag ett nytt servicebesök a ca 5000kr. Felkoden har aldrig synts innan eller efter det att luckan sattes tillbaka... Förstår att ni försöker snygga till dåliga omdömen på reco, men min upplevelse av Energipartner kommer att förbli densamma. Jag kommer inom kort att byta ut min värmepump för att komma tillrätta med min höga förbrukning, uppdraget kommer dock inte att gå till energipartner. Andreas H
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-09-20
    Vi bad om en offert för värmepump och Per kom ut och gick noggrant igenom hus och befintligt värmesystem innan vi fick en offert anpassad för vårt behov. Det blev en luft-vatten värmepump som vi är väldigt nöjda med. Installation gick enligt plan och priser och villkor framgick tydligt.
    2019-09-19
    Bra bemötande, bra utfört. Kan rekommenderas!
    2019-08-05
    Vi har anlitat Energipartner för en Bergvärmeanläggning till vårt hus i Spånga.
    Allting fungerade perfekt från offert till installation och även svar på alla eventuella frågor vi haft därefter. Vår kontakt Per Lönnström har haft ett exceptionellt bra, proffesionellt och snabbt bemötande och jag kan varmt rekommendera Energipartner som leverantör.
    2019-07-07
    BRF Parken 3 i Vaxholm har anlitat Energipartner för att installera vår nya bergvärmeanläggning.
    Under hela entreprenadtiden från upphandling till slutbesiktning har vi haft ett mycket bra samarbete.
    Rak och bra kommunikation.
    Trevliga personer att ha att göra med.
    Proffsigt uppträdande, "inget som sitter fast", snabb hantering.
    2019-06-13
    Energipartner installerade bergvärme i bostadsrättsföreningen. De var mycket proffsiga och alltid lätta att få kontakt med. Anläggningen är nu i drift. Vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Jocke
    2019-01-23
    Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snabb och proffsig service!
    2018-11-27
    K.anonbra rådgivning, service och installation
    2018-11-21
    Köpt luftluft värmepump. Allt har fungerat smidigt från offert till installation! Inga problem!
    2018-11-19
    Energipartner har offererat, levererat och installerat en ny bergvärmepump efter det att den tidigare gett upp efter 21 år.
    Jag upplever att företaget har de erfarenheter, resurser och det bemötande som krävs att jag ska känna mig trygg med den valda lösningen.
    2018-10-22
    Installation av bergvärme. Bemötandet var gott. Installatörer kom i utsatt tid. Installation skedde enligt plan. Genomgång av tekniken löpte på bra, kanske väl fort, men beskrivningar och lathund ger stöd för justeringar av värmen.
    2018-10-09
    Proffsiga från första kontakt. Hade med dem att göra för över 20 år sedan och nu när det var dax att byta pump tog jag förnyad kontakt med dem. Kom med förslag/alternativa lösningar och rekommendation hur jag borde göra. Kom med förslag på förbättringar. Levererade sedan allt de sa och höll tider och den nya pumpen ser ut att fungera utmärkt.

skulle aldrig tveka att anlita dem igen
    2018-10-08
    Vi gjorde en upphandling av bergvärme där Energipartner blev den entreprenör som slutligen valdes. Offertgivningen var mycket strukturerad och tydlig. Det som avgjorde vårt val är att Energipartner har en tydlig organisation som ger en trygghet från offertgivning till installation, övervakning och förvaltning. Installationen utfördes mycket professionellt med duktig och noggrann personal.
    2018-10-07
    Professionellt bemötande och genomförande av projekt
    2018-05-16
    Dom höll vad dom sa.Montören som installera värmepumpen gjorde ett fint jobb samt städade efter sig
    2018-03-29
    Vi har köpt en totalentreprenad på en bergvärmepumpanläggning.
    Säljaren gav ett seriöst och ambitiöst och flexibilit intryck. Vi kom snabbt överens om ett lämpligt alternativ för oss. Han skötte även administrationen av tillstånd och dyl till vår belåtenhet.
    Borrfirman gjorde också ett bra jobb. De kom precis på avtalad tid och blev färdiga enligt plan, med marginal.
    Även installatören kom på avtalad tid och var färdig när han skulle, med god marginal. Han gjorde en snygg installation och värmepumpen verkar fungera precis som önskas.
    Kanonbra helt enkelt.
    2018-01-08
    Över lag ett proffsigt bemötande och bra personal
    2018-01-08
    Bra service, snygg installation, trevlig och kompetent personal. Rekommenderas.
    2017-11-27
    Helt fantastisk företag på alla möjliga sätt, kan rekommendera 100%.
    2017-10-30
    För mig och min familj har samarbetet med Energipartner fungerat utmärkt. När ett fel uppstod på vår värmepump kom en reparatör samma dag.
    2017-10-24
    Mycket bra bemötande. Kunnig och serviceinriktad personal.
    2017-10-18
    Proffsigt och trevligt informativa
    2017-10-16
    Vi har sålt huset för ett år sedan
    Dessförinnan mycket goda erfarenheter
    2017-10-16
    Mycket bra service och trevlig personal!
    2017-10-13
    Mycket nöjd! Bytte vår rostiga pumpanslutning.
    2017-10-13
    De gjorde en årsservice 2015 och byte av expansionskärl 2016. De har varit trevliga och tillmötesgående. De har hjälpt mig snabbt med de problem jag haft. Jag sålde fastigheten som bergvärmen var installerad på 2016.
    2017-10-12
    Snabbt och proffsigt bemötande. Leveranssäkra!
    2017-10-11
    Bergvärme sedan 2002 med lite service då och då samt kompressorbyte.
    Allt har fungerat utmärkt.
    2017-10-11
    proffsigt genomförande av hela projektet med en snygg installation. Nu återstår bara att se hur det fungerar i vinter!
    Vi är mkt nöjda med Energipartners leverantör.
    Uppgradering av bergvärmeanläggning.
    Utökad borrning, installation av ny kompressor och vv behållare.
    Mycket nöjd. Leverans i tid. Fick tid att renovera golvet innan nya maskinerna installerades. Nya rördragningen betydligt robustare och mer logiskt utformad. Anläggningen är betydligt mer driftsekonomisk jämfört med den gamla.
    Har i princip inte rört anläggningen sedan installation.
    2017-09-20
    Snabbt utbyte av gammal bergvärmepump. Blev en snygg och bra installation. Jag valde Nibe vilket var lite ovant för detta bolaget men de fixade det fint ändå!
    2017-03-13
    Mycket bra .Teknikern såg felet direkt och åtgärdade samt återkom och kompletterade reparationen.
    MVH
    Brita Bel Madani