Energipartner Sverige AB

Höglandstorget 1, 167 71 Bromma — Visa karta

Energipartner är Stockholms största installatör av IVT värmepumpar. Sedan starten 1984 har vi fler än 6 000 nöjda kunder – läs mer under ”Våra Kunder” på www.energipartner.se.
Tillsammans har vi över 140 års erfarenhet av värmepumpinstallationer och vi är kvalificerade för såväl det lilla radhuset som det stora flerfamiljshuset.

Våra offerter är skriftliga, raka och ärliga. Vi hjälper självklart till med alla myndighetskontakter och med alla dokument som krävs inför installationen. Med egen personal kontrollerar vi hela installationsförloppet, och när vi är klara bokar vi in en särskild tid för handhavandegenomgång tillsammans med dig. Det skall vara tryggt och enkelt att anlita oss.

Det första som händer är att vi bokar en tid för hembesök. Husets utformning, hur ditt pannrum ser ut, hur ditt befintliga värmesystem är konstruerat och hur tomten är utformad. Detta spelar stor roll för vilken värmepump vi rekommenderar. Vi är alltid lyhörda på dina krav och förväntningar på ditt nya värmesystem.
Alla våra besiktningsmän är certifierade energiexperter enligt EHPA (European Heat Pump Association). Denna certifiering är den enda där teoretiska och praktiska prov är förlagda på högskolenivå.

I över 30 år har vi på Energipartner installerat och servat värmepumpar. En erfarenhet vi är stolta över och många av våra kunder är återkommande. Ett bevis på god kvalité nu såväl som då.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 167 kunder tycker om Energipartner Sverige AB

• 2019-10-11

Andreas H skrev om Energipartner Sverige AB
    Kontaktade Energipartner för en offert på byte av värmepump. Energipartner rekommenderade istället en funktionskontroll på min 13 år gamla värmepump. Teknikern som besökte mig konstaterade att det inte finns så mycket att kontrollera på en så gammal värmepump som inte visar några felkoder. Då tekniken inte kunde något om värmepumpen (Daikin) spenderade han dock mycket tid i telefonen med Daikins support. För detta fakturerade Energipartner drygt 3000 kr vilket VD har bekräftat är normalt förfarande för bolaget. Läs mer
    2019-10-11 Lönnström svarar Andreas H
    Hej Andreas. Vi blir uppriktigt ledsna över ditt omdöme om oss. Vi servar bortåt 1 200 värmeanläggningar per år, och detta är något vi verkligen tar på allvar. Du kontaktade oss i tron att din 13 år gamla värmepump behövde bytas ut, men i sådana tillfällen
    rekommenderar vi alltid ett servicebesök för att göra en fackmannamässig bedömning - och vi hade nog trott du skulle bli glad att din värmepump visade sig gå som den ska och alltså inte behöver bytas. För att säkra korrekta bedömningar kontaktar vi alltid tillverkares support vid behov, för att kunna ge våra kunder bästa service - inget konstigt i det. Och just din modell av värmepump tillhör de mer ovanliga på marknaden, så hellre en kontakt med tillverkaren än att lämna en oriktig bedömning.
    Vad gäller faktureringen tar vi betalt från det att vi åker från vårt kontor på Höglandstorget i Bromma till serviceadressen och tillbaka. Vi har dubbelkollat körjournalen och kan bekräfta att du inte blivit överfakturerad.
    Hoppas trots allt du nu kan se fram emot många vintersäsonger med din värmepump, i stället för ett utbyte i förtid.
    2019-10-11 Andreas H svarar Lönnström
    Ok, eftersom ni nu plötsligt verkar intresserade av att föra en diskussion om detta offentligt så har jag några frågor angående ert besök:

1. Vad ingår i en "funktionskontroll" utförd av Energipartner?
    2. Varför rekommenderade ni en "funktionskontroll" för att utreda orsaken till min höga förbrukning, när ni nu i efterhand säger att den höga förbrukningen beror på vilken typ av pump jag har och åldern på den (vilket ni visste när ni rekommenderade åtgärden)?
    3. Vad förväntade ni er att hitta för typ av fel som skulle kunna förklara min höga förbrukning, när pumpen inte visar några felkoder?
    4. Stämmer det som teknikern sa att det inte finns så mycket att kontrollera om det inte visas några felkoder på displayen (något ni visste när ni rekommenderade åtgärden)?
    5. Tar ni betalt för framkörning från Höglandstorget i Bromma trots att teknikern befinner sig nära adressen efter tidigare kundbesök?
    6. Hur menar ni att Daikin Altherma är en ovanlig värmepump på marknaden?

Slutligen kan jag tillägga (för att få en helhetsbild av besöket) att teknikern efter en stund lyckades få fram en felkod på displayen, genom att skruva bort en lucka på varmvattentanken (enligt servicemanualen betyder felkoden att luckan är öppen). För att komma tillrätta med denna felkod rekommenderades jag ett nytt servicebesök a ca 5000kr. Felkoden har aldrig synts innan eller efter det att luckan sattes tillbaka...

Förstår att ni försöker snygga till dåliga omdömen på reco, men min upplevelse av Energipartner kommer att förbli densamma. Jag kommer inom kort att byta ut min värmepump för att komma tillrätta med min höga förbrukning, uppdraget kommer dock inte att gå till energipartner.
  • 2019-09-20

Suh-Ung U skrev om Energipartner Sverige AB
    Vi bad om en offert för värmepump och Per kom ut och gick noggrant igenom hus och befintligt värmesystem innan vi fick en offert anpassad för vårt behov. Det blev en luft-vatten värmepump som vi är väldigt nöjda med. Installation gick enligt plan och priser och villkor framgick tydligt. Läs mer
  • 2019-09-19

Katrina L skrev om Energipartner Sverige AB
    Bra bemötande, bra utfört. Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-05

Clara Teresia P skrev om Energipartner Sverige AB
    Vi har anlitat Energipartner för en Bergvärmeanläggning till vårt hus i Spånga.
    Allting fungerade perfekt från offert till installation och även svar på alla eventuella frågor vi haft därefter. Vår kontakt Per Lönnström har haft ett exceptionellt bra, proffesionellt och snabbt bemötande och jag kan varmt rekommendera Energipartner som leverantör. Läs mer
  • 2019-07-07

TORD E skrev om Energipartner Sverige AB
    BRF Parken 3 i Vaxholm har anlitat Energipartner för att installera vår nya bergvärmeanläggning.
    Under hela entreprenadtiden från upphandling till slutbesiktning har vi haft ett mycket bra samarbete.
    Rak och bra kommunikation.
    Trevliga personer att ha att göra med.
    Proffsigt uppträdande, "inget som sitter fast", snabb hantering. Läs mer
  • 2019-06-13

Roland Artur L skrev om Energipartner Sverige AB
    Energipartner installerade bergvärme i bostadsrättsföreningen. De var mycket proffsiga och alltid lätta att få kontakt med. Anläggningen är nu i drift. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Jocke

2019-01-23

Jocke skrev om Energipartner Sverige AB
    Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snabb och proffsig service! Läs mer
  • 2018-11-27

Mats W skrev om Energipartner Sverige AB
    K.anonbra rådgivning, service och installation Läs mer
  • 2018-11-21

Bengt B skrev om Energipartner Sverige AB
    Köpt luftluft värmepump. Allt har fungerat smidigt från offert till installation! Inga problem! Läs mer
  • 2018-11-19

Pär D skrev om Energipartner Sverige AB
    Energipartner har offererat, levererat och installerat en ny bergvärmepump efter det att den tidigare gett upp efter 21 år.
    Jag upplever att företaget har de erfarenheter, resurser och det bemötande som krävs att jag ska känna mig trygg med den valda lösningen. Läs mer
  • 2018-10-22

Bengt-Åke A skrev om Energipartner Sverige AB
    Installation av bergvärme. Bemötandet var gott. Installatörer kom i utsatt tid. Installation skedde enligt plan. Genomgång av tekniken löpte på bra, kanske väl fort, men beskrivningar och lathund ger stöd för justeringar av värmen. Läs mer
  • 2018-10-09

Jarl Å skrev om Energipartner Sverige AB
    Proffsiga från första kontakt. Hade med dem att göra för över 20 år sedan och nu när det var dax att byta pump tog jag förnyad kontakt med dem. Kom med förslag/alternativa lösningar och rekommendation hur jag borde göra. Kom med förslag på förbättringar. Levererade sedan allt de sa och höll tider och den nya pumpen ser ut att fungera utmärkt.

skulle aldrig tveka att anlita dem igen Läs mer
  • 2018-10-08

Torsten A skrev om Energipartner Sverige AB
    Vi gjorde en upphandling av bergvärme där Energipartner blev den entreprenör som slutligen valdes. Offertgivningen var mycket strukturerad och tydlig. Det som avgjorde vårt val är att Energipartner har en tydlig organisation som ger en trygghet från offertgivning till installation, övervakning och förvaltning. Installationen utfördes mycket professionellt med duktig och noggrann personal. Läs mer
  • 2018-10-07

Carl-johan E skrev om Energipartner Sverige AB
    Professionellt bemötande och genomförande av projekt Läs mer
  • 2018-05-16

Bernt W skrev om Energipartner Sverige AB
    Dom höll vad dom sa.Montören som installera värmepumpen gjorde ett fint jobb samt städade efter sig Läs mer
  • 2018-03-29

Anders H skrev om Energipartner Sverige AB
    Vi har köpt en totalentreprenad på en bergvärmepumpanläggning.
    Säljaren gav ett seriöst och ambitiöst och flexibilit intryck. Vi kom snabbt överens om ett lämpligt alternativ för oss. Han skötte även administrationen av tillstånd och dyl till vår belåtenhet.
    Borrfirman gjorde också ett bra jobb. De kom precis på avtalad tid och blev färdiga enligt plan, med marginal.
    Även installatören kom på avtalad tid och var färdig när han skulle, med god marginal. Han gjorde en snygg installation och värmepumpen verkar fungera precis som önskas.
    Kanonbra helt enkelt. Läs mer
  • 2018-01-08

Joel W skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Över lag ett proffsigt bemötande och bra personal Läs mer
  • 2018-01-08

Anne-lee B skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Bra service, snygg installation, trevlig och kompetent personal. Rekommenderas. Läs mer
  • 2017-11-27

Csilla P skrev om Energipartner Sverige AB
    Helt fantastisk företag på alla möjliga sätt, kan rekommendera 100%. Läs mer
  • 2017-10-30

Henrik F skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    För mig och min familj har samarbetet med Energipartner fungerat utmärkt. När ett fel uppstod på vår värmepump kom en reparatör samma dag. Läs mer
  • 2017-10-24

Jon A skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket bra bemötande. Kunnig och serviceinriktad personal. Läs mer
  • 2017-10-18

Sture Ö skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Proffsigt och trevligt informativa Läs mer
  • 2017-10-16

Karl B skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Vi har sålt huset för ett år sedan
    Dessförinnan mycket goda erfarenheter Läs mer
  • 2017-10-16

Mårten G skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket bra service och trevlig personal! Läs mer
  • 2017-10-13

Eva L skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket nöjd! Bytte vår rostiga pumpanslutning. Läs mer
  • 2017-10-13

Ingeborg H skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    De gjorde en årsservice 2015 och byte av expansionskärl 2016. De har varit trevliga och tillmötesgående. De har hjälpt mig snabbt med de problem jag haft. Jag sålde fastigheten som bergvärmen var installerad på 2016. Läs mer
  • 2017-10-12

Charlotte H skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Snabbt och proffsigt bemötande. Leveranssäkra! Läs mer

Gunnar J skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Bergvärme sedan 2002 med lite service då och då samt kompressorbyte.
    Allt har fungerat utmärkt. Läs mer

Anders H skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    proffsigt genomförande av hela projektet med en snygg installation. Nu återstår bara att se hur det fungerar i vinter!
    Vi är mkt nöjda med Energipartners leverantör. Läs mer

Björn W skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Uppgradering av bergvärmeanläggning.
    Utökad borrning, installation av ny kompressor och vv behållare.
    Mycket nöjd. Leverans i tid. Fick tid att renovera golvet innan nya maskinerna installerades. Nya rördragningen betydligt robustare och mer logiskt utformad. Anläggningen är betydligt mer driftsekonomisk jämfört med den gamla.
    Har i princip inte rört anläggningen sedan installation. Läs mer
  • 2017-09-20

Örjan J skrev om Energipartner Sverige AB
    Snabbt utbyte av gammal bergvärmepump. Blev en snygg och bra installation. Jag valde Nibe vilket var lite ovant för detta bolaget men de fixade det fint ändå! Läs mer
  • 2017-03-13

Brita M skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket bra .Teknikern såg felet direkt och åtgärdade samt återkom och kompletterade reparationen.
    MVH
    Brita Bel Madani Läs mer
  • 2017-03-12

Johan T skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Man får vad man betalar för. Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • 2017-03-11

Anders C skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Bara positivt de gånger vi haft kontakt. Trevligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • 2017-03-11

Henry E skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Proffsigt o bra
    Inget att klaga på Läs mer
  • 2017-03-10

Victor F skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Snabba svar, snabb service och bara gott att säga om Energipartner AB Läs mer
  • Mats I

2017-03-10

Mats I skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Ett bra företag som gjorde installation av bergvärme för åtta år sedan. De har nu ett serviceavtal med oss som innebär en årlig genomgång av anläggningen. Allting har skötts till full belåtenhet! Läs mer
  • 2017-03-10

Hans S skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Grymt bra, bra att dom påminner när det är dags för service! Ibland lite dålig koll på vad som gjorts tidigare! Ett bättre CRM skulle kanske vara på sin plats'
    Mvh/hans Läs mer

Bengt K skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Allt gick hur galant som helst.
    Mycket nöjd Läs mer

Peter R skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Hej!
    Trots att jag har ett service avtal med er måste jag varje år ringa och påminna om detta för att få en planerad service. Ni har lovat att detta ska ske genom att ni kontaktar mig! Vilket aldrig sker. Varje gång får jag höra att ert data system har problem och ni ber om ursäkt för detta. Är detta seriöst att inte kunna förbättra ett data system på tre år nu 2017?? Läs mer

Lars N skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Positiv kunnig och bra installation
    Dags för uppföljningsservice innan maj Läs mer
  • 2017-02-08

Paul S skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Professionellt bemötande och smidig hantering. Tydlig och utförlig offert.
    Det har fungerat mycket bra. Läs mer
  • Mikael C

2017-02-06

Mikael C skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Proffsigt bemötande. bra montörer, bra säljare, lyhörda Läs mer
  • 2016-12-21

Stefan S skrev om Installation en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket professionellt bemötande av både säljare och installationspersonal.
    Överenskomna tider har innehållits och kostnaden har stannat vid den offererade kostnaden. Installationen är snyggt utförd och anläggningen fungerar som den ska. Läs mer
  • 2016-11-19

Jan M skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Har samma fel efter två veckor, måste beställa ett nytt servicebrsök Läs mer
    2016-11-23 Calle R svarar Jan M
    Ja , ett litet missförstånd mellan tekniker och kund , Om det fortsatte att larma skulle det bytas fler komponenter detta är bokat nu.
    Med vänlig hälsning John
  • 2016-11-18

Gunilla R skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Enbart positiv! De har utfört ett perfekt arbete och det är lätt att komma i kontakt med dem om man behöver hjälp, vilket känns tryggt!
    Hälsningar, Gunilla och Christian Läs mer

Allan K skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Energipartner har alltid varit kunniga och på ett enkelt sätt talat om avd jag ska tänka på vid deras servicetekniker. Läs mer

Gunnar S skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Perfekt service av en duktig och trevlig montör, Anders heter han Läs mer
  • 2016-11-17

Sukhdev & Jasvinder Sanghera skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Mycket trevlig och hjälpsam personal Läs mer

Björn S skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB
    Jag skall ha ett underhållsavtalet med Energipartner men som bolaget inte lever upp till (har inte kommit på årlig kontroll). Förra året påminde jag men i år struntade jag i det. Får väl söka ny "partner". Läs mer

Höglandstorget 1, 167 71 Bromma