Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi Stockholm AB

• BadgeFourYears

Välkommen till oss på Effektiv Energi Stockholm AB - Vi har många Nöjda kunder! Vi är specialiserade inom värmepumpsbranschen, sedan år 2000. Vår huvudsakliga inriktning är installation, utbyte & service av Bergvärmepumpar & övriga Värmepumpar. Vi åtar oss även helkonverteringar, från direktverkande el till vattenburna värmesystem....

68 omdömen om Effektiv Energi Stockholm AB

Sedan starten hos Reco 2020

Petri H
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Den gamla bergvärmepumpen hade gjort sitt efter 20 år och sökandet efter en ny leverantör började. Efter ett antal offerter från olika aktörer på marknaden, där vi jämförde pris, typ av bergvärmepump, funktionalitet för huset och kompatibiliteten för det existerande borrhålet, följ valet på Gerhard och Kristina på Effektiv Energi Stockholm AB. Efter ett första samtal till dem, bokades det direkt upp ett hembesök där båda kom någon dag senare för en utförlig utredning på hur läget var och vad vi behövde. Under processen...

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack för ert tid att lämna ovan omdöme & bästa betyg för vårt jobb! Tack även för ert förtroende och trevligt bemötande vid vårt besök och över telefon. Vi finns alltid här för Er om det skulle uppstå några ytterligare frågor/önskemål, gällande värmen & eller värmesystemet. Önskar er en fortsatt "varm" vårvinter! Bästa hälsningar från oss båda; Kristina & Gerhard

Kyle M
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Gerhard och Kristina levde verkligen upp till namnet på sitt bolag - de var väldigt effektiva! De var dessutom lätta att komma överens med, höll det vi bestämde och levererade en bergvärmelösning som vi är helnöjda med!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Kyle ;-D Tack för att du vill ta dig tid att betygsätta & skriva några ord om vårt utförda jobb! Tack även för bästa betyg! Vi är väldigt tacksamma för bra samarbete och smidigt jobb hos er, där i källaren. Ni når oss alltid om det skulle dyka upp några ytterligare "värme"-önskemål! Bästa hälsningar från oss båda / Kristina & Gerhard

Henrik T
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Inget krångel - allt fungerar finfint. Snygg installation och ordning och reda. Rekommenderas!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Henrik, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om vårt jobb! Vi blev själva riktigt nöjda med den nya pannplatsen ;-D Önskar er en fortsatt fin helg! Bästa hälsningar // Kristina & Gerhard

Marie C
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Personligt och proffsigt bemötande. Vi kan varmt rekommendera dem.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Marie för din tid att lämna fint betyg och er rekommendation här på reco.se! Ni når oss alltid på våra mobiler när ni önskar vår hjälp en annan gång. ÖNSKAR ER EN FIN JUL! Varma hälsningar // Kristina & Gerhard

Christian H
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Jag är kund hos Effektiv Energi Stockholm AB och dom har sålt och installerat bergvärme till mig. Allt från första telefon samtalet har varit föredömligt. Mycket trevligt bemötande, enkelt att komma i kontakt med, konkurrens kraftiga priser och ett enormt kunnande gör att jag kan med varm hand rekommendera Gerhard och Kristina på Effektiv Energi. Mvh en mycket nöjd kund!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Christian & Tack för att du ville dela din upplevelse och ditt omdöme, om vårt jobb hos er. Önskar er båda en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Nicklas C
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Bra och smidig kommunikation samt ett väl utfört arbete. Vi har blivit väl bemötta genom hela processen; från utformning och förslag på bergvärmelösning till borrning och installation. Installationen är snygg och fungerar mycket bra!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Nicklas för erhållet omdöme! Vi finns alltid "där" om det skulle uppstå några "värme" frågor eller funderingar! God Jul & Gott Nytt År! Med vänlig hälsning // Kristina & Gerhard

Peter D
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Kom i kontakt med Effektiv Energi genom rekommendation och bemötandet har från start till mål varit ärlig och öppen. De har installerat bergvärme i vår villa i norra Stockholm och det mesta har varit enkelt att hantera genom stöd från Effektiv Energi. I de fall det varit oklarheter med deras uppdrag eller kontakt med myndigheter så har de varit snabba och hjälpsamma och lätta att få tag på.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Peter - Tack för betyg och ditt utlåtande av vårt genomförda jobb hos er! Tack även för bra samarbete gällande kännedom & klargöranden om dina nuvarande markinstallationer. Önskar er en riktigt varm och härlig Julhelg! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Carl-Oscar V
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Bra och enkel kommunikation trots att det är ett rätt stort ingrepp att installera bergvärme. Det mest komplicerade är hur rören ska dras från utsidan in till pumpen i huset, detta skötte Gerhard bra. Vi är helnöjda med allt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Oscar! Härligt att höra att ni är helnöjda med vårt jobb! Tack för att du ville skriva här på reco.se. Vi kommer förbi när vi är i krokarna - hör av oss innan. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! Varma hälsningar Kristina & Gerhard

Emma S
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vänliga, pålitliga och väldigt kunniga. Stort tack för hjälpen med bergvärmepumpsbytet och omdragningar av ”pumphålsledningar”.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Emma för ert förtroende & uppdraget att byta er Bergvärmepump! Vi finns alltid "där" om och när ni önskar vår hjälp med värmen framöver ... Passar även på att önska er en riktigt GOD JUL! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Rikard K
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Böt bergvärmepump nyligen och efter att ha gått igenom ett antal offerter och besök innan föll valet på Effektiv Energi. Bra val kan man konstatera efteråt, mycket bra bemötande, lätta att komma i kontakt med och en snygg installation som dessutom gick fort. Elförbrukningen på nya pumpen är ca 50% av den tidigare.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Rikard, Tack för din tid & Tack för fint betyg och bedömning av vårt genomförda jobb. Vår ambition & vårt mål är Nöjda kunder! Tack för ditt förtroende och uppdraget att byta din bergvärmepump. Du når oss alltid på våra mobiler ifall du önskar ytterligare tips/hjälp med värmen framöver. Önskar dig en varm och trevlig kommande helg! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Andreas B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Efter att ha tagit in ett gäng offerter på installation av Bergvärme, föll valet tillslut på Effektiv Energi. De var inte billigast, men även inte dyrast. Vi fick ett bra och professionellt intryck av Gerhard och Kristina. Här snackar vi inte en säljartyp i kostym som kommer på hembesök och ska lämna offert, vilket några stycken gjorde. Här va det blåställ och gedigen kunskap som gällde! Det är sånt som skapar trygghet och förtroende hos kund! Hela processen från ansökan om borrtillstånd till produktion av den första...

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Andreas, Tusen Tack för din rekommendation & fint betyg! Vår ambition är att ni skall känna er Nöjda & Trygga med den slutliga installationen. Ni når oss alltid, även efter avslutat jobb, om du/ni önskar hjälp/tips med värmen i huset. Önskar er en fortsatt FIN ONSDAG! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Bertil B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi anlitade Effektiv Energi för bergvärmeinstallation efter rekommendation från arbetskamrater. Vi är nöjda med allt t.ex. bra tidhållning, trevligt bemötande och kompetens. Vi ser fram emot en energisnål värme kommande vinter. Annsophie och Bertil

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Bertil & Annsophie, för erhållet betyg och fina vitsord! Hoppas även att luftkomforten blev bra, till slut, i huset. Ni når oss alltid på någon av våra mobiler ifall ni önskar vår hjälp igen. Med önskan om en fortsatt HÄRLIG HÖST! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Robert J
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Gerhard och Kristina projekterade och installerade vår bergvärme 2018 (Daikin) på bästa sätt, vi är oerhört nöjda. Vi var från början inställda på en luftvatten värmepump men Gerhard hjälpte oss att förstå att vi hade bra förutsättningar för bergvärme - som bara blev marginellt dyrare. Bästa rådet vi har fått! Även fast det knappt behövdes så beställde vi service sommaren 2022 bara för att säkerställa vidare problemfri drift. Tack för er kompetens och hjälpsamhet! Mvh Robert och Anna-Karin

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Robert för att du tar dig tid att skriva några rader om vårt jobb och för bästa betyg! Vi är alltid redo att hjälpa till råd & tips gällande värme eller kyla, speciellt för Dig! Önskar dig en fortsatt härlig vår // Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Jenny L
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi fick ett trevligt bemötande och proffsigt byte av bergvärmepump. De höll vad de lovade gällande tidsplan och budget. Rekommenderas!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Jenny för givet betyg och rekommendation! Du vet alltid var du når oss ifall ni önskar ytterligare hjälp med värme eller svalka, när sommaren kommer igen. Önskar er en varm & härlig Jul-helg! Bästa hälsningar / Kristina & Gerhard

Claes M
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Fungerade utmärkt! Helt enligt offert o tidplanering. Okomplicerad o trevlig kontakt. Rekommenderad av vår dotter, och vi kan rekommendera vidare! /Claes

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Claes & dotter för MVG betyg & din rekommendation! Vi hörs vidare 2023, för hjälp med din golvvärme, som vi lovat. Önskar dig & familjen en härlig jul- & nyårshelg! Bästa Hälsningar // Kristina & Gerhard

Max H
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Mycket bra och personlig kontakt redan från första kontakt med offert. Bra stöd i samband med administrationen kring borrhålsanmälan! Borrning, installation och extra rörinkoppling gick galant! Jag kan varmt rekommendera Effektiv energi i Stockholm, tack Gerhard och Kristina!/Albert m familj

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej & många Tack för bästa betyg & din rekommendation! Alltid Välkommen åter ifall du önskar ytterligare hjälp med värmen eller svalka (frikyla) för den delen. Önskar er en riktigt härlig Varm Jul! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Magnus G
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi köpte tjänsten att borra och installera bergvärme och vattenburen värme för vårt hus. Vi blev bemötta på ett proffesionellt och trevligt sätt, fick all den information som vi behövde för att kunna ta ett beslut. Vi kände att dom på ett bra sätt kunde besvara alla våra frågor och funderingar. Arbetet utfördes på ett fantastiskt bra sätt, snabbt och effektivt. Vi är väldigt nöjda och ger högsta betyg till Efftektiv Energi.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Magnus, Tack för att du tar dig tid att lämna oss ett mycket fint betyg och varma vitsord - det värmer hos oss ;-D Önskar dig en riktigt varm & härlig Jul- & nyårshelg! Många hälsningar från Kristina & Gerhard

Fredrik T
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Väldigt bra och proffsiga! Kan varmt rekommenderas

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Fredrik, Tack för att du tar dig tid att rekommendera oss för vidare jobb! Ha en fridfull JUL / Kristina & Gerhard

Sigfus K
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Beställde ett nytt bergvärmesystem till villan och de var snabbt på plats i våras för att se vad som lämpade sig och hur allt kunde installeras. De hjälpte sedan till med anmälan till kommunen och skötte alla kontakter med borrigg och grävare, som även de var ypperligare i sitt utövande. Kontentan är att vi är väldigt nöjda, och ser med tillförsikt fram emot ett bra uppvärmt hus i vinter.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Sigfus för fint "betyg"! Härligt att höra att ni känner er Nöjda med vårt jobb. Bara hör av er om ni önskar hjälp med kanske frikyla, från berget, nu i dessa "varmare" tider. Önskar er en fortsatt HÄRLIG HÖST Bästa hälsningar / Kristina & Gerhard

Otto B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Jag fick ett vänligt bemötande. Jag förväntade mig ett proffsigt arbete och tycker att de har levererat enligt förväntningar. Allt har löpt smidigt enligt plan trots pandemier och oroshärdar i omvärlden. Lätta att få tag på när jag hade frågor att ställa.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Otto, Tack för att du tog dig tid att skriva & betygsätta vårt utförda jobb! Vi håller kontakten angående spillvattnet. Önskar dig en härlig sommar! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Evald W
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Behövde byta min bergvärmepump och efter att ha läst bara positiva omdömen om Effektiv Energi så kan jag konstatera att allt stämmer. Bra bemötande. Väl utfört arbete. Rent o snyggt efteråt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Evald för toppbetyg och din rekommendation! Som vår kund, så är du alltid välkommen att höra av dig närsom, om du önskar vår hjälp ånyo! Önskar dig en fortsatt härlig vecka! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Peter B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Proffsigt & trevligt bemötande. Tydlig och bra offert som inkluderade allt vi behövde. De gav tydliga besked kring leveranstider och installationen. Hörde av sig efteråt för att säkerställa att allt var till vår belåtenhet. Kan helt klart rekommendera dem för installation av bergvärmeanläggning.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Peter för att ni tog er tid att lämna ett så fint betyg - Det gläder oss! Hoppas att ni inte saknar "ispinnen" för mycket - den var trots allt en ganska fin installation ... Ni är alltid välkomna att höra av er, om ni önskar hjälp med värmen eller kyla, framöver. Önskar er en fortsatt härlig vår! Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Jenny R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Här har vi ett företag som verkligen satte kunden i fokus. Bra återkoppling och proffsigt utfört jobb! Kan varmt rekommendera dom🌟

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Jenny för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme om vårt jobb! Du når oss alltid på någon av våra mobiler om du behöver hjälp med värme eller kyla vid ett annat tillfälle. Hälsa Malin! Många hälsningar från oss / Gerhard & Kristina

Sanna Josefin N
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi håller inte avtalet. Prishöjning efter ingått avtal samt bristfällig installation. Lämnar oss i sticket mitt i vintern. Avråder starkt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Sanna & Benjamin Salah, Tack för er återkoppling gällande ingånget avtal, som endast innehöll byte av befintlig bergvärmepump. Befintliga energihål, som ni själva valde att behålla, skulle vara fullt intakta och användbara men så var inte fallet. Energihålen var fulla med grus & sand, som vi har påpekat tidigare och som vi varit på plats och spolat ut, utan extra kostnad, vilket inte ingick i vårt avtal. En prishöjning på 10-15% har skett under arbetsperioden, vilket vi inte kan påverka. Vi tar självklart vårt ansvar...

Kristian T
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Lyssnar på kunden och med god kunskap kunde de sedan erbjuda en bra lösning för oss. Kom lite oplanerad utmaning under installationen men även det löste de med bravur!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Kristian, Vi tackar för betyg & fina vitsord! Välkommen åter för installation av svalka/kyla, till våren, som vi pratat om. Önskar er en God & Varm julhelg - På återhörande! Många hälsningar från Kristina & Gerhard

Henrik L
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Det funkade utmärkt. Bra kommunikation, bra rådgivning och snabb service. Rekommenderas!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Henrik & Tack för bästa betyg & erhållen bedömning! Vi svarar alltid om du behöver vår hjälp igen - Du når oss alltid, även helger & kvällar. Önskar dig & familjen en Härlig Julhelg med varmt inomhus ;-D Med vänlig hälsning, Kristina & Co

Lena R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi offererade bergvärme. Vi fick stöd i alla förberedelser. Snabb och effektiv installation och avveckling av befintlig värmepanna o tank.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tusen Tack Lena & Janne för ert förtroende & att ni lämnat er "bedömning" här på reco.se! Nu blev ju även tvättstugan lite "större" & kanske även varmare med den nya fläktkonvektorn. Om det uppstår några frågor eller funderingar - Så vet ni var ni når oss! Önskar er en fortsatt Varm vinter, inomhus! Bästa hälsningar! Kristina & Gerhard

Magnus A
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Mycket trevligt bemötande och jättebra stöd och ledning under hela resan att få bergvärme godkänt av kommunen, borrat, installerat, genomgånget och driftsatt. Just nu har vi första riktiga vinterveckan med rejäla minusgrader, huset är varmt och allt fungerar som det skall. Nöjd kund helt enkelt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Magnus & Tusen Tack för din tid & fina vitsord! Härligt att höra att det fungerar, som det skall så att inte nysådden äventyras ... Vi svarar alltid om det uppstår några frågor eller funderingar! Önskar ni kanske svalka/kyla till sommaren så fixar vi även det ...;-D Soliga hälsningar / Kristina & Gerhard

Andreas O
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Proffsigt bemötande med gedigen kunskap på området. Det var smidigt att installera och komma igång med värmepumpen och vi är mycket nöjda! Rekommenderas varmt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Andreas för din bedömning & betyg! Hoppas att du inte saknar bastun alltför mycket ... Vi finns alltid här för dig/er om det uppstår några funderingar - Vi svarar alltid! Önskar er en fortsatt Varm Julhelg! Bästa hälsningar från Gerhard & Co

Henrik L
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi räddade vår vinter minst sagt. Vår gamla bergvärmepump gick sönder i mitten av november lagom tills kylan kom. Effektiv energi kom och tittade och föreslog en interimslösning med en ny pump som skulle gå på halv effekt mot vår befintliga energibrunn tills vi borrat ett nytt kompletteringshål. Gerhard och Kristina fick tag på en ny pump trots enorma leveransproblem hos grossisterna som de kom ut med i slutet av november och installerade snyggt och effektivt och vart klara på en dag och värmen kom tillbaka...

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Henrik, för att du tog dig tid att skriva & betygsätta vårt jobb!! Vi är så glada över att vi kunde hjälpa till när kylan kom ... Karta & en delvis ifylld borransökan är redan postad. Du vet var du når oss - På återhörande när borrbeslutet dyker upp! Önskar er en riktigt GOD JUL-helg! / Varma hälsningar från Gerhard & Co

Tord J
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Installation av IVT värmepump. Trevligt bemötande och professionellt installationsarbete. Jag fick komplett installation färdigställd på en dag och leverans tre dagar efter min beställning. Allt fungerar som det ska!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej & TACK Tord för erhållet "betyg" & omdöme! Vi finns alltid här om du kanske någon gång önskar även svalka/kyla i din fastighet. Önskar Er en riktigt Varm Jul! Bästa hälsningar Kristina & Co

Stefan H
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Installerade bergvärme his oss. Bra kommunikation, bra planering och bra utförande! Rekommenderas!

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Stefan, Tusen Tack för ert "betyg" & fina vitsord! Vi kommer gärna tillbaka om ni även önskar svalka/kyla under sommaren. Du/ni vet var ni alltid kan nå oss ... Önskar er en fin fortsättning // Kristina & Gerhard

Hanna H
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi anlitade Effektiv Energi för installation av bergvärme. Mycket bra bemötande, projektledning, och utförande. Även snabb återkoppling vid frågor och uppföljning senare.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Hanna & Per, för att ni tar er tid att lämna era fina vitsord & betyg om oss! Om ni någon gång framöver behöver hjälp igen med värme eller kyla så når ni oss alltid på någon av våra mobiler. Önskar er en TREVLIG ADVENT! Varma hälsningar från oss båda ... ;-D

Lars R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Bra bemötande. Snabba och väldigt trevliga. Hade värmepump installerad och klar inom en vecka från intresseanmälan på hemsidan.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Stors TACK Lars, för dina ord & fint betyg! Vi är alltid tillgängliga om fler önskemål önskas ;-D Ha en fin dag // Kristina & Co

Jacob Ö
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi valde Effektiv Energi efter att ha tagit in 5-6 offerter för bergvärme. Prislappen hamnade i mitten av spannet men var de som levererade "bästa" pannan och djupast hål så alltså bra pris. Gerhard och Kristina kändes genuina och gav ett mycket bra intryck. Vid installationsdagen jobbades det en lång lång dag till förmån för att inte gå hem utan att kunna ge oss värme och varmvatten. Vid senare kontakter i telefon för att svara på nyfikna/undrande frågor har vi bara bemötts mycket bra. Alltså, som helhet, viär...

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Jacob för ditt betyg och fina ord om vårt jobb hos er! Ni når oss alltid på någon av våra mobiler om det skulle dyka upp några funderingar/frågor om värme/kyla - Vi svarar alltid! Önskar dig och familjen en TREVLIG KVÄLL Bästa hälsningar Kristina & Gerhard

Gunnar B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Söndagen den 12 februari 2018 slutade vår värmepump att fungera. Det var minusgrader utomhus och inga alternativa värmekällor utom den öppna spisen i vardagsrummet och köksspisen. Måndagen den 13 februari kl 13.30 flög vi från Arlanda till bl a New Zealand. Hur var det möjligt? Jo, jag kontaktade Gerhard Johansson-Ribjer, Effektiv Energi Stockholm AB och gav honom nycklarna till bil och hus. Samma dag som vi flög ut installerades en ny värmepump som fungerar alldeles utmärkt(NIBE F1255-12). Betalningen erlades efter hemkomsten i början av april. Kunde inte ha gjorts bättre.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack Balfe, för din fina resumé & betyg! Så smidigt går det när man får förtroendet & uppdraget av en lojal kund, då är ingenting omöjligt! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle dyka upp några funderingar kring värmen eller ev kyla. Önskar dig en härlig höst! Bästa hälsningar Gerhard & Kristina

Mikael R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Anlitade företaget för att installera bergvärme. Hjälpen man fick från företaget var bra. Det tog lite tid innan allt är klart då det är flera olika företag som är inblandade under processen. I det stora hela så är jag nöjd.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Mikael, Tack för din bedömning & betyg, för vårt utförda jobb. Vårt ambition & mål är alltid Nöjda kunder! Trevlig kväll // Kristina & Gerhard

Natalie B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi hade ynnesten att träffa Gerhard och Kristina när de installerade bergvärme hos oss i Knivsta. Hela arbetet var perfekt från start till slut, priset, kvaliteten, omtanken avseende oss och hus under arbetets gång osv. Vi ser fram emot att hålla kontakten i andra ärenden i framtiden. Stort tack! Natalie med familj

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Natalie, Tusen Tack för toppbetyg och fina vitsord! Vi håller absolut kontakten - Ni når oss alltid på våra mobiler - Vi svarar alltid! Bästa hälsningar Gerhard & Kristina

Fredrik S
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi levererade vår bergvärmelösning innehållandes både värme och frikyla. Vill påstå att Effektiv Energi är extremt kunniga och synnerligen hjälpsamma. De har varit ett mycket tryggt bollpank att bolla olika lösningsförslag emot och de har dessutom hållt precis allt de lovat. För trovärdighetens skull borde jag nämna något negativt också men har inte kunnat finna något. Till alla som funderar kring en bergvärmelösning så vill vi helhjärtat rekommendera Effektiv Energi.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Fredrik, Tusen tack för fint betyg och dina varmaste rekommendationer. Vi finns alltid här för Dig på våra mobiler - alla tider! TREVLIG SOMMAR! / Gerhard & Kristina

Mikael S
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vår lilla bostadsrättsförening bytte ut vår gamla bergvärmepump mot en ny IVT Premiumline. Vi gjorde flera offertförfrågningar och Effektiv Energi var de vi fick bäst bemötande av. Från ax till limpa gick allt väldigt smidigt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Mikael, Tack för fint betyg och din kommentar om vårt jobb. Ni når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några frågor eller funderingar! TREVLIG SOMMAR! Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina

Erik M
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Köp och installation av bergvärmesystem i villa Trevligt bemötande och kunskap Väl genomförd installation inkluderat borrning av berghål Mycket energieffektivt system

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Erik, Tack för din tid & bedömning av vårt jobb! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle dyka upp några värme/kyl-funderingar. Trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Gerhard & Co

Patrik M
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Mycket hjälpsamma och seriösa. Allt fungerade mycket bra.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Patrik, Tack för ditt fina betyg! Vi hjälper gärna till om ni önskar tips på ytterligare lösningar för exv frikyla. Du når alltid någon av våra mobiler - Vi svarar alltid! GLAD SOMMAR! / Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina

Jonas B
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Gerhard & co gjorde en fin installation av bergvärmepump till vårt Folkets Hus som har minskat energiförbrukningen avsevärt. Trevligt, tillgängligt bemötande och snabb återkoppling. Rekommenderas varmt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Jonas, Tack för ditt betyg och din rekommendation! Vi finns alltid här om du/ni skulle behöva hjälp gällande energieffektivisering och eller annan typ av kyla/värme/energi. Du når oss alltid på våra mobiler - Vi svara alltid! Trevlig helg / Gerhard & Co

Lars-eric F
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Jag fick mycket bra hjälp med en installation som min "ordinarie" rörmokare gick bet på. Nu samarbetar solpaneler på taket med vår värmepump för att värma vår pool.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Lars-Eric, Tack för ditt betyg - Alltid behjälplig om du önskar något annat i värme/kyla/VVS - väg! Jag svarar alltid på min mobil. Trevlig helg // Gerhard & Kristina

Roland R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Vi anlitade Effektiv energi för byte av uppvärmningssystem från oljepanna till bergvärme. Vi fick ett professionellt och personligt bemötande. Uppdraget utfördes delvis när vi var bortresta. Vi blev mycket nöjda med arbetet som har utförts. På rekommendation installerade Effektiv energi senare även ett konvektorelement i tvättstugan. Tack vare det har vi nu ett behagligare inomhusklimat på nedervåningen. Vi rekommenderar varmt Effektiv Energi och kommer anlita dem igen om behov uppstår.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Roland, Tack för bästa betyg och din rekommendation! Vi hjälper mer än gärna till om ni önskar råd eller något annat i värme/VVS väg. Välkommen åter! Med vänlig hälsning, Gerhard & Co

ROINE A
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Bästa tänkbara service från början till slut då de installerade en bergvärmepump i min fastighet. Perfekt helt enkelt.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Roine, Tack för ditt betyg - Härligt med Nöjda kunder, som är vår ambition & mål! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några ytterligare energi/värmefrågor ;-D Ha en Bra dag! Bästa hälsningar / Gerhard & Kristina

Mats Å
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Bästa Servicen. Kommer på utsatt tid och gör ett jätte bra jobb. Har hjälpt oss med allt från små saker till satt in bytt bergvärme system inkl borrning

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Mats, Tack för ditt "betyg" ;-D Vi är alltid behjälpliga med det ni önskar - står alltid stand-by på mobilen! Önskar Er en härlig helg! Bästa hälsningar från Gerhard & Kristina

Lennart L
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Fick pelletspanna utminuterad och bergvärmepump installerad. 190m borrhål. 9KW IVT pump. Mycket smidig och snabb affär, från offert till färdigställande. Kan rekommendera Effektiv Energi. Lennart Lundkvist, Sigtuna

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Lennart, Tack för ditt betyg och din rekommendation. Du når oss alltid på våra mobiler om du önskar hjälp med något annat i VVS-väg ;-D På återhörande / Gerhard & Kristina

Göte R
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Jag har vid flera tillfällen anlitat Effektiv Energi och fått hjälp med såväl nyinstallation som reparation av tidigare värmekälla. Jag är glad av att ha en så god kontakt i uppvärmningstekniken. Kan varmt rekommenderas.

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Tack & bock Göte för din rekommendation! Du når oss alltid vad det än gäller om värme och energieffektivisering. Önskar dig en Härlig majtorsdag! Bästa hälsningar Gerhard & Co

Johan S
Skrev om Effektiv Energi Stockholm AB

Mkt seriöst o kunnigt företag.De installerade en bergvärmeanläggning för ett antal år sedan i vår fastighet i Sigtuna.Tydlig offert o snabb installation.Går också alltid att få snabb kontakt vid frågor.Mycket positiva på alla sätt,

Svar från Effektiv Energi Stockholm AB

Hej Johan, Tack för ditt betyg & din rekommendation. Vi finns alltid här för dig! Ha en fortsatt bra kväll / Gerhard & Co