Effektiv Energi Stockholm AB

Ölsta 151, 195 92 Märsta — Visa karta

Välkommen till oss på Effektiv Energi Stockholm AB - Vi har många Nöjda kunder!

Vi är specialiserade inom värmepumpsbranschen, huvudsakligen på service & installation/utbyte av Bergvärme & Värmepumpar. Vi åtar oss även Helkonverteringar, från direktverkande el till vattenburna värmesystem. Ansvarsförsäkring & Garantier lämnas på alla jobb.

All projektering & installation utförs av certifierade & skickliga yrkespersoner med över 25 års erfarenhet inom branschen. Vårt praktiska fokus ligger på korrekta & snygga installationer. Vi strävar efter kvalité inte kvantitet.

Vi gör alltid platsbesök för en fastighetsgenomgång och dimensionering inför skriftlig offert och hjälper Er genom hela processen, från offert till slutinstallation.

Våra uppdragsgivare är både privata kunder, i villor & fritidshus, samt mindre Brf:r men även företagskunder med större industrilokaler & hotell. Vårt arbetsområde omfattar ffa Norra Storstockholm.

Vår ambition är högsta möjliga personliga service med Nöjda & Trygga kunder! Lokala/specifika referenser lämnas gärna på förfrågan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 32 kunder tycker om Effektiv Energi Stockholm AB

• 2020-07-02

Mikael R skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Anlitade företaget för att installera bergvärme. Hjälpen man fick från företaget var bra. Det tog lite tid innan allt är klart då det är flera olika företag som är inblandade under processen. I det stora hela så är jag nöjd. Läs mer
    2020-07-02 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Mikael R
    Hej Mikael,
    Tack för din bedömning & betyg, för vårt utförda jobb.
    Vårt ambition & mål är alltid Nöjda kunder!
    Trevlig kväll // Kristina & Gerhard
  • Natalie B

2020-06-26

Natalie B skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Vi hade ynnesten att träffa Gerhard och Kristina när de installerade bergvärme hos oss i Knivsta. Hela arbetet var perfekt från start till slut, priset, kvaliteten, omtanken avseende oss och hus under arbetets gång osv. Vi ser fram emot att hålla kontakten i andra ärenden i framtiden. Stort tack! Natalie med familj Läs mer
    2020-06-29 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Natalie B
    Hej Natalie,
    Tusen Tack för toppbetyg och fina vitsord!
    Vi håller absolut kontakten - Ni når oss alltid på våra mobiler - Vi svarar alltid!
    Bästa hälsningar Gerhard & Kristina
  • 2020-06-15

Fredrik S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Effektiv Energi levererade vår bergvärmelösning innehållandes både värme och frikyla.

Vill påstå att Effektiv Energi är extremt kunniga och synnerligen hjälpsamma. De har varit ett mycket tryggt bollpank att bolla olika lösningsförslag emot och de har dessutom hållt precis allt de lovat.

För trovärdighetens skull borde jag nämna något negativt också men har inte kunnat finna något.

Till alla som funderar kring en bergvärmelösning så vill vi helhjärtat rekommendera Effektiv Energi. Läs mer
    2020-06-16 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Fredrik S
    Hej Fredrik,
    Tusen tack för fint betyg och dina varmaste rekommendationer.
    Vi finns alltid här för Dig på våra mobiler - alla tider!
    TREVLIG SOMMAR! / Gerhard & Kristina
  • 2020-06-11

Mikael S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Vår lilla bostadsrättsförening bytte ut vår gamla bergvärmepump mot en ny IVT Premiumline. Vi gjorde flera offertförfrågningar och Effektiv Energi var de vi fick bäst bemötande av. Från ax till limpa gick allt väldigt smidigt. Läs mer
    2020-06-11 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Mikael S
    Hej Mikael,
    Tack för fint betyg och din kommentar om vårt jobb.
    Ni når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några frågor eller funderingar!
    TREVLIG SOMMAR!
    Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina
  • 2020-06-06

Erik M skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Köp och installation av bergvärmesystem i villa
    Trevligt bemötande och kunskap
    Väl genomförd installation inkluderat borrning av berghål
    Mycket energieffektivt system Läs mer
    2020-06-08 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Erik M
    Hej Erik,
    Tack för din tid & bedömning av vårt jobb!
    Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle dyka upp några värme/kyl-funderingar.
    Trevlig sommar!
  • 2020-06-05

Patrik M skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Mycket hjälpsamma och seriösa. Allt fungerade mycket bra. Läs mer
    2020-06-08 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Patrik M
    Hej Patrik, Tack för ditt fina betyg!
    Vi hjälper gärna till om ni önskar tips på ytterligare lösningar för exv frikyla.
    Du når alltid någon av våra mobiler - Vi svarar alltid!
    GLAD SOMMAR! / Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina
  • Jonas B

2020-06-05

Jonas B skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Gerhard & co gjorde en fin installation av bergvärmepump till vårt Folkets Hus som har minskat energiförbrukningen avsevärt. Trevligt, tillgängligt bemötande och snabb återkoppling. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-06-05 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Jonas B
    Hej Jonas,
    Tack för ditt betyg och din rekommendation!
    Vi finns alltid här om du/ni skulle behöva hjälp gällande energieffektivisering och eller annan typ av kyla/värme/energi.
    Du når oss alltid på våra mobiler - Vi svara alltid!
    Trevlig helg / Gerhard & Co
  • 2020-05-29

Lars-eric F skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Jag fick mycket bra hjälp med en installation som min "ordinarie" rörmokare gick bet på. Nu samarbetar solpaneler på taket med vår värmepump för att värma vår pool. Läs mer
    2020-05-29 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Lars-eric F
    Hej Lars-Eric,
    Tack för ditt betyg - Alltid behjälplig om du önskar något annat i värme/kyla/VVS - väg!
    Jag svarar alltid på min mobil.
    Trevlig helg // Gerhard & Kristina
  • 2020-05-27

Roland R skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Vi anlitade Effektiv energi för byte av uppvärmningssystem från oljepanna till bergvärme. Vi fick ett professionellt och personligt bemötande. Uppdraget utfördes delvis när vi var bortresta. Vi blev mycket nöjda med arbetet som har utförts. På rekommendation installerade Effektiv energi senare även ett konvektorelement i tvättstugan. Tack vare det har vi nu ett behagligare inomhusklimat på nedervåningen. Vi rekommenderar varmt Effektiv Energi och kommer anlita dem igen om behov uppstår. Läs mer
    2020-05-28 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Roland R
    Hej Roland,
    Tack för bästa betyg och din rekommendation!
    Vi hjälper mer än gärna till om ni önskar råd eller något annat i värme/VVS väg.
    Välkommen åter!
  • ROINE A

2020-05-18

ROINE A skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Bästa tänkbara service från början till slut då de installerade en bergvärmepump i min fastighet. Perfekt helt enkelt. Läs mer
    2020-05-19 Effektiv Energi Stockholm AB svarar ROINE A
    Hej Roine,
    Tack för ditt betyg - Härligt med Nöjda kunder, som är vår ambition & mål!
    Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några ytterligare energi/värmefrågor ;-D
    Ha en Bra dag!
    Bästa hälsningar / Gerhard & Kristina
  • 2020-05-14

Mats Å skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Bästa Servicen. Kommer på utsatt tid och gör ett jätte bra jobb. Har hjälpt oss med allt från små saker till satt in bytt bergvärme system inkl borrning Läs mer
    2020-05-14 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Mats Å
    Hej Mats,
    Tack för ditt "betyg" ;-D
    Vi är alltid behjälpliga med det ni önskar - står alltid stand-by på mobilen!
    Önskar Er en härlig helg!
    Bästa hälsningar från Gerhard & Kristina
  • 2020-05-11

Lennart L skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Fick pelletspanna utminuterad och bergvärmepump installerad. 190m borrhål. 9KW IVT pump.
    Mycket smidig och snabb affär, från offert till färdigställande.
    Kan rekommendera Effektiv Energi.
    Lennart Lundkvist, Sigtuna Läs mer
    2020-05-12 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Lennart L
    Hej Lennart,
    Tack för ditt betyg och din rekommendation.
    Du når oss alltid på våra mobiler om du önskar hjälp med något annat i VVS-väg ;-D
    På återhörande / Gerhard & Kristina
  • Göte R

2020-05-06

Göte R skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Jag har vid flera tillfällen anlitat Effektiv Energi och fått hjälp med såväl nyinstallation som reparation av tidigare värmekälla. Jag är glad av att ha en så god kontakt i uppvärmningstekniken. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2020-05-07 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Göte R
    Tack & bock Göte för din rekommendation!
    Du når oss alltid vad det än gäller om värme och energieffektivisering.
    Önskar dig en Härlig majtorsdag!
    Bästa hälsningar Gerhard & Co
  • 2020-05-04

Johan S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Mkt seriöst o kunnigt företag.De installerade en bergvärmeanläggning för ett antal år sedan i vår fastighet i Sigtuna.Tydlig offert o snabb installation.Går också alltid att få snabb kontakt vid frågor.Mycket positiva på alla sätt, Läs mer
    2020-05-04 Effektiv Energi i Märsta svarar Johan S
    Hej Johan,
    Tack för ditt betyg & din rekommendation.
    Vi finns alltid här för dig!
    Ha en fortsatt bra kväll / Gerhard & Co
  • 2020-05-04

Sofia E skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Vi installerade bergvärmepump hösten 2019. Från första stund, redan vid offert, var Effektiv Energi väldigt engagerade i vad vi ville göra och uppnå. De var också mycket behjälpliga med kontakter till hantverkare (såsom målare och snickare), för att utföra visst inomhusjobb med anledning av installationen. Både innan, under och efter installation var Effektiv Energi väldigt tillgängliga och snabba med att återkomma med svar på våra frågor. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Effektiv Energi Stockholm AB och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2020-05-08 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Sofia E
    Hej Sofia och Tack för ditt betyg och din rekommendation.
    Ni når oss alltid på våra mobiler om ni behöver hjälp med något annat i VVS-väg.
    Trevlig helg! / Gerhard & Kristina
  • 2020-05-03

Lars W skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Bergvärme, med installation.
    Jag är super nöjd med Effektiv Energi, proffsiga och otroligt seriösa.
    Allt från deras bemötande till utförande och deras underleverantörer så som borrare.
    Allt fungerade perfekt och de följde också upp om jag var nörd.
    Kan varmt rekommendera dem Läs mer
    2020-05-04 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Lars W
    Hej Lars,
    Tack för din bedömning och din varma rekommendation!
    Du är alltid välkommen åter om det är något mer, som vi kan hjälpa till med.
    TREVLIG MÅNDAG
    Bästa hälsningar Gerhard & Co
  • 2020-04-30

Charlotte K skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Enormt proffsig firma som hjälpt oss med det mesta inom bergvärme och andra energibesparande åtgärder!
    Bra bemötande men framförallt har de djup kunskap och är lösningsorienterade!
    Detta företag kan vi rekommendera till alla! Läs mer
    2020-04-30 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Charlotte K
    Hej Charlotte ;-D
    Tack för din bedömning & rekommendation!
    Det var både kul & intressant att få förtroendet att lösa er energibesparing & energi-backup, vid el-avbrott, på ert fina slott m flyglar.
    Ni når oss alltid på våra mobiler ifall det skulle dyka upp några frågor.
    TREVLIG HELG! Gerhard & Co
  • 2020-04-28

Daniel R skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Väldigt proffsiga. Vi hade problem med uppvärmning och Effektiv Energi hjälpte till att installera ett nytt varmvattensystem samt extra borrhål. Har inte haft problem sedan dess. Kan varmt rekommendera Effektiv Energi. Läs mer
    2020-04-28 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Daniel R
    Hej Daniel,
    Tack för din bedömning ovan. Du når oss alltid på våra mobiler.
    Ha en fortsatt trevlig dag // Gerhard & Co

Johan E skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Effektiv Energi Stockholm AB installerade bergvärme i vår villa i mars 2019, med mycket lyckat resultat.
    Dom har gjort ett utmärkt arbete då bergvärmen synkroniserades med vår befintligt ved-och solanläggning.
    Installationen fungerar perfekt tack vare Effektiv Energis tekniska kompetens med innovativa lösningar.
    Arbetet följde tidsplanen, gick snabbt, smidigt och blev snyggt.
    Sammantaget tycker vi Effektiv Energi är mycket kundvänliga och tekniskt hjälpsamma i sitt bemötande. Dom följer upp sitt arbete efteråt och är tillgängliga för ev frågor samt tillhandahåller service.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-04-28 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Johan E
    Hej Johan, Tack för ert förtroende, bedömning & rekommendation!
    Det var kul med en installation utöver det vanliga.
    Ni når oss alltid på våra mobiler - vi svara även kvällar & helger.
    Ha en fortsatt trevlig dag!
  • Malin Sonja Marianne T

2020-04-27

Malin Sonja Marianne T skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Vi installerade ny värmepanna 2019 och borrade till ett extra hål till befintligt system med bergvärme. Hela processen, från förslag på panna och teknisk prestanda till borrning och sedan installation gick väldigt smidigt och genomsyrades av lyhördhet och kompetens på området. Vi är väldigt nöjda. I början när systemet var nytt och körde in sig så fick vi fin support över telefon med våra frågor. Trevligt bemötande och professionell installation. Rekommenderas! Läs mer
    2020-04-28 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Malin Sonja Marianne T
    Tack Malin, för din rekommendation!
    Ni når oss alltid på våra mobiler ifall det dyker upp några ytterligare frågor.
    Önskar er en fortsatt härlig dag.
    Bästa hälsningar / Gerhard & Kristina

Eric B skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Installerade Bergvärme för 9 år sedan med Effektiv Energi i Stockholm AB som leverantör. Jag är mycket nöjd och hade nu ett serviceärende som Gerhard löste snabbt och smidigt.
    Jag ger Gerhard och co på Effektiv Energi mina bästa rekomendationer Läs mer
    2020-04-27 Effektiv Energi i Märsta svarar Eric B
    Tack Eric för att du återkom till oss för att fixa ditt serviceärende, som vi fick chans att lösa.
    Jag finns alltid tillgängliga på mobilen. Trevlig måndag! Med vänlig hälsning, Gerhard

Lars Fredrik A skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    När vi bestämt oss för bergvärme och jämfört offerter var Effektiv Energi ett självklart val. Från första kontakten till slutfört arbete flöt allt på otroligt lätt och smidigt. Vi är otroligt nöjda med produkten och expertisen. Jag kan varmt rekommendera Effektiv Energi. Läs mer
    2020-04-27 Effektiv Energi i Märsta svarar Lars Fredrik A
    Tack Fredrik, för att ni valde vårt förslag.
    Det var en trevligt installationstid med alla god golf- råd, som vi också fick ta del av.
    På återhörande! Bästa hälsningar Gerhard & Co

Kjell Åke Stefan W skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Bestämde oss för bergvärme 2018 och tog in 3st offerter. Effektiv energi var den som vi valde, var inte billigast men hade seriösa svar på mina tekniska frågor. Installation borrning gick enligt utlovad tid o plan. Det var snygg installation av rör och isolering, städat och snyggt efteråt. Viktigt för oss var också att man fick service efteråt, de känns tryggt att de finns kvar om man har frågor eller så. Sänkte förbrukning från 27-16000kwh med pool.
    Rekommenderar denna firma varmt.
    Kjell-Åke Westin Läs mer
    2020-04-27 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Kjell Åke Stefan W
    Tack för förtroendet att vi fick möjligheten att utföra uppdraget, det kändes hedrande.
    Du når oss alltid! Ha en bra dag / Gerhard

Elin Viktoria R skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Med Gerhard och Kristina får man verkligen den bästa möjliga hjälp man kan få. Otroligt kunniga och lösningsorienterade och dessutom trevliga. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2020-04-24 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Elin Viktoria R
    Tack för dina fina ord! Vårt mål är alltid Nöjda kunder!
    Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några frågor/funderingar, framöver.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Välkommen åter!

Nils S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Jag har använt Effektiv Energi för både service på Nibe samt nyinstallation av en IVT GEO 516.
    De är alltid snabba, vänliga och kunniga!
    Om man har något problem finns de alltid tillgängliga på email eller telefon. Och skulle något knasa på maskinen är de aldrig sena att komma på besök för att fixa problemet. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi Stockholm AB svarar Nils S
    Hej! Tack för ditt omdöme.
    Alltid lika trevligt att kunna stå till tjänst när det önskas!
    Välkommen åter! // K

Jan Mikael H skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Installation av bergvärme 2015 och komplettering av frikyla i ett rum 2019, allt gick enligt plan båda gångerna dom håller tider och gör proffsig installation.
    Jag valde dom 2015 tack vare referenser och kan rekommendera dom. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi i Märsta svarar Jan Mikael H
    Hej Jan!
    Tack för din rekommendation.
    Du är alltid välkommen åter!

Carl-Johan Emil C skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Väldigt nöjd med deras kundservice. De hade ett antal olika bergvärme leverantörer att välja på vilket möjliggjorde att jag kunde välja det bästa alternativet för oss. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi i Märsta svarar Carl-Johan Emil C
    Hej Calle ;-D Tack för dina fina ord!
    Det är alltid kul att få möjlighet att leverera en bra & anpassad lösning.
    Du är alltid välkommen åter om det finns annat, som vi kan hjälpa till med.
    Ha en bra dag!
  • ELON S

2020-04-23

ELON S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Efter drygt 24 år med IVT bergvärme så vände vi oss till Effektiv Energi för att uppgradera till ny bergvärmepump Daikin. Hade även fått goda vitsord från min granne som haft problem med värmepump. Effektiv Energi visade sig vara gediget kunniga med bred erfarenhet och mycket prisvärda. Har även hjälpt mig med garantiservice samt andra vvs problem till full belåtenhet och vänligt bemötande. Rekommenderar dem med fem stjärnor eftersom det inte finns fler att tillgå. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi i Märsta svarar ELON S
    Tack Elon! Vi hjälper gärna till när det gäller Bergvärme! ;-D
    Alltid välkommen åter!
  • 2020-04-22

RICKARD T skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Kunniga och tillmötesgående, snabb återkoppling och installation från beställning till färdig anläggning. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi Stockholm AB svarar RICKARD T
    Hej Rickard ;-D
    Tack ditt betyg och för trevlig samvaro vid bergvärmeinstallationen.
    Välkommen åter!
  • MARTIN T

2020-04-22

MARTIN T skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Bytte från gammal kombipanna när vi köpte huset, Grannen rekommenderade Effektiv Energi. Kan inte säga annat än att jag är helnöjd med allt, från hjälp med kontakt med kommunen till installationen, där rördragningen blev mycket mindre skrymmande än tidigare. Fick även ett extra 220 V uttag invid på väggen vilket var en trevlig bonus. Bra kommunikation även efter avslutad idrifttagning. Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi i Märsta svarar MARTIN T
    Tack Martin för ditt betyg!
    Härligt att höra att du är nöjd med vår bergvärmeinstallation, ja, det blev riktigt bra.
    Alltid välkommen åter!
  • 2020-04-22

CONNY L skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Efter 20 år la vår bergvärme av. Vi vände oss till Effektiv Energi som visade sig vara ett toppenföretag med personlig service. Allt inom avtalad tid. Rent och snyggt efter utfört arbete. Mycket, mycket bättre än tidigare leverantör.
    /Conny Läs mer
    2020-04-23 Effektiv Energi Stockholm AB svarar CONNY L
    Hej Conny, Tack för dina fina ord & en fantastisk vacker bild över ert ställe, som du sände per mail.
    Önskar er en trevlig fortsättning på dagen!
    Bästa hälsningar G & K
  • 2020-04-21

OLE S skrev om Effektiv Energi Stockholm AB
    Stor och bred kunskap och exceptionell hög servicenivå. En samarbetspartner för ett tryggt, långvarigt förhållande. Läs mer
    2020-04-21 Effektiv Energi i Märsta svarar OLE S
    Tack Ole, för dina fina ord! Ha en bra dag / Kristina & Gerhard