Effektiv Energi Stockholm AB

Effektiv Energi Stockholm AB

Välkommen till oss på Effektiv Energi Stockholm AB - Vi har många Nöjda kunder!

Vi är specialiserade inom värmepumpsbranschen, sedan år 2000. Vår huvudsakliga inriktning är installation, utbyte & service av Bergvärmepumpar & övriga Värmepumpar.
Vi åtar oss även helkonverteringar, från direktverkande el till vattenburna värmesystem. Ansvarsförsäkring & Garantier lämnas på alla jobb.

All projektering & installation utförs av certifierade & skickliga yrkespersoner med över 20 års erfarenhet inom branschen. Vårt praktiska fokus ligger på korrekta & snygga installationer. Vi strävar efter kvalité inte kvantitet. Vi "brinner" för energieffektiva lösningar!

Vi gör alltid platsbesök för en fastighetsgenomgång och dimensionering inför skriftlig offert och hjälper Er genom hela processen, från offert till slutinstallation.

Våra uppdragsgivare är både privata kunder, i villor & fritidshus, samt mindre Brf:r men även företagskunder med större industrilokaler & hotell. Vårt arbetsområde omfattar ffa Norra Storstockholm.

Vår ambition är högsta möjliga personliga service med Nöjda & Trygga kunder! Lokala/specifika referenser lämnas gärna på förfrågan.

Läs vad 34 kunder tycker om Effektiv Energi Stockholm AB 2

2020-09-30
    Vi valde Effektiv Energi efter att ha tagit in 5-6 offerter för bergvärme. Prislappen hamnade i mitten av spannet men var de som levererade "bästa" pannan och djupast hål så alltså bra pris.

Gerhard och Kristina kändes genuina och gav ett mycket bra intryck. Vid installationsdagen jobbades det en lång lång dag till förmån för att inte gå hem utan att kunna ge oss värme och varmvatten.

Vid senare kontakter i telefon för att svara på nyfikna/undrande frågor har vi bara bemötts mycket bra.

Alltså, som helhet, viär mycket nöjda och kan inte annat än att rekommendera Effektiv Energi till andra!.
    Tack Jacob för ditt betyg och fina ord om vårt jobb hos er! Ni når oss alltid på någon av våra mobiler om det skulle dyka upp några funderingar/frågor om värme/kyla - Vi svarar alltid! Önskar dig och familjen en TREVLIG KVÄLL Bästa hälsningar Kristina & Gerhard Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-09-22
    Söndagen den 12 februari 2018 slutade vår värmepump att fungera. Det var minusgrader utomhus och inga alternativa värmekällor utom den öppna spisen i vardagsrummet och köksspisen. Måndagen den 13 februari kl 13.30 flög vi från Arlanda till bl a New Zealand. Hur var det möjligt? Jo, jag kontaktade Gerhard Johansson-Ribjer, Effektiv Energi
    Stockholm AB och gav honom nycklarna till bil och hus. Samma dag som vi flög ut installerades en ny värmepump som fungerar alldeles utmärkt(NIBE F1255-12). Betalningen erlades efter hemkomsten i början av april. Kunde inte ha gjorts bättre.
    Tack Balfe, för din fina resumé & betyg! Så smidigt går det när man får förtroendet & uppdraget av en lojal kund, då är ingenting omöjligt! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle dyka upp några funderingar kring värmen eller ev kyla. Önskar dig en härlig höst! Bästa hälsningar Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-07-02
    Anlitade företaget för att installera bergvärme. Hjälpen man fick från företaget var bra. Det tog lite tid innan allt är klart då det är flera olika företag som är inblandade under processen. I det stora hela så är jag nöjd.
    Hej Mikael, Tack för din bedömning & betyg, för vårt utförda jobb. Vårt ambition & mål är alltid Nöjda kunder! Trevlig kväll // Kristina & Gerhard Effektiv Energi Stockholm AB
  • Natalie B
    2020-06-26
    Vi hade ynnesten att träffa Gerhard och Kristina när de installerade bergvärme hos oss i Knivsta. Hela arbetet var perfekt från start till slut, priset, kvaliteten, omtanken avseende oss och hus under arbetets gång osv. Vi ser fram emot att hålla kontakten i andra ärenden i framtiden. Stort tack! Natalie med familj
    Hej Natalie, Tusen Tack för toppbetyg och fina vitsord! Vi håller absolut kontakten - Ni når oss alltid på våra mobiler - Vi svarar alltid! Bästa hälsningar Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-06-15
    Effektiv Energi levererade vår bergvärmelösning innehållandes både värme och frikyla.

Vill påstå att Effektiv Energi är extremt kunniga och synnerligen hjälpsamma. De har varit ett mycket tryggt bollpank att bolla olika lösningsförslag emot och de har dessutom hållt precis allt de lovat.

För trovärdighetens skull borde jag nämna något negativt också men har inte kunnat finna något.

Till alla som funderar kring en bergvärmelösning så vill vi helhjärtat rekommendera Effektiv Energi.
    Hej Fredrik, Tusen tack för fint betyg och dina varmaste rekommendationer. Vi finns alltid här för Dig på våra mobiler - alla tider! TREVLIG SOMMAR! / Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-06-11
    Vår lilla bostadsrättsförening bytte ut vår gamla bergvärmepump mot en ny IVT Premiumline. Vi gjorde flera offertförfrågningar och Effektiv Energi var de vi fick bäst bemötande av. Från ax till limpa gick allt väldigt smidigt.
    Hej Mikael, Tack för fint betyg och din kommentar om vårt jobb. Ni når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några frågor eller funderingar! TREVLIG SOMMAR! Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-06-06
    Köp och installation av bergvärmesystem i villa
    Trevligt bemötande och kunskap
    Väl genomförd installation inkluderat borrning av berghål
    Mycket energieffektivt system
    Hej Erik, Tack för din tid & bedömning av vårt jobb! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle dyka upp några värme/kyl-funderingar. Trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-06-05
    Mycket hjälpsamma och seriösa. Allt fungerade mycket bra.
    Hej Patrik, Tack för ditt fina betyg! Vi hjälper gärna till om ni önskar tips på ytterligare lösningar för exv frikyla. Du når alltid någon av våra mobiler - Vi svarar alltid! GLAD SOMMAR! / Med vänlig hälsning, Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
  • Jonas B
    2020-06-05
    Gerhard & co gjorde en fin installation av bergvärmepump till vårt Folkets Hus som har minskat energiförbrukningen avsevärt. Trevligt, tillgängligt bemötande och snabb återkoppling. Rekommenderas varmt.
    Hej Jonas, Tack för ditt betyg och din rekommendation! Vi finns alltid här om du/ni skulle behöva hjälp gällande energieffektivisering och eller annan typ av kyla/värme/energi. Du når oss alltid på våra mobiler - Vi svara alltid! Trevlig helg / Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-29
    Jag fick mycket bra hjälp med en installation som min "ordinarie" rörmokare gick bet på. Nu samarbetar solpaneler på taket med vår värmepump för att värma vår pool.
    Hej Lars-Eric, Tack för ditt betyg - Alltid behjälplig om du önskar något annat i värme/kyla/VVS - väg! Jag svarar alltid på min mobil. Trevlig helg // Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-27
    Vi anlitade Effektiv energi för byte av uppvärmningssystem från oljepanna till bergvärme. Vi fick ett professionellt och personligt bemötande. Uppdraget utfördes delvis när vi var bortresta. Vi blev mycket nöjda med arbetet som har utförts. På rekommendation installerade Effektiv energi senare även ett konvektorelement i tvättstugan. Tack vare det har vi nu ett behagligare inomhusklimat på nedervåningen. Vi rekommenderar varmt Effektiv Energi och kommer anlita dem igen om behov uppstår.
    Hej Roland, Tack för bästa betyg och din rekommendation! Vi hjälper mer än gärna till om ni önskar råd eller något annat i värme/VVS väg. Välkommen åter! Med vänlig hälsning, Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
  • ROINE A
    2020-05-18
    Bästa tänkbara service från början till slut då de installerade en bergvärmepump i min fastighet. Perfekt helt enkelt.
    Hej Roine, Tack för ditt betyg - Härligt med Nöjda kunder, som är vår ambition & mål! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några ytterligare energi/värmefrågor ;-D Ha en Bra dag! Bästa hälsningar / Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-14
    Bästa Servicen. Kommer på utsatt tid och gör ett jätte bra jobb. Har hjälpt oss med allt från små saker till satt in bytt bergvärme system inkl borrning
    Hej Mats, Tack för ditt "betyg" ;-D Vi är alltid behjälpliga med det ni önskar - står alltid stand-by på mobilen! Önskar Er en härlig helg! Bästa hälsningar från Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-11
    Fick pelletspanna utminuterad och bergvärmepump installerad. 190m borrhål. 9KW IVT pump.
    Mycket smidig och snabb affär, från offert till färdigställande.
    Kan rekommendera Effektiv Energi.
    Lennart Lundkvist, Sigtuna
    Hej Lennart, Tack för ditt betyg och din rekommendation. Du når oss alltid på våra mobiler om du önskar hjälp med något annat i VVS-väg ;-D På återhörande / Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
  • Göte R
    2020-05-06
    Jag har vid flera tillfällen anlitat Effektiv Energi och fått hjälp med såväl nyinstallation som reparation av tidigare värmekälla. Jag är glad av att ha en så god kontakt i uppvärmningstekniken. Kan varmt rekommenderas.
    Tack & bock Göte för din rekommendation! Du når oss alltid vad det än gäller om värme och energieffektivisering. Önskar dig en Härlig majtorsdag! Bästa hälsningar Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-04
    Mkt seriöst o kunnigt företag.De installerade en bergvärmeanläggning för ett antal år sedan i vår fastighet i Sigtuna.Tydlig offert o snabb installation.Går också alltid att få snabb kontakt vid frågor.Mycket positiva på alla sätt,
    Hej Johan, Tack för ditt betyg & din rekommendation. Vi finns alltid här för dig! Ha en fortsatt bra kväll / Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-04
    Vi installerade bergvärmepump hösten 2019. Från första stund, redan vid offert, var Effektiv Energi väldigt engagerade i vad vi ville göra och uppnå. De var också mycket behjälpliga med kontakter till hantverkare (såsom målare och snickare), för att utföra visst inomhusjobb med anledning av installationen. Både innan, under och efter installation var Effektiv Energi väldigt tillgängliga och snabba med att återkomma med svar på våra frågor. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Effektiv Energi Stockholm AB och kan varmt rekommendera dem.
    Hej Sofia och Tack för ditt betyg och din rekommendation. Ni når oss alltid på våra mobiler om ni behöver hjälp med något annat i VVS-väg. Trevlig helg! / Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-05-03
    Bergvärme, med installation.
    Jag är super nöjd med Effektiv Energi, proffsiga och otroligt seriösa.
    Allt från deras bemötande till utförande och deras underleverantörer så som borrare.
    Allt fungerade perfekt och de följde också upp om jag var nörd.
    Kan varmt rekommendera dem
    Hej Lars, Tack för din bedömning och din varma rekommendation! Du är alltid välkommen åter om det är något mer, som vi kan hjälpa till med. TREVLIG MÅNDAG Bästa hälsningar Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-30
    Enormt proffsig firma som hjälpt oss med det mesta inom bergvärme och andra energibesparande åtgärder!
    Bra bemötande men framförallt har de djup kunskap och är lösningsorienterade!
    Detta företag kan vi rekommendera till alla!
    Hej Charlotte ;-D Tack för din bedömning & rekommendation! Det var både kul & intressant att få förtroendet att lösa er energibesparing & energi-backup, vid el-avbrott, på ert fina slott m flyglar. Ni når oss alltid på våra mobiler ifall det skulle dyka upp några frågor. TREVLIG HELG! Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-28
    Väldigt proffsiga. Vi hade problem med uppvärmning och Effektiv Energi hjälpte till att installera ett nytt varmvattensystem samt extra borrhål. Har inte haft problem sedan dess. Kan varmt rekommendera Effektiv Energi.
    Hej Daniel, Tack för din bedömning ovan. Du når oss alltid på våra mobiler. Ha en fortsatt trevlig dag // Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-27
    Effektiv Energi Stockholm AB installerade bergvärme i vår villa i mars 2019, med mycket lyckat resultat.
    Dom har gjort ett utmärkt arbete då bergvärmen synkroniserades med vår befintligt ved-och solanläggning.
    Installationen fungerar perfekt tack vare Effektiv Energis tekniska kompetens med innovativa lösningar.
    Arbetet följde tidsplanen, gick snabbt, smidigt och blev snyggt.
    Sammantaget tycker vi Effektiv Energi är mycket kundvänliga och tekniskt hjälpsamma i sitt bemötande. Dom följer upp sitt arbete efteråt och är tillgängliga för ev frågor samt tillhandahåller service.
    Rekommenderas varmt!
    Hej Johan, Tack för ert förtroende, bedömning & rekommendation! Det var kul med en installation utöver det vanliga. Ni når oss alltid på våra mobiler - vi svara även kvällar & helger. Ha en fortsatt trevlig dag! Med vänlig hälsning, Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
  • Malin Sonja Marianne T
    2020-04-27
    Vi installerade ny värmepanna 2019 och borrade till ett extra hål till befintligt system med bergvärme. Hela processen, från förslag på panna och teknisk prestanda till borrning och sedan installation gick väldigt smidigt och genomsyrades av lyhördhet och kompetens på området. Vi är väldigt nöjda. I början när systemet var nytt och körde in sig så fick vi fin support över telefon med våra frågor. Trevligt bemötande och professionell installation. Rekommenderas!
    Tack Malin, för din rekommendation! Ni når oss alltid på våra mobiler ifall det dyker upp några ytterligare frågor. Önskar er en fortsatt härlig dag. Bästa hälsningar / Gerhard & Kristina Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-27
    Installerade Bergvärme för 9 år sedan med Effektiv Energi i Stockholm AB som leverantör. Jag är mycket nöjd och hade nu ett serviceärende som Gerhard löste snabbt och smidigt.
    Jag ger Gerhard och co på Effektiv Energi mina bästa rekomendationer
    Tack Eric för att du återkom till oss för att fixa ditt serviceärende, som vi fick chans att lösa. Jag finns alltid tillgängliga på mobilen. Trevlig måndag! Med vänlig hälsning, Gerhard Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-27
    När vi bestämt oss för bergvärme och jämfört offerter var Effektiv Energi ett självklart val. Från första kontakten till slutfört arbete flöt allt på otroligt lätt och smidigt. Vi är otroligt nöjda med produkten och expertisen. Jag kan varmt rekommendera Effektiv Energi.
    Tack Fredrik, för att ni valde vårt förslag. Det var en trevligt installationstid med alla god golf- råd, som vi också fick ta del av. På återhörande! Bästa hälsningar Gerhard & Co Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-27
    Bestämde oss för bergvärme 2018 och tog in 3st offerter. Effektiv energi var den som vi valde, var inte billigast men hade seriösa svar på mina tekniska frågor. Installation borrning gick enligt utlovad tid o plan. Det var snygg installation av rör och isolering, städat och snyggt efteråt. Viktigt för oss var också att man fick service efteråt, de känns tryggt att de finns kvar om man har frågor eller så. Sänkte förbrukning från 27-16000kwh med pool.
    Rekommenderar denna firma varmt.
    Kjell-Åke Westin
    Tack för förtroendet att vi fick möjligheten att utföra uppdraget, det kändes hedrande. Du når oss alltid! Ha en bra dag / Gerhard Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-23
    Med Gerhard och Kristina får man verkligen den bästa möjliga hjälp man kan få. Otroligt kunniga och lösningsorienterade och dessutom trevliga. Kan varmt rekommendera dem.
    Tack för dina fina ord! Vårt mål är alltid Nöjda kunder! Du når oss alltid på våra mobiler om det skulle uppstå några frågor/funderingar, framöver. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Välkommen åter! Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-23
    Jag har använt Effektiv Energi för både service på Nibe samt nyinstallation av en IVT GEO 516.
    De är alltid snabba, vänliga och kunniga!
    Om man har något problem finns de alltid tillgängliga på email eller telefon. Och skulle något knasa på maskinen är de aldrig sena att komma på besök för att fixa problemet.
    Hej! Tack för ditt omdöme. Alltid lika trevligt att kunna stå till tjänst när det önskas! Välkommen åter! // K Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-23
    Installation av bergvärme 2015 och komplettering av frikyla i ett rum 2019, allt gick enligt plan båda gångerna dom håller tider och gör proffsig installation.
    Jag valde dom 2015 tack vare referenser och kan rekommendera dom.
    Hej Jan! Tack för din rekommendation. Du är alltid välkommen åter! Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-23
    Väldigt nöjd med deras kundservice. De hade ett antal olika bergvärme leverantörer att välja på vilket möjliggjorde att jag kunde välja det bästa alternativet för oss. Kan varmt rekommendera dem.
    Hej Calle ;-D Tack för dina fina ord! Det är alltid kul att få möjlighet att leverera en bra & anpassad lösning. Du är alltid välkommen åter om det finns annat, som vi kan hjälpa till med. Ha en bra dag! Effektiv Energi Stockholm AB
  • ELON S
    2020-04-23
    Efter drygt 24 år med IVT bergvärme så vände vi oss till Effektiv Energi för att uppgradera till ny bergvärmepump Daikin. Hade även fått goda vitsord från min granne som haft problem med värmepump. Effektiv Energi visade sig vara gediget kunniga med bred erfarenhet och mycket prisvärda. Har även hjälpt mig med garantiservice samt andra vvs problem till full belåtenhet och vänligt bemötande. Rekommenderar dem med fem stjärnor eftersom det inte finns fler att tillgå.
    Tack Elon! Vi hjälper gärna till när det gäller Bergvärme! ;-D Alltid välkommen åter! Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-22
    Kunniga och tillmötesgående, snabb återkoppling och installation från beställning till färdig anläggning.
    Hej Rickard ;-D Tack ditt betyg och för trevlig samvaro vid bergvärmeinstallationen. Välkommen åter! Effektiv Energi Stockholm AB
  • MARTIN T
    2020-04-22
    Bytte från gammal kombipanna när vi köpte huset, Grannen rekommenderade Effektiv Energi. Kan inte säga annat än att jag är helnöjd med allt, från hjälp med kontakt med kommunen till installationen, där rördragningen blev mycket mindre skrymmande än tidigare. Fick även ett extra 220 V uttag invid på väggen vilket var en trevlig bonus. Bra kommunikation även efter avslutad idrifttagning.
    Tack Martin för ditt betyg! Härligt att höra att du är nöjd med vår bergvärmeinstallation, ja, det blev riktigt bra. Alltid välkommen åter! Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-22
    Efter 20 år la vår bergvärme av. Vi vände oss till Effektiv Energi som visade sig vara ett toppenföretag med personlig service. Allt inom avtalad tid. Rent och snyggt efter utfört arbete. Mycket, mycket bättre än tidigare leverantör.
    /Conny
    Hej Conny, Tack för dina fina ord & en fantastisk vacker bild över ert ställe, som du sände per mail. Önskar er en trevlig fortsättning på dagen! Bästa hälsningar G & K Effektiv Energi Stockholm AB
    2020-04-21
    Stor och bred kunskap och exceptionell hög servicenivå. En samarbetspartner för ett tryggt, långvarigt förhållande.
    Tack Ole, för dina fina ord! Ha en bra dag / Kristina & Gerhard Effektiv Energi Stockholm AB