Läs vad 105 kunder tycker om Energieffektivisering AB IVT Center 2

• 2021-01-13
    Installation av bergvärme. Slutresultatet blev bra men vägen dit var alldeles för lång. I juli meddelade vi att vi ville gå vidare med dem och initialt sas det att installationen skulle göras i september. Efter att ha ringt och legat på ett antal gånger så får vi äntligen till installationen i december. Förseningen kompenserades dock till viss del ekonomiskt till deras försvar.
    Men generellt inget bra intryck. Kunde inte hjälpa oss att flytta tre element så fick ta in en annan firma till det, försäljaren hade inte koll på var vi skulle koppla in nätverkskabeln för att kunna styra pumpen via app och fick en gång kommentaren "bra att du ringer och påminner, gör gärna det igen" känns inte som mitt jobb.

Kanske bättre på att sköta service etc då installationskillarna verkade kunna sitt jobb.
  • 2020-12-04
    Snabb proffsig kommunikativ från det jag ringde till det att problemet var löst. Vad mer kan man önska
  • 2020-11-16
    Har fått fin service och genomgång av vår bergvärmeanläggning.
    Superback!!
    Återkommer till er ang vår andra anläggning ute i skärgården.

Lens Borup
  • 2020-10-23
    Bara helt grymt!
    Vakna med trasig IVT värmepump en fredag morgon, ringde först 2 andra konkurrenter som inte hade tid. Fick tag i EEAB och på mindre än 1 h timme hade jag service hemma och med reservdelar i bilen var de klara på mindre än 1h.
    Enormt kundvänliga och aldrig vart med om sån snabb och bra kundservice. Rekommenderar dem verkligen
  • 2020-10-19
    Snabb och proffsig service. Företaget vet vad de sysslar med, hög trovärdighet. Mycket nöjd kund sedan många år.
  • 2020-09-10
    Installation av ny varmvattenberedare.
    Arbetet gjordes snabbt och effektivt av två duktiga tekniker. Vi är mycket nöjda!
    skrev om Installation en del av Energieffektivisering AB IVT Center
  • 2020-09-10
    Lätt att få tag på. Svarade på alla frågor
  • 2020-09-08
    Behövde snabb hjälp under sommaren, då givaren gått sönder och pumpen reagerade med att värma upp huset trots att det var hett utomhus. Fick bra bemötande och felet åtgärdat + service dagen efter. Bra alltihop!
  • 2020-09-08
    Besiktningen på bergvärmepumpen genomfördes med utmärkt service!
  • 2020-09-08
    Lagning av bergvärmepump. De kunde komma snabbt och inom den tid som gavs vid telefonkontakten. Arbetet utfördes snabbt och den som utförde reparationen var trevlig och artig. Kommer gärna att anlita dem igen när det behövs.
  • 2020-09-08
    Vi installerade en ny bergvärmepump då den gamla hade gått sönder efter ett blixtnedslag. Allt från första kontakt, till felsökning och färdig installation av den nya pumpen gick väldigt smidigt. Rekommenderas 👍
    skrev om Installation en del av Energieffektivisering AB IVT Center
  • 2020-09-08
    Värmen på varmvattnet fungerade inte under en omfattande husrenovering. Vår byggare ringde in Energieffektivisering AB som konstaterade att cirkulationspumpen var trasig och kom två dagar senare och installerade en ny och allt fungerade perfekt.
  • 2020-09-08
    Jag beställde service av min bergvärme-pump och var mycket nöjd då jag fick ett trevligt bemötande och svar på alla mina frågor på ett bra och pedagogiskt sätt. Fick dessutom goda råd, hjälp att justera element och upplevde överlag personen som mkt kompetent och hjälpsam :)
  • 2020-03-05
    Energieffektivisering AB har varit hos oss flera gånger och servat och reparerat vår värmepump trots att vi inte har en IVT.

De är duktiga, snabba, punktliga, trevliga och inte onödigt dyra.

När vår cirkulationspump gick sönder på vintern blev det kallt i hela huset. Då bytte EEAB ut den samma dag jag ringde till en de hade i lager.

Jag rekommenderar dem verkligen!
  • 2020-03-05
    Bra och tydligt bemötande. Genomgång service bergvärme och element. Bra priser i relation till uppdraget
  • 2020-03-03
    Utegivare till Autoterm. Jag skulle inte hunnit innnan stängning, så dom la i sin brevlåda med räkning.
    Dom fick naturligtvis servicen på min panna.
    Utfört med största belåtenhet!
    Kommer garanterat få byta min panna när det är dags.
  • 2020-02-27
    Vi har anlitat Era tjänster i flera år. Alltid till fyll belåtenhet. Punktliga och professionella. Vår kontaktperson har varit Allan Ahrgren som mycket förtjänstfullt "servat" vår anläggning. Så trots att "IVT pannan" är ca 18 år fungerar den förträffligt mycket beroende på att vi alltid har servat det och anlitat Era tjänster.
    Tack för detta

Vänligen
    for brf Tilia
    Lars-Göran Nornevi
    Lars N
  • 2020-02-25
    Jag beställde service på bergvärmepumpen. Bra bemötande, okomplicerat, snabba beslut och inte lång väntetid. Har haft denna upplevelse av firman alltsedan de installerade min bergvärme. Rekommenderar dem!
  • 2019-07-31
    Jag begärde 5 olika offert från 5 olika företag. Alla var här på besök hemma hos oss och gav sina förslag på lösning och offert. Janne från Energieffektivisering var mest ärlig och säker på sin sak. Vi hade en gammal nibe fighter där ftx var inbyggd i den. Vi behövde en lösning för våran mekanisk luft samtidigt som vi behövde installera bergvärme. Det finns de som föreslog en enkel lösning som skulle ha varit katastrofalt för oss då vi inte ens har ventiler hemma. Men Janne från Energieffektivisering kunde sin sak och sade ärligt att det är två olika saker och du måste anlita en annan firma som jobbar just med luft. Vi gjorde det och det var under processen som vi förstod vikten av att ha ett annat företag som är specialister på luft för att fixa luftflödet hemma hos oss. Vi anlitade en annan firma och Energieffektivisering samarbetade med dem och var otroligt hjälpsamma. Chefen väntade även på killen från andra företaget och var jätte hjälpsam. Själva jobbet gjorde de jätte bra och vi är jätte jätte nöjda. De är verkligen serviceinriktade och är behagliga människor. Dessutom så hade de bästa offert och de krävde inte en enda krona mera. Den känsla vi har är att det är människor som vi kan lita på och som är ärliga.
    Maroun Raja S
  • 2019-04-15
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Förutom service av bergvärmepumpen som var huvudanledningen till kontakten hade vi funderingar kring AC. Vi gick då dubbla besök samtidigt för att tillgodose även detta. Väldigt smidigt och trevligt. Offert kring detta kom redan samma dag. Helnöjda så här långt!
  • 2019-04-15
    Felsökning på pannan. Ringde och de kom dagen efter. De hittade felet. Nu ska jag ha service på pannan varje år.
    Marianne J
  • 2019-04-15
    - Byte av köldbärar pumt och elpatron efter felsökning.
    - Bra bemötande av kontoret samt personal vid reparations tillfället.
    - Jag förväntade mig att allt skulle fungera efter arbetet och det gjorde det.
    - Tydlig information i offert samt bra genomfört arbete.
  • 2019-03-29
    Bra reparation, dåligt att varmvattnet blev avstängt i fyra dagar pga missad återställning
    skrev om Energieffektivisering AB IVT Center
    Hej Magnus Det är alltid tacksamt med synpunkter från våra kunder och vi vill börja med att beklaga det inträffande. Vänligen återkom till oss, då vi gärna vill kompensera dig för detta missödet. Glad Påsk! Med Vänliga Hälsningar Lars Erixon / Energieffektivisering AB
    Energieffektivisering AB IVT Center

Energieffektivisering AB IVT Center

Visa svar
  • 2019-03-20
    Snabba och pålitliga hantverkare!
  • 2019-03-11
    Service & kontroll av bergvärme. De var snabbt på plats och gjorde ett grundligt och professionellt arbete.
  • 2019-02-27
    Bra service och genomgång av vår anläggning.
  • 2019-02-21
    Snabba, proffsiga och supertrevliga.
  • 2019-02-02
    Trasig värmepump och ingen värme.

Full förståelse vid kontakt och ett reaktivt handlande.

Suveränt bemötande och snabb lösning trots byte av elektronik som fick beställas.
  • 2019-01-31
    Garanti reparation
    Mycket bra
    Lite rörigt.vid telefonkontakt men sedan bra
    Mycket bra. LG Jonsson
  • 2019-01-31
    Kunnig personal, flexibel hantering.
  • 2019-01-20
    Trots att han kom ca 40 min försent så blev det bra och ett mycket trevligt bemötande
  • 2019-01-17
    Otroligt snabb respons och skicklig personal.
  • 2019-01-16
    Reparatör kom snabbt och fixade vår värmepump med reservdelar som fanns i bilen. Utmärkt!
  • 2019-01-14
    Vår IVT-panna slutade att fungera och vi hade den på manuell i en vecka.

Teknikern som kom idag och lagade den var väldigt trevlig och kompetent.
  • 2019-01-12
    Krånglande luft/luftvärmepump.
    Snabbt och bra ordnat av företaget.
    Man bör nog göra service oftare är lärdomen för mig.
  • 2019-01-10
    Service på IVT värmepump.
    Punktligt, proffsigt, perfekt!
    😊
    Mats L
  • 2018-11-30
    Service på värmepanna. Mkt trevligt bemötsnde av kompetent person. Mkt nöjd med besöket.
  • 2018-11-23
    Service på bergvärmepump. Utfördes till full belåtenhet.
  • 2018-11-23
    Anlitade dem för garantiservice av värmepanna. Fick snabbt en tid för besöket och bra återkoppling efteråt.
  • 2018-11-20
    Kom i tid.
    Gjorde vad han skulle.
    Kunde svara på mina tekniska funderingar.
  • 2018-11-19
    Service av IVT värmepump.
    Jag blev mycket bra bemött av teknikern och han var kunnig. Det verkar som pumpen fungerar bättre än innan. Jag hoppas den fortsätter att fungera bättre.
    Eewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwww wewtrwttfhjggjihgjjuh hhjjjvvvbb
  • 2018-11-19
    Bra och snabb service. Kom i tid och var trevliga
    Värmepump
    Utmärkt bemött
    Funkade helt enligt förväntningar
    Allt utmärkt,hör av mig när värmekällan ska bytas
  • 2018-11-08
    Fick min Luft/Luft värmepump installerad av energieffektivisering och av en utomordentligt säker kille som hette Jakob. Snyggt, snabbt och väldigt bra info om hur det fungerar efter installation var färdig. Har tipsat grannar och bekanta om energieffektivisering! Tack!
  • 2018-11-08
    Köpt ny luftvärmepump fr IVT, allt gick bra men tyvärr funkade inte värmen första kvällen, så var tvungen be EEAB komma tillbaka dagen därpå. Men de var väldigt service minded, ringde och erbjöd sig komma rdirekt morgonen därpå. En proffsig firma! Och bra produkt, den förra pumpen hade vi ca 25 år!!
  • 2018-11-06
    Proffsigt och vänligt bemötande.
  • 2018-11-06
    Luft luft värmepump!
    Bra och informativt bemötande.
    Snabb återkoppling och proffsig installation!
    Rekommenderar detta företag!
    Björn Flach
  • 2018-11-05
    Service på bergvärmepump. Perfekt service, snabbt o kunnigt
  • 2018-11-01
    Bergvärmepump allting fungerade perfekt