Rördoktorn IVT Center

Rördoktorn IVT Center

AB Rördoktorn är auktoriserat IVT Center och vi gör allt inom VVS, från att byta kranar till hela om- och nybyggnationer. Med över 30 års erfarenhet i ryggen och en strävan att ständigt utvecklas och lära oss nya tekniker vill vi ge dig som kund den bästa möjliga lösningen.

Vi har en butik i Haninge där du kan få råd och tips, men självklart jobbar vi också ute i allt från villor till stora fastigheter. Våra bilar är alltid väl utrustade och går att nå per telefon.

Oavsett om du behöver hjälp med VVS-detaljer hemma, ska lägga hela rörsystem eller installera en värmeanläggning - vi på Rördoktorn bistår dig gärna! Och vi diskuterar gärna energiekonomi och inomhusklimatfrågor också!

Läs vad 55 kunder tycker om Rördoktorn IVT Center 2

2021-02-27
    Installation av bergvärme, helentreprenad av borrning, indragning och installation. Trevliga och kompetenta hantverkare. Hade alltid ett professionellt beteende. Fick svar på alla tänkbara frågor både före och efter installation. Flera företag var ju inblandade i entreprenaden, en firma för borra och gräva in, elektriker samt rörisarna som installerade och driftade allt. Alla var lika bra! Suveränt!
    2021-02-24
    Fint bemötande från första kontakten tills bergvärmepumpen var monterad och igångsatt.
    Den gamla ut och den nya in utan några problem.
    2021-02-04
    Tusen tack Jörgen Jansson på Rördoktorn som hjälpte mig snabbt via mail att få igång värmen i elementen på undervåningen.
    Fick lära mig ett par nya rörissbegrepp, som motionera termostat/pinnen och lekande mutter :-)
    Det här kallar jag service!
    Tack själv, skönt när man kan lösa saker per telefon Rördoktorn IVT Center
    2021-01-13
    Hjälpt till med lite olika saker i vårt renoveringsprojekt till hus. Bytt vatten och avloppsserviser, flyttat några element, installerat vattenutkastare, dragit om lite rör i källaren och ska nu installera golvvärme i köket. Snabba på att svara, kommer när de säger och löser det inom utsatt tid.
    Önskar bara nu i efterhand att jag även skulle köpt bergvärmen genom Rördoktorn då det företag vi valde har strulat en del, men i fortsättningen kommer jag alltid välja Rördoktorn. De extra tusenlapparna är väl investerade kronor för att få så bra service.
    2020-12-21
    Snabb service och väldigt bra bemötande!
    2020-12-17
    Jättebra bemötande, snabb leverans och installation av vår frånluftsvärmepump. Supertrevliga installatörer, jag rekommenderar verkligen att anlita dem!
  • Carola H
    2020-12-15
    Från allra första kontakt till allra sista, kan jag inte säga annat än att jag är extremt nöjd.
    Det fanns från första stund ett öppen och snabb kommunikation, och även installation av vald produkt flöt på som på räls.
    Alla var mycket trevliga och tydliga med vad som låg framför oss både i tidsplan och förväntningar.

Detta är garanterat en firma som jag kommer att anlita igen om behov uppstår.
    Tack själv för ett trevligt bemötande Rördoktorn IVT Center
    2020-12-09
    Vi fick väldigt bra support vid köp av ny IVT Vent 402 frånluftvärmepump.
    Trevlig installatör som demonstrerade pannans inställningar bra.
    Pannan fungerar klockrent efter första månaden. Leveransen tog tre veckor från beställning till installation. Det tycker vi är bra.

Åse och PA, Vendelsö
    2020-11-25
    Vår gamla bergvärmepump började säga upp sig.
    Rördoktorn kunde snabbt vara på plats & få igång den hjälpligt samt rekommenderade vidare felsökning av tillverkare om vi ville reparera den. Då den var 20 år gammal bestämde vi oss istället för att be om en offert på en ny.
    Rördoktorn var inte billigast, men ett professionellt och trevligt bemötande gjorde att vi valde Rördoktorn ändå.
  • Sunny Y
    2020-11-25
    Vi har fått problem på vårt värme system med knäppning flera år.
    När jag pratat med Rördoktorn, fick jag lösning att montera en utjämningstank.
    Resultat är fantastik! Knäppning försvann helt!

Varför rekommenderar jag Rördoktorn:

1. Alltid snabba svar från säljare/projekt ledare, Jörgen Jansson. Förslag, offer, tid bokning...

2. Duktiga och trevliga installations tekniker som leverera fint arbete hos kund.

3. Bra pris!

In a short: Vi är super nöjda!
    Stort Tack för dina omdömen. Skall vidarebefordra det till installationspersonalen Rördoktorn IVT Center
  • Bengt Roland Bertil W
    2020-10-29
    Kompetent personal men se upp för överfakturering. Trots diskussion med företaget blev jag fakturerad för två timmars arbete för något som tog högst 30-45 minuter. De hävdar att körtid ska ingå från firman i Haninge till City där jag bor. Jag tycker inte körtiden ska anses som kvalificerad jobbtid.
    2020-10-11
    Hej hopp. Jag har av Jörgen på rördoktorn beställt ett helt nytt värmesystem, Luft/Vatten och är supernöjd ännu så länge.
    De har jättebra montörer, Rikard tex. Lyhörd kille som vill få allt bra för alla. Har beställt nya radiatorer genom dem och litar stenhårt på att de fixar det oxå.
    Med andra ord. Jättebra, 4,5 av 5

Kunnig personal.
  • Sirpa L
    skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center
    2020-04-01
    Trevligt bemötande i mail och besök. Kommer i tid, gör jobbet bra, korrekta offerter och fakturor. Anlitar alltid dem just på grund av det. Får bästa betyg och mycket beröm av oss.
  • skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center
    2020-03-19
    Begärde och fick omedelbar hjälp och reparation. Växelventilen byttes ut!
    Tack för fin service och kunnig tekniker! (Rickard)
    Hälsningar Lasse
    2019-11-03
    Köpte och installerade en luft/vatten värmepump. Mycket bra service.
    2019-09-13
    Ersättningen av bergvärmepumpen gick enkelt och smidigt från förfrågan till installation. Mycket trevliga installationskillar.
    2019-08-27
    Min recensionen avser köp av en komplett IVT Geo 512C bergvärmeinstallation.
    Mycket trevlig och kunnig personal som gjorde en snygg installation utifrån mina önskemål. Jag är helnöjd!
  • Hasse L
    2019-06-25
    Mycket nöjd med både installationen och personalen Jörgen och Rickard trevliga och kunniga kommer att rekommendera dem
    2019-06-12
    Frånluftsvärmepump. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt sätt av säljaren. Beställningen gjordes omgående och leveransen tog två veckor. Då det var två helger med mellanliggande klämdagar tycker vi att leveransen gick snabbt. Killarna som installerade värmepumpen var mycket kunniga, snabba och trevliga. Genomgången av funktionen av värmepumpen var pedagogisk och proffsig. Vi är mycket nöjda.
    2019-04-18
    Ny frånluftsvärmepump, bra säljare offert enl ök. Samtal när vi bestämde dag för byte.
    Trevlig personal som kom o byte
    Lyssnade på våra önskemål
    Bra avslut
    5 stjärnigt
    2019-02-05
    Toppen, utmärk service från första stund.
    Deras bemötande 5/5
    Även att säljaren var med vid installation var även det stort tecken på hög service.
    / Mio- Henke
    2019-01-24
    Väldigt professionella och bra att ha göra med genom hela processen från första kontakten tills att allt var installerat och klart. Rekommenderar varmt!
    2018-12-25
    Trevliga och duktiga installatörer, gjorde det som var förväntat.
    Lite synd att wifi enheten inte fanns att tillgå och att de inte visste att den inte var släppt ännu.
  • Peter A
    2018-12-21
    Installation luftvärmepump fungerade bra. Trevlig och tillmötesgående personal på företaget. Mina förväntningar och
    företagets löften infriades förutom att ventilationens luftflöde till skåpet ännu inte justerats. Jag trodde det ingick i installationen
    men företaget kanske återkopplar om den saken om ett tag.
    Så förutom detta är min upplevelse sammanfattningsvis positiv.
    2018-12-07
    IVT Frånluftsvärmepump, urmontering gamla pumpen plus installation av nya.
    Blev väl bemött och installationen utfördes mycket professionellt!
    Mycket nöjd med Rördoktorn, smidiga att ha att gölra med.
    2018-12-05
    Luft /vatten värmepump inkl installation
    Bra service och mycket bra och smidig installation.
    Bra leverans och bemötande
  • Rickard S
    2018-09-25
    -Bergvärme
    -Trevligt och kunnigt
    -Motsvarade mina förväntningar
    2018-05-04
    Professionellt bemötande i alla led. Tydliga progress dialoger. Tidplan hölls enligt överenskommelse. Top notch
  • Leif B
    2018-04-27
    Köpte en bergvärmepump HQ Premium och är mycket nöjd med engagemanget före köp, planeringen och installationen. Bra jobbat Rördoktorn!
    Tack själv för ditt engagemang och bra frågor före köpet // JJ Installation
    2018-04-26
    Vi har bytt våran 16 år gamla bergvärmepump
    Mycket professionellt och prisvärt utfört arbete.
    2017-12-20
    Jättebra service! Rent o snyggt! Trevliga killar!
    2017-10-16
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Allt fungerade smidigt.
    2017-10-12
    Mycket bra bemötande.
    Jobbet bra gjort på alla sätt och vis, duktiga installatörer.
    Förtroendegivande upplevelse att vara kund hos företaget.
    2017-06-04
    Kunnigt och positivt bemötande. Har nu en bra fungerande värmepump till extra pris.
  • Eva-lena G
    2017-05-29
    Snabb kontakt från första kontakt från oss. Offert enligt ök.
    Kunskapsnivån hög, servicekänsla hög.
    Alla olika moment har flutit bra, från ue med borrning till installation av hela anläggningen.
    Vi har borrat efter bergvärme och installerat en IVT HE C7 vp (luft vatten värme panna).
    2017-04-15
    Bemötande, offertlämnande, beställning, leverans, installation av två hantverkare och överlämnande till mig, har skett på ett mycket fint och utmärkt sätt. Vi saknar dock fortfarande inloggningsuppgifterna till IVT´s app. men jag skall kontakta rördoktorn efter påsk så får jag nog bra hjälp med det. Jag har inte så stor erfarenhet att köpa mtrl som skall installeras av någon annan än jag själv, men rördoktorns 4 personer som jag träffat visar mig att man skall ta den hjälp man kan köpa. Mvh Ivan E
    2017-03-30
    bra bemötande och kunniga personal
  • Karolina F
    2017-01-09
    Rördoktorns personal är mycket trevliga och kunniga. Vi kan absolut rekommendera andra att anlita dem för installation eller service.
    2016-05-17
    Bergvärmeinstallation. Allt blev som vi kom överens om innan. Tider, pengar mm.
    Snygg och proffsig installation, trevligt bemötande från allra första början.
    Det har känts tryggt och bra. Kan absolut rekommenderas,
    2016-05-02
    Köp och installation av luft/vatten anläggning.
    Snabba att ringa tillbaka samt återkomma vid frågor.
    Arbetet utfördes på tid och enligt överenskommelse.
    Kan varmt rekommendera Rördoktorn
    2015-12-01
    Kanonkillar! är själv hantverkare och bestämde mig för att installera en IVT luft/vatten av rördoktorn. Dom kom på utlovad tid och installerade på utlovad tid.
    jag blev vänligt bemött av proffs som jag kände mig trygg med och litade på.
    Det blev lite efterarbete som fixades med finess. Jag är mer än nöjd med Rördoktorn. :)
    2015-11-25
    Fick stort förtroende för deras offert och bemötande. Bergvärme-anläggningen och installationen höll en lika hög kvalité.
    2015-10-15
    jag fick ett snabbt svar på min förfrågan, och en tid för en genomgång av vilken typ av åtgärd som bäst löste våra behov.
    Det blev en luft/vatten värmepump IVT AIR X 50.
    vi är mycket nöjda med hur instalationen av det nya utfördes, och hur det ser ut.

Som sammanfatning kan jag säga att vi har fått den komfort i huset som önskades, och utfördes enligt tidschemat.
    2015-10-12
    Bra i kontakten med Rördoktorn. Kompetent bemötande.
    Bra och tydlig dialog.
    Borrning fungerade fint, bra gäng, en UE.
    Bra installation där dom förklarade momenten.
    2015-10-11
    Väldegt nyd instalation service
    2015-10-11
    Rördoktorn skötte sig bra. Levererade en fungerand anläggning på utlovad tid . Prismässigt låg de bäst. De verkar kunna sitt jobb, bra serviceanda rakt över. Jag rekommender dem. Hälsningar Roland
    2015-10-10
    Snabba och pålitliga samt trevligt bemötande.
    2015-10-10
    Super nöjda!!! Vi är mycket nöjda med rördoktorns jobb. Kommer att anlita dom igen helt klart.
    2015-10-10
    Rördoktorn kan jag verkligen rekomendera!! Mycket bra service och trevlig personal.