Installation

Stenhuggarvägen 2Q
132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Läs vad 31 kunder tycker om Installation

• Henrik E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Väldigt bra mottagande, genomförande, och förklaring/upplägg av det nya systemet för vårat hus.

Känns tryggt

Rekommenderas starkt Läs mer
  • Peter M skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luftvärmepump proffsigt.Den föreslagna produkten övrinstämde helt förväntningarna. Monteringen utfördes av kunnig trevlig personal.Rkomenderar gärna detta företag Läs mer
  • Hemming B skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en luft/vatten värmepump från IVT med full installation från Värmekompaniet. Det var en mycket bra upplevelse från första kontakt till sista. De installerade allt på en dag och tog dessutom bort min gamla luft/luft pump. Kompetenta personer i alla led och ett bra bemötande. Jag kan varmt rekommendera Värmekompaniet. Läs mer
  • Stefan O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Luft/luftvärmepump. Bra råd med goda faktakunskaper. Läs mer
  • Anders S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Allt från utredning av behov för luftvärmepumpar via offert och sedermera leverans och installation har fungerat utmärkt och på utsatt tid. Läs mer
  • Jenny A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi har köpt/installerat bergvärmepump med Värmekompaniet för 10 år sedan. Vi var mycket nöjda redan då och rekommenderade företaget vidare till släkt. Bergvärmen har fungerat mycket smidigt under åren. Nu efter 10 år har vi bytt varmvattenberedare. Som vanligt när man använder er, har det gått mycket smidigt. Så tack Peter, Åsa och andra på Värmekompaniet. Det är alltid trevligt att ha att göra med er!! Jag blir mycket väl bemött och ni lever upp till eller överträffar förväntningarna. Jag rekommenderar er gärna. Läs mer
  • Olle S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ny Frånluftsvärempump då den gamla gått sönder, akut läge med ny installation. Snabb återkoppling på offertförfrågan samt installation. Trevlig, artig och kunnig personal.Anlände tom en stund före utsatt tid. Proffsig installation städat och rent när allt var klart. Läs mer
  • Consulting F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ett högkompetent bolag, bra konsultation, marknadsmässiga priser och och smidig leverans.
    Utmärkt på alla vis. Anlita bara proffs som detta bolag. Läs mer
  • Leif H skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte värmepump Nordic Inverter, har tidigare köpt en med utmärkt service. Bra bemött, trevliga människor i Nacka.
    Denna gång kunde installatören inte direktkoppla in pumpen med mellanbrytare i befintligt elskåp. Han sade sig inte ha el-behöringhet. Dessutom krävdes håltagning i betong, vilket Värmekompaniet raskt fixade fram.
    När fakturan kom hade Värmkompaniet glömt den muntligt avtalade rabatten, men jag utgick från att de kvittat den mot kostnaden för håltagning, som ju inte ingår i paketpriset.
    Sedan kom dock en faktura även för håltagning, varpå jag protesterade den senare.
    Då agerade Värmekompaniet ytterst professionellt, dessutom mitt i juli. De krediterade håltagningsfakturan som ungefär motsvarade den avtalade rabatten. Kvinnan på bolaget var dessutom mycket vänlig, trots mina gubbsura invändningar.
    Proffsigt agerat, funderar på att köpa en pump till om jag kan komma på var jag ska sätta den. Läs mer
  • Anna Catharina P
    Anna Catharina P skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Trevligt, snabbt och proffesionellt bemötande Läs mer
  • Birger S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Mycket smidigt utbyte av elpanna och värmeväxlare. Läs mer
  • Selma F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    byte av bergvärmepump.
    snabb och bra service, trevligt bemötande. Läs mer
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Otroligt proffsigt bemötande från början till slut. Tydlig beskrivning av processen och produkten och själva installationen gick snabbt och utan stök.
    Topp betyg! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Peter kom in i sista sekunden när jag hämtade in offerter. Priset var ganska lika mellan dom olika leverantörerna så jag valde Peter enbart för att jag fick förtroende för honom. Allt gick smidigt vid installationen trots en ganska svår tomt. Borrningen råkade även skada grannen staket men det fixades utan några som helst problem. Ända som jag inte hunnit testa ännu är om jag kommer ner uppvärmningskostnad som väntat, Första driftmånaden i april var lite högre än väntat men det är ju ganska många saker som påverkar det. Läs mer
  • Martin F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Vi fick hjälp att installera en Panasonic luft/luftvärmepump samt värmeförflyttare. Vi är otroligt nöjda med både bemötande, installationsarbetet, diskussioner vid offertförfrågan och expertisen som Värmekompaniet erbjuder samt effekten av den luftvärmepump som installerades. Vi har ett hus om totalt 205 kvm, vilket värms upp enbart med detta, fantastiskt! //Martin Läs mer
  • Håkan E skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Fantastiskt bemötande, bra tidhållning och kvalitet på leverans samt installation. Helt enkelt kompetenta! Läs mer
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Nu har vi fått bergvärme installerat av Värmekompaniet. Toppen i allt. Planeringen har fungarat utmärkt, alla hantverkarna har kommit som avtalat och arbetat snabbt och professionellt. Peter Olsson har hela tiden funnits tillgänglig när vi haft frågor. Underbart att få arbete utfört på ett sådant sätt! Kan verkligen rekommendera Värmekompaniet./Bengt Forssman Läs mer
  • Jens F skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Bra bemötande från början till slut. Installerade bergvärme i villa och är helnöjd med resultatet. Hantverkarna arbetade snabbt och effektivt. Uppskattar tillgängligheten för frågor som uppstod. Läs mer
  • Ali G skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    trevligt bemötande
    installerade berg värme hos mig det blev billigt och mycket bra
    tack till värmekompaniet Läs mer
  • Lina H skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Ett trevligt bemötande när vi ville installera bergvärme. Det skedde snabbt och smidigt och vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • Sture W skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Samarbetet med Värmekompaniet har varit positivt, med undantag för den rörfirma som inte kunde sitt jobb utan förstörde vissa befintliga installationer. Läs mer
  • Anne-marie W skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Har fått en luft/vatten-värmepump installerad. Mycket trevligt bemötande, både från företaget och montörerna. Pumpen skulle kopplas ihop med et gammalt befintligt system, och det krånglade mycket, men montören gav sig inte. Dock är det fortfarande lite driftstörning, men jag litar på att de kommer och justerar. Läs mer
  • Lars-roland N skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag kan ange att jag har haft bra kontakt och installation av värdekompaniet
    Däremot gillar jag inte mail från avsändare jag inte känner och som vill att man
    klickar länk. Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Gjorde ett utmärkt jobb med installationen. Läs mer
  • Björn O
    Björn O skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpte en IVT värmepump genom ett erbjudande från Fortum som skulle ersätta en tidigare installerad IVT. Snabba och bra kontakter med VK avslutades med ett avtal. Installationen planerades enligt mina önskemål. Själva installationen genomfördes både professionellt och trevligt och värmepumpen har fungerat bra under hela vintern. Kan utan förbehåll rekommendera VärmeKompaniet. Läs mer
  • Atrium L skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Värmekompaniet borrade och installerade en bergvärmeanläggning i en fastighet i vårt bestånd. Värmekompaniet var under hela processen en mycket bra samarbetspartner, de små problem som uppstod under installationen löstes mycket smidigt. Läs mer
  • Kristoffer K skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Leverans och installation av värmepump är vi nöjda med. Det som vi däremot i efterhand hade önskat hade fått lite stöd av experterna under planeringen var mer information om konsekvenser av olika placering och utformning av nytt system. Där tycker jag inte vi fick del av de råd och erfarenheter som vi förväntat oss. Det finns ju för- och nackdelar med alla utföranden och detta hade varit bra om de hade belyst. Det är kort och gott en försäljare&installatör av värmepumpar.
    Höll budget och har smidigt hanterat efterjustering och oförutsett under montaget utan kostnadskonsekvens, exempelvis när borrhålet hamnade på fel plats (enligt gammalt tillstånd.) löste de detta med lite extra koppar.
    På det hela är vi nöjda med vår nya Bergvärme. Läs mer
  • Erik N skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Jag fick bra bemötande genom hela processen, från säljstadiet, utförande och avslutning. Det blev några oklarheter och det löstes med en säljare som var villig att diskutera fram en bra lösning för båda parter.
    Jag köpte en bergvärmepump med installation.
    Dom levde väl upp till mina förväntningar. Läs mer
    Mark N gillar detta
  • Anders A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Köpt/installerat värmepump.
    Dålig återkoppling, dålig information, dålig respons.
    Kan tyvärr därför inte rekommendera. Läs mer
  • Niklas S skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Professionell och lösningsorienterad införsäljning ledde till att vi köpte ett nytt bergvärmesystem från Värmekompaniet.
    Handläggning gick smidigt och installation skedde med kort ledtid och på endast 3 dagar. Arbete utförs av inhyrda underleverantörer som inte alla håller samma kundorienterade approach. Här finns förbättringspotential.
    Installationen blev bra. Vi har dock sedan dess haft en del problem med injustering och med att återfå ett optimalt klimat i huset. I dialog med bolaget har de till största delen visat ett intresse och vilja att åtgärda men energin är inte helt oväntat något lägre när leverans är utförd och fakturan är betald.
    Upplever att vi kommer att komma igenom och hitta en lösning men det kräver att vi driver på och ligger på, som alltid med hantverkartjänster....
    Summa summarum en bra leverantör. Läs mer
  • Lars A skrev om Installation en del av VärmeKompaniet Stockholm AB
    Man kan lita på Peter på Värmekompaniet!
    Vi konverterade uppvärmningssystem i 30-talsvillan från oljepanna till bergvärmepump hösten 2014. Peter Olsson och Värmekompaniet vann vårt förtroende i upphandlingsfasen där även 4 andra företag var inblandade. Det kändes direkt att Peter är ett Proffs och han hade goda förslag och svar på hur vår nya anläggning lämpligast skulle dimensioneras och installeras för att klara våra behov (uppvärmning även av källare, tämligen stort behov varmvatten mm). Genomförandet följde en tajt tidsplan med många moment och inblandade hantverkare, och den hölls perfekt. Varmt redan till kvällen - Peter tackas och rekommenderas! Familjen Ahlström/Näsbypark
    villa byå 1939, totalarea 315 kvm Läs mer
    Mark N gillar detta