Alla kategorier Sängar Skåne Malmö Sängbutiken

Sängbutiken

Topplocksgatan 9A, 212 41 Malmö — Visa karta

Välkommen till Sängbutiken i Toftanäs!

Här möts du av sängexperter som sätter stort värde på personlig kontakt och service. Vi hjälper dig gärna hitta den säng som passar just dig. Målet är att leverera hög kvalitet och service, samt en god natts sömn, till förmånligt pris.

Att köpa en säng är ett viktigt beslut som du ska leva med länge. Därför tycker vi det är viktigt att du känner dig trygg och nöjd med ditt köp och vi finns här för att stödja och vägleda dig i ditt val.

Vi levererar sedan sängen hem till dig, monterar på plats och tar med oss din gamla säng. Enkelt och smidigt för dig!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 144 kunder tycker om Sängbutiken

• Pia A
    Pia A skrev om Sängbutiken
    Att köpa säng är inte lätt. Personalen var hur hjälpsamma och trevliga som helst, det är absolut jätteviktigt. Men faktum är att det var personalen på fler ställen vi var. Så vad var det då som gjorde att vi köpte de sängar vi köpte, förmodligen känslan när vi la oss i sängen. Det stod mellan en Ekens och Hilding Anders och och det blev en Ekens - trots att jag gillade tyget bättre på Hilding Anders. Sängbutiken hade ett större utbud av av både sängar och sängben, vilket gjorde det lättare att jämföra de två sängarna. Vi fick ungefär samma erbjudande hos en konkurrent, men de hade inte benen.
    Jag är väldigt nöjd med all hjälp jag fick och sängarna känns riktigt lyxiga i förhållande till våra gamla.... Läs mer
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Sängbutiken
    två sängar. mycket bra kvinlig säljare som var mycket duktig allt gick mycket bra från början till slut vi är mycke nöjda med våra sängar Mvh Ingrid Dahlgren Läs mer
  • Micke L
    Micke L skrev om Sängbutiken
    Mycket väl omhändertagen från första besök och framåt
    Resulterade i köp av två ställbara sängar till oss föräldrar och en Continental säng till dottern
    Hemleverans fungerade perfekt
    Vi är väldigt nöjda och mycket tacksamma för all hjälp Läs mer
  • Christer N
    Christer N skrev om Sängbutiken
    Mycket proffesionellt och vänligt bemötande av personalen. Mycket kunnig och förtroendeingivande! Vi köpte en säng och valet blev enkelt tack vare personalens information. Sängen passar oss perfekt och vi är mycket nöjda. Vi kommer att besöka er när vi har behov av något nytt av ert sortiment. Självklart för oss att rekommendera er till vänner som ska köpa sängar. Läs mer
  • Gudrun E
    Gudrun E skrev om Sängbutiken
    Bra service. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Siw S
    Siw S skrev om Sängbutiken
    Känner mig lurad. Köpte sängen på en mässa . När jag sedan berättade att den inte motsvarade mina förväntningar fick jag reda på av säljaren att alla andra kunder tyckte den var bra så jag hade fel. Jag kommer aldrig mer att köpa något i den butiken.
    Den nya sängen är inte bättre än min gamla! Läs mer
    2018-05-17 Sängbutiken svarar Siw S
    Hej Siw
    Vad tråkigt att du upplever det på detta sätt. Vänligen kontakta mig ska vi säkert kunna hitta en lösning.
    Trevlig Dag
    Hans
  • Kenth H
    Kenth H skrev om Sängbutiken
    Skicklig säljare/ägare....Vi skulle bara köpa 2 st madrasser... men när vi gick ut från affären hade vi köpt 2st nya sängar för 30.000 kr. Allt till belåtenhet....bemötande, leverans och framförallt enormt nöjda med sängarna som vi har legat i ca 2 månader. Vi kan varmt rekomdera. butiken
    Kenth o Liselotte Läs mer
  • Frida B
    Frida B skrev om Sängbutiken
    Köpte säng, bäddmadrass och madrasskydd Läs mer
  • Nils J
    Nils J skrev om Sängbutiken
    Köpte säng med hemleverans och montering och återtagande av gammal säng. Allt fungerade perfekt och personal en som levererade var mycket trevliga. Det gäller också säljaren jag beställde av.
    På det hela taget är jag mycket nöjd med såväl sängen som affären.

/Sune Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Sängbutiken
    Bra säljare som rekomenderade bästa sängen för oss. Vi är supernöjda med sängen, levransen och personalen. Läs mer
  • Sabina C
    Sabina C skrev om Sängbutiken
    Köpte en kontinentalsäng från väldigt trevlig personal! Läs mer
  • Malin N
    Malin N skrev om Sängbutiken
    Köpte säng till sonen. Utmärkt service från bemötande i butiken till hemleverans av sängen! Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Sängbutiken
    Mycket trevligt bemötande.
    Snabb och smidig hemleverans. Läs mer
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Sängbutiken
    Fin personal med bra priser och utmärkt service. Jag köpte en hildinglar original med en aktsam bäddmadraas och är väldigt nöjd. Läs mer
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Sängbutiken
    Allt var till belåtenhet, men det var inget konstigt med mitt köp så jag hade inte förväntat mig något annat. Läs mer
  • Bo N
    Bo N skrev om Sängbutiken
    Köpte bedmadraser mycket brabemötande god service bra rådgivning Läs mer
  • Mariora S
    Mariora S skrev om Sängbutiken
    Säljarna var trevliga och hjälpsamma. Vi har köpt Jensen kontinental sängar och 2 st. kuddar som vi är jättenöjda med.
    Jag rekommenderar butiken till andra.

Mvh. Marioraå Läs mer
  • Annika A
    Annika A skrev om Sängbutiken
    Jättebra bemötande, professionell personal som verkligen tar sig tid att hjälpa en!
    Vi köpte en dubbel säng, vi är nöjda med den! Allt har gått smidigt från början till slut, leveransen kom som den skulle och varan var den vi skulle ha och allt var bra, leverans personalen var trevlig och ringde innan och berätta de var påväg m.m

Kan verkligen rekommendera denna butik Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Sängbutiken
    Intresserad och vänlig säljare visade olika alternativ, hjälpte oss välja med hänsyn till behov och budget. När vi valt fick vi hjälp hela vägen till utbyte av vår gamla säng och hemkörning och montering av vår nya inom utlovad leveranstid. Bra! Läs mer
  • Sophie L
    Sophie L skrev om Sängbutiken
    Personalen i sängbutiken var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma. Vi skulle köpa ny säng och fick det gjort trots problem med kreditupplysningsföreraget Läs mer
  • Ingegerd J
    Ingegerd J skrev om Sängbutiken
    Jag är mycket nöjd med besöket i affären och hjälpen vid hemleverensen.Problemet med fel märkt säng löstes proffsigt Läs mer
  • Ebba H
    Ebba H skrev om Sängbutiken
    Fantastiskt bemötande och trevlig personal. Otroligt ärliga och det är väldigt uppskattat. Vi har rekomenderat sängbutiken till alla nu. Min säng är fantastiskt skön och alla mina kompisar kommer och sover över hela tiden. ÄLSKAR MIN SÄNG, TACK!!!!

Jag köpte en Hilding. Fick allt precis som jag ville och önskade! Läs mer
  • Einar F
    Einar F skrev om Sängbutiken
    Det var trevligt och personalen var trevliga jAg kan tänka mig att. Komma tillbAka Läs mer
  • Ann-christin J
    Ann-christin J skrev om Sängbutiken
    Jag köpte sängar och jag är mycket nöjd med hjälpen jag fick. Säljarna var jättetrevliga . Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Sängbutiken
    Vi fick mycket god hjälp av Hans i butik samt bra service av killarna som kom ut och monterade upp sängen. Vi är mycket nöjda!! Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Sängbutiken
    Mkt bra bemötande från kunniga säljare. Snabb leverans. Läs mer
  • Leif P
    Leif P skrev om Sängbutiken
    Mycket trevligt bemötande och hjälp med att
    hitta rätt säng. Läs mer
  • Lars Z
    Lars Z skrev om Sängbutiken
    Alltid bra service och priser. Jättenöjd med ny Hildingsäng och allt ifrån köp till leverans! Läs mer
  • Veton K
    Veton K skrev om Sängbutiken
    Mycket bra proffsiga personal
    😀😀😀😀 Läs mer
  • Else
    Else skrev om Sängbutiken
    Vi är mycket nöjda och upplever sängen som mycket skön.
    Den är allt vi har tänkt oss.
    Vi fick bra hjälp i butiken med att välja vår säng.
    Mycket bra service.
    Hälsosam men inte överdrivet. Läs mer
  • Gabriella L
    Gabriella L skrev om Sängbutiken
    Bra och tydlig information i butik. Stort + för positivt bemötande av försäljerskan.
    Leveransen gick också bra. Mycket trevliga killar. Noggranna vid uppackning och inne i huset. Läs mer
  • Lulzim H
    Lulzim H skrev om Sängbutiken
    Bra bemötande
    Fick hjälp av val av säng
    Bea förklaring Läs mer
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Sängbutiken
    Mkt bra service i samband med köp av
    ny säng. Läs mer
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Sängbutiken
    Snabb hjälp i butiken. Mycket information. Jag köpte inställbara sängar, gavel och madrasskydd. Leverans av sängarna och hopmontering. Allt gick bra och man höll utlovad tid. Läs mer
  • Carina N
    Carina N skrev om Sängbutiken
    Bara bästa betyg från början till slut. Vi köpte nya sängar. Allt funkade smidigt levwrans enligt överenskommelse Läs mer
  • Katalin S
    Katalin S skrev om Sängbutiken
    Köpte nya sängar i samband med rea på senhösten. Vi köpte även bäddmadrass och bäddskydd. Vi fick bra med tid att diskutera med butikens anställda och goda råd. En produkt fick vi lämna tillbaka men allt gick fint utan protester. Även de som körde ut sängarna gjorde ett fint jobb. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Annette L
    Annette L skrev om Sängbutiken
    Vi blev väldigt bra bemötta av personalen. Dom var jätte hjälpsamma och visade och förklara. Rekommenderar verkligen denna butik. Läs mer
  • My B
    My B skrev om Sängbutiken
    Mycket bra bemötande och bra service. Läs mer
  • Östen A
    Östen A skrev om Sängbutiken
    Vi köpte Jensens ställbar dubbelsäng, är väldigt nöjda med det köpet och för mycket fin service i samband med det. Läs mer
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Sängbutiken
    Mycket bra trevligt bemötande o god service Läs mer
  • Viktor O
    Viktor O skrev om Sängbutiken
    Fint bemötande och kunnig personal. Seriöst företag! Läs mer
  • Jesper D
    Jesper D skrev om Sängbutiken
    Väldigt trevlig och kunnig personal. Snabb leverans utan problem. Tack Hans för en bra köpupplevelse! Läs mer
  • Inga L
    Inga L skrev om Sängbutiken
    Vänligt bemötande och effektiv leverans av ny säng samt bortforsling av gammal. Läs mer
  • Bo M
    Bo M skrev om Sängbutiken
    Trevliga säljare. Personliga.
    Smidigt med hemkörning där dom även tog med dom gamla sängarna, dock svårt att hitta ett datum eftersom dom tydligen inte kör ut så ofta. Läs mer
  • Sune W
    Sune W skrev om Sängbutiken
    Vi fick vänta länge på hjälp vid vårt första besök, eftersom Hans var upptagen med en annan pratglad kund. Men sen fick vi bra hjälp med att välja rätt sängar för oss.

När vi ändrade vårt beslut om en tredje säng, som vi inte ville ha, var det inga problem.

Hans trodde vid vår beställning, att våra sängar med den vanligaste klädseln skulle kunna levereras inom 4 veckor.
    Men detta tog i stället 6 veckor!

Leveransen och monteringen av sängarna sköttes utmärkt. Nu har vi provat sängarna en vecka och tror att vi blir nöjda med dem. Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Sängbutiken
    Proffsigt bemötande, rakt tydligt.
    Vi fick precis vad vi behövde och super smidigt. Läs mer
  • Leif N
    Leif N skrev om Sängbutiken
    Jag är genomgående mycket nöjd med bemötandet både i affären vid köpet och senare vid leveransen. När jag skulle köpa säng och madrass fick jag kunnig hjälp som var över min förväntan. Jag fick goda och trovärdiga råd och tips inför mitt köp. Och jag uppskattade att säljaren tog god tid på sig. De gjorde att jag i lugn och ro fick tid att tänka efter inför olika beslut. Jag är därför mycket nöjd med bemötandet. Läs mer
  • Ralf W
    Ralf W skrev om Sängbutiken
    Mycket bra service i butiken. Kunnig personal.
    Leveransen fungerade perfekt.

Kommer att köpa fler sängar där. Läs mer
  • Katrin G
    Katrin G skrev om Sängbutiken
    Mycket trevlig och kunnig personal. Jag var i butiken förra helgen för att beställa transport hem, med installation, en mkt trevlig och kunnig grabb, kan han heta Marcus?.Är själv i service branchen och uppskattar hans agerande med tack och ett handslag, kolla gärna min beställning, super bra bemötande, ge grabben en stor credit för detta , bara superlativ från en nöjd kund, Härligt med positiv personal, service i världsklass!! Läs mer
  • Isabelle Å
    Isabelle Å skrev om Sängbutiken
    Jag fick väldigt bra hjälp att hitta rätt säng för mig. Personalen har stor kunskap och är serviceminded. Läs mer

Topplocksgatan 9A, 212 41 Malmö