Aktiv på Reco.se sedan 2019

Läs vad 126 Läs vad Luftvärmepumpar

• Nils S skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-23

Jag köpte en luftvärmepump via Save Energy
    Installationen gick snabbt och utan problem, teknikern Sami var väldigt noggrann och installationen blev som önskat
    2 saker som kan förbättras;
    1. Ett förbehöll för att kolla var och hur anläggningen ska installeras hade hjälpt teknikern
    2. Hjälp med att ansluta anläggningen till WIFi hade varit uppskattat Läs mer
  • Anne L skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-17

Toshiba luftvärmepump.
    Trevligt bemötande av försäljare, samt lätt att få tag i försäljaren.
    Svårare att få kontakt med installtörerna när man behövde boka om.
    De förbesiktade inte för att planera bästa placeringen. Jag måste själv ha koll, jättesvårt. Installatören föreslog en annan placering vilket var ok, men den placeringen var inte superbäst heller. Om vi hade planerat ihop med företaget i förväg, så hade vi själva byggt till en ställning för bättre vinkling av pumpen. Den skulle behövt sitta i 20 graders vinkling ut från väggen för bättre luftcirkulation.
    Företaget har bara 10 dagars villkor på sina fakturor. Om de skickar ut räkningen på en fredag, som i vårt fall, så får man den fredagen en vecka senare och den ska vara betald på måndagen. Väldigt dålig service, som inte framgår vid beställning. Som tur är anlitar de ett bra fakturaföretag, somförstår dilemmat och kan ge en några dagar extra till sista inbetalningsdatum. Läs mer
  • Sherif H skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-16

Nöjd med allt.Vi blev rekommenderade Toshiba Daiseikai9 35 vilket är både tyst och kraftfull.Installationen gick snabbt och enkelt. Rekommenderar företaget starkt Läs mer
  • Inger H skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-15

Vi köpte 2 st. och de verkar fungera bra. Har varit igång 2 dagar nu. Vi fick en bra genomgång när de var klara.
    Första intrycket av männen som kom var att den äldre var stressad och irriterad på den yngre. Kändes som han körde över honom. Inte en OK ton mot en kollega, tycker jag. Hans attityd blev bättre under dagen och han var väldigt kunnig och skicklig på sitt jobb. Vi är nöjda hittills. Läs mer
  • Ingalill F skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-10

Bra och god service. Luftvärmepumpen fungerar perfekt. Läs mer
  • Håkan S skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-03-02

Mycket positivt funkar i alla väder Läs mer
  • Jan W skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-02-25

Jag köpte en Panasonic luft/luft värmepump som klarar 100 m2.
    Jag har blit bra bemött av SaveEnergy och installationen på 3 timmar gick jättebra. Läs mer
  • Ann-cathrin W skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-02-08

Fungerat bra med en kunnig o trevlig installatör, (Samir) Läs mer
  • Britt E skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-01-30

Luftvärmepump och montering.
    Serviceinriktad personal både inledningsvis via telefon och vid monteringen. Trevliga dessutom.
    Jag förväntade mig få varan och montering, vilket skedde.
    Allt fungerade som förväntat. Läs mer
  • Mm Weideskog Ab ( skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy

2020-01-23

Vi fick två luftvärmepumpar installerade på på vårt hunddagis och fick ett jättetrevligt bemötande. Installatören var mjuk, lugn trevlig, lätt att prata med, kunnig och proffsig. Skötte sig utmärkt i en ovanlig miljö och vi kunde inte vara mer nöjda. Stort tack 🙏🐶 Läs mer