SeniorProffsen AB

Farledsgatan 5, 722 10 Västerås — Visa karta

Välkommen till Seniorproffsen AB!

Vi är ett lokalt företag i Västerås som också är Sveriges första och mest erfarna seniorföretag. Med professionalitet, omtanke och stor arbetsglädje tar vi oss an uppdrag såsom fastighetsskötsel, hushållsnära tjänster, kontorsstädning/-service, hantverk, målning, trädgård, företagskonsulting och bemanning. Detta är bara ett axplock av de tjänster vi utför. Berätta gärna för oss vad du behöver hjälp med så finns vi till hands med kvalitet, flexibilitet och omtanke hela vägen.

Varmt välkommen till oss på Seniorproffsen AB!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 28 kunder tycker om SeniorProffsen AB

• 2019-11-07

Slagbrand A skrev om SeniorProffsen AB
    Mycket trevlig personal, fint gym som jag kommer nyttja framöver Läs mer
  • 2019-09-26

Eriksson M skrev om SeniorProffsen AB
    Trevlig och de var mån om att kunde fick det jag ville ha. Läs mer
  • 2019-09-25

Bartl S skrev om SeniorProffsen AB
    Inför försäljning av vår villa lät vi slipa och lacka parkettgolvet i vardagsrummet. Parkettgolvet hade i mitten några fulla repor ca: 1-2 mm djupa, i övrigt var golvet helt plant och utan andra skador. Det var aldrig slipat tidigare.

Bemötande var OK, även tiden för arbete har vi fått enligt önskemålet.

Efter utgjort arbete finns det en till två cm breda vågor på hela golvet och även missfärgningar.
    Efter slipningen hällde hantverkaren på en vätska, som gjorde att parkettgolv ser ut som fuktskadad.
    När vi klagade att kvalitet var dåligt, hävdade han att slipat golv aldrig blir så fint som nytt och vägrade att rätta till arbetet.

Då kontaktade vi en annan firma för att reparera skador. Deras hantverkare konstaterade, att det har inte tagits bort allt gammal lack från parkettgolvet, så därför är nu golvet även flammigt och att slipmaskinen var feljusterad, därför valsslag orsakade vågor.

Nu måste vi anlita en ny hantverkare, som kommer att rätta skadorna, så att vi kan sälja villan utan förluster...

Vi rekommenderar definitivt inte Seniorproffsen till golvslipningen!!!

Vänliga hälsningar
    Silva och Jiri Bartl Läs mer
    2019-10-10 Per B svarar Bartl S
    Hej, vi beklagar verkligen att vi inte lyckats göra er nöjda.
    Vi har konsulterat med vår hantverkare, som är en mycket erfaren golvläggare som har arbetat med golv, golvläggning och golvslipning i hela sitt yrkesliv.
    Ert golv hade några repor som slipats bort (3 slipningar genomfördes). Det var också en del mindre skador på parkettskarvarna, som förmodligen uppstått vid golvtorkning med lite för mycket vatten. De går oftast inte att slipa bort, då de sitter i änden på träet och djupare.
    Efter slipningen blir det bättre, men det går tyvärr inte alltid att få bort helt när det sitter i änden av träet. Och när man sedan lackar, då mörknar/gulnar dessa skarvar igen. Det var ingen vätska som hälldes på, utan det var lack som lades på golvet. Ert golv lackades på fackmannamässigt vis enligt tillverkarens riktlinjer 5 gånger.
    Vad gäller ”vågorna” så går det ibland att upptäcka vågor i släpljus. Så därför när man besiktigar gör man det från flera håll och då räcker det inte att man ser ojämnheter från ett håll.
    Den gamla lacken har slipats bort. Golvet slipades 3 ggr, med 3 olika grovlekar på slippapper, totalt användes 6 slippapper. Så arbetet är fackmannamässigt utfört.
    Vi beklagar verkligen återigen att ni inte är nöjda. Vår hantverkare har mer än 40 års erfarenhet av golv. Hans tjänster används av många kunder och hans tjänster köps också in av etablerade fastighetsföretag.
    SeniorProffsen

• Tony S

2019-08-19

Tony S skrev om SeniorProffsen AB
    Klippning av häck.
    Mycket bra bemötande, och levererade precis vad dom lovat. Läs mer

S:t L skrev om SeniorProffsen AB
    - Storstädning under vår semester.
    - Mycket proffesionellt bemötande
    - Förväntningarna uppfylldes till fullo
    - Det var viktigt för oss att storstädningen gjordes när vi hade semesterstängt vilket inte var något problem Läs mer

Glen N skrev om SeniorProffsen AB
    Div reparationer i fritidshus

Snabb och bra service. Ställer upp och löser problem. Läs mer
    Marie B gillar detta

Maria C skrev om SeniorProffsen AB
    Vilket lyft det blev efter att trägolvet slipats och oljats av SeniorProffsen. Kontakten innan och under arbetet gick smidigt och tidsplanen och offerten stämde perfekt. Vi anlitar er gärna igen i framtiden! Läs mer
  • 2019-08-18

Berglund U skrev om SeniorProffsen AB
    trädgårdskötsel bra bemött trevlig personal hade gogglat på företaget där dom fått goda vitsord rimligt arvode helnöjd m.v.h ulf Läs mer
  • 2019-06-26

Arkiva A skrev om SeniorProffsen AB
    Det fungerar bra att de sköter gräsklippningen. Det är trevliga personer som kommer. Läs mer
  • 2019-06-07

Anklev A skrev om SeniorProffsen AB
    Hej! Uppdraget blev enligt mitt önskemål dock kommunikationsmissar, i form av information och återkoppling. Uppdraget utfört enl önskemål. Tydliga priser. Läs mer
  • 2019-05-16

Meissner B skrev om SeniorProffsen AB
    Bra jobb till hyggligt pris. Snabb återkoppling och snabbt utfört arbete.
    Trevligt bemötande också ett plus. Läs mer
  • 2019-05-16

Residens M skrev om SeniorProffsen AB
    Bra respons, lätt att komma i kontakt med.
    Följer dlltid upp sin uppdrag. Läs mer
  • 2019-05-14

Biskopsängens k skrev om SeniorProffsen AB
    Bra och lätt att få kontakt. Lätt att samarbeta med.
    Den som utför städning hos oss är mycket proffsig och duktig. Läs mer
  • 2019-05-03

Bandh E skrev om SeniorProffsen AB
    Smidigt, bra kontakt och väl utförd tapetsering. Läs mer
  • 2019-04-21

Annika T skrev om SeniorProffsen AB
    Uppskattar att det är samma personer som städar. De har koll och det ör en smidig kommunikation direkt med dem. Läs mer
  • 2019-04-15

Västerängens N skrev om SeniorProffsen AB
    *städ tjänst
    * vi upplever att vi blivit väl mött och att de som kommer och städar är mycket tillmötesgående och trevliga. Läs mer
  • 2019-04-10

Johansson B skrev om SeniorProffsen AB
    Helrenovering av toa och duschrum. Läs mer
  • 2019-04-10

Grimestad S skrev om SeniorProffsen AB
    Blev inom kort tid efter skriftlig anmälan uppringda och fick sen snabbt hjälp med våra äppelträd på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-04-09

Birgitta L skrev om SeniorProffsen AB
    Har anlitat Seniorprofssen i många år för städning och är nöjd. Läs mer
  • 2019-04-09

Västerås Begravningsbyrå skrev om SeniorProffsen AB
    Tycker att det fungerar bra.

Gjorde en sökning på städfirmor i Västerås och tyckte det verkade vara en seriös firma.
    Blev bra bemött från början. Läs mer
  • Turpin T

2019-03-27

Turpin T skrev om SeniorProffsen AB
    Som nyinflyttade till Västerås, ville vi måla om väggar och tak samt sätta in parkettgolv. Vi fick kontakt med Seniorproffsen, som snabbt var på plats och lämnade en offert till fast pris. Detta tyckte vi var bra, då vi själva hade svårt att uppskatta hur lång tid arbetet skulle ta.
    Mycket kompetenta, yrkesskickliga och trevliga hantverkare har varit här. Allt från snickare,målare,elektriker,rörmokare m fl.

De kommer på utsatt tid och är väldigt noggranna.

Vi rekommenderar verkligen Seniorproffsen och kommer även att anlita dem för arbete på utsidan till sommaren. Läs mer
    Marie B, Bonny I, Per B gillar detta

Andersson Å skrev om SeniorProffsen AB
    Bra och trevligt bemötande av utföraren av tapetseringen av min lägenhet.
    Utmärkt utfört arbete. Läs mer

Åse A skrev om SeniorProffsen AB
    Vi köper städtjänst av dem varannan vecka
    Hon som jobbar hos oss är service inriktad.
    De på kontoret är inte alltid så lätta att få kontakt med eller att de återkopplar.

Vi är nöjda! Läs mer

Castellum F skrev om SeniorProffsen AB
    Snöskottning och sandning vid våra fastigheters entréer Läs mer
  • 2019-03-24

Archus A skrev om SeniorProffsen AB
    Kökstjänst
    Trevliga, serviceminded, duktiga, snälla.
    Sköter uppgifterna exemplariskt. Läs mer
  • 2019-03-22

Nilsson L skrev om SeniorProffsen AB
    Tv-kabeldragning + belysning + lite till.
    Mycket bra arbete och trevliga arbetare/"pensionärer".

Allt på plats och i sin ordning! Läs mer
  • 2019-03-22

Lena K skrev om SeniorProffsen AB
    Annika är en riktig pärla när det gäller måleri. Så noggrann, klockren tidspassning och fint städat efteråt. Tack, så nöjd / Lena Läs mer

Farledsgatan 5, 722 10 Västerås