Alla kategorier Kläder Västra Götaland Göteborg Shock Store AB

Shock Store AB

Södra Hamngatan 49, 411 06 Göteborg — Visa karta

SHOCKS affärsidé är att erbjuda det grymmaste modet till de grymmaste kunderna i Skandinavien och att få varje person som går in i en Shockbutik att känna sig riktigt hemma. Vi finns även i Malmö, Södra Förstadsgatan 38 och i Stockholm, Drottninggatan 81.

Läs vad 6 kunder tycker om Shock Store AB

• Johan H
    Johan H skrev om Shock Store AB
    Hittade detta på Reco för "SCHOCK" men tror det gäller för...SHOCK

Förr i tiden, då kapitalet i min lilla pengapung var obefintligt, var det en ren och skär plåga att gå in på Shock, den lilla rockbutiken nästan längst upp på drottninggatan. En kavalkad av färger, former och tröjtryck som kan ge vem som helst spagettiben! Drömmandes lyfte man på jeans och tröjor och rotade lite bland alla pins. Den alltid lika trevliga och härliga personalen hjälpte gärna till att hitta saker som passade just mig, skrattade och var hur välkomnande som helst! Jag ville aldrig lämna butiken! Nu när mitt kapital plötsligt gjort en stor-slam i plånboken så är shock den första butik jag springer till när lönen ramlar in! Jag rotar, jag provar och stannar en liten stund extra bara för att prata med personalen som faktiskt är intresserade av mer än att man ska betala för sina saker och gå. Senast jag var där så jobbade en underbart trevlig tjej som jag hade ett samtal med om backyard babies. Hon slet fram en läcker demoskiva hon hade köpt och visade. Kändes verkligen kul att personalen beter sig som helt vanliga medmänniskor och inte som robotar vars enda endamål är att registrera i kassan och sen gå och hänga kläder! Summan av kardemumman. Shock är en helt enkelt en varm, välkomnande och kanon butik! Kläder, personal och känsla. Toppbetyg!!
  • Christian B
    Christian B skrev om Shock Store AB
    En bra alternativ affär som ger ett brett utbud på kläder som inte finns att köpa i vanliga affärer. De riktar in sig på en annan grupp, det är bra för det är inte så många affärer som gör det och vi behöver mångfald i sverige, i världen. Alla ska inte behöva se likadana ut! De har sexiga under klädder där som passar alla. Bra present till sin flickvän exempelvis.
  • Sofie G
    Sofie G skrev om Shock Store AB
    En klädbutik med utbud som skiljer sig från normen. Stort utbud av bland annat Emily-kläder samt Dr Martins skor men här finns även allt från lack till läder och svart till färgglatt.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Shock Store AB
    Detta är en butik jag gillar. En klädaffär som säljer kläder som står ut från den stereotypa normen. Här finns både mörka och färgglada kläder. Sortimentet är mer än endast kläder, här säljes väskor, skor, pins etc. Det som är en stor nackdel är att här är väldigt dyrt (enligt mig). Vore det inte för priserna hade jag handlat här ofta. Kommer dock trots detta varmt att rekommendera ett besök hit om du gillar att ha något inte 10 bredvid dig på stan bär samtidigt. "3/5 recos", det är själva priset som gör att betyget sänks en aning.
    Kerstin A gillar detta
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Shock Store AB
    Här hittar du allt från rock till fetischkläder (lack och rollspelskläder om man gillar detta). Här finns häftiga associarer som jag gillar. Typ slipsar, väskor, roliga tryck på tröjor. Dock har dessa aldrig rea. Väldigt få gånger det sker. Priset är en aning dyrt här. Servicen helt ok, så 3/5 recos till Shock.
    Johanna L gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om Shock Store AB
    Shock är en cool butik. Här hittar du allt du önskar om du är gothare, vill ha skor som inte moster Karin har eller kanske bara behöver fylla på din hårfärg.
    Det är klart det är en fördel om har har en förkärlek för svart, dödskallar eller banddekaler...
    Samma typ av affär som BlueFox i Stockholm, men med mycket trevligare personal som inte är lika upptagna av sig själv.

Södra Hamngatan 49, 411 06 Göteborg