Läs vad 171 kunder tycker om Sigtuna Bil 2

• 2021-01-22
    Underbar personal!! Och fick med mig en grym bil hem! Kommer alltid köpa mina billar där!!!
  • 2021-01-19
  • 2021-01-17
    Köpte en fin begagnad bil. Bra service, både i telefon innan besöket och vid själva besöket. Trevlig personal. Smidig affär.
  • 2021-01-17
    Trevlig, hjälpsam bemötande av alla.
  • 2021-01-17
    Väldigt nöjd med bilaffären! Trevligt bemötande ! Seriöst företag! Topp!
  • 2021-01-15
    Trevligt kundbemötande och fixar de mesta:)!
  • 2020-12-03
    Inga konstigheter, trevligt bemött och väldigt tillmötesgående.
  • 2020-12-02
    Köpte bil, trevlig bemötande, levde upp till deras rykte, unga killar som vet vad de gör! Älskar bilen! Köper garanterat därifrån nästa gång med! God kaffe också!
  • 2020-11-25
    Jag var intresserad av en begagnad bil och blev kunnigt bemött av säljaren. Blev bra lotsad genom säljprocessen och har nu en ”ny” bil.
    Hej Kristina, Tack för din rekommendation! Liten fundering kring att du har skrivit en väldigt positiv recension om oss att du var nöjd med ditt köp och bemötande, men att du endast la 2 av 5? Var det av någon speciell anledning ? :) Med vänliga hälsningar Sigtuna Bil

• 2020-11-22
    jag köpte bil hos er, med min bil som ombyte.
    Jag blev otroligt bra bemött och det kändes redan då som en väldigt seriös bilfirma.
    Jag hade förväntningarna om att få byta bil men en schysst deal.

sammanfattningsvis tycker jag att hela upplevelsen va kanon, bästa bilfirma jag köpt bil ifrån utan tvekan! 4,5 av 5 i betyg.
  • 2020-11-17
    Mitsubishi bil. Jag blev bemött helt helt fantastiskt, mycket över min förväntan! Jag blev glad och kände mig trygg med mitt köp.
  • 2020-11-16
    Köpte min andre bil från er.
    Extremt bra bemötande från alla.
    Fick köpa Vinterdäck till bra pris också.
    Rekommenderas starkt.
    Nöjd kund/ Robert
  • 2020-11-16
    Köpte en bil och det gick smidigt och det var trevlig personal
    Hej Agne, Tack för din recension och vi tackar återigen för en smidig affär! Hoppas ni trivs i er nya bil :) Med vänliga hälsningar Sigtuna Bil

• 2020-11-12
    Köpte en begagnad bil och de tog min gamla bil i inbyte. Trevlig, hjälpsam och tillmötesgående säljare som lyssnade på mina önskemål. Smidig affär utan krångel! Kan varmt rekommendera Sigtuna Bil till den som är på jakt efter ny/ begagnad bil!
  • 2020-11-12
    Hej igen!
    Jag vill bara förtydliga min tidigare kommentar i samband med mitt köp av min VW Caddy i helgen som gick (7-8 nov, 2020). Jag vill betona att hela köpet och bemötandet jag fick och har fått även nu i efterhand av Daniel var och är mycket imponerande. Tydligt och rakt. Att jag kunde lämna min egen gamla bil i inbyte och därmed slippa bli ståendes med två bilar för vem vet hur länge, var en fantastisk lättnad. Vad gäller vinterdäcken och sprickan i rutan, är det alltid sådant som blir en diskussion i vilken bilaffär man än är på väg att genomföra - det liksom tillhör. Så återigen, jag kan varmt rekommendera Sigtuna Bil för ett bilköp, stort som smått:-).
  • 2020-11-10
    Jag köpte en bil. Inte en ny utan begagnad, 2017 års modell, en VW Caddy.
    Jag blev mycket väl bemött redan från den första kontakten via e-post. På plats vid visning, diskussion och provkörning fick jag också ett mycket bra bemötande.
    Jag har alltid köpt begagnade bilar vilket gör att jag är lite luttrad i kontakten med bilfirmor. Jag blev därför positivt överraskad av det ”ärliga” bemötande jag fick, med god transparens. Stort tålamod med mina frågor, även nu direkt efteråt.
    Jag kan dock tycka att t ex i det här fallet de vinterdäck som tillhörde bilen, eller som passade bilen, hade kunnat ingå i priset. Det gäller även information om ett stenskott som fanns på förarrutan, att det hade kunnat pekas ut innan jag provkörde första gången.
    Sammanfattningsvis är jag klart positivt överraskad av det mycket goda bemötandet och skulle utan tvekan rekommendera andra att köpa bil av Sigtuna Bil.
  • 2020-11-04
    Man behöver nog köpa några bilar för att lära sig hur man ska tackla bilförsäljare. Bilen är jag nöjd med, även fast det är några detaljer som inte överensstämmer med beskrivningen. Men som tur är så friskriver dem sig för eventuella felskrivningar, såklart. Försäljaren skulle även behöva gå en mattekurs då han räknade ut att om man kör en bil ca 30 mil i veckan så har man kört 750 mil på 25 dagar. Dessvärre var jag själv inte i mitt bästa sinne för att förstå hur fel han räknade, det var en himla massa siffror att hålla koll på för mig som inte jobbar med sådant hela dagarna. Kanske var det hans mening också då han lyckades sälja på mig en garanti jag inte hade behövt då jag hade klarat mig på den som ingick. Mer provision till honom och en läxa till mig själv! Tack Sigtuna Bil!
    Hej Lena, Tack för din recension till oss! Varje gång vi lägger ut en bil följer vi noggrant vad som finns och inte finns på bilen! Du får gärna maila till oss på info@sigtunabil.se och berätta vad det var som fattades eller stod fel! Vi försöker aldrig lura på eller sälja till extra för att tjäna vinning på en kund. Vårt mål är att vägleda kund till rätt bil och göra ett tryggt köp så att kunden åker härifrån med en säker känsla att det var rätt bil dom köpte! Efter dialog med säljaren som hjälpte er så meddelade säljaren att ni åkte extremt många mil per dag till och från arbete varav detta skulle påverka er garanti period kraftigt, detta räknade ni och säljaren ut tillsammans att ni hade förbrukat vår garanti vi erbjuder väldigt snabbt! Ni frågade säljaren om det finns en liknande garanti fast fria mil som säljaren svarade ja på och visade er två olika garantier som gick att teckna samt vad dom kostade, säljaren var ej på er att tvinga er köpa denna! Efter att ni hade fört dialog med varandra så valde ni att köpa denna. Vår säljare upplever inte att han var pushande och försökte sälja en garanti till er utan vägledde er till rätt garanti som passade er och gav er bra utrymme till att fundera och fatta beslut själva. Med vänliga hälsningar, Sigtuna Bil

• 2020-10-22
    Bilköp Tesla modell S.
    Trevligt bemötande av säljaren Daniel. Enkel affär, fin service med vinterdäcksbyte.
  • 2020-10-20
    Vi köpte en beg Volvo V70. Vi blev mycket trevligt bemötta av en hjälpsam men inte påstridig försäljare som gjorde att vi kände oss trygga med att köpa bil där
  • 2020-10-14
    10/10 för Sigtuna Bil.
    Daniel och hans kollegor är grymma!
    Rekommenderar varmt Sigtuna Bil i Arlandastad.
  • 2020-09-25
    Bra service och mycket trevlig personal
  • 2020-09-15
    Köpte volvo xc70 av daniel på Sigtunabil Smidig snabb affär. Fick även spoilern ny lackad och ny sidospegel som jag önskat, Super Nöjd!
  • 2020-09-12
    Smidiga att göra affär med. Anledningen till att det inte blir 5/5 är att dom inte kan påverka räntesatsen på ett billån så det blir till att lägga om lånet två gånger
  • 2020-09-12
    Bra och ärlig bilaffär. Kan rekommenderas.
  • 2020-09-08
    Köpte en fin och välvårdad Golf Sportsvan av Daniel. Mycket positivt och seriöst bemötande av både honom och Joakim som sedan levererade bilen. Mycket nöjd!
  • 2020-08-27
    Köpte en Golf. Blev bra bemött. På provturen upptäckte vi att vindrutetorkarna var trasiga trots förkryssad ruta att de var utbytta. Detta åtgärdades och bilen gick in på besiktning igen. Bra!!
    Genomgång utan stress också jättebra.
    Lugn och trevlig försäljare.
  • 2020-08-23
    Superbra service och riktigt schyssta människor!
  • 2020-08-21
    Ärlig och rak kommunikation. Mycket nöjd.
  • 2020-08-21
    Köpte en Beetle cab via telefon och blev utmärkt bemött, allt stämde som sas på telefon. Kändes seriöst och bra, tack ska du ha Daniel.
  • 2020-08-12
    Gäller bättre begagnad bil. Bra, trevligt och professionellt bemötande. Säljaren svarade snabbt och tydligt på frågor och var lagom säljande i sin stil. Lyssnade på kunden. Detaljer i svar kunde i detaljer varit ytterligare något bättre, men generellt över förväntan. En trevlig affär. 4 av 5 stjärnor!
  • 2020-08-12
    Trevligt bemötande och ser en som kund när man kommer.
  • 2020-08-03
    Väldigt trevligt bemötande. Ärliga, tillmötesgående och glada säljare. Schysst bilmekaniker också. Alltid lika trevligt att köpa eller sälja sin bil här. Supernöjd!
  • 2020-07-31
    Köpt en VW av en trevlig säljare.
    Han får många + för att han inte var pådrivande utan lät oss gå runt i lugn och ro själva. Han satt vid ett skrivbord och var tillgänglig när vi behövde honom. Uppträdde korrekt utan att vara pådrivande ”säljartyp”. Skulle nog säga att mycket var tack vare Joachim Lundqvist som jag köpte bilen.
  • 2020-07-31
    Riktigt bra bemötande och service
    Supernöjd med allt.
    Otroligt nöjd med hur smidigt allt gick och mycket bra bemötandet från säljare.
    Bra inbytesvärde och rimligt pris på bilen jag köpte.
    Köper gärna bil av er igen i framtiden.

Kommer absolut höra av mig till Sigtuna Bil nästa gång det blir aktuellt med bilbyte.
    Riktigt nöjd med allt!
    Bra inbytesvärde på bilen jag bytte in och rimligt pris på bilen jag köpte.
    Seriös och trevlig personal, även duktig verkstad.
    Bilen jag köpte funkar kanon!
    Köper gärna bil av er igen i framtiden.
    Tack!
  • 2020-07-29
    Snälla, proffesionella säljare som gjorde en affär som kändes seriös för alla parter. De jobbar med tydlig transparens
  • 2020-07-16
    Snabbt och smidigt köp av trevlig Säljare
  • 2020-07-15
    Super trevliga säljare, smidigt köp, inget att klaga på alls
  • 2020-07-14
    Väldigt trevligt och seriöst bemötande från första mailkontakten till mottagandet på plats. Är supernöjd med mitt besök som resulterade i en affär.
    Kan absolut rekommendera Sigtuna Bil och kommer med största sannolikhet återvända när det även är dags att byta ut nästa bil.
  • 2020-07-07
    Vi köpte en Mercedes. De var mycket tillmötesgående. Är dock lite förvånad över att bilen inte ännu blivit registrerad på mig. Därför blev det bara 4i st f 5.
  • 2020-07-06
    Jag köpte en begagnad polo som var i väldigt bra skick för att vara 04a. Bemötandet var toppen, väldigt serviceminded personal och en snabb och smidig affär. Det enda som gör att det inte var 5/5 var att det var ett problem med baksätet i bilen som dem inte verkade veta om. Jag tror inte dom försökte blåsa oss utan jag tror bara att de inte kollat tillräckligt noggrant (baksätet gick inte att fälla fram som det skulle). Däremot var bemötandet och servicen i relation till det felet superbra och generöst.
  • 2020-07-02
    Bra service och ärliga affärer!
  • 2020-07-02
    Lätt att få provköra, bra info om olika upplägg.
  • 2020-07-01
    Köpte bil.
    Vänligt och hjälpsamt.
    Att affären skulle gå smidigt.
    Affären gick smidigt.
  • 2020-06-26
    Snabb smidig affär utan krångel med ett trevligt bemötande och bra service. Alltid uppskattat när kunden är i focus.
    All heder år Sigtuna Bil, Daniel & Jocke
    /Nöjd kund i Falun
  • 2020-06-22
    Köpte en bil, snabbt och smidigt utan några problem! Väldigt trevlig personal!
  • 2020-06-16
    Jag köpte en begagnad ford S-max från 2010. Den var i bra skick för sin ålder och säljaren var extremt trevlig och tillmötesgående! Fixade även så man fick lite extra för sin egna bil genom att sälja den till en tredjepart som gick väldigt smidigt! De kom även och lämna/hämta bilarna.

Extremt nöjd än så länge! Rekommenderar fler att göra sina bil affärer där.
  • 2020-06-14
    Toppen! Bra service och trevligt bemötande
  • 2020-06-13
    Proffsigt bemötande och bra service genom hela bil köpet.