Sigtuna Bil

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Daniel Krogius, Alexander Sanchez, Jesper Nilsson och Peter Mårtensson hälsar er varmt välkomna!

Läs vad 210 kunder tycker om Sigtuna Bil 2

• 2021-09-20
    Snabb och smidig affär. Professionella säljare.
  • 2021-09-20
    Trevlig personal och hjälper än med alla tänkbara frågor. Vara lite tydligare med vad tillät kostar totalt och inte bara ange månads kostnaden.
  • 2021-09-19
    Jag hade inga riktiga förväntningar men blev glatt överraskade över hur service minded ett företag var. Väldigt trevlig personal och snabb återkoppling vilket uppskattas som kund, samt ett bra varierat utbud av bilar!
  • 2021-09-18
    Snabba, proffsiga och trevliga!
  • 2021-07-22
    Smidig bilaffär och tillmötesgående säljare. Fick en bra upplevelse
  • 2021-07-21
    Kanonbra hoppas jag får mina däck och ledd ramp 😂
  • 2021-07-20
    Skulle inte rekommendera att köpa bil hos Sigtuna bil. Allt kändes väldigt bra från en början med försäljning av vår bil och köp av den nya.
    Vi valde att köpa bil just här då de stoltserar med att de går igenom deras bilar på 150-200 punkter vilket, för oss, då kändes som ett säkert köp. Men så var inte fallet! Vi köpte vår 4 år gamla bil den 20/7-21 och den 9/9-21 så har handbromsen låst sig så det inte gick att köra med bilen. Efter kontakt med Sigtuna bil så lämnar vi in bilen på en verkstad som de samarbetar med och de inspekterar bilen och upptäcker då att bromsoken är HELT SLUT. De var så rostiga att mekanikern inte kunde förstå hur de kunde sälja en bil i det skicket då det är en direkt trafikfara.

Efter detta så har vi fått jaga de på Sigtuna bil för att få ett svar om vad de kommer göra. Så efter att inte fått något svar på två dagar får vi äntligen ett mail (fast vi flera gånger bett berörd person ringa oss) där det står att de inte kommer stå för kostnaden för byte av bromsoken. Så vi fick stå för detta byte själva, på en bil vi inte ens ägt i 2 mån, fast att de lovat att de kollat igenom hela bilen och med det meddelat att det inte finns några fel på den. Ingår inte bromsarna då?

Det är inte en jätte kostnad men ändå desto större kostnad för oss som privatperson än för dem som företag. Det är som någon här tidigare skrivit, "De är viktigare för dem att tjäna 500kr än att få en nöjd kund"
  • 2021-07-20
    Seriöst och pålitligt! Glatt överraskad då vi just varit hos en annan försäljare som presenterade en ofräsch bil!
  • 2021-07-20
    Trevlig säljare som gav oss tid att testa bilen. Ringt flera ggr med besked om olika saker.
  • 2021-07-19
    Jag har köpt en e-golf som ännu inte är levererad. Allt har funkat bra hittills. Väntar på att några saker ska åtgärdas på bilen. Fick bra bemötande från säljaren Alexander. Så än så länge flyter allt på som det ska.
    Köpte en bil. Trevlig och hjälpsam. Inte för på. Nöjd med allt
    Trevlig säljare, Alexander.
    I övrigt som förväntat.
  • 2021-06-24
    Utmärkt och professionellt bemötande! Saklig, tydlig och noggrann information genom hela processen. Definitivt värt att åka två svängar à 15 mil enkel väg på 1 vecka jämfört med att köpa bil hos bilhandlare i Gästrikland där jag bor. Dessutom ordnade man dubbdäck på Audi originalfälg till ett mycket bra pris.
    Köpte en Audi A6 TDI 2013.
  • 2021-06-22
    Smidig affär med inbyte. Lösningsorienterad personal!
  • 2021-06-21
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande när jag köpte min Dutcia . Förväntningarna va att hitta en bil och det gjorde jag också. Kändes som att handla av en gammal god vän.Rekomenderar gärna Sigtuna bil till andra.
  • 2021-06-21
    Förutom att jag fick betala en "registreringsavgift" på 995:- vilket inte överenskommits från början när jag betalat in handpenning för bilen, så var allt annat perfekt och dom hade gratis hemleverans av bilen inom
    Storstockholm vilket uppskattades mycket i dessa pandemitider. Bilen var mycket välvårdad och kunde köpas med garanti vilket var också uppskattat. Rekommenderas och skulle nog köpa bil där igen!
  • 2021-06-17
    Ett trevligt bemötande samt en snabb och smidig affär.
  • 2021-06-15
    Hade inte så jätte höga förväntningar när vi skulle åka dit, då det är svårt att få tag på bra bilförsäljare. Men blev väldigt bra bemötta från första stund, trevliga & lätta att ha med att göra. De hade till och med sköljt av bilen då den stod ute och var full av pollen, så den var ren & fräsch när man skulle provköra.
  • 2021-06-07
    Köp av husbil. Bra bemötande och trevlig personal.
  • 2021-06-06
    de var hjälpsamma och köpet gick enkelt och smidigt!
  • 2021-05-23
    En mycket bra upplevelse.
    Det kändes tryggt och proffsigt.
    Rekommenderas.
  • 2021-05-21
    Köpte en Ford Explorer, fick ett mycket professionellt bemötande av kunnig och hjälpsam personal. Stort tack till Daniel, vi är supernöjda med bilen!
  • 2021-05-21
    Köpt en bil och fick min bil såld till sigtuna bil. Väldigt smidigt blev bra bemött och är nöjd
  • 2021-05-16
    Köpte bil, blev trevligt bemött, förväntningen uppfylld.
  • 2021-05-16
    Köpte en Chevrolet Captiva och är väldigt nöjd med bemötandet hos personalen. Allt bara positivt👍
  • skrev om Sigtuna Bil
    2021-05-11
    Köpte en bil helt ockej .Det var som vi kommit överens om.. Kan helt enkelt rekommendera dom.
  • 2021-05-07
    Bra kundkontakt, snabb köp, prisvärd bil,
    Skulle rekommendera dem till andra.
  • 2021-04-27
    Säljare förstod behov och var väldigt service minded. Bra pris! Inget alls att klaga på. Kan varmt rekommendera!
  • 2021-04-12
    Köpte min BMW här och fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande hela vägen. De såg till att åtgärda de skönhetsfel som fanns på bilen och var duktiga på att återkoppla när jag hörde av mig. Hade en bra magkänsla hela bilaffären igenom. Kan varmt rekommendera!
  • 2021-04-09
    Köpte en mb cla
    Blev mycket väl bemött
    Förväntningarna överträffade miig
    Sammanfattning upplevelsen var toppen
  • 2021-04-01
    Köpte bil .Mycket bra bemötande företaget levde upp till mina förväntningar kan tänka mej att handla där igen
  • 2021-04-01
    Köpte en bättre begagnad bil. Bra bemötande, ärlig säljare som fixade det som behövde fixas. Jag är nöjd.
  • 2021-03-30
    Sigtuna Bil köpte min bil som jag hade utlagd på Blocket. Ett rimligt pris och den mest smidiga bilförsäljning jag gjort. Betalning direkt och upphämtad bil nästa dag!
  • 2021-03-17
    Köpt bil, trevlig och kunnig personal som hade bra svar på mina frågor
  • 2021-03-03
    Köpte en Toyota Yaris och är väldigt nöjd med bilen samt bemötandet och servicen från Sigtuna bil
  • 2021-02-26
    Kunde man ge 0 i betyg hade jag gjort det

Kräks lite i munnen när jag tänker på det!

Uselt bemötande som ändå tycktes räddas upp. Trodde jag.... en sak är säker. Tro aldrig på en bilförsäljares ord. Se till att få allt på pränt. Muntliga löften gäller inte här inte. Dessa killar är mer måna om att spara in en 500-lapp än att se till att kunden blir nöjd. Aldrig mera Sigtuna bil. Ordet är spritt!
    Mvh Emma
    Hej Emma,
    Tack för din recension!
    Väldigt tråkigt att det har blivit som de har blivit. Vi på Sigtuna Bil har varit väldigt tillmötesgående gällande detta ärende med servicen som vi utlovade till dig hos oss på Sigtuna Bil. Dock valde du att inte godta detta som även skrevs i köpeavtalet att vi på Sigtuna Bil skulle serva bilen kostnadsfritt för din del när det väl var dags.
    Du ville serva bilen hos någon annan verkstad istället för vår och följde då alltså ej det vi kom överens om.
    Sedan valde du att ta detta vidare till ARN och vi erbjöd fortfarande att serva bilen kostnadsfritt för din del hos oss i vår verkstad som du totalt nekade.
    Nu fick vi beslut ifrån ARN där även dom meddelar att vi har varit väldigt tydliga och tillmötesgående att vi servar er bil kostnadsfritt för er del hos oss på Sigtuna Bil som ni fortfarande nekar!
    Vi har gjort allting rätt enligt konstens alla regler.
    Med vänliga hälsningar,
  • 2021-02-23
    Köpte bil. Jättesnabbt svar på Mailkonversation på en bilförfrågan och lika bra service på plats. Snabbare, proffsigare och enklare bilköp än vad jag hade förväntat mig. Jättebra Säljare👏🏼
  • 2021-02-14
    Mycket trevligt bemötande och god service. Mycket kunnig säljare. Tack från en nöjd kund 😁
  • 2021-01-31
    Utmärkt service och trevligt bemötande
  • 2021-01-22
    Underbar personal!! Och fick med mig en grym bil hem! Kommer alltid köpa mina billar där!!!
  • 2021-01-19
  • 2021-01-17
    Köpte en fin begagnad bil. Bra service, både i telefon innan besöket och vid själva besöket. Trevlig personal. Smidig affär.
  • 2021-01-17
    Trevlig, hjälpsam bemötande av alla.
  • 2021-01-17
    Väldigt nöjd med bilaffären! Trevligt bemötande ! Seriöst företag! Topp!
  • 2021-01-15
    Trevligt kundbemötande och fixar de mesta:)!
  • 2020-12-03
    Inga konstigheter, trevligt bemött och väldigt tillmötesgående.
  • 2020-12-02
    Köpte bil, trevlig bemötande, levde upp till deras rykte, unga killar som vet vad de gör! Älskar bilen! Köper garanterat därifrån nästa gång med! God kaffe också!
  • 2020-11-25
    Jag var intresserad av en begagnad bil och blev kunnigt bemött av säljaren. Blev bra lotsad genom säljprocessen och har nu en ”ny” bil.
    Hej Kristina,
    Tack för din rekommendation!
    Liten fundering kring att du har skrivit en väldigt positiv recension om oss att du var nöjd med ditt köp och bemötande, men att du endast la 2 av 5?
    Var det av någon speciell anledning ? :)

Med vänliga hälsningar
  • 2020-11-22
    jag köpte bil hos er, med min bil som ombyte.
    Jag blev otroligt bra bemött och det kändes redan då som en väldigt seriös bilfirma.
    Jag hade förväntningarna om att få byta bil men en schysst deal.

sammanfattningsvis tycker jag att hela upplevelsen va kanon, bästa bilfirma jag köpt bil ifrån utan tvekan! 4,5 av 5 i betyg.
  • 2020-11-17
    Mitsubishi bil. Jag blev bemött helt helt fantastiskt, mycket över min förväntan! Jag blev glad och kände mig trygg med mitt köp.