Sigtuna Bil

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Joachim Lundqvist, Daniel Krogius och Faraz Somand hälsar er varmt välkomna!
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 117 kunder tycker om Sigtuna Bil

• Eva R

2020-05-18

Eva R skrev om Sigtuna Bil
    Proffsigt och trevligt bemötande när vi köpte bil av dem. Läs mer
  • 2020-05-17

Lisa R skrev om Sigtuna Bil
    Jag är mycket tacksam för den professionella hjälp och bra bemötande jag fick hos Sigtuna bil! Uppskattade deras ärlighet och guidande för vilken bil som passade mig bäst efter mina behov. Supernöjd med både bil och service, rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-05-11

Erik B skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig och tillmötesgående personal.
    Uppfattade dem som ärliga och uppriktiga, inga hetsiga säljare.

Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-04

Ramires A skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig bemötande 😋 fick kaffe och bulle och vatten så trevlig faraz hälsningar Albuquerque och Hugo från USA Läs mer
  • 2020-05-02

Jens Raymond B skrev om Sigtuna Bil
    Professionellt bemötande och engagemang! Hög servicenivå och lösningsorieterade Läs mer
  • 2020-04-24

Fredrik M skrev om Sigtuna Bil
    Kunniga, trevliga och ser till kundens bästa! Läs mer
  • 2020-04-24

Mats Anders W skrev om Sigtuna Bil
    Mycket bil för pengarna men lite segdragen budgivning Läs mer
  • 2020-04-23

Javad Danesh E skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en golf och jag är trivs.
    Tack Läs mer
  • 2020-04-21

Lena W skrev om Sigtuna Bil
    Har köpt en bil hos Sigtuna Bil, och det var en snabb och smidig affär. Lite extra väntan då det var andra kunder som kom emellan.
    Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-04-21

Ove J skrev om Sigtuna Bil
    Jag bytte in min bil och köpte en ny. Allt gick smidigt hela vägen. Bra hjälp och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-04-17

Maria B skrev om Sigtuna Bil
    Bara positivt bemötande, enkelt bilägare byte. Servicen var över mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-09

Joakim S skrev om Sigtuna Bil
    Ruskigt bra service bra personal Läs mer
  • 2020-03-20

Johan L skrev om Sigtuna Bil
    Köpte ny bil och bytte in min gamla, gici hur smidigt som helst. Väldigt bra och kunnkng personal. Läs mer
  • 2020-03-10

Anders A skrev om Sigtuna Bil
    Superbra bemötande o engagemang! Läs mer
  • 2020-03-07

Marit B skrev om Sigtuna Bil
    Vi köpte en begagnad bil. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och hjälpsam och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2020-02-27

Susanne W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte min Honda Civic o blev mycket bra bemött. Trevlig personal. Kan rekommendera andra att köpa bil här. Mycket nöjd med mitt köp 😊 Läs mer

Angelica L skrev om Sigtuna Bil
    Vi har hos Sigtuna bil lämnat in vår bil på service och reparation. Supernöjd med allt ifrån bemötande till omhändertaget av bilen. Proffsig och kunnig personal som tar hand om sina kunder. Läs mer

Fredrik E skrev om Sigtuna Bil
    Fick bilen servar och dammasken bytt till Drivknuten är Supernöjd Läs mer

Philip S skrev om Sigtuna Bil
    Toppen! Alltid blivit bra bemött på Sigtuna bil, Snabbt och smidig affär fick svar på alla mina jobbiga frågor.
    kommer utan tvekan handla av dom igen Läs mer
  • 2020-02-25

Catrin H skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil av detta företag. Jag blev vänligt bemött och det gjordes en smidig affär. Förväntningarna var stora då jag reste genom Sverige för denna bil. Så ville ju att den skulle vara i det skick som det påstods, och det var den!.
    Känns som en bra firma att ha och göra med. Hoppas att samma goda bemötande fortsätter i fall man skulle få något problem med den nyinköpta bilen.
    Men än så länge jätte nöjd! Läs mer
  • 2020-02-24

Jan-erik J skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en beg Dodge och blev bemött på ett mycket bra sätt personligt o avslapnat. I och med att Sigtuna bil låg nära Stockholm hade vi farhågor om att försäljarna skulle vara nochalanta.men de var dom inte utan tillmötesgående o trevliga.Så vi rekommenderar verkligen Sigtuna Bil. Läs mer
  • 2020-02-23

Ulrika H skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Skoda Fabia hos Sigtuna bil. Jag blev mycket väl bemött, säljaren Daniel var väldigt tillmötesgående och hjälpsam! Läs mer
  • 2020-02-23

Katarina L skrev om Sigtuna Bil
    Fantastisk service. Kommer garanterat tillbaka. Läs mer
  • 2020-01-23

Kenneth E skrev om Sigtuna Bil
    Bra och trevliga försäljare som engagerade sig i vår affär och fick oss att känna oss omhändertagna. Läs mer
  • 2020-01-23

Atania M skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär. Bra bemötande Läs mer
  • 2020-01-21

Lars-gunnar A skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en bil affären gick smidigt med leverans på utlovad dag samt trevligt bemötande inget att klaga på kan rekommendera Sigtuna bil Läs mer
  • 2019-12-30

Morgan E skrev om Sigtuna Bil
    Trevliga säljare, snygg och fräsch bilhall! Läs mer
  • SHAHRYAR KHAN B

2019-12-18

SHAHRYAR KHAN B skrev om Sigtuna Bil
    Är VÄLDIGT nöjd samt trygg med servicen som jag fick av säljaren (Daniel Krogius) och även en PERFEKT verkstads servicen som mekanikern (Morgan) hjälpte till med!!!
    Jag kommer utan tveka att gå till samma personer vid nästa bilköp, är verkligen nöjd med all hjälp jag fått, även bemötande var 5 av 5 stjärnor.
    Jag rekommenderar starkt Sigtuna Bil, speciellt om man vill känna sig trygg och säker vid bilköp och få en ordentlig verkstad service. Härliga grabbar!!! Läs mer

Filip Bjuvlid K skrev om Sigtuna Bil
    Helt okej säljare. Väldigt på med att välja er finansiering istället för ens egen. Och när man valde sin egen blev han nästan sur. Läs mer
    2019-11-29 Sigtuna Bil svarar Filip Bjuvlid K
    Hej Filip,
    Tack för din recension.
    Gällande finansiering ville vi bara hjälpa till eftersom våran finansiering från våran bank gav bättre villkor än vad din privata bank hade angivit till dig. Självklart har man ett val själv att välja, men vi är väldigt mån om att våra kunder ska få en smidig och en korrekt affär med rätt finansiering som resulterar i en bra bilaffär!
    Mvh Sigtuna Bil

Thomas K skrev om Sigtuna Bil
    Citroen berlingo mycket bra service och trevlig personal
    Kunde mycket historik om bilen jag köpte Läs mer

Sven Ingvar H skrev om Sigtuna Bil
    Riktigt positivt och trevligt att köpa bil hos Sigtuna bil. Tycker att det är ett seriöst företag med bra bemötande och de känns ärliga. Mycket fin bil också. Tack så mycket! /Ingvar 😀 Läs mer
  • Therese Cecilia V T

2019-11-04

Therese Cecilia V T skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min bil till Sigtuna Bil. Bra bemötande och pengar in på kontot samma dag.
    Snabb och smidig affär helt utan krångel. Läs mer
  • 2019-10-18

Nadja K skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en bil.
    Otroligt bra !
    Att få hjälp att välja rätt bil ut efter det jag sa,
    Ja de levde upp till de!
    Jätte bra service och rekomenderar att köpa bil där ! Läs mer
  • 2019-10-17

Erik H skrev om Sigtuna Bil
    Toppen service från grabbarna på Sigtuna Bil!! Hjälpte mig med alla frågor och dom var väldigt noga med att jag skulle känna mig trygg i mitt bilköp. Mitt nästa bilköp är garanterat hos er!! Läs mer
  • 2019-10-17

Daniel J skrev om Sigtuna Bil
    Otroligt trevligt bemötande, hälsade direkt när man kom in i hallen! Erbjöd kaffe och vatten som är ett stort plus. Kände mig väldigt viktig i detta bilköp. Kan starkt rekommendera Sigtuna Bil Läs mer
  • Emma G

2019-10-17

Emma G skrev om Sigtuna Bil
    I mitt köp av en Honda CR-V var det tre säljare inblandade. Förvånande i mitt tycke och servicen på detta ställe tillfredsställde inte mitt tycke. Som tur var, för deras skull, var det ju bilen jag var sugen på och inte dem. De kunde inte pruta en spänn trots att en av de tre säljarna öppnade upp för, och tog gärna emot ett bud, sa han. Han kontrade med att ”skicka med vinterdäcken” som var begagnade och redan låg i bilen vid provkörningen. Enligt honom tid de 3.000kr för vinterdäck, som tillhör bilen. Mycket lustigt säljknep. Det stod heller inte i annonsen.
    De kompenserade med en fri service och lite garanti.

Det är helt klart den ”lustigaste” bilaffären jag gjort någonsin.

Som tur är går bilen bra👍 Läs mer
    2019-10-17 Sigtuna Bil svarar Emma G
    Hej Emma,
    Vad tråkigt och märkligt att du har gett oss detta betyg?
    I början pratade du och jag gällande bilen och vi kom överens om att ni skulle komma till oss och kika på denna bil. När ni var på plats kunde jag tyvärr ej hjälpa er då jag var upptagen med att hjälpa en annan kund så min kollega fick hjälpa er. Vi erbjud vinterhjul samt 1 års garanti för full prislapp då det var väldigt högt tryck på denna bil.Sedan vart det miss kommunikation mellan mig och kollegan så jag tog tag i detta vidare och kompenserade er med en fri service samt 2 års garanti. Detta blev du väldigt nöjd med Emma och tackade så mycket för den fina kompensationen och när vi avslutade samtalet var du väldigt nöjd så som vi uppfattade det.
    Vid leverans kunde jag ej vara på plats då jag var ledig så att min kollega fick hjälpa er och leverera er nya bil.
    Det var endast en säljare inblandad i denna affär och det var jag, ni fick endast hjälp utav 2 andra säljare medans jag var upptagen.
    Tack för din Reco bedömning!
    Mvh Sigtuna Bil
  • 2019-10-16

Markus R skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande, man kände sig som en viktig kund. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2019-10-01

Kristina L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte min allra första bil hos Sigtuna Bil och kunde inte vara mer nöjd! Fick hjälp med precis allt och väldigt bra bemött, hade inte kunnat önska mig en bättre upplevelse! Läs mer
  • 2019-10-01

Annette B skrev om Sigtuna Bil
    Bra kundbemötande och god servicekänsla. Smidig affär. Läs mer
  • 2019-09-18

Björn O skrev om Sigtuna Bil
    Smidig affär Läs mer
  • 2019-09-14

Oranuch L skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt bra service och snabba på att fixa klart bilen för avhämtning.
    Jag är väldigt nöjd med mitt köp hos dom Läs mer
  • 2019-09-14

Tuula D skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil. Blev bra och trevligt bemött. Läs mer
  • 2019-08-23

Sophie J skrev om Sigtuna Bil
    Köpte min första egna bil, trevlig service, brutalt ärligt o öppet. Medmänskligt!
    Hade inga förväntningar då ja tidigare bemött folk på bilfirmor som jag tyckte var oprofessionella och oseriösa.
    Detta var något utöver mina förväntningar!
    Kanon bra!! Så nöjd Läs mer
  • 2019-08-21

Pär-Gustav T skrev om Sigtuna Bil
    Köpte bil
    Bra bemötande
    Levde upp till mina förväntningar.
    Bra smidig affär. Läs mer
  • Olof L

2019-08-03

Olof L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en bil, allt var bra men bilen var inte helt enligt beskrivning! Läs mer
  • 2019-08-01

Renata B skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en fin bil för bra pris!
    Jätte trevlig personal och bra upplevelse.
    Tycker det gick ganska smidigt. Läs mer
  • 2019-08-01

David W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte bil.. trevligt bemötande Läs mer
  • Simon A

2019-07-18

Simon A skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt seriösa och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-16

Henrik H skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande vid köp av begagnad bil, men totalt underbemannade och allt för lång väntetid för att få göra affär.

Dessutom för tidigt att ge något omdöme, eftersom det är först när man vet hur en eventuell reklamation blir bemött, som man kan ge ett omdöme.

Återkommer gärna med ett svar om ett par månader, men hittills övervägande positivt! Läs mer
  • 2019-07-14

Emma S skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en golf gti. Bemötandet var mycket bra och jag kände mig trygg i all hjälp inför köpet. Allt var positivt!😊 Läs mer

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad