Sigtuna Bil

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Joachim Lundqvist, Daniel Krogius och Faraz Somand hälsar er varmt välkomna!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör: 10:00-14:00
Sön: 11:00-14:00

Läs vad 89 kunder tycker om Sigtuna Bil

Filip Bjuvlid K skrev om Sigtuna Bil
    Helt okej säljare. Väldigt på med att välja er finansiering istället för ens egen. Och när man valde sin egen blev han nästan sur. Läs mer

Thomas K skrev om Sigtuna Bil
    Citroen berlingo mycket bra service och trevlig personal
    Kunde mycket historik om bilen jag köpte Läs mer

Sven Ingvar H skrev om Sigtuna Bil
    Riktigt positivt och trevligt att köpa bil hos Sigtuna bil. Tycker att det är ett seriöst företag med bra bemötande och de känns ärliga. Mycket fin bil också. Tack så mycket! /Ingvar 😀 Läs mer
  • Therese Cecilia V T

2019-11-04

Therese Cecilia V T skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min bil till Sigtuna Bil. Bra bemötande och pengar in på kontot samma dag.
    Snabb och smidig affär helt utan krångel. Läs mer
  • 2019-10-18

Nadja K skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en bil.
    Otroligt bra !
    Att få hjälp att välja rätt bil ut efter det jag sa,
    Ja de levde upp till de!
    Jätte bra service och rekomenderar att köpa bil där ! Läs mer
  • 2019-10-17

Erik H skrev om Sigtuna Bil
    Toppen service från grabbarna på Sigtuna Bil!! Hjälpte mig med alla frågor och dom var väldigt noga med att jag skulle känna mig trygg i mitt bilköp. Mitt nästa bilköp är garanterat hos er!! Läs mer
  • 2019-10-17

Daniel J skrev om Sigtuna Bil
    Otroligt trevligt bemötande, hälsade direkt när man kom in i hallen! Erbjöd kaffe och vatten som är ett stort plus. Kände mig väldigt viktig i detta bilköp. Kan starkt rekommendera Sigtuna Bil Läs mer
  • Emma G

2019-10-17

Emma G skrev om Sigtuna Bil
    I mitt köp av en Honda CR-V var det tre säljare inblandade. Förvånande i mitt tycke och servicen på detta ställe tillfredsställde inte mitt tycke. Som tur var, för deras skull, var det ju bilen jag var sugen på och inte dem. De kunde inte pruta en spänn trots att en av de tre säljarna öppnade upp för, och tog gärna emot ett bud, sa han. Han kontrade med att ”skicka med vinterdäcken” som var begagnade och redan låg i bilen vid provkörningen. Enligt honom tid de 3.000kr för vinterdäck, som tillhör bilen. Mycket lustigt säljknep. Det stod heller inte i annonsen.
    De kompenserade med en fri service och lite garanti.

Det är helt klart den ”lustigaste” bilaffären jag gjort någonsin.

Som tur är går bilen bra👍 Läs mer
    2019-10-17 Sigtuna Bil svarar Emma G
    Hej Emma,
    Vad tråkigt och märkligt att du har gett oss detta betyg?
    I början pratade du och jag gällande bilen och vi kom överens om att ni skulle komma till oss och kika på denna bil. När ni var på plats kunde jag tyvärr ej hjälpa er då jag var upptagen med att hjälpa en annan kund så min kollega fick hjälpa er. Vi erbjud vinterhjul samt 1 års garanti för full prislapp då det var väldigt högt tryck på denna bil.Sedan vart det miss kommunikation mellan mig och kollegan så jag tog tag i detta vidare och kompenserade er med en fri service samt 2 års garanti. Detta blev du väldigt nöjd med Emma och tackade så mycket för den fina kompensationen och när vi avslutade samtalet var du väldigt nöjd så som vi uppfattade det.
    Vid leverans kunde jag ej vara på plats då jag var ledig så att min kollega fick hjälpa er och leverera er nya bil.
    Det var endast en säljare inblandad i denna affär och det var jag, ni fick endast hjälp utav 2 andra säljare medans jag var upptagen.
    Tack för din Reco bedömning!
    Mvh Sigtuna Bil
  • 2019-10-16

Markus R skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande, man kände sig som en viktig kund. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2019-10-01

Kristina L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte min allra första bil hos Sigtuna Bil och kunde inte vara mer nöjd! Fick hjälp med precis allt och väldigt bra bemött, hade inte kunnat önska mig en bättre upplevelse! Läs mer
  • 2019-10-01

Annette B skrev om Sigtuna Bil
    Bra kundbemötande och god servicekänsla. Smidig affär. Läs mer
  • 2019-09-18

Björn O skrev om Sigtuna Bil
    Smidig affär Läs mer
  • 2019-09-14

Oranuch L skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt bra service och snabba på att fixa klart bilen för avhämtning.
    Jag är väldigt nöjd med mitt köp hos dom Läs mer
  • 2019-09-14

Tuula D skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil. Blev bra och trevligt bemött. Läs mer
  • 2019-08-23

Sophie J skrev om Sigtuna Bil
    Köpte min första egna bil, trevlig service, brutalt ärligt o öppet. Medmänskligt!
    Hade inga förväntningar då ja tidigare bemött folk på bilfirmor som jag tyckte var oprofessionella och oseriösa.
    Detta var något utöver mina förväntningar!
    Kanon bra!! Så nöjd Läs mer
  • 2019-08-21

Pär-Gustav T skrev om Sigtuna Bil
    Köpte bil
    Bra bemötande
    Levde upp till mina förväntningar.
    Bra smidig affär. Läs mer
  • Olof L

2019-08-03

Olof L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en bil, allt var bra men bilen var inte helt enligt beskrivning! Läs mer
  • 2019-08-01

Renata B skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en fin bil för bra pris!
    Jätte trevlig personal och bra upplevelse.
    Tycker det gick ganska smidigt. Läs mer
  • 2019-08-01

David W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte bil.. trevligt bemötande Läs mer
  • SIMON A

2019-07-18

SIMON A skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt seriösa och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-16

Henrik H skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande vid köp av begagnad bil, men totalt underbemannade och allt för lång väntetid för att få göra affär.

Dessutom för tidigt att ge något omdöme, eftersom det är först när man vet hur en eventuell reklamation blir bemött, som man kan ge ett omdöme.

Återkommer gärna med ett svar om ett par månader, men hittills övervägande positivt! Läs mer
  • 2019-07-14

Emma S skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en golf gti. Bemötandet var mycket bra och jag kände mig trygg i all hjälp inför köpet. Allt var positivt!😊 Läs mer
  • 2019-06-30

Erika B skrev om Sigtuna Bil
    Det var första gången jag köpte en egen bil och jag fick ett sånt bra bemötande av personalen som fanns på plats, kunde inte bli bättre än det blev. Är supernöjd! Läs mer
  • 2019-06-30

Håkan S skrev om Sigtuna Bil
    Mycket trevlig personal och hjälp med att
    Transportera mej och min fru till våra bostad
    Och inte minst med att Transportera hem bilen som vi hade köpt
    Mvh Håkan Sjökvist
    Bra jobbat Läs mer
  • Yulian Sanchez O

2019-06-30

Yulian Sanchez O skrev om Sigtuna Bil
    Bra och snabbt med trevligt bemötande. Läs mer
  • Ahmed J

2019-06-30

Ahmed J skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt bra firma, bra personal och bra bilar.
    Är väldigt nöjd med min nya bil👌 rekommenderar starkt Läs mer
  • 2019-06-28

Rickard N skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en BMW 325D Touring M Sport med inbytes bil!
    Bra kund bemötande, ärliga och otroligt hjälpsamma att lösa en bra affär för mig som kund.
    Stort tack till er Daniel och Ludvig för all hjälp.
    Kommer rekommendera er och troligen blir även nästa bil från er! Läs mer
  • 2019-06-06

Anna-Karin E skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Nissan och är än så länge jättenöjd!
    Snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2019-06-01

Toni Petteri V skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och bra affär! Trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-27

Jonas Martin Axel E skrev om Sigtuna Bil
    Bra priser och trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-15

Tobias E skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en skoda, som de var väldigt hjälp samma med. Är en väldigt bra personal och ligger bra till. Läs mer
  • 2019-05-15

Dan H skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil. Säljaren var tydlig med information, trevligt bemötande. Samma vid hämtning av bil så var de närvarande, service minded. Affären kändes bra. Läs mer
  • Demi R

2019-05-15

Demi R skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bra bil, jätte bra tjänst, och jag återkommer att köpa min nästa bilen också Läs mer
  • 2019-05-08

Inger Anna Cristina I skrev om Sigtuna Bil
    Mycket nöjd med försäljning av våran bil. Pengarna snabbt in på kontot och hämtning av bilen av en trevlig kille Läs mer
  • 2019-05-08

Johan L skrev om Sigtuna Bil
    Daniel återkopplade och vi hade en bra dialog på mail och telefon.
    Det som skulle åtgärdas på bilen åtgärdades.
    Snabbt avslut av bilaffären.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-04-29

TIM S skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär, Trevlig personal och väldigt seriösa med det dom gör. Väldigt nöjd med bilen och rekommenderar Sigtuna bil starkt! Läs mer
  • 2019-04-29

AIRF T skrev om Sigtuna Bil
    Jag tycker att den är riktigt oseriösa folk som jobbar där. Jag kollade på en annons på en bil som dem hade ute för försäljning Toyota Auris för 144 990 åkte till dem och såg att den hade ändrat priser på skylten på bilen till 159 900 och den var riktigt otrevligt när jag påpekade att priser var fel. Jag försökte prata med dem men dem försökte gå ifrån mig och så att dem inte hade tid. Dem försöker ha en fin fasad men dem är riktiga fulingar som jobbar där. Rekommenderar inte någon att köpa bil där Läs mer
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Hej Airf, det var väldigt tråkigt att bli tilldelad denna recension och att du upplevt det så.
    Det var jag själv som jobbade och tog emot er i söndags.

Vi hade två Toyota auris till salu, en från 2014 på 6.400 mil för 144.900:- och en från 2015 på 1.600 mil. Den senare blev det fel i annonssystemet på och resultatet var att den prissattes till samma pris som den äldre bilen.

Detta förklarade jag för er och bad om ursäkt för,
    Ni var inte ensamma om att notera bilens alldeles för låga pris, 9st olika kunder ville köpa bilen på mindre än 2 timmar.
    Bilens marknadsmässiga pris var 174.900:- och den kom ut för 144.900:-.

Vi erbjöd er att köpa bilen för 159.900:-för att kompensera för att ni tagit er till vår anläggning men då hävdade ni att bilen var krockad och tänkte inte betala mer än 144.900:- vilket var en omöjlighet för oss.

Det är självklart tråkigt och beklagligt men vi kan tyvärr inte styra över ett systemfel.

Hoppas ni hittar en bil som passar er och önskar ni så tar vi gärna fram en bil som gör det!

Med vänliga hälsningar Jesper på Sigtuna bil.
    2019-04-29 AIRF T svarar Sigtuna Bil
    Jag bjöd 155000 för bilen inte 144 900 som du påstår. Jag sa att bilen har varit krockade men att det inte gjorde nåt men det jag tog upp det för att fråga om ni visste om det var ett stor krock jag tog inte upp det för dra ner på priset men du ville inte lyssna på oss för det fanns andra kunder som du prioritera mer än oss tyvärr.
    Jag vet inte hur du kan tycka att du var trevligt mot oss. Jag har varit på många bilhandlare och eran bemötande var under all kritik jag tycker att det är något ni borde jobba på. Jag har aldrig blivit så dåligt bemöt någon annanstans
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Tyvärr upplevde / upplever jag att kommunikationen och förståelsen mellan varandra var och är bristfällig.
    Vi prioriterade er direkt när ni kom in och hälsade er välkomna, vi förklarade situationen med systemfelet och bad om ursäkt för detta samt att vi då delgav er vilket pris ni kunde köpa bilen för (159.900) men det räckte inte för er.

Det stämmer att vi hade flera sällskap i hallen under tiden ni var här, men när ni inte ville göra affär var vi tvungna att hjälpa de andra sällskapen.

För att försöka förtydliga detta så ber jag och vi på Sigtuna bil återigen om ursäkt för detta missförstånd och vi hjälper er gärna med att hitta en annan bil,

Med vänliga hälsningar Jesper
    2019-04-29 AIRF T svarar Sigtuna Bil
    Det är meningslös att ta det vidare med er för ni verkar ha lite svårt att förstå vad det brister som eran företag har, jag fick jaga er för att kunna ställa fråga till er ni behöver inte ta det på fel sätt men det är för eran skulle jag har upp det för att ni ska kunna förbättra er för eran skulle och företagens skull. Du ber om ursäkt men det behöver du inte göra för eran ursäkt hjälper inte mig med känslan jag fick av er när jag var oss er. Hoppas att ni tar in kritiken och förbättra er. Jag gjorde ett misstag att åka till er för att köpa en bil Jag gör inte om det så tack men nej tack jag vill inte ha hjälp att hitta bil.
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Vi tackar för kritiken och önskar dig lycka till!
  • 2019-04-19

Manora P skrev om Sigtuna Bil
    Jätte bra och seriös bilfirma. Hjälpte oss å hitta en rätt bil till oss och vi är super nöjda. Kan varmt rekommendera Sigtuna Bil och vi är garanterad återkommande Läs mer
  • 2019-04-18

Robert S skrev om Sigtuna Bil
    Mycket trevliga killar. Man får en jätte bra service hos dom. Läs mer
  • FANNY S

2019-04-18

FANNY S skrev om Sigtuna Bil
    Man får lite mindre än om man säljer bilen provat men man slipper väldigt mycket arbete. Dom löser alla papper, lån och hämtar den. Super skönt! Läs mer
  • 2019-04-17

Lorenzo C skrev om Sigtuna Bil
    Jag har köpt en bil. Mycket bra service och support. Tack Läs mer
  • 2019-03-31

TOMAS T skrev om Sigtuna Bil
    Jag blev kontaktad av Jesper på Sigtuna Bil som sett min bilannons på Blocket. I samtalet bekräftade jag att uppgifterna i annonsen överensstämmer med verkligheten. Mitt "sista" pris accepterades och pengarna var på kontot inom en timme! Vi kom överens om lämplig leveransdag och helt enligt planering kom deras trevliga personal (Faraz) för att hämta bilen. En snabb översyn gjordes och det bekräftades på plats att den motsvarade deras förväntningar. Ägarbytet utfördes digitalt och nycklarna överlämnades. Jag rekommenderar absolut detta företag. Tänk att en bilaffär kan vara så snabb, smidig och enkel! Läs mer
  • 2019-03-29

Ali S skrev om Sigtuna Bil
    Quick business. Timely payment. Very good service!! Läs mer
  • KENNY E

2019-03-25

KENNY E skrev om Sigtuna Bil
    Blev kontaktad av en säljare som vill köpa min bil. När jag kontaktade dom så hade dom helt plötsligt ändrat sig! Kändes väldigt oseriöst och jag skulle aldrig i mitt liv köpa eller sälja en bil till dessa nu när jag vet! Läs mer
    2019-03-26 Sigtuna Bil svarar KENNY E
    Goddag Kenny!
    Tråkigt att du känner så.

Dock var det så att vi lämnade ett bud som du valde att tacka nej till och sedan kontaktade du oss cirka 1 månad senare och ville sälja bilen för det vi erbjöd då, tyvärr kan vi inte garantera samma pris som vi gjorde för 1 månad sen då vi köper ungefär 50 bilar / månad.
    I detta fall köpte vi en motsvarande bil samma dag som du tackade nej till vårt bud.

Våra inköpare vill såklart alltid köpa bilar eftersom det är deras jobb men tyvärr kan marknaden skifta när det går 1 månad mellan värderingarna och det är ingenting vi råder över.

Om du önskar en ny värdering är du varmt välkommen!
    2019-05-20 KENNY E svarar Sigtuna Bil
    Detta är inte riktigt vad som hände och ni har inte heller svarat på mina samtal eller mail i efterhand. Gör om, gör rätt!
    MARIA E gillar detta
  • 2019-03-15

Berit S skrev om Sigtuna Bil
    Supernöjd med min bilaffär, en Skoda Fabia. Trevliga unga säljare som var hjälpsamma och kunniga. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • KRISTOFFER S

2019-03-14

KRISTOFFER S skrev om Sigtuna Bil
    snabb och smidig affär trevlig personal! Läs mer
  • Jan H

2019-03-07

Jan H skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär.
    Väldigt nöjd med tillvägagångssätt och bemötande. Läs mer
  • Sam S

2019-03-06

Sam S skrev om Sigtuna Bil
    De va så smidigt pengarna va redan på kontot innan vi en skrev nå kontrakt eller nått. Trygg och bra affär. Rekommendera detta strakt.
    Med vänlig hälsning
    Sam Läs mer
  • 2019-03-06

Camilla Brännström skrev om Sigtuna Bil
    Kanonbra service, supertrevlig personal. Fantastiskt snabb o smidig affär. Jag kan varmt rekommendera Sigtuna Bil. Läs mer
  • Kent L

2019-02-12

Kent L skrev om Sigtuna Bil
    Lätta att ha och göra med. Dom håller vad dom lovar. Läs mer

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad