Sigtuna Bil

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Joachim Lundqvist, Daniel Krogius och Faraz Somand hälsar er varmt välkomna!
Öppet just nu

Läs vad 70 kunder tycker om Sigtuna Bil

• SIMON A

2019-07-18

SIMON A skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt seriösa och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-16

Henrik H skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande vid köp av begagnad bil, men totalt underbemannade och allt för lång väntetid för att få göra affär.

Dessutom för tidigt att ge något omdöme, eftersom det är först när man vet hur en eventuell reklamation blir bemött, som man kan ge ett omdöme.

Återkommer gärna med ett svar om ett par månader, men hittills övervägande positivt! Läs mer
  • 2019-07-14

Emma S skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en golf gti. Bemötandet var mycket bra och jag kände mig trygg i all hjälp inför köpet. Allt var positivt!😊 Läs mer
  • 2019-06-30

Erika B skrev om Sigtuna Bil
    Det var första gången jag köpte en egen bil och jag fick ett sånt bra bemötande av personalen som fanns på plats, kunde inte bli bättre än det blev. Är supernöjd! Läs mer
  • 2019-06-30

Håkan S skrev om Sigtuna Bil
    Mycket trevlig personal och hjälp med att
    Transportera mej och min fru till våra bostad
    Och inte minst med att Transportera hem bilen som vi hade köpt
    Mvh Håkan Sjökvist
    Bra jobbat Läs mer
  • Yulian Sanchez O

2019-06-30

Yulian Sanchez O skrev om Sigtuna Bil
    Bra och snabbt med trevligt bemötande. Läs mer
  • Ahmed J

2019-06-30

Ahmed J skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt bra firma, bra personal och bra bilar.
    Är väldigt nöjd med min nya bil👌 rekommenderar starkt Läs mer
  • 2019-06-28

Rickard N skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en BMW 325D Touring M Sport med inbytes bil!
    Bra kund bemötande, ärliga och otroligt hjälpsamma att lösa en bra affär för mig som kund.
    Stort tack till er Daniel och Ludvig för all hjälp.
    Kommer rekommendera er och troligen blir även nästa bil från er! Läs mer
  • 2019-06-06

Anna-Karin E skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Nissan och är än så länge jättenöjd!
    Snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2019-06-01

Toni Petteri V skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och bra affär! Trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-27

Jonas Martin Axel E skrev om Sigtuna Bil
    Bra priser och trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-15

Tobias E skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en skoda, som de var väldigt hjälp samma med. Är en väldigt bra personal och ligger bra till. Läs mer
  • 2019-05-15

Dan H skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil. Säljaren var tydlig med information, trevligt bemötande. Samma vid hämtning av bil så var de närvarande, service minded. Affären kändes bra. Läs mer
  • Demi R

2019-05-15

Demi R skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bra bil, jätte bra tjänst, och jag återkommer att köpa min nästa bilen också Läs mer
  • 2019-05-08

Inger Anna Cristina I skrev om Sigtuna Bil
    Mycket nöjd med försäljning av våran bil. Pengarna snabbt in på kontot och hämtning av bilen av en trevlig kille Läs mer
  • 2019-05-08

Johan L skrev om Sigtuna Bil
    Daniel återkopplade och vi hade en bra dialog på mail och telefon.
    Det som skulle åtgärdas på bilen åtgärdades.
    Snabbt avslut av bilaffären.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-04-29

TIM S skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär, Trevlig personal och väldigt seriösa med det dom gör. Väldigt nöjd med bilen och rekommenderar Sigtuna bil starkt! Läs mer
  • 2019-04-29

AIRF T skrev om Sigtuna Bil
    Jag tycker att den är riktigt oseriösa folk som jobbar där. Jag kollade på en annons på en bil som dem hade ute för försäljning Toyota Auris för 144 990 åkte till dem och såg att den hade ändrat priser på skylten på bilen till 159 900 och den var riktigt otrevligt när jag påpekade att priser var fel. Jag försökte prata med dem men dem försökte gå ifrån mig och så att dem inte hade tid. Dem försöker ha en fin fasad men dem är riktiga fulingar som jobbar där. Rekommenderar inte någon att köpa bil där Läs mer
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Hej Airf, det var väldigt tråkigt att bli tilldelad denna recension och att du upplevt det så.
    Det var jag själv som jobbade och tog emot er i söndags.

Vi hade två Toyota auris till salu, en från 2014 på 6.400 mil för 144.900:- och en från 2015 på 1.600 mil. Den senare blev det fel i annonssystemet på och resultatet var att den prissattes till samma pris som den äldre bilen.

Detta förklarade jag för er och bad om ursäkt för,
    Ni var inte ensamma om att notera bilens alldeles för låga pris, 9st olika kunder ville köpa bilen på mindre än 2 timmar.
    Bilens marknadsmässiga pris var 174.900:- och den kom ut för 144.900:-.

Vi erbjöd er att köpa bilen för 159.900:-för att kompensera för att ni tagit er till vår anläggning men då hävdade ni att bilen var krockad och tänkte inte betala mer än 144.900:- vilket var en omöjlighet för oss.

Det är självklart tråkigt och beklagligt men vi kan tyvärr inte styra över ett systemfel.

Hoppas ni hittar en bil som passar er och önskar ni så tar vi gärna fram en bil som gör det!

Med vänliga hälsningar Jesper på Sigtuna bil.
    2019-04-29 AIRF T svarar Sigtuna Bil
    Jag bjöd 155000 för bilen inte 144 900 som du påstår. Jag sa att bilen har varit krockade men att det inte gjorde nåt men det jag tog upp det för att fråga om ni visste om det var ett stor krock jag tog inte upp det för dra ner på priset men du ville inte lyssna på oss för det fanns andra kunder som du prioritera mer än oss tyvärr.
    Jag vet inte hur du kan tycka att du var trevligt mot oss. Jag har varit på många bilhandlare och eran bemötande var under all kritik jag tycker att det är något ni borde jobba på. Jag har aldrig blivit så dåligt bemöt någon annanstans
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Tyvärr upplevde / upplever jag att kommunikationen och förståelsen mellan varandra var och är bristfällig.
    Vi prioriterade er direkt när ni kom in och hälsade er välkomna, vi förklarade situationen med systemfelet och bad om ursäkt för detta samt att vi då delgav er vilket pris ni kunde köpa bilen för (159.900) men det räckte inte för er.

Det stämmer att vi hade flera sällskap i hallen under tiden ni var här, men när ni inte ville göra affär var vi tvungna att hjälpa de andra sällskapen.

För att försöka förtydliga detta så ber jag och vi på Sigtuna bil återigen om ursäkt för detta missförstånd och vi hjälper er gärna med att hitta en annan bil,

Med vänliga hälsningar Jesper
    2019-04-29 AIRF T svarar Sigtuna Bil
    Det är meningslös att ta det vidare med er för ni verkar ha lite svårt att förstå vad det brister som eran företag har, jag fick jaga er för att kunna ställa fråga till er ni behöver inte ta det på fel sätt men det är för eran skulle jag har upp det för att ni ska kunna förbättra er för eran skulle och företagens skull. Du ber om ursäkt men det behöver du inte göra för eran ursäkt hjälper inte mig med känslan jag fick av er när jag var oss er. Hoppas att ni tar in kritiken och förbättra er. Jag gjorde ett misstag att åka till er för att köpa en bil Jag gör inte om det så tack men nej tack jag vill inte ha hjälp att hitta bil.
    2019-04-29 Sigtuna Bil svarar AIRF T
    Vi tackar för kritiken och önskar dig lycka till!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-04-19

Manora P skrev om Sigtuna Bil
    Jätte bra och seriös bilfirma. Hjälpte oss å hitta en rätt bil till oss och vi är super nöjda. Kan varmt rekommendera Sigtuna Bil och vi är garanterad återkommande Läs mer
  • 2019-04-18

Robert S skrev om Sigtuna Bil
    Mycket trevliga killar. Man får en jätte bra service hos dom. Läs mer
  • FANNY S

2019-04-18

FANNY S skrev om Sigtuna Bil
    Man får lite mindre än om man säljer bilen provat men man slipper väldigt mycket arbete. Dom löser alla papper, lån och hämtar den. Super skönt! Läs mer
  • 2019-04-17

Lorenzo C skrev om Sigtuna Bil
    Jag har köpt en bil. Mycket bra service och support. Tack Läs mer
  • 2019-03-31

TOMAS T skrev om Sigtuna Bil
    Jag blev kontaktad av Jesper på Sigtuna Bil som sett min bilannons på Blocket. I samtalet bekräftade jag att uppgifterna i annonsen överensstämmer med verkligheten. Mitt "sista" pris accepterades och pengarna var på kontot inom en timme! Vi kom överens om lämplig leveransdag och helt enligt planering kom deras trevliga personal (Faraz) för att hämta bilen. En snabb översyn gjordes och det bekräftades på plats att den motsvarade deras förväntningar. Ägarbytet utfördes digitalt och nycklarna överlämnades. Jag rekommenderar absolut detta företag. Tänk att en bilaffär kan vara så snabb, smidig och enkel! Läs mer
  • 2019-03-29

Ali S skrev om Sigtuna Bil
    Quick business. Timely payment. Very good service!! Läs mer
  • KENNY E

2019-03-25

KENNY E skrev om Sigtuna Bil
    Blev kontaktad av en säljare som vill köpa min bil. När jag kontaktade dom så hade dom helt plötsligt ändrat sig! Kändes väldigt oseriöst och jag skulle aldrig i mitt liv köpa eller sälja en bil till dessa nu när jag vet! Läs mer
    2019-03-26 Sigtuna Bil svarar KENNY E
    Goddag Kenny!
    Tråkigt att du känner så.

Dock var det så att vi lämnade ett bud som du valde att tacka nej till och sedan kontaktade du oss cirka 1 månad senare och ville sälja bilen för det vi erbjöd då, tyvärr kan vi inte garantera samma pris som vi gjorde för 1 månad sen då vi köper ungefär 50 bilar / månad.
    I detta fall köpte vi en motsvarande bil samma dag som du tackade nej till vårt bud.

Våra inköpare vill såklart alltid köpa bilar eftersom det är deras jobb men tyvärr kan marknaden skifta när det går 1 månad mellan värderingarna och det är ingenting vi råder över.

Om du önskar en ny värdering är du varmt välkommen!
    2019-05-20 KENNY E svarar Sigtuna Bil
    Detta är inte riktigt vad som hände och ni har inte heller svarat på mina samtal eller mail i efterhand. Gör om, gör rätt!
    Läs mer genom att expandera tråden +
    MARIA E gillar detta
  • 2019-03-15

Berit S skrev om Sigtuna Bil
    Supernöjd med min bilaffär, en Skoda Fabia. Trevliga unga säljare som var hjälpsamma och kunniga. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • KRISTOFFER S

2019-03-14

KRISTOFFER S skrev om Sigtuna Bil
    snabb och smidig affär trevlig personal! Läs mer
  • Jan H

2019-03-07

Jan H skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär.
    Väldigt nöjd med tillvägagångssätt och bemötande. Läs mer
  • Sam S

2019-03-06

Sam S skrev om Sigtuna Bil
    De va så smidigt pengarna va redan på kontot innan vi en skrev nå kontrakt eller nått. Trygg och bra affär. Rekommendera detta strakt.
    Med vänlig hälsning
    Sam Läs mer
  • 2019-03-06

Camilla Brännström skrev om Sigtuna Bil
    Kanonbra service, supertrevlig personal. Fantastiskt snabb o smidig affär. Jag kan varmt rekommendera Sigtuna Bil. Läs mer
  • Kent L

2019-02-12

Kent L skrev om Sigtuna Bil
    Lätta att ha och göra med. Dom håller vad dom lovar. Läs mer
  • 2019-02-05

Lena H skrev om Sigtuna Bil
    Köpt bil
    Väldigt trevligt bemötande och bra hjälp med mina frågor
    Köper gärna bil där igen Läs mer
  • 2019-01-11

anton F skrev om Sigtuna Bil
    Smidigt och bra! Köpte en Porsche via dem och allt gick hur smidigt som helst. Eloge till Jesper Nilsson för hans engagemang och service. Läs mer
  • Hongyok N

2019-01-09

Hongyok N skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Renault Captur. Fick gå runt bland objekten i lugn och ro utan påträngande försäljare. Trevlig bemötande! Hade inga förväntningar alls. Upplevelsen var utan anmärkningar. Läs mer
  • 2018-12-21

Mikael P skrev om Sigtuna Bil
    Snabb respons på behov och att kolla upp. Servicemindef och tydlig. Läs mer
  • Karl T

2018-12-19

Karl T skrev om Sigtuna Bil
    Oerhört trevlig och bra säljare, Jesper. Kunnig och affärsmässig. Tog sig tid med oss trots att han egentligen skulle stänga och gå hem. Vi är mer än nöjda och kommer snart tillbaka och köper en bil till!

Med vänlig hälsning, Karl Tigerhielm Läs mer
  • 2018-12-18

Per S skrev om Sigtuna Bil
    Bra bemötande och trevlig personal.
    Köpte en Golf GTI och lämnade en bil i inbyte. Allt gick smidigt. 5/5 Läs mer
  • Magnus G

2018-12-13

Magnus G skrev om Sigtuna Bil
    Vi va på jakt effter en bil. Vi hitta en Audi A3 som föll oss i smaken. Sakt o gjort de blev affär o glada e vi.
    Bemötandet va super bra :) trevliga kunniga o bemötesgående. Kände direkt förtroende för dom. Jag hade förväntningar om o hitta en bil som va lite nyare o inte hade gått så långt o de hitta vi :). Med vänlig hälsning, Magnus Läs mer
  • Lucas L

2018-12-10

Lucas L skrev om Sigtuna Bil
    Supernöjd med mitt senaste köp. Fick bra deal på inbytet också. Känns som att grabbarna är genuint ärliga här, underlättar väldigt mycket när man själv inte är så insatt!
    Vi ses nästa gång. Läs mer
  • Björn F

Björn F skrev om Sigtuna Bil
    Mycket bra service! Både sålt och köpt bil ett flertal gånger hos Sigtuna bil och är alltid lika nöjd. Återkommer vid nästa affär! Läs mer
  • Christoffer H

Christoffer H skrev om Sigtuna Bil
    Joachim och Ludwig är exceptionellt proffsiga i sitt bemötande och servicegrad. Finns inget att anmärka på. Kommer gladeligen tillbaka vid nästa affär! Läs mer
  • Richard M

Richard M skrev om Sigtuna Bil
    I have purchased 2 or 3 cars from Sigtuna bil. The guys down there give excellent service. They gave me all the help I needed with the financing and the Insurance. And each car I have purchased has been excellent cars. Always running fine. These guys I must say are one of the few honest car dealerships around.. They have also helped with the selling of the car that i previous bought from them so I could purchase another. Thumbs up guys keep up the good work!!! I strongly reccomend Sigtuna Bil!! Läs mer
  • 2018-12-07

jens R skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min Audi A3:a via Joachim och Ludwig som jag förstod är ägare och grundare av Sigtuna Bil. Behövde få den såld snabbt och till rätt pris vilket vanligtvis brukar vara svårt av erfaranhet via andra bilhandlare. Det tog 2 veckor och bilen var såld! Då jag var väldigt nöjd med försäljningen köpte jag även min nya Golf via dom som även gick otroligt smidigt och med en service på hög nivå. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2018-12-07

Carl W skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min bil via Sigtuna bil. Otroligt proffsigt bemötande från Joachim och Ludvig. Man är alltid lite osäker för vad man ska få men tycker de levde upp till förväntningarna och fick ett pris som jag var väldigt nöjd med!!! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mathias E

Mathias E skrev om Sigtuna Bil
    Min fjärde bil jag köper av Sigtuna Bil. Killarna levererar bra och snabb survic. Alltid hjälpsamma såväl under och efter köp. Läs mer
  • Martin J

Martin J skrev om Sigtuna Bil
    Har både sålt och köpt bil via Sigtuna Bil.
    Mycket trevlig och kompetent personal.
    Både försäljning och köp gick snabbt och smidigt.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2018-12-05

Mikael N skrev om Sigtuna Bil
    Fick problem med bilen direkt efter köp.
    Dom var trevlig när jag köpte och betalade bilen, men fick problem direkt och då var man inte hjälpsam.
    Jag drev fallet i Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och fick rätt.
    Efter beslutet så har Sigtuna bil INTE följt ARN:s rekommendation.
    Man skiter helt enkelt i det.
    Man lever inte upp till det man marknadsför på hemsidan. Garantins information är bristfällig och överensstämder inte med verkligheten.
    Bedrövligt dåligt 👎🏻
    Oseriöst 👎🏻 Läs mer
    Mikael N gillar detta

Masoud M skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Slk och det var bra bemötande Läs mer

Inger L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte mig en ny bil, två år gammal. Försäljaren var mycket trevlig, vänlig och uppmärksam. Jag fick all information jag behövde. Jag hade en bra dag på Sigtuna Bil och rekommenderar dem å det varmaste. Läs mer

Magnus G skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig och kunnig personal. Snabb service och känns tryggt att både sälja och köpa bil hos Sigtuna Bil . Läs mer

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad