Sigtuna Bil

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Joachim Lundqvist, Daniel Krogius och Faraz Somand hälsar er varmt välkomna!
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 150 kunder tycker om Sigtuna Bil

• Fredrik Mikael Egil E

2020-09-15

Fredrik Mikael Egil E skrev om Sigtuna Bil
    Köpte volvo xc70 av daniel på Sigtunabil Smidig snabb affär. Fick även spoilern ny lackad och ny sidospegel som jag önskat, Super Nöjd! Läs mer
  • 2020-09-12

Carl B skrev om Sigtuna Bil
    Smidiga att göra affär med. Anledningen till att det inte blir 5/5 är att dom inte kan påverka räntesatsen på ett billån så det blir till att lägga om lånet två gånger Läs mer
  • 2020-09-12

Claes N skrev om Sigtuna Bil
    Bra och ärlig bilaffär. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-08

Mats H skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en fin och välvårdad Golf Sportsvan av Daniel. Mycket positivt och seriöst bemötande av både honom och Joakim som sedan levererade bilen. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-08-27

Agneta G skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Golf. Blev bra bemött. På provturen upptäckte vi att vindrutetorkarna var trasiga trots förkryssad ruta att de var utbytta. Detta åtgärdades och bilen gick in på besiktning igen. Bra!!
    Genomgång utan stress också jättebra.
    Lugn och trevlig försäljare. Läs mer
  • 2020-08-23

Jenny L skrev om Sigtuna Bil
    Superbra service och riktigt schyssta människor! Läs mer
  • 2020-08-21

Eva J skrev om Sigtuna Bil
    Ärlig och rak kommunikation. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-08-21

Ulf B skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Beetle cab via telefon och blev utmärkt bemött, allt stämde som sas på telefon. Kändes seriöst och bra, tack ska du ha Daniel. Läs mer
  • 2020-08-12

Carl-magnus F skrev om Sigtuna Bil
    Gäller bättre begagnad bil. Bra, trevligt och professionellt bemötande. Säljaren svarade snabbt och tydligt på frågor och var lagom säljande i sin stil. Lyssnade på kunden. Detaljer i svar kunde i detaljer varit ytterligare något bättre, men generellt över förväntan. En trevlig affär. 4 av 5 stjärnor! Läs mer
  • 2020-08-12

Joel T skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt bemötande och ser en som kund när man kommer. Läs mer
  • 2020-08-03

Ivo N skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt trevligt bemötande. Ärliga, tillmötesgående och glada säljare. Schysst bilmekaniker också. Alltid lika trevligt att köpa eller sälja sin bil här. Supernöjd! Läs mer
  • 2020-07-31

Lena Margareta R skrev om Sigtuna Bil
    Köpt en VW av en trevlig säljare.
    Han får många + för att han inte var pådrivande utan lät oss gå runt i lugn och ro själva. Han satt vid ett skrivbord och var tillgänglig när vi behövde honom. Uppträdde korrekt utan att vara pådrivande ”säljartyp”. Skulle nog säga att mycket var tack vare Joachim Lundqvist som jag köpte bilen. Läs mer
  • 2020-07-31

Regina A skrev om Sigtuna Bil
    Riktigt bra bemötande och service Läs mer

Hans Robert Mikael L skrev om Sigtuna Bil
    Supernöjd med allt.
    Otroligt nöjd med hur smidigt allt gick och mycket bra bemötandet från säljare.
    Bra inbytesvärde och rimligt pris på bilen jag köpte.
    Köper gärna bil av er igen i framtiden.

Kommer absolut höra av mig till Sigtuna Bil nästa gång det blir aktuellt med bilbyte. Läs mer

Hampus A skrev om Sigtuna Bil
    Riktigt nöjd med allt!
    Bra inbytesvärde på bilen jag bytte in och rimligt pris på bilen jag köpte.
    Seriös och trevlig personal, även duktig verkstad.
    Bilen jag köpte funkar kanon!
    Köper gärna bil av er igen i framtiden.
    Tack! Läs mer

Noemi Boix C skrev om Sigtuna Bil
    Snälla, proffesionella säljare som gjorde en affär som kändes seriös för alla parter. De jobbar med tydlig transparens Läs mer
  • 2020-07-16

Lars Erik F skrev om Sigtuna Bil
    Snabbt och smidigt köp av trevlig Säljare Läs mer
  • 2020-07-15

Elin W skrev om Sigtuna Bil
    Super trevliga säljare, smidigt köp, inget att klaga på alls Läs mer
  • 2020-07-14

Tobias E skrev om Sigtuna Bil
    Väldigt trevligt och seriöst bemötande från första mailkontakten till mottagandet på plats. Är supernöjd med mitt besök som resulterade i en affär.
    Kan absolut rekommendera Sigtuna Bil och kommer med största sannolikhet återvända när det även är dags att byta ut nästa bil. Läs mer
  • 2020-07-07

Cathrine B skrev om Sigtuna Bil
    Vi köpte en Mercedes. De var mycket tillmötesgående. Är dock lite förvånad över att bilen inte ännu blivit registrerad på mig. Därför blev det bara 4i st f 5. Läs mer
  • 2020-07-06

Felicia N skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en begagnad polo som var i väldigt bra skick för att vara 04a. Bemötandet var toppen, väldigt serviceminded personal och en snabb och smidig affär. Det enda som gör att det inte var 5/5 var att det var ett problem med baksätet i bilen som dem inte verkade veta om. Jag tror inte dom försökte blåsa oss utan jag tror bara att de inte kollat tillräckligt noggrant (baksätet gick inte att fälla fram som det skulle). Däremot var bemötandet och servicen i relation till det felet superbra och generöst. Läs mer
  • 2020-07-02

André L skrev om Sigtuna Bil
    Bra service och ärliga affärer! Läs mer
  • 2020-07-02

Sara B skrev om Sigtuna Bil
    Lätt att få provköra, bra info om olika upplägg. Läs mer
  • 2020-07-01

Ricky S skrev om Sigtuna Bil
    Köpte bil.
    Vänligt och hjälpsamt.
    Att affären skulle gå smidigt.
    Affären gick smidigt. Läs mer
  • 2020-06-26

JOHAN B skrev om Sigtuna Bil
    Snabb smidig affär utan krångel med ett trevligt bemötande och bra service. Alltid uppskattat när kunden är i focus.
    All heder år Sigtuna Bil, Daniel & Jocke
    /Nöjd kund i Falun Läs mer
  • 2020-06-22

Sebastian T skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil, snabbt och smidigt utan några problem! Väldigt trevlig personal! Läs mer
  • 2020-06-16

Robert M skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en begagnad ford S-max från 2010. Den var i bra skick för sin ålder och säljaren var extremt trevlig och tillmötesgående! Fixade även så man fick lite extra för sin egna bil genom att sälja den till en tredjepart som gick väldigt smidigt! De kom även och lämna/hämta bilarna.

Extremt nöjd än så länge! Rekommenderar fler att göra sina bil affärer där. Läs mer
  • 2020-06-14

Susanne P skrev om Sigtuna Bil
    Toppen! Bra service och trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-06-13

Daniel J skrev om Sigtuna Bil
    Proffsigt bemötande och bra service genom hela bil köpet. Läs mer
  • 2020-06-08

Robin T skrev om Sigtuna Bil
    Jag å frugan,köpte en bil.
    Smidig affär, mycket bra bemötande och trevlig personal.
    Så som vi vill en affär i den klassen ska gå till.
    Tack för oss. Läs mer
  • 2020-06-08

Inger Cecilia S skrev om Sigtuna Bil
    Vi köpte en bil och fick ett mycket trevligt bemötande redan innan när vi ringde och ställde frågor. Det var en väldigt proffsig och seriös genomgång av fordonen vid köp/inbyte. Kändes väldigt tryggt när vi åkte därifrån. Läs mer
  • 2020-06-04

Anders E skrev om Sigtuna Bil
    Vänligt och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2020-05-25

Adam C skrev om Sigtuna Bil
    Utmärkt bemötande och hjälpsam personal vid köp av min BMW. Läs mer
  • Eva R

2020-05-18

Eva R skrev om Sigtuna Bil
    Proffsigt och trevligt bemötande när vi köpte bil av dem. Läs mer
  • 2020-05-17

Lisa R skrev om Sigtuna Bil
    Jag är mycket tacksam för den professionella hjälp och bra bemötande jag fick hos Sigtuna bil! Uppskattade deras ärlighet och guidande för vilken bil som passade mig bäst efter mina behov. Supernöjd med både bil och service, rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-05-11

Erik B skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig och tillmötesgående personal.
    Uppfattade dem som ärliga och uppriktiga, inga hetsiga säljare.

Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-04

Ramires A skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig bemötande 😋 fick kaffe och bulle och vatten så trevlig faraz hälsningar Albuquerque och Hugo från USA Läs mer
  • 2020-05-02

Jens Raymond B skrev om Sigtuna Bil
    Professionellt bemötande och engagemang! Hög servicenivå och lösningsorieterade Läs mer
  • 2020-04-24

Fredrik M skrev om Sigtuna Bil
    Kunniga, trevliga och ser till kundens bästa! Läs mer
  • 2020-04-24

Mats Anders W skrev om Sigtuna Bil
    Mycket bil för pengarna men lite segdragen budgivning Läs mer
  • 2020-04-23

Javad Danesh E skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en golf och jag är trivs.
    Tack Läs mer
  • 2020-04-21

Lena W skrev om Sigtuna Bil
    Har köpt en bil hos Sigtuna Bil, och det var en snabb och smidig affär. Lite extra väntan då det var andra kunder som kom emellan.
    Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-04-21

Ove J skrev om Sigtuna Bil
    Jag bytte in min bil och köpte en ny. Allt gick smidigt hela vägen. Bra hjälp och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-04-17

Maria B skrev om Sigtuna Bil
    Bara positivt bemötande, enkelt bilägare byte. Servicen var över mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-09

Joakim S skrev om Sigtuna Bil
    Ruskigt bra service bra personal Läs mer
  • 2020-03-20

Johan L skrev om Sigtuna Bil
    Köpte ny bil och bytte in min gamla, gici hur smidigt som helst. Väldigt bra och kunnkng personal. Läs mer
  • 2020-03-10

Anders A skrev om Sigtuna Bil
    Superbra bemötande o engagemang! Läs mer
  • 2020-03-07

Marit B skrev om Sigtuna Bil
    Vi köpte en begagnad bil. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och hjälpsam och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2020-02-27

Susanne W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte min Honda Civic o blev mycket bra bemött. Trevlig personal. Kan rekommendera andra att köpa bil här. Mycket nöjd med mitt köp 😊 Läs mer
  • 2020-02-26

Angelica L skrev om Sigtuna Bil
    Vi har hos Sigtuna bil lämnat in vår bil på service och reparation. Supernöjd med allt ifrån bemötande till omhändertaget av bilen. Proffsig och kunnig personal som tar hand om sina kunder. Läs mer

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad