Sigtuna Bil

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun.

Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln.
En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige.
Vårt mål är tydligt, vi ska vända hela synen på begagnathandeln!
Vi på Sigtuna bil ska se till att andrahandsmarknaden blir Sveriges primärmarknad där varje levererad bil representerar första klass service, överlägsna villkor och ett klimatsmart bilköp!
Vi utmanar nybilsförsäljningen genom att leverera våra bilar med samma trygghet, assistans och service som vid en nybilsförsäljning.

Vi arbetar efter en 360-modell som innebär att vi vill vara med dig genom HELA bilaffären, vi vill inte ”bara” sälja en bil till dig, vi vill sluta cirkeln.
Vi byter in din gamla, levererar din nya samt hjälper dig med underhållet av din nya bil tillsammans med marknadens bästa garanti & finansieringsvillkor!
Sigtuna bil är samarbetspartner med marknadens största aktörer inom garanti, finansiering och underhåll, vi arbetar med garantier från: Auto concept & Svensk bilgaranti tillsammans med förmånligaste finansieringslösningarna från: Nordea finans, Santander consumer bank och DNB finans.
Resultatet av vårt arbetssätt är en årlig tillväxt på 80% med en omsättning på cirka 60 miljoner kronor och 550-600 levererade bilar årligen.
Uppskattar du service, assistans och professionalism?

-Välj då oss på Sigtuna bil vid din nästa bilaffär!

Ludwig Askervall, Joachim Lundqvist & Jesper Nilsson hälsar er varmt välkomna!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-17:00
Lör: 10:00-14:00
Sön: 11:00-14:00

Läs vad 38 kunder tycker om Sigtuna Bil

• 2019-01-11

anton F skrev om Sigtuna Bil
    Smidigt och bra! Köpte en Porsche via dem och allt gick hur smidigt som helst. Eloge till Jesper Nilsson för hans engagemang och service. Läs mer
  • Hongyok N

2019-01-09

Hongyok N skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Renault Captur. Fick gå runt bland objekten i lugn och ro utan påträngande försäljare. Trevlig bemötande! Hade inga förväntningar alls. Upplevelsen var utan anmärkningar. Läs mer
  • 2018-12-21

Mikael P skrev om Sigtuna Bil
    Snabb respons på behov och att kolla upp. Servicemindef och tydlig. Läs mer
  • Karl T

2018-12-19

Karl T skrev om Sigtuna Bil
    Oerhört trevlig och bra säljare, Jesper. Kunnig och affärsmässig. Tog sig tid med oss trots att han egentligen skulle stänga och gå hem. Vi är mer än nöjda och kommer snart tillbaka och köper en bil till!

Med vänlig hälsning, Karl Tigerhielm Läs mer
  • 2018-12-18

Per S skrev om Sigtuna Bil
    Bra bemötande och trevlig personal.
    Köpte en Golf GTI och lämnade en bil i inbyte. Allt gick smidigt. 5/5 Läs mer
  • Magnus G

2018-12-13

Magnus G skrev om Sigtuna Bil
    Vi va på jakt effter en bil. Vi hitta en Audi A3 som föll oss i smaken. Sakt o gjort de blev affär o glada e vi.
    Bemötandet va super bra :) trevliga kunniga o bemötesgående. Kände direkt förtroende för dom. Jag hade förväntningar om o hitta en bil som va lite nyare o inte hade gått så långt o de hitta vi :). Med vänlig hälsning, Magnus Läs mer
  • Lucas L

2018-12-10

Lucas L skrev om Sigtuna Bil
    Supernöjd med mitt senaste köp. Fick bra deal på inbytet också. Känns som att grabbarna är genuint ärliga här, underlättar väldigt mycket när man själv inte är så insatt!
    Vi ses nästa gång. Läs mer
  • Björn F

Björn F skrev om Sigtuna Bil
    Mycket bra service! Både sålt och köpt bil ett flertal gånger hos Sigtuna bil och är alltid lika nöjd. Återkommer vid nästa affär! Läs mer
  • Christoffer H

Christoffer H skrev om Sigtuna Bil
    Joachim och Ludwig är exceptionellt proffsiga i sitt bemötande och servicegrad. Finns inget att anmärka på. Kommer gladeligen tillbaka vid nästa affär! Läs mer
  • Richard M

Richard M skrev om Sigtuna Bil
    I have purchased 2 or 3 cars from Sigtuna bil. The guys down there give excellent service. They gave me all the help I needed with the financing and the Insurance. And each car I have purchased has been excellent cars. Always running fine. These guys I must say are one of the few honest car dealerships around.. They have also helped with the selling of the car that i previous bought from them so I could purchase another. Thumbs up guys keep up the good work!!! I strongly reccomend Sigtuna Bil!! Läs mer
  • 2018-12-07

jens R skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min Audi A3:a via Joachim och Ludwig som jag förstod är ägare och grundare av Sigtuna Bil. Behövde få den såld snabbt och till rätt pris vilket vanligtvis brukar vara svårt av erfaranhet via andra bilhandlare. Det tog 2 veckor och bilen var såld! Då jag var väldigt nöjd med försäljningen köpte jag även min nya Golf via dom som även gick otroligt smidigt och med en service på hög nivå. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2018-12-07

Carl W skrev om Sigtuna Bil
    Sålde min bil via Sigtuna bil. Otroligt proffsigt bemötande från Joachim och Ludvig. Man är alltid lite osäker för vad man ska få men tycker de levde upp till förväntningarna och fick ett pris som jag var väldigt nöjd med!!! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mathias E

Mathias E skrev om Sigtuna Bil
    Min fjärde bil jag köper av Sigtuna Bil. Killarna levererar bra och snabb survic. Alltid hjälpsamma såväl under och efter köp. Läs mer
  • Martin J

Martin J skrev om Sigtuna Bil
    Har både sålt och köpt bil via Sigtuna Bil.
    Mycket trevlig och kompetent personal.
    Både försäljning och köp gick snabbt och smidigt.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2018-12-05

Mikael N skrev om Sigtuna Bil
    Fick problem med bilen direkt efter köp.
    Dom var trevlig när jag köpte och betalade bilen, men fick problem direkt och då var man inte hjälpsam.
    Jag drev fallet i Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och fick rätt.
    Efter beslutet så har Sigtuna bil INTE följt ARN:s rekommendation.
    Man skiter helt enkelt i det.
    Man lever inte upp till det man marknadsför på hemsidan. Garantins information är bristfällig och överensstämder inte med verkligheten.
    Bedrövligt dåligt 👎🏻
    Oseriöst 👎🏻 Läs mer

Masoud M skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Slk och det var bra bemötande Läs mer

Inger L skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte mig en ny bil, två år gammal. Försäljaren var mycket trevlig, vänlig och uppmärksam. Jag fick all information jag behövde. Jag hade en bra dag på Sigtuna Bil och rekommenderar dem å det varmaste. Läs mer

Magnus G skrev om Sigtuna Bil
    Trevlig och kunnig personal. Snabb service och känns tryggt att både sälja och köpa bil hos Sigtuna Bil . Läs mer
  • 2018-12-03

Ingemar N skrev om Sigtuna Bil
    Utmärkt bemötande och mycket kunnig personal. Snabb affär och mycket smidigt handhavande. Pålitliga och duktiga! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-12-03

Marcus H skrev om Sigtuna Bil
    Blev kontaktad av Sigtuna Bil som ville köpa min bil som jag annonserade ut. Betalning och hämtning sköttes mycket smidigt. Lämnar mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-11-06

Joachim L skrev om Sigtuna Bil
    Köpte min Abarth 595 Competizione hos Sigtuna bil. Otroligt nöjd, super bra service. Rekommenderar starkt Läs mer
  • 2018-10-25

Tony S skrev om Sigtuna Bil
    Lämnar felaktiga uppgifter om garanti, 24 månaders garanti blir plötsligt 6 månader som i själva verket blev 0 månader iom att bilen inte servats enligt BMWs service intervall.
    Trevliga.
    Rekommenderar starkt att ni kollar allt om ni skall köpa en bil här, jag gjorde det inteoch det kostade mig 50000 i reparationskostnader Läs mer
  • 2018-08-26

Fredrik E skrev om Sigtuna Bil
    Kontrollera era bilar bättre innan ni säljer Läs mer
  • 2018-06-29

Björn S skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil och har bara positivt att säga. Bra bemötande både före, under och efter köpet! Rekommenderar absolut detta företag! Läs mer
  • 2018-06-28

Jan P skrev om Sigtuna Bil
    Sålde och köpte bil. Bra bemötande som alltid.Trevliga och hjälpsamma Läs mer
  • 2018-06-27

Azar W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en bil.
    De var så trevliga, Läs mer
  • Anna A

2018-06-25

Anna A skrev om Sigtuna Bil
    Sigtuna Bil är ett företag med personal som verkligen kan sin sak. Trevliga samt lyssnade på mina önskemål . Hjälpte mig sedan genom affären på ett utmärkt sätt Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Sigtuna Bil till andra . Läs mer
  • 2018-04-22

Marie-elén B skrev om Sigtuna Bil
    En bil. Trevligt bemötande, men lite snikiga, då de sa att det skulle fixas saker på bilen och när man kom för att hämta bilen va det halvdantigt gjort. Läs mer
  • 2018-04-22

Håkan S skrev om Sigtuna Bil
    Snabb och smidig affär utan problem. Bra och hjälpsam pesonal. Kommer gärna igen. Läs mer
  • 2018-04-21

Sofia Christina B skrev om Sigtuna Bil
    Säljaren var bra, snabb service, tillmötesgående och allt fungerade bra.
    Det som drar ner betyget är att det saknades ett insynsskydd till bilen jag precis köpt. Säljarna sa att de inte hittade det och släppte det där, jag tycker att de kunde löst problemet åt mig och fixa ett nytt. Läs mer
  • 2018-04-21

Lars Ola G skrev om Sigtuna Bil
    Det var en snabb o smidig affär, trevligt bemötande Läs mer

Sven B skrev om Sigtuna Bil
    Bra bemötande. Bra service. Läs mer

Ludwig A skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en BMW m2 utav Sigtuna bil,

Mäkta imponerad över deras servicenivå & hur professionellt affären hanterades!

Jag fick lika förmånlig finansiering som hos BMW själva.

- Rekommenderar Sigtuna bil starkt! Läs mer

Fredrik J skrev om Sigtuna Bil
    Trevligt o kompetent bemötande.
    Serviceinriktade och måna om kundnöjdhet. Kan rekommenderas👍🏻 Läs mer

Mattias J skrev om Sigtuna Bil
    Bil I sämre skick än presenterat Läs mer
    2018-04-19 Ludwig A svarar Mattias J
    Goddag!

Det låter trist, vad var det för bil du kikade på?

Med vänliga hälsningar Sigtuna bil,

Håkan Sven Börje W skrev om Sigtuna Bil
    Köpte en Bmw 320 -09.
    Bilen stämde bra med annonsen på Blocket.
    Väldigt proffsigt bemötande.
    Snabb och smidig affär.
    Kan inte bli enklare o bättre. Läs mer
  • 2018-03-07

Henrik L skrev om Sigtuna Bil
    Köpt en begagnad bil.
    Trevliga.
    Lämnade felaktiga uppgifter ang garanti. Säljaren allmänt ovillig att ta ansvar. Känner inte att de lever upp till sitt kundlöfte enligt hemsidan. Läs mer
    Mikael N, Tony S gillar detta
  • 2018-02-24

Jan H skrev om Sigtuna Bil
    Jag köpte en Audi a4 Säljaren va mycket trevlig och samarbetsvillig. Det gick så enkelt som det ska göra. Läs mer

Voltgatan 5, 195 60 Arlandastad