Sigtuna Bil

Sigtuna Bil

sigtunabil.se
  • BadgeSevenYears
4.4

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun. Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln. En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige....

503 omdömen om Sigtuna Bil

Sedan starten hos Reco 2017

Joacim C
Skrev om Sigtuna Bil

Köpte en BMW 320 från 2009, där vi köpte bilen online. Bilen skulle in på besiktning vilket gick fort. Den fick nedslag på p-bromsen och skulle åtgärdas av dem. Dem hade bilen i två veckor utan att detta blev åtgärdat. Vi fick veta i efterhand att den varit in igen och dem var inte nöjda med spänningen. Tillslut blev den godkänd. Sedan fick vi ligga på själva för att få komma och hämta bilen för den skulle tvättas och rekondas, fick hämta den söndagen men hade varit klar sedan fredagen vilket framgick av ett dokument dem...

Lauri Salumäe F
Skrev om Sigtuna Bil

Sigtuna Bil responded quickly to emails and also making the contract was fast. The XC60 was such as it was presented at website. Only fault was missing technical passport.

Ninaq E
Skrev om Sigtuna Bil

Gemytligt och ärligt. Många bilar och säljare som hade tid att möta mina funderingar

Keijo Antero V
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemödande. Enkel äffärsuppgörelse. Köper min andra bil från Sigtuna bil och varit nöjd med båda köpen

Leif Olof L
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt mottagande. Trevlig engagerad säljare. Fick svar på alla frågor.

Svetlana L
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig kundbemötande och väldigt smidigt med hemleverans !

Anna Ulrika A
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service och pålitlig personal.

Wahlgren Andersson Ann-Christin

Mycket trevligt bemötande o allt var helt smärtfritt!Kan verkligen rekommendera denna bilfirma!!👍👍👍

Robin S
Skrev om Sigtuna Bil

Snabba på att svara. Gjorde det som vi kom överens om. Smidig affär.

Trapezanlidis D
Skrev om Sigtuna Bil

Jätte bra bemötande, Snabbt service med välkomstkaffe i en trevlig miljö. De uppfyllde mina förväntningar. De sätter professionalismen på en annan nivå. Grattis !

Licens Svets Montage Ö-Vik A

Trevligt bemötande och otroligt flexibel vad det gällde tider att komma och titta på bilen, var väldigt lättsamt när jag hade ca 50mil enkel väg.

Kurt Åke D
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket bra mottagande bra demonstration av lagret på bilar

Ahmad Mustafa Khalil A

Bra personal och de ger tips till personalen dessutom de är hjälpsam, trevliga

Larsson Annika M
Skrev om Sigtuna Bil

Professionellt bemötande, lyssnar till kundens önskemål, trevliga och en väldigt snabb, smidig affär helt enkelt!

Bo Lennart W
Skrev om Sigtuna Bil

Min dotter och jag blev mycket bra bemötta och är nöjda med bilen.

Göran H
Skrev om Sigtuna Bil

Smidigt byte av ”sommarbil”. Bra organiserat med besiktningstid mm. Liten anmärkning på att försöka få ut 20’ emellan på redan överrkommen jämn bytesaffär. Löste sig dock snabbt på bästa sätt.

Anneli P
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande allt som behövs göras ska göras, så som små defekter.

Alexander T
Skrev om Sigtuna Bil

Riktigt oseriöst företag. Affären gick smidigt och vi var jättenöjda med vårt köp till en början. Men redan när vi lämnade bilhandlaren upptäckte vi att däcktrycket på ena däcket minskade. Dagen efter besökte vi en däckverkstad som kunde konstatera att fälgen var trasig på insidan. Däckverkstaden berättade också att alla 4 däcken var väldigt dåligt skick och att det som stod i deklarationen vid köpet inte stämde (4mm per däck). Sigtuna bil säger till oss i telefonen att däckverkstaden bara är försäljare och att de...

Tony B
Skrev om Sigtuna Bil

Köp EJ därifrån..riktiga skojare. Köpte bil på distans. Säljaren Harry skickade bilder på de små repor som han sa endast fanns. Tyckte att det var ok.. vid leverans hade bilen gått 470 mil mer än vad han informerade om och skrev i köpeavtal. Dessutom fanns ingen nyckel till dragkroken. Jalusi draperiet till bagage utrymmet hade plockats bort. Tätningslist till framrutan var borta vid leverans, samt motorhuven såg ut som frätskada och någon blästrat huven. När chauffören som transporterade bilen till mig och jag då kontaktar...

Bertil E
Skrev om Sigtuna Bil

lite dålig kontroll av säljare vid försäljning

Therese K
Skrev om Sigtuna Bil

En bra upplevelse med smidigt köp. Ännu så länge känns det som ett bra köp.

Peter L
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande och snabba puckar

Håkan Ove K
Skrev om Sigtuna Bil

Bemötandet av säljaren var bra. Men när bilen leverrades så fanns inte all utrustning med som fanns på deras specifikationslista. Vi ville antingen ha funktionen (Heads-up) installerad eller få kompensation men de vägrade.

Hans S
Skrev om Sigtuna Bil

Bra, något låg värdering av inbytesbil, annars OK

Lasse H
Skrev om Sigtuna Bil

alt var jette bra kjøpet så det skule alt var proft

Annika Ingegerd H

När jag klev in på Sigtuna bil,fick jag direkt förfrågan,om jag ville ha hjälp? Bli bra bemött är jätte viktigt ,framför allt känns det bra, då bil affärer är kostsamt. Pelle hämtade aktuellbil ,den var även ren på insida och utsida,vilket gjorde ett gott intryck på mig.Pelle och kollegor gav mig svar på alla mina frågor.Efter provkörning och alla frågor,blev det affär.Hur smidigt som helst ,,kändes ännu bättre då banken strulat lite.Vid leverans fanns dryck och godis i bilen,Det vara bara och åk. Tack Pelle för en väl genomförd affär.Mvh Annika

Jesse Van Der M
Skrev om Sigtuna Bil

Den 12 augusti köpte vi en bil av försäljaren Harry. Olika överenskommelser har träffats. Som att byta ut ett antal delar. Bilen skulle levereras den 16 augusti. Detta var den 17 augusti. Vid leverans visade det sig att alla gjorda avtal inte hade fullgjorts. Efter att ha kontaktat och mailat flera gånger har vi inte fått något meddelande. Vi är besvikna på servicen och kundvänligheten. Problemen är fortfarande olösta och vi har inte fått något svar. Vi hoppas fortfarande på svar.

Sakari Joonatan K

Jag köpte en bil för att exportera den till ett annat EU-land, vilket betydde att jag aldrig såg bilen personligen innan jag köpte den. Bilderna på hemsidorna motsvarade bilens skick. Försäljaren ordnade så att en vän kunde se bilen, samt FaceTime möte, för att se bilen på distans. Det krävdes en hel del dokument som normalt sett inte behövs för att köpa bil. Detta tog en del tid, men fixades till slut. Jag är nöjd med bilen och hade gett fulla betyg om svar från försäljaren hade varit lite snabbare under processen. Förmodligen...

Leif L
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket bra service och bemötande. Trevlig personal.

Mazdak S
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande och nöjd med bilen

Christer L
Skrev om Sigtuna Bil

1. Bemötandet var väldigt bra, kände sig varmt välkommen. 2. Sigtuna bil levde upp till mina förväntningar. Bil och allt de administrativa var klart och förberett. 3. Som sagt allt var som man kan önska och trevliga och hjälpsamma försäljare förstärkte den positiva känslan.

Ingvar S
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande och smidig bilaffär.

Sven Lars Ingemar W

Kanske lite rörigt tidvis. Bankgirot var felaktigt vilket fördröjde leveransen plus en del andra strul.

Henrik E
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket bra stöd i hela processen!

Susanna M
Skrev om Sigtuna Bil

Altt gick jättefint! Vi köpte bil från Finland och allt funkade lätt, tjänsten var jättebra! Tackar!

Anne Grete R
Skrev om Sigtuna Bil

Jag blev bemötat på en vänlig och hjälpsam måde af Sigtuna . Jag fik mera hjälp, ens jag hade förväntat, Det var en bra upplevelse, også med levering.

Peter S
Skrev om Sigtuna Bil

Väl mottagen på ett trevligt sätt

Kosta M
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket bra!!!!!speciellt Peter var fantastisk.

Ahmed A
Skrev om Sigtuna Bil

Jag köpte en golf gti ifrån Sigtuna bil. Sedan så lovade de nya däck till bilen för att de som var på var gamla och dåliga. Då åker jag hem och parkera bilen, dagen efter så skulle jag åka till de för att få de nya däcken, och helt plötsligt lossnar fälgen från bilen och hela bilens nedsida börja skrapa mot marken. Som tur så lossna fälgen och däcket precis innan vi skulle på E4an. Vi hade även tur med att det inte orsakade någon olycka samt att fälgen inte träffa någon eftersom de hamna i någons tomt. Då ringer vi Sigtuna...

Håkan Å
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande av Daniel! Än så länge, efter en vecka fungerar bilen bra! Fick även med vinterdäck i priset, isf prutning

Nalinee J
Skrev om Sigtuna Bil

Kanonbra! Synd bara att vinterhjulen inte fanns på plats vid bilköp utan väntar fortfarande på att dessa ska transporteras/skickas till mig efter snart en vecka. Än så länge nöjd med bilen, och riktigt trevlig säljare :)

Åsa S

Trevlig och kunnig personal. Enkel och snabb bilaffär. Rekommenderas verkligen

Lawand K
Skrev om Sigtuna Bil

Allt gick jätte fint och fick hjälp när jag behövde den:)

Jaqueline Maria Elise A

Kan varmt rekommendera Sigtuna bil! Särskilt stort tack till Björn som uppfyllde mina önskemål och gjorde det lilla extra.

Tiina G
Skrev om Sigtuna Bil

Den var bra. Återkoppling på det vi ville att det skulle vara åtgärdat innan vi köpte.

Demalj A
Skrev om Sigtuna Bil

Hej jag köpte Caravelle från firman besiktningen skulle göras på den jag bytte bromsskivor,bromsbällegbromsok, hjulager ,kreningshamare. Jag tycker det är jätte dåligt att ni kollar detta på allvarligt och säljer bilen med dem felen . Det har gått 2veckor tills jag ringde till er och meddelade om felet . Jag betalade allt detta själv det är inte normalt i detta läge hur kan ni göra så .

Thord R
Skrev om Sigtuna Bil

Så Bra, inget krångel, en Riktigt bra försäljare, nästa bil blir där, och kommer att förespråka det för mina vänner och bekanta att köpa bil av den försäljare..Tack än en gång för en smidig affär

Andersson Kjell G

Vid leverans bilen smutsig invändigt oljan i motor på nedersta sträcket på oljestickan allt så inte kollad före leverans vänster backspegel inte åtgärdad

Pia S
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande, bra service, kunniga.

Per O
Skrev om Sigtuna Bil

Ärlig och bra säljare. Sa direkt när jag pratade med han första gången vad som va skavanker på bilen. Toppen trevligt samt trevlig personal som lämnade bilen till mig