Sigtuna Bil

Snittbetyg
4.4
Ring 08-509 222 96 Dela

Om företaget

Sigtuna bil startade verksamheten 2015 i nybyggda, egenägda fastigheter i Arlandastad, Sigtuna kommun. Vår affärsidé är enkel men fundamental, affärsidén grundar sig i hur marknaden ser på begagnathandeln. En stämpel byggd av bristande service, undermålig assistans och misstänksamhet har länge präglat begagnathandeln i Sverige....

465 omdömen om Sigtuna Bil

Sedan starten hos Reco 2017

Visar 465 omdömen med 4.4 i snittbetyg
Ahmed A
Skrev om Sigtuna Bil

Jag köpte en golf gti ifrån Sigtuna bil. Sedan så lovade de nya däck till bilen för att de som var på var gamla och dåliga. Då åker jag hem och parkera bilen, dagen efter så skulle jag åka till de för att få de nya däcken, och helt plötsligt lossnar fälgen från bilen och hela bilens nedsida börja skrapa mot marken. Som tur så lossna fälgen och däcket precis innan vi skulle på E4an. Vi hade även tur med att det inte orsakade någon olycka samt att fälgen inte träffa någon eftersom de hamna i någons tomt. Då ringer vi Sigtuna...

Håkan Å
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande av Daniel! Än så länge, efter en vecka fungerar bilen bra! Fick även med vinterdäck i priset, isf prutning

Nalinee J
Skrev om Sigtuna Bil

Kanonbra! Synd bara att vinterhjulen inte fanns på plats vid bilköp utan väntar fortfarande på att dessa ska transporteras/skickas till mig efter snart en vecka. Än så länge nöjd med bilen, och riktigt trevlig säljare :)

Åsa S

Trevlig och kunnig personal. Enkel och snabb bilaffär. Rekommenderas verkligen

Lawand K
Skrev om Sigtuna Bil

Allt gick jätte fint och fick hjälp när jag behövde den:)

Jaqueline Maria Elise A

Kan varmt rekommendera Sigtuna bil! Särskilt stort tack till Björn som uppfyllde mina önskemål och gjorde det lilla extra.

Tiina G
Skrev om Sigtuna Bil

Den var bra. Återkoppling på det vi ville att det skulle vara åtgärdat innan vi köpte.

Demalj A
Skrev om Sigtuna Bil

Hej jag köpte Caravelle från firman besiktningen skulle göras på den jag bytte bromsskivor,bromsbällegbromsok, hjulager ,kreningshamare. Jag tycker det är jätte dåligt att ni kollar detta på allvarligt och säljer bilen med dem felen . Det har gått 2veckor tills jag ringde till er och meddelade om felet . Jag betalade allt detta själv det är inte normalt i detta läge hur kan ni göra så .

Thord R
Skrev om Sigtuna Bil

Så Bra, inget krångel, en Riktigt bra försäljare, nästa bil blir där, och kommer att förespråka det för mina vänner och bekanta att köpa bil av den försäljare..Tack än en gång för en smidig affär

Andersson Kjell G

Vid leverans bilen smutsig invändigt oljan i motor på nedersta sträcket på oljestickan allt så inte kollad före leverans vänster backspegel inte åtgärdad

Pia S
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande, bra service, kunniga.

Per O
Skrev om Sigtuna Bil

Ärlig och bra säljare. Sa direkt när jag pratade med han första gången vad som va skavanker på bilen. Toppen trevligt samt trevlig personal som lämnade bilen till mig

Husam O
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket smidig affär! Pålitliga personal!

Lars Arvid B
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bilhandlare, bra bemötande, mycket nöjd med denna bilhandlare

Eric E
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket seriös och trevlig bilhandlare. Björn var bra, insatt och höll i kontakten genom hela perioden. Rekommenderar verkligen Sigtuna Bil!

Martin S
Skrev om Sigtuna Bil

Blev väldigt väl omhändertagna av Björn. Proffsigt och effektivt!

Ola Whistler S
Skrev om Sigtuna Bil

Å ena sidan snabbjobbat och lätt. Å andra sidan en stressad och lite jäktad känsla hos säljare.

Håkan L
Skrev om Sigtuna Bil

Vi fick ett väldigt trevligt bemötande av Björn Palmer på telefon och när vi kom dit visade det sig att han var en trevlig o professionell försäljare. Vår upplevelse av Sigtuna bil är bara positiv, och våra förhoppningar är att vi handlat en bra bil av Sigtun bil.

Jonathan L
Skrev om Sigtuna Bil

Varning för Sigtuna bil! De sålde en bil till mig med dolda fel, och försöker krångla sig undan sitt konsumenträttsliga ansvar med att dra ut på tiden och säga att de ska kolla med sin garantiavdelning om felen täcks av garantin osv. Bilen såldes med en sprucken innerskärm i hjulhuset, som bara kunde ses när hjulen demonterades. De sålde en bil med kina-däck och grov obalans i framdäcken och vägrade stå för kostnaden för montering och balansering av de nya däcken, utan bara köpte nya däck och vägrar även betala milersättning...

Dan Erling L
Skrev om Sigtuna Bil

Tråkigt att det som stod i annonsen inte stämde med vekligheten! Drag fanns inte och inte heller helljusassistans!

Catarina K
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt bemötande. Snabb handläggning av bilaffären. Mycket trevlig kille som vi gjorde affären med ( Harry). Köper gärna bil där igen trots att vi bor cirka 15 mil därifrån,

Harry S
Skrev om Sigtuna Bil

Toppen service och trevligt bemötande

Susanne A
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande och hjälp. Trevligt mottagande

Kamux A
Skrev om Sigtuna Bil

Daniel Krogius var grym att ha att göra med!

Berit W
Skrev om Sigtuna Bil

Mycket trevligt och förtroendefullt bemötande av er försäljare Harry Söderström. Volvon V50 XBE 210 har varit till full belåtenhet sedan jag hämtat den d. 15/5 -24. Jag kan verkligen rekommendera er firma Sigtuna Bil. Hälsningar Berit Wahlgren

Isabella H
Skrev om Sigtuna Bil

Allt gick smidigt. Trevligt bemötande.

Malvina J
Skrev om Sigtuna Bil

Väldigt trevliga, både sålde och köpte bil och känner mig jättenöjd. Allt gick smidigt. Både Pierre och Lucas är väldigt ödmjuka och guidar tydligt genom försäljning och köp av bil. Kände mig väldigt trygg genom hela processen.

Håkan K
Skrev om Sigtuna Bil

Snabb och bra service med väldigt trevlig personal

Sigtuna Fordonstorg A

Vi har samarbetat med Sigtuna bil i flera år och detta har fungerat utmärkt åt båda hållen. Vi kan varmt rekommendera till andra.

Eva E
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig bemött, märks att det är ett bra team alla så trevliga och hjälpsamma

Thomas P
Skrev om Sigtuna Bil

Bra service, trevligt bemötande…och framförallt så hittade jag BILEN där

Diego Perez Å
Skrev om Sigtuna Bil

Bra och smidigt affär, inväntar bevis i form av kvitto på att kamremmen är byt, annars är jag nöjd än så länge (det har gått 3 dagar)

Klas Peter J
Skrev om Sigtuna Bil

Trevlig personal. Bilen levererades på utlovad tid och var i fint sick när jag hämtade den fick bra i inbyte för den gamla bilen

Benon K
Skrev om Sigtuna Bil

Sigtuna bil is a good customer care with professional approach and swift transactions

Göran S
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande av säljaren. Fungerade bra med leveransen av bilen till min hemort. Saknar uppföljning av säljaren efter leverans av bilen, på det hela så är jag nöjd.

William Hellberg W

Riktigt trevliga och allmänt smidig upplevelse.

Haytam A
Skrev om Sigtuna Bil

Jag fick ett väldigt bra mottagande av Sigtuna Bil. Från första mejlet till att jag kom in i butiken. Säljaren Johan har varit behjälplig i olika moment och gjorde köpet väldigt smidigt och enkelt. Det uppskattas verkligen! Kan rekommendera väldigt starkt Johan och Sigtuna Bil. Tack för denna affär! :)

Ossama M
Skrev om Sigtuna Bil

Lätt som fan, smidig och snabbt. Fick inbyta med en gammal bil som var mer än väntad på riktig.

Matthias Walter T

Mycket bra, toppen Personal! Toppen Sälja av Peter. Sigtuna Bil har en nytt kund ! Mvh. Matthias

Anette E
Skrev om Sigtuna Bil

Bra bemötande från säljaren. Hade inte haft någon kontakt tidigare men de hade bilen jag sökte så därför föll valet på Sigtuna bil. Seriös bilhandlare som levde upp till förväntningarna. En detalj till bilen saknades vid leveransen men har utlovats.

Hans Fredrik P
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt, ärligt och bra bemötande

Mikael L
Skrev om Sigtuna Bil

Jätte bra bemötande, och snabb och smidig affär.

Gunnar N
Skrev om Sigtuna Bil

Försäljaren var timötesgående. Han upplevdes inte stressad. Såg människan han had att göra ned

Bengt I
Skrev om Sigtuna Bil

Trevligt och professionellt bemötande av Daniel som beskrev bilen korrekt i alla avseenden och ordnade en smidig affär med hemtransport. Bilen har hittills motsvarat förväntningarna helt.

Malin E
Skrev om Sigtuna Bil

Vi köpte vår bil hos Sigtuna bil. Vid köpet tecknade vi en extra försäkring som företaget erbjuder sina kunder. Vid köptillfället skulle bilen ha varit nyservad, något säljaren också bekräftade när vi hämtade bilen. Efter en tid larmade bilen att det var dags för service. När vi då kontaktade Sigtuna bil framkom att de hade glömt bort att serva bilen. De tog på sig felet och bilen servades. Vid servicen framkom att det fanns flera fel på bilen. Fel som gjorde att bilen inte gick igenom besiktningen och slutligen fick körförbud....

Giedrius P
Skrev om Sigtuna Bil

Jag är nöjd. Bra bemötande, flexibilitet och snabb affär.

Maria N
Skrev om Sigtuna Bil

Jag tyckte försäljaren var trevlig och lätt att prata med.

Sigtuna Fordonstorg A

Jag tycker gänget på sigtuna bil är proffsiga o seriösa. Vi har gjort affärer med dem i många år...

Kjell N
Skrev om Sigtuna Bil

Vänligt och proffsigt bemötande av Säljaren.

Hans A
Skrev om Sigtuna Bil

Snabbt smidigt enkelt .Bra återkoppling. Handlar gärna där igen.

Filtrera omdömen