Simon Falke

Simon Falke

Simon Falke är mäklare på SkandiaMäklarna Malmö

Simon Falke har varit aktiv på Reco.se sedan 2015-10 och har fått 38 omdömen med ett betyg på 4.7. Simon Falke har haft 0 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 0% av sina kunder efter omdömen.

38 omdömen om Simon Falke

Sedan starten hos Reco 2015
Joachim Ludwig U

Simon gav ett lugnt och förtroligt intryck från första början. Vi kände att han förmedlade säkerhet och självförtroende. Han kunde också se de estetiska val vi hade gjort och därför kände vi att han kunde förmedla husets väte på ett korrekt sätt till kunden. Han var noga förberedd, gav ett trevligt intryck, var hjälpsam och fick både säljare och köpare att må bra i affären. vi upplever att han gjorde det det lilla extra för att få försäljningen att bli lyckad när det behövdes.

Agneta H
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Bra mäklare. Inget att klaga på. Alltid trevlig när man ringde.

Fredrik B
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Jag och min fru är mycket nöjda med Skandiamäklarnas arbete med försäljningen av vår bostadsrätt i Malmö. Simon och hans medarbetare har gjort ett förstklassigt arbete och lyckats mycket bra trots närheten till julhelgen. Både bemötande och den kontinuerliga informationen har varit bättre än vad man kan förvänta sig.

Gustav L
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Mycket bra bemötande, engagerad och kunnig, närvarande och tillgänglig vilket ledde till en oerhört smidig affär. Mycket bra bemötande och service från övrig personal i samband med fotografering etc också.

Theresa K
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Trevligt bemötande och levde upp till mina förväntningar.

Siri T
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Inte helt nöjd. Lägenheten som jag köpte var inte kollad innan inflytt. Det var så smutsigt och låg naglar i badrumsskåpet. Känns som att detta bör kollas igenom innan nyckelöverlämning. Angående överlämningen sköttes den med lite konstigt. Fick ringa en av grannarna och bestämma möte då han hade alla nycklar till min nyköpta lägenhet. Lite oprofsigt tycker jag. I övrigt var mäklarupplevelsen helt ok.

Svar från Simon Falke

Hej Siri, Nu blir jag lite besviken eftersom att du betygsätter saker som ligger utanför mina arbetsområden. Som mäklare har jag ingen möjlighet att besikta flyttstädning av en lägenhet inför tillträdet och det ingår heller inte i våra arbetsuppgifter. Säljaren är skyldig att flyttstäda vid en försäljning och jag uppmanade säljaren till denna lägenhet att anlita en städfirma som skulle sköta detta. När de som i det här fallet har de slarvat med flyttstädning så kan vi som mäklare bara uppmana säljaren att rätta till...

Max K
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Vi sålde vår lägenhet genom SkandiaMäklarna. Väldigt bra kunskap om området och målgruppen och generellt om lägenhetsförsäljning. Det märks att Simon jobbat länge i branschen.

Kristofer S

Simon Falke är en mäklare i toppklass. Mycket trevlig och hjälpsam. Tillskillnad från andra mäklare så var Simon ärlig i sin försäljning. Är mycket positiv till SkandiaMäklarna som helhet. rekommenderar dem varmt!

Tanja W
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Flexibel, professionell, och väldigt kundorienterad! Gärna igen!

Hans B
Skrev om Simon Falke en del av SkandiaMäklarna Malmö

Vi upplevde att försäljningen gick snabbt och smidigt och sköttes på ett mycket proffsigt sätt. Vi fick många trevliga tips när det gällde styling. Vi anser att vi varmt kan rekommendera Simon Falke och Skandiamäklarna. Tina & Hans