Sleepo AB

Sleepo AB

1.5

Sleepo grundades år 2011 och är en e-handel som säljer sängar, möbler och inredning. Vi har ett stort sortiment med över 80 varumärken (T.ex. Himla, Gripsholm, Mille Notti, Gant Home, House Doctor, Bloomingville, Marimekko och Design House Stockholm.) Våra möbler är av modern, klassisk och stillfull design. Hos oss hittar...

30 omdömen om Sleepo AB

Hanna Sabine Mari M

Köpte en soffa som var trasig. Efter en månad får vi besked att vi ska få en ny ram ( underredet på hela soffan). Jag frågar hur detta ska gå till?när jag kan förvänta mig en kompensation? Får till svar att jag själv får montera ramen och att JAG ska åka iväg till en återvinnings central och sedan slänga den trasiga ramen. Soffan heter Bianca och ser super snygg ut på deras sida. Men snälla Köp ej! Det ser ut som en begagnad soffa som är bortskänkes på blocket efter en vecka. Dom själva tycker det är charmigt och att försöker...

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 371 omdömen 4.2 av 371 omdömen

Fick bra service av personalen i butik! Leveransen kom fortare än tänkt.

Bengt K
Skrev om Sleepo AB

Beställde en Belid sänglampa som Sleepo hade till absolut bäst pris. Allt fungerade prefekt från beställning, ordererkännande till leverans.

Katja W
Skrev om Sleepo AB

Allt har löst sig, jag är nöjd !

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Erik L
Skrev om Sleepo AB

Skulle vilja påstå att det är sämsta företaget jag köpt något av. Sen leverans, ingen kundtjänst som kan ge vettiga svar inom en någorlunda resonabel tidsram. Returnerade varorna och har inte sett min återbetalning eller fått bekräftelse om de faktiskt kommer återbetala min order. Välj en annan butik, enda tipset jag kan ge

Matilda R
Skrev om Sleepo AB

Kommer aldrig mer handla från detta företag. När det kommer till reklamationer är dom absolut värdelösa att ha att göra med och duckar för allt.

Christina E
Skrev om Sleepo AB

Vi fick en defekt vara men fick snabbt hjälp med reklamation och en ny vara. Trevligt bemötande.

Hanna Helena E

För en vecka sedan fick jag hem ett stenbord med skador. Jag kontaktade företaget direkt med beskrivning och bilder på skadan, samt ringde upp dom dagen efter för att påkalla uppmärksamhet. Sedan dess har jag påmint dom via mail två gånger eftersom jag inte hört ett ljud av någon. Jag ringde dom även ytterligare en gång efter tre dagar och då hade dom stängt hela dagen. Det är ju ganska frustrerande att ligga ute med flera tusen för ett skadat bord som nu står och tar upp hela min garderob och företaget lyser med sin...

Andres M
Skrev om Sleepo AB

Köpte sex stolar som vi tyvärr fick skicka tillbaka då de var för stora för vår lägenhet. Öppet köp i 14 dagar stod det på hemsidan men nu behöver vi tydligen betala 439 kr för detta? Ofattbart dåligt att detta ej framgår vid köp

Rami Omar S
Skrev om Sleepo AB

Kommer aldrig handla här igen, sämsta servicen.

Nils Albin Erik B

Så dåligt, beställde lite saker o hörde inget på flera veckor. Sedan kom det ett Mail där de sa att de ej kunde leverera ordern alls, snopet värre. Kan ej rekommendera denna nätaktör alls!!!

Eva L
Skrev om Sleepo AB

Aldrig mer Sleepo! En mörk, blåsig och regnig kväll i februari kommer LGT Logistics för leverans av vår sänggavel. Chauffören stannar lastbilen mitt i gatan och ber mig underteckna mottagandet på iPad. Jag skriver på, chauffören baxar ut sänggaveln till oss mitt i gatan och åker sin väg. Vi bär in gaveln. Inomhus ser jag att emballageplast i ett hörn är skadat och så även tyget. Jag mejlar sleepo direkt. Dagen efter får jag svar att jag skulle granskat gaveln innan jag skrev på mottagandet. Jag får inte reklamera sänggaveln....

RASMUS P
Skrev om Sleepo AB

Worst company to buy from ever. Tried to buy from them twice. They do everything to scam you! First time I ordered a pillowcase I really wanted but after I payed and everything I never got an delivery confirmation and heard nothing from them until they sent me a bill for not picking up my delivery?! The bill for not picking up the package exceeded the initial order value. Ofcourse I contacted the customer service but they were just plain rude and to no help at all. Time goes and I let go of my previous shitty experience...

MAILA H
Skrev om Sleepo AB

Fick hem en trasig spegel som vi nu måste slänga på tippen själva. Den väger 30 kg och vi tyckte sleepo kunde ta med den tillbaka när vi får en ny spegel eller på något sätt kompensera oss men icke.

Josefin S
Skrev om Sleepo AB

Köp inte deras soffor sämsta kvalite o blir nedsutten efter 2 månader. Ville reklamera men enligt sleepo ska soffan se nedsutten ut för att det är en dunsoffa!

Denis D
Skrev om Sleepo AB

Försenad leverans med 2 veckor. Fick kass vara som vi valde att skicka tillbaka. Lovade att skicka tillbaka pengarna innom 14 dagar. Nu en månad senare så har vi fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Spelar ingen roll hur många gånger man skriver eller ringer. VARNING

Julia Karin Helen D

Försenad leverans och ett av två paket var borta och dom visste inte vart det tagit vägen. Dåligt. Ska få den andra delen nu på måndag 4veckor försenat. Benen var lite skavda och detta inte pga av leveransen utan av hanteringen innan lampbenen packats in, varför skickar ni iväg skadade varor? När jag köper en golvlampa för över 3000 förväntar jag mig att den kommer utan skador och repor. Dessutom var en sån där liten påse med fuktpackkulor i trasig och små kulor flög ut överallt, inte bra för våra katter. Vill inte handla här igen och vill varna andra.

Erik Mathias H

Skojjarbolag... Förstår inte hur de kan ens vara verksamma i Sverige överhuvudtaget.

Chatarina R
Skrev om Sleepo AB

Skrev lev. tid 3-5 veckor, avvaktade med min semester pga leveransen, fick sedan veta att de skulle skjuta upp lev. med 6 veckor när det hade gått 5 veckor redan då jag tog reda på det själv. Kommer aldrig göra affärer med dem igen, de är den sämsta butik jag någonsin haft att göra med.

Evelina Å
Skrev om Sleepo AB

Den här butiken är ett skämt. Fick vänta på leverans i 6 veckor som skulle ta fyra dagar. Svarar otrevligt på både mail och telefon - om det överhuvudtaget går att få tag i dem. Skulle ALDRIG ha något med dem att göra igen!

Charlotte l
Skrev om Sleepo AB

Rekommenderar inte!! Dålig kundservice, taskig attityd, försenad leverans och jag fick själva följa upp med DHL för att få min vara levererad. Svarar inte på mail. Använd dem inte!!

Jane H
Skrev om Sleepo AB

Varning!!! Värsta företaget jag har haft att göra med NÅGONSIN!!! Läs noga alla 1 och 2 på trust pilot, prisjakt och andra ställen så får ni se exakt hur dom är!

George I
Skrev om Sleepo AB

usel kundtjänst, personen som utger sig för att vara chef kan inget om konsumenträtt eller kundservice. felaktiga svar på enkla frågor. inte konstigt att man söker en ny chef. Till Er som letar recensioner på annat håll: märkligt också att Sleepo har 4800 recensioner på trustpilot (som för övrigt används väldigt lite i sverige), gjorda av användare som endast har 1-2omdömen totalt.

Agge L
Skrev om Sleepo AB

Helt kass och otrevlig kundtjänst! Kommer aldrig mer handla på Sleepo.

Anton P
Skrev om Sleepo AB

Bakgrund: Jag köpte en golvlampa för över 1800SEK. Utfall: 1. Lång leveranstid (3-4 veckor). Det är ok då jag var förvarnad om detta. 2. När produkten väl levererades fanns det svetsmärken på lamparmaturen. Enligt mig inte OK på en premiumvara 3. Jag vände mig till kundsupport där jag fick svaret "dessa märken får man räkna med". Det finns ingen som helst information på deras hemsida som nämner att produkterna som säljs kan vara defekta. Slutsats: Nej. Det blir inte mer Sleepo.se för min del.

Veronica P
Skrev om Sleepo AB

Väldigt missnöjd med första köpet via Sleepo, det var en del strul med leverans -> dålig kundtjänst

Sabina E
Skrev om Sleepo AB

Leveransen uteblev trots bokad tid, fraktbolaget tappade bort flera kollin och efter att ha jagat dem två veckor hörde jag av mig till sleepo för att få pengarna tillbaka. Fick inte svar på flera mail och efrer många om och men dök plötsligt fraktfirman upp flera veckor sent, oanmält och levererade 5 av 6 kollin ordentligt trasiga paket och syndes rakt igenom sprickor i sänggaveln! Ber sleepo om pengarna tillbaka och retur och får som svar att de håller inne pengarna tills fraktbolaget levererat paketen tillbaka till dem,...

Platon G
Skrev om Sleepo AB

Den värsta kundservice jag har sett!

Daniel V
Skrev om Sleepo AB

Vi beställde en säng från Kinnabädden som skulle levereras inom 2-4 veckor. Nör sängen inte dykt upp mailade vi. Ingen svarade på en vecka trots påminnelser och tjat. Till slut svarar man. Det går ytteligare ngn vecka och sängen verkar vara levererad till Brings central. Dock verkar ett av kollina inte ha kommit fram. Vi ringer och mailar och absolut ingen svar. Efter sex veckor hör Bring av sig och vi bokar leverans på kvällen. Kl 10 på leveransdagen ringer Bring och frågar om vi är hemma!!! Till slut kommer leveransen...

Karin F
Skrev om Sleepo AB

Taskigt bemötande när man bokat hemleverans med inbärning och betalt 400 spänn för detta. Framgår inte via hemsidan och dessutom avsatt en halv dag för väntan på leverans som pga att sleepo bokat fel inte kunde bäras in. Uruselt! Detta är faktiskt andra gången det händer och trots sleepos fördelaktiga priser med erbjudande hit o dit så blir totalkostnaden större OCH frustrationen i slutändan. Rekommenderas VERKLI>GEN INTE.

Anna S
Skrev om Sleepo AB

Hej, jag beställde en ny säng från Sleepo som levererades utan problem. Snabbt och smidigt! Tack kundservice för trevligt bemötande och för en bra hemsida. Jag vill rekommendera Sleepo för alla!