Sleepo AB

Markvardsgatan 9, 113 53 Stockholm — Visa karta

1.2 i betyg av av 19 omdömen
Sleepo grundades år 2011 och är en e-handel som säljer sängar, möbler och inredning.

Vi har ett stort sortiment med över 80 varumärken (T.ex. Himla, Gripsholm, Mille Notti, Gant Home, House Doctor, Bloomingville, Marimekko och Design House Stockholm.)

Våra möbler är av modern, klassisk och stillfull design. Hos oss hittar du sängar, soffor, utemöbler, bord och stolar, garderober och barnartiklar mm. Vi har ett stort utbud av sängar och oavsett om du letar efter en skön säng att sova i, en snygg soffa eller inredning så har vi något för dig!

Det är viktigt att du som kund är nöjd därför erbjuder vi fri frakt, fri retur, öppet köp i 14 dagar, prisgaranti och snabba leveranser. Vi jobbar tätt tillsammans med våra tillverkare och leverantörer. På Markvardsgatan 9 i Stockholm finns vårt Showroom, där vår duktiga personal gärna hjälper dig i val av möbler, sängar eller inredning.Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 19 kunder tycker om Sleepo AB

• Eva Birgitta L

2020-03-09

Eva Birgitta L skrev om Sleepo AB
    Aldrig mer Sleepo!
    En mörk, blåsig och regnig kväll i februari kommer LGT Logistics för leverans av vår sänggavel. Chauffören stannar lastbilen mitt i gatan och ber mig underteckna mottagandet på iPad. Jag skriver på, chauffören baxar ut sänggaveln till oss mitt i gatan och åker sin väg. Vi bär in gaveln. Inomhus ser jag att emballageplast i ett hörn är skadat och så även tyget. Jag mejlar sleepo direkt. Dagen efter får jag svar att jag skulle granskat gaveln innan jag skrev på mottagandet. Jag får inte reklamera sänggaveln.
    Alla kan göra fel. Blir det fel väljer den seriösa säljaren att rätta till. Sleepo väljer en annan väg. Sleepo levererar en skadad produkt och vägrar godkänna reklamationen. De erbjuder en 500 hundring i avdrag som kompensation för skadan. Att erbjuda det de faktiskt sålde, en snygg felfri sänggavel, ingår tyvärr inte i deras repertoar. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Folkhemmet
    4.5 / 5 i betyg — 110 omdömen
    Badge2020
    "Beställde i slutet av maj utemöbler med tillhörande dynor. Stolarna kom direkt vilket givetvis var bra. Dynorna skulle komma strax efter mid"
    CHRISTIAN G
  • RASMUS P

2020-02-05

RASMUS P skrev om Sleepo AB
    Worst company to buy from ever. Tried to buy from them twice. They do everything to scam you!

First time I ordered a pillowcase I really wanted but after I payed and everything I never got an delivery confirmation and heard nothing from them until they sent me a bill for not picking up my delivery?! The bill for not picking up the package exceeded the initial order value. Ofcourse I contacted the customer service but they were just plain rude and to no help at all.

Time goes and I let go of my previous shitty experience and give them a new try. This time I order a rug. The rug were promised for delivery last week but just like the first time I heard nothing at all. This time I call them up and ask where the rug is and they just say that it will be a few weeks late. Just as rude as last time and they don't give any information about delays or anything else.

Total scam company. Stay away! Läs mer
  • MAILA H

2019-11-26

MAILA H skrev om Sleepo AB
    Fick hem en trasig spegel som vi nu måste slänga på tippen själva. Den väger 30 kg och vi tyckte sleepo kunde ta med den tillbaka när vi får en ny spegel eller på något sätt kompensera oss men icke. Läs mer
  • Josefin S

2019-09-13

Josefin S skrev om Sleepo AB
    Köp inte deras soffor sämsta kvalite o blir nedsutten efter 2 månader. Ville reklamera men enligt sleepo ska soffan se nedsutten ut för att det är en dunsoffa! Läs mer
  • Denis D

2019-08-26

Denis D skrev om Sleepo AB
    Försenad leverans med 2 veckor. Fick kass vara som vi valde att skicka tillbaka. Lovade att skicka tillbaka pengarna innom 14 dagar. Nu en månad senare så har vi fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Spelar ingen roll hur många gånger man skriver eller ringer. VARNING Läs mer
  • Julia Karin Helen D

2019-05-25

Julia Karin Helen D skrev om Sleepo AB
    Försenad leverans och ett av två paket var borta och dom visste inte vart det tagit vägen. Dåligt. Ska få den andra delen nu på måndag 4veckor försenat. Benen var lite skavda och detta inte pga av leveransen utan av hanteringen innan lampbenen packats in, varför skickar ni iväg skadade varor? När jag köper en golvlampa för över 3000 förväntar jag mig att den kommer utan skador och repor. Dessutom var en sån där liten påse med fuktpackkulor i trasig och små kulor flög ut överallt, inte bra för våra katter. Vill inte handla här igen och vill varna andra. Läs mer
  • Mathias H

2019-02-05

Mathias H skrev om Sleepo AB
    Skojjarbolag... Förstår inte hur de kan ens vara verksamma i Sverige överhuvudtaget. Läs mer
  • Chatarina R

2018-07-25

Chatarina R skrev om Sleepo AB
    Skrev lev. tid 3-5 veckor, avvaktade med min semester pga leveransen, fick sedan veta att de skulle skjuta upp lev. med 6 veckor när det hade gått 5 veckor redan då jag tog reda på det själv. Kommer aldrig göra affärer med dem igen, de är den sämsta butik jag någonsin haft att göra med. Läs mer
  • Evelina Å

2018-04-28

Evelina Å skrev om Sleepo AB
    Den här butiken är ett skämt. Fick vänta på leverans i 6 veckor som skulle ta fyra dagar. Svarar otrevligt på både mail och telefon - om det överhuvudtaget går att få tag i dem. Skulle ALDRIG ha något med dem att göra igen! Läs mer
  • 2018-03-13

Charlotte l skrev om Sleepo AB
    Rekommenderar inte!! Dålig kundservice, taskig attityd, försenad leverans och jag fick själva följa upp med DHL för att få min vara levererad. Svarar inte på mail. Använd dem inte!! Läs mer
  • 2018-02-22

Jane H skrev om Sleepo AB
    Varning!!!
    Värsta företaget jag har haft att göra med NÅGONSIN!!!
    Läs noga alla 1 och 2 på trust pilot, prisjakt och andra ställen så får ni se exakt hur dom är! Läs mer
  • 2018-02-19

George I skrev om Sleepo AB
    usel kundtjänst, personen som utger sig för att vara chef kan inget om konsumenträtt eller kundservice. felaktiga svar på enkla frågor. inte konstigt att man söker en ny chef.

Till Er som letar recensioner på annat håll: märkligt också att Sleepo har 4800 recensioner på trustpilot (som för övrigt används väldigt lite i sverige), gjorda av användare som endast har 1-2omdömen totalt. Läs mer
  • 2018-02-15

Agge L skrev om Sleepo AB
    Helt kass och otrevlig kundtjänst! Kommer aldrig mer handla på Sleepo. Läs mer
  • 2018-02-04

Anton P skrev om Sleepo AB
    Bakgrund:
    Jag köpte en golvlampa för över 1800SEK.

Utfall:
    1. Lång leveranstid (3-4 veckor). Det är ok då jag var förvarnad om detta.
    2. När produkten väl levererades fanns det svetsmärken på lamparmaturen. Enligt mig inte OK på en premiumvara
    3. Jag vände mig till kundsupport där jag fick svaret "dessa märken får man räkna med". Det finns ingen som helst information på deras hemsida som nämner att produkterna som säljs kan vara defekta.

Slutsats:
    Nej. Det blir inte mer Sleepo.se för min del. Läs mer
  • 2018-01-29

Veronica P skrev om Sleepo AB
    Väldigt missnöjd med första köpet via Sleepo, det var en del strul med leverans -> dålig kundtjänst Läs mer
  • Sabina E

2017-12-04

Sabina E skrev om Sleepo AB
    Leveransen uteblev trots bokad tid, fraktbolaget tappade bort flera kollin och efter att ha jagat dem två veckor hörde jag av mig till sleepo för att få pengarna tillbaka. Fick inte svar på flera mail och efrer många om och men dök plötsligt fraktfirman upp flera veckor sent, oanmält och levererade 5 av 6 kollin ordentligt trasiga paket och syndes rakt igenom sprickor i sänggaveln! Ber sleepo om pengarna tillbaka och retur och får som svar att de håller inne pengarna tills fraktbolaget levererat paketen tillbaka till dem, trots att jag endast fått en komplett säng så håller de inne pengarna för båda, därtill hör att Bring inte heller kontaktat oss för upphämtning på en vecka. Får se OM de hör av sig och ännu hellre OM sängarna lyckas nå sleepo så vi kan få lös pengarna att köpa andra sängar till barnen!! :@ SÄMSTA FÖRETAG HAG NÅGONSIN HAFT ATT GÖRA MED! Läs mer
  • Platon G

2017-12-01

Platon G skrev om Sleepo AB
    Den värsta kundservice jag har sett! Läs mer
  • Karin F

2017-11-16

Karin F skrev om Sleepo AB
    Taskigt bemötande när man bokat hemleverans med inbärning och betalt 400 spänn för detta. Framgår inte via hemsidan och dessutom avsatt en halv dag för väntan på leverans som pga att sleepo bokat fel inte kunde bäras in. Uruselt! Detta är faktiskt andra gången det händer och trots sleepos fördelaktiga priser med erbjudande hit o dit så blir totalkostnaden större OCH frustrationen i slutändan. Rekommenderas VERKLI>GEN INTE. Läs mer
  • 2016-09-08

Anna S skrev om Sleepo AB
    Hej, jag beställde en ny säng från Sleepo som levererades utan problem. Snabbt och smidigt! Tack kundservice för trevligt bemötande och för en bra hemsida. Jag vill rekommendera Sleepo för alla! Läs mer