Söderorts Bilvård AB

TJURHORNSGRÄND 6, 121 63 Johanneshov — Visa karta

Söderorts Bilvård AB grundades i januari 2013, och vi har flera års yrkeserfarenhet inom området bilvård och däck. Vår vision är att erbjuda högkvalitativ service som ger nöjda och återkommande kunder.
För oss är det en självklarhet att behandla din bil som att det vore vår egen.

Vår anläggning ligger i södra Stockholm, på Tjurhornsgränd 6 i Johanneshov (mellan Globen & Årsta) vid Bolidenplan.

Här har vi en komplett däckverkstad med däckhotell och försäljning av däck & fälgar. Vi utför också de flesta typer av bilvård, allt från en skonsam handtvätt och vaxning till olika typer av lackbehandlingar eller en total rekond av din bil.

Det som skiljer sig oss från många andra i branschen är att vi aldrig säger nej och att vi alltid har leende på läpparna.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 172 kunder tycker om Söderorts Bilvård AB

• Alex
    Alex skrev om Söderorts Bilvård AB
    UNDVIK!!! Dålig upplevelse! Däckbyte är väldigt enkelt att utföra. De lyckades ändå förstöra 3 stycken gängar och 3 stycken muttrar under ett och samma byte. Resultera i att gängarna fick bytas ut. Jag såg till att de fixade det på deras bekostnad, det var det minsta de kunde göra. Ägaren (Ekran) hade mage nog att försöka med: "om du ska sälja bilen innan nästa däckbyte så kan vi bara skruva in skiten och ingen kommer att märka någonting förrän nästa däckskifte". Så jävla fräckt, smutsigt och ohederligt i mitt tycke! Dagen efter var det iaf fixat. Körde därifrån och märkte att bilen drog mot ena sidan på ett konstigt sätt. Svängde in på macken för att upptäcka att lufttrycket var helt olika på alla däck. Ena däcket hade till och med ett tryck på 1,5. Helt otroligt. Dagen efter upptäckte jag att det saknades en mutter på ena däcket. Fick nog och åkte in igen för att påpeka ovan del. Han vägrade inse att de hade felat! Fick bara en massa nonsens till bortförklaringar. Jag gav mig inte och kom med motargument. Han fortsatte likt förbannat med sina nonsens bortförklaringar och vägrade inse att de har gjort fel. Aldrig mer att jag sätter min fot i den lokalen. Aldrig i livet att jag rekommenderar Söderorts bilvård till någon annan! Läs mer
    2018-04-28 Ekrem U svarar Alex
    Det är första gången jag svarar på en recension på 4 års tid som vi har håll på.
    Alla har sina åsikter och det respekterar jag. Men lögn, oärlig, fräck, smutsig och ohederlig kräver svar!!!!!!!!!!!!
    Alla vi är människor, fel kan hända var som helst. Det är väldigt viktigt att lösa ett problem på bästa möjliga sett. Och det har vi gjort!!!
    Men att du har mage till att ljuga är inte OK!!!!!!!
    Jag sa ordagrant att något fel har uppstått och att vi tar på oss ansvaret och kostnaden för reparationen för detta. Du visade din största tacksamhet genom att tacka så mycket för en snabb service för reparationen och att vi kunde leverera din bil till dagen efter och att du fick låna en bil av oss.
    Att du har mage till att ljuga och säga att du såg till att det var du som såg till att vi tog kostnaden är helt enkelt en stor lögn!!!!!!!!
    Att din bil drar åt sidan har varken med lufttrycket eller med däcken att göra, det förklarade jag för dig klart och tydligt vilket du höll med om och nämnde att den forfarande drog åt sidan efter din så kallade kontroll av lufttryck. Det är fel på framvagnen för att du har kört in någonstans.
    Det har hänt vid enstaka gånger att vi har glömt att fylla på luft för två år sedan. Vi har sett över våra rutiner och har förbättrat oss väsentligt. Vi fyller alltid på luft i däcken och meddelar våra kunder om hur mycket luft vi fyllt på och att dem ska efterdra sina bultar. Gång på gång försökte du med olika saker, men detta handlar bara om en sak och det är att du försöker smutskasta andra.
    Vilken stolthet du måste ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Johan T
    Johan T skrev om Söderorts Bilvård AB
    Fantastisk snabb och bra service, kanske något dyrt. Läs mer
  • Olle H
    Olle H skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabba. Bra service. Snabb offert! Läs mer
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Söderorts Bilvård AB
    Anlitade dem för däckbyte. Bra bemötande, snabbt och väl utfört arbete, bra pris. Rekommenderas! Läs mer
  • Jeroen W
    Jeroen W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra bemötande, flexibla, personliga och trevliga. Och så blir bilen ren också förstås :) Läs mer
  • Kadri T
    Kadri T skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra och snabb service vid däckbyte. Läs mer
  • Patrick Q
    Patrick Q skrev om Söderorts Bilvård AB
    Utmärkt bemötande och service, mina däck är i tryggt förvar. Läs mer
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb Läs mer
  • Ann-kristin W
    Ann-kristin W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Man får snabbt tid och proffsig service Läs mer
  • Sergej S
    Sergej S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabb och bra tid. Inte helt lätt att hitta, lite bättre skyltning vore bra. Bra bemötande. Läs mer
  • Mats O
    Mats O skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabb kunnig service utfördes till ett vettigt pris! Läs mer
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra service vid däckbyte. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jag tycker att jag fick ett riktigt bra och trevligt bemötande. Bra service. Det var enkelt att boka tid via hemsidan. Finns bara gott att säga om dom. Jättenöjd med däckskiftet.
    Ska snart testa invändig och utvändig tvätt också.

Mvh Thomad Läs mer
  • Urban B
    Urban B skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra bemötande och bra service! Läs mer
  • Januari S
    Januari S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jag bor i Årsta och hade trots det en aning svårt att hitta lokalen. Ligger något avskilt vid industriområdet bakom djurkliniken vid Linde.
    Bättre skyltat vore ytterligare ett plus.

Själva bytet gick snabbt och bemötandet var det inget att anmärka på. Bara plus där
    Prisbilden ligger kring genomsnittet - 340 för personbil.

Överlag nöjd och kan rekommenderas. Läs mer
  • Joel K
    Joel K skrev om Söderorts Bilvård AB
    Kör däckskifte med hotell hos Söderorts Bilvård.

Snabbt, smidigt och väl bemötande personal. Läs mer
  • Johan O
    Johan O skrev om Söderorts Bilvård AB
    Smidigt att boka tid för däckbyte. Gick hyfsat snabbt att få tid. Lite otydligt med priser och lite för dyrt. Läs mer
  • Alberto J
    Alberto J skrev om Söderorts Bilvård AB
    Perfect service and attention from employers there. Great place to keep safe my wheels! Läs mer
  • Juha H
    Juha H skrev om Söderorts Bilvård AB
    Nöjd! Trevlig mottagandet. Snabbt. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra.
    Kunnig, servicevänlig personal som gjorde jobbet snabbt och prisvärt. Kan vara en av de bästa firmor jag någonsin handlat av.
    Kommer garanterat tillbaka. Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Söderorts Bilvård AB
    Kanon! Otroligt service minded! Läs mer
  • Åsa M
    Åsa M skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket trevlig och glad personal. Trevlig stämning mellan kunder och personalen. Jobbar snabbt och gör ett bra jobb. Topp helt enkelt och mycket nöjd! Bytte till vinterdäck samt lämnade in däck på deras ”däckhotell”. Läs mer
  • Ann-charlotte O
    Ann-charlotte O skrev om Söderorts Bilvård AB
    Trevligt och professionellt bemötande!
    Jag bytte till vinterdäck och beställde förvaring av sommardäcken. Jag bytte företag för denna tjänst för att få ett gott bemötande som kund och mina förväntningar infriades. Läs mer
  • Timmy D
    Timmy D skrev om Söderorts Bilvård AB
    Varje gång jag har varit där har jag fått snabb professionell hjälp utan krångligheter.
    Skulle varmt rekommendera företaget vidare. Läs mer
  • Nils Å
    Nils Å skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra service, snabba och trevliga. Aldrig något problem. Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jättebra! Snabb, trevlig och prisvärd service. Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra service och det gick snabbt att få på nya vinterdäck! Tack! Läs mer
  • Christer A
    Christer A skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra och flexibel service. Öppet på lördagar vilket är ett stort plus!
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Athina P
    Athina P skrev om Söderorts Bilvård AB
    Alltid tillgängliga och gör sitt bästa för att hitta en tid som passar dig. Alltid mycket bra resultat på biltvätt och rekond. Flexibla och prisvärda. Trevlig personal och bra bemötande. Läs mer
  • Louise B
    Louise B skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabb och proffsig service, om än lite dyrt Läs mer
  • Carl Johan D
    Carl Johan D skrev om Söderorts Bilvård AB
    Professionella, trevliga och lyhörda. Kommer utan tvekan välja dom igen när vi skaffat nya däck och bil. Läs mer
  • Vincent N
    Vincent N skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jag rekommenderar Sörderorts Bilvåd som både tvätt, däckbyte eller däckförvaring. Toppklass helt enkelt. Läs mer
  • Zeyad S
    Zeyad S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Väldigt trevliga och väldigt bra! Läs mer
  • Tiiu E
    Tiiu E skrev om Söderorts Bilvård AB
    Mycket bra bemötande! Tydlig hänvisning till webben för att boka tider.
    Bra webbsida.
    Däckbytet gick fort och smidigt. Har absolut inget att klaga över.
    Mycket positiva upplevelser! Läs mer
  • Joel S
    Joel S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra service, snabbt och snyggt. Dock betalade jag 40 kr mer för skifte av däck än det pris som stod på hemsidan. Läs mer
  • David O
    David O skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra service och bokning, bemötande. Dock för dyrt. Har hört mig för, och finns flera konkurrenter som ligger betydligt lägre. Från 500 per skifte, 800 osv. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jag beställde ett däckbyte. Gick snabbt, smidigt, i tid. Trevligt bemötande. Jag är nöjd Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Söderorts Bilvård AB
    Enkel att boka tid på hemsidan. Däckbytet gick snabbt. Trevlig och duktig personal. Läs mer
  • Kennerth A
    Kennerth A skrev om Söderorts Bilvård AB
    Tycker dom funkar mycket bra. Har varit kund i flera år.
    Blir alltid bra bemött. Läs mer
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra och snabb service! Läs mer
  • Sten M
    Sten M skrev om Söderorts Bilvård AB
    Fick hjälp att montera och balansera ny vinterdäck som jag köpt via Bythjul.se. Jag tyckte verkstaden skötte jobbet utmärkt och snabbt. Lätt att ha med personalen att göra dessutom. Kan absolut rekommendera. Läs mer
  • Jan C
    Jan C skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabb response, trevligt bemötande, bra service och väl utfört arbete. Kommer använda mig av dem igen. Läs mer
  • Robert F
    Robert F skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra kvalitet på bemötande och arbetet. Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabba, serviceinriktade och duktiga! Läs mer
  • Anette G
    Anette G skrev om Söderorts Bilvård AB
    Jag började anlita dem för däckbyte vinter/sommar samt in och utvändig tvätt av bilen. Några gånger för motortvätt. Allt arbete har varit utmärkt. Jag blir alltid mycket väl bemött och det är lätt att kontakt. Kan rekommendera dem. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra service, trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  •  micha S
     micha S skrev om Söderorts Bilvård AB
    Trevligt bemötande, både på plats och i telefon. Läs mer
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Bra bemötande, snabb och bra service. Mycket tider att välja på. Läs mer
  • Love W
    Love W skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabbt och smidigt, trevlig bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Söderorts Bilvård AB
    Snabbt och effektivt däckskifte, bra pris.

Besöket var enkelt och okomplicerat. Läs mer

TJURHORNSGRÄND 6, 121 63 Johanneshov