SoffaDirekt.se

SoffaDirekt.se

• Badge2023
3.8

Välkommen till SoffaDirekt.se! Vi är möbelfabriken på nätet där du hittar allt möjligt till ditt hem i form av mattor, textilier, belysning, dekoration, matplats, kök och servering samt mycket mer. - Leverans inom 2-7 dagar - Exklusiv design - Köp nu och betala senare Vi skippar mellanhänderna och du får tillgång till alla...

162 omdömen om SoffaDirekt.se

Ane gimse S
Skrev om SoffaDirekt.se

Kjøpte maxime 4 sits sofa. Sofaen er utrolig vond og hard å sitte i. Putene er nesten for stor for rammen og må trykkes inn for å få plass, noe som igjen gjør at det ikke ser bra ut. Generelt veldig skuffet over produktet. Anbefales ikke!

Philip H
Skrev om SoffaDirekt.se

Tog 3 veckor innan leverans, allt levererades inte och otroligt krångligt att skicka retur..

Anna Elisabeth A
Skrev om SoffaDirekt.se

Otroligt nöjd med allt! Leveransen kom hem dagen efter jag lagt ordern, trevligt bemötande i telefon när leveransen bokades. Trevlig chaufför som var väldigt hjälpsam och glad! Då soffan var väldigt billig hade vi inte så höga förväntningar, vi blev positivt överraskade av den snygga färgen och att den var mjukare än vi trodde. Väldigt nöjda!!

Adam A
Skrev om SoffaDirekt.se

Toppenkvalitet, leverans och service!

Gagga W
Skrev om SoffaDirekt.se

Jag blev rekommenderad att ta kontakt med SoffaDirekt när vi skulle byta kontor. De hyresgäster som skulle ta över vår gamla lokal flyttade från ett kontorshotell och hade ingenting, de ville gärna ta över vår gamla lokal så som den stod, vilket gjorde att vi behövde börja om från början med ALLT. Då satsade vi på färg och gladde målaren med att endast taken och snickerier skulle målas vita! En ny lokal för oss i ett gammalt hus från -20talet med massor av karaktär kände vi krävde ett engagemang och en insats från oss som...

Christian M
Skrev om SoffaDirekt.se

Jag har både säng, soffa, mattor och fåtöljer från Soffadirekt och är genomnöjd! Mitt senaste köp var två boogie-fåtöljer som står perfekt i vardagsrummet!

Gabriella Margareta E

Fantastiskt kundbemötande och service i världsklass! Alla får högsta betyg, outletpersonalen, e-handelns kundtjänst och den trevliga speditören. Jag är en mycket nöjd kund som kommer att återkomma. Bra sängar och soffor med! Supernöjd

Abed I
Skrev om SoffaDirekt.se

Super bra service och snabb leverans

Elie Pierre S
Skrev om SoffaDirekt.se

Allt går jättebra finns inget att säga som är negativt. Trevlig personal som hjälpt mig massor och är en mycket nöjd kund hos er

Riccardo M
Skrev om SoffaDirekt.se

Beställde en säng med leverans strax innan jul. Sängen levererades sedan bara efter ett par veckor. Utöver detta var produkten bättre än förväntat. Vi är super nöjda.

Niklas H
Skrev om SoffaDirekt.se

Riktigt bra service och framförallt bra leverans hem till dörren!

Lova F
Skrev om SoffaDirekt.se

Väldigt bra service och snabb leverans. Mycket mycket bra!

Isac A
Skrev om SoffaDirekt.se

Köpte en bäddsoffa. Kvalité och utseende var precis som på bild, om inte bättre. Leveransen gick snabbt och smidigt. Mycket nöjd!

Paula H
Skrev om SoffaDirekt.se

Jättenöjd med mina möbler från SoffaDirekt! Har sängen Opera sen fyra år tillbaka och är otroligt nöjd med komforten. Köpte även nyligen soffan Belize, supersnygg :). Rekommenderar alla jag känner att handla här

Naimo D
Skrev om SoffaDirekt.se

Skickat fel produkt och dåligt service

Svar från SoffaDirekt.se

Naimo, detta var ingen rolig läsning! Vänligen inkom till oss med ditt ärende så ska mina kollegor på kundtjänsten kika och hjälpa dig vidare! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Kerstin S
Skrev om SoffaDirekt.se

Vi beställde en soffa och vi gick den snabbare än väntat.

Svar från SoffaDirekt.se

Härligt att höra Kerstin! Stort tack för ditt fina omdöme! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Sarah Ardstål J
Skrev om SoffaDirekt.se

Soffadirekt Jag är nöjd med soffgruppen Eksund vi köpt, hade beställt tygprov i förväg och det stämde väl överens med det vi fick. Kom snabbare än vad som kommunicerades på hemsidan men vi råkade ut för en tråkig transportskada på soffan som soffadirekt hanterade snabbt och smärtfritt.

Svar från SoffaDirekt.se

Sarah! Så fint att du är nöjd med ditt köp hos oss! Att beställa hem ett tygprov innan beställning rekommenderar vi starkt, du ser hur bra det blev?! Tråkigt att höra om skadan som uppstod i transporten men vi är stolta och glada över vår fantastiska kundtjänst som finns till hjälp när problem uppstår. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Jessica J
Skrev om SoffaDirekt.se

Ända problemet vi hade var att vi inte kunde få soffan med inbärning trots att vi beställt de.

Svar från SoffaDirekt.se

Jessica, det här var inte rolig läsning! Har du varit i kontakt med mina kollegor så att de får kika på vad som hänt? Hoppas att du kan ge oss en ny chans i framtiden! Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Kristina E
Skrev om SoffaDirekt.se

Fåtöljen var hel och fin och levde absolut upp till förväntningarna. Fraktbolaget, Postnord, var däremot krångligt att komma i kontakt med (hopplös röststyrd AI-funktion och lång telefonkö) och helt oflexibelt. Med mycket kort varsel (fredag till måndag) ombads jag välja mellan tre dagar samma tid som inte passade. Jag blev tvungen att ta ledigt från jobbet för att ta emot fåtöljen.

Svar från SoffaDirekt.se

Kristina, fint att du är nöjd med dina fåtöljer! I de flesta städer finns det olika alternativ för frakt att välja på, tex kvällsleverans. På så sätt kan man själv styra sin leverans lite. Jag hoppas att du, trots att du fick ta ledigt, kan tänka dig återkomma för fler fina köp! Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Fannie P
Skrev om SoffaDirekt.se

Köpte Monaco Divansoffa, är super nöjd med köpet!! Soffan är super skön och fin. Snabb leverans och bra service.

Svar från SoffaDirekt.se

MONACO är verkligen soffornas soffa, Fannie. Jag förstår att du är supernöjd! Du vet väl att det är superfint att addera ännu fler kuddar, gärna i nåt fin mönster eller en fin färg, i soffan! Kika gärna på vår hemsida för inspiration. Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Anna R
Skrev om SoffaDirekt.se

Hej, har köpt fyra köksstolar, de kom snabbt, uppfattar dock inte kvaliteten på träslag och hantverk som jättebra, men acceptabelt. MVH Anna

Svar från SoffaDirekt.se

Anna, fint att se att du beställt matstolar hos oss! Återkom gärna i ett mail med dina synpunkter så kan vi ta det vidare med vår inköpsavdelning. Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Per G
Skrev om SoffaDirekt.se

Lätt beställnings process, snabb leverans, bra emballerat , korrekt produkt. Produkten som i detta fall var två fåtöljer upplever jag som högkvalitativa. Kommer i framtiden att köpa av dem.

Svar från SoffaDirekt.se

Per, att du kan tänka dig bli en återkommande kund värmer Soffadirekt-hjärtat! Det ska vara lätt och bli rätt när man lägger en beställning hos oss. Du är varmt välkommen åter! Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Mattias L
Skrev om SoffaDirekt.se

Soffan och fotöljen som beställdes var över förväntan, bra kvalité och sköna att sitta i. Färg som överensstämmer med bilderna. Köpte soffan Sandhamn. Dock saknades några brickor och muttrar för att sätta ihop soffan som fick kompletteras. Ytterligare två saker som drar ner betyget är den långa svarstiden på mejl som skickas till dem, tog nästan två veckor att få svar. Det andra var de preliminära leveranstiderna, som inte alls stämde. Det som skulle levereras inom 10 arbetsdagar tog 40 arbetsdagar. Leveranstiden var inget...

Svar från SoffaDirekt.se

Tack för ditt omdöme Mattias! Vi tar åt oss av varenda ord och kan bara bli bättre! Hoppas du fått njuta extra mycket av din nya soffa nu i juletider. Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Ingrid M
Skrev om SoffaDirekt.se

Fina möbler men lite lång leveranstid skulle ha en puff till födelsedagspresent 20/12 men tyvärr levereras den i början av januari lite besviken där

Svar från SoffaDirekt.se

Ååh det var tråkigt att se att presenten blev försenad, Ingrid! Jag är verkligen ledsen för det. Jag hoppas födelsedagsbarnet blir nöjd så snart puffen kommer. Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Anders Z
Skrev om SoffaDirekt.se

Har inte fått min beställning ännu och det har gått 10 dagar sedan jag beställde soffan.

Svar från SoffaDirekt.se

Vi är ledsna att leveranstiden dragit ut på tiden. Jag kan tyvärr inte se att du varit i kontakt med oss angående detta. Maila gärna vår kundtjänst så hjälper de dig på bästa möjliga sätt, om det fortfarande behövs. Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Mattias L
Skrev om SoffaDirekt.se

Deras 'beräknad leveransdag(ar)' stämmer inte överens med verkligheten.

Svar från SoffaDirekt.se

Mattias, det är verkligen tråkigt att vi inte kunde möta upp dina förväntningar denna gång. Våra leveranstider kan man alltid se under köpknappen, på produktnivå, men den är alltid preliminär. Jag hoppas att du trots detta är nöjd med ditt köp och kan tänka dig ge oss en ny chans! Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Peter F
Skrev om SoffaDirekt.se

Snabb leverans 4 dagar. Lätt hemsida bra beskrivning på produkten.

Svar från SoffaDirekt.se

Peter, så härligt att du är nöjd! Snabba leveranser är verkligen toppen och köper man en lagervara (precis som du) försöker vårt lager skicka den inom 24 timmar. Allt för att du som kund inte ska behöva vänta mer än nödvändigt :) Ha en toppendag! Anton SoffaDirekt

Nikita S
Skrev om SoffaDirekt.se

Köpte milford 3-sits soffa. Superfin och skön. Rekommenderar verkligen att köpa soffan om man vill ha en liten, snygg och smidig sådan. Blev bra bemött av företaget och leveranser gick smidigt till.

Svar från SoffaDirekt.se

Detta låter som ett 5-stjärnigt köp Nikita! Så kul att du är nöjd. Kanske vill du uppdatera omdömet till en 5a? Det gör oss väldigt glada :) Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Eva H
Skrev om SoffaDirekt.se

Enkelt och smidigt. Trevligt bemötande vid leverans och tillförlitligt on-time.

Svar från SoffaDirekt.se

Stort tack för ditt omdöme Eva! Att vi lever upp till vad du förväntat dig är vi väldigt glada över. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Caroline F
Skrev om SoffaDirekt.se

Var lite tveksam till att handla möbler som jag vare sig sett eller provsuttit, men jag tycker allt har fungerat väldigt bra. Snabb leverans, bra och fina möbler samt trevligt bemötande från kundtjänst. Mycket nöjd!

Svar från SoffaDirekt.se

Wow Caroline, det är underbart att få höra! Tack för ditt omdöme och välkommen tillbaka till oss på SoffaDirekt när du behöver något nytt fint till ditt hem. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Alexander P
Skrev om SoffaDirekt.se

En av varorna gick sönder, inväntar fortfarande svar från SoffaDirekt gällande reklamationsärendet, känns inte som att det prioriteras. Leverantören kom inte i tid vilket gjorde att man förlorade fler jobbdagar (time-is-money) än tänkt. Paketet man får leveransen i finns inte att se i dimensioner. Helt plötsligt är man med ett allt för stort paket som är ett nytt projekt i sig att kunna ta hem till bostadslägenheten.Ska man behöva anlita en lyftkran för att få paketet levererat hem till sig?

Svar från SoffaDirekt.se

Alexander, detta var ingen rolig läsning! Det är toppen att du har mailat in till oss, du kommer att få ett svar från mina kollegor så snart som möjligt. Ingen blir bortglömd hos oss! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Jidapa V
Skrev om SoffaDirekt.se

Jättefint produkter och snabbt leverans ❤️

Svar från SoffaDirekt.se

Tjoho vad roligt att du är såhär nöjd Jidapa! Vi hoppas att du återkommer till oss inom kort för fler fina fynd. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Britt-Marie M
Skrev om SoffaDirekt.se

En soffa snabb leverans. Stämde bra med hur den beskrevs på hemsidan.

Svar från SoffaDirekt.se

Stort tack för alla stjärnor du givit oss och vad glada vi blir över att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till oss på SoffaDirekt. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Johanna G
Skrev om SoffaDirekt.se

Klockrent! Jag beställde en soffa på en tisdag, exakt en vecka senare levererades den till min dörr. Soffan, en "Stockholm", är supersnygg och jätteskön. Den ser precis ut som på bilden och motsvarade alla förväntningar.

Svar från SoffaDirekt.se

Wow, visst är det härligt när soffan motsvarar förväntningar, det är underbart att få höra. Tack för ditt omdöme och välkommen tillbaka till oss på SoffaDirekt när du behöver något nytt fint till ditt hem. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Sara S
Skrev om SoffaDirekt.se

Hela beställningen gick snabbt och smidigt. Extremt medgörlig och hjälpsam budpersonal och soffan var superfin! 10/10

Svar från SoffaDirekt.se

Precis som vi vill att köp-upplevelsen hos oss ska kännas - TACK för dina 5 stjärnor! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Hanna L
Skrev om SoffaDirekt.se

Superfin soffa och bra pris! Vi är nöja :)

Svar från SoffaDirekt.se

KUUUL att höra Hanna! Vi är så glada över att höra att du är nöjd med din nya soffa från oss, varmt välkommen åter! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Ros-marie S
Skrev om SoffaDirekt.se

Beställt en soffa på nätet. Smidigt och hyfsat snabb hemleverans, kommer på tors enl Postnord. Det är enda kontakten jag hittills haft med företaget, så jag vet inte.

Svar från SoffaDirekt.se

Ros-Marie, kul att du klickat hem en soffa från oss! Vi hoppas att du känner dig nöjd med leveransen och din nya möbel till vardagsrummet, hoppas den får följa med dig en långt tid framöver! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Anna H
Skrev om SoffaDirekt.se

Köpte en soffa och är jätte nöjd

Svar från SoffaDirekt.se

Tack för ditt fina omdöme Anna! Varmt välkommen tillbaka till oss när du behöver något nytt fin till ditt hem. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Frida T

Beställde den 25/11, varan har inte skickats än 6/12

Svar från SoffaDirekt.se

Frida, detta vill mina kollegor hjälpa dig med! Maila gärna in till oss så kommer du att få återkoppling. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Maria N
Skrev om SoffaDirekt.se

Jag beställde ett matbord (Spira) med hemleverans och bordet var rejält skadat med flera sprickor när det kom. Så klart väldigt tråkigt både för mig och Soffadirekt att fraktbolaget inte är mer försiktiga. Men min upplevelse blev ännu tråkigare när jag försökte komma i kontakt med kundtjänst på Soffadirekt. De sköter ärendet under all kritik! Jag får kämpa för att överhuvudtaget få kontakt med någon. Och trots min reklamation enligt konstens alla regler med bilder, beskrivning och ordernummer så får jag ingen återkoppling....

Svar från SoffaDirekt.se

Maria, det var ingen rolig läsning! Jag kan se att du varit i kontakt med mina kollegor genom mail och att ni kommit fram till en lösning. Så fint att se! Vi hoppas att du kan ge oss en ny chans i framtiden! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Kristina T
Skrev om SoffaDirekt.se

Bordet var trasigt och det är reklamerat men jag får ingen återkoppling.

Svar från SoffaDirekt.se

Kristina, vad tråkigt att höra! Jag har kikat på ditt ärende och ser att vi väntar återkoppling från dig. Vänligen återkom så snart du kan så kan handläggningen fortsätta. Jag hoppas att mina kollegor kommer fram till en bra lösning tillsammans med dig. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Ruta S
Skrev om SoffaDirekt.se

Har köpt fin soffa. Är mycket nöjd med mitt köp.

Svar från SoffaDirekt.se

Tack för ditt fina omdöme. Ruta! Varmt välkommen tillbaka till oss när du behöver något nytt fin till ditt hem. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Eva B
Skrev om SoffaDirekt.se

Vi köpte en säng och den är bra men hade ingen beskrivning när man skulle sätta ihop den.

Svar från SoffaDirekt.se

Eva, vad härligt att höra att du är nöjd med din nya säng från oss! Så tråkigt att höra att monteringsinstruktionen saknades, mina kollegor hjälper gärna till och är bara ett mail eller telefonsamtal bort! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Hanna E
Skrev om SoffaDirekt.se

Jättebra och snabb leverans av en fin spegel!

Svar från SoffaDirekt.se

Stort tack för alla stjärnor du givit oss och vad glada vi blir över att du är nöjd Hanna! Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till oss på SoffaDirekt. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Hanna W
Skrev om SoffaDirekt.se

Jätte nöjd med leverans och produkt

Svar från SoffaDirekt.se

WOHOO! Toppenbetyg Hanna! Vi är så glada att du är kund hos oss, varmt välkommen åter! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Anna P
Skrev om SoffaDirekt.se

Beställde en julgran från SoffaDirekt av märket House Doctor, granen hade konstiga missfärgningar så jag kontaktade SoffaDirekt omedelbart efter leveransen och de startade omgående ett ärende för att ta reda på vad som hänt med granen. Ärendet är fortfarande inte löst (granen levererades för 3 veckodagar sedan) men kundtjänst har varit väldigt trevliga och jag upplever att de har tagit saken på största allvar.

Svar från SoffaDirekt.se

Anna, vad tråkigt att köpupplevelsen inte gått helt som du tänkt! Jag kan se att mina kollegor på reklamationsavdelningen har koll på ditt ärende och du får återkoppling där så snart som möjligt. Hoppas att du trots detta, kan ge oss en ny chans framöver! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Alva F

Soffa, hemleverans. Smidigt och snabbt

Svar från SoffaDirekt.se

Jätteroligt att höra att du är nöjd Alva! Stort tack för ett fint omdöme, vi blir väldigt glada. Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Anna L
Skrev om SoffaDirekt.se

Fin möbel, såg precis ut som på bilden! Köpte stor fotpall i sammet. Snabb och smidig leverans. Mkt nöjd.

Svar från SoffaDirekt.se

Stooort tack för ditt toppenbetyg om oss Anna! Så härligt att du vågat det färgglada temat, vi hoppas att din nya fotpall pryder ditt hem med lyx! Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Rebecka G
Skrev om SoffaDirekt.se

Hade önskat kunna ringa och samtala med kundtjänst

Svar från SoffaDirekt.se

Rebecka, tack för ditt omdöme! Det går jättebra att kontakta vår kundtjänst på telefonen, de finns tillgängliga alla helgfria vardagar mellan kl 10-16, ett uppehåll mellan kl 11.30-12 Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt

Catharina M
Skrev om SoffaDirekt.se

Leveransen var supersnabb o varan hekt enligt beskrivning..

Svar från SoffaDirekt.se

Precis som vi vill att köp-upplevelsen hos oss ska kännas - TACK för dina 5 stjärnor Fortsatt trevlig dag, Lily SoffaDirekt