Solann.se

Läs vad 58 kunder tycker om Solann.se

• 2020-07-11

Annikki A skrev om Solann.se
    Munskydd, effektiv och snabb leverans. Läs mer
  • 2020-07-06

Zahid C skrev om Solann.se
    En del varor har dålig kvalitet Läs mer
    2020-07-09 Erik S svarar Zahid C
    Hej Zahid,

Det var inte kul att höra! Hör gärna av dig till oss på info@solann.se så vi kan undersöka vad som har gått fel.
  • 2020-06-17

Olivia B skrev om Solann.se
    Utmärkt service och är otroligt nöjd med min produkt! Läs mer
  • 2020-06-08

Anki L skrev om Solann.se
    Snabbt och enkelt, bra service. Läs mer
  • 2020-06-05

Aase G skrev om Solann.se
    Hurtig ekspedition til Danmark Läs mer
  • 2020-06-04

Alice H skrev om Solann.se
    Köpte Ballerine pärlspiral,

Beställningsrecension: Allt gick smidigt och bra, MEN, jag fick leveransen i en jättestor låda (kanske 12*25*40cm) när varans dimensioner var kanske 10*1*35cm och hade alltså utan problem kunnat skickas i ett kuvert istället. Tror inte det är miljövänligt.

Produktrecension: Det gjorde mer ont att sätta in pärlspiralen än såväl hormon- som klassisk kopparspiral, pga den måste "rullas ihop" i livmodern om jag förstod gynekologen rätt (alltså ingenting bara jag tycker). Jag hade gärna fått information om detta så att jag hade kunnat vara beredd på det. I övrigt är jag nöjd hittills! Men har haft den för kort tid för att kunna utvärdera ordentligt. Läs mer
    2020-06-05 Erik S svarar Alice H
    Hej Alice!

Tack för din recension. Lådan är lite för hög för Ballerine men det är för att vi oftast skickar med något extra. Vi tar åt oss av din feedback och ser över om vi ska ta in en extra låda för när vi endast ska skicka en Ballerine i framtiden. :)

Insättningen är väldigt personlig men det som vi kan se i studier är att majoriteten upplever insättningen som enkel och mindre smärtsam än andra spiraler. Många upplever att den gör mindre ont än traditionella T-formade spiraler tack vare det tunna införingsröret. Sedan tycker andra att det känns obehagligt när den rullar ihop sig. Vi har lite information om det på vår hemsida: www.ballerine.se/faq och sedan är det vårdgivarens ansvar att informera om insättningen.

Superkul att du känner dig nöjd hittills! Vi kommer troligtvis kontakta dig efter att du haft den en längre period för en mer specifik recension.

Trevlig helg! :)

Frida O skrev om Solann.se
    Jag köpte ett pessar och Solann levererade snabbt! Läs mer
  • 2020-05-26

Emmy S skrev om Solann.se
    väldigt bra! Tydlig, svar direkt. väldigt hjälpsamma och lät mig behålla båda varorna när de råkade skicka två. Läs mer
  • 2020-05-26

Scandivet V skrev om Solann.se
    Jag skickade in order på Cytobrush och fick bekräftelse samt leverans i tid. Varan samt behandling av min order motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-25

Katajon N skrev om Solann.se
    Hej,
    Vi köper livmoderringar, ultraljudstavskydd mm från Solann. Det är mycket bra varor. Bemötandet är alltid bra, men kommunikationen när någon vara är restad är obefintlig. Det fungerar sämre sedan Solann har engagerar Odout som beställningsplattform.
    Det mesta är bra, utom just kommunikation vid restade varor. Det är bara tyst och vi köper dem någon annanstans istället. Läs mer
    2020-05-25 Erik S svarar Katajon N
    Hej Katajon,
    Tack för din recension! Vi har bytt system för att förbättra rutiner med kundservice genom att låta kunden spåra sina paket, automatiska orderbekräftelser och snabbare leveranser. Det är såklart jättetråkigt att det har blivit sämre för vissa av våra kunder, ibland beror det på systemet och ibland beror det på oss.

Vi håller fortfarande på att förbättra och tar till oss av din kritik. Jag hoppas vi ska få chansen att leverera till er igen. Ha en fin vecka!
  • 2020-05-24

Viktor B skrev om Solann.se
    Vi köpte preventivprodukter, hemsidan fungerade bra att beställa ifrån och frakten gick snabbt. Läs mer
    2020-05-25 Erik S svarar Viktor B
    Kul att höra! Tack för din rekommendation Viktor!
  • Kristine B

2020-05-19

Kristine B skrev om Solann.se
    Jag fick utmärkt hjälp! Kundservice personnel var mycket vänlig och hjälpsam. Jag hoppas att företaget överlever och utvecklas vidare! Det var superkul att hitta Ballerine pärl-spiral. Jag ser fram emot att Ballerine sprids runt alla område och blir det mainstreama preventivmedel i Sverige och världen. Läs mer
    2020-05-20 Erik S svarar Kristine B
    Tack Kristine för de fina orden!
  • Denise L

2020-05-05

Denise L skrev om Solann.se
    Jag är supertacksam för pärlspiralen Ballerine. Med min överkänslighet för hormonella p-medel (testat mini- och p-piller, p-stav och T-spiral) så fanns inga andra alternativ som passade mig. Jag är livrädd för vanlig kopparspiral då jag minns spiral med absurt obehag (vassa taggar, sömnlösa nätter). Ballerine, i sin storlek och struktur, vart en lyckträff. Med bara en arbetsdag emellan inköpet och leveransen, så slapp jag stressa över att jag desperat bokat en tid precis däri blödningsveckan. Insättningen var också enklare än jag kunnat tro - och jag har efteråt haft tur i att slippa både smärta och nämnvärda besvär. Tack tack tack! Läs mer
    2020-05-06 Erik S svarar Denise L
    Tack snälla för den fina rekommendationen, jättekul att höra att du är nöjd med allting! :)
  • 2019-08-22

Gathania J skrev om Solann.se
    Ballerine köpte jag ich fick den snabbt. Läs mer
  • 2019-08-16

Ellie V skrev om Solann.se
    Insättningen gjorde inte alls ont för mig och jag har inte blött någonting efter insättningen! Hittills är jag väldigt nöjd men har inte haft den inne så länge! Läs mer
  • 2019-08-14

Anna M skrev om Solann.se
    Köpte en spiral från er och den kom redan nästa dag så är hur nöjd som helst! Läs mer
  • 2019-07-27

Ida L skrev om Solann.se
    Snabb leverans i ett paket där spiralen inte på något vis riskerade att skadas. Är mycket nöjd med min Ballerine! Läs mer
  • Michelle H

2019-07-13

Michelle H skrev om Solann.se
    Jag har köpt en Ballerine pärlspiral. Jag har inte satt i den ännu så kan inte säga någonting om själva produkten. Däremot har servicen varit superbra! De har varit hjälpsamma och snabba med att svara på frågor. Produkten kom ganska snabbt, och skulle förmodligen kommit snabbare om det inte vore för att Solann var mitt uppe i ett byte av leverantörer som de förklarade för mig. Trots det kom den ändå efter några dagar. Jag är supernöjd hittills! Om jag blir nöjd med produkten återstår att se :) Läs mer
    2019-07-23 Erik S svarar Michelle H
    Vad bra att du är nöjd trots tillfälligt strul nu under sommaren. Hoppas du även blir nöjd med Ballerine. :)
  • 2019-07-11

Claudia P skrev om Solann.se
    Inte alls diskret att sätta packsedel på utsidan... Läs mer
    2019-07-23 Erik S svarar Claudia P
    Hej Claudia,

Det måste ha blivit något fel på din beställning, packsedeln ska såklart alltid ligga i paketet. Skickar ett mail till dig så hoppas jag vi kan kompensera vårt misstag.
  • 2019-07-02

Anne M skrev om Solann.se
    Pessar samt gel
    Snabb leverans och lätt att hitta det jag vill ha. Läs mer
  • 2019-06-08

Éva S skrev om Solann.se
    I ordered and paid for two products and only received one. Now waiting to hear back from customer service. Läs mer
  • 2019-05-20

Ellen O skrev om Solann.se
    Fick ingen orderbekräftelse företaget hade ej skickat med information till fraktbolaget för sms eller e-post. Där av att leveransen tig lång tid. Mailade fick svar efter ett dygn av företaget att dom hade problem med orderbekräftelse. Läs mer
  • 2019-05-16

Ariam S skrev om Solann.se
    Jättebra tack! Bra service och bra produkt. Jag är nöjd. Läs mer
  • 2019-04-20

Carina M skrev om Solann.se
    solann kan kanske ägna sig mer åt att leverera varor än be kunderna betygsätta dem. Läs mer
    2019-04-23 Erik S svarar Carina M
    Hej Carina,

Vi skickar alla våra sändningar för leverans inom 1-3 arbetsdagar, det händer dock ibland att paketen inte kan levereras eller att de försvinner på vägen. Om du inte har fått din beställning är det ditt ansvar att kontakta kundservice så vi kan hjälpa dig att efterlysa sändningen. Om du inte hör av dig är det svårt att veta om att paketet inte har levererats. Oavsett vilket så skickar vi ut så alla som beställer får betygsätta oss, då vi vet att vissa annars är missnöjda utan att höra av sig.

Du kan nå oss på 08-583 560 60 alla vardagar från 08-17 eller genom att maila till info@solann.se där vi svarar inom en arbetsdag.

Ha en bra dag!
    /Erik
  • 2019-04-17

Vanessa H skrev om Solann.se
    Snabb leverans. Men paketet skulle vara diskret och man skulle ej kunna se var det kom ifrån. Men till min stora besvikelse var paketet tejpat med bred tejp där det tydligt stod skolan på. Tråkigt då man blev lovad ett diskret paket. Läs mer
    2019-04-17 Erik S svarar Vanessa H
    Hej,

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt! Vi skickar produkter både till privatpersoner och företag, så företagen får med logga på och privatpersoner ska inte få det. Din beställning måste ha hamnat fel, hur det hände vet jag inte men vi ska se över våra rutiner så samma misstag inte händer igen. Jag har skickat ett mail till dig angående detta och vi ber väldigt mycket om ursäkt för misstaget.

• 2019-04-13

Fatima B skrev om Solann.se
    Bra produkt till bättre pris än hos andra. Läs mer
    2019-04-15 Erik S svarar Fatima B
    Hej Fatima! Kul att du är nöjd! :-)
  • 2019-03-08

Jan L skrev om Solann.se
    Har inte fått återkoppling på mitt mejl som jag skickade till kundtjänst. Känns inte seriöst. Läs mer
    2019-03-11 Erik S svarar Jan L
    Hej Jan,

Vad märkligt! Du ska ha fått svar från min kollega Sebastian samma dag som du skickade mailet (26/2), jag bad honom skicka ett till mail till dig nu igen så det hamnar längst upp. Kolla gärna så vi inte hamnat i skräpkorgen och om du fortfarande inte hittar något mail får du gärna ringa oss.

Ha en fin dag!

• 2019-02-27

Jenny J skrev om Solann.se
    Bra produkter och snabb leverans dock ingen fri frakt. Läs mer
  • 2019-02-26

Eija J skrev om Solann.se
    Lätt att beställa och snabb leverans Läs mer
  • 2019-02-17

Anna S skrev om Solann.se
    Prisvärt. Hade önskat snabbare leverans, men kommer nog beställa igen vid behov. Läs mer
    2019-02-18 Erik S svarar Anna S
    Hej Anna! Det här med snabbare leverans har du faktiskt helt rätt i. Tidigare har man inte kunnat välja fraktsätt själv så beställde du något mindre så skickades det automatiskt med Postnord brev då det är billigare men det tar då 2-3 dagar för paketet att komma fram. Nu har jag justerat så du kan välja själv att betala 25kr för Postnord eller 59kr för snabbare leverans med Schenker ombud, då får du paketet nästa vardag om du beställer innan kl 12 i större delen av Sverige.

Hoppas du kommer tillbaka nästa gång du vill beställa något! :-)
  • Malin B

2019-02-15

Malin B skrev om Solann.se
    Gjorde en beställning av preventivmedel. Snabb och smidig leverans! Läs mer
  • 2019-02-05

Lina L skrev om Solann.se
    Smidigt köp, trevligt kundbemötande och snabb leverans! Läs mer
  • 2019-02-04

Charlotte S skrev om Solann.se
  • Ingrid J

2019-02-02

Ingrid J skrev om Solann.se
    Pessar
    Allt har fungerat utmärkt, precis som jag tänkt mig, förutom att jag inte har fått någon faktura.
    Mycket bra! Läs mer
  • 2019-01-23

Cecilia V skrev om Solann.se
    Bra att man får testa saker gratis genom hemskickade prover. Läs mer
  • 2019-01-21

Elin J skrev om Solann.se
    Snabb leverans, användarvänlig sida. Läs mer
  • 2019-01-14

Sandra H skrev om Solann.se
    Jag gillade den inte, fick klåda och det sved tre dagar efteråt. Jag tycker inte om den. Läs mer
    2019-01-14 Erik S svarar Sandra H
    Hej Sandra,
    Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd, hör gärna av dig genom e-mail till info@solann.se om du vill returnera produkten så försöker vi hitta en lösning.

Ha en fin dag!
  • 2019-01-10

Cecilia H skrev om Solann.se
    Jag köpte en IUB Ballerine kopparspiral. Leveransen gick snabbt och jag fick ett gott bemötande. Läs mer
  • 2019-01-09

Adisa I skrev om Solann.se
    Väldigt bra upplevelse!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2019-01-09

Ann-Sofie S skrev om Solann.se
    Beställde Ballerine. Enda minuset är att jag fick telefonsamtal med info att spiralen skulle skickas till mottagningen, fick dock avi några dagar senare och fick ringa för att få klarhet i om jag skulle hämta paketet eller inte. Läs mer
    2019-01-14 Erik S svarar Ann-Sofie S
    Hej Ann-Sofie! Ja, det blev lite tokigt där. Det fungerar olika i olika landsting så Ann som du pratade med missförstod och trodde du skulle till en annan mottagning. Tur att det löste sig ändå och hoppas du blir nöjd! :-)
  • 2019-01-03

Johan C skrev om Solann.se
    Hejsan!

Köpte en perifit till min flickvän i julklapp. När hon väl ville testa den så var den totalt död. Hörde av mig till perifit.co och till solann.

Perifit.co svarade väldigt snabbt med olika steg för att få den att fungera, vilket inte gav resultat.

Soalnn.se svarar med... denna enkät? Vart ska jag skicka tillbaka produkten? Betalar ni frakten tillbaka? När får jag en ny?

Tacksam för respons

Mvh Johan Christiansson
    Mail: Joch950205@gmail.com
    Ordernr: 31787 Läs mer
    2019-01-03 Erik S svarar Johan C
    Hej Johan!

Vi ber om ursäkt för att du fått vänta på svar. Supporten har varit begränsad i mellandagarna och över nyår så det har bara gått att få tag på oss över telefon, du har precis fått ett mail med hur du går vidare med reklamationen.

Självklart står vi för frakten för retur och ny produkt, vi löser det över mailen.

Ha en fin kväll!

• 2018-12-26

Birgitta A skrev om Solann.se
    Bekräftelse och leverans fungerade utmärkt. Produkten - en Step-it - fungerar som den ska så så långt är jag helt nöjd. Däremot gillar jag inte att ni visar en grå pedal på er hemsida och sen skickar mig en knallig orange pedal. Jag hinner inte, ids inte, reklamera så här i juletid så jag behåller den ni skickat. MEN min upplevelse av er fick vid första köpet en rejäl törn. Jag handlar på nätet för att det är bekvämt men kan jag inte lita på det som ni visar upp i er butik blir det för mycket besvär istället. Läs mer
    2018-12-28 Erik S svarar Birgitta A
    Hej Birgitta och tack för din feedback. Vi hade tidigare endast grå pedaler men den ändrades till enbart orange så har det inte justerats på hemsidan, vi ser till att ändra det på hemsidan med detsamma och hoppas att du blir nöjd med pedalen trots färgen.

Gott Nytt År!

• 2018-12-21

Maria M skrev om Solann.se
    Ballerine kopparspiral

Trevlig och tillmötesgående kundtjänst

Normal leveranstid Läs mer
  • 2018-12-05

Veronika T skrev om Solann.se
    Jag köpte ballerine och är hittills väldigt nöjd! Läs mer
  • 2018-11-27

Martina M skrev om Solann.se
    Jag köpte ett pessar och spermiehämmande medel. Allting gick smidigt och bra. Bra hemsida och lätt att hitta. OK pris. Läs mer
  • 2018-11-04

Christin B skrev om Solann.se
    Jag har väntat i 17 dagar på leverans men inte fått någon.
    Jag chattade med kundtjänst och de säger att paketet har kommit till spelkiosken i Östhammar. Jag åker dit men får svaret att de inte har något paket till mig. Jag har inte heller fått någon avisering, och det numret som jag fick av kundtjänst var inte mitt nummer att hämta ut på utan spelkioskens nummer hos schenker.
    När jag kollar på min orderhistorik på Solanns sida får jag veta att leveransen är mottagen. Där finns inte heller någon information om att orden blivit uppdelad. Men fakturan ska betalas förstås vilket jag gjort, men får väl se om jag får några grejor.. :( Läs mer
    2018-11-07 Erik S svarar Christin B
    Hej Christin,

Vad tråkigt att du inte fick din beställning i tid! Snabb leveranstid prioriteras högt och vanligtvis brukar vi leverera inom 1-2 dagar efter inkommen beställning.
    I ditt fall har leveransbolaget gjort bort sig och felaktig information har skickats ut.
    Jag kan se att du åtminstone mottog din beställning den 5/11. Förhoppningsvis är du nöjd med varorna!
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kristoffer, Solann AB
  • 2018-10-31

Anna R skrev om Solann.se
    Köpte en perifit, leveransen var väldigt snabb och allt var enligt min förväntan. Toppen att företaget sponsrar den jättebra podden Alla Våra ligg. Läs mer
  • 2018-10-29

Gerd H skrev om Solann.se
    Jag har retunerat varan.
    Vet ni det?
    Ska mao inte betala fakturan.
    Fick skriva 2 mejl innan jag fick retur papper.
    Hälsningar
    Katarina Läs mer
    2018-10-30 Erik S svarar Gerd H
    Hej Katarina,

Vi har tagit emot din retur och den blev krediterad för fem dagar sedan, trots att du hade brutit förpackningen, har du inte mottagit återbetalningen? I så fall ber vi dig kontakt vår kundsupport antingen via telefon, e-post eller live-chatt: https://webshop.solann.se/

Erik