Solann.se

Läs vad 95 kunder tycker om Solann.se 2

• Anna S
    skrev om Solann.se
    2021-04-13
    Har ej fått min vara och företaget svarar ej på mina mejl. Betalade i förväg och är antagligen blåst på pengarna. Handla inte från detta företag är mitt råd.
    Hej Ann, Vi har tyvärr inte fått något mail ifrån dig. Vi vill självklart hjälpa dig om det är så att din vara har kommit bort påväg till dig. Eftersom det inte gick att maila kan du vara vänlig och ringa oss på 08-583 560 60 så hjläper vi dig och löser det här :) Ha en trevlig dag! Solann.se
    2021-03-25
    Köpte Pärlspiralen för jag tilltalades av formen. Fin kontakt och snabb beställning.
    Dock så hade jag blödningar varje dag och lite andra symtom under de månader jag använde den. Så tyvärr så fungerade den ej i min kropp.
    Hej Matilda, Vad tråkigt att den inte fungerade för din kropp. Tyvärr fungerar inget preventivmedel för alla. Men vi hoppas att du hittar något annat som passar dig bättre :) Lycka till! Solann.se
    2021-03-19
    Köpte en pärlspiral och är väldigt nöjd med den. Har bara haft den några dagar än men är väldigt nöjd!
    2021-03-16
    Köpet gick snabbt och smidigt och varan hamnade hos mig inom några dagar. Jag är mycket nöjd!
    2021-03-14
    Fick spiralen dagen efter beställning!
    2021-03-10
    Snabb o trygg leverans........
    2021-03-02
    Bra bemötande, snabb hantering
    2021-03-01
    Köpte en kopparspiral det gick smidigt och enkelt. Allt gick bra och leveransen kom snabbt, det tog knappt 2 dagar. Det jag saknade är faktura betalning.
    Vad kul att höra att du är nöjd! Vi har sett över fakturabetalning tidigare men har inte hittat någon bra partner för detta ännu. Vi hoppas kunna lösa det innan sommaren. Solann.se
    2021-02-14
    Köpte ballerine från Solann. När webshopen låg nere var de snabba på att svara via kontakt och var vänliga med hänvisningar tills webshopen kom upp igen.
    Mycket vänliga och snabb leverans!
    2021-02-08
    Trevligt bemötande och snabba på alla sätt och vis!
    2021-02-01
    Hej! Köpte en Lassekudde i skumgummi. Dyraste skumgummibiten nånsin👎Tidigare kuddar har haft en hölje av plast utanpå skumgummit, den här består av bara skumplast. Urdåligt och svindyrt🤢
    Hej Elisabeth, Vad tråkigt att du inte är nöjd. Du kan välja när du beställer Lassekudden om du vill ha med PU-skikt eller inte. Alltså ett "hölje av plast" som du pratar om. Det går även att köpa till separat. Man kan även köpa till ett bomullsöverdrag, om man gillar det bättre. Kontakta oss i kundtjänst info@solann.se så ska vi se om vi kan lösa detta så att du blir nöjd :) Solann.se
    2021-01-31
    Svårt att betala via stripe. Fick kontakta kundtjänst för att få ballerine pärlspiral skickat till mig med faktura som betalningsmetod istället. Hade uppskattat lättare betalningssätt online.
    Hej Julia, Ja, tyvärr hade vi problem med Stripe förra veckan när du beställde. Vi ska se närmare på att skaffa fler betalningsmetoder, men vi har tyvärr inte haft möjlighet till detta ännu. Är det någon särskild betalningsmetod du hade velat ha? :) Hoppas i alla fall att du blir nöjd med Ballerine, trots att betalningsmetoden krånglade :) Ha en fin dag! Solann.se
    2021-01-12
    Snabba ryck från alla håll, keep up, p
    2021-01-05
    Köpte en pärlspiral. Snabb leverans.
    Har haft tre tidigare insättningar av två olika spiraler. Det har alltid gjort väldigt ont, men med denna pärlspiral gjorde det brutalt ont. Blev även lite krångligt vid insättning då denna spiral inte är så böjbar just i slutet och min barnmorska förklarade att det är lite svårare då. Speciellt eftersom min livmoder böjer sig ganska mycket, vilket vissa gör.
    Jag hade i alla fall så ont att jag inte kunde gå, stå eller sitta ner. Gjorde inget annat än att gråta de första 48h. Fick tillslut åka in akut pga smärtor trots högsta dos alvedon och ipren.
    Fick tre starka smärtlindrande sprutor på akuten plus alvedon men det hjälpte inte.
    Valde iaf att ha kvar spiralen och åka hem. Fem dagar efter insättning hade smärtan gått över så pass mycket att jag åtminstone kunde återgå till jobbet. Det tog ca 16 dagar innan smärtan gick över helt. Tog alvedon och ipren varje dag under dessa 16 dagar.
    Jag blöder mycket mer vid mens med denna spiral, men jag har inte mer mensvärk än vanligt.
    För mig känns det ändå värt det, då jag behöver preventivmedel men inte klarar av hormonella sådana, men såklart otroligt jobbigt att det gjorde fruktansvärt ont.
    Hej Louise, Jättetråkigt att höra att du hade sådana smärtor vid och efter insättningen. Det är svårt att säga vad det kan bero på då alla är olika och därför kan upplevelsen vid insättningen skilja sig väldigt mycket från person till person. Vi vill inte att någon ska ha så ont och om du har så ont och det fortsätter rekommenderar vi dig att ta ut den. Skönt att höra att det verkar fungera bättre nu. Angående de ökade blödningarna brukar man ha ökade blödningar de första 2-3 månaderna, men sedan brukar de återgå till ens normala mängd. Så vi hoppas att det även gör detta för dig :) Jag hoppas verkligen att Ballerine kommer fungera bra för dig nu, och att du blir nöjd trots en tuff början. Om du har några funderingar är det bara att höra av sig till oss på ballerine@solann.se Mvh, Linda Strålman Solann Solann.se
    2021-01-03
    Fantastiskt bra och rolig produkt! Men tappar ofta kontakten med antennen, vilket är lite störande när man är inne i ett flow 😊
    2020-12-19
    Ballerine preventivmedel, har enbart haft den i 8 dagar, hoppas på att den funkar för mig. Frakten gick fort och snabb återkoppling :)
    2020-12-17
    Jag har köpt en ballerine spiral. Det var enkelt att beställa, tydlig info på hemsidan och snabb leverans.
    2020-12-11
    Snabb telefonkontakt och snabb leverans.
    2020-12-01
    Tillmötesgående trevlig person och Fina produkter.

Mycket bra bemötande.
    2020-11-24
    Köpte en Ballerinespiral och fick ett bra bemötande. Det hade jag förväntat mig och varan levererades snabbt.
    2020-11-07
    Jättebra service och snabb leveranstid! Beställde ballerine pärlspiral och den kom på 2 dagar! Nöjd!
    2020-11-06
    Köpte en Ballerine pärlspiral. Mycket snabb leverens och superbra produkt.
    2020-10-03
    Jag köpte en Ballerine IUB och är mycket nöjd eftersom leveransen var mycket snabb. Jag har inga som helst klagomål då allt var väldigt smidigt.
    2020-09-26
    Köpte en ballerine pärlspiral. Köpet var snabbt och enkelt och leveransen snabb.
    2020-09-25
    Fin sida, enkel att använda, snabb leverans på varan.
    2020-09-01
    Snabb leverans och vi gjorde bara affär via nätet på hemsidan så lite mer info om just de val av produkt går att utveckla
    2020-08-27
    Beställde en Ballerine pärtlspiral. Snabb service och snabb leverans.
    2020-08-27
    bra o snabb leverans, betalning av varan osv. Bra mao.
    köpt på internet
    bra bemött
    just snabb leverans
    positiv upplevelse av företaget
    2020-08-17
    Perifit för bäckenbotten träning.
    2020-08-02
    Kopparspiral den nya lilla.
    Fick mycket bra information och svar på mina frågor.
    2020-07-28
    Dilator set till gyn-mott i Västervik
    Snabbt svar och mycket gott bemötande.
    2020-07-24
    Jag har ännu den 25 juli inte fått den vara jag beställde den 12 juli.Varan är betald!
    2020-07-20
    Jag beställde munskydd. Bra webbplats. Bra produkt. Det enda som jag inte upplevde som riktigt bra var att jag inte hittade alternativ på sidan för att välja leveransställe. Paketet hamnade en bit bort från mina närmaste butiker. Jag rekommenderar ändå beställningar hos företaget. Tryggt och säkert. Mvh Ann-Christine
    2020-07-17
    Jag beställde Ballerine pärlspiral och den kom fram i ett diskret paket i brevlådan dagen efter.

Mina förväntningar på denna produkt var ganska höga eftersom det är ett nytt hormonfritt preventivmedel. Det är viktigt för mig då min kropp inte tål hormoner.
    Jag ska inte ljuga, för mig gjorde insättningen extremt ont men blev väl omhändertagen av den gulliga barnmorskan på min mottagning. Sedan gjorde det ont, likt kraftiga menssmärtor, i 2 dagar innan det gick över helt efter ca en vecka. Jag har haft små mellanblödningar sedan insättningen men det börjar plana ut.

Än så länge är jag väldigt nöjd som helhet! Ballerine har gett mig lite hoppet tillbaka på ett tryggt, säkert och framför allt hormonfritt skydd. 5/5!
    Hej Sophie, Ledsen att insättningen gjorde ont men jättekul för oss att höra att barnmorskan var gullig och att du hittills annars är nöjd med Ballerine! :) Solann.se
    2020-07-15
    Allt var bra men konstigt uthämtningställe, fick hämta ut iHammarkullen när jag bor i surte. Det finns uthämtningställe i Surte.
    Hej Kent, Vad märkligt att utlämningsstället inte blev det närmaste. Det är Bring själva som väljer utlämningsstället utifrån det postnummer som anges i ordern. Solann.se
    2020-07-15
    Beställde en Ballerine pärlspiral. Leverans skulle ta 1-3 arbetsdagar och det tog i praktiken 5. Kan vara pga omständigheter kring Corona dock.
    Jag ringde dem då jag hade några frågor om leveransen och garantin, och fick jättebra bemötande och svar på alla mina frågor, så det kändes genast bättre efter det samtalet!
    Utan att ha provat produkten ännu så har jag haft en positiv upplevelse av Solann.
    Hej Maria, Jag kan se att paketet skickades från oss samma dag som du beställde men att det sedan fastnade hos vår speditör, Bring, i 4 dagar innan den till slut levererades. Det är väldigt ovanligt, hoppas du hann få den i tid för insättningen och att du blir nöjd med produkten. Jättekul att höra att du haft en positiv upplevelse av vår kundtjänst. Jag för det vidare till mina kollegor. :) /Erik Solann.se
    2020-07-14
    Snabb och säker leverans.Varan uppfyllde mina förväntningar.
    2020-07-11
    Munskydd, effektiv och snabb leverans.
    2020-07-06
    En del varor har dålig kvalitet
    Hej Zahid, Det var inte kul att höra! Hör gärna av dig till oss på info@solann.se så vi kan undersöka vad som har gått fel. Solann.se
    2020-06-17
    Utmärkt service och är otroligt nöjd med min produkt!
    2020-06-08
    Snabbt och enkelt, bra service.
    2020-06-05
    Hurtig ekspedition til Danmark
    2020-06-04
    Köpte Ballerine pärlspiral,

Beställningsrecension: Allt gick smidigt och bra, MEN, jag fick leveransen i en jättestor låda (kanske 12*25*40cm) när varans dimensioner var kanske 10*1*35cm och hade alltså utan problem kunnat skickas i ett kuvert istället. Tror inte det är miljövänligt.

Produktrecension: Det gjorde mer ont att sätta in pärlspiralen än såväl hormon- som klassisk kopparspiral, pga den måste "rullas ihop" i livmodern om jag förstod gynekologen rätt (alltså ingenting bara jag tycker). Jag hade gärna fått information om detta så att jag hade kunnat vara beredd på det. I övrigt är jag nöjd hittills! Men har haft den för kort tid för att kunna utvärdera ordentligt.
    Hej Alice! Tack för din recension. Lådan är lite för hög för Ballerine men det är för att vi oftast skickar med något extra. Vi tar åt oss av din feedback och ser över om vi ska ta in en extra låda för när vi endast ska skicka en Ballerine i framtiden. :) Insättningen är väldigt personlig men det som vi kan se i studier är att majoriteten upplever insättningen som enkel och mindre smärtsam än andra spiraler. Många upplever att den gör mindre ont än traditionella T-formade spiraler tack vare det tunna införingsröret. Sedan tycker andra att det känns obehagligt när den rullar ihop sig. Vi har lite information om det på vår hemsida: www.ballerine.se/faq och sedan är det vårdgivarens ansvar att informera om insättningen. Superkul att du känner dig nöjd hittills! Vi kommer troligtvis kontakta dig efter att du haft den en längre period för en mer specifik recension. Trevlig helg! :) Solann.se
    2020-06-04
    Good experience. Helpful customer service
    2020-06-03
    Jag köpte ett pessar och Solann levererade snabbt!
    2020-05-26
    väldigt bra! Tydlig, svar direkt. väldigt hjälpsamma och lät mig behålla båda varorna när de råkade skicka två.
    2020-05-26
    Jag skickade in order på Cytobrush och fick bekräftelse samt leverans i tid. Varan samt behandling av min order motsvarade mina förväntningar.
    2020-05-25
    Hej,
    Vi köper livmoderringar, ultraljudstavskydd mm från Solann. Det är mycket bra varor. Bemötandet är alltid bra, men kommunikationen när någon vara är restad är obefintlig. Det fungerar sämre sedan Solann har engagerar Odout som beställningsplattform.
    Det mesta är bra, utom just kommunikation vid restade varor. Det är bara tyst och vi köper dem någon annanstans istället.
    Hej Katajon, Tack för din recension! Vi har bytt system för att förbättra rutiner med kundservice genom att låta kunden spåra sina paket, automatiska orderbekräftelser och snabbare leveranser. Det är såklart jättetråkigt att det har blivit sämre för vissa av våra kunder, ibland beror det på systemet och ibland beror det på oss. Vi håller fortfarande på att förbättra och tar till oss av din kritik. Jag hoppas vi ska få chansen att leverera till er igen. Ha en fin vecka! Solann.se
    2020-05-24
    Vi köpte preventivprodukter, hemsidan fungerade bra att beställa ifrån och frakten gick snabbt.
    Kul att höra! Tack för din rekommendation Viktor! Solann.se
  • Kristine B
    skrev om Solann.se
    2020-05-19
    Jag fick utmärkt hjälp! Kundservice personnel var mycket vänlig och hjälpsam. Jag hoppas att företaget överlever och utvecklas vidare! Det var superkul att hitta Ballerine pärl-spiral. Jag ser fram emot att Ballerine sprids runt alla område och blir det mainstreama preventivmedel i Sverige och världen.
    Tack Kristine för de fina orden! Solann.se