Städfen AB

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm — Visa karta

Städfen är en geniun städfirma som har städat hemma hos privatpersoner i Stockholmsområdet sedan 2009. Vår verksamhet präglas av ledorden trygghet, flexibilitet och kvalitet. Varje dag jobbar vårt 30-tal anställda på att förbättra vår service så att du som kund får en så bra upplevelse som möjligt!

Från början var Elena ensam i företaget, hon tog emot beställningar, städade och skötte bokföringen. Dessa erfarenheter som följt med Elena från starten har byggt upp hela verksamheten. Många av de kunder vi har idag har följt med från starten som ett resultat av den relationen vi byggt upp, de har med åren blivit goda vänner och det är precis så vi vill ha det - tryggt, personligt och där vi har en ömsesidig förståelse. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 196 kunder tycker om Städfen AB

• Lia Z
    Lia Z skrev om Städfen AB
    Snabbt och fint.
    Vi fick hjälp av Städfen i april det här året: flyttstädning av radhus på 120km2. Bemötandet var bra och proffsigt, vi fick önskad tid och själva arbetet var gjort fint. Dessutom var piset rimligt.
    Rekomenderas!
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Städfen AB
    Vi har stort behov av städhjälp för att få vardagen att gå ihop. Genom Städfen har vi fått ett upplägg som passar oss. Vi har samma proffsiga medarbetare varje gång och vi är nöjda.
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Städfen AB
    Det utfördes en flytt städ där vi är väldigt nöjda. Mycket proffsigt.
  • Annika T
    Annika T skrev om Städfen AB
    Har anlitat företaget två gånger. Är mycket nöjd med städningen båda gångerna.
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Städfen AB
    Superbra städning med samma person varje gång. Lätt att avboka och Städfen svarar alltid snabbt på mail.
  • Christina M
    Christina M skrev om Städfen AB
    Jag har redan besvarat alla dessa frågor. Att ni frågar igen visar hur urusla ni är. När jag senast besvarade alla era frågor talade jag om hur missnöjd jag var och den städningen som utfördes var den sämsta jag erfarit, men har därefter inte hört ett ord från er.. Tydligen tar ni inte alls kunden på allvar eftersom ni nu sänder ett nytt frågeformulär!!!
  • Anna S
    Anna S skrev om Städfen AB
    Min upplevelse av Städfen är väldigt positiv. Jag har en underbar kvinna som städar hos mig varannan vecka. Jag älskar att komma hem varannan fredag och njuta av ett nystädat hem. Förstår inte hur hon lyckas att få speglar och duschväggar så rena det är ett mysterium.
  • Filip C
    Filip C skrev om Städfen AB
    Bra städning över lag. Köpt storstädning. Inga problem med bokning.
  • Gunhild R
    Gunhild R skrev om Städfen AB
    Storstädningen fick vi göra om! Konstiga rengöringsmedel användes bland annat på toaletten, spolknappen eroderade så vi fick köpa ny! Svårt att kommunicera med städarna då de inte var svensktalande! Kommer aldrig att rekommendera detta städföretaget
  • Mats P
    Mats P skrev om Städfen AB
    Jag är mycket nöjd med min 14-dagars städning.
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Städfen AB
    Snabb, smidigt och besvärsfritt! Jag har månadsstädning från Städfen och varje månad kommer samma städerska till mig som är noggrann, har lärt sig hur jag vill ha det och därmed är min lägenhet alltid i perfekt skick när jag kommer åter efter hennes besök!
  • Susanna L
    Susanna L skrev om Städfen AB
    Det har varit mycket bra. Jag har fått städhjälp av min lägenhet.
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Städfen AB
    Väldigt tillmötesgående och proffsigt företag som alltid är snabba på att svara och lätta att komma i kontakt med.
    Trevliga personer som kommer och städar, när vi inte har varit nöjda så har det inte varit några problem att byta städerska. De ligger även på en väldigt bra prisnivå.

Viktigast av allt tycker jag är att de har schyssta villkor för sina anställda med kollektivavtal.
  • Ursula B
    Ursula B skrev om Städfen AB
    Vi har anlitat Städfen två ggr för att utföra flyttstädningen. Bra bemötande från kundtjänst vid bokning, snabb offert och handläggning. Kommer i tid och utför ett sanslöst bra jobb!
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Städfen AB
    Trevligt bemötande av de två herrarna, som städade hos mig. En känsla som fick mig att lita på dem.
  • Therese S
    Therese S skrev om Städfen AB
    Vi har veckostädning varannan vecka och är mycket nöjda. Pålitligt företag med god kvalité. Information och kommunikation fungerar bra.
  • Robert B
    Robert B skrev om Städfen AB
    Vi var nöjda med bemötandet samt det arbete som utfördes. Allt blev klart i tid.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Städfen AB
    Vi passade på att boka en vårstädning i samband med att vi skulle bort på en veckas semester! Vår blomvakt släppte in städarna som kom på överenskommen tid. Vi är verkligen supernöjda med Städfens arbete! Rent precis överallt, inkl. ugnen som vi själva inte lyckats få helt ren tidigare! Att även få alla fönster putsade var helt klart värt pengarna. Kunde knappt se en prick! Kan rekommendera Städfen till 100%!
  • Bitte H
    Bitte H skrev om Städfen AB
    Effektiv och punktlig och jag uppskattar stt få samma städare varje gång även om jag inte kan planera med regelbundna tider
  • Minna H
    Minna H skrev om Städfen AB
    Jag beställde storstädning av Städfen AB en gång i augusti 2015 och var mycket nöjd med resultatet. Allt från bemötande från kundservice till resultatet av städningen och fakturering efteråt var mycket bra.
  • Richard K
    Richard K skrev om Städfen AB
    Bemötandet från företaget och personalen är mycket bra och professionellt.
  • Maria L
    Maria L skrev om Städfen AB
    Jättenöjd. Noggrann städerska. Alltid bra service när man ringer.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Städfen AB
    Jag har hemstädning från Städfen och jag har bara goda erfarenheter från företaget! Även om vi har haft olika personer som kommit och städat har resultatet alltid varit bra!
    Jätteduktig personal!
  • Mia S
    Mia S skrev om Städfen AB
    Bra bemötande ,det som är svårt är att personalen ej talar svenska .Önskat veckostädning och strykning. Städningen ok för det mesta strykningen totalt sett mindre bra.
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Städfen AB
    Bra bemötande, bra service och trevlig personal.
    Har använt deras tjänst fönsterputs och storstädning och har varit nöjd med resultatet
  • Jan N
    Jan N skrev om Städfen AB
    Jag är nöjd med den städning som Städfen låtit utföra hos mig. Bemötandet har varit bra
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Städfen AB
    Bra städning till bra pris. Upplevde dock stor variation i resultatet beroende på personal. Snabba att åtgärda eller kompensera när de missat något.
  • Barbro P
    Barbro P skrev om Städfen AB
    Duktig personal, en fröjd att komma hem till ett skinande rent hem. Bra och personlig kundservice.
  • Lena-karin V
    Lena-karin V skrev om Städfen AB
    De senaste åren har vi köpt fönsterputs två ggr om året. Vi har alltid varit mycket nöjda med bemötandet vid bokning och med slutresultatet. Tidigare har vi även köpt städning 2ggr i månaden. Även då var vi nöjda med allt. Vi kände oss trygga med städerskan och lämnade nyckeln till henne.
  • Barbro S
    Barbro S skrev om Städfen AB
    Jag har köpt städning en gång per månad, samt fönsterputs. har använt städfen i c:a 5 år till min fulla belåtenhet.
  • Ingemo H
    Ingemo H skrev om Städfen AB
    Bra bemötande både från administration samt städare, men det har varit problem med ihopblandning av bokningar vid några tillfällen
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Städfen AB
    Städning där vi haft samma städerska i flera år. Väldigt väldigt nöjda med henne!
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Städfen AB
    Hemstädning var fjärde vecka är jag mycket nöjd med.
  • Mats G
    Mats G skrev om Städfen AB
    Bra bemötande och städservice. Nöjd.
  • Anita N
    Anita N skrev om Städfen AB
    Bra bemötande och snabba svar på min städhjälp varannan fredag. Saknar dock
    någon form av återkoppling från företaget. T ex synpunkter som Marianna har om det finns något som saknas vad gäller städmaterial eller förslag på saker som kan städas om det finns tid över. Eftersom Marianna inte är svensktalande och har ibland svårt att förklara på engelska undrar jag om hon gör någon avrapportering till företaget som jag behöver veta. Jag har inte haft något problem, mest en undran hur rapporteringen går till.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Städfen AB
    Bokade för andra gången en storstädning. Första gången var jag supernöjd. Den här gången var jag inte alls nöjd, och hade en dialog med företaget om kvaliteten på städningen, skickade foton etc. Efter lite korrespondens kom vi överens om att jag skulle betala ett lägre pris än vad vi kommit överens om från början. Det kändes ok, och bemötandet från företaget var då mycket bra. Men kvaliteten på arbetet var långt från godkänt och jag fick efterarbeta en hel del.
  • Owe S
    Owe S skrev om Städfen AB
    Mycket bra bemötande Städning var 14:de dag av lägenhet
    Mycket bra utförande
  • Henrietta T
    Henrietta T skrev om Städfen AB
    Jättetrevlig tjej som städade. Trist dock att de inte städar under badkar och ovanpå bokhyllor som rutin eller för den delen över köksskåp. I övrigt ok.
  • Karolina N
    Karolina N skrev om Städfen AB
    Mycket bra städföretag. Flexibla lösningar och god service.
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Städfen AB
    helt okxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Louise N
    Louise N skrev om Städfen AB
    Vi köper en städtjänst av Städfén och har gjort i många år. Vi har önskat fredagsstädning och fick efter ett par år en tid på fredagar vilket vi är nöjda med. Det har under åren passerat många olika personer som städat vårt hem och det har förekommit blandad kvalité i deras noggrannhet. När vi haft personer som varit slarviga och oförsiktiga har vi bett att få ny och det har Städfén tillgodosett. Vi är i stort sett med några undantag nöjda som kunder.
  • Gudrun L
    Gudrun L skrev om Städfen AB
    Mycket nöjd . Ett perfekt jobb
  • Hannes H
    Hannes H skrev om Städfen AB
    Alltid pålitliga, organiserade och bra.
  • Kristine S
    Kristine S skrev om Städfen AB
    Har haft veckostädning ibnågra år, nu har vi har nu flyttat till en mindre bostad och behöver inte städhjälp längre. När vi flyttade gjorde fstädfen städningen till tills köparen var nöjd
  • Gun-britt T
    Gun-britt T skrev om Städfen AB
    Som kund har jag varit mycket nöjd med
    Städfen. Jag har köpt städning och fönstertvätt ett flertal gånger. Sllat utfört tillbelåtenhet.
  • Kersti H
    Kersti H skrev om Städfen AB
    Härligt att komma hem till ett rent hem! Jag tycker servicen fungerar utmärkt. Stor flexibilitet och servicenivå
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Städfen AB
    Vi har haft hemstädning varannan vecka sedan ett par år tillbaka och är mycket nöjda.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Städfen AB
    Det var mycket rent och fint när jag hade flyttstädning hos mig med hjälp av städfen.
  • Mats L
    Mats L skrev om Städfen AB
    Lysande!! :) Mycket bra service och levererar enligt våra krav.
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Städfen AB
    Ja tycker ni är duktiga och gör jobbet mycket bra.
    Det bara funkar med er

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm