Städfen AB

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm — Visa karta

Städfen är en geniun städfirma som har städat hemma hos privatpersoner i Stockholmsområdet sedan 2009. Vår verksamhet präglas av ledorden trygghet, flexibilitet och kvalitet. Varje dag jobbar vårt 30-tal anställda på att förbättra vår service så att du som kund får en så bra upplevelse som möjligt!

Från början var Elena ensam i företaget, hon tog emot beställningar, städade och skötte bokföringen. Dessa erfarenheter som följt med Elena från starten har byggt upp hela verksamheten. Många av de kunder vi har idag har följt med från starten som ett resultat av den relationen vi byggt upp, de har med åren blivit goda vänner och det är precis så vi vill ha det - tryggt, personligt och där vi har en ömsesidig förståelse. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 328 kunder tycker om Städfen AB

• 2019-03-05

Charlotte V skrev om Städfen AB
    Vi kan varmt rekommendera Städfén! De håller hög klass på sina städerskor, som städar effektivt och som är punktliga, vänliga och trevliga. Företaget månar om både sina kunder och sina anställda.

Om man som kund har några speciella synpunkter eller önskemål, gör man allt från Städféns sida för att tillmötesgå detta. Man har samma städerska som kommer varje gång, vilket känns tryggt och trevligt.

De anställda uppmuntras att gå kurser för att lära sig bra svenska och väl ute hos kunderna får de sedan praktisera språket. Många städerskor kommer från rysktalande länder och kan inte någon engelska. Därför är det ännu viktigare att de lär sig svenska här i Sverige. Vi har varit kunder hos Städfén i många år och haft flera olika städerskor hos oss under årens lopp. De som slutat har gjort det för börja studera och det har blivit möjligt tack vare att de lärt sig svenska. Även om det varit tråkigt att byta städerska, så gläds man ju åt att de kunnat komma in på den utbildning som de velat gå.

Det är härligt att komma hem till ett nystädat hem och med Städféns hjälp blir det jättefint varje gång! :-) Läs mer
  • 2019-02-11

Maria M skrev om Städfen AB
    Jag hade höga förväntningar på provstädningen som Städfen erbjöd. Blev väldigt imponerad av städerskans proffsiga städning och att hon hann klart på utsatt tid. Vi kommer absolut att fortsätta med deras hemstädning. Läs mer

Nina skrev om Städfen AB
    Superbra städfirma som inger känsla av trygghet och hög kompetens. Läs mer

Josefine S skrev om Städfen AB
    Storstädning av badrum
    Supersnabba på att svara på mejl och det var lätt att få tid fort för städning
    Jag har anlitat städfen tidigare och har alltid varit väldigt nöjd med städningen Läs mer

Maj H skrev om Städfen AB
    Jag fick ett mycket vänligt och varmt och snabbt bemötande av företaget Städfen! Väldigt bra med en provstädning först som ligger till grund för framtida städning eller ej. Eftersom jag är funktionsnedsatt är mina förväntningar att städerskan städar allt jag inte förmår städa själv och det gör hon dessutom mycket noga! Skönt härligt utan minsta krångel! 🙏🏼
    Maj Läs mer
  • 2019-01-24

Mohsen P skrev om Städfen AB
    Beställde städning inför visning. Mycket trevlig kundtjänst. Stela som städade hos mig överträffade mina förväntningar. Jag kommer definitivt anlita Städfen igen! Läs mer
    2019-01-24 Städfen A svarar Mohsen P
    Tack snälla och stort lycka till med visningen!

MVH Jennyfer, Anastasia och Julia på Städfen <3
  • 2019-01-21

Daniel skrev om Städfen AB
    Det funkar helt problemfritt och ger mig den basstädning jag vill ha. Läs mer
  • 2019-01-18

Sara skrev om Städfen AB
    Hemstädning fungerar utmärkt, tillmötesgående kundservice och flexibelt upplägg. Bra med samma städpersonal varje gång. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-01-18

Bra städning. Lätta att ha och göra med. Läs mer
  • Cecilia

2019-01-17

Cecilia skrev om Städfen AB
    Rent och med god service och trevlig kundvård. Läs mer
  • 2019-01-17

Sara skrev om Städfen AB
    Jag har haft städning av mitt hem genom Städfen i ett flertal år och är väldigt nöjd! Städningen är alltid exemplariskt utförd men framför allt vill jag framhäva Städfens kundtjänst som jag upplever som mycket flexibel och tillmötesgående! Mitt behov kan ibland variera och Städfen har alltid tillmötesgått mina önskemål. Rekommenderas varmt! Läs mer

Mikaela skrev om Städfen AB
    Jag är helt nöjd med den städning jag får en gg/månad. Jag får påminnelser och städarna är punktlig och pålitlig! Det fungerar enkelt och bra. Läs mer

Gustaf skrev om Städfen AB
    Finns ingenting att klaga på. Jättebra städfirma! Läs mer

Bitte skrev om Städfen AB
    De försöker alltid fixa så jag får samma städhjälp som kommer hit- vilket är viktigt så det inte blir nya som kommer hit hela tiden . Effektiv och nogrann är min städerska - njuter varje gång hon har varit här. Läs mer
  • Aneta

2019-01-16

Aneta skrev om Städfen AB
    Kontorsstädning 1x/vecka funderar super bra.
    Vi blev mycket bra och proffesionellt bemötta när vi tog kontakt med Städfen och fick ett bra möte där vi gick genom våra behov. Snabbt och tydligt.
    Vi är mycket nöjda och Stedfän lever upp till våra förväntningar. Mycket proffsigt och trevligt personal.
    Vi är glada att vi bestämde oss för att anlita er! Läs mer

Cecilia skrev om Städfen AB
    Har städhjälp 1ggr/ månad, har tidigare haft varannan vecka. Även fönsterputs 1 ggr/ år samt storstädning efter renovering.
    Mycket proffsigt bemötande när jag velat byta dag eller haft synpunkter.
    Har anlitat städfen i 4 år och är mycket nöjd. Läs mer

Cecilia skrev om Städfen AB
    Det har alltid varit enkelt att kommunicera med företaget. De har varit trevliga och flexibla till byte av städdag mm. Vår nuvarande städerska är helt fantastisk, så fin med vårt barn och städar noggrannt. Läs mer

Jesper skrev om Städfen AB
    Oerhört proffsiga både vad gäller kommunikation och städning. Rekommenderas varmt! Läs mer

Gerd skrev om Städfen AB
    Jag är mycket nöjd med Städfen som jag köpt städning av i många år. Det är så rent och luktar gott när Svetlana varit hos mig. Lätt att få kontakt med företaget när så behövs. Rekommenderar verkligen Städfen! Läs mer

Karolina skrev om Städfen AB
    Jag har regelbunden städning från Städfen och är jättenöjd!
    Städfen är noggranna, punktliga och levererar alltid enligt överenskommelse. Ingen bindningstid och enkelt att boka om eller lägga till t ex fönsterputsning mm i beställningen. Läs mer
  • Claes

Claes skrev om Städfen AB
    Vi har regelbunden hemstädning från Städfen sedan flera år, och har aldrig blivit besvikna. Bra kvalitet på städningen, punktlighet och snabb respons om man har särskilda önskemål.
    /Claes Läs mer
  • Anna-Karin

Anna-Karin skrev om Städfen AB
    Jag anlitade Städfen för storstädning och blev väldigt nöjd. Jag har sen ett och ett halvt år tillbaka städning varannan vecka, jag har turen att det är Mariana som håller mitt hem rent och snyggt. Alltid punktlig, noggran, Städfen har kunden i centrum, lätt att ta kontakt med snabb åter koppling. Inga problem att avboka eller ändra städ tid. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Kelly

Kelly skrev om Städfen AB
    Super bra service till bra pris. De är väldigt flexibla också varje gång jag behöver avboka/omboka tider. Att de har kollektivavtal var det som gjorde att jag valde just Städfén och det är jag jätteglad för iom att det funkar så bra! Läs mer

Pontus skrev om Städfen AB
    Allt jag bad om var utmärkt gjort! Städerskan var supertrevlig & allt i allt utmärkt. Verkligen att rekommendera! Läs mer

Hannes skrev om Städfen AB
    Väldigt professionellt och lyhört företag. Läs mer

Marita skrev om Städfen AB
    Städning. Perfekt bemötande, utmärkt resultat. Jag är kund sedan många år. Läs mer

Margareta S skrev om Städfen AB
    Köpt städtjänst sen många år från Städfen.
    Företaget alltid vänliga och tillmötesgående.
    Förväntningar på utmärkt utfört arbete är uppfyllda.
    Kunde inte fått bättre hjälp. Läs mer

Gunnel skrev om Städfen AB
    Vi är jättenöjda och alltid trevligt bemötande. Läs mer
  • Börje

2019-01-14

Börje skrev om Städfen AB
    Städfen verkar ha en seriös och snabb behandling av frågor och offerter vilket vi uppskattar. Dessutom är vi mycket nöjda med den städning vi hittills har haft.
    Vi gillar läget och hoppas att kvaliteten blir fortsatt bra.
    Börje o Ingalill L. Läs mer

Therese skrev om Städfen AB
    Vi har städning varannan vecka. Det funkar jättebra. Vi är mycket nöjda. Bra kommunikation. Bra personal. Läs mer

Inger skrev om Städfen AB
    Vi har varit jättenöjda med hemstädning var 4:e vecka. Alltid trevligt bemötande från kundtjänst. Läs mer

Anneli skrev om Städfen AB
    Hemstädning varannan vecka! Tryggt och proffsigt. Flexibla vid ombokning. Städerskan Marina är superduktig! Läs mer

Ulrika skrev om Städfen AB
    Har regelbunden städning via Städfen och det fungerar klockrent varje gång. Är så nöjd när jag kommer hem och lägenheten är skinande ren och fin! Läs mer

Marie skrev om Städfen AB
    Köper städtjänst varannan vecka. Jättenöjd med både utförande och bemötande. Hade höga förväntningar som jag tycker Städfen lever upp till. Vardagshjältar! Läs mer
  • 2019-01-13

Ulla skrev om Städfen AB
    Städning av stor villa varannan vecka. Läs mer

Maria skrev om Städfen AB
    Vi har städning vilken vi är supernöjda med!
    Samt att vi brukar använda städfen för fönsterputsning, vilken också varit bra.

Företaget är väldigt proffisionellt vad det än gäller.
    Skulle rekommendera städfen alla dagar i veckan! Läs mer

Eva skrev om Städfen AB
    Regelbunden städning en gång per mån som utförs noga, vilket jag förväntade mig. Mkt bra kommunikation med företaget och hjälp med ersättare då de bokade tiderna måste ändras. Jag är nöjd och rekommenderar Städfen. Läs mer

Monica skrev om Städfen AB
    Har varit kund i många år o haft både vecko- månads-, storstäd, o fönsterputs! Alltid lika nöjd! Vänlig personal, behjälpliga när man behöver ändra dagar. Så länge det går har msn samma personal vilket är jättebra!
    Rekommenderas! Läs mer

Tina skrev om Städfen AB
    Bra och snabb service! Pålitliga och förtroendeingivande. Alltid nöjd med resultatet. Läs mer
  • Maria

2019-01-11

Maria skrev om Städfen AB
    Städfen har varit snabba och trevliga i sitt bemötande av mig som ny kund. Väldigt snabbt fick jag erbjudande om prova-på tid, på en för mig passande veckodag. Städerskan som kom hem till oss, Kristina, gav ett professionellt och trevligt bemötande och resultatet var toppen (och behövligt ☺️). Jag har bestämt mig för att fortsätta anlita Städfen och Kristina på regelbunden basis! Läs mer
  • 2019-01-10

Jan L skrev om Städfen AB
    Städtjänst av radhus.
    Blev och har alltid blivit mycket väl bemött. Trevlig personal, lätt att avboka eller ändra tid.
    Regelbundet schema, som kommer per kalenderår. Städaren kommer alltid, annars ett meddelande.Noggranna i sitt jobb.

Jag kan varmt rekomendera Städfens tjänster och ett stort plus för den flexibilitet dom har. Faktura kommer som e-faktura med väl tilltagen kredittid.
    //Jan Lindblad Läs mer
  • Daniel

2019-01-10

Daniel skrev om Städfen AB
    Har varit kund i många år, först städning varannan vecka, numera var fjärde.
    Jättenöjd med kvalité på städning och ännu mer nöjd med service och bemötande från kundtjänst. Alltid proffsigt, snabbt och trevligt bemötande.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Lisa C

2019-01-10

Lisa C skrev om Städfen AB
    Vi är supernöjda med vår städerska och kommunikationen med företaget är alltid bra och snabb. Läs mer
  • Lina E

2018-12-21

Lina E skrev om Städfen AB
    Har haft hjälp i flera år. Otroligt proffsiga, duktiga och vänliga städerskor (har haft två olika eftersom vi bytt städdag). Skinande rent. Dessutom bra företag som ger hyggliga villkor enligt kollektivavtal till personalen.

Lina Läs mer
  • 2018-12-21

Käty S skrev om Städfen AB
    Ett toppenföretag kommer alltid i tid och utför ett toppenjobb Jag har anlitat dem för fönsterputs och har aldrig fått så fina fönster, samt städning som gått så snabbt och perfekt man bara kan önska. Läs mer
  • 2018-12-20

Maria L skrev om Städfen AB
    Jag har köpt Storstäd!
    Vänligt och korrekt bemött av företaget när jag mailar eller ringer.

Jag tycker att de som utför uppdraget är noggranna, ansvarsfulla och vänliga. Läs mer
  • 2018-12-09

Catharina M skrev om Städfen AB
    Hemstädning
    Alltid perfekt utfört - rent och snyggt! Läs mer
  • 2018-12-06

Linnea T skrev om Städfen AB
    Vi har återkommande städning varje vecka och vi är mycket nöjda med tjänsten. Duktig och noggrann personal, bra kundservice och enkelt att vid behov boka om. Dessutom har företaget kollektivavtal, så att deras personal får schyssta villkor.
    Jag kan varmt rekommendera städfen. Läs mer
  • 2018-12-05

dental k skrev om Städfen AB
    Vi är väldigt nöjda med städningen av vårt labb/kontor som Natalja utför varannan vecka. Snyggt och rent. Även bemötandet från Städfens kundtjänst fungerar väldigt bra. Vi får alltid snabba svar på frågor och det är aldrig några problem. Supernöjda!!! Läs mer
  • 2018-12-05

Eva F skrev om Städfen AB
    Har städning 3 tim varannan vecka. Är mycket nöjd med arbetet som utförs och kontakt med företaget. Har det senaste året fått nya städerskor alltför ofta! Läs mer
    2018-12-14 Städfen A svarar Eva F
    Hej Eva,

Tack snälla för din feedback. Kul att höra att du är nöjd med oss och vår service både i städning och i administration <3

Vi gör vårt yttersta för att erbjuda samma städerska varje tillfälle. Det är en fördel både för dig som kund och vår personal som får en och samma arbetsplats där dom kan skapa rutiner och trivsel.

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm