Städfen AB

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm — Visa karta

Städfen är en geniun städfirma som har städat hemma hos privatpersoner i Stockholmsområdet sedan 2009. Vår verksamhet präglas av ledorden trygghet, flexibilitet och kvalitet. Varje dag jobbar vårt 30-tal anställda på att förbättra vår service så att du som kund får en så bra upplevelse som möjligt!

Från början var Elena ensam i företaget, hon tog emot beställningar, städade och skötte bokföringen. Dessa erfarenheter som följt med Elena från starten har byggt upp hela verksamheten. Många av de kunder vi har idag har följt med från starten som ett resultat av den relationen vi byggt upp, de har med åren blivit goda vänner och det är precis så vi vill ha det - tryggt, personligt och där vi har en ömsesidig förståelse. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 265 kunder tycker om Städfen AB

• Thermaenius A skrev om Städfen AB
    Helt ok. Bra om den som sköter uppdraget kan förstå engelska eller svenska. Läs mer
  • Zanko D
    Zanko D skrev om Städfen AB
    Vi har provat anlita andra företag men Städfen var bäst. Städerskan var extrem serviceminded och flexibel. Hon städade jättefint hela huset. Jag har nu bestämd mig att anlita dem. Läs mer
  • Röhne K skrev om Städfen AB
    Köpte storstädning 2017 efter att köpt samma 2015 då jag var supernöjd.
    2017 var jag inte nöjd alls .Allt verkade gjort i hast.
    Ett vred på spisen gick sönder. Ingen från Städfen sa något om saken när jag sa till så kom en man och "lagade" helt provisoriskt och reglaget är fortfarande trasigt,

Jag kommer aldrig anlita Städfen mer. Läs mer
    2018-11-20 Städfen A svarar Röhne K
    Hej,

Tack snälla för din feedback. Jag är otroligt ledsen att du var missnöjd andra gången vi var hos dig. Vi lagar gärna spisen, och inte bara provisoriskt, så ska det absolut inte vara, det var verkligen inte meningen.

Vår medarbetare som var på plats hos dig sa att allt gick bra och att du var nöjd. Vi hörde inte av dig igen så vi valde att lita på vår medarbetare vilket var fel visar det sig nu. Förlåt!

Jag vill gärna komma i kontakt med dig och åtgärda det här, självklart ska du alltid vara helt nöjd precis som första gången du bokade oss. Jag drar iväg ett mejl till dig på en gång!

PS: Medarbetaren som var hos dig jobbar inte kvar hos oss. Vi ska vara där för dig för att hjälpa till och inget annat <3

MVH Jennyfer på Städfen AB
  • Daga W skrev om Städfen AB
    städning av 3 rum och kök med extra arbete vid duschvägg

bra bemötande
    noggrann städning

jag anlitar gärna Städfen igen Läs mer
  • Hagwall D skrev om Städfen AB
    Mycket trevlig personal och alltid fint städat! Läs mer
  • Eva L skrev om Städfen AB
    Hemstädning, 1 gång i månaden. Även storstädning, flyttstädning.
    Blivit bra bemött av all personal. All städning varit utan anmärkning, mycket väl utfört arbete! Fungerat bra i kontakt med kontoret/administration.
    Nackdel: bytt städerska många gånger, en del av dem talat dåligt svenska/engelska vilket gjort det svårt med kommunikationen.
    Hade önskat att någon "ansvarig" kom till bostaden första gången för att gå igenom uppdraget om regelbunden hemstädning innan det påbörjades. Läs mer
  • Heli L skrev om Städfen AB
    Lätt att få kontakt, håller tider och städar superfint! Läs mer
  • John M skrev om Städfen AB
    Beställde en engångsstädning vilket dem kunde bistå, med bara nån dags varsel! Länge sedan jag såg min lägenhet så ren och nu har jag dem varannan vecka.
    Snabb och bra kontakt med kundservice som ser till att allt är till ens belåtenhet.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Karin M skrev om Städfen AB
    Alltid blivit väldigt väl bemött! Proffsiga och lösningsinriktade och otroligt väl utförd städning. Läs mer
  • Linda L skrev om Städfen AB
    Vi får alltid noggrant städat och kontakten med kundtjänst fungerar alltid utmärkt. Får snabba svar via Mail eller sms. De är också flexibla och så tillmötesgående de kan vara när jag har behövt ändra en tid eller något dyligt.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Ann-Charlotte G
    Ann-Charlotte G skrev om Städfen AB
    Städfen har verkligen levt upp till sitt namn! Enkel och tydlig kommunikation, fantastisk städerska som lämnat ett rent och fint hem efter sig. Plus för att de använder miljövänligt tänk och minimerar användandet av giftiga produkter. Jag är jättenöjd!! Läs mer
  • Kajsa K skrev om Städfen AB
    Hemstädningen var väldigt bra utförd! Minus är att det tyvärr är dyrt. Läs mer
    2018-10-02 Städfen A svarar Kajsa K
    Hej Kajsa,

Tack snälla för ditt omdöme. Jag och mina kollegor jobbar hårt för att du alltid ska vara nöjd =)
    Vi försöker göra vårt bästa för att vara prismedvetna och erbjuda flexibla villkor med en bra prisbild. Vi är bland dom billigaste företag i Stockholm med kollektivavtal, miljövänliga medel och generösa avbokningsvillkor. Vi binder aldrig upp våra kunder och betalar själva för resan mellan kunder, avbokningar av kunder och röda dagar, med allt det blir det tyvärr väldigt svårt för oss att pressa priserna ytterligare, men det ger oss möjlighet att skapa bra villkor för dig och våra medarbetare <3
  • Helga L skrev om Städfen AB
    Städfen utför regelbunden städning hos oss. Vi är väldigt nöjda med vår städerska och med det jobbet hon gör. Städningen fungerar bra vid semestertider och vid ev sjukfrånvaro. Städfen ordnade extra tjänster, t. ex. fönsterputs på ett effektivt sätt när vi beställde det. För priset får vi städning av god kvalité och trevligt kundbemötande. Läs mer
  • Henrik Å skrev om Städfen AB
    Veckstädning.
    Har fått en bra bemötande, Svarar alltid snabbt på mejl och hör alltid av sig i god tid om någon ändring eller liknande är på gång,
    Har haft flera bra städerskor. Ett tag hade vi en mindre bra, men då gick det bra att byta. Läs mer
  • Ian B skrev om Städfen AB
    Vi har använt Städfen i några år nu för att hjälpa oss med städning. Det är en mycket bra service. Läs mer
  • Eva S skrev om Städfen AB
    Städfen betalar löner enligt kollektivavtal, det är viktigt för oss.
    Vår ordingarie städerska Olena är väldigt noggrann och trevlig, betydelsefullt i en familj. Det är även de vikarier som vi har haft då och då.
    Städfen är alltid lätt att få tag på och svarar snabbt när det t ex gäller att ändra ett datum. Vi anlitade tidigare ett annat städföretag, men bytte till Städfen som vi upplevde som smidare och enklare. Läs mer
  • Agneta E skrev om Städfen AB
    Veckostädning varannan vecka.
    Litet trassligt innan vi kom igång men nu fungerar allt mycket bra. Lätt att komma i kontakt med Städfen och snabba svar på frågorna. Fakturering i god tid. Städningen jättebra.

Tycker att detta funkar mycket bättre än det förra städföretaget som var jättestort! Läs mer
  • Jan Ö skrev om Städfen AB
    Städning 2 ggr i månaden. Jag toppennöjd Läs mer
  • Britt K skrev om Städfen AB
    Beställde storstädning inkl fönsterputs. Blev bemött på vänligt och trevligt sätt vid beställningen. De kunde ha berättat lite mera om allt som kan förväntas sig vid en storstädning. Ringde upp senare och fick bättre beskrivet. Förväntningarn infriades helt och hållet. De hade även putsat en liten handspegel på badrummet, som jag inte kunde tro skulle göras. Blev väldigt glad för den lilla extra fina tjänst.
    Har utnyttjat Städfen tidigare och rekommenderar den gärna vidare till andra. Har själv fått rekommendation av andra att de är bra, vilket stämmer. Bra personal. Passar tiden jättebra. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Städfen AB
    Beställde fönsterputs och resultatet blev riktigt bra! Rekommenderar Städfen starkt. Snabbt, smidig kommunikation och trevlig personal och bemötande. Läs mer
  • Anna W skrev om Städfen AB
    Köpte en grundlig städning. Trevlig interaktion med företag, snabba på att återkomma vid specifika önskemål och ändringar. Trevlig städerska som pratar bra engelska. Lämnade vårt hus fint och noggrant städat! Läs mer
  • Gunnel E skrev om Städfen AB
    Bra bemötande och vi blev nöjda med resultatet. Läs mer
  • Ingvar R skrev om Städfen AB
    Den tjänst jag beställt hos Städfen är städning varannan vecka och det har fungerat mycket bra med två medarbetare hos Städfen som hitintills utfört uppgiften. Speciellt den nuvarande medarbetaren Oksana är helt suverän. Det är aldrig så trevligt att komma hem som de måndagar då hon varit hemma hos mig och städat. Även kontakten med företaget i stort har fungerat bra hela tiden, speciellt den gång när jag köpte en tjänst utöver den ordinarie vilket var fönsterputsning som inte gick så bra. Då var Städfen väldigt måna om att ställa allt till rätta och gjorde allt i sin makt för att bistå och ersätta de skador som uppstått. Läs mer
    2018-09-18 Städfen A svarar Ingvar R
    Tack snälla, alla är mänskliga och våra medarbetare och kollegor lika så, men vi gör allt vi kan för att slutresultatet ska bli perfekt, även om vi stöter på små problem på vägen. Tack för er förståelse, vi skulle aldrig klara det utan det fantastiska bemötandet från er sida!
  • Victoria N skrev om Städfen AB
    Vi bokade städning varannan vecka och har varit jättenöjda.

Bra bemötande från städerskan och bra service från företaget som levde upp till våra krav. Läs mer
  • Bobo G skrev om Städfen AB
    Vi har varit kunder hos Städfen i tre år och kan absolut rekommendera deras städtjänst.
    Vi har städ varannan vecka och allt sköts mycket snyggt - sms påminnelse dagen före och alltid ett mycket snabbt och trevligt svar tillbaka vid eventuella frågor som kan uppstå.
    Vi puffar gärna för vår städerska Natalja som är mycket noggrann och duktig - underbart att komma hem till ett skinande hus varannan torsdag! :-)
    Familj i Tyresö (Trollbäcken) Läs mer
  • Stig H skrev om Städfen AB
    Städning
    Fönsterputs
    Relevant information
    Både städare och fönsterputsare gjorde ett bra arbete och var trevliga
    Önskar att städaren Ausra återkommer regelbundet Läs mer
  • Ivan G skrev om Städfen AB
    Hemstädning 3,5h varannan vecka. Trevlig och duktig städerska och bra kundtjänst om det är något man behöver ändra eller undrar över. Läs mer
  • Josefine O skrev om Städfen AB
    Enkel kommunikation och tydliga besked. Trevliga och enkla i ärenden. Bra städning! Läs mer
  • Kristina O
    Kristina O skrev om Städfen AB
    Har fast städning 1ggr/mån sen några år och är mycket nöjd. Får alltid snabbt svar av företaget på ev. frågor och de är alltid lösningsorienterade och flexibla vid behov.

Själva städningen fungerar utmärkt, alltid i tid och gör verkligen ett väl genomfört arbete. Härligt att komma hem de dagarna! /K Läs mer
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Städfen AB
    Vi har börjat med hemstädning varannan vecka och är jättenöjda. Bra och proffsigt bemötande och noggrann städning. Läs mer
  • Karl V skrev om Städfen AB
    Städerskorna har varit mycket ordentliga Läs mer
  • Sara W skrev om Städfen AB
    Proffsigt och bra. Punktlig, trevlig och noggrann. Läs mer
  • Christina P skrev om Städfen AB
    Jag köpte hemstädning och fönsterputs det var jättebra!
    Båda personer i personalen var noggranna.
    Allt perfekt i service och bemötande.
    Var jätteskönt komma hem till ett fint rent nystädat hem!
    Skönt att bara njuta hemma. Läs mer
  • Helen L skrev om Städfen AB
    Punktliga, kom på exakt utsatt tid. Gjorde en väldigt bra storstädning, det luktade rent redan i trapphuset. De putsade fönster också som blev otroligt rena. Svarade snabbt på prisförfrågan och en övrig bra mailkontakt! Kommer att anlita Städfen fler gånger!! Läs mer
  • Bengt N skrev om Städfen AB
    Vi har använt Städfen sedan ett par månader och så här långt har allting fungerat utomordentligt. Snabb återkoppling vid frågor och flexibel inställning generellt. Extra plus att företaget har kollektivavtal. En seriös aktör som vi rekommenderar. Läs mer
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Städfen AB
    Väldigt nöjd. Rent o snyggt precis som man vill ha det när man kommer hem. Vänligt bemötande från personalen. Läs mer
  • Niclas U
    Niclas U skrev om Städfen AB
    Vi har anlitat Städfen för hemstädning 2 gånger i månaden i lite mer än 1 år och vi är fantastiskt nöjda. Deras personal är alltid trevlig och vi är väldigt nöjda med hur de utför arbetet. Det är härligt att komma hem när det är nystädat och fint :) Läs mer
  • Michelle M
    Michelle M skrev om Städfen AB
    Har haft dem någon månad varannan vecka är och supernöjda. Bra städning, bra flexibilitet och förstklassig kundservice. Väldigt personliga och trevliga. Rekommenderas! Läs mer
  • Sofia R skrev om Städfen AB
    Varannan vecko-städning bra men storstädningen som vi beställde uppfyllde inte alla krav. När jag påpekade det fick jag svar ganska omgående att de skulle se över vad som gjorts/inte gjords men sedan var det ingen som återkopplade. Läs mer
    2018-04-25 Städfen A svarar Sofia R
    Hej Sofia,

Så ska det absolut inte vara.
    Jag har försökt ringa dig utan framgång.
    Ring eller mejla när det passar dig så hjälper jag till så gott jag kan för att du ska vara 100% nöjd.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Städfen AB
    Vi har under åren haft ett antal olika aktörer inom denna bransch och Städfén är klart den bästa. Trevlig och bra personal på HK och "vår" städerska, Gita, är suverän! Jättenöjda alltså!

Michael & Birgitta Strömgren Läs mer
  • Niklas skrev om Städfen AB
    En utmärkt städtjänst med korrekt bemötande, kundfokus samt positiv inställning. Vi har städning varannan vecka utfört av en och samma städerska i snart fem år. Samma höga resultat varje gång. Läs mer
  • Olov A skrev om Städfen AB
    Ett korrekt bemötande hela tiden av alla. Jag har haft städning varannan vecka, mkt bra och prisvärd. Jag har haft fönsterputsning en gång. Bra men alldeles för dyr. Fyra gånger så högt timpris som städning. Gör jag inte om. Läs mer
  • Mattias W skrev om Städfen AB
    Vanliga städtjänster.
    De är alltid i tid, utför arbetet på ett utmärkt vis och ofta lite mer än vad jag frågat efter.

Kan inte annat än att ge dem högsta betyg. Läs mer
  • Jennie N skrev om Städfen AB
    Jag är mycket nöjd med service och resultat av uppdraget. Tack så mycket! Läs mer
  • Axel E skrev om Städfen AB
    Enkla att komma i kontakt med och att boka städ. I huvudsak bra städning. Haft bra resultat 5/6 gånger. Konkurrenskraftigt pris. Läs mer
  • Mikaela W skrev om Städfen AB
    Jag var väldigt nöjd med både vid beställning och även utfört arbete varje gång jag behövde hjälp från Städfen. Jag ska vända mig till de i fortsättningen också. Läs mer
  • Eija K skrev om Städfen AB
    Jätte bra storstädning, jag har anlitat städfen 2 gånger och är mycket nöjd☀️☀️☀️☀️☀️ Läs mer
  • Gunilla T skrev om Städfen AB
    Det har varit ok med alla personer som varit hos mig och städat eller putsat fönster. Bra städat, noggrannt ,hållt tider.
    Jag är helt nöjd med de tjänster jag fått utförda! Läs mer
  • Anastasia N skrev om Städfen AB
    Bra kundhantering. Nöjd med resultatet. Läs mer
  • Mats I skrev om Städfen AB
    Jag har använt Städfen både hemma och på arbetet i flera år och är mycket nöjd med både städning och service från kontoret. Läs mer

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm