Städfen AB

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm — Visa karta

Städfen är en geniun städfirma som har städat hemma hos privatpersoner i Stockholmsområdet sedan 2009. Vår verksamhet präglas av ledorden trygghet, flexibilitet och kvalitet. Varje dag jobbar vårt 30-tal anställda på att förbättra vår service så att du som kund får en så bra upplevelse som möjligt!

Från början var Elena ensam i företaget, hon tog emot beställningar, städade och skötte bokföringen. Dessa erfarenheter som följt med Elena från starten har byggt upp hela verksamheten. Många av de kunder vi har idag har följt med från starten som ett resultat av den relationen vi byggt upp, de har med åren blivit goda vänner och det är precis så vi vill ha det - tryggt, personligt och där vi har en ömsesidig förståelse. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 235 kunder tycker om Städfen AB

• Karl V
    Karl V skrev om Städfen AB
    Städerskorna har varit mycket ordentliga Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om Städfen AB
    Proffsigt och bra. Punktlig, trevlig och noggrann. Läs mer
  • Christina P
    Christina P skrev om Städfen AB
    Jag köpte hemstädning och fönsterputs det var jättebra!
    Båda personer i personalen var noggranna.
    Allt perfekt i service och bemötande.
    Var jätteskönt komma hem till ett fint rent nystädat hem!
    Skönt att bara njuta hemma. Läs mer
  • Helen L
    Helen L skrev om Städfen AB
    Punktliga, kom på exakt utsatt tid. Gjorde en väldigt bra storstädning, det luktade rent redan i trapphuset. De putsade fönster också som blev otroligt rena. Svarade snabbt på prisförfrågan och en övrig bra mailkontakt! Kommer att anlita Städfen fler gånger!! Läs mer
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Städfen AB
    Vi har använt Städfen sedan ett par månader och så här långt har allting fungerat utomordentligt. Snabb återkoppling vid frågor och flexibel inställning generellt. Extra plus att företaget har kollektivavtal. En seriös aktör som vi rekommenderar. Läs mer
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Städfen AB
    Väldigt nöjd. Rent o snyggt precis som man vill ha det när man kommer hem. Vänligt bemötande från personalen. Läs mer
  • Niclas U
    Niclas U skrev om Städfen AB
    Vi har anlitat Städfen för hemstädning 2 gånger i månaden i lite mer än 1 år och vi är fantastiskt nöjda. Deras personal är alltid trevlig och vi är väldigt nöjda med hur de utför arbetet. Det är härligt att komma hem när det är nystädat och fint :) Läs mer
  • Michelle M
    Michelle M skrev om Städfen AB
    Har haft dem någon månad varannan vecka är och supernöjda. Bra städning, bra flexibilitet och förstklassig kundservice. Väldigt personliga och trevliga. Rekommenderas! Läs mer
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Städfen AB
    Varannan vecko-städning bra men storstädningen som vi beställde uppfyllde inte alla krav. När jag påpekade det fick jag svar ganska omgående att de skulle se över vad som gjorts/inte gjords men sedan var det ingen som återkopplade. Läs mer
    2018-04-25 Städfen A svarar Sofia R
    Hej Sofia,

Så ska det absolut inte vara.
    Jag har försökt ringa dig utan framgång.
    Ring eller mejla när det passar dig så hjälper jag till så gott jag kan för att du ska vara 100% nöjd.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Städfen AB
    Vi har under åren haft ett antal olika aktörer inom denna bransch och Städfén är klart den bästa. Trevlig och bra personal på HK och "vår" städerska, Gita, är suverän! Jättenöjda alltså!

Michael & Birgitta Strömgren Läs mer
  • Niklas
    Niklas skrev om Städfen AB
    En utmärkt städtjänst med korrekt bemötande, kundfokus samt positiv inställning. Vi har städning varannan vecka utfört av en och samma städerska i snart fem år. Samma höga resultat varje gång. Läs mer
  • Olov A
    Olov A skrev om Städfen AB
    Ett korrekt bemötande hela tiden av alla. Jag har haft städning varannan vecka, mkt bra och prisvärd. Jag har haft fönsterputsning en gång. Bra men alldeles för dyr. Fyra gånger så högt timpris som städning. Gör jag inte om. Läs mer
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Städfen AB
    Vanliga städtjänster.
    De är alltid i tid, utför arbetet på ett utmärkt vis och ofta lite mer än vad jag frågat efter.

Kan inte annat än att ge dem högsta betyg. Läs mer
  • Jennie N
    Jennie N skrev om Städfen AB
    Jag är mycket nöjd med service och resultat av uppdraget. Tack så mycket! Läs mer
  • Axel E
    Axel E skrev om Städfen AB
    Enkla att komma i kontakt med och att boka städ. I huvudsak bra städning. Haft bra resultat 5/6 gånger. Konkurrenskraftigt pris. Läs mer
  • Mikaela W
    Mikaela W skrev om Städfen AB
    Jag var väldigt nöjd med både vid beställning och även utfört arbete varje gång jag behövde hjälp från Städfen. Jag ska vända mig till de i fortsättningen också. Läs mer
  • Eija K
    Eija K skrev om Städfen AB
    Jätte bra storstädning, jag har anlitat städfen 2 gånger och är mycket nöjd☀️☀️☀️☀️☀️ Läs mer
  • Gunilla T
    Gunilla T skrev om Städfen AB
    Det har varit ok med alla personer som varit hos mig och städat eller putsat fönster. Bra städat, noggrannt ,hållt tider.
    Jag är helt nöjd med de tjänster jag fått utförda! Läs mer
  • Anastasia N
    Anastasia N skrev om Städfen AB
    Bra kundhantering. Nöjd med resultatet. Läs mer
  • Mats I
    Mats I skrev om Städfen AB
    Jag har använt Städfen både hemma och på arbetet i flera år och är mycket nöjd med både städning och service från kontoret. Läs mer
  • Mirja D
    Mirja D skrev om Städfen AB
    Beställde städning inför visning av lägenhet vilket inkluderade fönstertvätt. Jättebra bemötande från bokningspersonalen och från städarna själva som gjorde ett utomordentligt jobb. Läs mer
  • Anna-karin P
    Anna-karin P skrev om Städfen AB
    Jag har städning var annan vecka och jag är mycket nöjd. Jag upplever städfen i allmänhet som kundvänliga. Jag har även anlitat dem för storstädning. Väldigt lyhörda för kundens önskningar. Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Städfen AB
    Vi fick hjälp att städa efter en fest för bostadsområdet. Städfen gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Städfen AB
    Det funkar perfekt med informationen från dem. Klara besked. Gita är helt fantastisk snabb och ordentlig. Jag fick tipset från en granne spm också är nöjd. Vi har städning varannan vecka. Läs mer
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Städfen AB
    Bra!
    Bra service, utmärkt städning och hyfsade priser. Läs mer
  • Christina N
    Christina N skrev om Städfen AB
    Bemötandet på Städfen har redan från första tillfälle fungerat utmärkt. Jag fick snabb återkoppling på mina frågor och beslut om start av städtjänst. Jag är också mycket nöjd med den städning som utförs och med en kontinuitet sedan starten i augusti. Det är smidigt och lätt att komma i kontakt med kontaktperson och bokningar har fungerat vid varje tillfälle. Jag har ingenting att klaga över. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Städfen AB
    Städning och fönsterputs utfört till belåtenhet. Läs mer
  • Bobo G
    Bobo G skrev om Städfen AB
    Mycket trevligt och professionellt bemötande av både städerska och back-office personal. SMS påminnelse inför varje städ vittnar om en genomtänkt strategi. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Städfen AB
    Den enda städfirma som vår katt accepterat :) Hon brukade vara orolig och skrika på nätterna när vi anlitat andra städfirmor. Dem är enkla att kommunicera med och gör små ändringar i hemmet (förutom att städa) som vi uppskattar mycket. Läs mer
  • Jen J
    Jen J skrev om Städfen AB
    Har bokat Städfen för enstaka städningar. Har funkat väldigt bra varje gång! Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Städfen AB
    Skapar schema för långa perioder
    Aldrig problem med ombokningar
    Trevlig personal, både den som utför jobbet och på kontoret
    Altid ersättare om ordinarie person är förhindrad
    Bra och noggran städning Läs mer
  • Femiline A
    Femiline A skrev om Städfen AB
    Grymma, snabba och flexibla. För min del funkade det hela väldigt bra. Läs mer
  • Anneli R
    Anneli R skrev om Städfen AB
    Ett bra bemötande av samtlig personal från början och framåt...
    De är noggranna och pålitliga och flexibla om man behöver ändra tid el dyl. En trygg firma som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Städfen AB
    Bra bemötande.
    Städning var annan vecka.
    Nöjd Läs mer
  • Anastasia S
    Anastasia S skrev om Städfen AB
    Jag är nöjd som kund och rekommenderar företaget varmt till mina vänner och bekanter.
    Storstädning utfördes med kvalité och service och välbemötande Läs mer
  • Laila N
    Laila N skrev om Städfen AB
    Den person som tog emot min beställning i våras var inte så trevlig ag gorde fel men fick inte ändra. Men däremot den person som kom och tvätta fönster är duktiga lite dåliga på svenska, det har varit bra när dom är färdiga. I stora hela är ag nöjd kan tänka mig en rekommendation till vänner. Läs mer
    2018-04-25 Städfen A svarar Laila N
    Hej Laila,

Den kundtjänsten jobbar inte kvar hos oss. Tack snälla för din feedback.
    Jag är glad att du var nöjd <3
  • Furusjö T
    Furusjö T skrev om Städfen AB
    Hemstädning.
    Mycket bra allt igenom. Fördel när samma person återkommer.
    Kan rekommendera företaget. Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Städfen AB
    Vi är supernöjda. Fantastiskt noggrann och duktig. Kan verkligen rekommendera Städfen. Läs mer
  • Babett H
    Babett H skrev om Städfen AB
    Vi har bokat regelbundet hemstädning hus Städfen och de är otroligt proffsiga och noggranna. Vår städerska är Natalia och hon är alltid supersnabbt och gör ett kanonjobb. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Lia Z
    Lia Z skrev om Städfen AB
    Snabbt och fint.
    Vi fick hjälp av Städfen i april det här året: flyttstädning av radhus på 120km2. Bemötandet var bra och proffsigt, vi fick önskad tid och själva arbetet var gjort fint. Dessutom var piset rimligt.
    Rekomenderas! Läs mer
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Städfen AB
    Vi har stort behov av städhjälp för att få vardagen att gå ihop. Genom Städfen har vi fått ett upplägg som passar oss. Vi har samma proffsiga medarbetare varje gång och vi är nöjda. Läs mer
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Städfen AB
    Det utfördes en flytt städ där vi är väldigt nöjda. Mycket proffsigt. Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om Städfen AB
    Har anlitat företaget två gånger. Är mycket nöjd med städningen båda gångerna. Läs mer
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Städfen AB
    Superbra städning med samma person varje gång. Lätt att avboka och Städfen svarar alltid snabbt på mail. Läs mer
  • Christina M
    Christina M skrev om Städfen AB
    Jag har redan besvarat alla dessa frågor. Att ni frågar igen visar hur urusla ni är. När jag senast besvarade alla era frågor talade jag om hur missnöjd jag var och den städningen som utfördes var den sämsta jag erfarit, men har därefter inte hört ett ord från er.. Tydligen tar ni inte alls kunden på allvar eftersom ni nu sänder ett nytt frågeformulär!!! Läs mer
    2017-11-21 Städfen A svarar Christina M
    Hej Christina,

Tack så hemskt mycket för att du hör av dig!
    Precis som du säger genomförde vi en stor kundundersökning, men du angav tyvärr inte ditt fullständiga namn i formuläret vilket gjorde det omöjligt för oss att veta vem du var och kontakt dig.
    Jag lägger otroligt mycket tid för att göra alla Städfens kunder nöjda, därav kundundersökningen, det var absolut inte meningen att störa.

Vi på Städfen VILL göra rätt för oss, jag har försökt ringa dig under morgonen idag och skulle uppskatta om du hörde av dig, jag drar iväg ett sms så kan du ringa precis när det passar dig!

/MVH Jennyfer
  • Anna S
    Anna S skrev om Städfen AB
    Min upplevelse av Städfen är väldigt positiv. Jag har en underbar kvinna som städar hos mig varannan vecka. Jag älskar att komma hem varannan fredag och njuta av ett nystädat hem. Förstår inte hur hon lyckas att få speglar och duschväggar så rena det är ett mysterium. Läs mer
  • Filip C
    Filip C skrev om Städfen AB
    Bra städning över lag. Köpt storstädning. Inga problem med bokning. Läs mer
  • Gunhild R
    Gunhild R skrev om Städfen AB
    Storstädningen fick vi göra om! Konstiga rengöringsmedel användes bland annat på toaletten, spolknappen eroderade så vi fick köpa ny! Svårt att kommunicera med städarna då de inte var svensktalande! Kommer aldrig att rekommendera detta städföretaget Läs mer
    2017-11-21 Städfen A svarar Gunhild R
    Hej Gunhild,

Tack för din återkoppling.
    Det är absolut inte okej att du fick städa om och att spolknappen fick bytas ut.

Jag ska in på möte med dom två anställda som utförde arbetet senare under dagen och vi ska gå till botten med det här!
    Vi jobbar endast med ekologiska och organiska medel på Städfen för att våra anställda inte ska riskera sin hälsa framför allt, men även för att kunder inte ska få allergier eller att inredning som förstörs.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och vi på Städfen vill självklart kompensera dig och hör av oss omedelbart!
    Vi hörs vidare per telefon!

/MVH Jennyfer
  • Mats P
    Mats P skrev om Städfen AB
    Jag är mycket nöjd med min 14-dagars städning. Läs mer
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Städfen AB
    Snabb, smidigt och besvärsfritt! Jag har månadsstädning från Städfen och varje månad kommer samma städerska till mig som är noggrann, har lärt sig hur jag vill ha det och därmed är min lägenhet alltid i perfekt skick när jag kommer åter efter hennes besök! Läs mer

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm