Rekommenderat företag 2016 - Städfen AB

Städfen AB

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm — Visa karta

Städfen är en geniun städfirma som har städat hemma hos privatpersoner i Stockholmsområdet sedan 2009. Vår verksamhet präglas av ledorden trygghet, flexibilitet och kvalitet. Varje dag jobbar vårt 30-tal anställda på att förbättra vår service så att du som kund får en så bra upplevelse som möjligt!

Från början var Elena ensam i företaget, hon tog emot beställningar, städade och skötte bokföringen. Dessa erfarenheter som följt med Elena från starten har byggt upp hela verksamheten. Många av de kunder vi har idag har följt med från starten som ett resultat av den relationen vi byggt upp, de har med åren blivit goda vänner och det är precis så vi vill ha det - tryggt, personligt och där vi har en ömsesidig förståelse. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 177 kunder tycker om Städfen AB

• Minna H
    Minna H skrev om Städfen AB
    Jag beställde storstädning av Städfen AB en gång i augusti 2015 och var mycket nöjd med resultatet. Allt från bemötande från kundservice till resultatet av städningen och fakturering efteråt var mycket bra.
  • Richard K
    Richard K skrev om Städfen AB
    Bemötandet från företaget och personalen är mycket bra och professionellt.
  • Maria L
    Maria L skrev om Städfen AB
    Jättenöjd. Noggrann städerska. Alltid bra service när man ringer.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Städfen AB
    Jag har hemstädning från Städfen och jag har bara goda erfarenheter från företaget! Även om vi har haft olika personer som kommit och städat har resultatet alltid varit bra!
    Jätteduktig personal!
  • Mia S
    Mia S skrev om Städfen AB
    Bra bemötande ,det som är svårt är att personalen ej talar svenska .Önskat veckostädning och strykning. Städningen ok för det mesta strykningen totalt sett mindre bra.
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Städfen AB
    Bra bemötande, bra service och trevlig personal.
    Har använt deras tjänst fönsterputs och storstädning och har varit nöjd med resultatet
  • Jan N
    Jan N skrev om Städfen AB
    Jag är nöjd med den städning som Städfen låtit utföra hos mig. Bemötandet har varit bra
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Städfen AB
    Bra städning till bra pris. Upplevde dock stor variation i resultatet beroende på personal. Snabba att åtgärda eller kompensera när de missat något.
  • Barbro P
    Barbro P skrev om Städfen AB
    Duktig personal, en fröjd att komma hem till ett skinande rent hem. Bra och personlig kundservice.
  • Lena-karin V
    Lena-karin V skrev om Städfen AB
    De senaste åren har vi köpt fönsterputs två ggr om året. Vi har alltid varit mycket nöjda med bemötandet vid bokning och med slutresultatet. Tidigare har vi även köpt städning 2ggr i månaden. Även då var vi nöjda med allt. Vi kände oss trygga med städerskan och lämnade nyckeln till henne.
  • Barbro S
    Barbro S skrev om Städfen AB
    Jag har köpt städning en gång per månad, samt fönsterputs. har använt städfen i c:a 5 år till min fulla belåtenhet.
  • Ingemo H
    Ingemo H skrev om Städfen AB
    Bra bemötande både från administration samt städare, men det har varit problem med ihopblandning av bokningar vid några tillfällen
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Städfen AB
    Städning där vi haft samma städerska i flera år. Väldigt väldigt nöjda med henne!
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Städfen AB
    Hemstädning var fjärde vecka är jag mycket nöjd med.
  • Mats G
    Mats G skrev om Städfen AB
    Bra bemötande och städservice. Nöjd.
  • Anita N
    Anita N skrev om Städfen AB
    Bra bemötande och snabba svar på min städhjälp varannan fredag. Saknar dock
    någon form av återkoppling från företaget. T ex synpunkter som Marianna har om det finns något som saknas vad gäller städmaterial eller förslag på saker som kan städas om det finns tid över. Eftersom Marianna inte är svensktalande och har ibland svårt att förklara på engelska undrar jag om hon gör någon avrapportering till företaget som jag behöver veta. Jag har inte haft något problem, mest en undran hur rapporteringen går till.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Städfen AB
    Bokade för andra gången en storstädning. Första gången var jag supernöjd. Den här gången var jag inte alls nöjd, och hade en dialog med företaget om kvaliteten på städningen, skickade foton etc. Efter lite korrespondens kom vi överens om att jag skulle betala ett lägre pris än vad vi kommit överens om från början. Det kändes ok, och bemötandet från företaget var då mycket bra. Men kvaliteten på arbetet var långt från godkänt och jag fick efterarbeta en hel del.
  • Owe S
    Owe S skrev om Städfen AB
    Mycket bra bemötande Städning var 14:de dag av lägenhet
    Mycket bra utförande
  • Henrietta T
    Henrietta T skrev om Städfen AB
    Jättetrevlig tjej som städade. Trist dock att de inte städar under badkar och ovanpå bokhyllor som rutin eller för den delen över köksskåp. I övrigt ok.
  • Karolina N
    Karolina N skrev om Städfen AB
    Mycket bra städföretag. Flexibla lösningar och god service.
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Städfen AB
    helt okxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Louise N
    Louise N skrev om Städfen AB
    Vi köper en städtjänst av Städfén och har gjort i många år. Vi har önskat fredagsstädning och fick efter ett par år en tid på fredagar vilket vi är nöjda med. Det har under åren passerat många olika personer som städat vårt hem och det har förekommit blandad kvalité i deras noggrannhet. När vi haft personer som varit slarviga och oförsiktiga har vi bett att få ny och det har Städfén tillgodosett. Vi är i stort sett med några undantag nöjda som kunder.
  • Gudrun L
    Gudrun L skrev om Städfen AB
    Mycket nöjd . Ett perfekt jobb
  • Hannes H
    Hannes H skrev om Städfen AB
    Alltid pålitliga, organiserade och bra.
  • Kristine S
    Kristine S skrev om Städfen AB
    Har haft veckostädning ibnågra år, nu har vi har nu flyttat till en mindre bostad och behöver inte städhjälp längre. När vi flyttade gjorde fstädfen städningen till tills köparen var nöjd
  • Gun-britt T
    Gun-britt T skrev om Städfen AB
    Som kund har jag varit mycket nöjd med
    Städfen. Jag har köpt städning och fönstertvätt ett flertal gånger. Sllat utfört tillbelåtenhet.
  • Kersti H
    Kersti H skrev om Städfen AB
    Härligt att komma hem till ett rent hem! Jag tycker servicen fungerar utmärkt. Stor flexibilitet och servicenivå
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Städfen AB
    Vi har haft hemstädning varannan vecka sedan ett par år tillbaka och är mycket nöjda.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Städfen AB
    Det var mycket rent och fint när jag hade flyttstädning hos mig med hjälp av städfen.
  • Mats L
    Mats L skrev om Städfen AB
    Lysande!! :) Mycket bra service och levererar enligt våra krav.
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Städfen AB
    Ja tycker ni är duktiga och gör jobbet mycket bra.
    Det bara funkar med er
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Städfen AB
    Vi kan bara säga gott om den städpersonal som varit hos oss och städat.
    Utmärkt bra och rent. Däremot ibland har de ringt och ändrat och ändrat men nu har vi kommit fram till samma städerska Irina kommer till oss en gång i mån.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Städfen AB
    Städ ok men irriterande att byta den som ska städa hela tiden och dessutom
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Städfen AB
    Inga klagomål, helt nöjd med insats/städning!
  • Cecilia J
    Cecilia J skrev om Städfen AB
    Professionella och bra miljötänk.
  • Stig H
    Stig H skrev om Städfen AB
    Har haft veckostädning under 3 år nu och man märker dom knappt då allt funkar.
    Ordning, reda och tydligheten uppskattas, sker det någon avvikelse hör dom av sig i god tid för alternativ.

Synnerligen kompetent personal som har en yrkesstolthet jag inte tror fins på så många andra städfirmor.

Rekommenderas starkt.
  • Lisa Ö
    Lisa Ö skrev om Städfen AB
    Utför sitt uppdrag med belåtenhet. Noggranna och effektiva.
  • Maria G
    Maria G skrev om Städfen AB
    Städfen gör ett utmärkt jobb. Mycket professionella, vänliga och omtänksamma i sitt förhållningssätt till kunden. Det blir alltid väldigt fint städat.
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Städfen AB
    Ni var fantastiska från början till när ni hjälpte oss med städning av mammas lägenhet efter hennes bortgång. Vänligt bemötande, klara besked i varje steg samt skriftlig bekräftelse på vår överenskommelse. Det var skinande rent.
  • Edward S
    Edward S skrev om Städfen AB
    Alltid väldigt trevlig och smidig kontakt med kontoret. Tjänsten håller på det stora hela hög kvalitet. Har varit kund i några månader och allt har fungerat väldigt bra.
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Städfen AB
    Jag har fått jättebra kontakt redan från första mailet. När jag har haft frågor eller förändringar har det gått snabbt och bra att utföra. Jag är jättenöjd!
  • Anna N
    Anna N skrev om Städfen AB
    Hyfsat. Ibland har städerskorna svårt att förstå info på svenska=lite synd.
    Haft oturen att den vi var nöjd med slutade.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Städfen AB
    Bra service, bra städ. Viktigt för oss att de som jobbar har schyssta avtal.
  • Märta J
    Märta J skrev om Städfen AB
    Använde Stäfen endast en kortare period men det fungerade bra. Städfen utförde dels vanlig städning av radhus och dels en flyttstädning av samma hus.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Städfen AB
    Bra bemötande. Pålitlig personal. Har pågående städning av städfén.
  • Anna R
    Anna R skrev om Städfen AB
    Trevligt bemötande vid samtal men ibland lite rörigt vid kontakt.
  • Ronny L
    Ronny L skrev om Städfen AB
    helt ok .
  • Inger G
    Inger G skrev om Städfen AB
    Vi är mycket nöjda med Städfen! Ordning och reda och alltid god information.
    Fin och omtänksam personal som utför en utomordentlig städning.
    Samma gäller om det någon gång - vilket händer mycket sällan -
    blir en vikarie.
    Vi rekommenderar varmt Städfen.
    Inger och Hampus Grunditz
  • Anette H
    Anette H skrev om Städfen AB
    Min upplevelse är att det funkar bra. De är i tid, det blir rent och snyggt och de kan ställa upp med kort varsel.
    Det jag önskar blir bättre är att det blir mer personligt. När jag överlåter mitt hem till någon är det ett förtroende. Jag önskar att känslan när jag kommer hem är att det är någon i familjen som städat. Att kuddarna i soffan är piffade med omsorg, att gosedjuren på barnens sang har lagts till rätt med känsla osv. Det har jag saknat.
  • Karin H
    Karin H skrev om Städfen AB
    Bemötandet har varit trevligt. Jag har anlitat företaget i många år men inte så ofta. Städningen har varit utmärkt, med undantag för att jag inte fått hjälp med dammande ovanpå bokhylla och garderobsvägg, där det behövs en liten stegstol för att komma åt. Så det har jag fått göra själv. Vid 75 är jag rädd att falla även från en oansenlig höjd. På stegstolen räcker steg 1, dvs ca 30 cm fr golvet. Men jag fortsätter ändå att anlita städfen, mycket pga att man kan få samma städhjälp, och inte olka hela tiden.

Barnängsgatan 52C, 116 48 Stockholm