Läs vad 43 kunder tycker om Stadstak Sthlm AB 2

• 2020-10-04
    Utbyte av takpapp och betongtegel.
    Jag har fått ett bra bemötande och kan rekommendera Stadstak som leverantör och entreprenör.
  • 2020-09-29
    Uppdraget var att
    byta takpannor, läkt, papp, råspont , vindskivor häng och stuprännor.
    Installera ny isolering, luftspalt och insektsnät.
    Rep. av sprickor på skorstenen på vinden + rep av skorsten ovan tak.
    Arbetet utfördes på utlovad tid med ett utmärkt resultat .
    Lätt att kommunicera med och få kontakt med projektledare
  • 2020-09-28
    + Kunnig säljare, inspektion av tak
    + Bra utfört arbete
    - Tog lite längre tid än vi trodde
    - Kanske lite i dyraste laget
  • 2020-09-27
    En positiv upplevelse, från början till slut.
    Fast pris, klar och tydlig kommunikation med byggledaren, jätteduktiga takläggare som jobbade snabbt och effektivt med perfekt resultat. Rekommenderar definitivt dem.
  • 2020-09-27
    Omläggning av tak med nytt lertegel samt målning av fasad. Genomgående proffsigt bemötande från byggledare (Johan); lyhörd för våra önskemål om detaljer som utseende och dimensioner, dessutom duktiga hantverkare som jobbade snabbt och säkert. Mycket nöjda med slutresultatet trots missöde med vattenskada under arbetets gång som dock åtgärdades snabbt.
    Betyg takjobb:5, betyg målning:3
  • 2020-09-24
    Upplevde kommunikation mellan projektledare och kontoret som bristfällig. Info om byggstart och byggteam var inte kommunicerat ut till projektledaren i tid.
    Däremot upplevelsen av bygget är mycket bra, med gott resultat.
    Upplevde inte att säkerheten i alla delar med selar och dylikt var tillräckligt bra.
    Annars så uppfylldes förväntade önskemål , särskilt bra kommunikation och engagemang från projektledaren (Rikard).
  • 2020-09-21
    Jag fick ett fast pris på ett takbyte på min villa. Byggnadsställningar restes på den dagen som var överenskommet. Takarbetarna kom dagen efter att ställningen var på plats. Jag hade en bild framför mig hur det skulle kunna bli med ett nytt tak på huset och jag är väldigt nöjd. Det var skickliga hantverkare som utförde jobbet.
  • 2020-09-21
    Väl genomfört arbete, proffsigt bemötande, bra projektledning och arbetet genomfördes inom avsatt tid.
    Anna B
  • 2020-09-18
    De la om taket på vårt parhus.
    Väldigt bra och professionellt bemötande!
    Mina förväntningar var de vi hade kommit överens om och de uppfylldes till full belåtenhet. De fanns hela tiden tillgängliga på telefonen om det var något vi undrade över. Efter avslutat arbete städade de noggrant upp efter det spill som naturligt blir vid ett bygge.
    Vi är mycket nöjda!
  • 2020-09-16
    Jönåker tak.
    Bra bemötande. Trevliga killar
  • 2019-04-21
    Jag fick 220 m2 hustak omlagt med underlag, läkt, pannor och nya rännor. Gick på mindre än 2 veckor.
    Skulle jag vara petig så kunde de lagt 1 timme på att finstäda runt huset. Jag fick ihop en halv hink med spik, nubb, pappbitar, plåtklipp med mera... ..inte världens största sak, men låt kalla det en "förbättringspotential".
  • 2019-04-20
    Skrev på offert avseende nytt tak på söndag.
    På onsdagen startade arbetet om var avslutat följande torsdag
    Ett snabbt och som jag kan se ett proffsigt jobb. En eloge till arbetsledaren Daniel för en mycket god kontakt.
    Allt var snabbare och smidigare än jag hade förväntat.
  • 2019-04-03
    Takinspektion (gratis), valde att lägga om taket inkl översyn av bärlagret. Här även bytt fasad och fönster och lagt om uteterassen och altan. Tre olika fastprisofferter.
    Fick egen projektledare och arbetslag

Genomgående proffsigt bemötande och hantverkarskicklighet med omtanke om detaljer och lyhördhet för våra önskemål. Bra säkerhetstänk vid kranlyft, byggställningsföretaget etc. Rivning, bortforsling och städning riktigt bra skött löpande.

Supernöjd och rekommenderas.
    Kristina I
  • 2019-04-03
    Jag är mer än nöjd över att anlitat er för byte av mitt tak, bra kommunikation och utmärkt utfört arbete.
  • 2019-04-03
    Omläggning av villatak. Arbetet utfört helt enligt överenskommelse. Lätt att komma i kontakt med arbetsledare.
    Uppföljning efter avslutat arbete. Vi är mycket nöjda kunder.
  • 2019-04-02
    Omläggning av tak med papp, tegel och vattenrännor. Övertygande försäljare. Kunniga utländska hantverkare som gjorde noggrant jobb, såvitt jag kan förstå. Svensk arbetsledare ställde upp och rättade till inför slutbesiktning vad vi ville ha gjort, såg till att byta ut en gummiduk vid ventilationskupa, som vi inte tyckte var snyggt, mot riktigt tegel. Med garantin och ny papp under prydligt tegel är vi nöjda.
  • 2019-02-10
    Vi köpte nytt villatak och blev mycket vänligt bemötta av företaget. Det känns tryggt för oss 2 gamlingar at vi har kunnat uppleva kontakten med Stadstak AB som mycket vänlig och tillmötesgående.
  • 2018-11-16
    Omläggning av villatak. Kontakt med företaget gav ett kompetent intryck. Kvalité på arbetet har jag begränsad kompetens att bedöma, men det ser snyggt ut och verkar vara välgjord. Grabbarna som gjorde själva jobbet ska ha en eloge eftersom det gjordes snabbt under en c:a 2-veckors period med temperaturer över 30° och en helg med Uppsalas värsta sommarskyfall (c:a 85 mm på en dag). Öppen kontakt under slutbesiktning uppskattades.
    Det hela gav intrycket av att vara snabbt och kompetent gjort.
    Francis M
  • 2017-12-27
    Vi är i stort sett nöjda med Stadstak i alla avseenden. Det enda som jag skulle vilja anmärka på är att trädetaljer såsom vindskivor hade kunnat målas noggrannare, får eventuellt bättra detta nästa år. Avslut vid nockarna hade lite skönhetsfel men rättades till.
    Jan-Olof L
  • 2017-12-23
    De gjorde ett bra jobb, som jag är nöjd med, byte av tak.
    Jag tycker att jag skulle blivit informerad om att de som utförde jobbet inte kunde vare sig svenska eller engelska. Killarna jobbade bra, men det var väldigt svårt att kommunicera med en del av dem. Varför får man inte reda på detta i förväg? Vill man inte tala om att det är utländsk arbetskraft? Det är ju inget fel med det, bara de har avtalsenliga löner.
    Jobbet var utmärkt så långt jag kan se i dag.
    Med vänlig hälsning
    Birgitta Rydefalk
  • 2017-12-21
    Kontaktade Stadstak i samband med att en av grannarna lade om sitt tak. Behövde byta panel (trä i övervåningen). Fick två dagar senare som utlovat besök av en repr från stadstak. Trevlig, kompetent och ärlig. besöket resulterade i att även taket på min fastighet lades om. Hade lagt om fyra år tidigare, men blivit något lurad.
    Arbetet på min fastighet var välplanerat och gick såvitt jag kunde bedöma i högt arbetstempo under kompetent ledning.
    Är mycket nöjd med arbetet.
    Bertil Kristensson
  • 2017-12-21
    Har fungerat utmärkt från början, helnöjd med killarna som
    lade om taket,fort och bra.Däremot kommunikationen
    mellan arbetsledarna när taket var klart under all kritik.

själva takbygget betyg 5
    kommunikation betyg 2,5
  • 2017-12-21
    Bra bemötande från början till slut. Nytt hustak samt plasttak i gången. Det blev som vi kom överens om i början. Det har fungerat helt ut.
  • 2017-12-20
    Arbetet gick snabbt o problemfritt. (Byte av tak)
    Jag är belåten.
  • 2017-12-19
    det jag vill säga är att de som jobbade här var helt suverena
    inga långa raster utan körde på hela dagarna ,och utförde ett
    utmärkt jobb. Vi är väldigt nöjda med deras jobb. Hoppas ledningen
    framför detta till de killar som jobbade hos oss. Att ledningen inte
    kan hålla ordning på vår mail adress är inte deras fel.
  • 2017-12-18
    Vi är helt nöjda med Stadstak. De har gjort ett utmärkt och snabbt arbete med att ge oss ett helt nytt tak inklusive nya stuprör och nytt takfönster. Jag kan varmt rekommendera dem.
  • 2017-12-18
    Byte av takpannor, rännor.. Snabba och bra, lite dyrare än andra, men det är det kanske värt..
  • 2017-12-18
    Hej vi är mycket nöjda med allt som arbetets utförande och bemötandet från samtliga som har varit hos oss under hela tiden. Mvh mauritz
  • 2017-12-18
    I alla avseenden korrekt. Läggning av nytt tak med betongpannor och på garaget med tjärpapp har enligt min bedömning gjorts väl. Trevligt uppträdande från dem som arbetade.(främst två bröder från Ukraina).
  • 2017-12-18
    Utmärkt projektledning och löpande information om hur arbetet fortgår. Inga överraskningar på vägen iform av dolda kostnader eller dylikt. Bra efterkontroll och uppföljning av arbetet med slutbesiktning som åtgärdade brister utan dröjsmål. Mycket nöjd!
  • 2017-12-18
    Jag är mycket nöjd bemötandet och utförandet av arbetet som utfördes. Resultatet är utmärkt och det var väldigt lite påverkan av trädgården. Arbetet utfördes effektivt och allt skräp plockades kontinuerligt undan. Det enda problemet var svårigheten att kommunicera med dem som arbetade p.g.a. språket även om vi lyckades få bra kontakt med varandra.
  • 2017-06-26
    Mycket nöjd med arbete och kontakt med Stadstak! Snabba och trevliga, svarade alltid i telefon när man ringde. Vi landade nästan på det som var utlovat från början (lite tilläggsarbete) . Har inget att klaga på och taket blev riktigt snyggt.
  • 2017-02-07
    Bra. Små justeringar i efterhand gjordes direkt utan dröjsmål.
    Taket är mycket snyggt!!
  • 2016-12-25
    Jag är helt nöjd med mina kontakter med Stadstak. De gjord ett gediget jobb med mitt tak , de var lätta att få kontakt med och var mycket trevliga och tillmötesgående i allt som rörde den pågående takrenoveringen.
    Jag har inget annat än gott att säga om dem, jag kan rekommendera dem till presumtiva upphandlare av takrenovering.
    Arbetet är vad jag tycker väl utfört och resultatet är ett nytt stiligt tak.
    Hälsningar
    Peter Ström
  • 2016-12-20
    I stort sett OK. Var tvungen att påtala ett antal avvikelser.
    Stadstak hade inte all utrustning som de behövde utan lånade sådan samt gjorde åverkan på den.
  • 2016-12-19
    Bra och trevligt bemötande och snabbt utfört jobb när jag bytte tak.
    Skulle kanske ha önskar ett stopp för snöras, nu ramlar det ner jättestora snösjok
    som jag är lite rädd för att få i huvudet Annars fungerade allt bra och jag tycker att
    kontakten/servicen varit bra.
  • 2016-12-19
    Byte av tak. Jobbade snabbt och bra, ser jättefint ut! Har däremot haft lite administrativa problem efteråt, t ex felaktig hantering av ROT.
  • 2016-12-18
    Åtgärdande av såväl takdel med betongtaktegel, där:
    A. såväl läkt som betongtakteglet bytts som
    B. ett plant tak där pappen och metallskoningar bytts.

Åtgärdandet skedde helt enligt plan under ledning av, och med god kontroll, från en mycket kunnig och hjälpsam projektledare som effektivt samordnade behoven av de kunniga specialisterna och duktiga hantverkare.
    Vi är mycket nöjda med resultatet såväl som genomförandet och kan utan tvekan varmt rekommendera företaget och kommunikationen som fungerat utan problem under hela tiden.
  • 2016-12-17
    Nedtagning av bef. takpannor, ny papp, läkt och nya betongpannor. Byte och målning av vindskivor. Nya taksteg. Ytbyte häng- o. stuprännor, nya plåtar vid skorsten, burspråk. Nytt plåttak över veranda samt helrenovering av balkong. Målning utvändigt av fönster samt fönsterfoder. Nöjd med jobbet förutom felleverans av takpannor. Hade beställt tegel men fick betongtegel. Kompenserades för prisskillnad mellan pannorna. Detta och och ibland svårt att få kontakt med med min kontaktperson på företaget har dragit ned betyget.
  • 2016-12-17
    Arbetet utfördes snabbt trots dåligt väder (regn o snö) och jag är nöjd med taket.
  • 2016-12-17
    Bra bemötande. Fått hjälp med att lägga om taket nya stuprännor. Nöjd med resultatet och som kund.
  • 2016-12-16
    Seriös besiktning och ett mycket bra utfört arbete vid byte av takpannor på vårt boningshus och garage. Även bra bemötande på arbetsplatsen samt snabbt utfört arbete med mycket bra efterstädning.
  • 2016-06-11
    Anlita INTE! De överskrider offerten trots lovord om "inte ett öre mer", lägger på tvivelaktiga kostnader, har en otroligt otrevligt och oproffsigt bemötande. När jag ringde och ville ha en specifikation på "övriga kostnader" för tredje gången va jag upprörd som kund och fick svaret "om du är otrevlig är jag otrevlig, du kan få en specifikation när jag känner för det, det är inte min uppgift ens en gång och vi behöver inte ge dig någon". Alex är den man alltid får prata med och när jag påpekade alla fel direkt då jag fick veta om dem (det som orsaka extra kostnader uppenbarligen) fick jag svaret "ord står mot ord". När hans säljare berättade för mig att mitt förrådstak skulle ingå i offerten och till och med skrev in att taket ska ingå så är verkligheten den att endast materialet ingick men inte arbetskostnaden, men det framkom inte. De som är anställda på företaget skyller bara ifrån sig på andra anställda. Ett par grannar la om sitt tak samtidigt och vi alla har nu bestridit fakturorna. Enligt Stadstak så tillkom kostnader för ställningar, större containrar och "övrigt" som de inte vill skicka ut specifikationer på. När vi ifrågasatte de olika delarna sa de att ursprungsofferten räknar med att man inte behöver ställningar, endast sele (?). Att de behövde en större container tycker jag borde ha ingått då de la om 4 tak samtidigt. Det skumma va också att alla fyra grannar fick extra utgifter på EXAKTA summor. Bestridandet har gjort med hjälp från villaägarnas riksförbund.
    skrev om Stadstak Sthlm AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte