Alla kategorier Takläggare Stockholms län Solna Stadstak Sthlm AB

Stadstak Sthlm AB

Åldermansvägen 21, 171 48 Solna — Visa karta

På Stadstak renoverar, tvättar, målar och lägger om alla olika typer av tak. Vi är noggranna och tar vårt hantverk på största allvar. Vi är certifierade för att lägga alla typer av tak och har ansvarsförsäkring.

Kommunikation med dig som kund är en prioritet för oss genom hela arbetet. Vi vill att du ska ha koll på vad som sker med ditt tak och kunna fatta informerade beslut.

Vi utför arbeten för både privatperson och företag, och inget takjobb är för stort eller för litet för oss. Vi gör allt från garage till industrihallar! Under vintermånaderna hjälper vi också gärna till med snöskottning på ert tak.
Mån-Sön: 08:00-18:00

Läs vad 25 kunder tycker om Stadstak Sthlm AB

• Jan-Olof L
    Jan-Olof L skrev om Stadstak Sthlm AB
    Vi är i stort sett nöjda med Stadstak i alla avseenden. Det enda som jag skulle vilja anmärka på är att trädetaljer såsom vindskivor hade kunnat målas noggrannare, får eventuellt bättra detta nästa år. Avslut vid nockarna hade lite skönhetsfel men rättades till. Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Stadstak Sthlm AB
    De gjorde ett bra jobb, som jag är nöjd med, byte av tak.
    Jag tycker att jag skulle blivit informerad om att de som utförde jobbet inte kunde vare sig svenska eller engelska. Killarna jobbade bra, men det var väldigt svårt att kommunicera med en del av dem. Varför får man inte reda på detta i förväg? Vill man inte tala om att det är utländsk arbetskraft? Det är ju inget fel med det, bara de har avtalsenliga löner.
    Jobbet var utmärkt så långt jag kan se i dag.
    Med vänlig hälsning
    Birgitta Rydefalk Läs mer
  • Bertil K
    Bertil K skrev om Stadstak Sthlm AB
    Kontaktade Stadstak i samband med att en av grannarna lade om sitt tak. Behövde byta panel (trä i övervåningen). Fick två dagar senare som utlovat besök av en repr från stadstak. Trevlig, kompetent och ärlig. besöket resulterade i att även taket på min fastighet lades om. Hade lagt om fyra år tidigare, men blivit något lurad.
    Arbetet på min fastighet var välplanerat och gick såvitt jag kunde bedöma i högt arbetstempo under kompetent ledning.
    Är mycket nöjd med arbetet.
    Bertil Kristensson Läs mer
  • Lennart C
    Lennart C skrev om Stadstak Sthlm AB
    Har fungerat utmärkt från början, helnöjd med killarna som
    lade om taket,fort och bra.Däremot kommunikationen
    mellan arbetsledarna när taket var klart under all kritik.

själva takbygget betyg 5
    kommunikation betyg 2,5 Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Stadstak Sthlm AB
    Bra bemötande från början till slut. Nytt hustak samt plasttak i gången. Det blev som vi kom överens om i början. Det har fungerat helt ut. Läs mer
  • Katarina I
    Katarina I skrev om Stadstak Sthlm AB
    Arbetet gick snabbt o problemfritt. (Byte av tak)
    Jag är belåten. Läs mer
  • Curt Enar A
    Curt Enar A skrev om Stadstak Sthlm AB
    det jag vill säga är att de som jobbade här var helt suverena
    inga långa raster utan körde på hela dagarna ,och utförde ett
    utmärkt jobb. Vi är väldigt nöjda med deras jobb. Hoppas ledningen
    framför detta till de killar som jobbade hos oss. Att ledningen inte
    kan hålla ordning på vår mail adress är inte deras fel. Läs mer
  • Wenda J
    Wenda J skrev om Stadstak Sthlm AB
    Vi är helt nöjda med Stadstak. De har gjort ett utmärkt och snabbt arbete med att ge oss ett helt nytt tak inklusive nya stuprör och nytt takfönster. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Stadstak Sthlm AB
    Byte av takpannor, rännor.. Snabba och bra, lite dyrare än andra, men det är det kanske värt.. Läs mer
  • Muauritz M
    Muauritz M skrev om Stadstak Sthlm AB
    Hej vi är mycket nöjda med allt som arbetets utförande och bemötandet från samtliga som har varit hos oss under hela tiden. Mvh mauritz Läs mer
  • Stig S
    Stig S skrev om Stadstak Sthlm AB
    I alla avseenden korrekt. Läggning av nytt tak med betongpannor och på garaget med tjärpapp har enligt min bedömning gjorts väl. Trevligt uppträdande från dem som arbetade.(främst två bröder från Ukraina). Läs mer
  • Peter C
    Peter C skrev om Stadstak Sthlm AB
    Utmärkt projektledning och löpande information om hur arbetet fortgår. Inga överraskningar på vägen iform av dolda kostnader eller dylikt. Bra efterkontroll och uppföljning av arbetet med slutbesiktning som åtgärdade brister utan dröjsmål. Mycket nöjd! Läs mer
  • Boel B
    Boel B skrev om Stadstak Sthlm AB
    Jag är mycket nöjd bemötandet och utförandet av arbetet som utfördes. Resultatet är utmärkt och det var väldigt lite påverkan av trädgården. Arbetet utfördes effektivt och allt skräp plockades kontinuerligt undan. Det enda problemet var svårigheten att kommunicera med dem som arbetade p.g.a. språket även om vi lyckades få bra kontakt med varandra. Läs mer
  • Camilla
    Camilla skrev om Stadstak Sthlm AB
    Mycket nöjd med arbete och kontakt med Stadstak! Snabba och trevliga, svarade alltid i telefon när man ringde. Vi landade nästan på det som var utlovat från början (lite tilläggsarbete) . Har inget att klaga på och taket blev riktigt snyggt. Läs mer
  • Jörgen R
    Jörgen R skrev om Stadstak Sthlm AB
    Bra. Små justeringar i efterhand gjordes direkt utan dröjsmål.
    Taket är mycket snyggt!! Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Stadstak Sthlm AB
    Jag är helt nöjd med mina kontakter med Stadstak. De gjord ett gediget jobb med mitt tak , de var lätta att få kontakt med och var mycket trevliga och tillmötesgående i allt som rörde den pågående takrenoveringen.
    Jag har inget annat än gott att säga om dem, jag kan rekommendera dem till presumtiva upphandlare av takrenovering.
    Arbetet är vad jag tycker väl utfört och resultatet är ett nytt stiligt tak.
    Hälsningar
    Peter Ström Läs mer
  • Bernd D
    Bernd D skrev om Stadstak Sthlm AB
    I stort sett OK. Var tvungen att påtala ett antal avvikelser.
    Stadstak hade inte all utrustning som de behövde utan lånade sådan samt gjorde åverkan på den. Läs mer
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Stadstak Sthlm AB
    Bra och trevligt bemötande och snabbt utfört jobb när jag bytte tak.
    Skulle kanske ha önskar ett stopp för snöras, nu ramlar det ner jättestora snösjok
    som jag är lite rädd för att få i huvudet Annars fungerade allt bra och jag tycker att
    kontakten/servicen varit bra. Läs mer
  • Lena R
    Lena R skrev om Stadstak Sthlm AB
    Byte av tak. Jobbade snabbt och bra, ser jättefint ut! Har däremot haft lite administrativa problem efteråt, t ex felaktig hantering av ROT. Läs mer
  • Svante P
    Svante P skrev om Stadstak Sthlm AB
    Åtgärdande av såväl takdel med betongtaktegel, där:
    A. såväl läkt som betongtakteglet bytts som
    B. ett plant tak där pappen och metallskoningar bytts.

Åtgärdandet skedde helt enligt plan under ledning av, och med god kontroll, från en mycket kunnig och hjälpsam projektledare som effektivt samordnade behoven av de kunniga specialisterna och duktiga hantverkare.
    Vi är mycket nöjda med resultatet såväl som genomförandet och kan utan tvekan varmt rekommendera företaget och kommunikationen som fungerat utan problem under hela tiden. Läs mer
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Stadstak Sthlm AB
    Nedtagning av bef. takpannor, ny papp, läkt och nya betongpannor. Byte och målning av vindskivor. Nya taksteg. Ytbyte häng- o. stuprännor, nya plåtar vid skorsten, burspråk. Nytt plåttak över veranda samt helrenovering av balkong. Målning utvändigt av fönster samt fönsterfoder. Nöjd med jobbet förutom felleverans av takpannor. Hade beställt tegel men fick betongtegel. Kompenserades för prisskillnad mellan pannorna. Detta och och ibland svårt att få kontakt med med min kontaktperson på företaget har dragit ned betyget. Läs mer
  • Bo P
    Bo P skrev om Stadstak Sthlm AB
    Arbetet utfördes snabbt trots dåligt väder (regn o snö) och jag är nöjd med taket. Läs mer
  • Per-erik H
    Per-erik H skrev om Stadstak Sthlm AB
    Bra bemötande. Fått hjälp med att lägga om taket nya stuprännor. Nöjd med resultatet och som kund. Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Stadstak Sthlm AB
    Seriös besiktning och ett mycket bra utfört arbete vid byte av takpannor på vårt boningshus och garage. Även bra bemötande på arbetsplatsen samt snabbt utfört arbete med mycket bra efterstädning. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Stadstak Sthlm AB
    Anlita INTE! De överskrider offerten trots lovord om "inte ett öre mer", lägger på tvivelaktiga kostnader, har en otroligt otrevligt och oproffsigt bemötande. När jag ringde och ville ha en specifikation på "övriga kostnader" för tredje gången va jag upprörd som kund och fick svaret "om du är otrevlig är jag otrevlig, du kan få en specifikation när jag känner för det, det är inte min uppgift ens en gång och vi behöver inte ge dig någon". Alex är den man alltid får prata med och när jag påpekade alla fel direkt då jag fick veta om dem (det som orsaka extra kostnader uppenbarligen) fick jag svaret "ord står mot ord". När hans säljare berättade för mig att mitt förrådstak skulle ingå i offerten och till och med skrev in att taket ska ingå så är verkligheten den att endast materialet ingick men inte arbetskostnaden, men det framkom inte. De som är anställda på företaget skyller bara ifrån sig på andra anställda. Ett par grannar la om sitt tak samtidigt och vi alla har nu bestridit fakturorna. Enligt Stadstak så tillkom kostnader för ställningar, större containrar och "övrigt" som de inte vill skicka ut specifikationer på. När vi ifrågasatte de olika delarna sa de att ursprungsofferten räknar med att man inte behöver ställningar, endast sele (?). Att de behövde en större container tycker jag borde ha ingått då de la om 4 tak samtidigt. Det skumma va också att alla fyra grannar fick extra utgifter på EXAKTA summor. Bestridandet har gjort med hjälp från villaägarnas riksförbund. Läs mer

Åldermansvägen 21, 171 48 Solna