Stadstak Sthlm AB

På Stadstak renoverar, tvättar, målar och lägger om alla olika typer av tak. Vi är noggranna och tar vårt hantverk på största allvar. Vi är certifierade för att lägga alla typer av tak och har ansvarsförsäkring.

Kommunikation med dig som kund är en prioritet för oss genom hela arbetet. Vi vill att du ska ha koll på vad som sker med ditt tak och kunna fatta informerade beslut.

Vi utför arbeten för både privatperson och företag, och inget takjobb är för stort eller för litet för oss. Vi gör allt från garage till industrihallar! Under vintermånaderna hjälper vi också gärna till med snöskottning på ert tak.

Läs vad 52 kunder tycker om Stadstak Sthlm AB 2

2021-09-10
    Har fått mycket bra, snabb och kvalitativ service från Stadtak!

Efter att ha bytt vårt tak för ett par år sedan har det dykt upp några småsaker som Stadstak omgående och utan problem har åtgärdat! Vi är jättenöjda och kan starkt rekommendera dem!

//C
    Tusen tack för att du tog dig tid att lämna detta fina omdöme och rekommendation.

Det är så glädjande att höra!

Mvh,
  • 2021-08-18
    Byte av träfasad. Bra utfört arbete som gjordes enligt tidsplanen.
    Stort tack Johan för att du tog dig tid att skriva - vi blir så glada över dina ord!

Vänligen,
    2021-08-02
    Trevligt och bra bemötande. Stadstak ansvarade för byte och målning av stående Z-panel runt tak, samt stolpar och balkongräcke. Snickarna jobbade snabbt och resultatet blev bra.
    Tack Mathias för ditt omdöme, det gör oss mycket glada att höra!

• 2021-08-02
    Det kom förbi en dörrsäljare från Stadstak och gav pris på byte av 92 kvm papptak efter en noggrann inspektion.
    Säljaren var mycket trevlig och verkade kunnig.
    Efter cirka 10 minuter fick jag en offert som var mycket utförlig. Så långt inga klagomål.
    Vi gick igenom offerten tillsammans och kom slutligen till priset...
    Detta är alltså ett papptak och inga pannor. Priset för 92 kvm papptak låg på 201 000 kr. De andra som jag tog offert från låg på 40 - 50 000 kr för samma arbete och material. Stadstak tog alltså 4 ggr mer än de andra anbudsgivarna.
    Det var ju lätt för mig att jämföra de olika offerterna då de var skriftliga.
    Att välja en som kostar något mer än en annan ser jag inga problem med men detta tycker jag, kan liknas med lurendrejeri.
    Jens, så tråkigt att du känner som du känner!
    Arbetet som skulle utföras hos dig gällde både hus och garage och offerten som du fick innefattade ställning runt hela huset på ca. 6 meter höjd, avfallshantering, material och arbete.

Om du har fått offert från andra firmor på 40-50 tusen kronor inkl. moms. specificerad med samma innehåll som vår offert, så verkar det inte rimligt enligt vår bedömning.

Vänligen Ann / Stadstak Sthlm AB
    2021-07-24
    Proffesionellt bemötande och utförande av arbetet, på utsatt tid och utan förseningar. Vi är mycket nöjda kunder.
    Tusen tack Helena för den fina rekommendationen!

Bästa hälsningar,
    Ann/Stadstak Sthlm AB
  • 2021-07-22
    De kom mycket senare än utlovat. Sånt kan man meddela. När de väl kom, gick det snabbt.
    Vi bytte träpanel och målade på gavelspetsar.
    Tack Britt Marianne för att du tog dig tid att skriva!

Ann/Stadstak Sthlm AB
    2021-06-18
    Stadstak kan man verkligen lita på! De är proffs i allt de gör! Jag beställde ny takomläggning, lagning och ny puts på huset, ny altan med uterum. Jag fick en bra genomgång av offerten och man betalar inget förrän arbetet är utfört. Företaget har verkligen levt upp till alla mina förväntningar så jag rekommenderar dem varmt.
  • PATRIK J
    2021-06-17
    Verifierad kundrelation
    Knackade dörr och ett par veckor kom en person från detta företag och undersökte taket, fick en offert på 500.000kr(exklusive ROT) på ett tak på ~120kvm.

Tyckte det lät blodigt så jag tog kontakt med en väletablerad takfirma med goda referenser på reco och fick av dem en offert på 220.000kr(exklusive ROT).

Kanske en småsak men inspektören från denna firma klampade in med ytterskor vilket inspektören från den andra firman inte gjorde. Smsade senare och tackade för hans tid och tackade nej till offerten, fick inget svar.
    Hej Patrik,

Den offert som du fått från annat takföretag avsåg säkerligen betongpannor med tanke på prisbilden, då däremot offerten från Stadstak gällde bandad plåt.
    Vi hade kunnat matcha den andra offerten om takarbetet varit lika. Det är alltid intressant för oss att få möjligheten att diskutera förutsättningarna vidare och försöka hitta andra lösningar som kunnat passa dig bättre.

När det gäller huruvida man behåller skorna på eller inte, när man utför en takbesiktning på en vind så kan vi bara beklaga att det väckte en negativ reaktion och att det uppfattades som att huset vid aktuell tidpunkt var obebott.

Med bästa hälsningar,
  • ANDERS A
    2021-05-17
    Fick offert för takläggning av vårt parhus tak på 110 kvm igår (plus förfrågan från min sida om de kunde tilläggsisolera golvbjälklaget på vinden, 60 kvm) Eftersom företaget bytte tak på våra grannars hus 2018 som ser exakt likadant ut (parhus i parhus område från 70-talet) hade jag bokat tid med säljaren i går.

Han kom hit, tittade, och en stund senare hade jag en offert i min hand.

När jag sedan gick igenom offerten upptäckte jag flera felräkningar bl.a. på moms och Rot-avdrag. Dessutom var det hiskeligt dyrt! Den offererade arbetskostnaden var 430% högre än grannarnas!

När jag dessutom räknade baklänges innebar det att företaget räknade med över 280 timmars jobb för att byta ett tak på 110 kvm

Säljaren hävdade dock att offerten var korrekt och orsaken till att grannens var så mycket billigare berodde på att de då "hade kampanj".

Eftersom säljeren hävdade att de inte räknar på timkostnad eller tid utan enbart på kvadratmeter så skulle mitt tak före ROT kosta 2859 kr/kvm för råspont, takduk, strö- och bärläkt samt betongpannor av standardtyp.
    (Efter ROT - 2378 kr/kvm)

Lite i häftigaste laget kan man tycka...

Tilläggas kan att av de sex grannar (exakt likadana hus med samma förutsättningar) som bytt tak de senaste fem åren har kostnaderna varit 87000 (två grannar) 90000 kr (två grannar) samt 130000 (två grannar). Samtliga med svenska firmor med svensk arbetskraft (dvs som prisjämförelse).

Så när jag undrade om säljaren därför räknat fel på min offert om 261640 kr blev han rätt sur och sa bara att han tyckte att jag skulle vända mig till en annan firma.

Och ja - en affär med Stadstak blir det inte.
    Att ta del av en sån här kundupplevelse är väldigt tråkigt för oss på Stadstak!

Vi är mycket måna om våra kunder och om det uppstår oklarheter i en offert, som i det här fallet - så försöker vi alltid att reda ut ev. felaktigheter och hitta ett samförstånd som landar i en positiv upplevelse. Även om det inte leder till en affär med Stadstak. (Alla offerter gör inte det.)
    Att vi skulle uppmana en kund att vända sig till en annan firma, det hoppas vi verkligen är ett missförstånd.

I det beskrivna aktuella räkneexemplet så är det många parametrar som ligger till grund för att priserna ser så olika ut, t.ex.:

1. Det handlar om olika årtal och då har det skett en naturlig prishöjning över tid.

2. Under nuvarande år har en markant förändring skett vad gäller materialkostnader pga. pandemin och rådande världsmarknad.

3. Prisjämförelsen - det finns alltid konkurrenter som har lägre priser och det kan förväntas hänga samman med kvalitet.

4. Priset som lämnades innehöll två ihopslagna offerter som jämfördes med en offert.

Vi på Stadstak hoppas att nästa offert leder till ett takbyte i toppklass med bästa kundnöjdhet!

Vänligen,
    2020-10-04
    Utbyte av takpapp och betongtegel.
    Jag har fått ett bra bemötande och kan rekommendera Stadstak som leverantör och entreprenör.
    2020-09-29
    Uppdraget var att
    byta takpannor, läkt, papp, råspont , vindskivor häng och stuprännor.
    Installera ny isolering, luftspalt och insektsnät.
    Rep. av sprickor på skorstenen på vinden + rep av skorsten ovan tak.
    Arbetet utfördes på utlovad tid med ett utmärkt resultat .
    Lätt att kommunicera med och få kontakt med projektledare
    2020-09-28
    + Kunnig säljare, inspektion av tak
    + Bra utfört arbete
    - Tog lite längre tid än vi trodde
    - Kanske lite i dyraste laget
    2020-09-27
    En positiv upplevelse, från början till slut.
    Fast pris, klar och tydlig kommunikation med byggledaren, jätteduktiga takläggare som jobbade snabbt och effektivt med perfekt resultat. Rekommenderar definitivt dem.
    2020-09-27
    Omläggning av tak med nytt lertegel samt målning av fasad. Genomgående proffsigt bemötande från byggledare (Johan); lyhörd för våra önskemål om detaljer som utseende och dimensioner, dessutom duktiga hantverkare som jobbade snabbt och säkert. Mycket nöjda med slutresultatet trots missöde med vattenskada under arbetets gång som dock åtgärdades snabbt.
    Betyg takjobb:5, betyg målning:3
    2020-09-24
    Upplevde kommunikation mellan projektledare och kontoret som bristfällig. Info om byggstart och byggteam var inte kommunicerat ut till projektledaren i tid.
    Däremot upplevelsen av bygget är mycket bra, med gott resultat.
    Upplevde inte att säkerheten i alla delar med selar och dylikt var tillräckligt bra.
    Annars så uppfylldes förväntade önskemål , särskilt bra kommunikation och engagemang från projektledaren (Rikard).
    2020-09-21
    Jag fick ett fast pris på ett takbyte på min villa. Byggnadsställningar restes på den dagen som var överenskommet. Takarbetarna kom dagen efter att ställningen var på plats. Jag hade en bild framför mig hur det skulle kunna bli med ett nytt tak på huset och jag är väldigt nöjd. Det var skickliga hantverkare som utförde jobbet.
  • Anna B
    2020-09-21
    Väl genomfört arbete, proffsigt bemötande, bra projektledning och arbetet genomfördes inom avsatt tid.
    2020-09-18
    De la om taket på vårt parhus.
    Väldigt bra och professionellt bemötande!
    Mina förväntningar var de vi hade kommit överens om och de uppfylldes till full belåtenhet. De fanns hela tiden tillgängliga på telefonen om det var något vi undrade över. Efter avslutat arbete städade de noggrant upp efter det spill som naturligt blir vid ett bygge.
    Vi är mycket nöjda!
    2020-09-16
    Jönåker tak.
    Bra bemötande. Trevliga killar
    2019-04-21
    Jag fick 220 m2 hustak omlagt med underlag, läkt, pannor och nya rännor. Gick på mindre än 2 veckor.
    Skulle jag vara petig så kunde de lagt 1 timme på att finstäda runt huset. Jag fick ihop en halv hink med spik, nubb, pappbitar, plåtklipp med mera... ..inte världens största sak, men låt kalla det en "förbättringspotential".
    2019-04-20
    Skrev på offert avseende nytt tak på söndag.
    På onsdagen startade arbetet om var avslutat följande torsdag
    Ett snabbt och som jag kan se ett proffsigt jobb. En eloge till arbetsledaren Daniel för en mycket god kontakt.
    Allt var snabbare och smidigare än jag hade förväntat.
  • Kristina I
    2019-04-03
    Takinspektion (gratis), valde att lägga om taket inkl översyn av bärlagret. Här även bytt fasad och fönster och lagt om uteterassen och altan. Tre olika fastprisofferter.
    Fick egen projektledare och arbetslag

Genomgående proffsigt bemötande och hantverkarskicklighet med omtanke om detaljer och lyhördhet för våra önskemål. Bra säkerhetstänk vid kranlyft, byggställningsföretaget etc. Rivning, bortforsling och städning riktigt bra skött löpande.

Supernöjd och rekommenderas.
    2019-04-03
    Jag är mer än nöjd över att anlitat er för byte av mitt tak, bra kommunikation och utmärkt utfört arbete.
    2019-04-03
    Omläggning av villatak. Arbetet utfört helt enligt överenskommelse. Lätt att komma i kontakt med arbetsledare.
    Uppföljning efter avslutat arbete. Vi är mycket nöjda kunder.
    2019-04-02
    Omläggning av tak med papp, tegel och vattenrännor. Övertygande försäljare. Kunniga utländska hantverkare som gjorde noggrant jobb, såvitt jag kan förstå. Svensk arbetsledare ställde upp och rättade till inför slutbesiktning vad vi ville ha gjort, såg till att byta ut en gummiduk vid ventilationskupa, som vi inte tyckte var snyggt, mot riktigt tegel. Med garantin och ny papp under prydligt tegel är vi nöjda.
    2019-02-10
    Vi köpte nytt villatak och blev mycket vänligt bemötta av företaget. Det känns tryggt för oss 2 gamlingar at vi har kunnat uppleva kontakten med Stadstak AB som mycket vänlig och tillmötesgående.
  • Francis M
    2018-11-16
    Omläggning av villatak. Kontakt med företaget gav ett kompetent intryck. Kvalité på arbetet har jag begränsad kompetens att bedöma, men det ser snyggt ut och verkar vara välgjord. Grabbarna som gjorde själva jobbet ska ha en eloge eftersom det gjordes snabbt under en c:a 2-veckors period med temperaturer över 30° och en helg med Uppsalas värsta sommarskyfall (c:a 85 mm på en dag). Öppen kontakt under slutbesiktning uppskattades.
    Det hela gav intrycket av att vara snabbt och kompetent gjort.
  • Jan-Olof L
    2017-12-27
    Vi är i stort sett nöjda med Stadstak i alla avseenden. Det enda som jag skulle vilja anmärka på är att trädetaljer såsom vindskivor hade kunnat målas noggrannare, får eventuellt bättra detta nästa år. Avslut vid nockarna hade lite skönhetsfel men rättades till.
    2017-12-23
    De gjorde ett bra jobb, som jag är nöjd med, byte av tak.
    Jag tycker att jag skulle blivit informerad om att de som utförde jobbet inte kunde vare sig svenska eller engelska. Killarna jobbade bra, men det var väldigt svårt att kommunicera med en del av dem. Varför får man inte reda på detta i förväg? Vill man inte tala om att det är utländsk arbetskraft? Det är ju inget fel med det, bara de har avtalsenliga löner.
    Jobbet var utmärkt så långt jag kan se i dag.
    Med vänlig hälsning
    Birgitta Rydefalk
    2017-12-21
    Kontaktade Stadstak i samband med att en av grannarna lade om sitt tak. Behövde byta panel (trä i övervåningen). Fick två dagar senare som utlovat besök av en repr från stadstak. Trevlig, kompetent och ärlig. besöket resulterade i att även taket på min fastighet lades om. Hade lagt om fyra år tidigare, men blivit något lurad.
    Arbetet på min fastighet var välplanerat och gick såvitt jag kunde bedöma i högt arbetstempo under kompetent ledning.
    Är mycket nöjd med arbetet.
    Bertil Kristensson
    2017-12-21
    Har fungerat utmärkt från början, helnöjd med killarna som
    lade om taket,fort och bra.Däremot kommunikationen
    mellan arbetsledarna när taket var klart under all kritik.

själva takbygget betyg 5
    kommunikation betyg 2,5
    2017-12-21
    Bra bemötande från början till slut. Nytt hustak samt plasttak i gången. Det blev som vi kom överens om i början. Det har fungerat helt ut.
    2017-12-20
    Arbetet gick snabbt o problemfritt. (Byte av tak)
    Jag är belåten.
    2017-12-19
    det jag vill säga är att de som jobbade här var helt suverena
    inga långa raster utan körde på hela dagarna ,och utförde ett
    utmärkt jobb. Vi är väldigt nöjda med deras jobb. Hoppas ledningen
    framför detta till de killar som jobbade hos oss. Att ledningen inte
    kan hålla ordning på vår mail adress är inte deras fel.
    2017-12-18
    Vi är helt nöjda med Stadstak. De har gjort ett utmärkt och snabbt arbete med att ge oss ett helt nytt tak inklusive nya stuprör och nytt takfönster. Jag kan varmt rekommendera dem.
    2017-12-18
    Byte av takpannor, rännor.. Snabba och bra, lite dyrare än andra, men det är det kanske värt..
    2017-12-18
    Hej vi är mycket nöjda med allt som arbetets utförande och bemötandet från samtliga som har varit hos oss under hela tiden. Mvh mauritz
    2017-12-18
    I alla avseenden korrekt. Läggning av nytt tak med betongpannor och på garaget med tjärpapp har enligt min bedömning gjorts väl. Trevligt uppträdande från dem som arbetade.(främst två bröder från Ukraina).
    2017-12-18
    Utmärkt projektledning och löpande information om hur arbetet fortgår. Inga överraskningar på vägen iform av dolda kostnader eller dylikt. Bra efterkontroll och uppföljning av arbetet med slutbesiktning som åtgärdade brister utan dröjsmål. Mycket nöjd!
    2017-12-18
    Jag är mycket nöjd bemötandet och utförandet av arbetet som utfördes. Resultatet är utmärkt och det var väldigt lite påverkan av trädgården. Arbetet utfördes effektivt och allt skräp plockades kontinuerligt undan. Det enda problemet var svårigheten att kommunicera med dem som arbetade p.g.a. språket även om vi lyckades få bra kontakt med varandra.
    2017-06-26
    Mycket nöjd med arbete och kontakt med Stadstak! Snabba och trevliga, svarade alltid i telefon när man ringde. Vi landade nästan på det som var utlovat från början (lite tilläggsarbete) . Har inget att klaga på och taket blev riktigt snyggt.
    2017-02-07
    Bra. Små justeringar i efterhand gjordes direkt utan dröjsmål.
    Taket är mycket snyggt!!
    2016-12-25
    Jag är helt nöjd med mina kontakter med Stadstak. De gjord ett gediget jobb med mitt tak , de var lätta att få kontakt med och var mycket trevliga och tillmötesgående i allt som rörde den pågående takrenoveringen.
    Jag har inget annat än gott att säga om dem, jag kan rekommendera dem till presumtiva upphandlare av takrenovering.
    Arbetet är vad jag tycker väl utfört och resultatet är ett nytt stiligt tak.
    Hälsningar
    Peter Ström
    2016-12-20
    I stort sett OK. Var tvungen att påtala ett antal avvikelser.
    Stadstak hade inte all utrustning som de behövde utan lånade sådan samt gjorde åverkan på den.
    2016-12-19
    Bra och trevligt bemötande och snabbt utfört jobb när jag bytte tak.
    Skulle kanske ha önskar ett stopp för snöras, nu ramlar det ner jättestora snösjok
    som jag är lite rädd för att få i huvudet Annars fungerade allt bra och jag tycker att
    kontakten/servicen varit bra.
    2016-12-19
    Byte av tak. Jobbade snabbt och bra, ser jättefint ut! Har däremot haft lite administrativa problem efteråt, t ex felaktig hantering av ROT.
    2016-12-18
    Åtgärdande av såväl takdel med betongtaktegel, där:
    A. såväl läkt som betongtakteglet bytts som
    B. ett plant tak där pappen och metallskoningar bytts.

Åtgärdandet skedde helt enligt plan under ledning av, och med god kontroll, från en mycket kunnig och hjälpsam projektledare som effektivt samordnade behoven av de kunniga specialisterna och duktiga hantverkare.
    Vi är mycket nöjda med resultatet såväl som genomförandet och kan utan tvekan varmt rekommendera företaget och kommunikationen som fungerat utan problem under hela tiden.
    2016-12-17
    Nedtagning av bef. takpannor, ny papp, läkt och nya betongpannor. Byte och målning av vindskivor. Nya taksteg. Ytbyte häng- o. stuprännor, nya plåtar vid skorsten, burspråk. Nytt plåttak över veranda samt helrenovering av balkong. Målning utvändigt av fönster samt fönsterfoder. Nöjd med jobbet förutom felleverans av takpannor. Hade beställt tegel men fick betongtegel. Kompenserades för prisskillnad mellan pannorna. Detta och och ibland svårt att få kontakt med med min kontaktperson på företaget har dragit ned betyget.
    2016-12-17
    Arbetet utfördes snabbt trots dåligt väder (regn o snö) och jag är nöjd med taket.
    2016-12-17
    Bra bemötande. Fått hjälp med att lägga om taket nya stuprännor. Nöjd med resultatet och som kund.