Sturebadet

Sturebadet

Ring 08-545 015 00 www.sturebadet.se
3.5

Läkaren Carl Curman var en sann renässansmänniska vars dröm var att ge Stockholmarna bad, motion och en bättre hälsa för att må bra i kropp, själ och tanke. Med den visionen skapade han år 1885 Sturebadet och det arvet förvaltar vi vidare.

14 omdömen om Sturebadet

SUSANNE H
Skrev om Sturebadet

Har inte kunnat utnyttja mitt presentkort på Sturebadet på grund av pandemin. När pandemin nu är över gick jag igår till Sturebadet för att boka en tid och betala med mitt presentkort. Det hade hunnit bli 2 månader för gammalt. Sturebadet nekade mig att använda det. Ingen hänsyn tas till att det varit en pandemi förklarade de.

Emelie hudterapeut
4.9/5 i betyg av 133 omdömen 4.9 av 133 omdömen

Hennes ansiktsmassage till ansiktsbehandlingen är helt magisk.

JOAKIM P
Skrev om Sturebadet

Uppenbarligen lever man gott på sitt gamla rykte som unik och anrik etablering, allt annat än det som visas på hemsidan säger jag. Lång väntetid på hiss, trångt omklädningsrum och få lediga skåp.Trappor upp, trappor ner. Hydromassagebadet var full belagd hela vistelsen, stora poolen samma sak... vatten gympa med Susanne Lannerfeld och resten av 70+. "Gniiip, kämpa" och hög musik överljudade allt lugn och det som ska vara avkopplande, tycker visserligen om alla vi som älskar 90-talet men... Aroma rummet, ja det var kvavt...

Ida A
Skrev om Sturebadet

VI va på sturebadets med hela kontoret. Vi höll till på Turkiskabadet på övervåningen, kvinnan som visade oss runt va jätte trevlig och hjälpsam. Deras brunch på söndagar är grym! Rekommenderas!

Cajsa J gillar detta
carl p
Skrev om Sturebadet

Alltid supertrevligt bemötande samt rent och fräscht

Heike D
Skrev om Sturebadet

En fantastisk upplevelse i det anrika Sturebadet! Att starta dagen med Kvitter på torsdagsmorgon kl07.00, varva ner i Aromarummet innan den underbara frukosten, fortsätta i gymmet, umgås med medhavd kompis, äta en perfekt tillagad fisk till lunch, ta eucalyptus behandlingen på eftermiddagen...ah så underbart man kan ha en helt vanlig torsdag! Mitt i smeten, men i en otroligt lugn och avslappnande atmosfär!

Henrika S
Skrev om Sturebadet

Det bästa gymet jag haft gymkort på. Alltid lugnt behöver inte förboka passen. Bara miljön är lugn för själen. Bra utbud av pass och vattengympa! Personalen är trevlig. Maten är även den väldigt god. Nu är även damernas omkläddningsrum och restraungen nyrenoverad!

David K
Skrev om Sturebadet

För en bra start på dagen, börja den på sturebadet. Träna i deras fräscha gym för att sedan slappna av med en simtur i deras härligt uppvärmda pool, därefter kan du avnjuta en turkisk ångbastu eller vanlig sådan. Avsluta med en frukost som serveras tillsammans med ngn av alla morgontidningarna som finns att tillgå.

Emma-Lisa R
Skrev om Sturebadet

Hur kan Sturebadet få kunden att betala hutlösa 600 kr i inträde och därefter inte leverera en gnutta av mys och avslappning?? Jag förstår verkligen inte… Av de sex hundralappar jag betalade fick jag förvisso låna en badrock i storlek XXX-Large och ett par badtofflor. Därefter fick jag ju även tillgång till deras fina schampo och balsam, dock inga egna förpackningar utan allt sitter i fula tvålpumpar vid duscharna. Om man inte har bokat in en behandling kan man sysselsätta sig med följande: 1) Ta två simtag i poolen. Simmar...

Fredrik E gillar detta
Henric E
Skrev om Sturebadet

Förstaklassigt bemötande i entrén av personalen. Jag har inte varit här sen ombyggnaden och blev mycket positivt överraskad. Miljön är väldigt fräsch och avslappnad.Den nya bastuavdelningen är i toppklass! Hade även bokat en behandling som var av toppklass! Sturebadet är värt ett besök och varenda krona.

sibar a
Skrev om Sturebadet

Bra, badhus med alla tillebhör, väldigt fräsht och rent. perfekt.

David K
Skrev om Sturebadet

Gym & Spa i en klass för sig. För en bra start på dagen, börja den på sturebadet. Träna i deras fräscha gym för att sedan slappna av med en simtur i deras härligt uppvärmda pool, därefter kan du avnjuta en turkisk ångbastu eller vanlig sådan. Avsluta med en underbar frukost som serveras tillsammans med ngn av alla morgontidningarna som finns att tillgå. Till Sturebadet kan du komma helt tomhänt då allt finns att tillgå, kläder, handukar, shampo, hudkrämer m.m.

Cecilia K
Skrev om Sturebadet

Att kliva in på sturebadet för första gången är en aning snurrigt. Man fick visserligen en förklaring vid ingången om vart man skulle ta vägen men man blev en aning förvirrad endå. Lite nervöst att lämna skåpet olåst först och främst. Sen när man kommer ner till själva "huvudattraktionen" så var det faktiskt ganska fint, men dåligt skyltat så man irrade omkring i en kvart om vart man skulle, även om det inte var så stort. Kvavt är det därinne med. Själva behandlingen fick jag av en urgullig tjej som fick en att känna sig...

Tobias B gillar detta
Tobias H
Skrev om Sturebadet

Efter mitt enda besök på Sturebadet förstår jag inte rikitgt poängen med detta ställe och varför det har ett så gott rykte. Exakt vad är det man går hit för? Visst, jag hade inte väntat mig en "Skara Sommarland"-vattenpark inhyst i Sturegallerian (fast det hade varit oväntat kul), men kanske något mer än en liten trött pool, halvdan mat, till synes få träningsredskap och tja, vad mer? Hmm, behandlingen var i och för sig klart bra, men var det värt den 1000-lapp som det kostade att gå. Nej jag tycker nog inte det.

Emma K gillar detta
Lena C
Skrev om Sturebadet

Även om jag tycker att Sturebadet har blivit en liten skönhetsindustri, måste jag säga att de ändå lyckats behålla en bra känsla att få kunden att känna sig omhändertagen och speciell under behandlingarna och införsäljningen av produkterna som används under behandlingen känns inte riktigt lika påträngande längre. Gymmet känns dock lite trångt och maskinerna inte helt "up to date" (jag jämför med SATS där jag har årskort).