Svea Inkasso AB

1.0

15 omdömen om Svea Inkasso AB

Cosimo O
Skrev om Svea Inkasso AB

Innan jag skrev min kritik läste jag många av de kritiker som redan har skrivits och jag kan helt klart bara bekräfta dem alla. Tyvärr, hjälper det inte oss själva att protestera, men det tillfredsställer verkligen vår ilska mot deras system. Det stàmmer alla dessa skurkar är legaliserade tjuvar, tyvärr är det inte deras fel utan snarare politikens fel som ger dem utrymme att stjäla från bilister. I verkligheten är dessa skurkar vanliga kriminella och har ingen moral eller skuldkänslor alls, annars skulle de göra ett konstruktivt...

Larsson M
Skrev om Svea Inkasso AB

Avskyvärd paraplyorganisation för bl.a maffiabetonade Hojab som ljuger om parkeringsböter och sätter dit laglydiga hederliga människor.

Sanna L
Skrev om Svea Inkasso AB

Svea inkasso skickar inte fakturor, sedan skickar de fakturor 1 månad försent, sedan skickar de två inkasso fakturor direkt, och slutligen vill de ha betalt för att skicka tillbaka pengar

Patrik J
Skrev om Svea Inkasso AB

myglar företag bara buffel och båg inget annat

Andreas V
Skrev om Svea Inkasso AB

Modern bedrägeriverksamhet. Enligt kundservice ska man få en påminnelse per e-post innan sista betalningsdag. Något sådant har jag ej fått och det går inte heller ställa in på deras hemsida. Personalen i luren påstod att funktionen kom i december, samma månad som jag gjorde min beställning hos den leverantör som tyvärr valt att fakturera via svea. Blev hänvisad att installera deras app. Sorgligt att man inte kan komma på ärligare sätt att bedriva lönsam verksamhet.

Bengt Anders Jimmie A
Skrev om Svea Inkasso AB

Missade en faktura på ca 200kr med 15 dagar. Fick då ett inkassokrav direkt på ursprungsbelopp + 180kr (inkasso) + 60kr ("påminnelse"). Det var det osmakligaste jag varit med om på länge och kommer aldrig igen handla hos någon som erbjuder deras fakturatjänst.

MARCUS R
Skrev om Svea Inkasso AB

Förtjänar inte ens en stjärna i betyg. Girigare och icke kundvänliga företag finns inte. Min sambo missade att betala en faktura med förfallodatum den 3/12/2020. Den 15/12 får hon en påminnelse i brevlådan daterad den 8/12. Hon betalar fakturan + påminnelseavgift (60 kr) samma dag. De går sedan TVÅ (!!!) dagar innan ett inkassokrav skickas ut om 180 kr. Vi ringer upp deras vidriga kundservice och förklarar att under rådande omständigheter (jul / covid-19) att det är en extremt långsam postgång men får inget gehör överhuvudtaget....

Mads J
Skrev om Svea Inkasso AB

Katastrof dåligt, Handels & Jurist driver 12 olika ärenden åt vårt företag. 7 av har betalats av gäldenärerna per idag 2011 till detta företag, de har skickat bankavier till oss som bevis. Trots detta fortsätter dessa gangsters att driva målet mot dem och vi som uppdragsgivare har inte fått en enda sikin av dem med motiveringen att "Gäldenären har inte betalat". Vi har kontaktat advokat och de bara skrattar, H&J begår fatala misstag och lever lika mycket på att driva ärenden som att lura uppdragsgivare på deras kapital....

Carl N
Skrev om Svea Inkasso AB

Betalade p-bot i tid men fick ändå påminnelse som jag bestred skriftligt, sedan kom inkassokrav. Omöjligt komma fram på tele och inget svar via brev! Helt sanslöst oseriöst!

calle s
Skrev om Svea Inkasso AB

Försökte bestrida parkeringsboten som var felaktig via post men påminnelse dyker upp ändå. Så jag tröttnar och betalar, som lön för mödan skickar dom mig till kronofogden iallafall. Makalöst.

Daniel H
Skrev om Svea Inkasso AB

Bestred en felaktig parkeringsbot, flera gånger. Trots detta lämnar HOJAB boten vidare till Kronofogden. Rakt emot god inkassosed och kytym.

Thomas C
Skrev om Svea Inkasso AB

Företaget skickar ut inkassokrav på ett ärende som är överklagat då det bygger på felaktig parkeringsbot och anger inte sin mailadress så att det går att enkelt att bemöta.

Lars K
Skrev om Svea Inkasso AB

Betalade in parkeringsböter 31-8. 2-9 skickades ett krav till kronofogden på över 800:- En Simon Sou sitter och gör sej lustig på min bekostnad när man ringer upp Handels & Juristinkasso det är kränkande !

Jan B
Skrev om Svea Inkasso AB

Kan bara hålla med wiwi ,, odugliga bedragare. Skickar krav på parkering TROTS att man EJ varit på platsen..... liknar maffia

wiwi s
Skrev om Svea Inkasso AB

Värdelöst eller snarare inget alls. Handels&Juristinkasso i skepnad av HOJAB uppger ingen mejladress på sin hemsida och svarar inte på mejl. När man försöker "överklaga" deras p-böter får man över huvud taget ingen reaktion.