Svea Inkasso AB
1.5 i betyg av av
8 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Svea Inkasso AB
-
skrev om Svea Inkasso AB
Bil och litet släp några minuter felparkerat för att hämta min son utanför GLTK. Går inte att parkera med släp men jag står absolut inte i vägen för någon! Parkerings vakt säger sig förstå och att det ordnar sig. En vecka senare 2 x 850:- som påminnelse?
Skulle ställt mig utmed stora vägen fast att det varit sämre trafikmässigt. Fegt att först vara trevlig och förstå situationen och sen att rapporterar! Blir man automatiskt elak när man jobbar som P-vakt!?!? -
skrev om Svea Inkasso AB
Jag hade parkerat med easy park appen som visade i skyltar..utan bestämd tid punkt. och dem tog betalt för dessa tiderna..och perkering var godkänd. efter 16 dagar kommer en påminelse med krav av 850kr för tillstånd saknas i olika debitering nr. med olika plusgiro nr..om man har tillstånd då betalar man inte p-avgift då får man p-bot. vilseledande..efter min klogomål easy park har ändrat sin info..men det hjälper mig inte..jag försökte prata med västia, hojab. men alla ville ha deras pengar..jag undrar vad är mitt fel? varför ska jag betala..jag har ju redan betalt och jag har bevis ..och om vi glömmer allt..kan man inte parkera 7 minuter för nödvändig läge..detta kan blir teknisk brist eller annan nöjd situation. är vi så fattiga idag att om någön gäst kommer med bil..då vi ska begära pengar. och framför allt bot aldrig kommer att hjälpa problemet .skicka en varning..det räcker för en skötsamma person. det motsatts inte med pengar..så kallad bot. kriminella folk dem struntar att betala bot..om dem tycker att denna p plats lämplig för lätt tillgång till driva dersa verksamhet. STOPP skrämma skötsamma folk och i framtiden det blir bara kriminella som härjar i stan..om alla skötsamma folk böjkotta åka med bil till stan..vad blir parkering framtid..tänk på. en gång man är tvungen att betala man..lovar jag aldrig åker med bil till stan..eller parkering område med riktiga information. NO EASY MONEY ever..
-
skrev om Svea Inkasso AB
Förtjänar inte ens en stjärna i betyg. Girigare och icke kundvänliga företag finns inte. Min sambo missade att betala en faktura med förfallodatum den 3/12/2020. Den 15/12 får hon en påminnelse i brevlådan daterad den 8/12. Hon betalar fakturan + påminnelseavgift (60 kr) samma dag. De går sedan TVÅ (!!!) dagar innan ett inkassokrav skickas ut om 180 kr. Vi ringer upp deras vidriga kundservice och förklarar att under rådande omständigheter (jul / covid-19) att det är en extremt långsam postgång men får inget gehör överhuvudtaget. De visar ingen som helst förståelse (aldrig varit sen med betalning när man använt sig av Svea eller betalningsanmärkningar) och detta var sista gången vi använde oss av dem. Vi kommer från denna dag gladeligen bojkotta företag som använder sig av Svea Inkasso och se efter andra alternativ istället. Jag hoppas innerligt att KO (Konsumentverket) som har Svea uppe i domstol får en vinnande dom och att Svea snart är ett minne blott. Riktigt sk*tföretag som det stinker lång väg ifrån. Aldrig mer Svea Inkasso! Parasiter.
-
skrev om Svea Inkasso AB
Har inte bestämt mig ännu. VI får se vad det blr
-
skrev om Svea Inkasso AB
Jag skrev fel i mitt SMS vid betalning av parkering. Jag fick p-böter som jag överklagade och menade på att det var ett uppenbart misstag och jag ändå betalat parkeringen även om med ett stavfel i betalningen. Hojab nekade överklagan och kräver in mina böter samt behåller parkeringsavgiften som jag betalat.
Det lustiga är att deras nekan till min överklagan som hänvisar till mitt stavfel självt innehåller stavfel...
Jag ska rama in den nekan och sätta upp på väggen, det är en av de dyrare tavlorna(i dubbel bemärkelse) i mitt hus. -
skrev om Svea Inkasso AB
Dom vill inte uppge väntetiden när man ringer dom "mer än 25 minuter" det är säkert flera timmar.. Numret på fakturan stämmer inte med hemsidan. Provade det numret istället och det har andra öppettider men samma företag?
Skurkföretag som skiter allt. -
skrev om Svea Inkasso AB
Hojab parkeringsservice ingår i Svea Inkasso. Har parkerat, automaten fungerade inte, fixade efter 3 dyra samtal på mobilen en kontrollkod, som jag la synligt i bilen. Sen får jag en parkeringsbot i alla fall, naturligtvis överklagar jag, men bolaget påstår att automaten fungerade när de testade!!! Jag har två vittnen, telefonsamtalen loggade i min mobil och kontroll kod som bevisar att jag felanmält automaten. Trots detta så är det antingen inkasso eller tingsrätt som gäller. Obs biljetten kostar 3 kronor, vem skulle orka felanmäla en apparat för att tjäna 3 kronor????? Uruselt tycker jag och nu går jag till tingrätten även om det kostar 450 kronor, och boten bara är på 300. Skäms dock att bekosta skattebetalarna, men jag hatar att bli lurad!!
-
skrev om Svea Inkasso AB
Ett väldigt stort företag på sitt område. De kan sin sak, det finns alltid någon som kan svara på dina frågor om du behöver hjälp. Dock så är deras telefontider extremt långa och vissa ärenden kan ta på tok för lång tid att handlägga.